Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (16)Реферативна база даних (109)Книжкові видання та компакт-диски (148)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю937.24$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
1.

Становихіна О.С. 
Вторинна соціалізація як чинник динаміки соціальних здібностей особистості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Становихіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Соціальні здібності визначено як здібності людини, які розвиваються та проявляються за умов професійної діяльності та спілкування, забезпечують ефективність її функціонування в ситуаціях міжособистісних взаємин. Виявлено основні фактори, які стали основою для побудови моделі, яка дозволила обгрунтувати наявність зв'язків між складовими вторинної соціалізації та компонентами соціальних здібностей. Наведено результати емпіричного дослідження впливу вторинної соціалізації на динаміку соціальних здібностей і апробації навчально-розвивальних засобів розвитку та прояву соціальних здібностей особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю952.1 +
Шифр НБУВ: РА369202

Рубрики:

      
2.

Данилевич Л. А. 
Перфекціонізм як особистісний чинник академічної обдарованості студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л. А. Данилевич ; ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". — К., 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено, що перфекціонізм є багатовимірною й ієрархічно організованою особистісною якістю. Виокремлено типи перфекціонізму: тип з функціональним перфекціонізмом, тип без проявів перфекціонізму, тип з дисфункціональним перфекціонізмом. Показано, що з академічною обдарованістю організованість пов'язано прямо, а дисфункціональний перфекціонізм - зворотньо. Встановлено, що умовою сприятливого впливу високих стандартів на прояв академічної обдарованості є висока організованість та низький рівень дисфункціонального перфекціонізму. З'ясовано, що найвищий рівень академічної обдарованості властивий типу з функціональним перфекціонізмом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю937.42 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА373247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Власова О.І. 
Психологічна структура та чинники розвитку соціальних здібностей: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / О.І. Власова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 44 с. — укp.

Досліджено питання структури, динаміки соціальних здібностей та чинників їх розвитку за умов первинної соціалізації. Розроблено структурну, генетичну та прикладну теорії соціальних здібностей. Доведено необхідність виділення двох основних сфер розвитку та самореалізації загальних здібностей людини: соціальної та предметної. Здійснено узгоджене створення концептуальної, операційної й емпіричної моделей зрілого функціонування системи здібностей, притаманних соціально обдарованій особистості. Показано, що цілісна структура соціальних здібностей формується як взаємодія емоційних, мовленнєвих, когнітивних та конативних компонентів реалізації та координації соціальних проявів людини за керівної ролі механізмів усвідомлення нею себе як творичого суб'єкта соціальної життєдіяльності. На засадах генетичної теорії розкрито особливості гетерохронного становлення основних підсистем соціальних здібностей особистості, специфіку онтогенетичних ліній розвитку кожної з них. В межах прикладної теорії досліджено такі детермінанти розвитку соціальних здібностей людини як роль особливостей її позиції, родинного, групового та гендерного статусу дитини, установок її батьків, впливу якості та рівня освіти, урбанізації сучасного соціуму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА343643

Рубрики:

      
4.

Кривопишина О.А. 
Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Кривопишина ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що процес формування здібностей до літературної творчості обумовлений структурою взаємозв'язаних етноекологічних чинників, які можна розкласьти на компоненти - часо-просторові характеристики навколишнього середовища; наявністю етноекологічного фуркаційного чинника (інваріант імпринтингу/імпресингу), що впливає на мобільність когнітивних та емоційних структур творчої особистості. Розроблено програму тренінгу для формування емпатії та творчого вербального мислення як структурних компонентів літературних здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю945.411 + Ч421.351.69
Шифр НБУВ: РА315821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мітлош А.В. 
Психологічний аналіз лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.В. Мітлош ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Узагальнено основні концепції лідерства. Наведено результати дослідження структури молодіжного громадського об'єднання. Визначено основні типи структур, характерні для молодіжних організацій різних напрямків діяльності. Визначено основні якості та психологічні особливості лідера, які складають модель лідерської обдарованості. Подано різні типи таких моделей. Проаналізовано особливості розв'язання лідером складних соціальних проблем. Описано вплив чинників мікро- (сімейної ситуації, освіти) мезо- (культурної різноманітності, духовності, інформації, що одержується) та макросередовища (суспільно-політичного ладу дежави) на розвиток лідерської обдарованості. З'ясовано вплив тренінгу на розвиток якостей лідера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю954.05 +
Шифр НБУВ: РА351133

Рубрики:

      
6.

Мамічева О.В. 
Психологічні основи розвитку педагогічних здібностей викладачів гуманітарних дисциплін вищих навчальних закладів: автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.01 / О.В. Мамічева ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова МОН України. — О., 2010. — 34 с. — укp.

Обгрунтовано психологічні засади розвитку предметно-педагогічних і педагогічних здібностей викладачів ВНЗ гуманітарного профілю, охарактеризовано їх основні складові. Визначено компоненти та показники предметно-педагогічних здібностей викладачів ВНЗ за предметами. Розкрито психологічні особливості розвитку показників предметно-педагогічних здібностей викладачів ВНЗ гуманітарного профілю у порівнянні з викладачами негуманітарного профілю. Встановлено індивідульно-психологічні властивості викладачів гуманітарного та негуманітарного профілів, проаналізовано їх зв'язок з предметно-педагогічними здібностями. Визначено основні детермінанти розвитку предметно-педагогічних здібностей викладчів ВНЗ гуманітарного профілю. Розроблено структуру предметно-педагогічних здібностей викладачів гуманітарного та негуманітарного профілів для кожного з предметів, виділено їх спільні характеристики. Запропоновано модель розвитку предметно-педагогічних і педагогічних здібностей викладачів ВНЗ гуманітарного та негуманітарного профілів, визначено механізм їх розвитку. Встановлено взаємозв'язок розвитку педагогічних здібностей залежно від індивідуально-психологічних особливостей, стилю педагогічної діяльності та стажу викладачів ВНЗ гуманітарного та негуманітарного профілю. Розроблено діагностичний комплекс визначення предметно-педагогічних і педагогічних здібностей викладачів ВНЗ гуманітарного та негуманітарного профілів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ч481.421
Шифр НБУВ: РА369937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Кикилик І.В. 
Психологічні особливості актуалізації мовних здібностей у студентів вищих навчальних закладів у процесі навчання іноземних мов: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Кикилик ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Визначено взаємозв'язок зовнішніх і внутрішніх факторів формування загальних і спеціальних мовних здібностей у студентів вищих навчальних закладів у процесі вивчення іноземної мови. Досліджено співвідношення комунікативних і когнітивних складових здібностей до засвоєння іноземної мови. Виявлено роль особистісних і природних факторів їх розвитку залежно від умов - методів навчання, стилю викладання, індивідуальних і вікових особливостей студентів. Розроблено типологію мовних здібностей студентів залежно від методів навчання - інтенсивного, традиційного і змішаних. Проведено порівняльне дослідження вікових та індивідуально-типологічних особливостей оволодіння іноземною мовою студентами за різних методів навчання (комунікативному та традиційному). Встановлено індивідуально-типологічні відмінності у когнітивній та комунікативній сферах: співвідношення вербальних і невербальних компонентів здібностей, вимушеній-невимушеній регуляції дій, слухової та зорової пам'яті, що забезпечують ефективніть засвоєння іноземних мов. Виявлено, що типологічні властивості нервової системи як стійкі параметри вищої нервової діяльності разом з властивостями функціональної асиметрії великих півкуль мозку та співвідношенням сигнальних систем, є задатками загальних і спеціальних здібностей, що впливають на процес і результат комунікативної та когнітивної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-70 + Ю940.327 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА346566

Рубрики:

      
8.

Якимчук Ю.В. 
Психологічні особливості інтенсифікації розвитку комунікативних здібностей майбутніх фахівців міжнародних відносин: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.В. Якимчук ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття та розкрито психологічну сутність комунікатиних здібностей, описано їх структуру. Розкрито психологічні особливості іншомовної комунікації майбутніх фахівців міжнародних відносин, обгрунтовано умови інтенсифікації, критерії, показники та рівні розвитку їх комунікативних здібностей. Шляхом емпіричного дослідження простежено динаміку розвитку іншомовних комунікативних здібностей майбутніх фахівців міжнародних відносин у процесі вивчення іноземної мови. Розроблено методику розвитку іншомовних комунікативних здібностей студентів ВНЗ, наведено рекомендації щодо інтенсифікації даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ф4(4УКР)64л +
Шифр НБУВ: РА362148

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Періг І.М. 
Психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Періг ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Розкрито сутність, специфіку та психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу. Вперше запропоновано новий особистісний визначально-актуалізуючий підхід щодо виявлення та розвитку творчої обдарованості студентської молоді. Охарактеризовано показники, рівні, суб'єктивні й об'єктивні методи визначення даної якості у студентів ВТНЗ у процесі професійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель творчої обдарованості студентів технічного ВНЗ. Створено й апробовано психолого-педагогічну програму визначення, розвитку й актуалізації потенціалу творчої обдарованості майбутніх спеціалістів у галузі науки та техніки у навчально-виховному процесі, яка включає теоретичну та практичну частину. Доведено ефективність запропонованої програми та методики визначення, розвитку й актуалізації творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241 + Ю945.1 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА348358

Рубрики:

      
10.

Редько С.І. 
Психологічні умови розвитку управлінських здібностей майбутніх фахівців економічного профілю: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / С.І. Редько ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано стратегію розвитку управлінських здібностей студентів - майбутніх фахівців економічного профілю за сучасних соціально-економічних умов. Розкрито структуру та зміст управлінських здібностей, запропоновано засоби визначення рівня їх розвитку у студентів економічних вузів. Емпіричним шляхом виявлено необхідні психологічні утворення, що забезпечують належний рівень розвитку управлінських здібностей. Визначено психологічні засоби та умови розвитку управлінських здібностей у студентів економічних вузів. Розроблено й апробовано програму розвитку управлінських здібностей у студентів економічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю959.181:У + У9(4УКР)212.1 +
Шифр НБУВ: РА351030

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Никоненко Ю.В. 
Становлення соціальних здібностей у студентів з функціональними обмеженнями: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю.В. Никоненко ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Показано, що становлення соціальних здібностей у студентів з функціональними обмеженнями відбувається на базі розвитку психологічного механізму як функції життєвого досвіду особистості, а на життєвий досвід впливає різноманітність та якість соціального середовища й активна власна позиція. Встановлено, що чинниками впливу на соціальні здібності є ендо- й екзогенні фактори. Розроблено програму та критеріальну основу дослідження основних показників діагностики особливостей становлення соціальних здібностей студентів вікової норми та студентів з функціональними обмеженнями. Розроблено методичний сценарій корекційно-розвивальної програми розвитку соціальних здібностей студентів з функціональними обмеженнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ч430.94
Шифр НБУВ: РА375636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Чорна Л.Г. 
Стратегіальна організація мислення як показник обдарованості: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л.Г. Чорна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено, що інтеграція конгнітивних і особистісних компонентів творчого потенціалу становить умову цілісної актуалізації обдарованості, функціонування внутрішніх психологічних механізмів її інтелектуальної саморегуляції й активності. Зазначено, що стратегіальна організація мислення в таких її виявах, як стратегія творчого мислення та творче настановлення, становить показник обдарованості, в якому відображаються як когнітивні, так і особистісні її характеристики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.6 + Ю937.24
Шифр НБУВ: РА372619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Шаповалов 
Формування мотивації досягнення успіху у спортивно обдарованої молоді: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Борис Борисович Шаповалов ; Академія управління МВС. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю943-723
Шифр НБУВ: РА354215

Рубрики:

      
14.

Філіпенко А. В. 
Формування підприємницьких здібностей молоді як соціальне завдання (філософський аналіз): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / А. В. Філіпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Проаналізовано сутність підприємницьких здібностей, які можна визначити як економічний ресурс, до складу якого входять підприємці, підприємницька інфраструктура, а також підприємницька етика та культура. Визначено завдання підготовки формування підприємницьких здібностей сучасної молоді. Доведено, що в основі підприємницьких здібностей лежить органічний синтез генетично заданого ансамблю спадкових властивостей, які включають спрямованість особистості на будь-який вид діяльності й її емоційно-вольові характеристики й якості, які сформовані в процесі навчання, виховання та суспільної практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.357 + Ю252:Ч30 + Ю937.24 + У010.33 р3
Шифр НБУВ: РА371190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського