Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (116)Книжкові видання та компакт-диски (282)Журнали та продовжувані видання (76)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш143.21-912$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Краснопольський В.Е. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комп`ютерної техніки (на матеріалі викладання англійської мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Е. Краснопольський ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комп'ютерної техніки на уроках англійської мови. Доведено, що рівень активізації навчально-пізнавальної діяльності значно підвищується за умов використання комп'ютера. Активізація навчально-пізнавальної діяльності засобами комп'ютерної техніки на уроках іноземної мови досягається за рахунок полісенсорного подання навчального матеріалу, динамічного унаочнення, підвищення мотивації, посилення пізнавального інтересу в навчальній діяльності, урахування індивідуальних психофізіологічних характеристик учня, різноманітності інформації та форм роботи, наявності зворотного зв'язку, адаптивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ш143.21-912.2
Шифр НБУВ: РА310841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Нечипорук 
Дидактичні засади структурування змісту навчального матеріалу з іноземної мови у процесі навчання учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / Оксана Володимирівна Нечипорук ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ш143.21-912
Шифр НБУВ: РА359004

Рубрики:

      
3.

Верезуб О.М. 
Довільне та мимовільне запам'ятовування англомовного тексту учнями середнього шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Верезуб ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертація містить теоретичне та експериментальне дослідження особливостей довільного та мимовільного запам'ятовування з орієнтацією на майбутнє та без такої орієнтації англомовних описових текстів та діалогів у двох вікових групах - 10-11 - та 13-14-річних школярів. Порівняльний аналіз наслідків дослідження виявив, що на продуктивність запам'ятовування впливають: орієнтація на майбутнє, кількісний склад групи (один, чотири, дванадцять), вік учнів, різна організація комунікативної активності учнів при оволодінні іноземною мовою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.0

Рубрики:

      
4.

Рекун Н.М. 
Зміст і організація навчання англійської мови в старших класах економічного профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.М. Рекун ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 24 с. — укp.

Досліджено теоретичні передумови профільного навчання старшокласників іноземної мови й уточнено комплексну мету навчання ділової англійської мови як завдання формувати в учнів допрофесійну комунікативну компетенцію фахівців-економістів щодо володіння англійською мовою. На підставі аналізу компонентного складу змісту навчання іноземної мови учнів старших класів запропоновано здійснювати послідовний відбір комунікативного, лінгвістичного та психологічного компонентів профільного змісту навчання англійської мови. Конкретизовано тематику, локалізацію спілкування, комунікативну роль і функції для навчання старшокласників ділової англійської мови. Детально описано вміння за всіх видів мовленнєвої діяльності для формування допрофесійної компетенції оволодіння англійською мовою фахівцями-економістами. Створено три варіативні моделі організації навчання ділової англійської мови за умов старшої школи. Розроблено й апробовано факультативний курс ділової англійської мови для даних учнів, показано ефективність профільного навчання на базі відібраного змісту. Сформульовано методичні рекомендації щодо організації профільного навчання англійської мови у старшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 +
Шифр НБУВ: РА356094

Рубрики:

      
5.

Хоменко О.В. 
Зміст навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Хоменко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено та конкретизовано компонентний склад змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи, який буде покладено до основи навчально-методичного комплексу (НМК) English through Communication для страших класів. Теоретично обгрунтовано виділення позамовного, соціокультурного, психологічного, мовленнєвого та мовного компонентів змісту навчання. Досліджено вікові особливості учнів старшого віку та сфери інтересів українських та американських старшокласників, врахованих у ході конкретизації компонентів змісту навчання англійської мови у 10 - 11-х класах середньої загальноосвітньої школи. Розроблено фрагменти НМК English through Communication для старших, в яких практично реалізуються конкретизовані компоненти змісту навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.0
Шифр НБУВ: РА313388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Коростельова С.А. 
Методика вивчення іменника у шкільних курсах російської та англійської мов (порівняльний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.А. Коростельова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему створення методики вивчання іменника у шкільних курсах російської та англійської мов, що сприяє розвитку мовленнєвої компетенції особистості, яка володіє лінгвістичними знаннями. На підставі проведеного дослідження розроблено й експериментально апробовано методику вивчення іменника у порівняльному аспекті з урахуванням функціонального підходу на базі російської та англійської мов у шостому класі. За результатами експерименту доведено, що у процесі порівняльного вивчення даних мов школярі можуть використовувати транспозицію зіставлення отриманих знань й уникати інтерферентних впливів одних мовних фактів на інші, що дозволяє вивільнити час для цілеспрямованого вивчення різних функціональних особливостей іменників - семантичних, синтаксичних і стилістичних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-912.321 + Ш143.21-912.321
Шифр НБУВ: РА317663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Цоброва І.А. 
Методика навчання простого речення в основній школі (на матеріалі російської мови у порівнянні з англійською мовою): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.А. Цоброва ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено методику навчання одного з базових компонентів висловлювання - простого речення - в російській мові (РМ), зважаючи на координацію мовних навчальних дисциплін. Описано структурні типи простого речення в РМ, їх функціонально-стилістичні особливості. Проведено контрастивний аналіз структурних типів простого речення в РМ та англійській мові (АМ), виявлено деякі типологічні параметри різнограматично оформлених структур (РГОС) простого речення РМ і РГОС простого речення АМ. Визначено методичні параметри навчання простого речення РМ на основі синтезу системно-описового та комунікативно-діяльнісного підходів. Встановлено три етапи навчально-типологічної кореспонденції синтаксичних конструкцій РМ та АМ. Наведено комплекси вправ, які допомогають формувати мовленнєві граматичні навички і розвивають уміння вживати прості речення в різних видах мовленнєвої діяльності РМ на комунікативно-достатньому рівні. Розроблено на основі координації навчання РМ та АМ комплекси вправ, спрямовані на вживання подібних семантико-типологічних РГОС простого речення АМ у різних видах мовленнєвої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-912.322 + Ш143.21-912.322
Шифр НБУВ: РА314661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Петрова Т.О. 
Методика навчання учнів класів технологічного профілю усного підготовленого монологу англійською мовою з використанням ресурсів Інтернету: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Петрова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 23 с. — укp.

Розглянуто питання навчання учнів класів технологічного профілю усного підготовленого монологу англійською мовою з використанням ресурсів Інтернету. Враховуючи потребу старших підлітків обгрунтовувати власні думки, висловлювати своє ставлення до проблеми, переконувати, доведено важливість і необхідність навчання старшокласників усного підготовленого монолого-переконання (УПМ-П). Досліджено структуру монолого-переконання та його лінгвістичні особливості. Установлено переваги використання ресурсів Інтернету, які є не лише автентичними, а й актуальними, що заохочують учнів і підвищують їх інтерес до вивчення іноземної мови. Обгрунтовано та розроблено систему вправ для навчання УПМ-П з використанням ресурсів Інтернету. Доведено ефективність розробленої методики завдяки проведеним експериментальним дослідженням. Створено методичні рекомендації щодо організації навчання усного підготовленого монологу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.33 +
Шифр НБУВ: РА354627

Рубрики:

      
9.

Білоножко Н. Є. 
Методика формування стратегічної англомовної компетенції старшокласників у процесі засвоєння лексико-граматичного матеріалу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. Є. Білоножко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано методичні, педагогічні, лінгвістичні та психологічні передумови формування стратегічної компетенції старшокласників у процесі засвоєння лексичного та граматичного матеріалу англійської мови. Систематизовано методичні досягнення у даній сфері та створено періодизацію досліджень щодо стратегій у методичній літературі. Вдосконалено зміст стратегічної компетенції учнів. Розглянуто вікові особливості учнів старшої школи як суб'єктів навчальної діяльності та визначено їх психологічні характеристики. Розроблено та наведено методику формування стратегічної англомовної компетенції старшокласників у процесі засвоєння лексичного та граматичного матеріалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.32 + Ш143.21-912.33
Шифр НБУВ: РА375243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Черниш В.В. 
Навчання англомовного читання та аудіювання із застосуванням аудіокнижок художніх творів (середня загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземної мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Черниш ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему взаємопов'язаного навчання рецептивних видів мовленнєвої діяльності з комплексним використанням аудіокнижок (АК) художніх творів (ХТ) у середніх і старших класах середніх загальноосвітніх шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови. Розглянуто психолінгвістичні передумови використання АК ХТ. Уточнено психолінгвистичну модель сприйняття та розуміння художніх текстів, узагальнено результати аналізу читання й аудіювання, їх спільні риси та розбіжності. Встановлено ієрархічну структуру загальних умінь розуміння в процесі читання й аудіювання та можливість позитивного переносу розпізнавання мовного матеріалу з однієї модальності в іншу. Розглянуто феномен АК як специфічний допоміжний засіб навчання читання та аудіювання ХТ. Обгрунтовано раціональні принципи відбору АК ХТ. Умотивовано критерії відбору розділів АК для навчання читання, аудіювання та одночасного читання й аудіювання. Створено взаємопов'язану систему вправ для навчання англомовного читання та аудіювання, спрямовану на послідовне та поетапне формування та розвиток навичок і вмінь читання й аудіювання, яка передбачає збереження цілісності АК як ХТ. Теоретично обгрунтовано та практично підтверджено ефективність вправ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.331
Шифр НБУВ: РА316294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Ніцецька О.М. 
Навчання граматичного матеріалу та його організація в підручнику "English through Communication" для 7 і 8 класів середньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Ніцецька ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1998. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному обгрунтуванню та практичній розробці методики навчання граматичного матеріалу англійської мови учнів 7 і 8 класів та питанням організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови "English through Communication" для середнього ступеня. В роботі теоретично обгрунтована методика навчання граматичного матеріалу за допомогою різних типів евристичних бесід та підсистеми граматичних вправ з максимальним урахуванням вікових особливостей учнів середнього ступеня. Доведена доцільність запропонованої в дослідженні організації граматичного матеріалу в підручнику англійської мови з використанням інтенсивної технології. Розроблені різні типи евристичних бесід та підсистема граматичних вправ, які є інтегральною частиною підручника "English through Communication" для середнього ступеня. Створені граматичні коментарі до підручників 7 і 8 класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.32

Рубрики:

      
12.

Красковська О.Л. 
Навчання старшокласників загальноосвітніх шкіл моделей комунікативної поведінки британців: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Л. Красковська ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику навчання старшокласників моделей комунікативної поведінки (МКП) британців у повсякденних ситуаціях міжкультурного спілкування. Уточнено зміст поняття МКП, здійснено порівняльне дослідження вербальних і невербальних компонентів МКП у Великій Британії й Україні. Проведено анкетування 376-ти старшокласників з метою визначення можливих "комунікативних пасток", в які можуть потрапити учні під час подорожі до Великої Британії. Вивчено психологічні особливості старшого шкільного віку, які враховано у процесі навчання МКП. Розроблено систему вправ для навчання старшокласників МКП британців, як складається з п'яти підсистем. Розглянуто підготовчий та основний етапи навчання МКП. Експериментально доведено ефективність розробленої методики, показано перевагу подачі навчального матеріалу за зоровим і слуховим каналами одночасно, а також комплексу вправ з включенням порівняння МКП у Великій Британії та Україні. Уточнено критерії оцінки рівня сформованості навичок використання старшокласниками МКП британців у діалогічному мовленні. Вперше виділено критерій дотримання мовленнєвого етикету під час спілкування в соціально-побутовій сфері. Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження методики навчання МКП у навчальний процес у старшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.33 +
Шифр НБУВ: РА345875

Рубрики:

      
13.

Гузь О.І. 
Навчання усного англомовного мовлення учнів початкової загальноосвітньої школи з використанням відеофонограми: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.І. Гузь ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання навчання усного мовлення англійською мовою учнів початкової школи з застосуванням відеофонограми. Теоретично обгрутовано доцільність використання даної методики та відзначено її ефективніть. Встановлено вимоги щодо відбору аудіовідеоматеріалу, розроблено його класифікацію та методи використання. Запропоновано систему навчальних вправ для формування навичок усного мовлення англійською мовою молодших школярів з використанням відеофонограми. Експериментально доведено ефективність застосування відеофонограм на етапі формування мовленнєвих навичок, а друкованих матеріалів - у процесі удосконалення набутих умінь. Обгрунтовано доцільність використання частково модифікованих відеофонограм для навчання молодших школярів. Наведено практичні рекомендації щодо впровадження розробленої методики в навчальний процес у початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.2 +
Шифр НБУВ: РА335756

Рубрики:

      
14.

Голованчук Л.П. 
Навчання учнів основної загальноосвітньої школи культурно-країнознавчої компетенції на уроках англійської мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.П. Голованчук ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Виявлено місце та роль культурно-краєзнавчого аспекту спілкування у загальноосвітній школі. Визначено компоненти та структуру культурно-країнознавчої компетенції. Розглянуто загальні вимоги до навчальних матеріалів зазначеного характеру, сформульовано спеціальні вимоги до текстів-полілогів і текстів для навчання аудіювання та читання, а також творів пісенно-поетичного жанру. Виділено критерії відбору автентичних матеріалів культурно-країнознавчого характеру. Теоретично обгрунтовано та розроблено систему вправ для навчання культурно-країнознавчої компетенції в основній загальноосвітній школі. Сформульовано методичні рекомендації щодо використання цієї системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.39 +
Шифр НБУВ: РА326290

Рубрики:

      
15.

Литвин С.В. 
Навчання учнів старшої загальноосвітньої школи писемного спілкування англійською мовою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Литвин ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично розроблено методику навчання писемного спілкування (ПС). Висвітлено сфери ПС, стилі та жанри писемної комунікації, які в них функціонують. Визначено позамовні, мовні та мовленнєві стандарти написання текстів у виділених жанрах. Запропоновано систему вправ для навчання ПС у жанрах неофіційного й офіційного листування, стислої персональної об'яви, автобіографії та офіційної форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.33
Шифр НБУВ: РА317065 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Кучма М.О. 
Організація навчального процесу з англійської мови в десятих класах загальноосвітньої середньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.О. Кучма ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено метод навчання англійської мови в десятих класах середньої загальноосвітньої школи, проаналізовано основну суперечність навчального процесу та визначено шляхи її вирішення. Основну суперечність сформульовано як розбіжність між високим інтелектуальним розвитком десятикласника і низьким рівнем володіння іншомовним матеріалом. Запропоновано вирішувати її шляхом збагачення мовного запасу через опрацювання мовного матеріалу в репродуктивних вправах, незалежно від його цільового призначення та через концентричну організацію матеріалу; вираженням складних думок за допомогою наявного запасу іншомовного матеріалу; зміцненням міжматематичних зв'язків. Подолання основної суперечності навчального процесу з англійської мови залежить від психофізіологічних і соціальних особливостей десятикласників. Розроблено методику, побудовану за принципом концентричності з урахуванням принципів систематизації та узагальнення, яка передбачає використання опрацьованої системи вправ для вирішення основної суперечності навчального процесу. Наведена система включає вправи, спрямовані на розширення запасу мовного матеріалу учнів, на формування стратегій щодо спрощення висловлювання, формування вмінь використовувати міжматематичні зв'язки під час побудови власного висловлювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.0
Шифр НБУВ: РА313032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Хом'як А. П. 
Педагогічні технології формування комунікативної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / А. П. Хом'як ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структурну будову поняття "комунікативна компетентність". Визначено психолого-педагогічні умови та шляхи використання потенціалу предметів гуманітарного циклу в формуванні комунікативної компетентності. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність нової педагогічної технології формування комунікативної компетентності старшокласників. Виявлено специфічні особливості педагогічної технології підготовки учнів щодо іншомовного спілкування. Експериментально доведено ефективність даних педагогічних технологій, їх доцільність використання у навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш143.21-912.33
Шифр НБУВ: РА372280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Шкваріна Т.М. 
Підготовка студентів педагогічних училищ до навчання дошкільників англійської мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.М. Шкваріна ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано концепцію, зміст, освітньо-професійну програму та структурно-логічну схему підготовки спеціаліста. Експериментально визначено ефективність запропонованої технології навчання та її інноваційний характер, педагогічні умови впровадження розробленої технології в навчальний процес. Подано практичні рекомендації щодо шляхів поліпшення підготовки у педагогічних училищах вихователів з правом навчання англійської мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.518.1 + Ш143.21-912.0
Шифр НБУВ: РА310584 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Арванітопуло Е.Г. 
Проектна методика навчання англійської мови на старшому ступені ліцею: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Е.Г. Арванітопуло ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано методику навчання англійської мови (АМ) на базі проекту як одиниці навчального процесу в 10-му класі ліцею. Конкретизовано поняття проекту в навчанні іноземних мов (ІМ), визначено мету та уточнено зміст навчання ІМ у старших класах. Удосконалено методичну типологію проектів щодо навчання ІМ, розроблено модель навчального циклу з АМ, яка дозволяє реалізувати проектну методику навчання АМ на засадах інтеграції проектної діяльності учнів під час навчального процесу. Теоретично обгрунтовано систему вправ щодо навчання АМ на базі проектної методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 + Ш143.21-912
Шифр НБУВ: РА344047

Рубрики:

      
20.

Добровольська Л.С. 
Розвиток іншомовних умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів англійською мовою: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.С. Добровольська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку іншомовних умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів. Визначено компоненти змісту навчання іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників під час вивчення освітніх курсів. Обгрунтовано дидактико-методичні принципи розвитку іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників. Визначено особливості формування мовленнєвих умінь у старшокласників засобами іноземної мови. Уточнено сутність поняття "іншомовні мовленнєві вміння" щодо вивчення освітніх курсів англійською мовою. Розроблено й експериментально перевірено методику розвитку іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів з урахуванням специфічних особливостей англійського нормативного мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 +
Шифр НБУВ: РА352817

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського