Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (17)Реферативна база даних (3897)Книжкові видання та компакт-диски (2359)Журнали та продовжувані видання (351)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 191
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коджа Т.І. 
Автоматизована система управління та контролю знань в процесі навчання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.І. Коджа ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено моделі представлення знань і принципи побудови спеціалізованих баз даних тестових завдань, які дають змогу формувати питання відповідно до рівнів пізнавальної діяльності людини незалежно від семантики предметних галузей. Одержано співвідношення системи нечітких логічних висловлювань для диференціації оцінки результатів комп'ютерного тестування. Установлено залежність мінімальної кількості питань, що забезпечують об'єктивність оцінки результатів тестування у взаємозв'язку з якістю засвоєння навчального матеріалу. Розроблено адаптивну стратегію комп'ютерного тестування, що дає змогу скоротити число питань тесту та зменшити час використання ресурсів мережі для керування та контролю знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.288 + Ч484(4УКР)764 + З970.826 +
Шифр НБУВ: РА325968

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Федорук П.І. 
Адаптивна система дистанційного навчання та контролю знань на базі інтелектуальних Інтернет-технологій: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.13.06 / П.І. Федорук ; НАН України, Ін-т пробл. мат. машин і систем. — К., 2009. — 37 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення актуальної проблеми сучасної дистанційної освіти - забезпечення індивідуалізованого навчання на підставі впровадженя адаптивних та інтелектуальних технологій. Розроблено педагогічні технології та методи реалізації процесу адаптивного навчання та контролю знань з використанням інтелектуальних Інтернет-технологій. Обгрунтовано принципи функціонування адаптивних систем дистанційного навчання та контролю знань. Створено нову концепцію конструювання інформаційно-структурної моделі студента. Розкрито сутність поняття та розроблено технологію побудови індивідуальної адаптивної траєкторії навчання на базі методу різнорівневого алгоритмічного квантування знань. З компелксним використанням розроблених технологій і методів побудовано експериментальну адаптивну систему дистанційного навчання та контролю знань EduPro, яку впроваджено у навчальний процес. Обгрунтовано підходи та рекомендації щодо застосування розроблених методів для вирішення практичних проблем, пов'язаних зі створенням автоматизованих систем передачі знань. Показано, що застосування систем дистанційного навчання дозволяє зберегти якість традиційних технологій передачі знань і в окремих випадках за рахунок використання адаптаційних алгоритмів забезпечити помітне підвищення результатів навчання студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 +
Шифр НБУВ: РА369426

Рубрики:

      
3.

Собаєва О.В. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів в умовах дистанційного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Собаєва ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено організацію активної пізнавальної діяльності студентів у дистанційному навчанні, запезпечену комп'ютерними засобами. Розкрито поняття дистанційного навчання, виявлено його позитивні можливості та проблеми впровадження. Обгрунтовано дидактичні особливості використання комп'ютерних засобів. Розроблено та впроваджено у навчальний процес педагогічну технологію дистанційного навчання, спрямовану на активізацію пізнавальної діяльності студентів, що забезпечує активне співробітництво студентів і викладачів у віртуальному навчальному просторі. Розроблено й апробовано діагностичний комплекс критеріїв оцінювання рівня пізнавальної активності студентів за умов дистанційного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ч481.290
Шифр НБУВ: РА316585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Семеріков С.О. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об'єктно-орієнтованій технології програмування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.О. Семеріков ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливість активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення числових методів із застосуванням об'єктно-орієнтованих бібліотек математичних, алгоритмічних і проблемних класів. Розроблено методику вивчення курсу "Числові методи" на фізико-математичних факультетах педагогічних і програмуючих спеціальностях технічних вузів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.022.02 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА314104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Олексюк О.Є. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі загальнопедагогічної підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Є. Олексюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Уперше обгрунтовано та розроблено концептуальні засади інтеграції знань з матеріалознавства у професійній підготовці майбутніх фахівців швейного виробництва з урахуванням сучасних тенденцій у науці, освіті й виробництві, дидактичну модель навчального предмета "Матеріалознавство швейного виробництва", що визначає структуру та компонентний склад навчального матеріалу, модель інтеграції знань з матеріалознавства з урахуванням професійних вимог до фахівців сучасного швейного виробництва, структурно-навчального процесу. Уточнено рівні реалізації дидактичної інтеграції матеріалозавства та навчальних предметів природничо-наукового циклу, що характеризують ступінь змін інтеграційного змісту та обумовлюються інтеграцією змістового й процесуального компонентів навчання. Розвинуто методи та форми організації навчання учнів ПТНЗ швейного профілю на інтеграційній основі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 р30 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА339924

Рубрики:

      
6.

Артюшина М.В. 
Взаємозв'язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності студентів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.В. Артюшина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням організації групової навчальної діяльності студентів з метою підвищення ефективності процесу навчання у вищій школі. Розкрито сутність поняття "групова навчальна діяльність", обгрунтовано та експериментально перевірено показники і критерії результативності індивідуальної та групової навчальної діяльності студентів. Виявлено тенденції соціально-психологічного структурування академічних студентських груп. Доведено, що індивідуально-психологічні особливості та позиції студентів у структурі групи впливають на результати навчальної діяльності. Визначено взаємозв'язок між соціально-психологічними і дидактичними умовами групової навчальної діяльності, обгрунтовано та еспериментально підтверджено шляхи використання даного взаємозв'язку з метою підвищення результативності навчальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.26
Шифр НБУВ: РА310457 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Зорій Я.Б. 
Військово-патріотична підготовка майбутніх офіцерів запасу в умовах навчального процесу вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Я.Б. Зорій ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості військово-патріотичної підготовки студентів цивільних вищих навчальних закладів України у процесі їх військового навчання та виховання. Охарактеризовано структуру військово-патріотичної підготовки, визначено критерії та рівні сформованості патріотичної свідомості майбутніх офіцерів запасу. Обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність військово-патріотичної підготовки студентів та розроблено комплексну технологію її реалізації. Запропоновано заходи щодо удосконалення педагогічного керівництва військово-патріотичною підготовкою майбутніх офіцерів запасу та розроблено методичні рекомендації щодо підвищення ефективності та якості даного процесу у цивільних і військових вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ц4,8(4УКР)243.31 + Ц4,8(4УКР)420.21р +
Шифр НБУВ: РА340614

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Кириченко Р.В. 
Вплив смислової структури тексту на його розуміння студентами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Кириченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: табл. — укp.

Виявлено провідні чинники, що зумовлюють розуміння текстового повідомлення. Встановлено характер зв'язку між смисловою структурою навчального тексту та його розумінням студентами. На підставі структурно-смислового аналізу навчальних текстів визначено їх семантичні параметри, що зумовлюють повне та глибоке розуміння повідомлення. Виявлено критерії, за якими визначається повнота та глибина розуміння навчального тексту. Запропоновано комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування у студентів прийомів розуміння тексту. Розроблено та апробовано програму їх формування з урахуванням структурно-смислових особливостей повідомлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-232 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА330363

Рубрики:

      
10.

Виродов О.П. 
Гіпермедійні та нейромережеві методи і моделі в комп'ютерно-орієнтованих дидактичних системах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.23 / О.П. Виродов ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання розробки математичного забезпечення комп'ютерно-орієнтованих дидактичних систем, проаналізовано підходи і моделі, що використовуються в зазначених системах. Описано модель комп'ютерно-орієнтованої дидактичної системи, що є інваріантною щодо предметної області. Розроблено метод керування поданням навчальної інформації суб'єкту навчання, що здійснює адаптацію до його рівня знань та інтересів. Висвітлено розвиток застосування нечіткої логіки до моделювання суб'єкта навчання на основі нейронних мереж. Розв'язано задачу розпізнавання схем вивчення матеріалу суб'єктом навчання, а також задачу автоматизації побудови комп'ютерно-орієнтованих дидактичних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826-01 + Ч481.290 +
Шифр НБУВ: РА339121

Рубрики:

      
11.

Полякова Л. П. 
Державне управління інформаційно-освітнім середовищем інноваційних університетських комплексів: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Л. П. Полякова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 36 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан та еволюційні тенденції розвитку української системи вищої освіти, її специфіку в порівнянні з закордонними системами й обгрунтовано загальносвітові тенденції розвитку системи вищого освіти. Виявлено специфіку функціонування, передумови та напрямки розвитку університетів в інноваційній економіці. Визначено напрямки трансформації університетів за умов інноваційного розвитку економіки та суспільства, що базується на знаннях. Запропоновано визначення поняття "інноваційний університетський комплекс" як перспективної форми інтеграції освітньої, наукової й інноваційної діяльності. Розроблено концептуальні підходи до формування внутрішньої структури освітньої підсистеми університетського комплексу. Обгрунтовано стратегічні напрямки інноваційного розвитку університетських комплексів з урахуванням особливостей організації української системи вищої освіти та загальносвітових тенденцій розвитку системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч481.253 + Х819(4УКР)132.1 ф
Шифр НБУВ: РА376293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Куліш І.М. 
Дидактична гра як засіб активізації навчальної діяльності студентів університету: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.М. Куліш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено суть дидактичної гри, її функції та сфери впливу, а також ієрархічний ряд функцій гри відповідно до кожної сфери, удосконалено класифікацію ігор взагалі та дидактичних зокрема, обгрунтовано технологію підготовки та застосування дидактичної гри, її впливу на активізацію навчальної діяльності студентів та розроблено технологічну карту дидактичної гри. Вивчено та експериментально перевірено результативність використання педагогічної технології дидактичної гри у вищому закладі освіти, розроблено систему даних ігор з метою використання у педагогічному процесі вищого навчального закладу освіти на заняттях з іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.46 +
Шифр НБУВ: РА323445

Рубрики:

      
13.

Смирнова М.І. 
Дидактичні засади організації самостійної роботи з іноземної мови студентів вищих економічних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.І. Смирнова ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Досліджено дидактичні засади організації самостійної роботи студентів (СРС) економічних спеціальностей під час вивчення іноземної мови. Визначено місце та роль самостійної роботи в навчальному процесі ВНЗ і під час вивчення іноземних мов. Розкрито сутність СРС, встановлено її види та форми під час вивчення іноземної мови студентами економічних спеціальностей на різних етапах професійної підготовки майбутніх фахівців з економіки. Виявлено педагогічні умови, що сприяють підвищенню ефективності організації СРС. Обгрунтовано доцільність впровадження дидактичної моделі, яка поєднує традиційні засоби організації СРС з комп'ютерними технологіями. Встановлено, що запропонована модель та дидактичний комплекс, створений для її реалізації, сприяють підвищенню ефективності організації СРС під час вивчення іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Ш12-9 +
Шифр НБУВ: РА339703

Рубрики:

      
14.

Ібрагімов Т.Ш. 
Дидактичні основи модульно-рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень студентів заочної форми навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.Ш. Ібрагімов ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито базові поняття дослідження, визначено стан модульно-рейтингового оцінювання навчальних досягнень студентів заочної форми навчання. Теоретично обгрунтовано дидактичні основи та концептуальні положення модульно-рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень студентів-заочників. Розроблено авторську технологію оптимізації кредитно-модульного навчання студентів-заочників, стрижнем якої є його науково-методичне забезпечення. Зазначено, що основні результати дослідження апробовано у навчальному процесі ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.284 + Ч481.632.85 +
Шифр НБУВ: РА367434

Рубрики:

      
15.

Гризун Л.Е. 
Дидактичні основи проектування модульної структури навчальної дисципліни на засадах інтеграції наукових знань: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л.Е. Гризун ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 39 с. — укp.

Визначено засади інтеграції наукових знань на основі дослідження впливу інтегративних тенденцій у науці на формування змісту сучасної вищої освіти та на навчальну дисципліну. Обгрунтовано дидактичні основи проектування модульної структури навчальної дисципліни на засадах інтеграції наукових знань: сутність, мету, закономірності, принципи, етапи та логіку. Розроблено технологію даного проектування. Визначено, що внутрішня науково-методична експертиза модульної структури навчальної дисципліни, спроектованої на засадах інтеграції наукових знань, має здійснюватися за моделями оцінювального та діагностичного типів. Проведено емпіричне дослідження, яке довело високу якість готового проекту та позитивний вплив даного проектування на планування та результативність навчального процесу ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ч481.211.5 +
Шифр НБУВ: РА368643

Рубрики:

      
16.

Воронець 
Дидактичні основи формування навчального курсу у вищих закладах освіти ІІІ- ІV рівнів акредитації: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Лариса Петрівна Воронець ; Криворізький держ. педагогічний ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.260.15
Шифр НБУВ: РА367292

Рубрики:

      
17.

Побережна Н.О. 
Дидактичні умови впровадження інформаційних технологій у навчальний процес вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Н.О. Побережна ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2010. — 20 с. — укp.

Виявлено особливості впровадження інформаційних технологій (ІТ) у навчальний процес ВНЗ за умов ринку з урахуванням інтересів особистості та держави. Розроблено модель упровадження цих технологій, яка включає діагностичний, цільовий, змістовий, мотиваційний, діяльнісний і результативний компоненти. Визначено комплекс дидактичних умов упровадження ІТ у процес навчання. Експериментально перевірено виявлений комплекс, що забезпечує адаптивність введеного елемента системи інформаційні технології навчання, а вся педагогічна система набуває нової, більш високої якості, що сприятиме підготовці кваліфікованих молодих спеціалістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253
Шифр НБУВ: РА375364 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Соломко Л.Р. 
Дидактичні умови забезпечення успішності навчання студентів молодших курсів технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Р. Соломко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему забезпечення дидактичних умов, що сприяють успішності навчання студентів молодших курсів упродовж вивчення технічної дисципліни. Розкрито поняття "просування у навчанні" та отримано показники успішного просування студентів у навчанні, а саме, покрокового досягнення успіхів. Визначено дидактичні умови, які обумовлюють успішне навчання студентів. За матеріалами досліджень зроблено теоретико-педагогічне обгрунтування подальшого вдосконалення навчального процесу в закладі вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА307375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
19.

Парубок О.М. 
Дидактичні умови застосування ділових ігор у професійній підготовці фахівців пожежної безпеки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Парубок ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано дидактичні умови ефективного використання ділових ігор у професійній підготовці фахівців пожежної безпеки (зорієнтованість на моделювання майбутньої професійної діяльності; проблемність змісту та процесу його розгортання в навчальній діяльності; оптимальне співвідношення ігрового та дидактичного планів ділової гри; партнерську взаємодію учасників ділових ігор на основі діалогічного спілкування). Розроблено зміст та систему ділових ігор, які активізують пізнавальну діяльність курсантів під час вивчення спеціальних дисциплін. Обгрунтовано технологію розробки ділових ігор із спеціальних дисциплін. Розвинуто класифікацію цих ігор у навчальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н96 р(4УКР) + Ч481.252.46 +
Шифр НБУВ: РА326372

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Кустовський С.М. 
Дидактичні умови організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.М. Кустовський ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні умови підвищення ефективності організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів (СНПДС) економічних спеціальностей як складової професійної освіти. Розкрито суть поняття "самостійна навчально-пізнавальна діяльність студентів - майбутніх економістів", розглянуто критерії, показники ефективності даної діяльності, проаналізовано проблеми визначення та класифікації видів СНПДС. Визначено дидактичні умови підвищення ефективності самостійної навчально-пізнавальної діяльності даних студентів, зокрема: новітні інформаційні технології, кейс-методику, проблемне навчання, технологію навчання у малих групах, інтегрований підхід. Запропоновано визначення СНПДС, а також розкрито суть поняття "інтегровані завдання". Розроблено методику організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у поєднанні з кейс-методикою, інтегрованими заняттями, новітніми інформаційними технологіями, проблемним навчанням, навчанням у малих групах. Розроблено та впроваджено механізм визначення типологічних груп і рівнів сформованості вмінь і навичок самостійного навчання, визначено критерії оцінювання результатів виконання завдань для самостійного опрацювання. Доведено й експериментально перевірено взаємозв'язок дидактичних умов організації зазначеної СНПДС й ефективності навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р31(4УКР) + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА338226

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського