Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (18)Реферативна база даних (11)Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(0)415$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Ярош О.А. 
Людина в "містичній парадигмі": антропологічна доктрина суфізму: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / О.А. Ярош ; НАН України. Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Досліджено формування філософсько-антропологічної доктрини у суфізмі, у провідній містичній течії ісламу та її вплив на культурні феномени ісламської традиції. Представлено перспективу осягнення людського буття в контексті символічного світовідношення. Проаналізовано основні положення суфійської антропології та їх зв'язок з усталеними інститутами ісламської культурної традиції на прикладі культури Ірану. Обгрунтовано тезу про амбівалентність людського буття, що поєднує в собі символічність і креативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю3(0)415.1-365 + Э383-4
Шифр НБУВ: РА317456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
2.

Лубська М.В. 
Мусульманське право як філософсько-релігієзнавчий феномен: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.11 / М.В. Лубська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 35 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз мусульманського права як філософсько-релігієзнавчого феномену. Запропоновано його визначення як сукупності внутрішньо узгоджених, взаємопов'язаних, соціально-однорідних релігійно-правових засобів, за допомогою яких здійснюється морально-регулятивний, організаційний і стабілізувальний вплив на соціальні відносини й поведінку людей шляхом ісламізації правової практики. На підставі розгляду філософсько-раціоналізованих і містичних підходів щодо фікху та шаріату з'ясовано, що виникнення арабо-ісламської філософії як раціоналістичного спрямування думки обумовлено ідейними рухами у богослов'ї та фіхту та пов'язано з питаннями відповідальності людини за свої вчинки, свободи її волі, передвизначеності й детермінованості усього того, що відбувається, а також питаннями про втручання Бога у мирські справи. З'ясовано, що реалізація ранніми релігійно-правовими школами методів вирішення духовно-правових питань відбувається шляхом ісламізації раціональних прийомів їх вирішення як початково передбачених Кораном і сунною, наслідком якої є релігійна легітимізація норм мусульманського права, виведених на базі раціональних логічних методів. Наведено результати дослідження визначного раннього ісламського релігійно-правового документа малікітського мазхабу - твору Маліка ібн Анаса "Муватта". Розкрито філософсько-релігієзнавчий зміст мусульманського права в контексті сучасного цивілізаційного процесу, аспектами якого є узгодження мазхабів або повна відмова від них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э38-62 + Ю3(0)415.1 + Х2(0)416 +
Шифр НБУВ: РА356001

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
3.

Коваленко Ю.В. 
Суфійська модель моральнісного самовдосконалення (історико-етичний аспект): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.07 / Ю.В. Коваленко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Розглянуто моральнісний потенціал філософсько-етичної доктрини класичного суфізму як альтернативу сучасним політизованим формам мусульманства. Визначено, що суфізм є моральнісною компенсацією духовної девальвації ісламу у практиці суспільного побутування. Виявлено, що суфійська система самовдосконалення людини "тарікан" є програмою такого її розвитку, який грунтується на формуванні моральнісної домінанти у самовияві особистості. Доведено, що для класичного суфізму реалізацією "божественного" призначення людини є знаходження нею високого моральнісного смислу в будь-якому прояві її буття. Показано, що на відміну від філософсько-етичного розуміння цілісності особистості релігійне світосприйняття вбачає її у єдності людини з богом. Зроблено висновок, що віра є переживанням інтегрованості індивіда в цілісності буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383-4 + Ю3(0)415.1-365
Шифр НБУВ: РА318967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського