Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (1487)Книжкові видання та компакт-диски (959)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 126
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гданська О.П. 
Формування гуманістичних ціннісних орієнтацій у студентів вузів культури (на матеріалі кобзарського мистецтва): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.П. Гданська ; Київський держ. ун-т культури і мистецтва. — К., 1998. — 24 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697(4Укр) + Ю937.231 + Ч481.352

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Соколова І.В. 
Організація виховної роботи на філологічних факультетах вищих закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Соколова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1999. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі організації позааудиторної виховної роботи на філологічних факультетах вищих закладів освіти, яка розглядається як суттєва складова освітнього процесу у вищій школі. Проаналізовано стан проблеми у соціальній та психолого-педагогічній літературі і в практичній діяльності вищих закладів освіти України; виявлено та теоретично обгрунтовано компоненти системи позааудиторної виховної роботи у вищих закладах освіти, організаційно-методичні умови підвищення ефективності позааудиторної виховної роботи на філологічних факультетах; розроблено, теоретично обгрунтовано організаційну структуру, зміст та функції діяльності суб'єктів управління позааудиторною виховною роботою у вищому закладі освіти; уточнено сутність понять: "виховна робота", "позааудиторна виховна робота", "організація позааудиторної виховної роботи", "система позааудиторної виховної роботи". У дисертації розкрито можливості використання інституту кураторів академічних груп у системі позааудиторної виховної роботи на основі оновлення змісту та форм його діяльності; обгрунтовано компоненти та функції діяльності на рівні академічної групи, а також зміст методичної підготовки викладачів до організації позааудиторної виховної роботи у вищих закладах освіти III та IV рівнів акредитації. Експериментально перевірено ефективність діяльності кураторів на філологічних факультетах, а також результативність психолого-педагогічної підготовки викладачів до організації позааудиторної виховної роботи у вищих закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.3 + Ш.п/р

Рубрики:

      
3.

Домінський О.С. 
Організація технічної творчості студентів вищих навчальних закладів у галузі радіоелектроніки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.С. Домінський ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Дисертація містить дослідження концептуальних засад організації науково-технічної творчості студентів вищих навчальних закладів у галузі радіоелектроніки. Теоретично обгрунтовано модель реалізації творчої діяльності і формування професійно важливих якостей у молодшого спеціаліста в процесі навчання у закладі освіти І-ІІ рівнів акредитації. Запропоновано нові форми організації науково-технічної творчості (експериментально-конструкторське бюро, творчі загони, центри науково-технічної творчості тощо). Для організації технічної творчості розроблено плануючу документацію, яка забезпечена економічними, юридичними та іншими державними документами. Розроблено методичні рекомендації з організації науково-технічної творчості студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, а також виготовлення сучасних зразків техніки у галузі радіоелектроніки (прилади, пристрої, інше обладнання).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.385.1

Рубрики:

      
4.

Даньшева 
Професійне самовиховання студентів технічних вузів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Світлана Олегівна Даньшева ; Харківський держ. педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 + Ч481.202
Шифр НБУВ: РА314712

Рубрики:

      
5.

Єфіменко Н.П. 
Особливості формування екологічної культури студентів вищих технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.П. Єфіменко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 18 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано сутність екологічної культури студентів вищих технічних закладів освіти, її структуру та основні компоненти. Розроблено модель екологічної культури. Розкрито поняття "екологічна культура", "екологічні знання". Встановлено й обгрунтовано особливості формування екологічної культури студентів вищих технічних закладів освіти. Визначено та експериментально апробовано методику, яка забезпечує ефективність реалізації особливостей формування екологічної культури студентів з урахуванням її особливостей у процесі вивчення курсів: "Основи екології", "Безпека життєдіяльності", "Охорона праці та навколишнього середовища".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4УКР)3-36 + Ч481.352.27
Шифр НБУВ: РА311656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Полатай Е.Г. 
Формування культури мовлення студентів філологічних факультетів як умова їхньої соціалізації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Е.Г. Полатай ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено процес формування культури мовлення студентів філологічних факультетів з метою їх соціалізації. Розроблено та науково обгрунтовано систему педагогічних умов, що забезпечує необхідний рівень культури мовлення студента та сприяє його адаптації. Експериментально перевірено виховні та розвиваючі можливості слова, процесу мови та мовлення. Розкрито сутність мовленнєвої культури студента-філолога та проаналізовано її вплив на соціальне довкілля та на самого носія, а саме: саморегуляцію, самопрезентацію, самовираження, самореалізацію. Запропоновано методику формування мовленнєвої культури студента, спрямовану на розвиток особистісних морально-інтелектуальних якостей, здатних розв'язати соціальні та професійні питання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш11.4-913.37 + Ч481.203 + Ч481.350.0
Шифр НБУВ: РА316728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Тимченко І.І. 
Формування комунікативної культури студентів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.І. Тимченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування комунікативної культури як професійної цінності студентів вищої школи. Створено технологію виховання комунікативної культури майбутніх спеціалістів під час вивчення предметів гуманітарного циклу. Здійснено розробку дефініції "комунікативна культура", наведено показники сформованості комунікативної культури майбутніх спеціалістів, засоби та методи педагогічного керівництва процесом її формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.314
Шифр НБУВ: РА316567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Іванцев Н.І. 
Динаміка ціннісних орієнтацій студентської молоді протягом професійної підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Іванцев ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості динаміки ціннісних орієнтацій студентів. Визначено структуру змістових характеристик ціннісної сфери особистості студента, їх динаміку. Обгрунтовано модель детермінації зазначених характеристик, що базується на теорії соціальної ідентичності та діяльнісного опосередкування розвитку особистості. Проаналізовано визначальні фактори, що зумовили своєрідність і міжгрупові відмінності динаміки ціннісних орієнтацій. Запропоновано схему їх діагностики та класифікації. Встановлено взаємозв'язок між динамікою ціннісних уподобань студентів і динамікою становлення їх професійної та особистісної ідентичності. Висвітлено якісну та кількісну процедури діагностики динаміки, використаних для урахування особливостей розвитку ціннісних орієнтацій студентів у процесі опанування ними програми вузівської підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Ю952.2 + Ю959.0-990
Шифр НБУВ: РА312532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Пелех Л.Р. 
Формування особистості майбутнього вчителя у системі масових виховних заходів вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Р. Пелех ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання формування особистості майбутнього вчителя з використанням системи масових виховних заходів. Проаналізовано стан і перспективи розвитку методичної системи для формування особистості майбутнього вчителя у сучасній вищій школі, розкрито її сутність і зміст. Розроблено ряд масових заходів, що сприяють розвитку інтелектуальної, емоційної, вольової сфери майбутнього спеціаліста. Обгрунтовано ефективність виховного процесу у вищих закладах освіти (ВЗО) за умов усвідомлення виховних аспектів (методологічного, мотиваційного) та чіткого визначення функціональних завдань керівників навчально-виховного процесу. Наведено й експериментально перевірено модель системи виховної роботи у ВЗО та вплив форм і методів цієї системи на формування особистості майбутнього вчителя. Встановлено можливість забезпечення дієвого впливу форм і методів діяльності ВЗО на формування майбутнього вчителя у системі гуманістичної парадигми освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.3
Шифр НБУВ: РА315520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Михайлов О.В. 
Формування соціальної зрілості студентів економічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Михайлов ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування соціальної зрілості особистості студентів економічного профілю. Обгрунтовано зміст, структуру та з'ясовано ефективні умови формування даного психологічного новоутворення. Доведено, що соціальна зрілість студента - це якісний ступінь розвитку його особистості за умов конкретного соціального середовища, який забезпечує творче входження студента у різні види соціокультурної ситуації та сприяє його соціально-професійному зростанню. Відзначено, що поступовий розвиток соціальної зрілості особистості досягається завдяки відповідному поєднанню провідних видів діяльності на нових вікових етапах. Теоретично узагальнено й експериментально обгрунтовано рівні формування соціальної зрілості особистості студента-економіста. Встановлено найбільш ефективні види діяльності щодо формування соціальної зрілості студентів економічного профілю у позанавчальній діяльності, у процесі активізації їх професійної зорієнтованості та під час виробничої практики. За допомогою педагогічного експерименту підтверджено ефективність запропонованих умов формування соціальної зрілості студентів економічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)р3 + Ч481.350.0
Шифр НБУВ: РА312611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Хлєбнікова О.В. 
Формування досвіду музично-виконавської діяльності у студентів вузів культури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Хлєбнікова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Розглянуто проблему формування досвіду музично-виконавської діяльності як складової фахової підготовки музикантів-інструменталістів у вищих навчальних закладах культури. Визначено критерії сформованості досвіду музично-виконавської діяльності у студентів. Обгрунтовано складові компоненти формування досвіду музично-виконавської діяльності. Експериментально апробовано в навчальному процесі викладання дисципліни "Спеціальний інструмент" методику формування досвіду музично-виконавської діяльності за запропонованою схемою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.355.23 + Щ31р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА315555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Береза Р.П. 
Формування національної самосвідомості студентів мистецько-педагогічних спеціальностей засобами театралізації народних свят: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Р.П. Береза ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто історичні аспекти та наукові передумови формування національної самосвідомості молоді. Обгрунтовано необхідність використання народних свят як засобу її формування. Виявлено критерії та рівні сформованості, досліджено стан національної самосвідомості сучасного студентства. Розроблено програму та методику її експериментального формування під час вивчення предмета "Українське народознавство" та спецкурсу "Театралізація українського народного свята". Наведено результати експерименту, що свідчать про ефективність дослідно-експериментальної роботи за наявності у студентів позитивної пізнавальної мотивації; глибокого осмислення ними змісту, форм і функцій національно-культурного досвіду, відображеного в народних звичаях, обрядах і святах; активізації уваги та сприйняття учасниками свята ритуальної символіки народного святкового дійства, що має глибоке історичне коріння та справляє на них посилений виховний вплив; забезпечення практичної участі студентів у театралізації народних свят шляхом залучення їх до творчої діяльності на всіх етапах організації, підготовки та проведення святкового дійства. На підставі аналізу результатів дослідження виявлено шляхи підвищення ефективності виховної роботи з молоддю, викладено методичні рекомендації щодо залучення студентів мистецько-педагогічних спеціальностей до організації, підготовки та проведення народних свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Щ345.73(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Завидівська Н.Н. 
Професійно-прикладні основи формування здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів економічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Н. Завидівська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему професійно-прикладних засад формування здорового способу життя студентів вищих навчальних закладів економічного профілю. Розкрито методологічні, теоретичні та методичні аспекти даної проблеми. Здійснено аналіз категорій "професійно-прикладні основи", "здоровий спосіб життя", "формування здорового способу життя" та "рухова активність" у педагогічному, психологічному та фізичному аспектах. Акцентовано увагу на визначенні та обгрунтуванні складових професійно-прикладних основ, які мають сприяти формуванню навичок здорового способу життя майбутніх економістів-педагогів та виховувати у них вміння передавати ці навички іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р(4Укр)3 + Ч481.354.5
Шифр НБУВ: РА320870 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Бані-Ісса Халдун 
Естетичне виховання у вищих навчальних закладах України у сучасний період: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Бані-Ісса Халдун ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу філософської, психолого-педагогічної літератури визначено методологічні та теоретичні засади розвитку естетичного виховання у вищих навчальних закладах України 1970 - 1990-ті рр. Висвітлено специфіку, а також зміст, форми та методи естетичного виховання у вищій школі України даного періоду. З'ясовано основні фактори впливу на стан естетичного виховання студентської молоді на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.355 +
Шифр НБУВ: РА320974

Рубрики:

      
15.

Носков 
Основи психогігієнічного забезпечення гуманістично орієнтованої професійної підготовки студентів: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 19.00.02 / Володимир Іванович Носков ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 30 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.412 + Ч481.354.5
Шифр НБУВ: РА320560

Рубрики:

      
16.

Похресник А.К. 
Соціокультурні орієнтації студентської молоді трансформаційного суспільства: сутність та динаміка. (На матеріалі життєтворчості сучасного українського студентства): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / А.К. Похресник ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Визначено структуру соціокультурних орієнтацій студенської молоді. Наведено фактори, що впливають на їх розвиток (саморозвиток) у трансформаційному суспільстві. Розроблено модель динаміки сучасних (реальних) орієнтацій українських студентів як засобу майбутнього життєвого успіху в економічній, політичній та громадській діяльності, фактору підвищення власної конкурентоспроможності у системі ринкових та демократичних відносин, кар'єрного зростання, підвищення добробуту, утвердження статусу у колективі (суспільстві) та соціального престижу. Доведено, що соціокультурні орієнтації молоді відображають тенденції, які виокремлюються у процесі українського державотворення та розвитку культури. Розглянуто головні критерії формування орієнтації студенства: спосіб суспільного (субкультурного) життя студентів, навчання як провідний вид діяльності, спілкування та самовиховання. Запропоновано напрямки соціальних і виховних впливів на даний процес професорсько-викладацького складу та адміністрації вищого навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.943 + Ю217 + Ч481.350.0 +
Шифр НБУВ: РА322067

Рубрики:

      
17.

Калініченко А.І. 
Педагогічні умови організації самовиховання студентської молоді: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.І. Калініченко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 16 с. — укp.

Вперше визначено й обгрунтовано педагогічні умови активізації впливу самовиховання на розвиток студентської молоді: усвідомлення нею значущості самовиховання у становленні особистості, формування адекватної самооцінки, створення сприятливих умов кожному студентові для активного самовираження, орієнтація на розвиток усіх структурних компонентів особистості, узгодженість педагогічних впливів на самовиховання студентів з основними етапами його становлення. Уточнено структуру самовиховання, його показники та рівні вираженості. Розвинуто уявлення про етапи самовиховання студентської молоді та сутність педагогічного керівництва на кожному з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328
Шифр НБУВ: РА317216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Вишневська О.О. 
Педагогічні умови формування ділової культури студентів бізнес-коледжу в системі соціалізаії особистості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.О. Вишневська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 19 c. — укp.

На основі вивчення теретико-методологічних джерел, документів про нові заклади вищої освіти, досвіду підготовки менеджерів з метою можливості досягнення ними успіху й самореалізації у професійній діяльності досліджено, що в процесі соціалізації студенти переживають низку труднощів, які стають причиною незадоволення, зневіри, песимізму. З метою підготовки студентів до подолання перешкод розроблено наукову гіпотезу про те, що рівень соціалізації особистості буде підвищуватись, якщо в процесі навчально-виховної роботи за умов бізнес-коледжу озброювати студентів знаннями про місце й значення особистісної, загальної та ділової культури, формувати на їх основі відповідні вміння професійної та громадської діяльності, в ході якої відбувається саморегуляція і самореалізація особистості. Зазначено, що розглянута модель ділової культури студента бізнес-коледжу, педагогічні умови її формування в системі соціалізації особистості забезпечують необхідний рівень професіоналізму й готовності до соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + У.р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Ярошенко А.О. 
Формування духовних цінностей в сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук (соціально-філософський аспект): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.О. Ярошенко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 17 с. — укp.

З використанням комплексного підходу переосмислено методологічну основу концепції аксіологічного тлумачення освіти та сформовано відповідну науково-теоретичну базу впровадження системи гуманітарної освіти як складової освіти та впровадження цінностей у сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук. Розроблено практичні рекомендації щодо побудови міждисциплінарної теоретико-методологічної моделі ціннісного підходу до гуманітарної освіти у вищій школі, яка адекватно відтворює механізми вровадження ціннісної складової свідомості як фактора світогляду сучасного суспільного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ю217.1 + Ч481.352 +
Шифр НБУВ: РА326176

Рубрики:

      
20.

Діуліна В.В. 
Соціально-педагогічні умови формування морально-етичної культури майбутнього керівника у сфері управлінської діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В.В. Діуліна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 24 с. — укp.

Виявлено, розроблено та впроваджено комплекс соціально-педагогічних умов, що забезпечують необхідний рівень морально-етичної культури у формуванні особистості майбутнього керівника. Оскільки праця керівника має свої особливості, запропоновано методику формування морально-етичної культури студента як майбутнього керівника шляхом створення у навчальному закладі та поза ним відповідного соціокультурного середовища, яке складається з багатьох критеріїв: самостійної науково-дослідницької роботи студентів, гуманізації та гуманітаризації навчально-виховного процесу, творчої діяльності, трудової суспільно корисної практики тощо. З позицій сучасних вимог і прогресивних тенденцій визначено засоби активізації процесу формування загальнокультурного світогляду, моральних почуттів та етичних переконань, принципів і прийомів моральної поведінки, культури самовиховання, саморозвитку та самовдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350 + Ч312 +
Шифр НБУВ: РА323152

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського