Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (16)Книжкові видання та компакт-диски (34)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш5(4РОС)53-334$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Грузін Ю.В. 
Інфернальний герой в російській прозі XX століття. Витоки. Типологія. Трансформація: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Ю.В. Грузін ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано проблему генези інфернального (надприродного демонічного) героя, його трансформацію у міфі, фольклорі та літературі Європи та Росії. Особливу увагу приділено оригінальним рисам інфернального героя у російській прозі кінця - XIX - початку XX ст. та новітній масовій літературі. Встановлено, що домінуючою рисою російського літературного інфернального героя періоду романтизму є орієнтація на літературну фантастику романо-германської культури. Оригінальною рисою концепції демонізму, характерною для російської прози кінця XIX - початку XX ст., є протистояння романтичного та приземленого, жалюгідного демона. Простежено розвиток бінарної системи інфернальності у російській літературі XX ст. Зазначено, що демонічний персонаж новітньої масової російської літератури успадкував риси інфернальних героїв російської класики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Рос)53-334 + Ш5(4Рос)6-334
Шифр НБУВ: РА316785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Тузкова І.В. 
Ліричне начало в російській прозі кінця XIX століття (на матеріалі малих епічних жанрів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / І.В. Тузкова ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі ліризації оповіді в російській прозі кінця XIX століття. Досліджується роль ліричного начала у взаємодії реалістичного та романтичного художнього вираження. Показано, що перебудова реалістичної поетики у бік посилення ліричної інтенсивності оповіді у кінці XIX століття відбулася перш за все в малих епічних жанрах. Розглядаються форми вираження авторської позиції у творах В.Гаршина, В.Короленка та А.Чехова. Відзначається, що ними було знайдено нове співвідношення суб'єктивного та об'єктивного начал і, відповідно, більш інтенсивне та економне використання експресивних стилістичних засобів, визначається специфіка їх ліризму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-334

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Гусєва О.О. 
Нарис у співвідношенні з жанрами російської оповідної прози кінця ХІХ - початку ХХ століть: Автореф. дис.... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.О. Гусєва ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2002. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості розвитку жанру нарису в російській літературі кінця ХІХ - початку ХХ ст., формування в ньому нового осмислення ставлення людини до суспільства, до сутнісних понять буття, характеру співвідношення ідейно-публіцистичних і художньо-образних елементів. Розглянуто нариси А.Бахтіарова, В.Гіляровського, Д.Григоровича, В.Дорошевича, М.Животова, В.Короленка, О.Купріна, В.Михневича, М.Салтикова-Щедріна, К.Станюковича, Г.Успенського, А.Чехова, створені в 1880 - 1890-ті рр. і першому десятилітті ХХ ст. Розкрито вплив оповідання та повісті на нарис, який набув більш відточеної літературної форми: мова описів ускладнювалася, вбираючи в себе минулий літературний досвід, усталені образи, мотиви, набули семіотичної насиченості. Відзначено, що у нарисі значне місце посіло художнє дослідження духовного світу людини, особлива увага приділялася особистості, її самосвідомості. Сповідна автобіографічна документальність і нарисова точність слугували більш глибокому пізнанню людини і мінливої дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-334 + Ш401.446 +
Шифр НБУВ: РА321573

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Абабіна Н.В. 
Проза А. Чехова, І. Буніна, О. Купріна у літературно-художніх шуканнях перехідного періоду (кінець XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук / Н.В. Абабіна ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано індивідуальні авторські стратегії художнього переорієнтування, доведено, що їх показові риси набувають значення універсальності. Зазначено, що творчіть письменників розглянуто в контексті синергетики. Використано формулу коливального контуру, що прочитується як "порушення рівноваги - хаос - самоорганізація - відкриття (нової системи)", проаналізовано етапні фактори перетворень, позначені поняттями "біфуркація", "флуктуація", "атракція". Доведено, що незважаючи на різновекторність пошуків А. Чехова, І. Буніна, О. Купріна, у цілому їх творчість являє собою єдину систему відображення доби художньо-естетичного переорієнтування. Висвітлено дисипативний контур нестійкої свідомості, тяжіння до синтезу старого з новим, переваги експериментів, органічних для формування нової картини світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-334
Шифр НБУВ: РА369568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Тузков С.О. 
Російська повість початку ХХ століття: типологія та поетика жанру: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / С.О. Тузков ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2007. — 44 с. — укp.

Роглянуто індивідуально-авторські та типологічні трансформації жанру повісті у російській літературі початку XX ст., які можна відокремити згідно двох типологічних ланок, а саме: модерністської повісті та неореалістичної повісті. Відзначено, що кожна з цих ланок як складові має велику кількість жанрових різновидів, зокрема, міжжанрові (повість-роман, повість-нарис, повість-міф, жанрово-родові (повісті-драма, повісті-поема, "понадповість"), жанрово-стильові (повість "потоку свідомості", "понадповість", повість-розповідь) модифікації. На підставі дослідження поетики повісті початку XX ст. зазначено, що у творчості письменників реалістичної спрямованості так само, як у творчості письменників-модерністів актуалізується модерністська стильова тенденція (інтертекстуальність, неоміфологізм, використання ліричних засобів оганізації оповіді), яка має декілька стильових різновидів (парадигм) екзистенціально-міфологічну, розповідно-орнаментальну та імпресіоністично-натуралістичну. У поетиці російської повісті початку XX ст. відображаються домінантні риси кожної з цих парадигм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-334 +
Шифр НБУВ: РА349620

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Капітан Т.А. 
Російське оповідання початку XX століття (жанрова типологія): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Т.А. Капітан ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему типології й поетики оповідання в російській літературі початку XX ст. Розглянуто внутрішньожанрові можливості оповідання як малої форми епічного роду, охарактеризовано його різновиди, що виникають в результаті позажанрових зв'язків. На підставі аналізу видозмін та ускладнень засобів і прийомів вираження авторської позиції в художньому творі визначено два різновиди оповідання в російській літературі досліджуваного періоду: ліричне (характеризується лірико-публіцистичним, відкритим вираженням авторського начала, ліричним перетворенням дійсності) та епічне (якому властиве об'єктивне відображення, відзначається підкреслено стриманим, об'єктивно нейтральним типом оповіді).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.445 + Ш5(4РОС)53-334 +
Шифр НБУВ: РА329610

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського