1. |
Облова Л.А. Пізнавальні межі філософської віри (філософсько-антропологічний аспект): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Л.А. Облова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 17 с. — укp.Визначено пізнавальні межі філософської віри та досліджено роль безумовного, межового досвіду у житті людини. Визначено свободну суть почуття віри як бази процесу пізнання людини чи знання істини шляхом визначення поняття "філософська віра" у контексті його співвідношення з поняттям "релігійна віра". Досліджено особливості суб'єкт-об'єктивних відносин у досвіді філософської віри. Показано буттєву підставу віри, абсолютний взаємозв'язок того, хто пізнає, і пізнавального. Показано механізм здійснення досвіду філософської віри як абсолютної форми абсолютного знання. Обгрунтовано віру як іншу форму іншого знання. Висвітлено комунікативну спрямованість віри та з'ясовано роль комунікативних засобів у процесі асиміляції досвіду віри в екзистенціальному просторі. Розглянуто характер співвідношення понять "віра", "довіра", "надія". Проаналізовано характер підстави невір'я. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю223.7 + Ю216.22 + Шифр НБУВ: РА351865
Рубрики:
|
2. |
Петрушов В.М. Філософія європейського адогматизму: парадокс віри С.Кіркегора і sola fide Л. Шестова: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / В.М. Петрушов ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2008. — 35 с. — укp.Розроблено концепцію європейського адогматизму. Зазначено, що адогматичне мислення виводиться з античного скептицизму та пов'язується з екзистенціальною філософією, зокрема, з філософією С. Кіркегора і Л. Шестова. Розглянуто термін "європейський адогматизм" у контексті узагальненого аналізу критичних течій скептицизму, нігілізму та постмодернізму, кожна з яких є джерелом ментально-креативних і онтологічних особливостей адогматизму. Адогматизм базується на найбільш плідніх ідеях цих філософій і надає їм нових синтетичних смислів та значення, за цього він поступово перетворюється у самостійну парадигму, спрямовану на виявлення й аналіз найбільш гострих суперечностей буття та мислення (абсурду, парадоксів, конрадикцій). За використання текстового підгрунтя праць С. Кіркегора, Л. Шестова як найбільш видатних фундаторів європейського адогматизму у полемічному аспекті висвітлено теорії Ф. Ніцше, Е. Гусерля, М. Гайдеггера, А. Камю, М. Бердяєва й інших представників критичного філософського знання. Проаналізовано простір європейського мислення у контексті поєднання віри та розуму, що дозволило сформулювати метафізичний постулат "віра є ентелехія розуму" та встановити онтологічний зв'язок між цими основоположними філософькими категоріями. На підставі розгорнутого тлумачення цього постулату запропоновано концепцію інтегрального раціоналізму, спрямовану на гармонійне поєднання філософських, наукових і релігійних форм пізнання світу. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ДАН)5-578 + Ю3(4РОС)6-695 + Ю223.7 + Шифр НБУВ: РА360416
Рубрики:
Географічні рубрики:
|