Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (92)Книжкові видання та компакт-диски (92)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.511.355$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Швирка В.М. 
Естетичне виховання майбутнього вчителя-філолога засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Швирка ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні основи естетичного виховання студентів-філологів, його сутність. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості естетичної вихованості. Обгрунтовано принципи, критерії добору видів мистецтва для естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Доведено, що концептуальна ідея, що розв'язує дану проблему, сприяє створенню системи естетичного виховання засобами мистецтва, яка поєднує освіту та виховання, процеси самовиховання та самостійної художньої творчості, а також науково-дослідницьку діяльність студентів. Зазначено, що вона реалізується поетапно(І - "Бакалаврат", ІІ - "Спеціаліст", ІІІ - "Магістратура"). Теоретично обгрунтовано та експериментально апробовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність дії системи естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Рекомендовано до використання у навчально-виховному процесі програми інтегрованих курсів і спеціальні форми позааудиторної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.п/р + Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА324245

Рубрики:

      
2.

Мороз Т.О. 
Загальнокультурна компонента як засіб естетичного виховання майбутніх учителів іноземної мови: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.О. Мороз ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено та методологічно доведено поняття загальнокультурної компоненти як спільнотного регулятиву, що забезпечує причетність особистості до культурного світового простору шляхом усвідомлення глибинних якостей історичного життя, зокрема історично сформованої системи традицій: звичаїв, обрядів, ритуалів, свят. Наведено методику естетичного виховання з використанням загальнокультурної компоненти у процессі навчання іноземної мови. Розкрито педагогічний потенціал іноземної мови у формування загальнокультурної компетентності студентів, засвоєнні ними концептів, що виявляють спорідненість розмаїття творчих процесів людини. Визначено критерії, показники та рівні естетичної вихованості майбутніх учителів іноземної мови, а також основні чинники що заважають її ефективній організації у вищій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 +
Шифр НБУВ: РА352586

Рубрики:

      
3.

Пушкар Л.В. 
Методичні засади формування музичних компетенцій студентів педагогічних університетів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Пушкар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування музичних компетенцій студентів педагогічних університетів. Висвітлено теоретико-методологічні засади компетентнісно орієнтованого навчання, проаналізовано історичні передумови становлення та розвитку системи музичної підготовки вчителів. Розкрито сутність музичних компетенцій студентів педагогічних університетів, розглянуто методичні засади їх формування, розроблено структурні моделі. Науково обгрунтовано й апробовано методику формування музичних компетенцій майбутніх учителів немузичних спеціальностей. Запропоновано визначення музичних компетенцій студентів педагогічних університетів як сукупності досвіду музичної діяльності та позитивного ставлення до неї. Встановлено критерії, показники та рівні сформованості музичних компетенцій студентів педагогічних університетів. Впроваджено у практику нову поетапну методику формування музичних компетенцій майбутніх учителів немузичних спеціальностей, яка сприяє стимулюванню зацікавленості студентів процесом музичної підготовки та їх орієнтації на вивчення активних технологій навчання музики, опанування елементарними музично-теоретичними знаннями, оволодіння необхідними практично-творчими вміннями. Експериментально доведено ефективність запропонованої методики формування музичних компетенцій майбутніх учителів немузичних спеціальностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.23 + Щ31р(4УКР)31-3 +
Шифр НБУВ: РА368141

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Андрющенко 
Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до музично- естетичної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Віктор Павлович Андрющенко ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 + Щ31р(4Укр)31
Шифр НБУВ: РА310820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Зелена І. О. 
Педагогічні умови формування естетичного світогляду майбутніх учителів предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. О. Зелена ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність і структуру (емотивно-аксіологічний, гностично-настановчий та когнативно-креативний компоненти) естетичного світогляду вчителя. Визначено педагогічні умови, які забезпечують формування естетичного світогляду майбутніх учителів предметів гуманітарного циклу. Виявлено критерії оцінювання, показники, охарактеризовано рівні сформованості естетичного світогляду майбутніх учителів предметів гуманітарного циклу. Розроблено, науково обгрунтовано й апробовано експериментальну модель реалізації педагогічних умов формування естетичного світогляду даних учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355
Шифр НБУВ: РА377739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Гончаренко Л.П. 
Розвиток естетичних смаків майбутніх учителів засобами сучасної інструментальної музики: Автореф. дис. канд... пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Гончаренко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть та структуру естетичних смаків студентів, роль традиційної та сучасної інструментальної музики різних видів та жанрів у розвитку смакових уподобань і переваг у музично-естетичній діяльності молоді. Визначено суть педагогічних умов використання сучасної інструментальної музики академічного спрямування, взаємодії різних видів мистецтв в естетичному розвитку студентської молоді. Розроблено рекомендації педагогічним працівникам щодо створення умов ефективного розвитку естетичних смаків вихованців засобами різножанрової палітри музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.23 + Щ315 р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА321749

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Зайцева І.Є. 
Розвиток естетичної культури майбутніх учителів засобами театрального мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.Є. Зайцева ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку естетичної культури майбутніх учителів у історико-педагогічному контексті, розглянуто практичну діяльність вищих педагогічних закладів, визначено сутність і взаємозв'язок педагогічної, естетичної та театральної культур. Проаналізовано поліфункціональну природу і виховний вплив театрального мистецтва на особистість. Уточнено сутність поняття "естетичне виховання засобами театрального мистецтва", його теоретичний та практичний зміст. Обгрунтовано педагогічні умови, критерії, показники рівнів розвитку естетичної культури майбутніх учителів засобами театрального мистецтва в навчально-виховному процесі в педагогічних інститутах та університетах. Запропоновано продуктивну методику розвитку естетичної культури майбутніх вчителів засобами театрального мистецтва як складової професійної підготовки, обгрунтовано доцільність її впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355
Шифр НБУВ: РА315644 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Побережна Л.Л. 
Розвиток естетичної культури студентів музично-педагогічних факультетів засобами української музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Л. Побережна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Науково обгрунтовано методичні системи розвитку естетичної культури майбутнього вчителя музики; розроблено компонентний склад естетичної культури, критерії, особливості прояву в педагогічній діяльності. Розкрито можливості українського музичного мистецтва як засобу розвитку естетичної культури особистості. Обгрунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови, методику, форми і етапи розвитку естетичної культури студентів у процесі індивідуального музично-виконавського навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 + Щ31р(4УКР)3-34 + Ю817.2
Шифр НБУВ: РА313485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Рашковська В. І. 
Теоретичні і методичні основи використання образотворчої православної спадщини в духовному розвитку майбутнього вчителя: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / В. І. Рашковська ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 40 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні основи педагогічного впливу здобутків образотворчої православної спадщини на духовний розвиток майбутнього вчителя на підставі системного, аксіологічного, антропологічного й особистісно-діяльнісного підходів, інтеграції світських і християнських напрацювань. Розкрито сутність даного феномену як цілеспрямованого, особистісно орієнтованого, спеціально організованого навчально-виховного процесу вдосконалення, упорядкування, ієрархізації розуму, почуттів і волі майбутнього педагога. Виявлено професійно-освітній потенціал здобутків образотворчої православної спадщини, що сконцентрований у її інтегративних світоглядно-педагогічних характеристиках (канонічність, софійність, соборність, світлоносність), які спрямовано на підпорядкування духовного розвитку особистості майбутнього вчителя національній традиції, залучення до духовної краси, ієрархічне впорядкування внутрішнього світу та його поетапне вдосконалення. Обгрунтовано та верифіковано концептуальну модель поетапного духовного розвитку майбутнього вчителя засобами образотворчого православного мистецтва, упровадження якої сприяє виявленню духовних якостей студентів у навчанні, діалогічному спілкуванні з мистецтвом та успішній виробничій педагогічній практиці в школі в контексті даних критеріїв, показників і рівнів їх духовного розвитку. Доведено ефективність педагогічної технології використання образотворчої православної спадщини в духовному розвитку майбутнього вчителя, яка містить п'ять модулів (історичний, мистецтвознавчий, діалогічний, духовно-рефлексивний, духовно-професійний), включає педагогічну топоніміку цілей із дисциплін Державного стандарту професійної підготовки вчителя образотворчого мистецтва. Розроблено теоретичні та методичні основи професійної підготовки педагога-гуманіста в контексті базових положень стосовно особистості. Уточнено генезу та зміст понять "духовність", "духовний розвиток", "внутрішній світ", "принципи духовного розвитку", "зміст духовного розвитку" майбутнього вчителя, психолого-педагогічні механізми впливу здобутків образотворчого православного мистецтва на духовний розвиток особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352 + Ч489.511.355.22
Шифр НБУВ: РА377560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Подрєзов В.А. 
Формування духовної культури майбутнього вчителя засобами музичного мистецтва: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Подрєзов ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Науково обгрунтовано і практично перевірено систему музичної творчої позааудиторної діяльності студентів з формування домінантних компонентів духовної культури майбутнього вчителя: потреби у самовдосконаленні; розвиненості особистісно-змістової сфери; спрямованості творчо-перетворювальної діяльності та сформованості комунікативної культури особистості. Для формування духовної культури майбутнього вчителя засобами музичного мистецтва було розроблено макро- і мікротехнологію цього процесу, творчі завдання, а також відповідні педагогічні умови. В результаті проведеної експериментальної роботи доведено ефективність впливу музичного мистецтва на формування духовної культури майбутнього вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР) + Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА327815

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Кір'ян М.М. 
Формування естетичних почуттів у майбутнього вчителя комплексом мистецтв у процесі навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.М. Кір'ян ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Розвинуто визначення суті поняття естетичних почуттів. Розроблено й запропоновано систему щодо формування даних почуттів майбутніх учителів, реалізовану у теоретичній моделі: систематизовано критерії відбору художніх творів. Визначено й обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного застосування комплексу мистецтв у навчальній діяльності. Розроблено систему методів, прийомів, вправ і завдань, які забезпечують результативність діяльності студентів. Розкрито можливості поетапної реалізації основних завдань з формування естетичних почуттів. Модифіковано програму інтегрованого курсу теорії й історії педагогіки з метою їх формування та творчого розвитку студентів. Розроблено модель формування естетичних почуттів у майбутніх учителів на базі комплексу мистецтв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 +
Шифр НБУВ: РА340866

Рубрики:

      
12.

Бабенко Т.В. 
Формування естетичного смаку у студентів вищих педагогічних навчальних закладів засобами іноземних мов: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.В. Бабенко ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні засади проблеми формування естетичного смаку особистості. Удосконалено визначення естетичної культури студентів і естетичного смаку. Обгрунтовано педагогічні умови формування даного смаку у студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі роботи з метою удосконалення навичок мовленнєвої діяльності з іноземних мов, а саме: дотримання принципів естетичного виховання, урахування виховних можливостей навчальних дисциплін, додержання методичних вимог під час планування та проведення занять, їх естетизація завдяки ретельному добору допоміжних навчальних матеріалів. Розроблено теоретичну модель та на її базі - методику формування естетичного смаку засобами таких матеріалів: оригінальних літературних текстів, тематичних навчальних фільмів, творів живопису і фотографічного мистецтва. Запропоновано засоби візуалізації мовленєвої діяльності студентів творами образотворчого мистецтва. Досліджено послідовність їх сприйняття та подано вправи до кожного з етапів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.26 +
Шифр НБУВ: РА346127

      
13.

Андрощук І.В. 
Формування естетичної культури майбутніх викладачів спеціальних дисциплін професійних навчальних закладів швейного профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Андрощук ; Ін-т пед. освіти і освіти дорос. АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Розкрито суть естетичної культури майбутніх викладачів спеціальних дисциплін швейного профілю за умов зростання вимог до підготовки інженерно-педагогічних працівників. Визначено місце естетичної культури у структурі професійної підготовки даних фахівців. Проаналізовано стан формування естетичної культури у ВНЗ. Теоретично обгрунтовано концептуальні засади формування естетичної культури майбутніх викладачів спеціальних дисциплін швейного профілю. Обгрунтовано й експериментально перевірено модель, педагогічні умови та засоби її формування. Створено та структуровано зміст навчального курсу "Організація і методика виховної роботи". Визначено критерії та рівні сформованості естетичної культури даних студентів. Розроблено та впроваджено у практику діяльності ВНЗ, що здійснюють підготовку викладачів спеціальних дисциплін швейного профілю, методичні рекомендації щодо формування естетичної культури, а також навчальний курс "Організація та методика виховної роботи".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.355 + М4 р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА360582

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Пономарьова О.М. 
Формування музично-естетичних орієнтацій майбутніх учителів у позанавчальній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Пономарьова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему сучасної педагогічної теорії й практики - формування музично-естетичних орієнтацій учителів у позанавчальній діяльності. Виділено основні підходи до визначення сутності даних орієнтацій учителів, розкрито їх ознаки як важливого чинника професійно-педагогічної діяльності. Проаналізовано роль, інформаційні та організаційні особливості позанавчальної діяльності у формуванні зазначених орієнтацій учителів, розроблено критерії, показники та визначено рівні їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31-34 + Ч489.511.355.23 + Ч489.511.385 +
Шифр НБУВ: РА350698

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Берестенко О.Г. 
Формування музично-естетичних смаків студентів педагогічних університетів у процесі художньо-творчої діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Г. Берестенко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості прояву, а також визначено критерії та показники оцінки рівнів сформованості музично-естетичних смаків, музичних переваг студентської молоді. Науково обгрунтовано педагогічні умови формування даних смаків у процесі художньо-творчої діяльності. Доведено доцільність впровадження сукупності таких педагогічних умов засобами цієї діяльності, а саме: проведення цілеспрямованої роботи з метою формування музично-естетичних смаків студентів як важливої складової їх загальної та професійної культури, стимулювання набуття студентами соціокультурного досвіду практичного втілення даних смаків за різних форм художньо-творчої діяльності, забезпечення можливості регулярного сприйняття студентами музичних творів, їх самостійної оцінки та подальшого обговорення у межах факультативного мистецтвознавчого курсу "Світ музики", інтегрування музично-естетичних знань студентів у сферу професійно-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА356520

Рубрики:

      
16.

Мітяшкіна Т.Ю. 
Формування національної художньої культури в майбутніх учителів початкових класів та образотворчого мистецтва засобами декоративної символіки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.Ю. Мітяшкіна ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано та розроблено педагогічні умови формування національної художньої культури майбутнього вчителя початкових класів та образотворчого мистецтва засобами декоративної символіки. Розкрито зміст процесу формування національної художньої культури майбутнього вчителя. Визначено критерії, показники й рівні її сформованості. Виявлено можливості використання декоративної символіки як засобу формування національної художньої культури майбутніх учителів. Розроблено, обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування національної художньої культури майбутніх учителів початкових класів та образотворчого мистецтва засобами декоративної символіки у педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.22 + Щ12р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА365650

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Смікал В.О. 
Формування світоглядної культури майбутнього вчителя засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.О. Смікал ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено підхід щодо розгляду сутності світоглядної культури учителя як інтегральної характеристики ставлення особистості до світу та свого місця у ньому, яка виявляється у різних аспектах професійних відносин. Розроблено концепцію формування даної культури майбутного учителя засобами мистецтва. Визначено сутність і структуру світоглядної культури та вплив мистецтва на її формування. Розглянуто педагогічні умови формування даної культури, а також проаналізовано ефективність впровадження їх у професійну підготовку у педагогічних вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355,2 +
Шифр НБУВ: РА324045

Рубрики:

      
18.

Свещинська Н.В. 
Формування ціннісних орієнтацій майбутніх учителів засобами сучасної фортепіанної музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Свещинська ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено можливості формування ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів засобами сучасної фортепіанної музики. Розкрито зміст і структуру ціннісних орієнтацій, які визначено як відносно стійку систему фіксованих установок, обумовлених певними цінностями, проявом яких є здатність особистості розуміти, оцінювати та адекватно переживати явища дійсності та мистецтва. Експериментально визначено та перевірено педагогічні умови формування ціннісних орієнтацій студентів у процесі музичного навчання та виховання. Визначено структурні компоненти, критерії та рівні сформованості ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів у сфері музичного мистецтва. Вперше розроблено, апробовано та впроваджено у практику навчальної діяльності ВНЗ педагогічну модель формування ціннісних орієнтацій майбутніх учителів засобами сучасної фортепіанної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.231 + Щ31 р(4УКР)31-3 + Щ315.42-03(0)6 +
Шифр НБУВ: РА340187

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського