Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (148)Книжкові видання та компакт-диски (459)Журнали та продовжувані видання (1036)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш5(4УКР) р20$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білоус Н.В. 
Методика вивчення творів української літератури в 10 - 11 класах на тлі подій і явищ відповідної історичної епохи: автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н.В. Білоус ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Наведено теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику вивчення творів української літератури в X - XI класах загальноосвітньої школи на тлі подій і явищ відповідної історичної епохи. Розглянуто ефективні методи та прийоми роботи стосовно формування в учнів умінь проводити зіставлення певного літературного твору з відповідною історичною епохою, аналіз історичних образів і порівняння історичних даних про них з інтерпретацією образів-персонажів у художній літературі, розрізнення правди історичної та правди художньої. Відзначено, що здобування необхідних знань, формування вмінь аналізувати художні твори на тлі відповідної історичної епохи досягаються завдяки цілеспрямованій та систематичній роботі на уроках різних типів, а саме: уроках-бесідах, уроках-лекціях, бінарних уроках, уроках-дослідженнях. Установлено, що запропонована методика активізує розумову діяльність старшокласників, сприяє формуванню національної самосвідомості, усвідомленому сприйняттю художніх творів, становленню учнів як кваліфікованих читачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр) р20 +
Шифр НБУВ: РА364872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Бабенко К.П. 
Формування у старшокласників здатності до естетичного сприймання літературного твору засобами художньої ілюстрації (на матеріалі епічних творів): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / К.П. Бабенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Висвітлено проблеми розвитку здатності старшокласників до естетичного сприймання літератури. Визначено особливості динаміки розвитку зазначеної якості у старшокласників. Здатність естетичного сприймання літератури розглянуто як комплекс індивідуально-психологічних якостей людини, який формується послідовно. Запропоновано критерії використання ілюстрацій. Експериментально встановлено, що застосування нетрадиційних прийомів у запропонованій методиці навчання сприяє глибокому, естетичному сприйманню літературного твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА314172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Башманівський О.Л. 
Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі навчання предметів мовно-літературного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Л. Башманівський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Досліджено історію дидактики щодо формування інтелектуальних умінь, розкрито сутність базових понять. Проведено науковий аналіз змісту предметів мовно-літературного циклу, висвітлено їх вплив на формування інтелектуальних умінь старшокласників. Визначено структуру, ознаки, рівні сформованості, критерії та показники оцінювання, дидактичні умови, створено й апробовано модель і діагностичну методику формування даних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Розроблено факультативний курс "Формування інтелектуальних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу", експериментально підтверджено його ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ш141.14-912 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА362937

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Бондаренко Г.І. 
Формування загальнолюдських моральних цінностей старшокласників у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.І. Бондаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, структуру, критерії та рівні сформованості морально-духовних цінностей особистості. Вперше науково обгрунтовано та експериментально досліджено педагогічні умови, що забезпечують успішність процесу формування загальнолюдських моральних цінностей у старшокласників засобами української літератури. Розроблено та апробовано технологію його методологічного забезпечення. Висвітлено етико-педагогічні та духовні засади розвитку моральної культури учнів у процесі вивчення української літератури. Запропоновано систему нових форм, методів та засобів формування загальнолюдських моральних цінностей у старшокласників, експериментально підтверджено ефективність їх застосування. Доведено важливе значення творчої взаємодії учителя та учнів під час вивчення української літератури у загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА333643

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Бондаренко Ю. І. 
Теорія і практика навчання української літератури на філософсько-історичних засадах у старших класах загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Ю. І. Бондаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Концептуалізовано зміст філософсько-історичних засад. Розкрито особливості функціонування філософсько-історичної парадигми в літературній творчості. Визначено пов'язане з даною темою проблемне поле в літературознавстві, методиці навчання, шкільній практиці. З'ясовано психолого-педагогічні закономірності впровадження філософсько-історичних підходів у процес навчання літератури. Вироблено спеціальні напрями, принципи та види аналізу літературного матеріалу, необхідні для розв'язання даної проблеми. Запропоновано систему прийомів, спрямованих на практичне втілення даної моделі навчання. Створено та реалізовано програму поетапного вирішення даних завдань. Описано констатувальний і формувальний експерименти, проаналізовано їх результати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА370997 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Видолоб Н.О. 
Психолого-педагогічні умови формування української ментальності учнів основної школи (на матеріалі уроків української літератури): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Видолоб ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Розкрито суть та зміст української національної ментальності як психологічного та педагогічного поняття. Проаналізовано основні теоретичні здобутки у її вивченні. Експериментально досліджено психолого-педагогічні умови ефективного формування української ментальності на базі використання в навчально-виховному процесі особистісно зорієнтованих технологій розвитку кращих рис українського народу. Обгрунтовано зміст зразків української літератури та фольклору та психолого-педагогічні умови їх ефективного використання на уроках гуманітарного циклу та в позаурочний час, розглянуто суть необхідних для цього засобів з метою формування в учнів основної школи української національної ментальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю958(4УКР) + Ч313(4УКР) + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА326013

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Давидюк М.О. 
Формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів у процесі вивчення художніх творів історичної тематики (на матеріалі історичної прози): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.О. Давидюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження формування національної самосвідомості учнів IX - XI класів загальноосвітніх шкіл у процесів вивчення художніх творів історичної тематики. Науково обгрунтовано та практично апробовано методику аналізу літературних прозових текстів у контексті вивчення жанрових констант історичних творів. Визначено оптимальні умови та ефективні шляхи створення ситуацій побудови особистісних смислів національного старшокласниками. З'ясовано виховний потенціал історичної прози, розроблено експериментальну методику формування національної самосвідомості учнів старших класів і доведено доцільність її застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА336682

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Дятленко Т.І. 
Формування в учнів старших класів умінь аналізувати пейзаж у прозових творах різних художніх систем: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.І. Дятленко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів умінь аналізувати художній образ природи, визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в дітей відповідних умінь. Зважаючи на вікові особливості учнів, розроблено методику роботи над літературним пейзажем, яка грунтується на практичному застосуванні старшокласниками знань про пейзаж як теоретико-літературного поняття та специфічних особливостей його у прозових творах різних художніх систем, а також передбачає поетапне виконання завдань визначеного типу, що передбачає відповідну процедуру розумових дій, максимально адаптовану до можливостей і потреб учнів. Установлено, що запропонована система роботи впливає на літературний розвиток учнів, стимулює творчу активність, адекватне сприймання найменших композиційних елементів тексту твору, формує естетичні смаки, національну самосвідомість старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА338883

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Жила С.О. 
Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв'язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / С.О. Жила ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади вивчення української літератури у взаємозв'язку з різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи. Розглянуто специфіку художнього сприймання різних видів образотворчості, взаємовплив мистецьких знань у сучасній шкільній освіті. Обгрунтовано засади інтеграції мистецьких знань у процесі вивчення української літератури. Створено методичну систему сприймання літератури у контексті різних видів образотворчості. Виявлено особливості трансформації літературних образів у конгеніальні суміжних мистецтв. Визначено напрями вивчення літератури у взаємозв'язку з різними видами мистецтв в українській та світовій літературах. Запропоновано моделі комплексної взаємодії мистецтв у дослідженому процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Щ03(4УКР) р2 +
Шифр НБУВ: РА335132

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Коваленко В.М. 
Формування образного мислення в обдарованих учнів основної та старшої школи засобами художньої літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Коваленко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с.: табл. — укp.

Розроблено й експериментально апробовано систему творчих вправ і завдань поетапного формування образного мислення обдарованих учнів засобами пошуку оригінальності художнього образу в процесі його сприймання на матеріалі вивчення літератури рідного краю. Відповідно до психолого-педагогічних і методичних особливостей літератури простежено динаміку розвитку образного мислення обдарованих школярів після настанов на пошук новизни художніх образів, відзначено ефективність проведення зустрічей з митцями рідного краю. Запропоновано оптимальні методи і прийоми активізації образного мислення учнів, спрямовані на пошук самобутніх художніх образів та ідей як показників якості художнього змісту твору. Визначено критерії та рівні сформованості образного мислення схильних до творчості учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА329607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Мірошник С.І. 
Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.І. Мірошник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальні дослідження процесу розвитку творчої діяльності учнів IX - XI класів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках української літератури. Визначено критерії та рівні сформованості вмінь і навичок творчого навчання у школярів у процесі вивчення біографії письменника, аналізу художнього твору або образу-персонажа, дослідження індивідуального літературного стилю митця та виконання відповідних завдань. Обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні умови їх формування. Розроблено та експериментально апробовано методичну систему розвитку творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури. Запропоновано використання методу евристичної бесіди, вирішення проблемних питань та завдань критичного та творчого характеру. Обгрунтовано доцільність застосування наступних етапів розвитку творчої діяльності учнів: формування потреби осмисленного вивчення літератури, усвідомлення учнями поняття творчого становлення особистості як процесу її самозростання у відповідній галузі професійної діяльності, підготовку старшокласників до вивчення предмета за розробленою методичною системою, використання навчальних завдань, спрямованих на повноцінний розвиток творчих умінь і навичок школярів. Встановлено високу ефективність запропонованої навчальної методики, яка значно підвищує продуктивність розумової діяльності учнів, рівень їх знань і сприяє особистісному становленню старшокласників, розвитку їх пізнавальної активності, ініціативності, самостійності, творчих здібностей і можливостей школярів, а також формуванню досвіду творчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА333705

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Міхно О.П. 
Організація дослідницької діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.П. Міхно ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методику організації дослідницької діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури. Доведено, що знання, здобуте школяром у процесі дослідницької діяльності, виступає як перевірений практикою результат пізнання, має особистісно значущий характер і вирізняється процесом його самостійного пошуку й осмислення. Зазначено, що сформовані у результаті дослідницької діяльності вміння сприяють підготовці інтелектуального читача, здатного зрозуміти багатозначний зміст художнього твору та водночас сформувати себе як особистість, збагативши свій духовно-естетичний досвід. Запропоновано й експериментально перевірено ефективні методи, прийоми та форми організації дослідницької діяльності на уроках української літератури. Визначено закономірності реалізації процесу літературної освіти на основі відповідної діяльності, в якій формуються вміння творчо мислити, сприймати мову образів і деталей твору, своєрідність художнього бачення життя письменником, добирати необхідний матеріал для аргументації власних суджень, вести діалог з текстом (його автором), осягати літературний твір у єдності емоційного й аналітичного сприймання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА370718 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Маляр Л.В. 
Вивчення творчості класиків української і зарубіжної літератури у школах Закарпаття (друга половина XIX - перша половина XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Маляр ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено специфіку вивчення творчості класиків української та зарубіжної літератур у школах Закарпаття другої половини XIX - першої половини XX ст. Розглянуто особливості розвитку шкільництва та гуманітарної освіти у контексті соціально-історичних і культурологічних обставин. Розкрито зміст шкільних курсів з літератури, принципи й мотивацію залучення творів красного письменництва до навчальних підручників і програм, розглянуто форми їх вивчення. Висвітлено внесок українських педагогів і культурно-освітніх діячів в організацію навчально-виховного процесу на національних засадах та популяризацію у краї кращих здобутків світової літератури. Обгрунтовано значення виявленого у процесі дослідження фактичного матеріалу для сучасної освітньо-виховної теорії та практики. Установлено, що вивчення української та зарубіжної літератур сприяє формуванню в школярів національної самосвідомості та загальнолюдських цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ш5(0) р20 + Ш5(4УКР) р20 г +
Шифр НБУВ: РА338277

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Мозгова Л. А. 
Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Мозгова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Введено в практику типи діалогів: діалог між авторським розумінням тендерних ролей й учнівським; між народним уявленням про ролі жінки та чоловіка у суспільному розвитку й осмисленням даних ролей у тексті; діалог між учителем як носієм тендерної ідентичності й учнем як особистістю тощо. Надано новий тип заняття - урок-гендерне дослідження. Запропоновано технологію прочитання української літератури, яка підвищує продуктивність інтерпретаційної діяльності учнів, закладає вміння здійснювати аналіз художнього твору на засадах тендерної критики, сприяє формуванню "Я-ідентичності" учня та вихованню культури взаємин між протилежними статями, що базується на традиціях родинної педагогіки й етнопедагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА372993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Овдійчук Л.М. 
Формування естетичних почуттів старшокласників на основі взаємодії мистецтв у процесі вивчення літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Овдійчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано й експериментально перевірено методичну систему, як дає змогу вчителю ефективно впливати на естетичні почуття учнів засобами взаємодії мистецтв. Доведено, що використання запропонованої системи уроків (комплексних, театральних, кіноуроків, уроків за "методою Чурльоніса", які забезпечують певний тип і вид мистецької взаємодії, таблиць "Мистецькі аналогії до програми з української літератури" та "Естетичні уподобання українських письменників", застосування ефективних методів, прийомів і форм роботи сприяють підвищенню в учнів рівня сенсорної культури й естетичного сприймання творів різних мистецтв, активізації інтелектуальної та емоційної сфери (поєднання раціонального та почуттєвого у процесі сприймання), осмисленню власних почуттів у процесі аналізу естетичних почуттів письменника, образу-персонажа, вмінню засобами слова передати духовно-чуттєву насолоду від творів мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.355.21 +
Шифр НБУВ: РА338224

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Паламар 
Формування умінь аналізу художньої деталі літературного твору в учнів 5-7 класів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Світлана Павлівна Паламар ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА352484

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Пархета Л.П. 
Українська література як навчальний предмет у спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.П. Пархета ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-педагогічну спадщину В.Сухомлинського. Досліджено внесок видатного педагога у теорію та практику вивчення української літератури в загальноосвітній школі. Охарактеризовано його погляди на специфіку літератури як навчальної дисципліни. З'ясовано роль особистості вчителя у вивченні української літератури учнями. Виокремлено вимоги педагога до аналізу літературних творів. Виділено особливості вивчення читацьких інтересів школярів і форми роботи з книгою. Виявлено освітньо-виховне значенння письмових робіт з української літератури та їх систему в практиці В.Сухомлинського. Висвітлено досвід творчого застосування його педагогічних ідей за умов сучасної шкільної практики. До наукового обігу введено нові документи, що розширюють уявлення стосовно життя та педагогічної діяльності В.Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Сухомлинський, В. + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА344686

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Петриченко Н.Г. 
Методика використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Г. Петриченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально апробовану методику використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури, суть якої полягає у послідовному й систематичному залученні епістолярної спадщини як джерела проникнення в духовний світ митця та його творчу лабораторію, а також як засобу заохочення школярів до самоаналізу; у різноманітності форм і методів організації навчальної діяльності на уроках та в позакласній роботі. Визначено, що критеріями ефективності використання епістолярних матеріалів є рівень знань учнів про зазначений жанр та його особливості; наявність умінь і навичок роботи з письменницьким епістолярієм; зацікавлення духовним світом митця, його творчістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ш401.449.2 +
Шифр НБУВ: РА325865

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Привалова С. П. 
Вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. П. Привалова ; АПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в учнів старших класів вмінь аналізувати мову художніх текстів. Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів відповідних вмінь. Доведено, що розроблена методика передбачає засвоєння старшокласниками мовознавчих і літературознавчих понять про мову художніх творів. Розроблено методику роботи над вивченням мови художнього тексту старшокласниками як твору словесного мистецтва, яка базується на практичному застосуванні ефективних методів і методичних прийомів на уроках української літератури. Дана методика формує вміння аналізувати мову художніх творів, сприяє розвитку самостійності, зв'язного мовлення, творчих літературних здібностей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 р20 + Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА369764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Савчук 
Дидактичні ігри на уроках української літератури в 5-7 класах як засіб активізації навчальної діяльності учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Наталія Григорівна Савчук ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-252.46
Шифр НБУВ: РА359823

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського