Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (118)Реферативна база даних (1825)Книжкові видання та компакт-диски (671)Журнали та продовжувані видання (100)
Пошуковий запит: (<.>U=О53$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 74
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Українець Є.О. 
Аеродинамічні характеристики несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / Є.О. Українець ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці методики та розрахунку аеродинамічних характеристик несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями. В роботі знаходить свій подальший розвиток метод дискретних вихорів з замкнутою вихровою рамкою як дискретною особливістю. Досліджено поля швидкостей, індуковані гвинтовими рушіями, вплив струменів від гвинтових рушіїв на аеродинамічні характеристики крила, мотогондоли, оперення в сліді. Досліджено вплив на моментні характеристики літака зміни режиму роботи гвинтових рушіїв, відхилення механізації крила, наближення до поверхні розділу, наявності ковзання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О533.5-02

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Годованюк Г.В. 
Визначення параметрів руху літального апарату під час розслідування авіаційних подій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / Г.В. Годованюк ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розроблено методику та алгоритми достовірної оцінки кінематичних параметрів у просторовому русі повітряних суден. Задача оцінки параметрів зведена до розв'язання задачі послідовної умовної параметричної оптимізації. На прикладі аналізу авіаційної пригоди, що відбулась при посадці літака, була підтверджена працездатність і ефективність розробленого алгоритму. Запропоновано модифікацію нелінійного фільтра Калмана, що дозволяє визначити оцінки як вхідних, так і вихідних перемінних при наявності у вимірах аддитивних похибок у вигляді нормальних випадкових процесів. Розроблено метод і алгоритм оцінки посадочної маси і центрування літака при посадці на основі даних засобів об'єктивного контролю і використання процедур математичного моделювання. Працездатність підтверджується на прикладі аналізу конкретної авіаційної події.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-015

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Нарожний В.В. 
Забезпечення активної відмовостійкості модифікованих бортових вимірювальних пристроїв: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / В.В. Нарожний ; Держ. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 1999. — 20 с. — укp.

Запропоновано структуру та спосіб використання, які дозволяють забезпечити задану глибину діагностування і гнучкість відновлення вимірювань щодо забезпечення активної відмовостійкості модифікованого бортового вимірювального пристрою (МБВП). Розроблено діагностичне забезпечення стосовно інерційного та безінерційного МБВП у вигляді продукційної моделі бази знань, що використовує дихотомічні дерева із предикатними рівняннями у вузлах, які формуються на підставі ієрархії діагностичних моделей шляхом аналітичного розв'язання зворотної задачі. Значну увагу приділено забезпеченню гнучкого відновлення вимірювань з метою інерційного та безінерційного МБВП як продукційної моделі бази знань, що використовує дихотомічне дерево із предикатними рівняннями у вузлах, які формуються із ієрархії засобів відновлення вимірювань, а також дозволяє реалізувати сценарії багаторазового відбивання відмов послідовного виникнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-047
Шифр НБУВ: РА308634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Кордянін Ю.І. 
Керування сертифікацією льотної придатності повітряних суден в експлуатації: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Ю.І. Кордянін ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено процес сертифікації льотної придатності (ЛП) реєстрового парку повітряних суден (ПС) як складову частину системи підтримання ЛП на державному рівні. Наведено результати статистичного дослідження та імітаційну модель даного процесу, які базуються на подійно-часовому підході до аналізу його перебігу як об'єкта керування. Визначено особливості впровадження адекватних до існуючих умов експлуатації ПС заходів щодо керування процесом сертифікації їх ЛП з метою забезпечення ефективності контролю виконання експлуатантами вимог авіаційних правил (АП) стосовно підтримання ЛП реєстрового парку ПС. Обгрунтовано доцільність введення в АП додаткового керуючого впливу, тимчасового подовження строку дії сертифікату ЛП (СЛП) як заходу оперативного регулювання навантаження інспекторів ЛП за умов нерівномірності потоку заявок на СЛП, розроблено процедуру його визначення. Розроблено методику визначення потрібної кількості інспекторів ЛП, необхідної для ефективного виконання сертифікації ЛП реєстрового парку ПС за умов нерівномірності потоку заявок на СЛП та наявності тимчасового подовження строку дії СЛП як додаткового керуючого впливу для оперативного регулювання завантаженості інспекторів ЛП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.02
Шифр НБУВ: РА308833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Пилипенко В.М. 
Технологія безперервного формування композитних профільних елементів конструкцій літальних апаратів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / В.М. Пилипенко ; Держ. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Запропоновано технологічний процес одержання стрижневих елементів конструкцій літальних апаратів плетільно-пултрузійним методом. Розроблено методику вибору основних параметрів процесу: опору зусиллю протягання на різних етапах формування; температурно-часового режиму; співвідношення кінематичних параметрів; співвідношення геометричних розмірів армуючих наповнювачів; конструктивних розмірів механізму, що тягне. Отримано експериментальні дані стосовно властивостей матеріалів і стрижневих виробів на їх основі. Апробовано технологічне устаткування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-016.72
Шифр НБУВ: РА310359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Рогачов Є.П. 
Розробка технології виготовлення листових ошипованих деталей літака з високоміцних алюмінієвих сплавів із застосуванням наплавлення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / Є.П. Рогачов ; Держ. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 18 с. — укp.

Створено високоефективну технологію виготовлення листових ошипованих деталей зі сплавів Д16АТ і В95 із застосуванням дугового наплавлення і формоутворення виступів. Плавлення електрода зі сплаву АК-5 і формування крапель заданої маси здійснюється з застосуванням тепловідвідного мундштука. Для переносу крапель використано газодинамічний спосіб. Визначено умови і режими наплавлення, за яких у деталях відсутнє тріщиноутворення. Формоутворенням отримано шипи різної форми: конічні, трапецієподібні, з насічкою, з пірамідальними виступами. Вивчено механічні та корозійні характеристики з'єднань. Розроблено експериментальне та промислове обладнання для виготовлення листових ошипованих деталей. Наплавлення вступів здійснюється в автоматичному режимі за заданою програмою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-061/069
Шифр НБУВ: РА310736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Галуненко О.В. 
Проектування транспортних літаків з урахуванням можливостей реалізації силових посадок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / О.В. Галуненко ; Держ. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 17 с. — укp.

Наведено теоретичні і практичні результати розробки нових методів і алгоритмів забезпечення точних посадочних характеристик транспортних літаків у режимі КЗП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-02
Шифр НБУВ: РА310180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Онгірський 
Локальна міцність конструктивних елементів пасажирських і транспортних літаків при зіткненні з птахами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.03 / Генріх Генріхович Онгірський ; Державний аерокосмічний ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харківський авіаційний ін-т". — Х., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-016.33
Шифр НБУВ: РА312110

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Гонтаренко А.П. 
Методика розрахунку довговічності болтових і заклепочних з'єднань елементів авіаційних конструкцій за локальним напружено-деформованим станом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.03 / А.П. Гонтаренко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Наведено методику розрахунку локального пружнопластичного напружено-деформованого стану (НДС) на контурі заповненого та навантаженого отворів із використанням наближеної залежності Нейбера. Розроблено алгоритм формування локальних циклів напружень і деформацій на контурі заповненого та навантаженого отворів за умов циклічного навантаження. Запропоновано методику розрахунку довговічності болтових і заклепочних з'єднань за локальним НДС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-016.74
Шифр НБУВ: РА311057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Гриценко В.П. 
Безконтактна оцінка переміщень і деформацій будівельних конструкцій у випробуваннях: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.01 / В.П. Гриценко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва і архіт. — Х., 2000. — 17 с. — укp.

Визначено коло питань у галузі експериментальних досліджень інженерних споруд, що потребують підвищеної точності вимірювання переміщень і деформацій. Досліджено особливості визначення переміщень та деформації у механіці деформованого твердого тіла з точки зору необхідності високої точності вимірювань переміщень. Розроблено методику використання лазерної інтерферометрії для безконтактної оцінки розташування об'єктів та їх переміщень і деформації. Проведено експериментальні дослідження переміщень будівельних конструкцій, а також проаналізовано їх точність у порівнянні з методами традиційної тензометрії. Запропоновано методику та практичні рекомендації щодо застосування методів лазерної інтерферометрії для експериментальних досліджень будівельних конструкцій, будівель та споруд.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-028.02
Шифр НБУВ: РА309754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Виноградський П.М. 
Методика оцінювання впливу зливових опадів на аеродинамічні характеристики літальних апаратів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.07. / П.М. Виноградський ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 2000. — 20 с.: рис. — укp.

Оцінено вплив зливових опадів на аеродинамічні характеристики літаків за результатами трубних експериментів. Розроблено методики та створено установки для моделювання зливових опадів, реєстрації їх параметрів і оцінки похибок. Удосконалено методику статичних вагових виробувань, яка включає апроксимацію нульових навантажень та обробку даних у потоці з використанням імпульсної декомпозиції та модифікованої робасної процедури Х'юбера X84 у реальному часі, що зменшило похибки вимірювання та підвищило ефективність експерименту на 30 - 50 %. За умов еквівалентної інтенсивності опадів 1000 та 1700 мм/год. отримано кількісні дані щодо впливу зливових опадів на аеродинамічні характеристики крила кінцевого розмаху та моделі літака у польотній, злітній та посадочній конфігураціях, представлених у вигляді функціональних залежностей відносних додатків до аеродинамічних коефіцієнтів від безрозмірного кута атаки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042-011 + О571.7
Шифр НБУВ: РА310401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Мутлак Нуралдін 
Управління процесами технічного обслуговування повітряних суден в аеропорту з використанням автоматизованої системи: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Мутлак Нуралдін ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено основні тенденції потоків авіаційних пасажирських і транспортних перевезень у країнах Ближнього Сходу. Проаналізовано стан парку авіаційної техніки в регіоні, тенденції його розвитку. Наведено результати вивчення структури інформаційного забезпечення процесів оперативного технічного обслуговування (ОТО) на підставі визначення функцій і задач, які вирішуються інженерно-технічною службою аеропорту. Запропоновано методику формування керуючих дій на процес ОТО з оцінкою їх ефективності щодо забезпечення льотної придатності повітряних суден (ПС). Наведено модель процесу ОТО ПС і комплекс програм обліку, опрацювання та аналізу експлуатаційних даних про технічний стан парку ПС. Розроблено імітаційну модель дослідження ефективності та оптимізації керуючих впливів на процеси ОТО, подано залежності показників ефективності від керуючих впливів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.05
Шифр НБУВ: РА315353 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Крижановський А.С. 
Математичні моделі взаємодії течії повітря з пружно закріпленою лопаттю та їх використання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / А.С. Крижановський ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Вивчено флатерні перетворювачі, принцип дії яких заснований на взаємодії пружно закріпленої лопаті з набігаючим потоком повітря. Розроблено математичні моделі перетворювачів з горизонтальним і вертикальним розташуванням лопатей. Досліджено коливання лопаті без навантаження та за умов підключеного навантаження, роль якого відігравав гідравлічний поршневий насос подвійної дії та електрична машина, що працює в генераторному режимі. Запропоновано засоби захисту флатерних перетворювачів від зруйнування. Отримано розрахункові формули, що дозволяють визначити характеристики - критичну швидкість флатера та частоту коливань лопаті. Виявлено вплив нестаціонарності повітряного потоку на основні характеристики пристроїв. Оцінено ефективність флатерних перетворювачів шляхом визначення коефіцієнта використання енергії вітру. Отримано залежності критичної швидкості флатера та частоти коливань крила від геометричних, жорсткісних і масових параметрів перетворювачів, надано рекомендації щодо визначення основних параметрів пристроїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-043-016.65
Шифр НБУВ: РА315350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Тамаргазін О.А. 
Розробка методів оцінки ефективності і вдосконалення керування системою технічного обслуговування пасажирських літаків: Автореф. дис... док. техн. наук: 05.22.20 / О.А. Тамаргазін ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 36 с. — укp.

Розроблено науково-обгрунтовану методику розрахунку показників якості систем технічного обслуговування (ТО) пасажирських літаків як комерційних транспортних засобів. Дану методику використано для розв'язання проблеми підвищення техніко-економічної ефективності експлуатації авіаційної техніки та методики керування ходом процесу ТО пасажирських літаків з урахуванням збійних ситуацій, які виникають з причин обмежень на наявні ресурси, імовірнісних змін планових і непланових обсягів ремонтних робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-082-6
Шифр НБУВ: РА317057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Яценко О.В. 
Гідроаеродинамічні характеристики крила з пружною в'яззю, що коливається, поблизу твердих границь: Автореф. дис.... канд. техн. наук: 01.02.05 / О.В. Яценко ; НАН України. Ін-т гідромеханіки. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Отримано нестаціонарні гідроаеродинамічні характеристики крила нескінченного розмаху, пружно закріпленого на осі обертання. Встановлено поведінку пропульсивних (тягових) характеристик крила за умов коливання у безмежному середовищі, а також поблизу плоскої стінки та в каналі. Досліджено резонансні режими коливань, що мають практичне значення. Встановлено, зокрема, що за резонансних коливань наявність твердих меж призводить до більш швидкого виходу на постійні значення амплітуд; час виходу є пропорційним величині моменту інерції пружного зв'язку. Методики розрахунків розроблено на основі вдосконаленого методу дискретних вихорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042-011.6
Шифр НБУВ: РА315989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Трофімов В.А. 
Проектування амортизаційних систем шасі з урахуванням неконтрольованих тангажних коливань літаків під час посадок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / В.А. Трофімов ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "ХАІ". — Х., 2001. — 15 с. — укp.

Оцінено неконтрольовані поздовжні коливання типу повторного зльоту, галопування та прогресуючого "козління", що у ряді випадків мають вирішальний вплив на безпеку посадок і динамічну навантаженість опор шасі та агрегатів планера під час посадок літаків. Розроблено методики вибору параметрів амортизаційних систем шасі у процесі проектування за критерієм мінімальних перевантажень у першій фазі посадочного процесу та запобігання виникненню неконтрольованих тангажних коливань у діапазоні очікуваних зовнішніх параметрів посадок літаків. Основні результати роботи знайшли практичне застосування під час розробки амортизаційних систем шасі літаків Ан-70 та Ан-140.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-046.02-02
Шифр НБУВ: РА312830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Бетін О.В. 
Технологія створення крупномасштабних вільнолітаючих моделей для випереджаючих досліджень критичних режимів польоту літаків: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.07.04 / О.В. Бетін ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2001. — 35 с. — укp.

Вперше здійснено системний підхід до вирішення проблем створення великомасштабних вільнолітальних динамічно подібних моделей літаків. Розроблено теоретичний та методичний інструментарій, що його реалізує, а також програмне забезпечення, що відповідає йому та дозволяє підвищити точність, інформативність та ефективність результатів фізичного моделювання і, в підсумку - скоротити терміни та витрати на розробку натурних літальних апаратів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-01-07с312
Шифр НБУВ: РА316355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Семитківська Т.О. 
Методика оцінювання впливу індивідуальних особливостей на злітні характеристики повітряних суден: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.07 / Т.О. Семитківська ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

З використанням матемтичного моделювання динаміки літака АН-24 на етапі зльоту проаналізовано вплив індивідуальних особливостей на його льотно-технічні характеристики, що впливають на рівень безпеки польотів. Наведено методики оцінки впливу стану зовнішньої поверхні та залишкових деформацій конструкції на зміну аеродинамічних коефіцієнтів підіймальної сили, лобового опору та моментів рискання та крену. Згідно з вимогами норм льотної придатності (АП-25) визначено номенклатуру злітних характеристик, зі змінаю яких досліджено вплив індивідуальних особливостей. Розроблено моделюючий комплекс і методику, а також охарактеризовано вплив даних особливостей на злітні характеристики літака. Показано, що для збереження заданого рівня льотної придатності літака АН-24 з індивідуальними особливостями необхідно коригувати значення максимальної злітної маси, отримане згідно з НЛЕ. Запропоновано методику корекції максимальної злітної маси літака АН-24, визначеної з умови дотримання нормованого градієнта набору висоти, на його індивідуальні особливості. Основні результати роботи можуть знайти застосування під час дослідження аеродинамічних характеристик повітряних суден (ПС), розробки та сертифікації моделі літака, а також підготовки льотного складу до польотів на ПС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-011 + О53-028.12
Шифр НБУВ: РА320957 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Толмачов М.Г. 
Проектування керованих гасителів енергії в амортизаційних системах шасі літаків: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / М.Г. Толмачов ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2002. — 17 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано необхідність застосування керованих гасителів енергії (КГЕ) в амортизаційних системах шасі літаків. Встановлено закони включення та відключення КГЕ з урахуванням максимальної ефективності їх використання. Розроблено новий метод додаткового гасіння посадочної енергії керованими гасителями, які забезпечують зниження коливальності процесу ударів за часом загасання коливань на 2 - 5 с і за величиною амплітуд переміщень і перевантажень у два та більше разів, а також зменшення циклічності навантаження за умов переміщення літака по руліжних доріжках і перевантажень за другого та наступних ударів. Запропоновано нові фізичну та математичну моделі, що враховують роботу КГЕ та дають змогу оцінити їх вплив на перехідні процеси за навантаженнями та переміщеннями під час посадок літака.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-046-02 + О53-046-02
Шифр НБУВ: РА323512

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Іванов П.І. 
Методи літних випробувань та досліджень парашутних систем і парапланерних літальних апаратів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.07.07 / П.І. Іванов ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 36 с.: рис. — укp.

Сформульовано та завдяки проведенню льотних випробувань (ЛВ) парашутних систем (ПС) і планетарних літальних апаратів розв'язано задачі, а також викладено основні концепції, які є базою для випробувань та підвищують їх ефективність. Показано, що всі побудови загальної методології ЛВ повинні бути спрямовані на реалізацію схеми компромісу, що зумовлює вихід в оптимальне місце функції мети в просторі ЛКЕ випробувань. Запропоновано інтегральний критерій, що дає змогу виконувати кількісну оцінку та порівняння між собою різних програм та методик ЛВ ПС і планерних парашутних систем (ППС). Виконано класифікацію ПС і ППС, видів випробувань. Викладено оптимальні структури методик випробувань і досліджень та розглянуто питання атестації методик випробувань. Детально розглянуто особливості функціонування також льотних випробувань ПС різного призначення. Сформульовано оптимальну стратегію проведення ЛВ ПС та ППС. Розроблено та апробовано повний комплекс методів та методик, який охоплює сферу ЛВ та утворює у сукупності загальну методологію ЛВ ПС і ППС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.022.6-52-07 + О563.53-07 +
Шифр НБУВ: РА326170

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського