Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (1891)Книжкові видання та компакт-диски (535)Журнали та продовжувані видання (198)
Пошуковий запит: (<.>U=О551$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 60
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Якушенко О.С. 
Автоматизований моніторинг залишкового ресурсу авіаційних ГТД в експлуатації за критерієм пошкодження робочих лопаток турбіни: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.14 / О.С. Якушенко ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Сформована методологія контролю залишкового ресурсу газотурбінних двигунів (ГТД) за критерієм тривалої міцності робочих лопаток турбіни, що враховує стохастичну природу пошкодження. Створена методика оцінки впливу технічного стану (ТС) ГТД та особливостей його експлуатації на накопичення пошкоджень у його деталях. Розроблена методика прогнозування залишкового ресурсу авіаційного ГТД з урахуванням його ТС та особливостей наступного періоду експлуатації. Розроблена математична модель робочого процесу ГТД ПС-90А та алгоритм її узгодження з параметрами функціонування двигуна. Розроблено методику одержання регресійних залежностей параметрів навантаження деталей ГТД від параметрів його робочого процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082.1/9

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Мелашич С. В. 
Аеродинамічна оптимізація профілів компресорних решіток на основі чисельного моделювання турбулентних течій: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.02.05 / С. В. Мелашич ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 23 с. — укp.

Побудовано ефективну різницеву схему Біма - Уормінга підвищеного порядку точності для числового інтегрування системи осереднених рівнянь Нав'є - Стокса, яка замкнена за допомогою однопараметричної моделі турбулентності. Запропоновано спосіб раціонального вибору числа вузлів розрахункової сітки, застосування якого дозволяє зменшити обчислювальні витрати під час розв'язання задач аеродинамічної оптимізації геометричних параметрів решіток профілів з розрахунком цільової функції на основі числового моделювання турбулентних газових потоків. Виявлено основні закономірності впливу розподілу швидкості, що задається вздовж обводу профілю решітки, і кута повороту потоку у решітці на форму шуканого профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-042.2-011.41
Шифр НБУВ: РА373767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Константінов В.В. 
Аналіз та оптимізація фізичних процесів для аеродинамічного удосконалення вінців турбомашин: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.04 / В.В. Константінов ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено питання структуризації, моделювання та оптимізації фізичних процесів у складних технічних системах (на прикладі вінців турбомашин). Розглянуто системну математичну модель і узагальнено алгоритм розв'язання задач аналізу й оптимізації фізичних процесів у міжлопаткових каналах вінців турбомашин. Розроблено часткові математичні моделі, методики аналізу та розрахунку пристінних течій, методику морфологічного синтезу тривимірного раціонального профілювання вінців турбомашин на основі комплексного використання засобів управління відривом течії в них. Наведено технологію та САЕ - систему для її інформаційної підтримки синтезу тривимірного раціонального профілювання вінців осьових компресорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-042.3-01
Шифр НБУВ: РА313039 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Абу Хайдар Салім Ханна 
Визначення основних функціональних параметрів авіаційних ГТД в експлуатаційних умовах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.14 / Абу Хайдар Салім Ханна ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням оцінки основних функціональних параметрів авіаційних газотурбінних двигунів (ГТД) за параметрами, що реєструються в умовах експлуатації з використанням математичної моделі робочого процесу двоконтурних двовальних двигунів, які експлуатуються в авіакомпанії МЕА (Ливан, Бейрут). Розроблено методики оцінки та прогнозування функціональних параметрів в умовах зміни теплофізичних властивостей робочого тіла в залежності від регіонів експлуатації двигунів. Доопрацьовано методику приведення параметрів робочого процесу до стандартних умов з урахуванням індивідуальних особливостей конкретного типу ГТД, необхідну для практичної реалізації розробленого методичного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Волков Д.І. 
Визначення потужності турбовальних двигунів за вимірюваними термогазодинамічними параметрами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.05 / Д.І. Волков ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано методи визначення потужності турбовальних двигунів за вимірюваними параметрами з використанням спостерігачів на основі математичної моделі двигунів. Показано, що ефективним шляхом підвищення якості управління турбовальним двигуном і, відповідно, його ресурсу є застосування в контурі керування спостерігача крутного моменту (потужності) на валу вільної турбіни двигуна. Запропоновано комплексне розв'язання проблеми оцінювання (спостереження) крутного моменту за вимірюваними газодинамічними параметрами на усталених і перехідних режимах на основі спостерігача з використанням квазілінійної динамічної багаторежимної моделі дводвигунової вертолітної силової установки. Запропоновано методику формування вимог до вихідних даних під час синтезу спостерігача крутного моменту на піставі структурного аналізу похибки спостерігача з урахуванням впливу відмінностей двигуна та його вузлів від типового зразка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-014 +
Шифр НБУВ: РА344898

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Бурау Н.І. 
Віброакустична діагностика тріщиноподібних пошкоджень турболопатних машин на стаціонарних та нестаціонарних режимах: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.11.13 / Н.І. Бурау ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2005. — 36 с.: рис. — укp.

Розглянуто актуальні проблеми визначення технічного стану (ТС) лопаток газотурбінних двигунів (ГТД) у процесі функціонування двигуна та діагностування в них тріщиноподібних пошкоджень на основі розвитку теоретичних засад віброакустичних методів діагностування, застосування ефективних методів обробки діагностичної інформації та сучасних інформаційних технологій для розпізнавання ТС. Розроблено динамічну модель ГТД як об'єкта віброакустичної діагностики тріщиноподібних пошкоджень лопаток на стаціонарних та нестаціонарних режимах, встановлено закономірності впливу пошкодження на параметри та характеристики вільних і вимушених стаціонарних та нестаціонарних коливань моделей лопатки, а також вплив пошкодження на кореляційні та спектральні характеристики коливань лопатки за умов нестаціонарного вузькосмугового вібраційного збурення. Для обробки діагностичної інформації обгрунтовано застосування методів багатовимірного спектрального аналізу, частотно-часових перетворень, вейвлет-перетворення та безрозмірних амплітудних характеристик віброакустичного сигналу. Розглянуто діагностичні ознаки тріщиноподібного пошкодження, методичні засади використання нейронних мереж для розпізнавання ТС лопаток на стаціонарному та нестаціонарних режимах за кількісними ознаками та ознаками у вигляді контурних зображень. Розроблено методику віброакустичного діагностування тріщиноподібних пошкоджень лопаток на стаціонарних та нестаціонарних режимах експлуатації ГТД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082.1/9 +
Шифр НБУВ: РА339158

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Придорожний Р.П. 
Вплив кристалографічної орієнтації монокристалічних матеріалів на напружений стан робочих лопаток турбін: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.09 / Р.П. Придорожний ; Ін-т пробл. міцності ім. Г.С.Писаренка НАН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Викладено результати розрахунково-експериментальних досліджень щодо встановлення закономірностей статичного та динамічного станів монокристалічних робочих лопаток турбін газотурбінних двигунів (ГТД) з урахуванням впливу орієнтаційної анізотропії матеріалів та експлуатаційних режимів навантаження. Описано тривимірні скінченноелементні моделі охолоджуваних і неохолоджуваних лопаток, а також їх взаємодії за контактними поверхнями бандажного та замкового з'єднань. На підставі визначення закономірностей впливу конструктивно-технологічних та експлуатаційних факторів на напружено-деформівний стан монокристалічних лопаток розроблено рекомендації щодо раціонального вибору кристалографічної орієнтації (КГО), що забезпечує додаткове підвищення надійності та ресурсу лопаток і дозволяє обгрунтовано призначити граничнодопустимі відхилення КГО від заданої з метою забезпечення їх міцності. Наведено результати досліджень з визначення впливу тертя контактуючих поверхонь бандажного та замкового з'єднань на напружений стан лопаток. Встановлено закономірності впливу КГО, а також таких експлуатаційних факторів, як температура та частота обертання ротора на формування спектра власних коливань монокристалічних лопаток. Розроблено новий розрахунково-експериментальний метод визначення межі витривалості таких лопаток. Основні результати наукового дослідження використано під час проектування, встановлення та подовження ресурсу робочих лопаток турбін сучасних ГТД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-042.203-016.3 +
Шифр НБУВ: РА357664

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Хаммуд Нізар 
Вплив основних експлуатаційних факторів на технічний стан авіаційних ГТД: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Хаммуд Нізар ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Проаналізовано досвід експлуатації авіаційної техніки (АТ) в гірсько-пустельних регіонах Сирії. Розглянуто основні фактори природно-кліматичних умов Сирії та їх вплив на організацію та проведення технічної експлуатації АТ, вплив на технічний стан авіаційних газотурбінних двигунів (ГТД), методи експлуатації та ремонту АТ. Викладено основні рекомендації щодо ефективного використання АТ з метою забезпечення БП у гірсько-пустельній місцевості, надійності, попередженню передчасного виходу з ладу АТ. Розглянуто основні методи і засоби оцінки технічного стану (ТС) авіаційних двигунів у цівільній авіації (ЦА) Сирії. Розроблено універсальну нелінійну математичну модель термогазодинамічного процесу авіаційного ГТД, яка дозволяє з прийнятною для практичної реалізації точністю, за параметрами роботи двигуна, що заміряються за умов експлуатації, розраховувати параметри робочого тіла у характерних перерізах проточної частини. Побудовано граф-моделі ТВлД і ТРДД як теплових машин з метою використання даних, одержуваних під час розрахунку термогазодинамічних параметрів робочого тіла в проточній частині двигуна за допомогою універсальної нелінійної математичної моделі, для розпізнавання зміни ТС проточної частини двигуна за умов впливу основних експлуатаційних факторів. Модернізовано автоматизований експериментальний комплекс кафедри авіадвигунів НАУ на базі серійних ГТД РУ19А-300 і АI-25 і розроблено методики проведення на них експериментальних досліджень для моделювання найбільш характерних несправностей проточної частини ГТД і апробації програмного забезпечення з їх виявлення й оцінки ступеня впливу на ТС проточної частини з використанням розроблених математичних моделей. Обгрунтовано основні принципи, покладені в розроблене програмне забезпечення зі збору, обробки та збереження даних, що реєструються у польоті та під час випробування двигунів, відмінною рисою якого є можливість розпізнавання ранніх стадій зміни стану проточної частини ГТД, яке базується на безупинному відстеженні й оцінці характеру динаміки досліджуваних показників. Запропоновано методологію побудови автоматизованої системи інформаційної підтримки оцінки ТС АТ у Сирії на базі сучасних інформаційних технологій з використанням розробленого програмного забезпечення з контролю впливу основних експлуатаційних факторів на ТС проточній частині ГТД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082
Шифр НБУВ: РА312021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Петренко А.П. 
Вплив технологічної спадковості підготовки поверхонь деталей авіаційних двигунів при газодетонаційному напилюванні: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.07 / А.П. Петренко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено фізико-механічні властивості поверхневого шару деталей авіаційних двигунів під час нанесення газо-детонаційних покриттів. Розглянуто газотермічні методи нанесення покриттів на деталі та вузли авіаційних двигунів. Запропоновано оптимальний детонаційний метод нанесення покриттів для деталей авіаційних двигунів, що працюють за умов високих температур та екстремальних навантажень. На підставі комплексного дослідження тенденцій розвитку технологічного процесу та устаткування для детонаційного напилювання покриттів розроблено класифікатор, показано суттєве значення попередньої підготовки поверхонь під напилювання. Досліджено модель течії двофазного потоку в стовбурі установки з урахуванням співвідношення тангенціальних напружень до нормальних. Розроблено рекомендації щодо вибору раціональних енергетичних параметрів детонаційного процесу нанесення покриттів. Встановлено вплив механічної обробки на фізико-механічні властивості поверхневого шару деталей авіаційних двигунів з титанових, алюмінієвих сплавів, чорних та легованих сталей. Наведено оцінку комплексних технологій підготовки поверхні та нанесення покриттів. Вивчено експлуатаційний показник зносостійкості деталей, зміцнених газо-детонаційним напилюванням у порівнянні з іншими методами нанесення покриттів та підтверджено адекватність обраного напряму досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551-060.17 +
Шифр НБУВ: РА353561

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Горбачов О. О. 
Глибинне шліфування турбінних лопаток з важкооброблюємих матеріалів з використанням планетарно-шліфувальних головок: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.07.02 / О. О. Горбачов ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано методику та критеріальні умови визначення та забезпечення прояву адсорбційно-пластифікуючого ефекту (АПЕ) в зоні обробки. Показано, що кінематичні параметри відомих способів глибинного шліфування не забезпечують умов прояву АПЕ. Надано спосіб плоского глибинного шліфування за допомогою планетарно-шліфувальної головки (ПШГ), кінематичні параметри якої забезпечують умови прояву АПЕ. Знайдено точну часову залежність температури в зоні контакту. Експериментально встановлено, що використання раціональних кінематичних параметрів обробки за допомогою ПШГ сприяє зниженню енергетичних і силових параметрів в 1,5-З раза, збільшенню продуктивності в 1,5 - 2,5 раза, зниженню температури обробленої поверхні до 50 - 60-ти градусів, зміцненню поверхні та покращанню фізико-механічних показників утворених поверхонь за глибиною збільшенню стійкості та зносостійкості абразивного інструмента не менш, ніж у 2 - 5 разів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-061/069
Шифр НБУВ: РА373124 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Попов О.В. 
Діагностування проточної частини авіаційних турбореактивних двоконтурних двигунів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.В. Попов ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Удосконалено метод діагностування проточної частини (ПЧ) авіаціного турбореактивного двоконтурного двигуна (ТРДД) за параметрами робочого процесу у разі наявності спільно пошкоджених конструктивних вузлів з глибиною локалізації до вузла. На підставі використання нейромережевої класифікації розроблено методику розпізнавання образів несправностей ПЧ ТРДД. Удосконалено метод класифікації технічного стану (ТС) ТРДД у разі наявності пошкоджених конструктивних вузлів ПЧ двигуна. Одержано нові експериментальні дані щодо впливу різних видів несправностей конструктивних вузлів ПЧ на параметри робочого процесу ТРДД. Розроблено процедуру діагностування ТРДД у разі наявності спільно пошкоджених вузлів ПЧ на підставі комплексного використання методів розпізнавання образів несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.413-082.1/9 +
Шифр НБУВ: РА358300

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Шаабдієв С.Ш. 
Діагностування проточної частини турбореактивного двоконтурного двигуна на перехідних режимах його роботи: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.05 / С.Ш. Шаабдієв ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 18 с. — укp.

Розглянуто питання діагностування турбореактивного двоконтурного двигуна (ТРДД) підвищеної контролепридатності на перехідних режимах роботи (на прикладі АI-25). Розвинуто новий напрямок параметричних методів діагностування, який грунтується на математичному моделюванні динаміки робочого процесу ТРДД. Встановлено, що перехідні режими є більш інформативними та дозволяють визначати ряд несправностей, які не можна виявити за сталих режимів. Запропоновано динамічну багаторежимну математичну модель двигуна, інваріантні до зовнішніх умов комплекси параметрів і методику ідентифікації несправностей проточної частини ТРДД на перехідних режимах його роботи, ефективність якої обгрунтовано теоретично та підтверджено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.411-016.2
Шифр НБУВ: РА312048 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Войтенко С.А. 
Дослідження процесів формування факторів технологічної спадковості при виготовленні деталей газотурбінних двигунів з титанових сплавів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / С.А. Войтенко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні технологічні фактори, що впливають на довговічність деталей повітряного тракту газотурбінних двигунів (ГТД). Охарактеризовано основні види руйнувань та методи підвищення опору утомленості елементів конструкції авіаційних ГТД. Розроблено математичну модель, що дозволяє здійснювати оцінку впливу рівня залишкових напружень у поверхневому шарі виробу на величину міцності від утомленості. Для лопатки заданої геометрії з титанового сплаву ВТ3-1, що має напруження порядку, що розтягують, 40 МПа в поверхневому шарі з глибиною залягання до 30 мкм виявлено зниження величини міцності від утомленості до 15 %. Запропоновано методику визначення коефіцієнтів інтенсивності напружень для поверхневих тріщин у неоднорідному полі номінальних напружень. Показано можливості застосування нової методики для визначення швидкості росту та режимів ТМО, що дозволяє скоротити до 30 % час переходу на нові технології обробки й об'єкти виробництва. З'ясовано, що характеристики циклічної тріщиностійкості сплаву типу ВТ5-1 не залежать від ступеня попереднього пластичного деформування, а також виявлено явище різкого зниження межі витривалості сплаву в області малих пластичних деформацій. Результати наукового дослідження застосовано в процесі оптимізації режимів обробки деталей компресора авіадвигунів на ВАТ "Мотор Січ", м.Запоріжжя. З'ясовано, що економічний ефект від впровадження інновацій становить 230 тис. грн на рік.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-021.1 +
Шифр НБУВ: РА353279

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Маркович С.Є. 
Дослідження процесу нанесення детонаційно-газових покрить на деталі авіаційної техніки з урахуванням величини та розподілу залишкових напружень у системі покриття - підкладка: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.07 / С.Є. Маркович ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2005. — 21 с.: рис. — укp.

Зазначено, що критична температура визначається переходом від залишкових напружень, що стискають, до залишкових, що розтягують, зокрема: за напилювання покриття товщиною 0,100 мм з порошку ВК-25 (діаметр часток дорювнює 20 - 40 мкм) на підкладку з титанового сплаву ВТ8 за режиму, що характеризується параметрами: відстанню напилювання, що дорівнює 170 мм, скорострільністю - 3 ГцБ співвідношенням ацетилен/кисень - 0,67, витратами ацетилену - 0,31 л/цикл (швидкість часток - 5210 м/с), величиною критичної температури поверхневого шару - 19124 К. Уточнено математичну модель, що враховує внесок кінетичної енергії часток у процес формування залишкових напружень у системі покриття - підкладка за детонаційно-газового напилювання. Виявлено взаємозв'язок між енергетичними параметрами напилювання та величиною і розподілом залишкових напружень. Запропоновано метод нанесення комбінованого покриття для компресорних лопаток перших ступенів, що дає змогу здійснити напилювання вхідної крайки карбідом вольфраму за детонаційно-газовим методом та нанесення покриття з нітриду титана на спинку та корито лопатки з використанням методу конденсації, що забезпечує збільшення ерозійної стійкості виробу до 60 %. Розроблено єдиний вимірювальний комплекс, що дає змогу здійснити оперативний контроль процесу напилювання за параметрами: швидкість і температура часток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-060.17 +
Шифр НБУВ: РА337607

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Курін М. О. 
Дослідження технології планетарного глибинного шліфування плоских поверхонь деталей авіаційних двигунів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.07.02 / М. О. Курін ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано причини, які зумовлюють підвищення теплонапруженості. Висвітлено питання підвищення ефективності процесу глибинного шліфування шляхом конструкційно-технічного забезпечення зниження теплонапруженості за рахунок застосування планетарної схеми. Розроблено пристрій і спосіб глибинного планетарного шліфування. Проведено дослідження кінематики та процесу мікрорізання за планетарного глибинного шліфування плоских поверхонь. Досліджено енергосилові параметри процесу планетарного глибинного шліфування плоских поверхонь і встановлено функціональні залежності силових параметрів від конструктивно-технологічних факторів. Одержано аналітичну залежність, що дозволяє визначити температуру різання в зоні контакту інструмента та деталі, а також формулу для розрахунку коефіцієнта тепловідводу в деталь. Проведено порівняння фізико-механічних властивостей поверхневого шару деталей, сформованого в результаті обробки за допомогою планетарної шліфувальної головки та глибинного шліфування, виконаного за традиційною схемою. Розроблено рекомендації з вдосконалення оснащення та розширення технологічних можливостей процесу планетарного глибинного шліфування, а також проведено оцінювання конкурентоспроможності об'єкта дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551-060.136
Шифр НБУВ: РА380982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Туз М.Д. 
Забезпечення захисту паливних систем від вільної вологи при експлуатації літаків: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / М.Д. Туз ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Експериментально досліджено кінетику вологи в баках-кесонах літаків за нормальних та екстремальних умов експлуатації, визначено баланс вологи між фазовими станами. Розглянуто характеристики воднопаливних емульсій, утворених внаслідок гідромеханічних процесів в паливних системах сучасних літаків. Розроблено математичну модель виділення та накопичення вільної води в баках-кесонах літака. На натуральному стенді паливної системи досліджено технічні можливості та ефективність клапанів зливу відстою, систем централізованого зливу та довиробітку залишків палива. Досліджено ефективність гідрозмиву щодо запобігання обледеніння сіток відцентрових насосів. Встановлено управляючі параметри та отримано їх значення для масообмінного методу збезводнення палива в баках-кесонах літаків. Визначено оптимальні значення конструктивно-експлуатаційних чинників засобів захисту паливних систем літака.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.4-044 +
Шифр НБУВ: РА328299

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Мозговий В.Ф. 
Забезпечення параметрів якості порожнистих валів ГТД технологічними методами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / В.Ф. Мозговий ; Укр. НДІ авіац. технології. — К., 2002. — 22 с.: рис. — укp.

На підставі системного аналізу напружено-деформованого стану (НДС) поверхневого шару здійснено системний, науково-обгрунтований підхід для реалізації методів і засобів технічного забезпечення параметрів якості порожнистих валів газотурбінних двигунів (ГТД), що враховує особливості формування параметрів поверхневого шару у взаємозв'язку з послідовністю операцій і режимами технологічної обробки та забезпечує підвищення їх опору втомленості. Експериментально встановлено ступінь впливу операцій технологічної обробки (точіння, шліфування, полірувально-зміцнювальної обробки) у вигляді емпіричних залежностей на параметри якості валів ГТД. Розроблено математичну модель та одержано аналітичні залежності для визначення основних параметрів технологічного процесу одночасної обробки вільним образивом у псевдорозрідженому стані з застосуванням повітряних струменів зовнішніх і внутрішніх поверхонь порожнистих тонкостінних валів ГТД у взаємозв'язку з параметрами якості поверхневого шару їх стінок. З урахуванням технологічної спадковості встановлено раціональне поєднання режимів і технологічних операцій комплексного технологічного процесу виготовлення даних валів. Розроблено математичну модель процесу алмазного вигладжування. Запропоновано методики розрахунку параметрів технологічного процесу вигладжування та оцінки механічного стану поверхневого деформованого шару тонкостінних валів. Теоретично виявлено та експериментально обгрунтовано механізм впливу технологічних параметрів, що визначають глибину зміцнення та величину залишкових напруг, на особливості зародження тріщин від втомленості та витривалість валів ГТД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-061/069
Шифр НБУВ: РА321729

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Балушок К.Б. 
Забезпечення точності та прискореної технологічної підготовки виробництва деталей ГТД із зубчастими вінцями на основі комп'ютерного моделювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / К.Б. Балушок ; ВАТ "Укр. наук.-дослід. ін-т авіац. технології". — К., 2003. — 23 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу впливу відхилень виробляючих поверхонь зуборізного інструмента на точність обробки зубчастого вінця деталі запропоновано єдиний підхід до розв'язання задач технологічної підготовки виробництва (ТПВ) деталей газотурбінного двигуна (ГТД) з зубчастими вінцями, який базується на комп'ютерному моделюванні зубчастих вінців, зуборізного інструменту та процесів обробки. Для комп'ютерного моделювання зуборізного інструмента розроблено математичні моделі черв'ячних фрез і зуборізних довбяків для обробки евольвентних і неевольвентних зубчастих вінців деталей ГТД. Розроблено й експериментально апробовано нові методики аналізу точності черв'ячних фрез і зуборізних довбяків, методики чисельної оцінки впливу погрішностей інструменту на точність зубчастого вінця деталі на стадії проектування інструменту. Запропоновано методики контролю точності виробляючих поверхонь обкатного зуборізного інструменту, неевольвентних зубчастих вінців деталей і елементів, що модифікують евольвентний профіль зуба деталі, на універсальних координатно-вимірювальних машинах за електронним еталоном. На підставі результатів експериментальних досліджень точності обробки та якості поверхневого шару у разі електроерозійної обробки інструментальних сталей розроблено, експериментально апробовано та впроваджено до виробництва новий технологічний процес прискореного виготовлення високоточних зуборізних довбяків зі сталі Р18 та Р6М5К5-МП. На базі проведених досліджень і створених математичних моделей розроблено та впроваджено до виробництва комплексну автоматизовану систему "Зубообробка".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-06-6 +
Шифр НБУВ: РА324150

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Книш В.О. 
Інваріантні частотні ємнісні перетворювачі рівня для систем контролю і керування літальних апаратів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / В.О. Книш ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи підвищення точності первинних перетворювачів (ПП) рівня палива для систем контролю та керування літальних апратів (ЛА). Розроблено частотний ємнісний метод перетворення рівня палива, який забезпечує дистанційність вимірювань і стійкість до зміни діелектричної проникності палива (діелектричної рідини). Даний метод створено на базі використання частотних характерстик систем з розподіленими й зосередженими параметрами. Як коливальну систему використано довгу лінію, нагромаджену на ємнісне навантаження у вигляді ємнісного давача рівня палива. Компенсацію температурного впливу на з'єднувальний кабель здійснено за допомогою розробленого апаратно-аналітичного методу. Із використанням режимів роботи холостого ходу та короткого замикання довгої лінії у першому режимі резонансну частоту довгої лінії визначено її параметрами за ємністю давача, а у другому - лише параметрами довгої лінії, що сприяє компенсації зміни її параметрів під впливом температури. За допомогою розроблених інваріантних ПП рівня палива, що базуються на принципі інваріантності Петрова та ємнісних давачах, здійснено вимірювальне перетворення рівня палива незалежно від зміни його діелектричної проникності. Розроблено вимірювально-обчислювальну систему рівня палива, в якій використовується частотний ємнісний вимірювальний перетворювач рівня палива з інваріантним ємнісним ПП, яка покращить стійкість і керованість ЛА за рахунок підвищення точності визначення рівня палива паливної системи контролю та керування балансировкою, що зменшить вплив ефекту дисбалансу центру ваги ЛА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.4-044-052 +
Шифр НБУВ: РА348653

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Гасиджак В.С. 
Класифікація вібраційного стану газотурбінного двигуна в процесі експлуатації з використанням інтелектуальних технологій: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.С. Гасиджак ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення достовірності класифікації вібраційного стану (ВС) газотурбінного двигуна (ГТД) на основі використання інтелектуальних технологій. Запропоновано використовувати поетапний підхід: на першому етапі класифікувати ВС ГТД на основі сформованих діагностичних ознак, на другому - автоматично змінювати режим роботи ГТД. Описано структуру системи автоматичного діагностування та керування режимами роботи ГТД, що допомагає автоматично змінювати режим функціонування двигуна, для зменшення негативного впливу вібрації на окремі вузли і скорочує експлуатаційні витрати. Розроблено ефективний алгоритм структурного та параметричного синтезу інтелектуальної системи автоматичного діагностування (ІСАД), яка містить радіально-базисну нейронну мережу з нечітким виведенням класифікації та прогнозуванням ВС ГТД. Викладено методику побудови "бази класів" ІСАД на основі діагностичних ознак та класу ВС ГТД, що допомагає використовувати експертні оцінки ВС ГТД, а також визначити дані ознаки з урахуванням зміни вібраційних характеристик типового двигуна, що підвищує точність класифікації ВС механічної частини ГТД.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082
Шифр НБУВ: РА371263 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського