Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (49)Книжкові видання та компакт-диски (59)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч493$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Геркерова О. М. 
Ідеї сімейного виховання на засадах єврейської етнопедагогіки (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. М. Геркерова ; Республік. ВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто народно-педагогічні традиції виховання підростаючого покоління єврейського народу, досліджено джерела виникнення єврейської народної педагогіки, до яких належать фольклор, релігійна, морально-дидактична література, традиції, звичаї. Сформульовано основні положення виховання єврейської етнопедагогіки у контексті загальнолюдських цінностей і національних особливостей народу. Досліджено зміст народно-педагогічних традицій підготовки підростаючого покоління до життя. Визначено внесок єврейської інтелігенції в становлення та розвиток педагогічної науки на основі народних традицій виховання та навчання дітей. Проаналізовано просвітницьку та педагогічну діяльність єврейської інтелігенції в XIX - на початку XX ст., її роль у відродженні духовної спадщини народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР=9Є)52 + Ч313(4УКР=9Є)52
Шифр НБУВ: РА383003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Муляр Н. М. 
Морально-етичне виховання в українській сім'ї (друга половина XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Муляр ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. — Дрогобич, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито передумови становлення та розвитку української сім'ї, досліджено процес формування цінностей морально-етичного виховання другої половини XIX - початку XX ст. Визначено роль співпраці сім'ї, школи та церкви у процесі формування морально-етичної культури особистості. Проаналізовано практику виховання морально-етичних цінностей дітей та молоді в українській сім'ї означеного століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч493(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА375027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Хлистун І.Г. 
Національне виховання в родинах української еліти (кінець XIX - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Г. Хлистун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз національного виховання в родинах української еліти (кінця XIX - початку XX ст.) на прикладі родинновиховного досвіду сімей Старицьких - Лисенків, Коцюбинських, Крушельницьких, Грушевських, Крамаренків, Суровцових, Бажанів. На підставі узагальнення родинновиховного досвіду у досліджених родинах визначено головні напрями національного виховання (психологічний, світоглядний, етичний, етнокультурний). Виокремлено поведінкові аспекти (морально-емоційний, діяльнісно-вольовий, мовленнєво-культурний). Виявлено умови, форми, методи, засоби виховання. Розроблено модель виховання елітарної особистості. Розроблено рекомендації щодо наповнення змісту фахових дисциплін інформацією про родинновиховний досвід еліти кінця XIX - початку XX ст, а також спецкурс "Виховання в українських елітарних родинах кінця XIX - початку XX ст.".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)52 + Ч491,01 +
Шифр НБУВ: РА345977

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Дубінець І.В. 
Педагогічна просвіта батьків у вітчизняній періодичній пресі другої половини XIX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Дубінець ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 19 с. — укp.

Висвітлено актуальність проблеми педагогічної просвіти батьків у досліджуваний період, виявлено динаміку становлення та розвитку ідеї педагогічної просвіти батьків, визначено систему психолого-педагогічних та медико-фізіологічних знань, необхідних батькам для ефективної реалізації завдань виховання. Розкрито сутність, мету, завдання, засоби, способи та специфіку розумового, морального, естетичного виховання дітей у сім'ї. Узагальнено напрями здійснення педагогічної просвіти батьків на сторінках педагогічної преси. Узагальнено досвід організації батьківських гуртків, комітетів, спілок, товариств. Порівняно зміст та форми педагогічної просвіти батьків, що мали місце у досліджуваний період за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР) + Ч612.11(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Калашник Л.С. 
Педагогічні засади родинного виховання в китайській сім'ї: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.С. Калашник ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз традиційної та сучасної системи родинного виховання дітей у китайській сім'ї. Досліджено основні закономірності становлення та розвитку китайської сім'ї, охарактеризовано її структуру та визначено основні функції, проаналізовано їх залежність від соціально-економічних, політичних, ідеологічних та соціокультурних чинників. Досліджено ціннісні орієнтири, зміст, принципи, методи та засоби родинного виховання дітей у Китаї на різних етапах історичного розвитку. Показано вплив радикальних соціальних і політичних перетворень останнього сторіччя на зміну характеру родинного виховання в Китаї, виявлено основні напрями та тенденції його розвитку в сучасний період. До наукового обігу введено раніше невідомі теоретичні ідеї китайської педагогіки. Розглянуто методи трудового, фізичного, морально-етичного, естетичного, патріотичного, екологічного та розумового виховання дітей, проаналізовано особливості використання традиційних виховних засобів, зокрема міфології. Визначено перспективи творчого використання китайського досвіду родинного виховання в Україні. Простежено особливості співпраці сім'ї та школи у сучасному Китаї як специфічної форми поєднання традиційних і сучасних підходів і методів виховання на засадах народної педагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА340449

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Петрус М. В. 
Проблеми сімейного виховання в педагогічній теорії і практиці Закарпаття (друга половина XIX - 30-ті роки XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Петрус ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено індуктивний аналіз поняття "сімейне виховання", проаналізовано стан його дослідженості в історико-педагогічній літературі, охарактеризовано вплив здобутків західноєвропейських педагогічних теорій на сімейне виховання на Закарпатті та в Україні. На основі аналізу детермінантних факторів виховного процесу в закарпатській родині (етнічного, економічного, соціального, демографічного, фізіологічного, духовного та ін.) виокремлено проблеми сімейного виховання в педагогічній теорії та практиці краю у другій половині XIX - 1930-х рр. Визначено роль батьків у сімейному вихованні дітей Закарпаття, розкрито структурні елементи (мету, основні завдання, принципи, напрями, форми, засоби, методи) та особливості виховання в крайовій родині у досліжуваний період. Охарактеризовано еволюцію сімейних цінностей і визначено шляхи творчого використання провідних ідей результатів дослідження задля підвищення ефективності виховання в сучасних родинах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР3)52 + Ч493(4УКР3)61
Шифр НБУВ: РА383033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ярошинська О.О. 
Розвиток поглядів на інститут батьківства в історії української етнопедагогіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Ярошинська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Здійснено системний аналіз розвитку поглядів щодо інституту батьківства в історії української етнопедагогіки. Теоретично обгрунтовано феномен інституту батьківства та досліджено процес формування засад і вдосконалення ролі цього виховного інституту в історії вітчизняної педагогіки (IX - XX ст.). Розкрито роль, значення та функції батьків у контексті народної культури українців. Узагальнено та систематизовано міркування вчених щодо інституту батьківства. Виділено періоди становлення та розвитку виховного інституту у вітчизняній етнопедагоічній теорії та практиці виховної діяльності української сім'ї. Досліджено роль і значення української жінки-матері в родині та у загальному процесі національно-культурного розвитку нації. Проаналізовано сучасний стан і проблеми української сім'ї та інституту батьківства, вивчено механізм реалізації його функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч493(4УКР) + С5*644.1 +
Шифр НБУВ: РА337515

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Ченбай І. В. 
Становлення і розвиток в Україні сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (40-і роки XX ст. - поч. XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Ченбай ; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". — Переяслав-Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку в Україні сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, з 1940-х р. до початку XXI ст. На підставі теоретичних узагальнень даних архівних та опублікованих джерел, вивчення наукової літератури та статистичних даних вперше цілісно висвітлено історичний шлях становлення та розвитку форм усиновлення, опіка, піклування, патронат, прийомна сім'я, дитячий будинок сімейного типу. Висвітлено питання організації соціально-педагогічної роботи з сім'ями, де виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Охарактеризовано напрями діяльності неурядових організацій різних історичних періодів, які здійснюють реалізацію програм із підтримки сімейних форм виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4УКР)6 + Ч494(4УКР)719.2 + С5*644.123
Шифр НБУВ: РА376194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Денисенко М.В. 
Теорія і практика домашньої освіти в Україні у першій половині ХІХ ст.: автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.01 / М.В. Денисенко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

З'ясовано витоки та генезис, досліджено проблеми теорії та практики домашньої освіти в Україні у першій половині XIX ст. Визначено тенденції розвитку домашнього навчання та виховання від часів Київської Русі до XIX ст. Розкрито погляди світових і вітчизняних філософів, просвітників, педагогів щодо організації домашньої освіти. Конкретизовано мету домашньої освіти у досліджуваний період. Розкрито нормативні засади діяльності домашніх наставників і вчителів в Україні у першій половині XIX ст. Проаналізовано законодавчі документи та педагогчні ідеї, які впливали на характер домашньої освіти даного історичного періоду. Науково обгрунтовано етапи розвитку діяльності гувернерів як професійних учителів в Україні у першій половині XIX ст. Охарактеризовано провідні методи та форми діяльності гувернерів у досліджуваний період. Обгрунтовано шляхи творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду діяльності гувернерів за сучасних умов. До наукового обігу введено значну кількість невідомих і маловідомих архівних документів, окремих фактів, положень, які пов'язані з розвитком домашньої освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч495.1 + Ч493(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА362618

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Фінчук Г.В. 
Теорія та практика сімейного виховання в зарубіжній педагогіці (теоретико-методологічний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.В. Фінчук ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання теорії та практики сімейного виховання в зарубіжній педагогіці. Здійснено комплексний аналіз, визначено теоретико-методологічні засади становлення та функціонування системи сімейного виховання в країнах Західної Європи та Північної Америки. Досліджено динаміку становлення та розвитку системи принципів, форм і методів та особливостей сутності теорії та практики сімейного виховання в зарубіжній педагогічній науці. Визначено пріоритети сімейного виховання в зарубіжжі та наведено значну кількість педагогічних фактів та явищ. Запропоновано класифікацію структур сімейної організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(0)
Шифр НБУВ: РА316017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Романовська О.О. 
Фостерна сім'я Великої Британії як соціально-педагогічне середовище підтримки особистості дитини: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.О. Романовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості фостерної сім'ї як соціально-педагогічного мікросередовища, виявлено й обгрунтовано умови ефективного виховного впливу фостерної сім'ї: бажання дитини бути у прийомній сім'ї, доброзичливе ставлення фостерних батьків та їх рідних дітей до прийомної дитини, професійність соціальних педагогів дитини та прийомної сім'ї. Розкрито особливості підготовки та практичного навчання фостерних батьків для роботи з дітьми та доведено ефективність даного процесу. Вивчено теорію та історію розвитку фостерних сімей Великої Британії як соціально-педагогічного середовища підтримки особистості дитини. Проведено емпіричні дослідження взаємодії прийомної дитини, фостерної сім'ї, соціальних педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч493(4Вел) + Ч491.05
Шифр НБУВ: РА317533 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського