Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (95)Книжкові видання та компакт-диски (172)Журнали та продовжувані видання (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 45
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Походенко С.В. 
Психологічні особливості мотивації лідерства у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Походенко ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1998. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05-734 + Ю983.726-43 + Ч421.331.2

Рубрики:

      
2.

Бушай І.М. 
Психологічні особливості розвитку "Я - образу" акцентуйованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання процесу становлення "Я - образу" підлітків з найбільш поширеними акцентуаціями характеру. Теоретично обгрунтовано модель формування "Я - образу" підростаючої особистості. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів моделі "Я - образу" (когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового) в поєднанні з індивідуально-психологічними характеристиками чотирьох найбільш поширених у сучасних школярів типів акцентуацій - лабільної, демонстративної, гіпертимної, нестійкої. Практично перевірено систему психокорекційної роботи, зорієнтованої на оптимізацію розвитку адекватного "Я - образу" підлітків-акцентуантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА312360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Кузікова С.Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Б. Кузікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Апетик Н.М. 
Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Апетик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови запобігання девіантній поведінці підлітків. Проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень у дітей підліткового віку. Виявлене значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій вимагало теоретичного аналізу й експериментального дослідження специфіки її прояву в підліткового період. Розроблено та апробовано програму тренінгових занять зі становлення моральної саморегуляції поведінки підлітків. Отримані експериментальні дані засвідчили доцільність і ефективність розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність її поширення з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної саморегуляції поведінки, що сприятиме запобіганню поширення відхилень у їх поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ю771.23 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Малихіна Т.П. 
Психологічні умови попередження аморальних вчинків підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.П. Малихіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність та висвітлено характерні особливості аморального вчинку, розглянуто його структуру, проаналізовано різні підходи щодо запобігання відхиленням у поведінці підлітків. Виявлено рівні та основні форми аморальних вчинків, що скоюють підлітки та з'ясовано їх мотиви. Визначено психологічні умови, додержання яких сприяло процесу запобігання аморальним проявам в поведінці підлітків. Розглянуто зовнішнє вираження внутрішньої структури особистості підлітка. Запропоновано програму, яка дозволила за умов сучасної загальноосвітньої школи розвинути свідоме ставлення підлітків до норм моралі та зменшити, а в деяких випадках позбутися певних аморальних аспектів їх поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ю701.23 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА316060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Федоришин Г.М. 
Психологічні детермінанти шкільної дезадаптації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Федоришин ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано підходи вчених різних галузей психологічної науки до трактування природи та детермінації об'єкта дослідження. Уточнено зміст поняття "шкільна дезадаптація" у контексті вікової та педагогічної психології. Встановлено сутнісні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери підлітків з різним типом адаптаційного процесу. Розроблено та апробовано модель шляхів подолання шкільної дезадаптації у підлітковому віці, а також оцінено її ефективність. Наведено методичні рекомендації щодо проведення профілактичної та психокорекційної роботи психологічної служби загальноосвітньої школи з підлітками, схильними до дезадаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.1-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА319697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Чепіга Л.П. 
Розвиток Я-концепції у підлітковому віці в залежності від засобу організації учбової діяльності у початковій школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Чепіга ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання впливу засобу організації учбової діяльності в початковій школі на розвиток Я-концепції особистості в підлітковому віці. Виявлено специфічні розходження в структурі та механізмах формування Я-концепції, а також протіканні підліткової кризи самосвідомості в учнів, які навчалися в початковій школі за системою Д.Б.Ельконіна - В.В.Давидова, та в учнів, які навчалися за традиційною системою викладання. Доведено, що становлення дитини як суб'єкта навчальної діяльності (за умов спеціального формування навчальної діяльності в початковій школі) істотно впливає на розвиток Я-концепції в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА318594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Завацька Н.Є. 
Особливості особистісної диференціації узалежненої поведінки підлітків та її корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Є. Завацька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Здійснено порівняльний аналіз особистісних особливостей підлітків відповідно до різновиду вживаної наркотичної речовини. У підлітків, які вживають опіоїди, виявлено виражену імпульсивність, конфліктність, схильність до ризику, відсутність належної довільної регуляції поведінки, особистісну незрілість, неконформність поведінки. Зазначен, що підліткам, які вживали канабіоїди, притаманні замкнутість, пасивність, некомунікабельність, ірраціональність суджень і вчинків, емоційна холодність. У більшості підлітків, які вживали алкоголь, спостережено ініціативність, гіперактивність, поверховість і нестійкість інтересів, легкість прийняття рішень, відсутність розбірливості у контактах, некритичне ставлення до своїх помилок і недоліків. Виявлено різні види агресії підлітків зазначених груп. Доведено, що на стадії психічної залежності від наркотиків виникає нівелювання особистісних особливостей, вираженими брутальністю та цинізмом. Впроваджені методи психічної корекції побудовано на принципах урахування особливостей поведінки підлітків відповідно до специфіки їх особистісних особливостей, залежних від різновиду вживаної наркотичної речовини. Розроблено комплекс специфічних вправ згідно з особистісною диференціацією підлітків з залежною поведінкою, зумовленою вживанням наркотичних засобів. Доведно, що психокорекційна програма сприяє підвищенню соціальної адаптації підлітків, що пройшли курс лікування, формуванню у них відповідальності, навичок самоконтролю, значному зниженню агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА317568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Хозраткулова І.А. 
Педагогічні засади виявлення та подолання насилля у підлітковому середовищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / І.А. Хозраткулова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сімейні та особистісні детермінанти насильницької поведінки в підлітків. Виявлено основні типи порушень сімейного виховання в підлітків хлопців і дівчат. Показано зв'язок різних типів порушення сімейного виховання з механізмами формування насильницької поведінки. Виявлено особистісні фактори, сприятливі для формування цієї поведінки, а також найбільш поширені типи акцентуацій підлітків, схильних до насилля. Показано особливості різних спогадів, що відображають життєвий стиль і ранні психологічні травми зазначеної групи дітей. Зроблено висновок про суперечливість особистісної структури аналізованої групи підлітків, пов'язаної з існуванням двох альтернативних тенденцій: зниження рівня соціального інтересу та підвищення потреби у схваленні. Виявлено неадекватність Я-концепції в підлітків, схильних до виявів насилля, а також їх основні життєві стилі, які є способом подолання дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.726-43 +
Шифр НБУВ: РА323019

Рубрики:

      
11.

Комар Т.В. 
Особистісна рефлексія як чинник соціального становлення підлітків: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Комар ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с.: табл. — укp.

Виявлено структурне місце рефлексії в загальній системі самосвідомості підлітків, з'ясовано можливості використання спеціальних інструментальних засобів з метою формування рефлексії та її прояву в діяльності, поглиблено уявлення про механізми та психологічні особливості становлення рефлексії підлітків, уточнено механізми засвоєння підлітками соціальних цінностей і їх залучення до процесу рефлексії. Процес підліткової соціалізації перетворюється зі стихійно-самодостатнього на цілеспрямований і визначений особистісними пріоритетами. Розроблено й апробовано оригінальну методику діагностики розвитку підліткової рефлексії. Створено комплекс формуючих засобів, залучення яких сприяє розвитку даної психологічної здатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.510.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА327812

Рубрики:

      
12.

Лук'яненко Т.Н. 
Психологічні особливості прояву амбівалентності особистості в ранньому юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.Н. Лук'яненко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми особистісної амбівалентності у зарубіжній та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості прояву. Визначено структуру (мотиваційний, афективно-когнітивний, поведінковий компоненти) особистісної амбівалентності в ранній юності, критерії її діагностування (мотивацію афіліації, фрустраційну інтолерантність - толерантність, агресивність - доброзичливість) та рівні прояву (низький збалансований; середній розбалансований; високий дезінтегрований). Розроблено та апробовано психокорекційну програму зниження інтенсивності даної риси особистості старшокласників через активацію механізмів психокорекції (позитивної дезінтеграції, часткової інтеграції, глобальної вторинної інтеграції). На підставі аналізу результатів впровадження програми доведено її ефективність як системи впливу на інтенсивність особистісної амбівалентності та актуалізацію особистісного зростання учнів раннього юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521 + Ю983.402.3 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА323788

Рубрики:

      
13.

Двіжона О.В. 
Психологічні детермінанти асоціальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Двіжона ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено психологічні, соціальні та педагогічні умови та чинники формування асоціальної поведінки підлітків. Визначено психологічний зміст, структуру та механізм соціальної детермінації даного феномену. Доведено взаємозв'язок між індивідуальними особливостями учнів, активізацією процесу саморегуляції поведінки та механізмами зовнішньої регуляції. Розроблено прогностичну модель подолання асоціальної поведінки, важливими елементами якої є психологічна корекція та психологічна профілактика. Виявлено конкретні форми, типи та специфіку прояву асоціальної поведінки підлітків, визначено психолого-педагогічні напрями її профілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА331649

Рубрики:

      
14.

Вайновська М.К. 
Формування творчої особистості підлітка у навчально-виховному процесі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.К. Вайновська ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено результати теоретичного та практичного аналізу ролі духовного компонента як педагогічної умови розвитку творчої особистості підлітка. Сформульовано вихідну науково-педагогічну концепцію, згідно з якою визначено теоретичні й методичні засади дослідження. Висвітлено психолого-педагогічні умови, здійснення яких забезпечують реалізацію та розвиток творчих потреб та можливостей учнів на уроці та у позакласній роботі. Розкрито дієві форм та методи, які сприяють активному творчому самоствердженню та самореалізації особистості школяра. Запропоновано шляхи для переорієнтування педагогічного колективу і процесу на духовний розвиток і саморозвиток творчої особистості дитини в підлітковий період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329489

Рубрики:

      
15.

Булах І.С. 
Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.С. Булах ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Уперше створено психологічну модель процесу особистісного зростання підлітка, виявлено психологічні закономірності та специфічні особливості цього процесу в період підлітковості. Визначено суть поняття "особистісне зростання підлітка", установлено логічний взаємозв'язок процесів особистісного та морального зростання у підлітковий період; виявлено специфіку, джерела, природу моральної самосвідомості як засади особистісного зростання підлітка. Здійснено наукову інтерпретацію відповідно до генетико-моделюючої парадигми змістовної наповненості вихідних методологічних положень (принципу об'єктивації нормативного "Я", принципу трансформації морального мотиву в моральну якість, принципу відносної синергійності та співвідносності реального, ідеального та нормативного "Я" у структурі "Я-концепції" підлітка) дослідження особистісного зростання у підлітковому віці. Установлено та визначено його критерії (вільний вчинок, прийняття і реалізація довільного рішення) та рівні (високий, середній, низький). Удосконалено методологічне обгрунтування генезису моральної самосвідомості, визначено її зміст, смисл, структуру та форми існування у даному віці. Виявлено суть та особливості функціонування психологічних механізмів (моральної саморефлексії та саморегуляції) як засобів структурування нормативно-ціннісної самосвідомості особистості підлітка. Обгрунтовано основи особистісно зорієнтованого виховання сучасних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329758

Рубрики:

      
16.

Клочек Л.В. 
Розвиток процесів ідентифікації і відособлення у підлітковому і ранньому юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Клочек ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше експериментально досліджено структуру процесу ідентифікації як чотирьохкомпонентну, яка включає інформаційну, мотиваційну, операційну й емоційну складові та їх підсистеми. Визначено критерії діагностування характеру перебігу процесів ідентифікації та відособлення у підлітковому та ранньому юнацькому віці, зокрема такі, як наявність або відсутність об'єкта ідентифікації, мотивація до ідентифікування, потреба у спілкуванні як засіб пізнання інших людей, емоційна сприйнятливість до ідентифікації, сприймання об'єкта ідентифікації, порівняння його суб'єктом з власною особистістю, ставлення до усамітнення як можливості проаналізувати власне буття та реалізувати своє "Я". Встановлено особливості гармонійного та дисгармонійного перебігу досліджуваних процесів. Обгрунтовано й апробовано програму психокорекції та профілактики відчуження у підлітковому та ранньому юнацькому віці як прояву дисгармонійного перебігу процесів ідентифікації та відособлення. Доповнено й узагальнено сучасні психологічні уявлення про явища ідентифікації та відособлення. Розглянуто онтогенетичний аспект досліджуваної проблеми, проаналізовано науково-теоретичні підходи щодо багатокомпонентності ідентифікації та багаторівневості відособлення. Конкретизовано рівні відособлення, зокрема рівень відособлення особистості в групі та форми його прояву - усамітнення та відчуження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА336318

Рубрики:

      
17.

Мізерна О.О. 
Психологічні особливості прояву агресії у дітей підліткового віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Мізерна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено рівні прояву агресії підлітків: високий, середній та низький за домінування високого. Установлено, що високий рівень агресії у віці 12 - 13 років взаємопов'язаний з індивідуально-психологічними особливостями, а саме: збудженою та демонстративною акцентуаціями на фоні гіпертимності, тривожністю, неадекватністю самооцінки, емоційною неврівноваженістю, прагматичністю ціннісних орієнтацій, перевагою агресивно-прямолінійного, владнодомінуючого, недовірливого типу міжособистісної взаємодії. Відзначено, що соціальні особливості високого рівня прояву агресії спричинені негативними рисами у характері міжособової взаємодії з близькими оточуючими - батьками, вчителями, однолітками, а також перевагою сімейних установок батьків на авторитарну гіперсоціалізацію, знехтування та гіперопікання. Визначено умови ефективного зниження рівнів прояву агресії підлітка засобами психокорекції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА337661

Рубрики:

      
18.

Лановенко Ю.І. 
Психологічні особливості переживання суб'єктом юнацької кризи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.І. Лановенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Представлено теоретичне й емпіричне вирішення проблеми особливостей переживання суб'єктом юнацької кризи. Базуючись на теорії психічного розвитку, розкрито процесуально-формальний аспект зростання дитини як суб'єкта життя. З застосуванням цієї категорії виділено суб'єктний аспект переживання юнацької кризи, визначення якого здійснено у категоріях екзистенціальної психології. Проведено аналіз суб'єктного аспекту переживання юнацької кризи та висвітлено явище первинної екзистенціальної інтеграції як свідоме смисложиттєве самовизначення суб'єкта, яке він здійснює вперше у своєму житті. Досліджено особливості представленості у свідомості суб'єкта юнацького віку глибинно-сутнісних, екзистенціальних переживань та розроблено модель здійснення первинної екзистенціальної інтеграції, використану в емпіричному дослідженні для розкриття екзистенціального змісту суб'єктного аспекту юнацької кризи та конкретизації чинників здійснення первинної екзистенціальної інтеграції суб'єкта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА340120

Рубрики:

      
19.

Кацеро А.О. 
Особливості образу Я у бездоглядних підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.О. Кацеро ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз особливостей образу Я у бездоглядних підлітків та підлітків, які розвиваються за сприятливих соціальних умов. Відзначено, що результатом психічного відображення внутрішніх сенсів життя, зовнішніх впливів є цілісна система. Показано, що під впливом надмірних загострень суперечностей з оточенням образ Я втрачає гармонійну цілісність і провідним стає мотив самозахисту як засіб самоствердження, звільнення від суперечностей, в образі Я у підлітка утверджується загострене відчуття власного Я, прагнення до самостійних дій та поведінки. Визначено критерії та показники виміру особливостей образу Я у бездоглядних. Висвітлено основні підходи до вивчення психологічної суті структури та функцій уявлень про себе у підлітка, схильного до перебування у стані бездоглядності і до розуміння образу Я як фактора розвитку. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, що спонукають до стану баздоглядності, визначальним з яких є трансформований (викривлений) образ Я. Розглянуто можливість використання одержаних результатів у психологічній роботі з бездоглядними підлітками, спрямованій на забезпечення оптимізації у них процесу розвитку образу самого себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА338304

Рубрики:

      
20.

Рева О.М. 
Формування емоційної стійкості у ранньому юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Рева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження формування емоційної стійкості в ранньому юнацькому віці як складної інтегративної якості особистості, рівень розвитку якої впливає на успішність навчальної діяльності. Визначено й охарактеризовано основні етапи становлення емоційної стійкості - констатуюче-описовий та формуючий. Встановлено вплив індивідуальних, психологічних і вікових чинників та умов навчальної діяльності на рівень розвитку емоційної стійкості старшокласників. Досліджено особливості прояву даної якості особистості за різних умов. Встановлено позитивний вплив на формування емоційної стійкості вправ спеціального психофізичного тренінгу та методики ранньої психодіагностики, що враховує параметри емоційної стійкості на різних рівнях її прояву. Обгрунтовано пріоритетність емоційно-вольової регуляції на психологічному та фізичному рівнях, а також розвитку й удосконалення індивідуальних якостей і психічних функцій особистості у процесі формування емоційної стійкості. Розроблено методику психофізичного тренінгу, що грунтується на взаємодії емоційного (автоматичного) та довільного (свідомого) механізмів регуляції станів на психологічному та фізичному рівнях і передбачає оволодіння прийомами довільної психічної та психофізичної саморегуляції. Експериментально підтверджено ефективність використання комплексу психокорекційних заходів, щодо оптимізації емоційної стійкості у старшокласників у процесі навчальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522-39 + Ю983.402.3 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА335793

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського