Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (285)Книжкові видання та компакт-диски (167)Журнали та продовжувані видання (282)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.253$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Ващук О.В. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів 5 - 7 класів у процесі самостійної роботи на уроках трудового навчання засобами нових інформаційних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Ващук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості активізації пізнавальної діяльності учнів 5 - 7 класів загальноосвітньої школи на уроках трудового навчання за допомогою засобів нових інформаційних технологій (НІТ). Визначено й експериментально апробовано педагогічні умови розробки комп'ютерної навчальної програми, етапи її складання, шляхом організації діяльності учнів зазначеного віку у процесі самостійної роботи на уроках трудового навчання з використанням засобів НІТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.1 + Ч421.266.0 + Ч4521.267
Шифр НБУВ: РА319945 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Полька Н.С. 
Гігієнічне обгрунтування принципів і критеріїв безпечного застосування комп'ютерної техніки у навчанні молодших школярів: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / Н.С. Полька ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2001. — 35 с.: рис. — укp.

Показано гігієнічно значимі чинники, які створюються в учбовому середовищі навчальних закладів під час використання комп'ютерів і доведено їх негативний вплив на здоров'я учнів. Встановлено закономірності змін працездатності, функцій зору, центральної нервової системи і опорно-рухового апарату та вікові розбіжності у адаптаційно-компенсаторних реакціях дітей залежно від вираженості чинників учбового середовища кабінетів комп'ютерної техніки, організації робочого місця, якості комп'ютерів та тривалості роботи учнів на комп'ютерах. Експериментально підтверджено нормативи електромагнітних опромінень, продукованих комп'ютерами. Обгрунтовано якісно нові принципи і критерії оцінки безпечного застосування комп'ютерної техніки у навчальному процесі та розроблено адресні профілактичні заходи і гігієнічні регламенти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА313830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Семенов М.А. 
Гуманізація навчально-виховного процесу в старших класах загальноосвітніх середніх шкіл в умовах інформаційних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.А. Семенов ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено теоретичні засади гуманізації навчально-виховного процесу в старших класах з використанням комп'ютерних технологій. Розроблено та запропоновано систему гуманізації навчально-виховного процесу з залученням інформаційних технологій, реалізовану в системі адаптованого вибору методів навчання залежно від індивідуальних особливостей учня. Встановлено ефективність різних методів навчання для учнів з різними рівнями пам'яті, уваги та мислення. Запропоновано схему використання інформаційних технологій у вихованні учнів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА315193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Дегтярьова Г.А. 
Гуманізація навчального процесу в основній школі засобами інформаційних технологій (на прикладі предметів гуманітарного циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.А. Дегтярьова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми гуманізації освіти, зокрема, питання теоретичного обгрунтування гуманізації навчального процесу в основній школі засобами інофрмаційних технологій. З'ясовано відповідність чинників даних технологій засадам гуманізації освіти. Визначено функції інформаційних технологій у процесі реалізації принципів гуманізації навчання, а також напрями гуманізації навчального процесу засобами даних технологій. Запропоновано технології застосування всіх визначених способів гуманізації навчання окремо та в комплексі. Обгрунтовано та експериментально перевірено способи впровадження інформаційних технологій безпосередньо в навчальний процес і в самостійну роботу учнів, що відповідають гуманістичній парадигмі освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА348469

Рубрики:

      
5.

Луньова Г.С. 
Дидактичні засади формування інформаційно-технологічних умінь старшокласників у процесі навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.С. Луньова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні засади та нове практичне вирішення актуальної проблеми формування інформаційно-технологічних умінь старшокласників у процесі навчання. Розкрито сутність педагогічного поняття "інформаційно-технологічне уміння", виділено його структурні компоненти. Встановлено критерії та розроблено дидактичну модель формування інформаційно-технологічних умінь в учнів старшої школи, експериментально доведено її ефективність. Визначено рівні сформованості інформаційно-технологічних умінь старшокласників, запропоновано методику їх педагогічного діагностування. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес педагогічних ВНЗ і загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ч421.331.3 + В1 р21-31 +
Шифр НБУВ: РА356159

Рубрики:

      
6.

Кондратова В.В. 
Дидактичні умови застосування комп'ютерної графіки в навчанні учнів 5 - 7 класів загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.В. Кондратова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови застосування комп'ютерної графіки під час навчання учнів V - VII класів загальноосвітньої школи та виявлено його роль у розвитку навчально-пізнавальної активності, мотивів навчання, міцності та усвідомленості знань. З'ясовано зміст програмно-методичного забезпечення у процесі навчання даних учнів. Визначено дидактичні умови та розроблено технологію застосування комп'ютерної графіки у навчанні учнів V - VII класів загальноосвітньої школи. Уперше запропоновано графічну технологічну схему послідовності етапів підготовки вчителя до уроку з застосуванням комп'ютерної графіки, також наведено методичні рекомендації щодо її використовування на уроках образотворчого мистецтва, історії та українознавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА337459

Рубрики:

      
7.

Цідило І.М. 
Дидактичні умови індивідуалізації трудового навчання учнів 8 - 9 класів засобами інформаційних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.М. Цідило ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та визначено дидактичні умови ефективної індивідуалізації трудового навчання у 8 - 9-х класах на засадах запровадження інформаційних технологій, експериментально перевірено їх ефективність. Наведено технологію комп'ютерного проектування об'єктів праці та тестування для визначення навчальних досягнень учнів за урахування їх індивідуальних можливостей. Запропоновано педагогічний програмний засіб "Інженер".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА344677

Рубрики:

      
8.

Зубченко О.С. 
Інформаційно-комунікаційні технології у шкільній освіті Великобританії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.С. Зубченко ; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в шкільну освіту Великобританії. Проаналізовано особливості становлення феномену ІКТ в освіті. Розкрито сучасну освітню стратегію Великобританії в галузі ІКТ. Визначено ключові тенденції розвитку ІКТ в освіті країн ЄС. Висвітлено динаміку розбудови моделі ІКТ-освіти на прикладі ключових тенденцій, які прослідковуються у функціонуванні британської школи на чотирьох рівнях: законодавчому, матеріально-технічному, змістовому, підготовки спеціалістів. Виявлено ієрархічну структуру впровадження даної моделі в систему освіти Великобританії. Запропоновано визначення таких понять, як ІКТ в освіті, автономне та мережеве застосування ІКТ в освіті. Класифіковано практичне застосування ІКТ в навчальному процесі, показано інноваційність їх використання в школах Великобританії. Наведено рекомендації щодо впровадження британського досвіду в систему освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ) + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА372484 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Фоменко А.В. 
Комп'ютер як засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках історії (на матеріалах курсу стародавнього світу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Фоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше розроблено теоретичну модель організації навчання школярів на уроках історії з застосуванням комп'ютера, яка враховує його основні етапи та закономірності. Встановлено та науково обгрунтовано зв'язок між застосуванням комп'ютера та підвищенням рівнів пізнавальної діяльності учнів та їх навчальних досягнень. Розроблено комп'ютерну навчальну програму з історії стародавнього світу, яка моделює навчально-пізнавальну діяльність школярів, а також методику застосування даного програмного продукту. Визначено основні принципи та критерії створення навчальних програм з історії. Удосконалено методику якісного та кількісного визначення рівнів пізнавальної діяльності учнів на уроках історії стародавнього світу. Визначено та розвинено психолого-педагогічні та технічні критерії розробки навчальної комп'ютерної програми, зокрема, з історії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Т.Р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА323408

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Грек О.М. 
Розвиток візуальної креативності підлітків засобами комп'ютерного тренінгу: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Грек ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Із використанням стратегіально-семантичного підходу до вивчення візуального мислення досліджено особливості розвитку візуальної креативності в підлітковому віці, розкрито її сутність і структуру. Встановлено взаємозв'язок між візуальною креативністю й іншими процесуальними компонентами візуального мислення, а також між візуальною та вербальною креативністю протягом підліткового віку. Проаналізовано ефективність використання комп'ютерних технологій як засобів розвитку візуального мислення, зокрема візуальної креативності. На підставі психологічних принципів розроблено комп'ютерний тренінг з розвитку даної якості у підлітків, який базується на дивергентних задачах, експериментально доведено ефективність його використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю984.51 + Ю983.402.2 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА362740

Рубрики:

      
11.

Костікова І.І. 
Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис... д- ра пед. наук: 13.00.04 / І.І. Костікова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 35 с. — укp.

Висвітлено роль засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у професійній підготовці майбутніх учителів іноземних мов. Обгрунтовано концепцію та модель даної підготовки. Розкрито сутність інформаційно-навчального середовища як необхідної умови успішного функціонування цієї моделі. Увагу приділено дидактичним принципам, функціям, науково- й організаційно-методичному забезпеченню, а також визначенню критеріїв і показників рівнів сформованості готовності професійної підготовки майбутніх вчителів засобами ІКТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.2 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА368310

Рубрики:

      
12.

Кєдровіч Г. 
Теорія і практика застосування комп'ютерних технологій у загальноосвітніх і професійних навчальних закладах Польщі: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Г. Кєдровіч ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 46 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні та методичні засади застосування комп'ютерів та інформаційних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх і професійних шкіл, а також вищих навчальних закладів, які готують майбутніх учителів інформатики. Висвітлено організаційно-педагогічні, економічні, технічні та ін. умови ефективного використання комп'ютерних технологій у загальноосвітній і професійній школі. Виявлено можливості використання в процесі підготовки викладачів інформатики педевтологічних теорій професійної майстерності, функціональної орієнтації навчання викладачів, синергетичного підходу, проаналізовано проект програми навчання викладачів (за А.Пірсоном). На основі моделі професійної майстерності педагога розроблено, теоретично обгрунтовано і експериментально перевірено концепцію підготовки вчителів до навчання інформатики та застосування комп'ютерних технологій під час вивчення природничих і гуманітарних дисциплін. Показано, що важливим фактором успішної інформатизації освіти, особливо за умов реформи освітньої системи в Польщі, є забезпечення шкіл необхідною кількістю комп'ютерних лабораторій і викладачами високої кваліфікації, які висловили бажання підвищити свою кваліфікацію в галузі інформатики. Значну увагу приділено аналізу деяких загальноосвітніх курсів у зв'язку з використанням комп'ютерної техніки в їх вивченні. Експериментальне досліджено ефективність застосування комп'ютерів під час вивчення загальноосвітніх курсів, рівень знань з інформатики учнів і вивчено думки учителів щодо необхідності підвищення їх кваліфікації з інформатики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА315142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Торубара О.М. 
Формування готовності у майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.М. Торубара ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади формування готовності майбутніх вчителів трудового навчання до педагогічної діяльності за умов інформатизації освіти, визначено й обгрунтовано зміст, структуру та рівні готовності майбутнього вчителя трудового навчання до використання інформаційних технологій у навчальному процесі. Розроблено технології формування рівнів готовності майбутніх учителів до діяльності використанням інформаційних технологій, зокрема, елементарного, рівня функціональної готовності та рівня системної готовності. Проаналізовано мотиви діяльності студентів у їх підготовці до використання інформаційних технологій у навчальному процесі та виявлено взаємозв'язок мотивів з пізнавальними й емоційно-вольовими компонентами готовності. Експериментально перевірено технології формування різних рівнів готовності до використання інформаційних технологій майбутніми вчителями трудового навчання у професійній діяльності, проведено порівняльний аналіз одержаних результатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.253 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА369072

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Кивлюк О.П. 
Формування елементів комп'ютерної грамотності молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.П. Кивлюк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему формування в учнів початкових класів елементів комп'ютерної грамотності з урахуванням змісту, педагогічних умов і засобів, за яких цей процес є ефективним. Суть технології реалізації педагогічних умов формування елементів даної грамотності у молодших школярів полягає в організації навчального процесу на базі організації роботи на ПК відповідно до вікових особливостей дітей цього віку, здійснення керівництва процесом формування у них елементів комп'ютерної грамотності вчителем, який володіє певними знаннями, вміннями та навичками предметної галузі "Інформатика", інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ), знає особливості впровадження програмних засобів навчального призначення у молодших класах, особливостей формування елементів комп'ютерної грамотності даних учнів, поєднання репродуктивної та продуктивної діяльності учнів з поступовим зростанням частки самостійної та творчої роботи, цілеспрямованого використання ІКТ і спеціалізованих програмних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.1 +
Шифр НБУВ: РА352091

Рубрики:

      
Категорія:    
15.

Ясінський А.М. 
Формування основ інформаційної культури школярів засобами інтегрованих завдань з інформатики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.М. Ясінський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему формування основ інформаційної культури учнів. Виділено етапи формування основ інформаційної культури учнів на уроках інформатики. Використання комп'ютерних технологій у навчальному процесі створює нові умови інтеграції навчальних дисциплін, інтенсифікації навчального процесу та індивідуалізації навчання. Розроблено систему інтегрованих завдань з інформатики. Виділено структуру завдань, сформовано критерії добору їх змісту. Експериментально перевірено ефективність використання системи інтегрованих міжпредметних завдань з інформатики у поєднанні із іншими методами, прийомами і формами роботи на уроках з метою формування основ інформаційної культури учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з97р(4УКР)2 + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА310983 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Кондратюк В.Д. 
Формування професійних знань та умінь майбутніх учителів трудового навчання засобами інформаційних технологій: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Д. Кондратюк ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2008. — 20 с. — укp.

Створено й обгрунтовано засади системного впровадження інформаційних технологій (ІТ) до професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання на змістово-процесуальному (зміст, форми, методи) та на особистісному рівнях, за яких найбільшою мірою враховуються індивідуальні можливості навчання студентів за допомогою ІТ і мережних комунікацій (локальних і глобальних інформаційних мереж). Удосконалено методику формування професійних знань майбутніх учителів трудового навчання на базі ІТ (вивчення навчального матеріалу з використанням педагогічних програмних засобів, поліпшене вхідне та вихідне тестування, визначення навчальних досягнень майбутніх кваліфікованих учителів трудового навчання). Розвинуто методи та форми підготовки даних студентів до оволодіння ними майбутньої професією. Удосконалено способи оцінювання рівня їх знань, умінь і навичок з використанням ІТ за умов диференційованого навчання. Розглянуто критерії добору засобів професійного навчання за умов інформатизації навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж6р(4УКР)3-2 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА355146

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського