Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (14)Книжкові видання та компакт-диски (29)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.56$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Філатова О.О. 
Жанровий генезис виконавського діалогу в музиці (на матеріалі камерно-вокальної творчості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.О. Філатова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2005. — 15 с. — укp.

Проведено дослідження своєрідності музично-виконавської комунікації у зв'язку з жанрово-стильовою природою музики. Висвітлено нові аспекти вивчення музичного жанру як історичного соціокультурного явища у єдності його первинних і вторинних властивостей. Визначено шляхи реалізації взаємодії жанру та стилю у музиці та роль виконавської стилістики у даному процесі. Обгрунтовано доцільність вивчення феномену ліричного у музиці у зв'язку з камерно-вокальною творчістю, що дозволяє висвітлити природу і типові риси такої її жанрової форми, як "вірш з музикою" та з'ясувати причини та шляхи його циклізації. Особливу увагу приділено вивченню виконавської стилістики камерно-вокальних творів з метою визначення виконавської семантики та поетики. Наведено характеристику основних етапів, типів і форм виконавського діалогу. Досліджено особливості тлумачення камерно-вокальних жанрів ("віршів з музикою") українськими композиторами останніх десятиріч XX ст. Обгрунтовано провідне та інтегративне значення діалогу вокальної та інструментальної партій у камерно-вокальному циклі, специфічні функції кожної з них і ступінь відповідності за смислову реалізацію виконавського діалогу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.56 + Щ314.043 +
Шифр НБУВ: РА335501

Рубрики:

      
2.

Скрипник 
Композиційно-драматургічні параметри алеаторики в симфонічній творчості українських композиторів другої половини ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав. наук: 17.00.03 / Олексій Вікторович Скрипник ; Львівська національна музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.040-03(4УКР)63-81 + Щ310.56
Шифр НБУВ: РА368121

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ма Вей 
Концепція форми в музиці Китаю і Європи: аспекти композиції та виконавства: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ма Вей ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2004. — 16 с. — укp.

Здійснено порівняння концепції музичної форми та її філософських засад, базуючись на концепції двійковості/четвертинності - трійковості у Китаї та Європі. Представлено концепцію художньої форми як взаємодію регіонально- та часово-ментально віддалених підходів, сформованих за умов Європи та Китаю, які інтегруються завдяки інтернаціональному значенню професійної музичної діяльності виконавців-піаністів та композиторів у поєднанні традицій різних країн та шкіл. Уперше в українському музикознавстві під час дослідження застосовано положення про музичну форму, які містить китайська філософія та сучасне китайське музикознавство. Проаналізовано ряд композицій і виконавських інтерпретацій китайських (Лі Ін Хая, Чжоу Луна, Чу Дзіен Ера, Тін Шан Ти, Ши Шун Чена, Лі Юнь Ді) і деяких європейських (С.Скотта, О.Станка, А.Бределя) музикантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.56 + Щ313(5КИТ) + Щ313(4) +
Шифр НБУВ: РА334308

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Івко А.В. 
Подієві аспекти музичної форми XX ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / А.В. Івко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття музичної події як загальнофілософської універсалії, що конкретизує процес перебігу музичного часу. Виявлено особливості функціонування музичної події на прикладі музики XX ст., характерною особливістю якої є потенційна композиційна незаданість, що обумовлює актуальність дослідження чинників регулювання форми. Зроблено фундаментальний огляд категоріальних властивостей події у контексті існуючих філософських, наукових і художніх уявлень про час. Визначено принципи організації музичного часу в музиці XX ст., сформовано розгалужений теоретичний апарат для аналізу подієвої структури музичного твору, створено алгоритм аналітичних операцій. Розглянуто систематику музичних форм XX ст. за критеріями подієвих закономірностей їх організації. Проаналізовано твори композиторів XX ст. в аспекті їх подієвої структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.56 + Щ313(0)6 +
Шифр НБУВ: РА357353

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Рубан О.Л. 
Становлення термінологічного апарату аналізу музичних форм: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Л. Рубан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення термінологічного апарату аналізу музичних форм з використанням трактатів, наукових робіт, учбових посібників, що належать до різних музично-теоретичних систем, об'єктом дослідження яких є структурна організація музичних творів. Наведено визначення термінологічного, понятійного та категоріального апаратів аналізу музичних форм. Конкретизовано їх специфіку й охарактеризовано параметри спадковості й оновлюваності. Висвітлено процес становлення категоріальної системи на базі формування інваріанту понятієвої системи. Термінологію аналізу розглянуто у контексті термінологічної системи мови. Вивчено шляхи та витоки створення термінологічних одиниць, різних в окремих музично-теоретичних системах. Розглянуто передісторію становлення понятійної системи класичного аналізу музичних форм в античній і середньовічній літературі, а також проблему взаємодії різних понятійних апаратів і відповідної їм термінології у періоди зіткнення історико-культурних парадигм. Охарактеризовано перспективи розвитку термінологічного апарату аналізу музичних форм як музикознавчої дисципліни на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.565 в4 +
Шифр НБУВ: РА341266

Рубрики:

      
6.

Гуренко А.С. 
Узагальнюючо-контрапунктичне формотворення як категорія сучасного музичного мислення (на матеріалі музики Юрія Іщенка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / А.С. Гуренко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 18 с. — укp.

З'ясовано у музичному формотворенні системно-розгорнений прояв фактору узагальнення у композиційно-драматургічному розвитку музичного твору як результат музично-психологічного поширення природи контрапунктичного сполучення (стретної імітаційності) на композиційно-драматургічну цілісність музичної форми, тобто, створення метаполіфонії в узагальнюючо-контрапунктичному формотворенні (УКФ). Зазначено, що формотворчо-розгорнена системність фактору узагальнення у композиційно-драматургічному розвитку за умов УКФ виявляє себе у найбільш загальних проявах: монофункціональності і поліфункціональності узагальнення, поліступеневості узагальнення, полістильової семантики історико-стильового узагальнення. Розроблено відповідну методику, понятійну систему та термінологічний апарат дослідження УКФ. Досліджено формотвірну виразність узагальнення у системності таких формотвірних характеристик: монофункціональності і поліфункціональності; різновидів поліфонії - мікрополіфонії, медіополіфонії, медіополіфонії, макрополіфонії , метаполіфонії (з об'єднуючою роллю метаполіфонії); полістильової семантики історико-стильового узагальнення. Розглянуто художню виразність УКФ у значеннях: сучасної новації як природного етапу історичної еволюції музичного формотворення (європейського), характерної особливості індивідуального композиторського стилю Ю.Іщенка; індивідуалізації авторських рішень у різних музичних творах. Створено спеціальну наукову теорію УКФ. Відзначено щодо істотно-нового аспекту прояву у композиторській творчості та вивчення у музикознавчому дослідженні взаємозв'язку "форми - схеми" та "форми-процесу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.55 + Щ310.56 + Щ313(4УКР)6-81 Іщенко Ю. +
Шифр НБУВ: РА334880

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського