Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (239)Книжкові видання та компакт-диски (151)
Пошуковий запит: (<.>U=Ж.р(4УКР)3-2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Борисова Т.М. 
Ергономічна підготовка майбутніх учителів трудового навчання у процесі навчально-трудової діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Борисова ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування ергономічної готовності вчителів трудового навчання до майбутньої педагогічної діяльності. Розкрито сутність, наведено функціональну характеристику, описано структуру ергономічної готовності студентів до майбутньої педагогічної діяльності. Розроблено зміст і методику формування ергономічної готовності майбутніх учителів трудового навчання до професійної діяльності, експериментально підтверджено їх ефективність. Встановлено критерії та рівні сформованості готовності студентів до реалізації ергономічних знань і вмінь у майбутній педагогічній діяльності. Розроблено й експериментально перевірено навчальну програму та методичні рекомендації з курсу "Основи ергономіки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА362945

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Нітченко Г.М. 
Зміст і методика підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.М. Нітченко ; Чернігів. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування змісту та методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики. Проаналізовано історію розвитку та сучасний стан інформаційних процесів у галузі освіти. Обгрунтовано можливості використання новітніх інформаційних технологій у професійній діяльності вчителя трудового навчання. Визначено обсяг необхідних знань, умінь і навичок, необхідних майбутньому вчителю трудового навчання для успішної професійної самореалізації. Для визначення змісту дисципліни "Інформатика" використано загально-дидактичні та специфічні принципи добору, а також професіографічний підхід і метод експертного оцінювання. Розглянуто основні методичні підходи до викладання дисципліни "Інформатика". Встановлено критерії оцінювання знань та умінь з інформатики, визначено рівні готовності майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій у професійній діяльності. Розроблено модель формування інформатичної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання. Визначено ефективність розробленої програми з інформатики та запропонованої методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з даної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА360315

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Зеленін Г. І. 
Когнітивні механізми засвоєння іншомовних текстів як чинник розвитку професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.03 / Г. І. Зеленін ; Українська інженерно-педагогічна академія. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА369356 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Яковенко Т.В. 
Методика навчання майбутніх інженерів-педагогів проектуванню навчально-методичного забезпечення модульної технології: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.В. Яковенко ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан існуючої в педагогічній теорії та практиці проблеми проектування модульної навчально-методичної документації. На засадах компонентного аналізу уточнено поняття "навчально-методичне забезпечення модульної технології". Вперше розроблено та теоретично обгрунтовано алгоритм реалізації майбутніми інженерами-педагогами діяльності щодо проектування модульної програмної документації та дидактичних матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА344043

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Павленко М.П. 
Методика навчання мережевих технологій студентів інженерно-педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.П. Павленко ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та практичні засади методики навчання мережевих технологій студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп'ютерного профілю. Удосконалено структуру змісту навчання за допомогою графів у вигляді системи інформаційних контурів n-го порядку з динамічною зміною елементів. Запропоновано модульну побудова змісту на їх основі з метою підвищення рівня засвоєння навчальної інформації та формування навичок. Встановлено доцільність використання комп'ютерних мереж як засобу навчання на підставі застосування мережевого навчального середовища для інтеграції когнітивного, операційного та контрольно-коригувального компонентів. Розроблено методику навчання мережевих технологій, яка включає цілі, зміст, методи та засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.31р(4УКР)3-2 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА368412

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Вовковінський М.І. 
Методика формування педагогічної техніки майбутнього вчителя трудового навчання засобами тренінгу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.І. Вовковінський ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено основні проблеми формування педагогічної техніки у майбутніх учителів трудового навчання як основи педагогічної майстерності. Розкрито сутність таких понять, як "педагогічна техніка", "техніко-тактична підготовка", "тернінг", "тренінговий механізм", "закономірності педагогічної техніки", "логічна конструкція", "вихідні уміння", "прояви-діагностика вихідних умінь". Запропоновано структурно-функціональну схему педагогічної техніки у контексті педагогічної майстерності. Обгрунтовано закономірності педагогічної техніки та створено тренінгові механізми, впровадження яких сприяє формуванню у студентів даного професійного уміння. З метою визначення рівня його сформованості розроблено діагностичну модель оволодіння педагогічною технікою. Обгрунтовано, що тренінгову підготовку студентів у процесі дослідно-експериментальної роботи доцільно проводити на базі таких навчальних предметів, як педагогічна майстерність і методика трудового навчання. Експериментально перевірено сформованість педагогічної техніки майбутніх учителів трудового навчання, проаналізовано їх особисте ставлення до обраного фаху. Зроблено висоновок, що оволодіння студентами зовнішньою та внутрішньою технікою забезпечує такий рівень педагогічної майстерності, який створює можливості для реалізації особистісно-орієнтованого підходу у процесі навчання та виховання учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА361948

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Курач М.С. 
Педагогічні умови реалізації міжпредметних зв'язків у художньо-трудовій підготовці майбутніх учителів трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.С. Курач ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Тернопіль, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні питання художньо-трудової підготовки студентів педагогічних ВНЗ на основі реалізації міжпредметних зв'язків. Розкрито суть поняття "художньо-трудова підготовка" студентів ВНЗ. Виявлено, обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови реалізації зазначених зв'язків у процесі художньо-трудової підготовки майбутніх учителів трудового навчання, якими є забезпечення наступності змісту художньо-трудової підготовки учнівської молоді та студентів педагогічних ВНЗ, урізноманітнення методів і прийомів навчання, застосування комп'ютерного програмного засобу з урахуванням явища перенесення міжпредметних знань і умінь студентів у процесі художньої обробки матеріалів, застосування елементів проектно-технологічної системи навчання на основі комплексу диференційованих завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.211.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА361820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Турянська В.Е. 
Психологічна культура як чинник успішності професійної діяльності майбутнього інженера-педагога: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.03 / В.Е. Турянська ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічну культуру як найважливіший чинник професійної підготовки фахівців інженерно-педагогічного профілю. Розглянуто теоретико-методологічні підходи до проблеми психологічної культури. Проаналізовано основні об'єктивні та суб'єктивні чинники, які впливають на розвиток психологічної культури фахівця інженерно-педагогічного профілю в процесі професійної підготовки. Удосконалено комплексні психологічні знання про психологічну культуру особистості, її параметри, функції та компоненти: когнітивний, комунікативний, емоційний, вольовий, регулятивний, рефлексивно-перцептивний, ціннісно-мотиваційний та досвід соціальної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.2-7 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА369322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Оршанський Л.В. 
Теоретико-методичні засади художньо-трудової підготовки майбутніх учителів трудового навчання: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Оршанський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 41 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано модель художньо-трудової підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Розкрито особливості цієї підготовки з урахуванням сучасного стану та тенденцій модернізації професійної педагогічної освіти. Визначено закономірності, принципи та концептуальні засади художньо-трудової підготовки майбутніх учителів трудового навчання. З використанням структурно-функціонального методу визначено її структуру та зміст. Апробовано педагогічну технологію художньо-трудової підготовки студентів, яка грунтується на проблемно-пошуковому методі навчання та передбачає використання кредитно-модульної організації навчального процесу. Підтверджено ефективність проектно-технологічної діяльності, традиційних та інноваційних методів, форм організації та засобів навчання, творчого розвитку та формування національної самосвідомості студентів. Запропоновано критерії та показники художньо-трудової підготовки майбутніх учителів і методику діагностування її рівнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА363713

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Кузьменко В.В. 
Теоретичні і методичні засади формування в учнів наукової картини світу в історії розвитку шкільної освіти (ХХ століття): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.В. Кузьменко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 45 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічні проблеми формування в учнів наукової картини світу в розвитку шкільної освіти на українських землях у XX ст. Окреслено методологічні підходи і теоретико-методичні засади формування в учнів наукової картини світу як продукту теоретичної й практичної діяльності. Визначено компоненти й чинники, які впливали в XX ст. на досліджуваний процес. Охарактеризовано вплив змісту шкільної освіти, форм, методів та засобів навчання. Визначено позитивний та негативний вплив зовнішніх умов на формування в учнів наукової картини світу в навчально-виховному процесі ЗОШ України в різні історичні етапи. Сформульовано положення й висновки про генезу формування наукової картини світу таких інтеграторів знань як комплексна система навчання, міжпредметні зв'язки, метод проектів, дослідницька та експериментальна роботи, трудове, виробниче та профільне навчання й проілюстровано можливості їх застосування на практиці. Розроблено й видано програму спецкурсу й навчальні посібники для студентів й учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350 + Ч33(4УКР)6 + Ю251 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА368202

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Тархан Л.З. 
Теоретичні і методичні основи формування дидактичної компетентності майбутніх інженерів-педагогів: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л.З. Тархан ; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Розроблено теретичні та методичні основи компетентнісного підходу у професійній підготовці студентів інженерно-педагогічних ВУЗ. Розкрито його вплив на модернізацію освіти. Проаналізовано суть і тлумачення понять "компететність", "компетенція", "дидактична компетентність". Визначено освітні конструкти професійної освіти. Виділено основні компетенції для здійснення особистісної та продуктивної діяльності, що має соціальне значення. Обгрунтовано специфіку компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання майбутнього інженера-педагога, теоретичні аспекти професійної компетентності педагога. Визначено функції компетентностей та їх структурні компоненти. Розглянуто зміст, розкрито особливості, значення та критерії оцінювання даної компетентності, складовими якої є психолого-педагогічна, дидактична, спеціальна, методична, інформаційна, управлінська, загальнокультурна, комунікативна, науково-дослідницька та рефлексивна компетентності. Теоретично обгрунтовано модель дидактичної компетентності майбутнього інженера-педагога. Розроблено шляхи її формування з використанням інноваційних технологій як основи інтегральних знань. На підставі результатів проведеного педагогічного експерименту з'ясовано ефективність запропонованих підходів до реалізації навчального процесу, спрямованого на формування дидактичної компетентності даних студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.202 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА360758

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Корець М.С. 
Теорія і практика технічної підготовки вчителів трудового навчання: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.С. Корець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 38 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено наукові засади технічної підготовки учителів трудового навчання за умов запровадження Державного стандарту базової повної загальної середньої освіти (освітня галузь "Технології") та навчальних програм, які відповідають сучасному розвиткові педагогічних технологій і спрямовані на самореалізацію майбутніх учителів даного фаху за умов особистісно-орієнтованого навчання. Визначено недоліки технічної підготовки та визначено основні напрями її удосконалення за сучасних умов техногенного суспільства. Вперше розроблено модель технічної підготовки учителів трудового навчання на освітньо-кваліфікаційних рівнях "Бакалавр" і "Магістр". Запропоновано підходи щодо створення інтегрованих курсів технічних навчальних дисциплін, які враховують вимоги до діяльності сучасного вчителя трудового навчання, міжпредметні зв'язки та ціннісно-орієнтаційну значущість навчального матеріалу. Теоретично обгрунтовано загальну структуру та зміст технічної підготовки, яку представлено у вигляді комплексу інтегрованих курсів технічного циклу. Розроблено засоби розвитку творчого потенціалу майбутніх учителів трудового навчання та дидактичні підходи щодо проектування, формування та використання навчальних посібників з дворівневою складністю подання навчального матеріалу. Вперше визначено взаємозв'язок фундаментальності й професійної спрямованості навчальних дисцилін природничо-математичної підготовки та можливість започаткування пропедевтичної професійної підготовки у процесі їх вивчення. Розроблено критерії та рівні технічної підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Показано ефективність використання у навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій і кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Розроблено навчальний план, програми інтегрованих курсів, методичні посібники та лабораторні практикуми технічної підготовки майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА349919

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Макаренко О.А. 
Формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до виховної діяльності в професійно-технічних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.А. Макаренко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Визначено критерії та показники готовності до виховної діяльності майбутніх інженерів-педагогів до виховної діяльності у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Теоретично обгрунтовано концептуальні засади даної підготовки, систему й сукупність педагогічних умов. Розроблено й експериментально апробовано методику її формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА344735

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Торубара О.М. 
Формування готовності у майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.М. Торубара ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади формування готовності майбутніх вчителів трудового навчання до педагогічної діяльності за умов інформатизації освіти, визначено й обгрунтовано зміст, структуру та рівні готовності майбутнього вчителя трудового навчання до використання інформаційних технологій у навчальному процесі. Розроблено технології формування рівнів готовності майбутніх учителів до діяльності використанням інформаційних технологій, зокрема, елементарного, рівня функціональної готовності та рівня системної готовності. Проаналізовано мотиви діяльності студентів у їх підготовці до використання інформаційних технологій у навчальному процесі та виявлено взаємозв'язок мотивів з пізнавальними й емоційно-вольовими компонентами готовності. Експериментально перевірено технології формування різних рівнів готовності до використання інформаційних технологій майбутніми вчителями трудового навчання у професійній діяльності, проведено порівняльний аналіз одержаних результатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.253 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА369072

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Буянов П.Г. 
Формування графічної культури у майбутніх учителів трудового навчання України та Російської Федерації (порівняльний аналіз): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / П.Г. Буянов ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему формування графічної культури у майбутніх учителів трудового навчання України та Російської Федерації. На підставі результатів порівняльного дослідження виявлено ідеї модернізації освіти в цих країнах у галузі професійної підготовки даних учителів у пострадянський період. Розкрито зміст і суть поняття "графічна культура", визначено етапи її формування. Охарактеризовано підготовку українських і російських учнів до формування графічної культури за умов шкільного навчання. Проаналізовано, порівняно й узагальнено особливості відповідного практичного досвіду Росії та України у процесі підготовки вчителя трудового навчання. Сформульовано рекомендації щодо формування графічної культури вчителя трудового навчання на підставі вивчення й узагальнення інноваційного досвіду цих країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-21 +
Шифр НБУВ: РА356508

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Прохорова О.О. 
Формування індивідуального стилю педагогічної діяльності майбутніх інженерів-педагогів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Прохорова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні та психолого-педагогічні засади формування індивідуального стилю педагогічної діяльності майбутніх інженерів-педагогів. Розкрито сутність, визначено критерії та показники сформованості даної якості у студентів інженерно-педагогічних ВНЗ. Обгрунтовано й апробовано умови, структуру, модель та методику формування індивідуального стилю педагогічної діяльності у майбутніх інженерів-педагогів, експериментально підтверджено їх ефективність. Розроблено пропозиції щодо удосконалення організації навчального процесу в інженерно-педагогічних ВНЗ. Наведено рекомендації щодо використання запропонованої методики формуванян індивідуального стилю педагогічної діяльності у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА358832

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Кулешова В.В. 
Формування пошуково-дослідницьких умінь майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Кулешова ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади процесу формування пошуково-дослідницьких умінь студентів у процесі професійної підготовки. Висвітлено суть і структуру даних умінь. Обгрунтовано комплекс професійно спрямованих завдань (педагогічні вправи, ситуації, задачі, інтегровані завдання), який сприяє формуванню пошуково-дослідницьких умінь. Визначено етапи їх формування у процесі оволодіння інженерами-педагогами циклом педагогічних дисциплін. Охарактеризовано рівні сформованості професійних пошуково-дослідницьких умінь. Розкрито суть понять "професійна підготовка", "інженерно-педагогічна підготовка", "педагогічна діяльність", "уміння", "завдання". Запропоновано критерії та показники рівнів сформованості пошуково-дослідницьких умінь. Розвинуто засоби професійної підготовки студентів у вищому інженерно-педагогічному навчальному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА353354

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Усеінова Л. Ю. 
Формування професійно-практичної компетентності майбутніх інженерів-педагогів в умовах виробничої практики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Ю. Усеінова ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність професійно-практичної компетентності й обгрунтовано необхідність використання компетентнісного підходу за умов практичної підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. Уточнено понятійно-категоріальний апарат і визначено сутність поняття "виробнича практика" та "професійно-практична компетентність". Виявлено сучасні проблеми організації виробничої практики у ВНЗ України, а також запропоновано шляхи їх розв'язання. Визначено роль виробничої практики щодо формування професійно-практичної компетентності, її місце й значення в сучасному навчальному процесі. Розроблено модель формування професійно-практичної компетентності. Охарактеризовано стан нормативного та навчального забезпечення практичної підготовки студентів. Запропоновано використання даної інтегрованої програми виробничих практик. Розроблено методику організації проведення виробничої практики. Обгрунтовано критерії, показники та рівні сформованості професійно-практичної компетентності за результатами виробничої практики. Наведено систему оцінювання на базі відповідних критеріїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.6 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА371360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського