Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (151)Книжкові видання та компакт-диски (169)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.402.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 52
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кунгурцева Л. В. 
Актуалізація потенційної обдарованості дітей-сиріт юнацького віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. В. Кунгурцева ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до вивчення проблеми потенційної обдарованості та її розвитку у дітей-сиріт. Визначено структурні компоненти потенційної обдарованості. Обгрунтовано діагностичний інструментарій для дослідження потенційної обдарованості дітей-сиріт. Проведено психологічний аналіз розвитку обдарованості у дітей-сиріт, внаслідок чого виявлено рівні актуалізації потенційної обдарованості залежно від вираженості її структурних компонентів і впливу деприваційних факторів. Визначено психологічні особливості створення збагаченого інформаційного середовища та запропоновано нову оригінальну програму психологічного супроводу з актуалізації потенційної обдарованості дітей-сиріт. Встановлено, що актуалізація потенційної обдарованості проявляється у прагненні особистості до єдності й інтеграції своїх потенційних можливостей, до реалізації здібностей та талантів, покликання та призначення, до більш повного розуміння та прийняття власної сутності та розвитку впевненості у собі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА376167 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Тимків Л. С. 
Взаємозв'язки темпераментальних властивостей та соціальної адаптації старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. С. Тимків ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. — Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено зміст понять "культура прояву темпераментальних властивостей особистості" й "адаптивна культура особистості". На підставі системно-синергетичного підходу розроблено моделі даних культур з використанням технологічного підходу "Кваліметричний профіль" розроблено експрес-діагностику темпераментальних і адаптивних властивостей особистості та визначено взаємозв'язки темпераментальних властивостей і соціальної адаптації старшокласників. Розроблено програму тренінгових занять для підвищення культури прояву темпераментальних, соціально-адаптивних властивостей старшокласників, і перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю983.725 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА375899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Дудар О.В. 
Динаміка міжособистісної перцепції старшокласників: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Дудар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано сутність міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці, експериментально виявлено соціально-психологічні чинники її динаміки, розроблено та впроваджено комплексну програму розвитку досліджуваного феномену у старшокласників. Проаналізовано науково-теоретичні концепції даної проблеми у зарубіжній і вітчизняній психології. Визначено зміст і структуру міжособистісної перцепції, розкрито її роль у процесі взаємодії суб'єктів раннього юнацького віку. Запропоновано психологічну модель розвитку міжособистісного сприймання учнів старших класів, обгрунтовано показники та критерії сформованості даної якості, якими є повнота, гнучкість, спрямованість. Охарактеризовано рівні розвитку міжособистісної перцепції у ранньому юнацькому віці (інтегрований, ситуативний, примітивний), експериментально досліджено вікові та гендерні зміни у даному процесі. Виявлено ієрархію соціально-психологічних чинників (емоційно-ціннісне ставлення, емоційний відгук, особистісні якості, нормативні очікування, статус і сприймання групи), що обумовлюють динаміку міжособистісної перцепції та специфіку утворення перцептивного образу. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження програми розвитку міжособистісної перцепції старшокласників як суб'єктів взаємодії у формі перцептивно орієнтованого соціально-психологічного тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА360305

Рубрики:

      
4.

Пашко Т.А. 
Індивідуальні особливості емоційного самоконтролю старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.А. Пашко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито суть поняття емоційного самоконтролю як здатності людини виявляти, ідентифікувати та коригувати будь-які свої емоційні прояви. Розроблено теоретичну модель емоційного самоконтролю та розглянуто комплекс методик для його діагностики. Експериментально визначено психологічні детермінанти емоційного самоконтролю старшокласників, зокрема, особистісну рефлексію, емоційний інтелект, вольові якості особистості, мотивацію самоповаги та мотивацію досягнення. З врахуванням даних чинників створено й апробовано програму розвитку вмінь самоконтролю емоцій. Виділено три типи емоційності старшокласників залежно від їх вміння контролювати власні емоційні прояви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522-39 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА335990

Рубрики:

      
5.

Кабусь Н.Д. 
Організація навчально-творчої діяльності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.Д. Кабусь ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено сутність, структуру та функції навчально-творчої діяльності школярів, виявлено її особливості та розроблено інтегровану модель організації. Уточнено критерії та показники результативності даного виду роботи старшокласників. Розроблено особистісно орієнтовану технологію організації навчально-творчої діяльності учнів старших класів на макро- та мікрорівнях, створено комплекс засобів її організації, які впроваджено у навчальний процес ЗНЗ (зокрема, систему творчих завдань різного рівня складності, стратегію творчої діяльності, факультативний курс). За результатами варіативної експериментальної роботи доведено, що застосування запропонованої технології сприяє підвищенню рівня навчально-творчої компетентності старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю984.51 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА363575

Рубрики:

      
6.

Лець Ю.А. 
Особистісне самовизначення старшокласника в системі розвивального навчання: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.А. Лець ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення особливостей формування самовизначення особистості у старшому підлітковому та молодшому юнацькому віці у зв'язку зі становленням суб'єкта навчальної дільності. Виявлено принципові відмінності у формуванні особистісного самовизначення у старшому шкільному віці залежно від способу організації навчальної діяльності у початковій і середній школі. Показано, що за умов розвивального навчання процес самовизначення особистості у цьому віці здійснюється повноцінно, що є найважливішим показником особистісного розвитку людини та визначає її здатність до самостійного й усвідомленого вибору власного майбутнього. Установлено взаємозв'язок рівня суб'єктності у навчальній діяльності та показників особистісного самовизначення старшокласників у системі розвивального навчання. Одержано відомості про вплив такої системи на розвиток особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА356689

Рубрики:

      
7.

Михайлова І.В. 
Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.В. Михайлова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, роль, вікові особливості й особистісні детермінати прояву турботи про себе, описано її структуру. Визначено критерії та показники вимірювання, обгрунтовано умови, шляхи та засоби впливу на підвищення інтенсивності самоустановки турбуватися про себе у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми турботи про себе у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості її прояву. Визначено структуру (когнітивний, афективний, поведінковий компоненти) турботи про себе, встановлено критерії та показники її діагностування (саморозуміння : самоусвідомлення, аутосимпатія : самосприйняття, автономність : самопідримка), особистісні детермінанти даного феномену самосвідомості (ставлення до майбутнього, фрустраційна толерантність, самоефективність), описано їх структуру та рівні прояву. Розроблено й апробовано психокорекційну програму роботи з підвищення проявів турботи про себе у ранньому юнацькому віці шляхом впливу на її структурні компоненти й особистісні детермінанти активними соціально-психологічними методами навчання. Доведено ефективність включення даної програми у навчально-виховний процес як чинника особистісного зростання у ранньому юнацькому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю952.1 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА370385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бобир О.В. 
Особистісні характеристики юнацтва з різними формами обдарованості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Бобир ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано системний підхід щодо визначення та впорядкування особистісних характеристик у структурі обдарованості. Емпірично перевірено притаманність юнакам і дівчатам з різними формами обдарованості комплексу універсальних особистісних характеристик толерантності до невизначеності, відкритості новому досвіду та ефективних стратегій психологічного подолання, за рівнем прояву яких вони відрізняються від однолітків, не ідентифікованих як обдаровані. Поглиблено уявлення про основні структурні компоненти творчої обдарованості й особливості функціонування суб'єктів пізнання за умов креативного середовища. Доведено необхідність створення в освітніх закладах з профільним навчанням специфічних умов креативного середовища для активізації творчого розвитку обдарованої молоді та розроблено психолого-педагогічну теорію навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА336998

Рубрики:

      
9.

Руда Н.Л. 
Особливості мотиваційної сфери старшокласників з різним рівнем навчальних досягнень: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Л. Руда ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Висвітлено особливості структури мотиваційної сфери школярів раннього юнацького віку з різною результативністю навчання. Охарактеризовано вікові зміни у змісті й інтенсивності вияву далекої та близької мотивації учнів старших класів за впливу їх потреби в особистісному й професійному самовизначенні. Визначено суттєву диференціацію за змістом і темпами розвитку складових мотиваційної сфери школярів залежно від рівня навчальних досягнень. З'ясовано, що розвиток окремих мотивів у межах різних за своєю успішністю групах старшокласників набуває своєрідних особливостей, які насамперед зумовлюють переструктурування мотиваційної сфери у цілому як новоутворення раннього юнацького віку. Проаналізовано конструктивні та деструктивні тенденції розвитку окремих груп мотивів, які є домінувальними у мотиваційній сфері учнів старших класів. Розроблено й апробовано програму активізації конструктивних тенденцій даної сфери, що сприяє підвищенню результативності їх навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ю983.402.3 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА345255

Рубрики:

      
10.

Лисенко Л.М. 
Особливості розвитку емоційної пам'яті у старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Лисенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Теоретично узагальнено й емпірично досліджено проблеми розвитку емоційної пам'яті у старшокласників. Розкрито сутність, вікові та психологічні особливості емоційної пам'яті як чиника розвитку особистості в ранній юності. Проаналізовано існуючі науково-теоретичні концепції та підходи щодо вивчення даної проблеми у вітчизняній та зарубіжній психології. Розглянуто вікову динаміку емоційної пам'яті та особилвості її прояву у старшокласників. Наведено структурну характеристику емоційної пам'яті за такими критеріями, як стереотипність, диференційованість емоційного досвіду, його деталізація (глибина та широта) в негативному та позитивному почуттєвому варіантах, а також готовність до застосування. На базі даних характеристик розроблено методи психологічної діагностики емоційної пам'яті. За результатами комплексного дослідження визначно рівні розвитку емоційної пам'яті у старшокласників. Показано, що застосування даного комплексу сприяє збагаченню психологічної характеристики особистості старшокласника. Створено програму розвитку особистості взагалі та емоційної пам'яті зокрема. На базі існуючих методів психокорекційного впливу створено й апробовано розвивальну програму, спрямовану на формування гнучкості поведінки, диференційованості емоційних проявів, розширення та поглиблення емоційного досвіду та його активного використання у різних життєвих ситуаціях. Експериментально доведено ефективність та позитивний вплив запропонованої розвивальної програми на особистісне зростання старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512.5 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА350864

Рубрики:

      
11.

Уліцька Г. С. 
Особливості розвитку позитивного мислення старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г. С. Уліцька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості розвитку позитивного мислення (ПМ) старшокласників, його сутність, вікові та психологічні прояви. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до розкриття даної проблеми у закордонній та вітчизняній психології. Визначено структуру ПМ, зокрема, когнітивний, емоційно-оцінний, поведінковий компоненти, рівні розвитку (високий, середній, низький) та критерії діагностування (інтелект, рефлексивність, прогнозувальна здатність, оптимізм, самоставлення, тип емоційної реакції, мотивація успіху, установка на поведінкову активність). Встановлено, що суб'єктивне ставлення до навколишньої реальності найбільшою мірою обумовлює рівень розвитку ПМ. Розроблено формувальну програму у системі шкільної освіти для розвитку ПМ у ранньому юнацькому віці у контексті створення психолого-педагогічних умов, спрямованих на активізацію структурних компонентів ПМ та зміцнення їх взаємозв'язків. Доведено ефективність даної програми та позитивний вплив на особистісне зростання старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА380839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Середюк Л.А. 
Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Середюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Змодельовано комплекс педагогічних умов оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників на засадах адаптивно-розвивального механізму соціалізації особистості. Запропоновано включати мотиви та потреби самовираження учнів у нові виховні ситуації, що створюються за допомогою спеціально розроблених виховних засобів. Відзначено, що потреби самовираження старшокласників реалізуються завдяки розширенню сфери їх діяльності та виконання творчої діяльності. Експериментально доведено, що обгрунтований комплекс педагогічних умов сприяє підвищенню рівня особистісного самовираження старшокласників, покращує міжособистісні стосунки суб'єктів виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю952.2-734 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА320618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Сірко Р.І. 
Психічне здоров'я у старшому юнацькому віці як предмет психологічного аналізу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Р.І. Сірко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 15 с. — укp.

На підставі теоретичного аналізу та результатів експериментального дослідження підтверджено, що стан психічного здоров'я молоді старшого юнацького віку визначається численними особистісними характеристиками, синтезом біологічно та соціально-зумовлених особливостей психіки. Розроблено комплексний критерій визначення стану психічного здоров'я. Зафіксовано високий і низький рівні психічного здоров'я, наведено їх показники. Впроваджено комплекс спеціальних вправ з нейролінгвістичного програмування та психорегуляції, спрямованих на удосконалення комунікативних здібностей юнаків та дівчат і засвоєння методів управління емоційними станами, що дозволяло їм знімати емоційне навантаженння та мобілізувати сили на оптимальну реалізацію навчальних завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА320212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Галушко Л. Я. 
Психологічна корекція агресивної поведінки у ранній юності засобами мистецтва: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. Я. Галушко ; Прикарпат. ун-т ім. В.С. Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено психологічну модель корекції агресивної поведінки особистості та механізм агресивного процесу. Обгрунтовано науково-методичні підходи щодо специфіки психокорекції агресивної поведінки та впливу мистецтва. Експериментально з'ясовано нестійкість агресивної поведінки, можливість зворотного розвитку агресивної реакції за умови проведення психокорекційної роботи засобами мистецтва у ранній юності й емпірично підтверджено її доцільність. Доведено, що активізація творчої діяльності, залучення до світу мистецтва переспрямовують деструктивні агресивні прояви особистості в конструктивне русло, сприяють її художньому розвитку, гармонізують емоційну сферу, виконують комунікативну, регулятивну та катарсичну функції. Розроблено методичні рекомендації щодо корекції агресивної поведінки юнаків засобами мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю983.402.3 + Ю984.92
Шифр НБУВ: РА369822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Лящ О.П. 
Психологічна профілактика агресивних проявів в учнів професійно-технічних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.П. Лящ ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Досліджено проблему психологічної профілактики агресивних проявів в учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Здійснено теоретичний аналіз існуючих у вітчизняній і зарубіжній психології наукових даних щодо особливостей агресивних проявів підлітків. Визначено самоактуалізацію особистості учнівської молоді як психопрофілактичний засіб. Розроблено особистісно-гуманістичний підхід до психологічної профілактики агресивних проявів. Експериментально доведено психопрофілактичний вплив здатності до самоактуалізації на зниження агресивних проявів в учнів ПТНЗ. Запропоновано концептуальну модель психопрофілактичного впливу самоактуалізації особистості на такі прояви у підлітків, у якій виділено два компоненти, а саме: соціально-психологічний та індивідуально-психологічний. Соціально-психологічний компонент передбачає психокорекційну та психотерапевтичну роботу щодо запобігання агресивних проявів, яка реалізується у формі тренінгу засобами розвитку властивостей самоактуалізованої особистості та розвитку в неї гуманістичних тенденцій. Індивідуально-психологічний компонент реалізується у формі індивідуальної, консультативної роботи з окремими учнями. На базі особистісно-гуманістичного підходу та концептуальної моделі розроблено дієву програму та методику психопрофілактики зазначених проявів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3-81 +
Шифр НБУВ: РА347523

Рубрики:

      
16.

Вербицька Л.Ф. 
Психологічні засоби запобігання духовно-особистісних криз у ранній юності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л.Ф. Вербицька ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено вікові особливості переживання духовно-особистісних криз у ранньому юнацтві та психологічні фактори, що зумовлюють їх поглиблення, досліджено напрями та засоби запобігання духовно-особистісних криз у ранній юності, проведено розробку алгоритму психодіагностичного дослідження осіб раннього юнацького віку на предмет виявлення переживання духовно-особистісної кризи, описано її типологію. Розроблено програму запобігання та психологічної допомоги юнакам і дівчатам під час переживання духовно-особистісних криз, основним складником якої є тренінг духовно-особистісного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю937-953.6
Шифр НБУВ: РА374295 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Ломова Т.О. 
Психологічні особливості агресивної поведінки старшокласників та її корекція в процесі навчальної діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Ломова ; Південноукр. держ. педагог. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено вияви агресії у старшокласників та можливостей їх корекції у процесі навчальної діяльності. Проаналізовано, що поряд з іншими (біологічними, соціальними, індивідуально-психологічними факторами) на агресивну політику старшокласників впливає набутий у процесі соціалізації позитивний досвід агресивних дій. Викладено, що змістом такого індивідуального досвіду, внутрішнього прийняття або неприйняття агресії, стають норми моралі, критерії поведінки, що прийняті у конкретному соціальному середовищі (школою, родиною). Визначено, що основне місце серед психолого-педагогічних умов корекції агресивних виявів у старшокласників посідають ті, що слугують самоорганізації особистості, саморегуляції власної поведінки учня, оптимізації мотивації досягнення, усвідомленню заходів і правил розумової діяльності та формуванню здатності до продуктивного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю983.402.3 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА364937

Рубрики:

      
18.

Хабайлюк В.В. 
Психологічні особливості амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранньому юнацькому віці в умовах сім'ї: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Хабайлюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено суть, вікові та психологічні особливості прояву амбівалентності як чинника розвитку особистості у ранній юності за умов сім'ї. Розкрито взаємозв'язки цього психічного явища з амбівалентністю ставлень до сімейних стосунків і особистісною амбівалентністю старшокласників. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення даної проблеми у зарубіжній і вітчизняній психології, розглянуто вікові особливості прояву. Визначено структуру амбівалентності ставлень до сімейних стосунків у ранньому юнацькому віці (когнітивна, афективна, поведінкова компоненти), критерії її діагностування (самостійність - залежність, прийняття - емоційне знехтування, турбота - гіпоопіка/гіперопіка), самооцінка амбівалентності, фрустраційна інтолерантність - толерантність, агресивність - доброзичливість) та рівні прояву (низький збалансований, середній незбалансований, високий дезінтегрований). Розроблено й апробовано психокорекційну програму щодо зниження амбівалентності особистості у ранній юності за умов сім'ї шляхом створення психо-педагогічних умов впливу. На підставі аналізу результатів впровадження програми доведено її ефективність та позитивний вплив на особистісне зростання сташокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.7 + Ю956-994-06-734 + Ч491.331 +
Шифр НБУВ: РА348486

Рубрики:

      
19.

Кошлань І.Г. 
Психологічні особливості емоційності підлітків та стилі сімейного виховання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Г. Кошлань ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше теоретично й емпірично доведено, що особливості емоційності у підлітковому віці взаємопов'язані з найважливішим компонентом індивідуального мікросередовища - стилем сімейного виховання. Визначено якісні показники емоційності, представлені паттернами певних емоційних переживань, зокрема, спокою, радості, гумору, гніву, страху, печалі, байдужості. Виявлено та описано варіанти комбінацій типів емоційності (емоційні диспозиції) підлітків та їх батьків як членів однієї сімейної системи. Розглянуто конституючий вплив емоційності на структуру рис особистості. Одержано нові дані про емоційність підлітків, яка виявляться у специфіці сполучень індивідуально психологічних рис особистості. З'ясовано характеристики стилю сімейного виховання в сім'ях підлітків - представників різних типів емоційності. Висвітлено дані, що доповнюють знання про взаємовідносини та взаємовплив емоційності членів сім'ї (підлітків і батьків) та стилів сімейного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.725 + Ю983.402.3 + Ю956-990-734 + Ч491.0 +
Шифр НБУВ: РА337139

Рубрики:

      
20.

Посацький О.В. 
Психологічні особливості образу власного майбутнього в ранній юності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Посацький ; Ін-т психол. ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Висвітлено нові дані стосовно специфічних рис образу майбутнього з урахуванням сучасного розвитку особистості в ранній юності. Проаналізовано питання образу майбутнього в контексті гендерної належності старшокласників та місця їх проживання. Показано міру переживання старшокласниками власного майбутнього як проблеми, опосередкованої особистісними детермінантами: особливостями образу майбутнього, мірою гармонійності, позитивності Я-концепції, самооцінкою, рівнем тривожності старшокласників. Розглянуто основні аспекти юнацького віку, специфічні риси образу майбутнього в ранній юності та переживання майбутнього як проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.4 + Ю983.402.3 + Ч421.331.3 +
Шифр НБУВ: РА339025

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського