Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (118)Книжкові видання та компакт-диски (188)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.382$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Бернадська Л.В. 
Виховання толерантності в учнів 5 - 7 класів шкіл-інтернатів у позаурочній діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Бернадська ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено теоретичні засади і практичний стан проблеми виховання толерантності. Розкрито суть і уточнено структуру виховання толерантності як особистісного утворення. Визначено специфіку такого виховання в учнів V - VII класів шкіл-інтернатів. Розроблено критерії оцінювання та показники сформованості толерантності. Запропоновано й експериментально перевірено структурно-функціональну модель її виховання у даних учнів у позаурочній діяльності. Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови, які сприяють підвищенню ефективності такого виховання, а саме: оптимізацію форм і методів виховання толерантності; організацію спільної діяльності учнів з метою розвитку толерантних емоцій, формуванню досвіду толерантної поведінки; побудову взаємин педагогів з учнями на підставі педагогічної підтримки; організаційно-методичну підготовку педагогів шкіл-інтернатів з питань виховання толерантності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.341 + Ч421.382 +
Шифр НБУВ: РА363551

Рубрики:

      
2.

Лаврентьєва О.В. 
Виховання у старших підлітків особистісної творчості у позакласній роботі (гуманістичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Лаврентьєва ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Розроблено науково-педагогічну концепцію, яка визначає теоретико-методологічні засади виховання гуманізму у творчості за сучасних умов. Запропоновано модель високорозвиненої собистості. Визначено рівні данного виду творчості у старших підлітків, їх якісні показники. Розроблено та експериментально перевірено технологію розвитку напрямків особистісної творчості у сфері гуманістичних стсунків, доброчинної позакласної роботи та самовдосконалення школярів. Показано особливості педагогічної діяльності класного керівника, засоби та шляхи залучення старших підлітків до самовиховання. Розкрито якісні зміни, які відбулися завдяки оздоровленню існуючих міжособистісних стосунків у колективах старших підлітків після формуючого експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 + Ч421.352
Шифр НБУВ: РА320913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Моцак С. І. 
Методичні основи організації позаурочної роботи з історії в профільних класах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. І. Моцак ; НАПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2011. — 19 с.: табл. — укp.

Вперше організацію позаурочної роботи учнів профільної школи з історії досліджено як особливу методичну проблему та засіб підвищення рівня предметної компетентності старшокласників. Визначено та теоретично обгрунтовано методичні умови організації позаурочної пізнавальної діяльності учнів з історії, серед яких: проведення вчителем спеціальної роботи з мотивації пізнавальної діяльності учнів на початку та під час позаурочних занять, систематична активізація навчально-пізнавальної діяльності старшокласників за допомогою спеціальних прийомів, методів і технологій, максимальне врахування індивідуальних особливостей учнів та відповідна індивідуалізація навчання, відбір змісту позаурочної роботи. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено методику організації позаурочної роботи з історії, використання якої в експериментальних класах сприяло позитивній динаміці формування та розвитку історичної компетентності старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)2 + Ч421.382.71:Т
Шифр НБУВ: РА381777 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:
  

      
4.

Галайдюк М.А. 
Підвищення фізичної підготовленості школярів 12 - 14 років, у позакласних формах занять в умовах радіоекологічного контролю: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / М.А. Галайдюк ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382.71:451
Шифр НБУВ: РА309915 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Кондратова Л.Г. 
Підготовка вчителя до організації проектної діяльності учнів основної школи в позаурочній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Г. Кондратова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Визначено історично-генетичні особливості розвитку та впровадження проектної технології у навчально-виховний процес в основній школі. Розроблено й обгрунтовано модель підготовки вчителя до організації позаурочної проектної діяльності у післядипломній педагогічній освіті. Розкрито педагогічні умови, створення яких у післядипломному педагогічному процесі необхідно для продуктивної підготовки вчителя, підвищення його компетентності у галузі впровадження проектної технології. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність моделі підготовки вчителя до організації проектної діяльності у позаурочній роботі у процесі післядипломної педагогічної освіти. Розроблено та впроваджено до навчально-виховного процесу інститутів даної освіти спецкурс "Організація позаурочної діяльності в позаурочний час", а також методичні рекомендації для вчителів, які керують позаурочною виховною роботою, банк позаурочних учнівських проектів, приклади анкет і діагностик щодо готовності вчителя до організації проектної діяльності. Доведено, що така готовність вчителя є дієвим чинником досягнення мети сучасного виховання, суттю якої є створення умов для розвитку творчої самореалізації особистості, виховання покоління людей, здатних ефективно працювати та навчатися протягом життя, оберігати та примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати та змінювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.2 + Ч421.382 + Ч489.514(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА358891

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Юрченко З.В. 
Самостійна художньо-словесна творчість учнів як засіб розвитку літературних здібностей: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / З.В. Юрченко ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Вивчено проблеми психологічних особливостей самостійної художньо-словесної творчості учнів та її вплив на розвиток літературних здібностей у підлітковому та юнацькому віці. Доведено, що дитяча самостійна літературна творчість - художньо-естетична діяльність, що здійснюється у руслі вікової динаміки психічного розвитку особистості - важливий фактор літературного розвитку, формування художньо-естетичних смаків сучасних школярів. Теоретично встановлено та статистично підтверджено, що актуалізований психологічний потенціал цієї творчості оптимізує процес розвитку літературних здібностей учнів, обгрунтовано доцільність і можливість використання художньо-словесного самовираження як засобу цього розвитку. Запропоновано систему методик для діагностики, формування та розвитку читацьких і літературно-творчих здібностей, апробовану в навчально-виховних закладах Івано-Франківської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.26 + Ч421.382.71:Ш5
Шифр НБУВ: РА314173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Оленіна Г.О. 
Соціально-педагогічні засади формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури в умовах дозвілля: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Г.О. Оленіна ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано наукову літературу з проблеми формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури за умов дозвілля. Визначено шляхи її вирішення. Обгрунтовано педагогічні умови, принципи проектування та технологію розробки, а також впровадження соціально-педагогічної програми з формування даного інтересу підлітків, визначено її ефективність. Доведено важливість одержаних даних для подальшого розвитку соціально-педагогічної науки, теорії та практики культурно-дозвільної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч421.382.71:Ш5 + Ш5(0) р20 +
Шифр НБУВ: РА357434

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Тимощук Н.С. 
Соціально-педагогічні умови особистісно орієнтованого виховання старшокласників у процесі позакласної роботи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.С. Тимощук ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — Рівне, 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суть понять "особистісно орієнтований підхід", "особистісне орієнтоване виховання", "особистісно орієнтована виховна технологія". Розглянуто різні підходи до їх тлумачення. З'ясовано провідні особливості організації процесу особистісно орієнтованого виховання старшокласників у позакласній роботі. Визначено критерії та показники вихованості старшокласників, рівні сформованості у них позитивних цінностей-ставлень. Охарактеризовано модель вихованості особистості старшокласника за умов особистісно орієнтованого виховання. Проаналізовано стан дослідженої проблеми у педагогічній теорії та виховній практиці. З'ясовано й апробовано соціально-педагогічні умови підвищення ефективності особистісно орієнтованого виховання старшокласників у позакласній роботі. Розроблено творчу програму становлення особистості старшокласника та методичні рекомендації щодо її впровадження до практики загальноосвітніх навчальних закладів. Доведено, що ефективність особистісно орієнтованого виховання старшокласників підвищується за умови оновлення парадигми змісту організації процесу цього виховання, упровадження активних форм практичної реалізації виховних варіантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 +
Шифр НБУВ: РА337085

Рубрики:

      
9.

Сватьєв А.В. 
Соціально-педагогічні умови формування фізичного здоров'я підлітків у позашкільній роботі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.В. Сватьєв ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати аналізу психолого-педагогічної, методичної літератури, даних медичної статистики, які свідчать про необхідність практичного вирішення проблеми формування фізичного здоров'я підлітків. Визначено один з найперспективніших напрямків організації занять з фізичної культури - індивідуальний підхід до планування фізичних навантажень, зважаючи на вікові та морфофункціональні особливостей підлітка. Розроблено експериментальну методику формування фізичного здоров'я хлопчиків віком 13 - 14 років у позаурочний час. З'ясовано етапи комплексної роботи з організації занять. Розглянуто домінуючі соціально-педагогічні умови формування фізичного здоров'я підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч421.382.71:451
Шифр НБУВ: РА315318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кудикіна Н.В. 
Теоретичні засади педагогічного керівництва ігровою діяльністю молодших школярів у позаурочному навчально-виховному процесі: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Кудикіна ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 41 с. — укp.

Досліджено психологічні засади ігрової діяльності, визначено педагогічні функції гри. Обгрунтовано структуру ігрової діяльності учнів молодшого шкільного віку та розроблено її теоретичну модель. Класифіковано ігри дітей молодшого шкільного віку. Доведено зв'язок традиційних дитячих ігор з культурою українського народу, встановлено їх виховне значення. Створено й апробовано методику керівництва творчими іграми та іграми за готовими правилами, висвітлено специфіку організації ігрової діяльності шестирічних першокласників. Доведено ефективність запропонованої методики у розв'язанні завдань залучення дітей до культури українського народу, формування пізнавальних інтересів, виховання гуманних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 +
Шифр НБУВ: РА328867

Рубрики:

      
11.

Биковська О.В. 
Трудове виховання в позашкільних закладах у сучасних економічних умовах (на прикладі гуртків науково-технічного профілю): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Биковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Висвітлено шляхи вирішення проблеми трудового виховання в гуртках позашкільних закладів науково-технічного профілю за сучасних економічних умов. Розроблено зміст освіти та методику виховної роботи, орієнтовану на систематичне залучення гуртківців до виробничих ситуацій. Запропоновано й експериментально підтверджено заходи, які сприяли підвищенню рівня трудової вихованості гуртківців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч421.382
Шифр НБУВ: РА312147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Бабкіна М.І. 
Формування активної громадянської позиції підлітків у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.І. Бабкіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше на підставі аналізу філософсько-культурологічних і психолого-педагогічних чинників теоретично обгрунтовано соціально-педагогічні умови формування активної громадянської позиції підлітків, якими є залучення дітей до вмотивованої суспільної діяльності, координація дій суб'єктів соціального впливу у процесі становлення активної громадянської позиції підлітків, запровадження факультативних навчальних курсів громадянського спрямування. Розкрито сутність поняття "активна громадянська позиція підлітків", охарактеризовано компоненти даної якості (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-практичний). Визначено вікові особливості, суперечливість внутрішньої позиції та психологічні закономірності розвитку дитини підліткового віку. Встановлено критерії, показники та рівні сформованості активної громадянської позиції підлітків, описано її структуру. Виявлено взаємоузгодження чинників і координацію дій суб'єктів соціального впливу на розвиток громадянських якостей, компетентності та становлення активної громадянської позиції підлітків. Акцентовано увагу на суспільній активності підлітків у позакласній виховній роботі шляхом їх залучення до участі у проектній діяльності. Експериментально перевірено соціально-педагогічні умови та технологію формування активної громадянської позиції підлітків, розроблено методичні рекомендації щодо їх практичного застосування у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.2 + Ч421.382 +
Шифр НБУВ: РА362988

Рубрики:

      
13.

Малинівська Л. І. 
Формування відповідального ставлення до природи в учнів 5 - 9 класів сільської школи у процесі позакласної виховної роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. І. Малинівська ; Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2011. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу філософської та психолого-педагогічної літератури з'ясовано суть і структуру відповідального ставлення до природи учнів. Визначено компоненти (потребово-мотиваційний, інформаційний і практичний). Згідно з визначеними критеріями та показниками вихованості відповідального ставлення до природи в учнів V - IX класів, виявлено чотири рівні сформованості (високий - відповідальний тип, достатній - зацікавлено-позитивний тип, середній - зацікавлено-прагматичний тип, низький - байдужий). Зазначено, що рівні відповідального ставлення до природи ієрархічно організовані, кожний з них є необхідним для наступного. Розроблено відповідану модель та методику, які експериментально перевірені. Основні результати дослідження впроваджено у навчальний процес сільських ЗОШ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.382.71:Б1
Шифр НБУВ: РА379896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Вірковський А.П. 
Формування гуманістичного ідеалу старшокласників у позанавчальній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.П. Вірковський ; АПН України. Ін-т пробл. виховання. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано процес становлення, суть і складові гуманістичного ідеалу в історико-педагогічному контексті. Створено модель процесу формування гуманістичного ідеалу, що вміщує наступні компоненти: мотиваційно-цільовий, проектувальний, аксіологічний, комунікативний, актуалізаційний. Розроблено критерії та показники педагогічної діагностики та визначено рівні сформованості уявлень і знань старшокласників щодо гуманістичного ідеалу та практичної реалізації цих знань. Розглянуто педагогічні умови ефективного розвитку гуманістичних цінностей та духовно-моральних якостей, проаналізовано шляхи впровадження їх у позанавчальну діяльність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.382
Шифр НБУВ: РА319114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Черніговець Т.І. 
Формування дозвіллєвої культури молодших школярів засобами дитячого фольклору (на матеріалі Західного Полісся України): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Т.І. Черніговець ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито суть, зміст і структуру дитячої дозвіллєвої культури. Висвітлено еволюцію дитячого дозвілля і фольклору в Україні та Західному Поліссі, здійснено їх системний аналіз, розроблено термінологічний апарат стосовно визначення дефініції "дозвіллєва культура особистості". Експериментально перевірено ефективність педагогічних умов та методики формування дозвіллєвої культури молодших школярів засобами дитячого фольклору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382.71:Ш3
Шифр НБУВ: РА319626 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Кругленко І. О. 
Формування естетичних почуттів молодших школярів засобами дитячої літератури у процесі гурткової роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / І. О. Кругленко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено, обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови ефективної реалізації процесу формування естетичних почуттів учнів початкових класів засобами дитячої літератури у процесі гурткової роботи, серед яких: активізація емоційно-чуттєвого досвіду молодших школярів як основа літературного сприймання, залучення дітей до літературно-оцінної діяльності на основі варіативності оцінних позицій, формування в учнів естетично значущих поведінкових програм у контексті сценічно-ігрової інтерпретації літературних образів. Визначено критерії (потужність емоційного сприйняття учнями літературних образів, здатність молодших школярів до їх художньо-естетичної оцінки, характер творчої інтерпретації школярами літературних образів) сформованості естетичних почуттів до літературних образів на рівні її вияву (відчужено-індиферентний, вибірково-зацікавлений, творчо-інтерпретаційний рівні).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382.71:Ш8
Шифр НБУВ: РА385067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Сас Н.М. 
Формування педагогічної взаємодії у шкільних об'єднаннях підлітків за інтересами: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Сас ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано цілісний процес формування суб'єкт-суб'єктної педагогічно доцільної взаємодії у шкільних об'єднаннях підлітків за інтересами у єдності трьох основних етапів: інформаційно-організаційного, регулятивно-стимулювального, індивідуально-консультативного, визначених на основі відповідних критеріїв - інтересу, інтеракції, активності. Визначено й експериментально перевірено систему засобів формування педагогічної взаємодії, які охоплюють методи організації діяльності, стимулювання поведінки та розвитку підлітка, формування його свідомості; прийоми опори на позитивне, заохочення перспективою, індивідуальну етичну бесіду, координацію впливів, взаємну довіру; різноманітні види діяльності (пізнавальну, предметно-перетворювальну, художньо-ігрову, соціально-комунікативну) та її форми (індивідуальну, групову, колективну). Визначено умови (пізнавальні, процесуальні, емоційно-етичні), що забезпечують ефективність формування педагогічної взаємодії у рамках специфічної педагогічної системи - шкільного підліткового об'єднання за інтересами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382
Шифр НБУВ: РА313120 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кучер С.Л. 
Формування художньої культури підлітків у Центрах дитячої творчості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Л. Кучер ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування художньої культури підлітків у Центрах дитячої творчості. Художню культуру особистості розглянуто як синтез якостей, сформованих внаслідок засвоєних культурних цінностей. Розкрито особливості розвитку й становлення системи закладів позашкільної художньої освіти, а також зміст поняття "художня культура підлітків". Розроблено науково доцільну модель системи роботи та методику проведення гурткових занять, спрямованих на формування художньої культури підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 + Ч421.355.2 +
Шифр НБУВ: РА339675

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського