Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (14)Реферативна база даних (786)Книжкові видання та компакт-диски (993)Журнали та продовжувані видання (159)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 213
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ставицька С.О. 
Психолого-педагогічні умови подолання особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.О. Ставицька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено визначенню та узагальненню психолого-педагогічних умов подолання особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку ( умови розвитку і формування пізнавальної , емоційно-вольової та мотиваційної сфер особистості; умови організації навчальної діяльності; умови виховання в сім'ї). Виявлені основні фактори виникнення тривожності молодших школярів в міжособистісній взаємодії; охарактеризовані форми і показники її прояву та динаміка розвитку. На основі систематизованих критеріїв визначені рівні особистісної тривожності молодших школярів. Запропонована теоретично обгрунтована і практично перевірена комплексна програма подолання особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку і виявлені умови її ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1-52

Рубрики:

      
2.

Крайнюк В.М. 
Психологічні особливості проявів тривожності і агресивності у юнаків призовного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.М. Крайнюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Досліджені теоретичні та практичні аспекти психологічних особливостей проявів тривожності і агресивності у різних категорій призовників (здорових осіб та юнаків з нервово-психічними розладами). Виміри рівня тривожності й агресивності мають подвійні критерії: вимір тривожності й агресивності як специфічних якостей особистості; тривоги й агресії як емоційного стану. Автором запропонований набір психодіагностичних методик для виявлення проявів тривожності й агресивності та комплекс психокорекційних методів з метою зниження рівня високої тривожності й агресивності. Його впровадження виявилось ефективним щодо зменшення негативних емоційних проявів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3-52

Рубрики:

      
3.

Сечейко О.В. 
Психологічні детермінанти сексуальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Сечейко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Проаналізовано взаємозв'язок між індивідуально-психологічними властивостями особистості та сексуальною поведінкою у підлітковому віці. Встановлено суттєвий вплив психодинамічних (природозумовлених, сталих) властивостей особистості підлітків на форми їх сексуальної поведінки. Показано статеві відмінності взаємозв'язку індивідуально-психологічних властивостей з певними формами сексуальної поведінки. Розроблено дві анкети, за допомогою яких з'ясовано особливості сприйняття підлітками інформації інтимного змісту, їх ставлення до сексуальних проблем та статевого виховання. Наведено рекомендації щодо вдосконалення змісту статевого виховання підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-73 + Ю983.73 + Ч421.358
Шифр НБУВ: РА310068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Поліщук С.А. 
Особливості розвитку волі в учнів молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.А. Поліщук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості вольових якостей та вольового зусилля в дітей молодшого шкільного віку. З'ясовано структуру комплексу вольових якостей, встановлено симптоматику, динаміку, значущість його складових. На основі кореляційного та класифікаційного аналізу комплексу виокремлено основні ймовірні тенденції в розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток. Створено психологічні профілі дітей у типових ситуаціях проявів вольового зусилля та вольових якостей (у стані втоми, в ситуаціях подолання фізіологічно зумовлених труднощів та у розумовій діяльності за наявності перешкод). Наведено основні чинники, які визначають процес становлення вольових якостей та вольового зусилля. Доведено, що вивчення вольових особливостей у дітей молодшого шкільного віку дозволяє поглибити психологічні знання про вікову специфіку розвитку волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42-211 + Ю983.402.1 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА315935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Турбан В.В. 
Розвиток у першокласників здатності до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Турбан ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено процес становлення здатності першокласників до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності. Уточнено психологічні дефініції поняття невизначеності у контексті вікової та педагогічної психології. Показано, що ситуація невизначеності є чинником актуалізації та структурування спільної діяльності, відтак і фактором особистісного становлення першокласника. Створено й апробовано систему методичних прийомів оптимізації процесу становлення спільної діяльності на початковому етапі шкільного навчання. Наведено нові діагностичні методики, спрямовані на виявлення особливостей групової взаємодії. Запропоновано також спосіб визначення рівня адаптованості першокласника до ситуацій невизначеності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА314971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Цвіркун В.М. 
Формування світоглядних установок особи підліткового віку: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / В.М. Цвіркун ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено, що співвідношення та взаємозв'язок світоглядної свідомості та установки в процесі соціалізації та становлення підліткової особистості полягає у регулювальному впливі установок на світоглядну свідомість. Поглиблено уявлення про філософсько-світоглядну значущість загальнопсихологічної теорії установки. Доведено, що зміна головного типу діяльності в підлітковому віці суттєво коригує фундаментальні засади світоглядної свідомості, а почуття дорослості як новоутворення світоглядної свідомості суттєво змінює життєву диспозицію індивіда. Обгрунтовано, що змінюючись в процесі розвитку особи, світоглядні установки, як базовий елемент світоглядної свідомості, детермінують спосіб світовідображення та світовідношення відповідно до потреб соціалізації. Зазначено, що сферою формування світоглядних установок є відношення "мотив - мета діяльності". Визначено, що формування світоглядних установок на підлітковому етапі соціалізації є наслідком поєднання об'єктивних і суб'єктивних діяльнісних факторів: впливу соціокультурного середовища, яке динамічно змінюється, впливу сучасної суспільної всеохоплюючої кризи, яку підліток сприймає по-своєму. Зроблено висновок, що школа з науково організованою системою плекання особистості є важливим фактором формування світоглядної культури підлітка, "зрощеної" на вивірених світоглядних установках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю983.402.2 + Ч421.350
Шифр НБУВ: РА316410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бовть О.Б. 
Агресивні реакції та шляхи їх корекції в молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Б. Бовть ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічні особливості агресивних дітей молодшого шкільного віку. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи та детермінації агресії. Розкрито зміст поняття "агресивні реакції". Розглянуто основні фактори, які обумовлюють дані реакції молодших школярів. За результатами кореляційного, кластерного та факторного аналізів виділено психологічний симптомокомплекс особливостей молодших школярів, схильних до агресивних реакцій, описано його зміст. Надано методичні рекомендації щодо профілактики агресивної поведінки школярів і розроблено психологічний тренінг корекції даної поведінки, оцінено його ефективність. Виявлено статистично вірогідну позитивну динаміку в експериментальній групі після тренінгу за більшістю показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.311.1 + Ю983.402.1-81
Шифр НБУВ: РА313448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Онисюк О.А. 
Психологічні особливості особистісного розвитку молодшого школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Онисюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми особистісного розвитку молодшого школяра. Розглянуто теоретико-педагогічні та структурно-функціональні особливості морального розвитку підростаючої особистості та закономірності її формування у молодшому шкільному віці. Розкрито психолого-педагогічні умови створення виховних ситуацій згідно з концепцією особистісно зорієнтованого виховання, які визначають стратегію морального розвитку особистості. Окреслено наукові засади особистісного розвитку школяра та шляхи оптимізації процесу морального розвитку у початковій ланці середньої школи. Науково обгрунтовано систему роботи вчителя з морального виховання учнів молодшого шкільного віку, розроблено й апробовано комплекс методів діагностики морального розвитку молодшого школяра, які можна використовувати в роботі практичного психолога. Створено науково-практичні рекомендації щодо умов та засобів психолого-педагогічного впливу на моральний розвиток учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА313180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Потапчук Л.В. 
Психологічні особливості становлення особистісної зрілості старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Потапчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Узагальнено особливості особистісної зрілості, побудовано концептуальну модель аналізу тенденцій становлення особистісної зрілості, розроблено та використано на практиці діагностичну процедуру визначення структури особистісної зрілості у юнацькому віці. Уточнено поняття "особистісна зрілість старшокласників", "особистісне самовизначення". На основі узагальнення особливостей особистісної зрілості виділено такі її характеристики: відповідальність у різних сферах діяльності, самостійність, емоційну зрілість, самоконтроль поведінки, адекватність самоствердження та цілепокладання. Визначено два етапи становлення особистісної зрілості, перший характеризується ростом показників особистісної зрілості та збільшенням темпу їх зміни, другий - відносною стабільністю основних показників. Встановлено, що професійне самовизначення посідає провідне місце у структурі особистісної зрілості й впливає на успішність діяльності. Доведено наявність відмінностей за умов соціалізації. З,ясовано, що в учнів школи-інтернату становлення особистісної зрілості відбувається інтенсивніше, ніж в учнів загальноосвітньої школи. З метою активізації та підвищення рівня розвитку компонентів особистісної зрілості розроблено та апробовано комплексну експериментально-пізнавальну програму "Активізація розвитку структурних компонентів особистісної зрілості". Доведено, що становлення особистісної зрілості залежить від функціональної єдності представленості власного "Я" і спрямованості на його реалізацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ч421.331.3
Шифр НБУВ: РА314040 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Кротенко В.І. 
Психологічні особливості емпатії підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Кротенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано і визначено поняття емпатії у двох формах її прояву. Наведено новий підхід щодо розуміння даних форм. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів розвитку емпатії (емоційно-оцінного, когнітивного та поведінкового). Розширено наукове уявлення про динаміку, індивідуальні та вікові особливості розвитку й умови закріплення емпатії як стійкої моральної риси особистості. Виділено фактори, що впливають на розвиток емпатії підлітків. Виявлено найбільш значущі об'єкти їх емпатії. Розроблено комплекс методик, які дають можливість ефективно управляти розвитком емпатійних почуттів у дітей підліткового віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-52 + Ю983.726-43
Шифр НБУВ: РА314330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Смульсон М.Л. 
Психологія розвитку інтелекту в ранній юності: Автореф. дис... д-ра психол. мед. наук: 19.00.07 / М.Л. Смульсон ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

У контексті проектувально-технологічної концепції досліджено психологічні засади розвитку інтелекту в ранній юності. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності, структури та функцій інтелекту, запропоновано сучасні підходи до аналізу інтелекту як психологічної категорії. Визначено когнітивні складники інтелекту та його метакогнітивних інтеграторів, проаналізовано відображувальну, ціннісно-орієнтувальну та прогностично-перетворювальну функції інтелекту. Розкрито зміст проектувально-технологічної концепції та проектування інтелекту в ранній юності, описано інтелектуальний тренінг як особливу форму навчання й як об'єкт проектування. На підставі експериментального вивчення встановлено психолого-педагогічні закономірності розвитку загального та професійного інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу, а також відповідні психотехнічні процедури. Показано ефективность інтелектуального тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА317660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Скориніна О.В. 
Когнітивний стиль як чинник розвитку пам'яті молодшого школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Скориніна ; Центр. ін-т післядипл. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Визначено суть поняття "когнітивний стиль", розглянуто його види. Досліджено вплив когнітивного стилю на ефективність розвитку пам'яті та мнемічної системи в цілому, проаналізовано його як чинник розвитку пам'яті молодшого школяра. Наведено принципи системного підходу, методи системного аналізу у психології, викладено засоби аналізу стосовно особливостей функціонування пам'яті, а також концептуальні положення психічного розвитку. Досліджено розвиток пам'яті молодшого школяра залежно від когнітивного стилю за умов інтенсивного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512 + Ю983.402.1 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА317795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Дятленко Н.М. 
Психологічні умови розвитку самоповаги у дошкільників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Дятленко ; Центр. ін-т післядипломн. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні та експериментальні підходи щодо вивчення процесів самосвідомості, пов'язані з виробленням ціннісного ставлення до себе у ранньому онтогенезі. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми у філософській та психолого-педагогічній літературі, запропоновано концепцію та програму дослідження, визначено критерії самоповаги дошкільників. Експериментально виявлено тенденції у розвитку самоповаги дошкільників за особливостями співвідношення у їх поведінці прагнення до самовираження, домагання визначення та дій самозбереження. Показано особливості дамагань, мотивації та самооцінки дошкільників як показників самоповаги. Охарактеризовано рівні розвитку самоповаги, виділено статеві та вікові її особливості, встановлено залежність самоповаги дітей від міри регламентованості їх діяльності та стилю керівництва з боку значущого дорослого. Експериментально обгрунтовано залежність самоповаги від типу ціннісного ставлення до дитини у родині та дошкільному закладі, запропоновано методику оптимізації ставлення до себе у дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 + Ч411.352.212 +
Шифр НБУВ: РА322242

Рубрики:

      
16.

Гармаш Л.С. 
Психофізіологічне забезпечення адаптації до навчання молодших школярів із зони безумовного відселення: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.02 / Л.С. Гармаш ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

У процесі довготривалого спостереження виявлено негативні зрушення функціонального стану організму дітей, переселених із зони безумовного відселення. Визначено основні тенденції у формуванні стану здоров'я дітей, потерпілих від аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Обгрунтовано комплекс заходів психофізіологічного забезпечення, що включає неспецифічні загальнооздоровчі засоби та психодіагностику, з метою регулювання психофізіологічних функцій організму та підвищення рівня розумової працездатності. Доведено ефективність системи психофізіологічного забезпечення, на що вказує позитивна динаміка психофізіологічного стану організму школярів і поліпшення фізичного розвитку, а також стану здоров'я дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.3 с + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА319537 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Чепіга Л.П. 
Розвиток Я-концепції у підлітковому віці в залежності від засобу організації учбової діяльності у початковій школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Чепіга ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання впливу засобу організації учбової діяльності в початковій школі на розвиток Я-концепції особистості в підлітковому віці. Виявлено специфічні розходження в структурі та механізмах формування Я-концепції, а також протіканні підліткової кризи самосвідомості в учнів, які навчалися в початковій школі за системою Д.Б.Ельконіна - В.В.Давидова, та в учнів, які навчалися за традиційною системою викладання. Доведено, що становлення дитини як суб'єкта навчальної діяльності (за умов спеціального формування навчальної діяльності в початковій школі) істотно впливає на розвиток Я-концепції в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА318594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Пономарьова О.Ю. 
Підготовка майбутніх педагогів до роботи з дезадаптованими дітьми молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Ю. Пономарьова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Визначено систему підготовки майбутніх вчителів початкової школи до роботи з дезадаптованими дітьми. Розкрито суть проблеми шкільної дезадаптації, визначено детермінантні чинники її виникнення в школярів, основні напрями в теорії та практиці вищих педагогічних навчальних закладів і загальноосвітних шкіл. Встановлено, що ефективність підготовки майбутніх педагогів до роботи з даними дітьми молодшого шкільного віку досягається за умови формування готовності до розв'язання проблеми шкільної дезадаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ю952.1-734 + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА321090

Рубрики:

      
19.

Середюк Л.А. 
Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Середюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Змодельовано комплекс педагогічних умов оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників на засадах адаптивно-розвивального механізму соціалізації особистості. Запропоновано включати мотиви та потреби самовираження учнів у нові виховні ситуації, що створюються за допомогою спеціально розроблених виховних засобів. Відзначено, що потреби самовираження старшокласників реалізуються завдяки розширенню сфери їх діяльності та виконання творчої діяльності. Експериментально доведено, що обгрунтований комплекс педагогічних умов сприяє підвищенню рівня особистісного самовираження старшокласників, покращує міжособистісні стосунки суб'єктів виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю952.2-734 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА320618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Романова В.Г. 
Особливості статеворольової соціалізації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / В.Г. Романова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування гендерної ідентичності підлітків, проаналізовано соціокультурні фактори цього процесу. Розглянуто підліткову групу як носія гендерної субкультури та фактора формування зрілої гендерної ідентичності, проаналізовано наявність гетеросоціальності, відповідність біологічної статі та гендерної ролі, адаптованість особистості до трансформацій у гендерній культурі суспільства. Виявлено фактори, що перешкоджають формуванню зрілої гендерної ідентичності підлітків: порушення ідентифікації з образом батьків, розрив між поколіннями у сфері професійної діяльності, помилки батьків у сфері соціально-статевого контролю за поведінкою дітей, формування емансипаційних настановлень у жінок засобами масової інформації. Встановлено, що у формуванні гендерної ідентичності підлітків на сучасному етапі спостерігається тенденція переорієнтації зі стереотипно-традиційних маскулінно-фемінних на андрогінні гендерні ролі. Показано, що зріла гендерна ідентичність формується як андрогінний гендерний тип особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.2 + С5*423.121.3
Шифр НБУВ: РА318741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського