Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (133)Книжкові видання та компакт-диски (206)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.513$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванова В. В. 
Особливості розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. В. Іванова ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка . — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи у дітей віком 6-7-ми років у психолого-педагогічній літературі. Одержані результати емпіричного дослідження дозволили зробити висновок щодо негативної динаміки розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом і показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення й інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після дослідження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Ю983.401.2 + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА380685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
3.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Артемчук І.В. 
Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.В. Артемчук ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Вперше визначено стан сформованості у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ), які перебувають в інтернатних установах, операцій смислової організації висловлювання та структурно-мовленнєвого оформлення. Уточнено зміст понять "комунікативна депривація" та "комунікативне ядро дитини-сироти". Досліджено особливості розвитку усного зв'язного мовлення у дітей-сиріт і встановлено причини затримки оволодіння мовленнєвими навичками. Охарактеризовано складові комунікативного ядра особистості дитини-сироти старшого дошкільного віку та виявлено стан їх сформованості у даної категорії дітей. З'ясовано залежність рівня розвитку усного зв'язного мовлення від стану сформованості комунікативного ядра особистості. Розроблено комплексну систему заходів психолого-педагогічного впливу на формування та розвитку усного зв'язного мовлення дітей-сиріт з ЗНМ, які перебувають в інтернатній установі закритого типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА339515

Рубрики:

      
5.

Бєлкіна-Ковальчук О.В. 
Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Бєлкіна-Ковальчук ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність критичного мислення особистості, визначено його основні ознаки, зокрема в учнів початкових класів, висвітлено вікові особливості школярів у контексті формування критичного мислення. Розроблено модель формування критичного мислення молодших школярів, проаналізовано рівні його сформованості в учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.513.1-4 +
Шифр НБУВ: РА341680

Рубрики:

      
6.

Біла І.М. 
Розвиток стратегічних тенденцій аналогізування в творчій діяльності старших дошкільників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Біла ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Уточнено наукові уявлення про психологічну сутність творчої діяльності старших дошкільників. Визначено місце стратегічних тенденцій аналогізування у мисленні дітей старшого дошкільного віку. Встановлено особливості та закономірності прояву аналогізування, встановлено рівні сформованості даної якості. Визначено психолого-педагогічні умови, детермінанти та механізми ефективного розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників. Побудовано концептуальну модель розвитку стратегічних тенденцій аналогізування, розроблено й апробовано комплексну методику їх формування. Методику тренінгу складено на базі творчих завдань, які забезпечують розвиток позитивного емоційного ставлення старших дошкільників до творчої діяльності, формування сенсорного досвіду та удосконалення навичок аналогізування. Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів дошкільних навчальних закладів щодо розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.182 + Ю984.51 + Ю983.401.2 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА346572

Рубрики:

      
7.

Бедлінський О.І. 
Формування мисленнєвої стратегії аналогізування в учнів 6 - 8 класів у процесі навчання фізичної географії: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Бедлінський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі урахування основних положень системно-стратегіальної теорії творчості визначено психологічні особливості формування мисленнєвої стратегії аналогізування у підлітків на матеріалі фізичної географії. Розкрито сутність базових понять дослідження, зокрема, таких як "аналогія за генезисом", "поле аналогії", "пояснювальна здатність аналогії", "пояснювальна сила аналогії", "творча географічна задача". Визначено найбільш адекватні різновиди стратегії пошуку аналогів для формування стратегії аналогізування у процесі навчання географії. Виявлено домінування проявів тенденцій аналогізування у процесі стихійного формування стратегії аналогізування, визначено причини типових помилок підлітків під час розв'язання творчих географічних задач. Обгрунтовано програму формування стратегії аналогізування у процесі вивчення підлітками географії у вигляді дидактичної гри "Аналогія", зроблено її апробацію. Охарактеризовано основні етапи формування стратегії аналогізування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.182 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА358550

Рубрики:

      
8.

Булка Н.І. 
Розвиток креативності у молодших школярів із порушеними соціальними зв'язками: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Булка ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). — О., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему застосування розвитку творчого потенціалу у психологічній реабілітації дітей молодшого шкільного віку з порушеними соціальними зв'язками. Здійснено аналіз змісту, структури та умов розвитку креативності у цих дітей. Проаналізовано поняття порушених соціальних зв'язків, детермінанти їх виникнення, форми прояву та методи реабілітації у різних психологічних напрямках. Розроблено теоретико-методологічні засади та програму розвитку креативності для сприяння поновленню порушених соціальних зв'язків. Установлено, що ці зв'язки зумовлені дією комплексу взаємопов'язаних зовнішніх і внутрішніх факторів та можуть бути відновлені на основі розвитку креативності як здатності до творчості, що є інтегральною властивістю особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Ю948.2 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА340522

Рубрики:

      
9.

Ваганова Н.А. 
Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формах: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Ваганова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур в аудіо- та візуальних формах (віршів, понять, байок, оповідань, репродукцій картин, малюнків). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації, що відбувається шляхом визначення ними суб'єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, які складають основу розуміння. Показано роль аналогізування та комбінування як головних механізмів формування нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну систему для навчання дітей вмінню аналізувати нові інформаційні структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201-232 + Ю944.1-232-734 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА344985

Рубрики:

      
10.

Верьовкіна О.Є. 
Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.Є. Верьовкіна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні чинники та умови ефективного формування мисленнєвої культури підлітків (МКП) на уроках зарубіжної літератури (УЗЛ). Розроблено модель МКП в контексті мотиваційної, когнітивної та соціальної сфер, які складаються зі змістового, операційного, особистісно-смислового компонентів. Описано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на УЗЛ для формування МКП. Визначено психологічні чинники формування МКП, зокрема, підготовка вчителя до організації ефективної суб'єкт-суб'єктної взаємодії підлітків на УЗЛ; підготовка підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів для їх інтерпретації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, управління власною діяльністю; оволодіння учнями мисленнєвою діяльністю; їх здатність до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА372594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Гейко Є.В. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму особистості у мисленнєвій діяльності підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.В. Гейко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Уточнено поняття "егоцентризм", виокремлено поняття "егоцентризм особистості", визначено його роль як однієї з ключових особистісних детермінант мисленнєвої діяльності у підлітковому віці. Виявлено види, типи, рівневу динаміку, форми й особливості прояву егоцентризму в мисленнєвій, особистісній сферах залежно від рівня. Визначено його позитивні ознаки та негативні наслідки. Досліджено прояв егоцентризму у параметрах мисленнєвої діяльності: продуктивності, організованості, динаміки. Виявлено вплив на рівень сформованості інтелектуальних умінь, особистісні фактори, якості, ставлення до себе в підлітковому віці. Розроблено програму запобігання розвитку та поширенню егоцентризму особистості, його негативних наслідків у мисленнєвій діяльності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.513.102
Шифр НБУВ: РА316996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Григор'єва В.В. 
Методичні засади формування творчого мислення учнів початкової школи в процесі мистецької діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Григор'єва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему формування творчого мислення учнів початкової школи (ТМУПШ) в процесі мистецької діяльності (ПМД). Розкрито сутність, зміст та структуру ТМУПШ, методичні засади його формування щодо визначення психолого-педагогічних умов, методів та особливостей роботи. Обгрунтовано критерії та визначено рівні сформованості ТМУПШ в ПМД в контексті структурних компонентів даного феномену. Розроблено структурно-функціональну модель формування ТМУПШ, які вроваджено в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл в процесі навчання мистецтву.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Щ31р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА371259 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:
  

      
13.

Гуменюк 
Психологічні особливості антиципації в процесі розв'язання старшокласниками мисленнєвих задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галина Вадимівна Гуменюк ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1-231.0 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346887

Рубрики:

      
14.

Дорожко І.І. 
Розв'язання лінгвістичних мислительних задач підлітками засобами фразеології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Дорожко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація містить аналіз з проблеми "задача" у зарубіжній і вітчизняній літературі. Наведено специфіку розв'язання лінгвістичної задачі на уроках української мови і літератури. Розкрито поняття "спосіб", визначено його роль при розв'язанні задачі. Обгрунтовано, що розв'зання лінгвістичної задачі здійснюється за умов використання фразеологічних засобів. Експериментально перевірено і доведено, що суттєві зміни за рівнями сформованості способів розв'язання лінгвістичних задач засобами фразеології досягнуто завдяки цілеспрямованій навчальній діяльності учнів. Застосування алгоритму, побудованого за системою послідовності "Рух по спіралі", сприяє успішному розв'язанню лінгвістичних мислительних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102

Рубрики:

      
15.

Дорофей С.В. 
Психологічні особливості формування здатності до логічної класифікації у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Дорофей ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження та виявлено, що логічна класифікація є однією з фундаментальних операцій мислення та базою подальшого розумового розвитку дитини. У молодшому шкільному віці дитина може здійснювати різні види групувань, а саме: класифікацію, серіацію, заміщення, встановлення симетрії, тобто групування аддитивного порядку. Запропоновано зміст поняття "класифікація" як узагальнення виокремлених ознак предметів і явищ, що дозволяє групувати об'єкти за видовими, родовими й іншими ознаками. Установлено взаємозв'язок між показниками інтелекту й особливостями логічної класифікації. Це підтверджує припущення, що вищий рівень інтелекту певною мірою залежить від рівня й особливостей розвитку логічної класифікації. З'ясовано, що показник "логічна класифікація" взаємопов'язаний з академічною успішністю й інтелектом. У процесі формувального експерименту покращено показники операції логічної класифікації у молодших школярів. Розвиток їх логічних операцій здійснено завдяки використанню непрямого методу навчання і методу моделювання. Дані методи сприяють підвищенню показників класифікації та покращанню академічної успішності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.1 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА351642

Рубрики:

      
16.

Казаннікова О.В. 
Особливості інтелектуального розвитку тривожних дітей 6 - 8-річного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Казаннікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Проаналізовано вплив тривожності на інтелектуальний розвиток учнів молодшого шкільного віку. Систематизовано основні теоретичні й експериментальні підходи до розв'язання зазначеної проблеми. Обгрунтовано положення про наявність певних особливостей співвідношення перебігу інтелектуального розвитку 6 - 8-річних школярів і проявів тривожності. Розроблено й апробовано програму корекції надмірної тривожності даних учнів, показано її ефективність за умов використання у практиці навчально-виховного процесу початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.1 + Ю983.521.2 +
Шифр НБУВ: РА359292

Рубрики:

      
17.

Кашкарьова Л.Р. 
Психологічні засади моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Р. Кашкарьова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Уперше визначено зміст і структурні компоненти поняття "психолого-педагогічний моніторинг навчальних досягнень учнів". Розроблено концепцію системи психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи як засобу контролю за процесом їх розумового розвитку. З'ясовано провідні психологічні механізми та умови здійснення психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи. Розроблено інтегровану модель рівневого процесу навчання. Поглиблено психологічну суть поняття "навчальні досягнення учня" як результат і основу його подальшого розумового розвитку. Розкрито зміст поняття "потенційні навчальні можливості учнів", виявлено їх структурні компоненти та рівні. Досліджено основні психологічні передумови навчальних досягнень підлітків й основні підходи до проблеми їх визначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 с1/8 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА337518

Рубрики:

      
18.

Кузьмінська О.Г. 
Розвиток інтелектуальної активності ліцеїстів у процесі навчання інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Кузьмінська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено понятійний апарат, структуру й особливості розвитку інтелекту старшокласників, технологію розвитку інтелектуальної активності та методи діагностики сформованості інформативної компетентності учнів як результату навчання інформатики за умов ліцею. Вирішено завдання стосовно розробки компонентів методичної системи розвитку інтелектуальної активності ліцеїстів на базі системи компетентнісних задач з інформатики. Описано технологію створення таких задач, модель інтелектуально-насиченого компетентнісного середовища як засобу розвитку інтелектуальної активності ліцеїстів у процесі навчання даної дисципліни та методичні рекомендації щодо її впровадження до навчального процесу. Відповідно до сучасних вимог створено програмно-методичний комплекс з інформатики, який містить друкований і електронний підручники, робочий зошит для учнів і методичні рекомендації щодо організації навчального процесу відповідно до розробленої моделі інтелектуально-насиченого навчального середовища, що забезпеує високий рівень інтелектуальної активності учнів під час навчання, посилює прикладне спрямування курсу інформатики, стимулює мотивацію учнів і створює умови для набуття ними інформативної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ч421.220 + З970 р2 +
Шифр НБУВ: РА356436

Рубрики:

      
19.

Курята Ю.В. 
Креативне мислення як чинник соціалізації дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.В. Курята ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему впливу креативного мислення на процес соціалізації дітей молодшого шкільного віку. Розкрито сутність поняття "соціалізація", розглянуто структуру даного феномену, здійснено багаторівневий аналіз його чинників, уточнено критерії гармонійності. Експериментально визначено основні негативні показники проходження даного процесу молодшими школярами на сучасному етапі. Обгрунтовано шляхи та засоби розвитку креативного мислення учнів початкової школи, запропоновано методику педагогічного управління даним процесом у школі. Розроблено спеціальну систему завдань, спрямованих на розвиток креативного мислення молодших школярів засобами освіти, зроблено її апробацію на заняттях з іноземної мови. Експериментально доведено, що креативне мислення є сприятливим інтегруючим чинником соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.1 + Ю983.513.1 +
Шифр НБУВ: РА359257

Рубрики:

      
20.

Литовський В.Ф. 
Становлення молодшого школяра як суб'єкта писемного мовлення (в умовах культурологічно орієнтованого навчання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Ф. Литовський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Доведено можливість здійснення у повному обсязі за умов початкової школи задуму Л.С.Виготського щодо розвитку в молодшого школяра писемного мовлення через гру та малювання. Виявлено евристичний потенціал уявлень, запропонованих Л.С.Виготським, Е.Еркіним про розбудову дитиною удаваної ситуації гри та дитяче малювання як процеси побудови текстів своєрідними засобами. Розкрито роль діалогу молодшого школяра за наявними та уявними співрозмовниками у становленні його суб'єктом писемного мовлення. Показано, що створення молодшим школярем вихідних засобів знакового опосередкування власної поведінки та послідовна трансформація ним цих засобів обумовлена наявністю та розв'язанням ним плідних суперечностей власного самовизначення у загальнолюдській та національній культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.513.2 + Ч421.221 + Ш12-911,33 +
Шифр НБУВ: РА329166

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського