Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (302)Книжкові видання та компакт-диски (453)Журнали та продовжувані видання (101)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ32$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білаш П.М. 
Балетмейстерське мистецтво і становлення української сценічної хореографії у контексті розвитку європейської художньої культури 10 - 30-х років XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / П.М. Білаш ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку балетмейстерського мистецтва й утвердження українського сценічного танцю у контексті поступу європейської художньої культури першої третини XX ст. На підставі дослідження складних процесів розвитку європейської хореографії та становлення українського танцювального мистецтва та балетного театру в естетико-філософському, культурологічному й історичному аспектах відображено вплив на них таких напрямків художньої культури межі XIX - XX ст., як імпресіонізм та експресіонізм. Звернення до названих напрямків з погляду стилю як структурно-типологічної категорії мистецтва дозволило розглянути основні естетичні категорії хореографічного мистецтва - "зображальне" та "виражальне", які зумовили розвиток світового хореографічного мистецтва та українського сценічного танцю даного періоду. На підставі обгрунтування поняття "стиль" та поглибленого аналізу танцювальної структури творів українських балетмейстерів 1910 - 1930-х рр. виявлено внутрішні стилеутворювальні елементи національного народного танцю - його системи знакових абстракцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.75 + Щ327.3(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА330418

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Гончаренко 
Естетичне виховання учнів початкових класів у процесі хореографічної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Юліана Володимирівна Гончаренко ; Східноукраїнський національний ун-т ім. Володимира Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.24 + Щ32р(4УКР)21
Шифр НБУВ: РА365937

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Чепалов О.І. 
Жанрово-стильова модифікація вистав західноєвропейського хореографічного театру ХХ ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / О.І. Чепалов ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 32 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку сучасного танцю (modern та temporary) у Західній Європі XX ст. у контексті культурології, а також хореології, науки про танець. Виявлено динаміку активного впровадження нових видів танцювального мистецтва залежно від традицій художньої культури та соціальних умов. Встановлено причини повної або часткової відмови від класичного танцю та балетного жанру в усталеному вигляді, показано переваги танцю вільного (виразного). Узагальнено формотвірні елементи, що виникають у даному процесі, розкрито їх естетичну знаковість. Визначено типові риси постмодерністського танцю та пов'язану з ним трансформацію концепції краси та розуміння танцю як такого, а також видозміни пластичної мови, обумовлені суто європейськими культурними паттернами. Простежено еволюцію нових зразків хореографічного видовища, пов'язаних з темами й образами образотворчого мистецтва - від "Російських сезонів" до відеоінсталяцій авангардистів Західної Європи на межі XXI ст. Виявлено генезу "театру танцю" та шляхи його розвитку на прикладах хореографічних досвідів балетмейстерів Німеччини, Франції та Швеції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(0)6-2 + Щ327.45-4 +
Шифр НБУВ: РА356043

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Мерлянова 
Жіночі танці в українській народній хореографії: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Ольга Анатоліївна Мерлянова ; Київський національний ун-т культури і мистецтв. — К., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР) + Т597.25
Шифр НБУВ: РА365169

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Василенко К.Ю. 
Лексика українського народно-сценічного танцю: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / К.Ю. Василенко ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 52 с. — укp.

Дисертація присвячена поетичній мові українського танцю, його лексиці, морфологічній структурі, історичному розвитку, еволюції, шляхів збагачення. Вперше не лише у вітчизняній, але й у світовій науці подається повна уніфікація та класифікація національної лексики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Косаковська Л.П. 
Мистецька парадигма Василя Авраменка в контексті розвитку української культури XX ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Л.П. Косаковська ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено творчість засновника концепції українського народного балету В. К. Авраменка. Розглянуто понятійний і методологічний апарат, необхідний для парадигмальних параметрів у вивченні художньої (балетмейстерської) творчості В. Авраменка, культурно-історичні умови його становлення як митця, зміст концепції "український народний балет", яка була для нього засадничою, та засоби її художнього втілення. Доведено, що завдяки зусиллям В.К. Авраменка та його учнів український танець у діаспорі 1920 - 1930-х рр. зберіг особливості самобутності та достеменності більше, ніж на батьківщині. Показано розбіжності ідеологічного та художнього спрямування в обробці танцювального фольклору, які в Україні призвели до занепаду сучасної народної хореографії та витіснення з неї фольклорних зразків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР)6-8 Авраменко В. + Т3(4УКР)6-7 +
Шифр НБУВ: РА364959

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Шабаліна О. М. 
Модерний танець жінок-балетмейстерів Заходу XX ст.: культурологічний аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О. М. Шабаліна ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Визначено закономірності та результати творчого пошуку балетмейстерів Заходу, зокрема, роль жінок-хореографів у поширенні креативних ідей модерного та постмодерного танцю XX ст. Використовуючи комплексний підхід до даної проблеми, дослідження передбачає вивчення соціально-філософських засад фемінізму, що водночас є зразком для наукового осягнення та визначення цінності культурницького доробку жінок-балетмейстерів Заходу XX ст. Визначено, що жоден з означених зразків хореографії не може бути адаптованим до суто феміністських вимірів. Зазначено, що фактом залишається те, що модерний та постмодерний танець є усталеними художніми формами, у яких буквально втілені різні стадії феміністської свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.45 + Щ323(4)6-85
Шифр НБУВ: РА376029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Підлипська А.М. 
Народна хореографічна культура кримських татар XIX - першої половини XX століття (до 1941 р.) у Криму: Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.01 / А.М. Підлипська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано аспекти зародження та розвитку хореографічного мистецтва кримських татар у ХІХ - першій половині ХХ ст. Виявлено особливості та національні стилістичні ознаки кримськотатарського народного танцю, запропоновано його класифікацію за жанрами. Визначено специфічні ознаки кримськотатарського народносценічного танцю та діяльності професійних колективів, що працювали в цьому виді хореографії. Введено до наукового обігу нові матеріали та архівні джерела, що суттєво збагачують історію розвитку танцювальної культури краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР-6КРМ=Тат)61 +
Шифр НБУВ: РА339181

Рубрики:

      
9.

Бігус О. О. 
Народно-сценічна хореографія Прикарпатського регіону: становлення та тенденції розвитку: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О. О. Бігус ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Проаналізовано документальні, етнографічні та хореографічні матеріали, досліджено становлення та тенденції розвитку народно-сценічної хореографії Прикарпатського регіону. Визначено особливості становлення хореографічних традицій Прикарпаття, які містяться в його прадавніх звичаях і традиціях, унікальності менталітету місцевого населення. Виявлено історико-географічний та етнографічний фактори процесів культурної консолідації населення, визначено місце та роль обрядів і звичаїв населення краю в формуванні танцювального мистецтва, які знайшли своє втілення у фольклорі населення, зокрема, в хореографії. З'ясовано стильові особливості народної хореографічної культури Прикарпаття, охарактеризовано сценічно-хореографічний досвід у контексті розвитку видовищних форм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР3)-69
Шифр НБУВ: РА383944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Семак О.О. 
Особистісні кореляти успішності інтерпретації хореографічного тексту: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Семак ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Вивчено особистісні чинники (властивості), що зумовлюють успішність розуміння та інтерпретації суб'єктом хореографічного тексту як особливого соціокультурного феномену (форми суспільної свідомості) та специфічного каналу трансляції повідомлення (художнього образу дійсності) засобами пластики (виразних рухів). У ході експерементального дослідження встановлено певний симптомокомплекс спеціальних утворень (емпатійності, імпресивності, рефлексивності-імпульсивності), а також характеристик самоставлення (упевненості у собі, самоприйняття, відкритості, самокерування і самоцінності), які постають суб'єктивними детермінантами (корелятами) вибору певної стратегії (способу) інтерпретації суб'єктом хореографічного сюжету (значеннєвої, безпосередньо-чуттєвої, контекстуально-індикативної, діалогічної). Визначено та обгрунтовано перелік якісно-кількісних критеріїв успішності інтерпретації хореографічного тексту, що склали зміст відповідних психотехнічних процедур розробленої навчально-тренінгової програми. Наведено результати апробації даної програми та шляхи впровадження її у практику хореографічної підготовки учнів загальноосвітніх закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.545 + Щ32 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА322133

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Волчукова В.М. 
Проблеми розвитку і роль ритуального танцю у ранньохристиянській культурі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.М. Волчукова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено вплив греко-римських і близькосхідних танцювальних традицій на ритуальний танець у ранньохристиянській культурі. Проаналізовано танцювальні епізоди з ранньохристиянських першоджерел, які були прикладом для християн прийнятих танцювальних рухів. Наведено деякі приклади ранньохристиянських ритуальних танців. Відзначено, що Августин Аврелій у своєму трактаті "про музику" дав визначення християнського сприйняття ритуального танцю, розробив теорію "розумних" ритмів. Показано роль ритуального танцю у взаємодії релігії та мистецтва хореографії, живопису, музики, поезії. Показано, що ритуальний танець відігравав суттєву роль у складному процесі становлення ранньохристянської культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325/327 + Т597.25 + Э371-503.16
Шифр НБУВ: РА320396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Жиров О.А. 
Розвиток української народної хореографії у мистецько-педагогічній спадщині та діяльності К.Василенка (50 - 90 роки ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Жиров ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено та систематизовано мистецько-педагогічні ідеї К.Василенка. Здійснено цілісний науковий аналіз його діяльності. Розкрито внесок педагога до сфери дослідження української танцювальної лексики, розвитку української народної хореографії та функціонування хореографічних колективів. Визначено та теоретично обгрунтовано основі етапи становлення та розвитку української народної хореографії в його спадщині та діяльності. З'ясовано й охарактеризовано основні чинники формування педагогічних поглядів і світоглядні позиції К.Василенка, узагальнено досвід його діяльності на посаді завідувача кафедри хореографії Київського державного інституту культури, у самодіяльних танцювальних колективах, що дозволило обгрунтувати його дидактичну концепцію та висвітлити перспективні напрями використання творчого доробку педагога за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР)6-85 Василенко К. +
Шифр НБУВ: РА354243

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Медвідь Т. А. 
Розвиток хореографічної культури національних меншин Херсонщини: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Т. А. Медвідь ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено основні тенденції розвитку народно-хореографічної культури Херсонщини. Відтворено причини та характер основних етапів заселення Херсонської області, міграційних процесів у культурологічному контексті. Розкрито соціально-істоичні передумови розвитку хореографічних тенденцій, охарактеризовано культурно-мистецьку діяльність національних товариств і культурних центрів Херсонщини та вивчено досвід її фольклорних танцювальних колективів, розкрито особливості хореографічної культури національних меншин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР-4ХЕС)-69
Шифр НБУВ: РА381788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кіндер К.Р. 
Семантика пластичних символів народної танцювальної культури українців: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / К.Р. Кіндер ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексне аналітичне дослідження танцювальної символіки українського народного танцю в історичному контексті. Запропоновано теоретичне узагальнення стосовно проблематики пластичного символу. Проаналізовано найбільш традиційні побудови та хореографічну лексику українського народного танцю. Наведено інтерпретацію орнаментальних мотивів ужиткового мистецтва як графічного "запису" символічних структур танцю, здійснено класифікацію танцювальної символіки за образно-семантичними ознаками. Пластична мова української народної танцювальної культури є синтезом певних елементів, а саме: руху, малюнку, художнього образу, що відіграють роль символічної форми вираження смисложиттєвих домінант людського буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР) + Щ320.54 +
Шифр НБУВ: РА349315

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Горбатова Н.О. 
Становлення мистецтва класичного танцю в Україні (20 - 30-ті роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / Н.О. Горбатова ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Докладно проаналізовано періодику, історіографію спеціальних літературних джерел, досліджено історичні та соціально-культурні умови та шляхи становлення й розвитку класичного танцю в Україні у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто традиції, тенденції та закономірності образно-смислової трансформації традиційних форм і лексики класичного танцю та канонічної балетної вистави у процесі синтезу з українським народним і професійним хореографічним мистецтвом у зв'язку зі впливом західноєвропейської й особливо російської класичних хореографічних шкіл. Висвітлено процес становлення професійної хореографічної освіти в Україні. З'ясовано, що визначальний вплив на її розвиток мали російська (петербурзька та московська) хореографічні школи, а також західноєвропейська, що спричинило вирішальний пріоритет класичного танцю, естетики класичної хореографії для хореографічної культури України дослідженого періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.441(4УКР)62 + Щ335.3(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА330524

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Шариков Д.І. 
Сучасна хореографія як феномен художньої культури ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Д.І. Шариков ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Висвітлено аспект зародження та розвиток сучасного хореографічного мистецтва XX ст. Систематизовано й узагальнено досвід дослідників у вивченні цієї галузі. Акцентовано на важливості подальших досліджень теорії та історії хореографії. Наведено визначення поняття сучасної хорегорафії, її джерела, етапи становлення. Розкрито чинники й особливості, а також новітні та синтезовані форми танцю XX ст. Визначено сучасний стан хореографічного мистецтва за напрямами, стилями, видами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(0)6 + Щ327.45 +
Шифр НБУВ: РА361833

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Пастух В.В. 
Сценічна хореографічна культура Східної Галичини 20-30-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.В. Пастух ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розглядаються проблеми становлення і розвитку сценічної хореографічної культури Східної Галичини (20-30-і р. XX ст.) у її зв'язках з європейськими мистецькими процесами окресленого періоду та українськими народно-танцювальними традиціями. Визначено загальні тенденції та регіональну специфіку цього процесу. Обгрунтовано важливість тогочасних досягнень у даній галузі для подальшого розвитку вітчизняної танцювальної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327г(4УКР33)61

      
18.

Погребняк М.М. 
Танець "модерн" у художній культурі XX ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / М.М. Погребняк ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

На підставі широкого комплексу літературних джерел і мистецької практики уперше у вітчизняному мистецтвознавстві наведено цілісну картину функціонування танцю "модерн" у художній культурі XX ст. З'ясовано культурно-історичні передумови виникнення стилю "модерн" та його екстраполяції у мистецтво хореографії. Виявлено, що символізм є однією з найважливіших предумов і, як філософська світоглядна концепція, має відображення у практиці танцю "модерн". Науково сформульовано критерії віднесення хореографічних творів до стилю "модерн" та наведено визначення поняття "школа танцю "модерн". Висвітлено еволюцію танцю "модерн" протягом XX ст. Розглянуто естетико-теоретичні ідеї реформаторів сценічного руху та провідних представників світового танцю "модерн". Визначено особливості розвитку даного стилю у хореографії у дореволюційній і радянській Росії, а також естетико-теоретичні засади постмодерної хореографії. Розглянуто шляхи розповсюдження традиції танцю "модерн".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.45 + Ю812.453.2 +
Шифр НБУВ: РА363338

Рубрики:

      
19.

Легка С.А. 
Українська народна хореографічна культура XX століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / С.А. Легка ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу наукових джерел обгрунтовано, що історико-культурний аналіз української народної хореографічної культури XX ст. може бути реалізовано у трьох напрямках: функціональному, лексико-семантичному та концептуально-теоретичному, - а аналіз розвитку здійснено також в аспектах: український народний танець у побуті; у контексті розвитку драматичного театру; як самостійний твір мистецтва; у контексті становлення та розвитку української хореографічної освіти. Розглянуто лексичні, жанрові, стилістичні інновації у процесі їх взаємодії з існуючими традиціями українського народного танцю на фоні його становлення та розвитку як культурно-мистецького феномену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА324586

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Бернадська Д.П. 
Феномен синтезу мистецтв в сучасній українській сценічній хореографії: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Д.П. Бернадська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення наукових джерел та сучасної мистецької практики комплексно проаналізовано синтез мистецтв у сценічній хореографії як самостійна наукова проблема. Обгрунтовано поняття синтезу мистецтв ХХ ст. як процес взаємодоповнення та взаємодії мистецтв відповідно до особливостей художнього світосприймання ХХ ст. Визначено тенденції розвитку процесу синтезу мистецтв в українській сценічній хореографії. Розглянуто особливості жанрового синтезу в українському сценічному хореографічному мистецтві кінця ХХ ст. Узагальнено сценічно-хореографічний досвід у контексті масової культури в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР)6-075 +
Шифр НБУВ: РА339262

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського