Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (68)Книжкові видання та компакт-диски (101)Журнали та продовжувані видання (56)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ327$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Білаш П.М. 
Балетмейстерське мистецтво і становлення української сценічної хореографії у контексті розвитку європейської художньої культури 10 - 30-х років XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / П.М. Білаш ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку балетмейстерського мистецтва й утвердження українського сценічного танцю у контексті поступу європейської художньої культури першої третини XX ст. На підставі дослідження складних процесів розвитку європейської хореографії та становлення українського танцювального мистецтва та балетного театру в естетико-філософському, культурологічному й історичному аспектах відображено вплив на них таких напрямків художньої культури межі XIX - XX ст., як імпресіонізм та експресіонізм. Звернення до названих напрямків з погляду стилю як структурно-типологічної категорії мистецтва дозволило розглянути основні естетичні категорії хореографічного мистецтва - "зображальне" та "виражальне", які зумовили розвиток світового хореографічного мистецтва та українського сценічного танцю даного періоду. На підставі обгрунтування поняття "стиль" та поглибленого аналізу танцювальної структури творів українських балетмейстерів 1910 - 1930-х рр. виявлено внутрішні стилеутворювальні елементи національного народного танцю - його системи знакових абстракцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ327.3(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА330418

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Чепалов О.І. 
Жанрово-стильова модифікація вистав західноєвропейського хореографічного театру ХХ ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / О.І. Чепалов ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 32 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку сучасного танцю (modern та temporary) у Західній Європі XX ст. у контексті культурології, а також хореології, науки про танець. Виявлено динаміку активного впровадження нових видів танцювального мистецтва залежно від традицій художньої культури та соціальних умов. Встановлено причини повної або часткової відмови від класичного танцю та балетного жанру в усталеному вигляді, показано переваги танцю вільного (виразного). Узагальнено формотвірні елементи, що виникають у даному процесі, розкрито їх естетичну знаковість. Визначено типові риси постмодерністського танцю та пов'язану з ним трансформацію концепції краси та розуміння танцю як такого, а також видозміни пластичної мови, обумовлені суто європейськими культурними паттернами. Простежено еволюцію нових зразків хореографічного видовища, пов'язаних з темами й образами образотворчого мистецтва - від "Російських сезонів" до відеоінсталяцій авангардистів Західної Європи на межі XXI ст. Виявлено генезу "театру танцю" та шляхи його розвитку на прикладах хореографічних досвідів балетмейстерів Німеччини, Франції та Швеції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(0)6-2 + Щ327.45-4 +
Шифр НБУВ: РА356043

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Мерлянова 
Жіночі танці в українській народній хореографії: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Ольга Анатоліївна Мерлянова ; Київський національний ун-т культури і мистецтв. — К., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР) + Т597.25
Шифр НБУВ: РА365169

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Шабаліна О. М. 
Модерний танець жінок-балетмейстерів Заходу XX ст.: культурологічний аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О. М. Шабаліна ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Визначено закономірності та результати творчого пошуку балетмейстерів Заходу, зокрема, роль жінок-хореографів у поширенні креативних ідей модерного та постмодерного танцю XX ст. Використовуючи комплексний підхід до даної проблеми, дослідження передбачає вивчення соціально-філософських засад фемінізму, що водночас є зразком для наукового осягнення та визначення цінності культурницького доробку жінок-балетмейстерів Заходу XX ст. Визначено, що жоден з означених зразків хореографії не може бути адаптованим до суто феміністських вимірів. Зазначено, що фактом залишається те, що модерний та постмодерний танець є усталеними художніми формами, у яких буквально втілені різні стадії феміністської свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.45 + Щ323(4)6-85
Шифр НБУВ: РА376029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Горбатова Н.О. 
Становлення мистецтва класичного танцю в Україні (20 - 30-ті роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / Н.О. Горбатова ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Докладно проаналізовано періодику, історіографію спеціальних літературних джерел, досліджено історичні та соціально-культурні умови та шляхи становлення й розвитку класичного танцю в Україні у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто традиції, тенденції та закономірності образно-смислової трансформації традиційних форм і лексики класичного танцю та канонічної балетної вистави у процесі синтезу з українським народним і професійним хореографічним мистецтвом у зв'язку зі впливом західноєвропейської й особливо російської класичних хореографічних шкіл. Висвітлено процес становлення професійної хореографічної освіти в Україні. З'ясовано, що визначальний вплив на її розвиток мали російська (петербурзька та московська) хореографічні школи, а також західноєвропейська, що спричинило вирішальний пріоритет класичного танцю, естетики класичної хореографії для хореографічної культури України дослідженого періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.441(4УКР)62 + Щ335.3(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА330524

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Шариков Д.І. 
Сучасна хореографія як феномен художньої культури ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Д.І. Шариков ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Висвітлено аспект зародження та розвиток сучасного хореографічного мистецтва XX ст. Систематизовано й узагальнено досвід дослідників у вивченні цієї галузі. Акцентовано на важливості подальших досліджень теорії та історії хореографії. Наведено визначення поняття сучасної хорегорафії, її джерела, етапи становлення. Розкрито чинники й особливості, а також новітні та синтезовані форми танцю XX ст. Визначено сучасний стан хореографічного мистецтва за напрямами, стилями, видами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(0)6 + Щ327.45 +
Шифр НБУВ: РА361833

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Пастух В.В. 
Сценічна хореографічна культура Східної Галичини 20-30-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.В. Пастух ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розглядаються проблеми становлення і розвитку сценічної хореографічної культури Східної Галичини (20-30-і р. XX ст.) у її зв'язках з європейськими мистецькими процесами окресленого періоду та українськими народно-танцювальними традиціями. Визначено загальні тенденції та регіональну специфіку цього процесу. Обгрунтовано важливість тогочасних досягнень у даній галузі для подальшого розвитку вітчизняної танцювальної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327г(4УКР33)61

      
8.

Погребняк М.М. 
Танець "модерн" у художній культурі XX ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / М.М. Погребняк ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

На підставі широкого комплексу літературних джерел і мистецької практики уперше у вітчизняному мистецтвознавстві наведено цілісну картину функціонування танцю "модерн" у художній культурі XX ст. З'ясовано культурно-історичні передумови виникнення стилю "модерн" та його екстраполяції у мистецтво хореографії. Виявлено, що символізм є однією з найважливіших предумов і, як філософська світоглядна концепція, має відображення у практиці танцю "модерн". Науково сформульовано критерії віднесення хореографічних творів до стилю "модерн" та наведено визначення поняття "школа танцю "модерн". Висвітлено еволюцію танцю "модерн" протягом XX ст. Розглянуто естетико-теоретичні ідеї реформаторів сценічного руху та провідних представників світового танцю "модерн". Визначено особливості розвитку даного стилю у хореографії у дореволюційній і радянській Росії, а також естетико-теоретичні засади постмодерної хореографії. Розглянуто шляхи розповсюдження традиції танцю "модерн".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.45 + Ю812.453.2 +
Шифр НБУВ: РА363338

Рубрики:

      
9.

Кокуленко Б.Г. 
Фольклорні традиції в народно-сценічному танцювальному мистецтві Кіровоградщини: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Б.Г. Кокуленко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст, структуру, загальні тенденції, способи використання фольклорних традицій у народно-сценічному танці центрального регіону України. Проаналізовано діяльність заслуженого самодіяльного ансамблю танцю України "Ятрань". Запропоновано термін "етнохореографії", акцентовано увагу на оригінальності творчої концепції програми ансамблю "Ятрань" та його послідовників. Висвітлено внесок корифеїв українського театру в його розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР-4КІР)-17
Шифр НБУВ: РА372613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бойко О.С. 
Художній образ в українському народно-сценічному танці: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.С. Бойко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Вперше проведено системне дослідження хореографічної образотворчості в українському народному танці як прояву національної художньої культури. Розкрито сутність понять "образ", "художній образ", "народно-сценічний танець", "танцювальний образ". Проаналізовно природу й ознаки художнього образу як категорії естетики, розкрито специфіку його прояву в танцювальному мистецтві. Критичне переосмислено ряд положень і висновків про генезу та типологію української народної хореографії, фольклорний синкретизм, класифікацію хороводів. Визначено основну номенклатуру сценічних образів, створених засобами української народної хореографії. Проаналізовано особливості українського хореографічного образотворення, викладено сучасні тенденції його розвитку. Досліджено етнонаціональне походження та національне становлення української хореографічної образності. Зроблено висновок, що проблема невідповідності між зовнішнім і внутрішнім образом, формою та змістом народно-сценічного танцю набула в хореографічному мистецтві особливої гостроти у зв'язку з загрозою як "малоросійщини" (наслідок минулого) так і беззмістовної та бездуховної модернізації народного танцю в сучасний період. З'ясовано, що за нових обставин культурного плюралізму виникла небезпечна тенденція формування у суспільній свідомості негативного сприйняття народно-сценічного танцю як явища мистецтва, що творить не національний характер, а "шароварно-вишиванковий стереотип" українця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА358860

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського