Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (15)Книжкові видання та компакт-диски (33)Журнали та продовжувані видання (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.042$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Біла К. С. 
Жанрово-стильова модель інструментального концерту та концепційні засади композиторської інтерпретації (на прикладі творів Л. М. Колодуба): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / К. С. Біла ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Висвітлено питання розширення сфери функціонування поняття "жанрово-стильова модель", що трактується як універсальна аналітична система, особлива методика висвітлення специфіки феномену композиторської інтерпретації. Сформульовано концепцію композиторської інтерпретації. Під моделлю інтерпретування розуміється жанрово-стильова модель, під самим інтерпретуванням - творча свобода вибору композитором тих жанрово-стильових параметрів, що є необхідними для втілення художнього задуму. Проаналізовано особливості сучасного етапу розвитку інструментального концерту та його різновидів у творчості українських митців, надано панорамний огляд творчості Л. Колодуба в жанрі інструментального концерту. Репрезентовано перше музикознавче прочитання концертів Л. Колодуба для дерев'яних духових інструментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.042-712 + Щ313(4УКР)6-81 Колодуб Л.
Шифр НБУВ: РА378472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Вакула Н.О. 
Інструментальні концерти львівських композиторів у ментальному просторі Галичини (1970 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Вакула ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено феномен ментальності та смислове поле галицького художнього менталітету, реалізовано в концептуально-семантичній і лексичній площинах жанру інструментального концерту у творчій практиці представників трьох композиторських поколінь львівської школи останньої третини XX - початку XXI ст.: старшого (Д.Задора, Г.Ляшенка, М.Скорика, А.Нікодемовича), середнього (В.Камінського, Ю.Ланюка, О.Козаренка, О.Криволапа, Б.Фроляка), молодшого (Л.Сидоренка). Розглянуто механізм впливу маргінальної свідомості на смисловотвірні процеси в інструментальній музиці, висвітлено сучасні дефініції багатоскладової категорії "ментальність" та її визначальний компонент "художня ментальність". Ментальна парадигма західноукраїнського культурного ареалу зумовила формування нового концептуального простору та принципів його реалізації у концертних і камерно-ансамблевих жанрах. На рівні смислоутворення - це ідеї національної самоідентифікації, відродження духовних універсалій, оновлення ліричної сфери, іронічної смислогри. Відзначено утворення полінаціонального, асимілятивного типу культури, передусім, музичної, в якому взаємодія самозануреності та відкритості реалізувалась через естетичну категорію "концертність". Унікальні за лексичною та смисловою структурою концерти представників львівської композиорської школи останньої третини XX ст. виявили органічне поєднання раціоналізму та межово суб'єктивних рефлексій, утворення нового, яскраво самобутнього пласту у парадигмі українського інструментального концерту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр-2Лво)6-81 + Щ315.042 +
Шифр НБУВ: РА351724

Рубрики:

      
3.

Бондаренко М.В. 
Каденція соліста у фокусі взаємодії композиторської та виконавської творчості (на матеріалі західноєвропейського фортепіанного концерту ХІХ століття): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / М.В. Бондаренко ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено каденції соліста у фортепіанному концерті XIX ст. Завдяки зверненню до творів, що входять в "золотий фонд" репертуару піаністів, систематизовано набуті багатьма поколіннями виконавців знання та навички, висвітлено певні особливості існування даного феномену. Виявлено суть зв'язку первісного злиття композиторської та виконавської творчості. Авторські зразки В.А. Моцарта названі класичним рішенням проблеми. Розглянуто різноманітні підходи композиторів-романтиків до каденції у XIX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(0)5-712.5 + Щ315.042 +
Шифр НБУВ: РА360831

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Мочурад Б.І. 
Концерт для труби з оркестром в аспекті жанрово-стильової еволюції: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Б.І. Мочурад ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз високохудожньої концертної літератури з метою її актуалізації для труби як солюючого інструменту з широкою амплітудою виразових можливостей. Уперше в українському музикознавстві висвітлено взаємозв'язок дослідженого жанру та основних етапів еволюції труби як оркестрового інструмента, вивчено формування виконавських джерел, а також вдосконалення моделей інструмента. Уперше запропоновано стильову типологію жанру в європейській музичній культурі, здійснено музикознавче дослідження 38-ми концентрів, розглянуто проблеми їх інтерпретації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.731-712 + Щ315.042-712 +
Шифр НБУВ: РА336656

Рубрики:

      
5.

Баран Т.М. 
Концертні цимбали: історико-теоретичний та методологічно-виконавський підходи: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.М. Баран ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Комплексно досліджено концертні цимбали системи "Шунда", вивчено історію, теорію, побутування, будування та виконавство на них. На базі поєднання суміжних наук прикладного музикознавства, наукового мовознавства та лексикографії створено базову модель наукової цимбальної терміносистеми. Розвинуто основні принципи сучасного цимбалобудування. Із застосуванням прогресивних методів класифікації та систематики у сучасній органології подано характеристику ергономічних явищ звукотворення та задекларовано ряд фізіологічних засад, пов'язаних з основоположними для цимбалістів поняттями, зокрема - технікою удару. Розглянуто проблеми редагування спеціально написаних дя цимбалів творів, перекладної літератури та транскрипцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.8 + Щ315.042 +
Шифр НБУВ: РА325460

Рубрики:

      
6.

Татарінцева І.О. 
Ліричне в концерті-сімфонії 80 - 90-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.О. Татарінцева ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему функціонування ліричного в сучасному музичному мистецтві, зокрема, в жанрі концерту-симфонії, особливо поширеному в останню третину ХХ ст. Досліджено нові типи ліризму (контемпоральний та модельований), форми їх композиційного функціонування (концентровану та розосереджену) в компаративному поєднанні з іманентними, постійними, "класичними" ознаками ліричного. Виявлено ліричну природу жанрової сфери камерної симфонії. Визначено особливості ліричної змістовності камерної симфонії-концерту 1990-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.040(0)63 + Щ315.042(4Укр)63
Шифр НБУВ: РА317404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Палійчук І.С. 
Український концерт для мідних духових інструментів (1950 - 2000): формування, усталення, модифікації жанру: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.С. Палійчук ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості становлення українського концерту для мідних духових інструментів у контексті загальноєвропейського розвитку жанру. Роглянуто історію його розвитку як багатоскладового, системного явища. Простежено особливості формування, встановлено жанрові ознаки вітчизняного концерту для мідних духових інструментів та визначено основні тенденції його розвитку. Запропоновано періодизацію розвитку українського концерту за участі солюючих духових інструментів протягом 1950 - 2000 рр. Розглянуто концерти для валторни та туби та нові концерти для інших мідних духових інструментів, створені українськими композиторами у другій половині XX ст. (Б.Синчаловим, Д.Киценком, Л.Колодубом, О.Костіним). Висвітлено основні тенденції та прояви жанрово-стильового оновлення, характерні для розвитку вітчизняного концерту для мідних духових інструментів протягом 1980 - 1990-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.042-03(4УКР)6 + Щ315.73 +
Шифр НБУВ: РА352974

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського