Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (106)Книжкові видання та компакт-диски (131)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.723$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Островська К.О. 
Взаємозв'язок образу "Я", самооцінки і ціннісних орієнтацій молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Островська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено залежність вибору змістових характеристик ціннісних орієнтацій молодшими школярами від різних показників їх самооцінки та індивідуально-особистісних характеристик. Виділено чотири типи особистості учнів молодших класів на основі вибору ними пріоритетних цінностей. Розроблено програму діяльності шкільного психолога стосовно розвитку самосвідомості молодшого школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА323644

Рубрики:

      
2.

Кутішенко В.П. 
Динаміка емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П. Кутішенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Вперше у процесі лонгітюдного експерименту досліджено динаміку емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності упродовж навчання їх у початковій школі, зокрема, вивчено особливості розвитку складових даного ставлення, які виступають критеріями становлення різних за модальністю типів емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності та об'єднуються у складноорганізаційну систему: ставлення да учбової діяльності та інших людей, у взаємодії з якими дана діяльність реалізується, а також до самих себе як до суб'єктів учбової діяльності. Визначено ієрархічний зв'язок даних складових і провідні тенденції розвитку на різних ступенях навчання шклярів молодших класів. Виявлено специфіку динаміки емоційної спрямованості та мотиваційних тенденцій у різних за модальністю типах емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.02 + Ю983.723.02 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА323846

Рубрики:

      
3.

Лапченко І.О. 
Емоційне ставлення до себе та ровесників як чинник особистісного розвитку дитини дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.О. Лапченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості емоційного ставлення дітей середнього та старшого дошкільного віку до себе та ровесників. Досліджено вікові та статеві особливості зазначеного ставлення. Визначено критерії та рівні ставлення дошкільників до себе, їх доброзичливість до ровесників. Вивчено особливості усвідомлення даними дітьми своїх переживань і переживань ровесників. Між ставленнями до себе та ровесників дітей 6-го року життя існує взаємозв'язок, внаслідок якого усвідомлення власних переживань зумовлює усвідомлення переживань ровесників, чого немає в дітей 5-го року життя. Розроблено й апробовано систему впливів, спрямованих на формування у старших дошкільників позитивного емоційного ставлення до себе й однолітків через розвиток їх умінь усвідомлювати власні та чужі переживання. Обгрунтовано, що створення сприятливого мікроклімату у групі ровесників є умовою становлення у дитини позитивного ставлення до себе й інших дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ю983.723 + Ч411.352 +
Шифр НБУВ: РА342211

Рубрики:

      
4.

Маякова І.В. 
Етнопсихологічні особливості картини світу дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Маякова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично виявлено специфічні елементи, що використовуються дітьми різних етнічних груп для передачі змісту картини світу. Висвітлено рівень розробленності даної проблеми у філософії, психолого-педагогічній, соціальній літературі. Проаналізовано такі поняття, як "картина світу", "висвоювання", "символ", "світобудова". Розкрито особливості змісту картини світу дітей молодшого шкільного віку, залежно від етнічної належності та статі. Розглянуто проблеми використання дітьми міфологічних і наукових моделей світу. Запропоновано методики діагностики особистісних особливостей дитини, її когнітивної сфери, а також вивчення картини світу дитини з урахуванням етнічних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.1 + Ю958 +
Шифр НБУВ: РА368328

Рубрики:

      
5.

Слінчук В.І. 
Проблема формування ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників загальноосвітньої школи у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.І. Слінчук ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано термінологічно-категоріальний апарат, визначено динаміку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників у вітчизняній педагогічній теорії та практиці. Встановлено періодизацію розвитку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників відповідно до суспільно-політичних і педагогічних умов. Виявлено основні системотвірні компоненти моделі аксіологічно спрямованого навчально-виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ю983.723.1
Шифр НБУВ: РА372333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Денисенко А.О. 
Психологічна готовність старших підлітків та юнацтва до подружніх взаємовідносин: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.О. Денисенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2003. — 17 с. — укp.

Вивчено особливості прояву психологічної готовності старших підлітків та юнацтва до подружніх взаємовідносин. Уперше на підставі результатів теоретико-експериментальних досліджень визначено поняття психологічної готовності до подружніх взаємовідносин як відносно стійкий стан особистості, що характеризує певну систему соціальних установок, сімейних цінностей, орієнтованих на позитивні подружні взаємовідносини. З'ясовано види психологічної готовності до подружніх взаємовідносин та їх провідні детермінанти. Установлено, що рівень психологічної готовності представлений неоднозначно: у дівчат він вищий, ніж у юнаків. Розкрито вираженість індивідуальних проявів і провідних факторів, що обумовлюють психологічну готовність старших підлітків та юнацтва залежно від життєвого досвіду, віку та статевих властивостей. Розроблено й апробовано систему цілеспрямованого формування психологічної готовності старших підлітків до подружніх взаємовідносин. Конкретизовано доцільність впровадження альтернативних моделей психологічної підтримки юнакам і дівчатам старшого підліткового та юнацького віку шляхом використання новітніх виховних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ч421.358 +
Шифр НБУВ: РА328240

Рубрики:

      
7.

Панченко С.М. 
Психологічна освіта старшокласників як чинник їх життєвого самовизначення: Автореф. дис. канд... психол. наук: 19.00.07 / С.М. Панченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження процесу життєвого самовизначення старшокласників, психолого-педагогічних умов його підтримки та стимулювання засобами психологічної освіти. Обгрунтовано сутність життєвого самовизначення та його психологічні особливості в юнацькому віці. Зроблено спробу структурувати суб'єктивні складові-детермінанти життєвого самовизначення. Здійснено психолого-педагогічне дослідження ефективності запровадження психологічної освіти для старшокласників як чинника їх життєвого самовизначення. Розроблено та апробовано експериментальну програму спецкурсу з психології для старшокласників, методичні поради щодо його запровадження. Результати формувального експерименту на базі шкіл Сумської області показали: озброєння старшокласників базовими знаннями та первинними техніками з галузі психології як однієї з центральних антропологічних дисциплін є ефективним засобом їх життєвого самовизначення та особистісного саморозвитку. Показано, що розроблений зміст курсу психологічної освіти, спеціально організована пізнавальна, комунікативна, предметно-практична та творча діяльність учнів стимулюють та якісно збагачують важливі складові психологічної організації особистості: світоглядну, ціннісно-цільову, мотиваційно-потребову, гармонійною єдністю яких забезпечується життєве самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.723.02 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА326731

Рубрики:
  

      
8.

Бушай І.М. 
Психологічні основи становлення образу світу дітей шкільного віку: автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 41 с. — укp.

В руслі особистісно-моделювальної парадигми стверджено положення про те, що вихідною засадою становлення особистості учнів на різних вікових етапах розвитку виступає їх образ світу як результат психічного відображення оточуючої реальності. Згідно з теоретичними установками особистісно-моделювального підходу вибудовано авторську концепцію становлення образу світу особистості школярів. Обгрунтовано питання генезису образу світу в діалектичному взаємозв'язку з образом "Я", його зміст, структуру та типологічні особливості на кожному вільному етапі дорослішання дитини. Встановлено сутність психологічних механізмів і закономірностей функціонування образу світу, основні підходи щодо його психодіагностики у школярів початкових, середніх і старших класів. Створена психологічна модель образу світу дозволяє узагальнити зовнішні чинники та особистісні детермінанти становлення образу світу учнів, виявити критерії, рівні та показники структурно-динамічних і типологічних відмінностей цього процесу, їх вплив на ефективність соціалізації школярів, поведінку. Розроблено та впроваджено у практику навчально-виховного процесу школи та діяльність психологічної служби систему психокорекції образу світу учнів, різні форми профілактичної та особистісно-розвивальної роботи з їх батьками, вчителями. Апробовано програму активізації образу світу дітей шкільного віку, що спрямована на нівелювання особистісних дисгармоній розвитку, девіацій поведінки, порушень соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА368669

Рубрики:

      
9.

Орловська К.О. 
Психологічні особливості життєвих перспектив підлітків, які виховуються в різних соціальних умовах: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Орловська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено змістові та формальні ознаки життєвих перспектив підлітків, які виховуються у сім'ях і школах-інтернатах. З'ясовано, що основними проблемами підліткового віку є самовизначення та формування життєвої перспективи. Виокремлено основні сфери, в яких найповніше реалізуються життєві перспективи сучасних підлітків: професійно-трудову, сім'ї, соціальних відносин, сексуальних орієнтацій, міжстатевих контактів, відносин з друзями, фізичного самозбереження та здоров'я, екзистенціальних цінностей, життєвої активності, самосвідомості. Проаналізовано змістову та формальні ознаки життєвих перспектив у підлітків залежно від умов і соціалізації. Теоретично обгрунтовано й емпірично підтверджено типологію конструктів життєвих перспектив, які мають специфічні характеристики ціннісних орієнтацій, спрямованості особистості, мотивації, а також відображають своєрідну смислову фіксацію. Проведено порівняльне дослідження конструктів життєвих перспектив у підлітків, які виховуються в сім'ях і школах-інтернатах, показано їх спільність і специфічність у дітей обох груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.4 + Ю984.010.2-993 + Ю956-990-734 +
Шифр НБУВ: РА361159

Рубрики:

      
10.

Посацький О.В. 
Психологічні особливості образу власного майбутнього в ранній юності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Посацький ; Ін-т психол. ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Висвітлено нові дані стосовно специфічних рис образу майбутнього з урахуванням сучасного розвитку особистості в ранній юності. Проаналізовано питання образу майбутнього в контексті гендерної належності старшокласників та місця їх проживання. Показано міру переживання старшокласниками власного майбутнього як проблеми, опосередкованої особистісними детермінантами: особливостями образу майбутнього, мірою гармонійності, позитивності Я-концепції, самооцінкою, рівнем тривожності старшокласників. Розглянуто основні аспекти юнацького віку, специфічні риси образу майбутнього в ранній юності та переживання майбутнього як проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.4 + Ю983.402.3 + Ч421.331.3 +
Шифр НБУВ: РА339025

Рубрики:

      
11.

Бутузова Л.П. 
Психологічні особливості особистісних ставлень підлітків до небезпеки ураження ВІЛ статевим шляхом: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Бутузова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2004. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "особистісне ставлення до небезпеки", розкрито концептуальні уявлення, що дають змогу зрозуміти механізми та особливості формування різних ставлень до загрози ураження ВІЛ. Показано, що особистісне ставлення до небезпеки ураження ВІЛ можна розглядати на рівні емоційного сприйняття загрози. Створено методику, що дає змогу його вивчати та диференціювати (безумовно тривожне, відносно занепокоєне та достатньо байдуже). За результатами психодіагностичного дослідження встановлено, що ставлення до загрози ВІЛ пов'язано з комплексом особистісних, поведінкових та когнітивних характеристик підлітків різного віку та статі, на підставі визначення яких можна підвищити ефективність корекції неадекватних проявів ставлення до цієї небезпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ч421.358 +
Шифр НБУВ: РА329510

Рубрики:

      
12.

Станіславський С.В. 
Психологічні особливості сприйняття сфер життєдіяльності хворими на незрощення губи та піднебіння юнацького віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / С.В. Станіславський ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу показників психологічних характеристик індивідів із природженою вадою незрощення губи та піднебіння (НГП) у зіставленні зі здоровими виявлено суттєвий вплив даної патології на психологічну організацію особи юнацького віку. Проаналізовано соматичний, психологічний та соціальний аспекти розвитку особистості хворого на НГП. Аналіз психологічних якостей осіб експериментальної групи дозволив визначити факторну структуру їх особистості, у результаті чого встановлено, що близько третини усієї її дисперсії пояснюють типи, які визначають схильність особи до деструктивних дій. Доведено, що вплив даної природженої вади на розвиток особистості не є чітко визначеним, одностороннім, а визначає формування якісно різних особистісних типів. Визначено особливості сприйняття життєвого шляху особами із вадою незрощення, що дозволяє зробити висновок про розрізнення за ступенем актуальності у певних сферах життєдіяльності між суб'єктами контрольної та експериментальної виборок. Показано залежність актуальності сфер життєдіяльності хворого на НГП від його особистісного типу та виявлено основні актуальні та потенційні ускладнення соціального функціонування суб'єктів у кожній з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.28 + Ю983.511.302 + Ю983.723.5 + Р665.624.050 +
Шифр НБУВ: РА324698

Рубрики:

      
13.

Малина О.Г. 
Психологічні особливості становлення стилю життя особистості в підлітковому і юнацькому віці: автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.Г. Малина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Вивчено особливості становлення стилю життя особистості у підлітковому та юнацькому віці. На підставі результатів проведеного теоретичного аналізу основних методологічних підходів до проблеми запропоновано структурно-типологічну модель стилю життя особистості як психологічного феномену. Як структурні компоненти стилю життя визначено активність і спрямованість особистості, співвідношення їх параметрів формують певний стильовий тип, а саме: пасивно-індивідуалістичний, ситуативно-індивідуалістичний, активно-індивідуалістичний, пасивно-колективістичний, ситуативно-колективістичний, активно-колективістичний, самоціннісно-праксичний пасивний, самоціннісно-праксичний ситуативний, самоціннісно-праксичний активний). Виявлені типи можна прорангувати за ступенем їх розвитку - від найбільш примітивного до найрозвинутішого у напрямку самостійності, соціальної зрілості та життєтворчості. На підставі аналізу їх розподілу за віковими групами з'ясовано зв'язок динаміки типів стилю життя особистості та її психологічної та соціальної зрілості, тенденції до самореалізації, актуалізації її здібностей і успішним особистісним і професійним самовизначенням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА365345

Рубрики:

      
14.

Юнг Н.В. 
Психологічні особливості ціннісних орієнтацій старших підлітків, груп підвищеної психологічної уваги: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Юнг ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості ціннісних орієнтацій і гіпотетично пов'язані з ними риси особистості старших підлітків залежно від приналежності їх до типологічної "групи підвищеної психологічної уваги" (ППУ). Розкрито зміст поняття "група підвищеної психологічної уваги", теоретично обгрунтовано типологію груп ППУ, емпірично виявлено та вивчено п'ять типологічних груп ППУ. Встановлено, що у старших підлітків рейтинг привабливості та значущості різних цінностей лише у ряді випадків змінюється залежно від віку та статі. Виявлено схожість та відмінності в специфіці ціннісних орієнтацій та особливостей особистості старших підлітків - представників різних типологічних груп ППУ. З'ясовано, що підлітки, що входять до складу різних типологічних груп ППУ, характеризуються певним психологічним портретом особистості, зокрема, розрізняються особивостями самовідношення та самоактуалізації. Доведено, що специфіка психологічної схильності до соціальної дезадаптації, на якій базується типологія груп ППУ, виявляється у специфіці ціннісних орієнтацій у старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.2 + Ю952.14 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344617

Рубрики:

      
15.

Сметаняк В.І. 
Психологічні особливості ціннісного самовизначення старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Сметаняк ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади дослідження феномену ціннісного самовизначення особистості в ранній юності з позицій екзистенційно-гуманістичної, суб'єктної парадигми. Обгрунтовано організаційно-методичні аспекти дослідження особливостей ціннісного самовизначення старшокласників на базі синергетичного узгодження їх ціннісних орієнтацій і суб'єктних властивостей. Визначено онтогенетичні передумови, соціокультурні чинники, психологічні механізми, вікові тенденції та індивідуальні варіанти ціннісного самовизначення в ранній юності. Експериментально підтверджено гіпотезу, що спеціально сконструйований тренінг сприяє розширенню діапазону усвідомлюваних мотивів цілісної життєдіяльності, переструктуруванню цінностей-цілей на базі реорганізації суб'єктних властивостей (цінностей-засобів) та досягненню більш високих онтогенетичних рівнів ціннісного самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю952.2-734 + Ч421.350
Шифр НБУВ: РА327051

Рубрики:
  

      
16.

Ткачук Т.Л. 
Психологічні тенденції розвитку моральних цінностей у підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.Л. Ткачук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено процес лібералізації моральних цінностей підлітків та їх емансипації від дорослих як психологічних тенденцій морального розвитку особистості. Розкрито й обгрунтовано суть процесу лібералізації як головної психологічної тенденції розвитку моральних цінностей у підлітковому віці. Розроблено й апробовано опитувальники з метою вивчення рівнів розвитку нормативної, емоційної та поведінкової емансипації підлітків, за допомогою яких виявлено показники та рівні розвитку трьох видів емансипації. Вивчено психологічні особливості розвитку моральної рефлексії та саморефлексії як механізмів активізації розвитку процесу лібералізації даних цінностей. На підставі експериментальних даних доведено доцільність і ефективність впровадження розвивальної програми як соціально-психологічного тренінгу з використанням методів групової роботи, а саме: групової дискусії, бесіди, рольової гри, психологічних вправ з метою розвитку моральної рефлексії та саморефлексії. Результати дослідження доцільно використовувати у психодіагностичній та корекційній діяльності практичних психологів і педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.2 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА355347

Рубрики:

      
17.

Фадєєв В.І. 
Психологічні умови формування готовності майбутніх учителів початкових класів до розвитку креативності молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Фадєєв ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 16 с.: рис. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування, розкрито теоретичні засади та наведено результати емпіричного дослідження з проблеми готовності майбутніх учителів початкових класів до розвитку креативності молодших школярів. З'ясовано зміст, структуру, основні особливості та чинники розвитку цієї якості учнів початкової школи. Проаналізовано підходи до змісту та структури готовності до розвитку креативності та факторів, які впливають на її формування. Доведено доцільність і ефективність програми формування даної готовності майбутніх учителів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.3 + Ю984.51 + Ч489.518-3 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА343632

Рубрики:

      
18.

Тодорів Л.Д. 
Психологічні умови формування життєвих перспектив у ранній юності (когнітивний аспект): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Д. Тодорів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні основи дослідження, розглянуто поняття життєвого шляху особистості, його структурні характеристики та рушійні сили. Висвітлено проблему становлення життєвих перспектив у ранній юності як сензитивний період життєвого та особистісного самовизначення. Особливу увагу приділено когнітивним особливостям розвитку особистості, які значною мірою впливають на формування життєвих перспектив у ранній юності. Встановлено критерії психологічної готовності молодої людини до життєвого самовизначення. Психологічну готовність до життєвих виборів визначають рефлексивні складові самосвідомості (особистісна рефлексія як процес самопізнання, зміст уявлень про Я як наслідок процесу самопізнання, механізми диференціації та інтеграції індивідуального досвіду як необхідні чинники процесу самопізнання) та індивідуальна система ціннісних орієнтацій. Виявлено вікові та гендерні відмінності життєздійснення юнацтва. З'ясовано, що формування готовності молодої людини до життєво важливих виборів є ефективним за умов розвитку здатностей до поглибленого самопізнання, самоаналізу, самоусвідомлення внутрішніх сторін власного Я. Експериментально апробовано систему конкретних методик для діагностики готовності молодої людини до життєвого самовизначення в роботі практичного психолога школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА310051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Боровик О.В. 
Психологічні умови формування патріотичної свідомості учнів ліцеїв: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Боровик ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність, обгрунтовано психологічні умови та розроблено модель формування патріотичної свідомості учнів аграрних ліцеїв, зроблено її апробацію. Визначено критерії, показники та рівні сформованості даної особистісної якості, наведено рекомендації для викладачів аграрних ліцеїв щодо покращання процесу її формування. На підставі результатів формувального експерименту зроблено висновок, що патріотична свідомість молоді раннього юнацького віку є складною особистісною властивістю, єдністю таких взаємопов'язаних компонентів, як мотиваційно-дієвий, когнітивний, емоційно-вольовий. Доведено можливість розвитку психологічної свідомості учнів шляхом урахування психологічних умов і розробки адекватних психолого-педагогічних засобів формування її основних компонентів у навчально-виховному процесі. Запропоновано програму розвитку патріотичної свідомості в учнів аграрних ліцеїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА357608

Рубрики:

      
20.

Горбунова В.В. 
Психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Горбунова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розглянуто етнічну свідомість особистості як своєрідну та неповторну смислову систему інтерпретації етнічної реальності. Досліджено психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці: характер міжетнічного сприймання особистості, рівень її ціннісно-смислової когнітивної складності в етнічній сфері, особливості змістовного наповнення етнічної свідомості особистості. Доведено, що ефективними засобами розвитку зазначеної свідомості у юнацькому віці є інформування в даній сфері та залучення до творчої діяльності. За результатами дослідження розроблено формуючий експеримент з розвитку етнічної свідомості особистості, основою якого є тренінг "Етнічна картина світу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю958 +
Шифр НБУВ: РА327321

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського