Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (295)Книжкові видання та компакт-диски (410)Журнали та продовжувані видання (562)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 74
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Островська К.О. 
Взаємозв'язок образу "Я", самооцінки і ціннісних орієнтацій молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Островська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено залежність вибору змістових характеристик ціннісних орієнтацій молодшими школярами від різних показників їх самооцінки та індивідуально-особистісних характеристик. Виділено чотири типи особистості учнів молодших класів на основі вибору ними пріоритетних цінностей. Розроблено програму діяльності шкільного психолога стосовно розвитку самосвідомості молодшого школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА323644

Рубрики:

      
2.

Тадєєва І.М. 
Виховання в учнів молодших класів гуманних якостей в процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.М. Тадєєва ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено зміст поняття "гуманність" як інтегральної якості особистості, основними структурними компонентами якої є мотиваційно-ціннісні установки та сукупність відповідних знань і умінь. Встановлено критерії та рівні сформованості гуманних якостей учнів початкової школи. Обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови, що сприяють активізації даного напряму виховного процесу. Доведено позитивний вплив таких чинників, як посилення гуманістичної спрямованості викладання предметів гуманітарного циклу з метою осмислення гуманістичних понять, трансформації їх у погляди, переконання та звички на формування гуманних якостей молодших школярів. Обгрунтовано необхідність гармонізації змісту, форм і методів навчання з метою вивчення предметів гуманітарного циклу, виявлено їх виховний потенціал. Встановлено доцільність залучення учнів до гуманної діяльності з метою збагачення їх досвідом гуманістичної поведінки. Проаналізовано результати виховного впливу та його коректування в процесі формування гуманних якостей учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА333982

Рубрики:

      
3.

Лавроненко О.М. 
Виховання в учнів початкових класів гуманістичних цінностей у позаурочній діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Лавроненко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

З використанням особистісно орієнтованого підходу й аксіологічного вчення, як домунювальної філософської ідеї висвітлено проблему виховання в учнів початкових класів гуманістичних цінностей у позаурочний час. Здійснено наукову інтерпретацію поняття "гуманістичні цінності". Досліджено педагогічні умови, зміст, форми та методи ефективного виховання в молодших школярів гуманістичних цінностей. Розроблено, експериментально апробовано та запропоновано інтегровану програму даного виховання "Виховуємо гуманну особистість". На підставі одержаних у процесі експериментального дослідження позитивних результатів, проведеного з метою апробації інтегрованої програми виховання в учнів початкової шоли гуманістичних цінностей, показано її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.38 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА358357

Рубрики:

      
4.

Волошинb 
Виховання громадянськості молодших школярів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / Волошинb ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади виховання громадянськості молодших школярів (ГМШ) як складного особистісного утворення, у змісті якого цілісно поєднуються емоційні, інтелектуальні, ціннісні та практичні аспекти життєдіяльності, спрямованої на позитивне ставлення до держави, Батьківщини, інших людей та самого себе як громадянина держави. Визначено змістовий аспект структурних компонентів ГМШ як єдність когнітивного, аксіологічного та праксеологічного компонентів і громадянський потенціал підручників гуманітарного циклу (ГЦ). Розроблено критерії, показники, досліджено рівні сформованості ГМШ. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови, спрямовані на підвищення рівня громадянськості та педагогічну модель виховання ГМШ, а також зміст, форми та методи її виховання у процесі вивчення предметів ГЦ, єдність урочної і позакласної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА370629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ерніязова В.В. 
Виховання молодших школярів з нейротичними ускладненнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.В. Ерніязова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми виховання дітей з нейротичними ускладненнями. Вивчено психолого-педагогічні умови забезпечення корекційно-виховного впливу на учнів початкових класів загальноосвітньої школи у процесі позакласної виховної роботи. З'ясовано суть нейротизму як ускладнення розвитку дитини. Визначено та вивчено структурні компоненти чинників його виникнення у дитини (біологічний та мікросоціальний - сімейний і шкільний), а також зумовлені ними прояви нейротизму. Розроблено систему корекційно-виховної роботи з молодшими школярами, спрямовану на усунення у них нейротичних проявів та становлення соціально значущих якостей. Доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч435.3 + Р733.645.093.3-57
Шифр НБУВ: РА326808

Рубрики:

      
6.

Діхтяренко З.М. 
Виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / З.М. Діхтяренко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть понять "виховання наполегливості" та "позакласна ігрова діяльність". Доповнено класифікацію рухливих ігор розробленими іграми, які визначають розвиток фізичних якостей, рухливами іграми й естафетами з елементами футболу. Для діагностики вихованості наполегливості молодших школярів у позакласній ігровій діяльності виділено одинадцять показників. Розроблено й експериментально апробовано педагогічну модель, умови й особистісно орієнтовану технологію виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності. Педагогічними умовами даного виховання є: конкретизація мети та перспектив діяльності на кожному етапі роботи; використання різноманітних засобів, форм і методів проведення ігрових занять; дотримання принципу доступності на кожному етапі роботи; використання ефекту суперництва; усвідомлення учнем свого обов'язку та відповідальності за школу, клас, команду; створення позитивного емоційного фону за результатами діяльності - особистої, команди, а також завдяки доброзичливому слову вчителя й однолітків; показ дітям взірця як орієнтира на рівень засвоєння визначеного завдання; постійне використання завдань, які виконуються дітьми "до відмови"; допомога дітям у подоланні труднощів, які з'являться раптово, несподівано. Обгрунтовано рівні вихованості наполегливості, а саме: високий, середній, низький, а також визначено ступінь її прояву - низький, високий. У порівняльному аспекті описано динаміку становлення наполегливості в учнів молодшого шкільного віку у перебігу формувального експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.55 + Ч421.331.1 + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА355762

Рубрики:

      
7.

Гаряча С.А. 
Виховання основ етичної культури молодших школярів у навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С.А. Гаряча ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено сутність і структуру основ етичної культури (ОЕК), розглянуто базові етичні цінності, які є визначальними у вихованні ОЕК у молодших школярів. Розроблено критерії та показники, виявлено рівні вихованості ОЕК молодших школярів у навчально-виховному процесі. Визначено педагогічні умови оптимізації виховання ОЕК молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА372419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Старовойтенко Н.В. 
Виховання почуття гумору у старших дошкільників та молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Старовойтенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено структуру почуття гумору, основними складовими якої є інтелектуально-емоційний, мотиваційний і комунікативний компоненти та їх реалізація у системі моральних стосунків і моральної діяльності. Визначено засоби педагогічного впливу та умови виховання почуття гумору. Наведено результати експериментального дослідження виховання почуття гумору на підставі системного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.335 + Ч421.331.1 + Ю984.54-52
Шифр НБУВ: РА311800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Бондарева Г. І. 
Виховання соціальної усталеності особистості старшокласника в навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Г. І. Бондарева ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Розглянуто теоретичні та практичні аспекти проблеми виховання соціальної усталеності особистості старшокласника в навчально-виховному процесі. Розкрито сутність, зміст і структуру феномена "соціальна усталеність особистості", психолого-педагогічні умови її виховання й особливості прояву у сучасних старшокласників. Розроблено критерії оцінювання визначення рівнів і складено їх типологічні характеристики. Запропоновано й апробовано технологію виховання соціальної усталеності особистості старшокласника в навчально-виховному процесі сучасної загальноосвітньої школи, технічного ліцею та ліцею з посиленою військовою та фізичною підготовкою. Обгрунтовано динаміку змін в особистості старшокласників до та після експериментальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.331.1 + Ю951.14
Шифр НБУВ: РА384890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Койкова Е.І. 
Виховання толерантності у молодших школярів на уроках музики в умовах полікультурного простору: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Е.І. Койкова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито та науково обгрунтовано розуміння толерантності як одного з головних принципів полікультурного освітнього простору. Музичне мистецтво визначено як провідний засіб виховання толерантності молодших школярів, оскільки воно здатне за допомогою емоційної дії та рефлексії впливати на особистісне відношення однією людиною до іншої. Визначено педагогічні умови, що позитивно впливають на процес виховання толерантності молодших школярів на уроках музики. Розроблено відповідну методику, яка передбачає етапи - адаптаційно-ознайомлювальний, оцінно-регулятивний - за напрямками: інформаційним, емоційним, поведінковим. За результатами контрольного експерименту у більшості молодших школярів виявлено високий і достатній рівні сформованості толерантності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1 + Щ31 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА360951

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Дяченко О. О. 
Виховання у молодших школярів шанобливого ставлення до людей: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. О. Дяченко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито соціально-педагогічні причини непошани дітей до оточуючих і проаналізовано стан сформованості шанобливого ставлення до людей у сучасній початковій школі. Розглянуто сутність і структуру поняття "шанобливе ставлення". Визначено компоненти, показники та рівні вихованості у дітей шанобливого ставлення до людей. Обгрунтовано педагогічні умови, спрямовані на формування у молодших школярів шанобливого ставлення до людей. Розроблено методику виховання у молодших школярів шанобливого ставлення до людей. Виокремлено етапи експериментальної роботи: пропедевтичний, когнітивно-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, креативно-діяльнісний. Встановлено позитивну динаміку розвитку у молодших школярів експериментальних груп шанобливого ставлення до людей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА371438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Павлущенко Н. М. 
Гендерне виховання дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. М. Павлущенко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в наукових джерелах, визначено особливості гендерного виховання учнів початкових класів за сучасних умов, конкретизовано базові поняття дослідження. Визначено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови гендерного виховання дітей молодшого шкільного віку, розроблено та науково обгрунтовано методику реалізації означених умов їх виховання, яка передбачає взаємозв'язок мети, основних чинників гендерної соціалізації особистості й оптимальних інтерактивних форм, методів, прийомів і засобів. Уточнено компоненти гендерної вихованості досліджуваної категорії дітей та показники її рівнів. Розроблено методичні рекомендації для вчителів щодо реалізації гендерної складової в навчально-виховному процесі початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.358 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА381321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Томчук С.М. 
Генеза негативних психічних станів молодших школярів та їх корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Томчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та модель генези негативних психічних станів у молодшому шкільному віці, експериментально виявлено детермінанти та динаміку їх розвитку залежно від індивідуально-типологічних властивостей особистості та впливу значущих для дитини соціальних чинників. Виділено систему найбільш типових для молодших школярів негативних психічних станів, інтегровано психодіагностичний інструментарій щодо вивчення негативних психічних станів в учнів 1-4-х класів і запропоновано модель їх корекції та профілактики за умов початкової школи. Проаналізовано сутність та механізми прояву таких станів, як тривога, страх, депресія, агресія та інших у молодшому шкільному віці. Доведено, що саме негативні психічні стани є причиною виникнення та розвитку дезадаптації особистості. Набули розвитку методи, способи та засоби комплексного підходу щодо корекції негативних психічних станів молодших школярів та їх профілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.02-78 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА342720

Рубрики:

      
14.

Момотюк 
Громадянське виховання молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Лілія Борисівна Момотюк ; Східноукраїнський національний ун-т ім. Володимира Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА352376

Рубрики:

      
15.

Кияновський А.О. 
Гуманістичні засади формування особистості учня початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.О. Кияновський ; Херсон. держ. пед. ун-т. — Херсон, 2000. — 21 с. — укp.

На історичному та сучасному матеріалі досліджено проблему використання гуманістичних засад у процесі формування особистості учня початкових класів. Проаналізовано внесок провідних мислителів і педагогів різних культурно-історичних епох у розробку методики формування гуманістично орієнтованої особистості засобами навчального і виховного потенціалу шкільної освіти. Визначено нові напрями, етапи реалізації цього процесу в середніх навчальних закладах нового типу. Доведено, що ефективність експериментальної методики формування гуманістично орієнтованої особистості учня початкових класів у авторській школі забезпечується пріоритетністю парадигми гуманістичних цінностей у реалізації навчально-виховного процесу, стимулюванні художньо-естетичних інтересів, умінь та навичок учнів молодших класів, гармонійним поєднанням інтелектуального розвитку школярів зі зміцненням їх фізичного здоров'я як передумови адаптації до нової якості соціокультурного середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА310968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Варяниця Л.О. 
Дитяча субкультура як фактор соціалізації молодшого школяра в навчально-виховному процесі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Л.О. Варяниця ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Вперше визначено особливості впливу дитячої субкультури на процес соціалізації молодшого школяра. Досліджено умови формування соціальної компетентності дітей шести-семи років у просторі дитячої субкультури. З'ясовано сутність та зміст поняття "дитяча субкультура молодших школярів". Удосконалено й доповнено теорію та методику соціально-педагогічної роботи з молодшими школярами щодо забезпечення опосередкованого впливу на збагачення дитячої субкультури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.1 + Ч421.331.1 + С5*671.1*423.121 +
Шифр НБУВ: РА343230

Рубрики:

      
17.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:

      
18.

Заліток Л. М. 
Книжка як засіб виховання молодших школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Заліток ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів. Проаналізовано генезу ідей про виховне значення дитячої книжки в історико-педагогічному процесі. Вивчено історіографію спадщини ученого з даної проблеми. Вперше проведено цілісний системно-структурний аналіз діяльності Павлиської середньої школи за часів В. Сухомлинського з виховання молодших школярів за допомогою книжки. Висвітлено досвід педагога щодо залучення дітей до книжки навчанням читання з застосуванням системного підходу. Розкрито роботу з книжкою в практичній діяльності В. Сухомлинського як систему компонентів, що охоплює об'єктивну та досить повну інформацію про форми роботи з книжкою в початковій школі, розглянуто зміст кожної з даних форм. Показано роль бібліотеки у використанні книжки з метою виховання молодших школярів. Вивчено та проаналізовано творчі ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів у діяльності сучасної Павлиської середньої загальноосвітньої школи I - III ступенів ім. В. Сухомлинського та Українського колежу ім. В. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.252.2 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА379745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Шульга Л.А. 
Метод переконування в процесі особистісно орієнтованого виховання молодших школярів: Автореф. дис.... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Шульга ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність, складові компоненти й основні засоби методу переконування, проаналізовано його роль у формуванні елементів моральних переконань учнів молодшого шкільного віку на основі особистісно орієнтованого підходу. Розроблено критерії оцінювання рівня сформованості елементів моральних переконань учнів молодшого шкільного віку. Описано процедуру впровадження методу переконування у виховний процес початкової ланки загальноосвітньої школи, що базується на спрогнозованих педагогічних умовах і забезпечує ефективне розв'язання проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА321571

Рубрики:

      
20.

Тимчук Л. І. 
Методична підготовка вчителів початкових класів до формування професійних інтересів учнів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. І. Тимчук ; Академія педагогічних наук України ; Інститут педагоічної освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 21 : a-табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА370819 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського