Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (318)Книжкові видання та компакт-диски (193)Журнали та продовжувані видання (69)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш12-912$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білас Л.М. 
Виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.М. Білас ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови. Здійснено теоретичний аналіз поняття "національна самосвідомість" на міждисциплінарному рівні наукового знання. Систематизовано сучасні підходи щодо тлумачення сутності понять "нація" та "самосвідомість" як базових категорій національної самосвідомості. Розроблено критерії, показники та рівні сформованості даної якості з урахуванням специфіки її вияву у таких сферах: інформаційно-когнітивній, емоційно-чуттєвій та рефлексивній. Вперше розроблено модель виховання національної самосвідомості старшокласників у процесі вивчення іноземної мови як систему взаємопов'язаних компонентів: когнітивного (змістовно-інформаційного), технологічного, соціально-педагогічного (виховного), аксіологічного (емоційно-ціннісного). Доведено, що впровадження запропонованої моделі сприяє підвищенню рівня національної самосвідомості учнів старшого шкільного віку. Сформовано комплекс вимог щодо добору українознавчого компонента змісту з іноземної мови. Удосконалено форми, методи навчання та виховання національної самосвідомості старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА341810

Рубрики:

      
2.

Гембарук А.С. 
Дидактичне моделювання змісту навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета для педагогічних навчальних закладів I - II рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / А.С. Гембарук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Визначено та обгрунтовано компоненти змісту навчання іноземної мови та принципи його конструювання. Проаналізовано сучасний стан організації навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета, визначено вихідний рівень володіння іноземною мовою студентів першого курсу, охарактеризовано чинну програму та підручники на предмет відповідності їх змісту сучасним вимогам освіти. Запропоновано дидактичну модель змісту навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета для педагогічних навчальних закладів І - ІІ рівнів акредитації. Доведено й обгрунтовано необхідність виділення двох компонентів моделі - корективного та основного курсів, визначено їх зміст на основі комунікативного орієнтованого підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА340500

Рубрики:

      
3.

Джава Н. А. 
Дидактичні засади реалізації особистісно-орієнтованого підходу у начанні іноземних мов учнів старшої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Н. А. Джава ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні освітні тенденції вітчизняної та зарубіжної педагогіки. Побудовано модель реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні іноземних мов учнів старшої школи. Обгрунтовано її зміст і структуру, визначено послідовність проходження етапів моделювання навчального процесу. Експериментально перевірено ефективність даної дидактичної моделі як засобу інтенсифікації процесу та результату навчання іноземних мов. Доведено, що застосування даної моделі реалізації особистісно-орієнтованого підходу у навчанні іноземних мов є високоефективним. Розроблено рекомендації для вчителів щодо реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні іноземних мов учнів старшої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912
Шифр НБУВ: РА372378 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Нечипорук 
Дидактичні засади структурування змісту навчального матеріалу з іноземної мови у процесі навчання учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / Оксана Володимирівна Нечипорук ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ш143.21-912
Шифр НБУВ: РА359004

Рубрики:

      
5.

Бондаренко Н.Б. 
Мотиви опанування учнями 7 - 9 класів іноземної мови як засобу самовираження особистості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.Б. Бондаренко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Уточнено суть понять "мотив" та "мотив опанування іноземної мови". Визначено педагогічні передумови формування в учнів 7 - 9 класів мотивів опанування як засобу самовираження особистості. Розроблено зміст, форми та методи формування в учнів мотивів опанування іноземної мови як засобу самовираження особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ч421.223.4
Шифр НБУВ: РА319116 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Голобородько О.А. 
Особистісно орієнтований підхід до морального виховання учнів VI - VII класів у процесі вивчення іноземної мови: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.А. Голобородько ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі особистісно орієнтованого підходу розкрито суть понять "моральне виховання", "моральний розвиток", теоретично обгрунтовано зміст поняття "особистісно орієнтоване моральне виховання". Розроблено методику діагностування проявів моральної вихованості за когнітивним, емоційно-цінісним і поведінковим критеріями. Теоретично обгрунтовано особистісно орієнтовану модель морального виховання підлітків у процесі вивчення іноземної мови й експериментально доведено її ефективність. Визначено педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого морального виховання учнів молодшого підліткового віку. Розроблено систему методів і прийомів упровадження цих умов у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи. Узагальнено результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності моделі та педагогічних умов формування моральних якостей в учнів VI - VII класів. Доведено, що моральне виховання підлітків відбувається більш ефективно за умови особистісно орієнтованого підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА358075

Рубрики:

      
7.

Щерба Н.С. 
Підготовка майбутнього вчителя до формування в учнів іншомовної стратегічної компетенції: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.С. Щерба ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано суть і тлумачення поняття "стратегічна компетенція". Розроблено структуру стратегічної (діяльнісної) компетенції у компетентнісному форматі. Запропоновано класифікацію стратегій іншомовної стратегічної (діяльнісної) компетенції. Виокремлено структуру цієї компетенції суб'єкта вивчення іноземної мови та готовності вчителя до її формування в учнів середньої загальноосвітньої школи. Визначено критерії оцінювання, рівні та показники цієї готовності. Розроблено технологію підготовки майбутнього вчителя іноземної мови до формування в учнів іншомовної стратегічної (діяльнісної) компетенції. Запропоновано програму експериментальної такої підготовки даних студентів, проаналізовано стан готовності працюючих і майбутніх учителів до формування в учнів цієї компетенції. Розроблено технологію підготовки майбутнього вчителя до формування в учнів іншомовної стратегічної компетенції та проаналізовано результати запровадження розробленої технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ш12-913-1 +
Шифр НБУВ: РА362331

Рубрики:

      
8.

Манжос Е. О. 
Підготовка майбутнього вчителя іноземної мови до формування комунікативної культури учнів старшої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Е. О. Манжос ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено, обгрунтовано й експериментально перевірено методику підготовки майбутніх учителів іноземних мов до означеної діяльності та сформульовано педагогічні умови підготовки цих вчителів до формування комунікативної культури учнів старшої школи. Визначено компоненти, показники та рівні готовності студентів до формування комунікативної культури старшокласників. Доведено, що впровадження авторської методики на базі визначених педагогічних умов сприяє позитивним змінам у рівнях готовності студентів до досліджуваної якості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.373 + Ш12-913.373
Шифр НБУВ: РА380156 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Гокунь О.О. 
Психологічні особливості навчання школярів писемного мовлення із застосуванням комп'ютера: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Гокунь ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічні проблеми творення тексту в комп'ютерному середовищі та проектування відповідної діяльності учнів. Розроблений проект базується на моделі діяльності, яка складається з чотирьох етапів: мотиваційно-комунікативного, смислового, текстового та організаційно-режисерського, що допомогло виявити особливості діяльності на всіх етапах і циклічність її характеру. Доведено, що гіпертекстова система є психологічно сприятливою та побудована з урахуванням вимог до діяльності, яку потрібно сформувати в учня, і утворює середовище, що сприяє підвищенню ефективності його діяльності. Застосування гіпертекстової системи підвищує якість текстів, складених за її допомогою, та звичайних текстів, написаних на папері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.221 + Ш12-912.2
Шифр НБУВ: РА319917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Рацул А.В. 
Розвиток педагогічних технологій навчання іноземних мов учнів старших класів (друга половина XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / А.В. Рацул ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано дидактичні засади й організаційно-педагогічні питання становлення та розвитку технологій навчання іноземної мови. Визначено етапи та тенденції розвитку даних технологій для учнів старших класів вітчизняних середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів. Виявлено й охарактеризовано особливості впровадження в практику технології навчання іноземних мов. Розкрито суть і структуру поняття "технологія навчання". Розроблено методичні рекомендації щодо вибору та застосування даних технологій у старших класах з метою досягнення гарантованих результатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 г(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА363514

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Першукова О.О. 
Розвиток соціокультурного компонента змісту навчання іноземної мови в європейській шкільній освіті: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.О. Першукова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано в історичному аспекті розвиток соціокультурного компонента змісту навчання іноземної мови (СКК ЗНІМ) у контексті європейської шкільної освіти, визначено основні підходи до його формування в минулому та на сучасному етапах. Розроблено концептуальну модель СКК ЗНІМ для європейських країн. Розкрито суть сучасної стратегії країн європейського контингенту в галузі навчання іноземних мов. Проаналізовано досвід структурування та форми реалізації СКК ЗНІМ у країнах Європи на сучасному етапі. Внесено пропозиції щодо вдосконалення соціокультурного компонента змісту навчання іноземної мови в сучасній українській школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912
Шифр НБУВ: РА320066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Тадеєва М. І. 
Сучасні тенденції розвитку шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Ради Європи (порівняльний аналіз): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / М. І. Тадеєва ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 40 с. — укp.

Досліджено процес розвитку шкільної іншомовної освіти (ШІО) в країнах-членах Ради Європи (РЄ) у 1990-х рр. Узагальнено концептуальні засади такої освіти в епоху глобалізаційних та інтеграційних процесів, що відбуваються в сучасному суспільстві. Виявлено механізми формування мовної політики інституціями РЄ, охарактеризовано лінгво-психологічні, соціокультурні, методичні концепції ШІО й історичні підходи до вивчення іноземних мов. Проведено порівняльний аналіз розвитку національних систем ШІО в країнах-членах РЄ під впливом Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти. Охарактеризовано процеси інтенсивного якісного розвитку практики сучасної іншомовної освіти в початковій, середній і старшій школі країн-членів ЄС і реформаторських процесів з вивчення іноземних мов у школах країн-членів РЄ, які не входять до ЄС. Проведено порівняльний аналіз глобальних і національних тенденцій розвитку ШІО в мультилінгвальній і мультикультурній Європі. Сформульовано рекомендації щодо використання європейського реформаторського досвіду ШІО в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912
Шифр НБУВ: РА384197 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Пасічник О. С. 
Тенденції конструювання змісту підручників з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів України (80-ті рр. XX ст. - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. С. Пасічник ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Проаналізовано зміст шкільних підручників з іноземних мов періоду 1980 рр. - початку XXI ст., запропоновано періодизацію галузі конструювання їх змісту. Визначено тенденції конструювання змісту підручників з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів України та досліджено чинники їх впливу на розвиток освітньої галузі. Уточнено принципи добору змісту навчання, реалізованого в підручниках, сконструйованих на засадах комунікативно-діяльнісного й особистісно орієнтованого підходів. Наведено шляхи впровадження робочих зошитів і програмних педагогічних засобів з метою індивідуалізації та диференціації процесу навчання іноземних мов. Удосконалено розуміння місця та функцій позатекстових компонентів у структурі навчальної книги. Подальшого розвитку набули дидактичні та методичні засади добору та структурування змісту підручників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ш12-912 г(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА383730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Борисова Н.В. 
Теоретичні й методичні засади навчання іноземних мов у школах України (1917 - 1933 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Борисова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз теоретичних і методичних засад навчання іноземних мов у школах України впродовж 1917 - 1933 рр., зважаючи на особливості організації навчального процесу. Досліджено зміст і завдання іншомовної освіти гімназій, прогімназій, реальних училищ, єдиної трудової школи, фабрично-заводських семирічок та інших навчальних закладів. Висвітлено методи, принципи та форми організації процесу навчання іноземних мов у тогочасних вітчизняних школах, а також методики, які передбачали використання різних підходів для опанування лінгвістичних дисциплін. Розглянуто засоби навчання іноземних мов у історичному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ш121(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА330452

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Андрєєва Я.Ф. 
Формування в учнів старших класів прийомів діалогічного читання художнього тексту: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я.Ф. Андрєєва. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено питання формування в учнів старших класів навичок діалогічного читання тексту, які є провідними чинниками, що впливать на результативність читацької діяльності. Визначено структуру та психологічні механізми діалогічного читання. Виявлено психологічні характеристики тексту, що зумовлюють активну взаємодію з ним читача. Обгрунтовано критерії сформованості комунікативної читацької компетентності, яка є однією з складових загальної читацької компетентності. Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування прийомів діалогічного читання в процесі вивчення творів художньої літератури. Розроблено та апробовано програму їх закріплення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132.3 + Ш12-912.331 + Ш409.1
Шифр НБУВ: РА321037

Рубрики:

      
16.

Тяллева І.О. 
Формування готовності вчителів іноземної мови до творчої самореалізації в професійній діяльності в системі післядипломної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.О. Тяллева ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менедж. освіти" АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Уточнено сутність понять "творча самореалізація вчителів іноземної мови в професійній діяльності" і "готовність учителя до творчої самореалізації". Розкрито особливості структури цієї готовності в контексті діяльності вчителів іноземної мови, визначено критерії та показники рівнів готовності педагогічних працівників спеціальності до творчої самореалізації в професійній діяльності. Запропоновано методику визначення рівнів готовності вчителів до творчої самореалізації в професійній діяльності і технологію формування готовності на різних рівнях системи післядипломної освіти: на курсах підвищення кваліфікації, на районних методичних об'єднаннях та в процесі самостійної роботи вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА361232

Рубрики:

      
17.

Гладка О.В. 
Формування готовності майбутніх учителів іноземної мови до особистісно-орієнтованого навчання старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.В. Гладка ; Ін-т вищ. освіти НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено структурні компоненти готовності майбутніх учителів іноземної мови до особистісно-орієнтованого навчання (ООН) старшокласників (мотиваційно-ціннісний, змістово-процесуальний, емоційно-вольовий, рефлексивно-креативний). Обгрунтовано критерії (здатність до необхідності ООН старшокласників, наявність системи знань і сукупності вмінь, ступінь розвиненості професійно-значущих вольових якостей, тощо) і рівні (елементарний, репродуктивний, продуктивний, творчий) такої готовності. Виявлено педагогічні умови, що забезпечують результативність навчального процесу у формуванні готовності майбутніх учителів іноземної мови до ООН старшокласників. Розроблено модель формування такої готовності, яка є реалізованою під час формувального експерименту системою взаємопов'язаних і взаємообумовлених компонентів, що забезпечують формування досліджуваного особистісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 + Ш12-913
Шифр НБУВ: РА375113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Ціхоцька О.А. 
Формування гуманістичних ціннісних орієнтацій старшокласників у процесі вивчення іноземної мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.А. Ціхоцька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито специфіку гуманістично зорієнтованого виховання старшокласників у процесі вивчення іноземної мови. Виявлено педагогічні умови прилучення старшокласників до гуманістичних ціннісних орієнтацій, які сприяють цілеспрямованому та ефективному управлінню цим процесом. Доведено педагогічну доцільність формування гуманістичних ціннісних орієнтацій старшокласників під час вивчення іноземної мови. Обгрунтовано та експериментально перевірено виховні можливості навчального матеріалу з англійської мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА323395

Рубрики:

      
19.

Сергєєва В.Є. 
Формування загальнолюдських цінностей у підлітків у процесі вивчення іноземних мов: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Є. Сергєєва ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему формування загальнолюдських цінностей у підлітків на уроках іноземної мови, обгрунтовано методологічні підходи щодо її розв'язання. Проаналізовано сучасний стан дослідження даного питання. Розкрито сутність поняття "загальнолюдські цінності підлітків", визначено потенційні виховні можливості іноземної мови як засобу їх формування. Теоретично обгрунтовано сучасну ієрархію загальнолюдських цінностей підлітків, удосконалено інструментарій вивчення та критерії визначення рівнів їх сформованості. Показано вплив духовного катарсису на виховання загальнолюдських цінностей у підлітків. Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови формування даних цінностей на уроках іноземної мови. Вперше показано ефективність залучення учнів до катарсичної діяльності на уроках іноземної мови з метою формування в них загальнолюдських цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА344465

Рубрики:

      
20.

Романова Л.Я. 
Формування професійного функціонального мовлення учнів ліцею при вивченні економічних дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Я. Романова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Виявлено педагогічні умови формування професійного функціонального мовлення учнів ліцею економічного профілю на інтегративній основі. Обгрунтовано мету, завдання та функції ліцеїв економічного профілю у формуванні професійного функціонального мовлення. Визначено нетрадиційні форми та методи удосконалення даного процесу. Подальшого розвитку набули положення щодо психолого-педагогічних особливостей формування професійного функціонального мовлення майбутніх економістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.37 + У9(4Укр)р2
Шифр НБУВ: РА310053 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського