Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (329)Книжкові видання та компакт-диски (990)Журнали та продовжувані видання (2832)
Пошуковий запит: (<.>U=Д8,0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія: Науки про Землю   
1.

Цуркан О.І. 
Геоекологічна адаптивність природно-господарських територіальних систем (на прикладі приморської території басейну Григорівського лиману): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.11 / О.І. Цуркан ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретико-методологічні засади оцінки геоекологічної адаптивності (ГА) господарської та природної підсистем у контексті природно-господарських територіальних систем (ПГТС) на прикладі приморської території басейну Григорівського лиману. Розроблено методику напівавтоматизованої системи оцінки геоекологічної адаптивності ПГТС, в основу якої покладено ГА ПГТС за компонентною структурою ландшафту, яка полягає у врахуванні ступеня відповідності властивостей компонентів і структури ландшафту існуючим у даному регіоні видам природокористування. Показано, що на даній території побудовано електронні карти, зокрема, генетико-морфологічної структури ландшафту, господарської підсистеми та природно-господарських територіальних систем. Наведено рекомендації з підвищення ступеня ГА ПГТС за умов різноманіття форм господарювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0(45УКР7-4ОДЕ) + Б2(45УКР7-4ОДЕ),022 +
Шифр НБУВ: РА342806

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
2.

Панкеєва Т.В. 
Геоекологічна експертиза адміністративних територій (на прикладі Великого Севастополя): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.11 / Т.В. Панкеєва ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність і здійснено теоретико-методологічне обгрунтування геоекологічної експертизи адміністративних територій (ГЕЕАТ) як нового науково-практичного виду діяльності та складової частини інноваційного напряму конструктивної географії - геоекспертології. Розроблено методичні прийоми організації та проведення геоекологічної експертизи адміністративних територій. Вперше розроблено схеми методики оцінювання ступеня коадаптивності природної та господарської підсистем на локальному та мезорегіональному рівнях, а також визначення рівня середовищетвірного потенціалу середовищетвірних геосистем. Здійснено реалізацію ГЕЕАТ на прикладі Великого Севастополя. Показано, що впровадження ГЕЕАТ дозволяє суттєво впорядкувати використання природних ресурсів, покращити організаційну структуру природокористування, нормалізувати геоекологічну ситуацію та сформувати нові підходи щодо територіальної організації району.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0(45УКР7-6КРИ) + У9(4УКР-6КРИ)281-07 +
Шифр НБУВ: РА346241

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
3.

Гілецький Й.Р. 
Дидактичні основи розробки змісту шкільного курсу "Географія України": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Й.Р. Гілецький ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Визначено дидактичні основи розробки змісту та структури шкільного курсу "Географія України". Обгрунтовано цілісну систему дидактичних принципів відбору змісту загальної географічної освіти, структурування і трансформування змісту шкільного курсу "Географія України", визначено місце та завдання його як центрального в системі шкільної географічної освіти. Розроблено структурно-логічні схеми та оптимальні послідовності покомпонентної характеристики природних і суспільно-економічних комплексів України, своєї області. Експериментально перевірено ефективність навчально-виховного процесу під час опрацювання переробленого за змістом і структурою курсу "Географія України", визначено концептуальні засади розробки нового навчально-методичного забезпечення для його успішної реалізації в загальноосвітніх навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р21(4УКР)-2 +
Шифр НБУВ: РА329966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
4.

Обозний В.В. 
Краєзнавча освіта в системі професійної підготовки вчителя: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.В. Обозний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 40 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні, організаційні та навчально-методичні аспекти краєзнавчої підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Висвітлено загальну методологію системного аналізу складних соціокультурних явищ. Визначено, сутність, внутрішню будову, тенденції розвитку краєзнавчої педагогічної освіти, що дає можливість на практиці конструювати стратегію побудови її структурних компонентів та здійснювати ефективне управління ними. На базі розробки теоретично і експериментально обгрунтованої моделі краєзнавчої підготовки вчителя з позицій особистісно-орієнтованого підходу створено зразок організаційно-методичної системи. Зазначено, що завдяки запровадженню запропонованої системи краєзнавчого навчання у практику освітньо-виховної діяльності регіонально-педагогічна творчість стане базою для удосконалення конкретних напрямів краєзнавчо-туристичної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р(4УКР)3 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА320158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
5.

Мелько Л.Ф. 
Культурологічні засади географічної освіти старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Ф. Мелько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано поняття "культурологічні засади географічної освіти", "культурологічний напрям географічної освіти". Визначено та проаналізовано фактори, які сприяють розвитку культурологічного напрямку шкільної географічної освіти, а також виділено та обгрунтовано етапи її становлення та розвитку культурологічного напрямку. Проаналізовано вплив розвитку географії культури як науки на зміст географічної освіти в школі, розроблено концептуальні положення культурологічного напрямку. Визначено педагогічні умови ефективного формування культурологічних знань старшокласників під час вивчення географії. Обгрунтовано теоретичну модель та розроблено методику формування культурологічних знань учнів з даної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р2(4УКР)-25 +
Шифр НБУВ: РА327328

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
6.

Тишко С.О. 
Метрологічне забезпечення інформаційних геодезичних комплексів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.15 / С.О. Тишко ; НАН України. Ін-т електродинаміки. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Удосконалено математичні моделі похибок результатів вимірюваня геодезичних величин на підставі аналітичного опису процесу обробки вимірювальної інформації та урахуванні специфіки складу та структури інформаційних геодезичних комплексів (ІГК). Запропоновано математичну модель експлуатації засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) ІГК, в якій враховано режими транспортування, зберігання (очікування застосування) та очікування повторного застосування ІГК у розгорнутому стані. Сформульовано систему вимог щодо складу та характеристик полігону для контролю метрологічних характеристик (МХ) ІГК за польових умов, представлену у вигляді схем контролю та сукупності аналітичних співвідношень для розрахунку значень геодезичних величин та їх допустимих похибок, визначення діапазонів вимірювань, задання кількості точок контролю МХ ІГК. Обгрунтовано вимоги щодо характеристик засобів повірки (ЗП). Удосконалено математичну модель експлуатації ЗП ІГК, в якій враховано специфічну сукупність станів ЗП ІГК, що враховує особливі стани відтворення еталонного значення фізичної величини. З використанням даної моделі одержано уточнене аналітичне співвідношення для показника оперативності метрологічного забезпечення (МЗ) ІГК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0 ф1 +
Шифр НБУВ: РА343505

Рубрики:

      
7.

Петрук Н.П. 
Південно-Західний Відділ Російського Географічного Товариства в суспільно-політичному русі України у другій половини ХІХ століття: Автореф. дис. канд... іст. наук: 07.00.01 / Н.П. Петрук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

З залученням різноманітних джерел проаналізовано діяльність Південно-Східного Відділу Російського Географічного Товариства, розглянуто внесок його членів у розвиток суспільно-політичного руху в Україні другої половини XIX ст. Визначено чисельність та соціальний склад членів Відділу, висвітлено питання фінансування. Досліджено стосунки Відділу з науковими установами Росії, України та з закордонними товариствами, а також роботу його членів у галузі освіти, географії та природознавства, мовознавства, фольклористки, музикознавства України. Вивчено головні тенденції національної політики царського уряду щодо українців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-7 + Д8,0 е(45) л5 +
Шифр НБУВ: РА321746

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
8.

Тімець О.В. 
Підготовка майбутніх учителів географії і біології до краєзнавчо-туристської роботи з учнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Тімець ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Розглянуто питання змісту й організації процесу підготовки майбутніх учителів географії та біології до краєзнавчо-туристської роботи з учнями. Розкрито мету, завдання, суть краєзнавства та туризму. Висвітлено головні напрями краєзнавчих досліджень. Охарактеризовано стан проблеми у теорії та практиці вищих навчальних закладів освіти, теоретичні основи й особливості професійної краєзнавчо-туристської підготовки майбутніх учителів. Встановлено, що ефективність підготовки майбутніх учителів географії та біології до краєзнавчо-туристської роботи зростає за умов збагачення їх мотиваційної сфери, підвищення відповідного рівня знань, умінь і навичок. Розроблено чітку систему та теоретичну модель підготовки майбутніх учителів до краєзнавчо-туристської роботи, спецкурс "Загальне краєзнавство і туризм" та технологію підготовки, обгрунтовану та перевірену за допомогою методів математичної статистики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р(4УКР)3-3 + Ер(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА313110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
9.

Самарець Ю.В. 
Розробка та дослідження обчислювальних технологій геоінформаційних систем: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Ю.В. Самарець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2006. — 18 с.: рис. — укp.

Розроблено алгоритми, інформаційне та програмне забезпечення розв'язання задач візуалізації й аналізу багатовимірних даних у геоінформаційних системах картографічного моніторингу з застосуванням сплайн-операторів. Виконано алгоритмізацію відтворення поверхонь і гіперповерхонь за даними гідрохімічного й геохімічного моніторингу, які базуються на використанні багатовимірних поліноміальних сплайнів на основі B-сплайнів, близьких до інтерполяційного у середньому. З застосуванням сучасних інформаційних технологій створено компоненту візуалізації багатовимірних даних. Розроблено алгоритми та програмне забезпечення, реалізовані у задачах моделювання об'єктів і процесів, що відбуваються на територіях, які знаходяться під впливом техногенних навантажень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0 ф1 +
Шифр НБУВ: РА343528

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
10.

Чернюх О.І. 
Становлення конструктивно-географічних напрямів раціонального природокористування в Україні у першій половині ХХ ст.: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.13 / О.І. Чернюх ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2004. — 20 с. — укp.

Узагальнено конструктивно-географічні засади раціонального природокористування в українській географії першої половини XX ст. Виявлено основні напрями (компонентний, галузевий, комплексно-територіальний або регіональний), види та форми конструктивно-географічних досліджень природних продуктивних сил України у вказаний період. На підставі аналізу наукової спадщини вітчизняних учених визначено характерні особливості, еволюційні стадії та загальні концепції розвитку територіальної організації освоєння природних продуктивних сил. Висвітлено науковий внесок А.С.Синявського у розробку теоретичних та методичних засад конструктивної географії та раціонального використання природних ресурсів, проаналізовано його науковий доробок у галузі впровадження конструктивно-географічних ідей у практику природокористування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0(45УКР) + У049(4УКР)1 +
Шифр НБУВ: РА331661

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
11.

Шоробура І.М. 
Становлення та розвиток шкільної географічної освіти в Україні (XIX - XX ст.): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / І.М. Шоробура ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 43 с. — укp.

Здійснено системний аналіз теорії та практики розвитку шкільної географічної освіти в Україні. Визначено та науково обгрунтовано етапи і тенденції її розвитку на підставі детермінованого аналізу конкретно-історичних умов. Висвітлено особливості становлення географічної освіти. Проаналізовано загальні тенденції розвитку та характерні особливості викладання географії у школах України XIX - XX ст. Значну увагу приділено змісту географічної освіти, її методологічному забезпеченню. Показано значущість нормативно-правової бази нашої країни щодо становлення та розвитку шкільної географії. Проаналізовано виховний потенціал географії як навчального предмета, виявлено прогностичні тенденції її розвитку у сучасній школі. З використанням історичного підходу з'ясовано закономірності розвитку шкільної географічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р(4УКР)2-25 +
Шифр НБУВ: РА353363

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
12.

Тімець О. В. 
Теорія і практика формування фахової компетентності майбутнього вчителя географії у процесі професійної підготовки: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. В. Тімець ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2011. — 40 с. — укp.

Запропоновано та обгрунтовано модель реалізації системи формування фахової компетентності майбутнього вчителя географії, структура якої відображає цілі, зміст, форми та методи, засоби та умови навчання, орієнтовані на реалізацію сучасних вимог до професійної підготовки вчителя географії. Охарактеризовано організаційно-педагогічні умови формування фахової компетентності, проаналдізовано зміст навчання, з'ясовано особливості використання методів, засобів і форм навчання. Обгрунтовано необхідність інтеграції фундаментальних і спеціальних географічних дисциплін, проведення аудиторних занять, навчально-польової і фахової педагогічної практики за проблемно-модульною системою. Наголошено на наобхідності вдосконалення пошуково-дослідницької роботи студентів, описано структуру та зміст і досліджено ефективність упровадження навчально-методичного комплексу. Експериментально доведено ефективність реалізації організаційно-педагогічних умов і навчально-методичного комплексу, а також акцентовано увагу на потребі окреслення перспектив формування та розвитку всіх складників професійної компетентності майбутнього вчителя географії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0 р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА382591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
13.

Бугайова Т. І. 
Формування культури економічного мислення майбутніх географів у процесі професійної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. І. Бугайова ; Республік. ВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2011. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано модель та педагогічні умови, що забезпечують ефективне формування культури економічного мислення майбутніх географів, розроблено методику їх реалізації. Визначено критерії, показники й охарактеризовано рівні сформованості культури економічного мислення майбутніх географів. Розкрито сутність поняття "культура економічного мислення майбутнього географа", визначено її роль у професійній діяльності, розроблено сучасні вимоги до підготовки фахівців-географів у сфері культури економічного мислення. Експериментально доведено, що запропоновані педагогічні умови щодо формування основних компонентів культури економічного мислення студентів на підставі діяльнісного підходу в навчанні досягають максимальної ефективності за умови комплексного застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0 р(4УКР)3-25
Шифр НБУВ: РА382998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
14.

Чудіна О. Л. 
Формування системи океанологічних понять у процесі підготовки майбутніх географів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. Л. Чудіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто теоретичні питання формування фундаментальних океанологічних понять у студентів-географів. Виявлено особливості формування географічних понять як спеціально-наукових. Обгрунтовано методику добору океанологічних понять засобами побудови графа-дерева з установленням ієрархічних зв'язків. Розроблено комп'ютерну програму "Понятійний апарат науки" ("ПАН"), яка відображує систему понять у вигляді моделі "граф - тезаурус". Проведено експериментальне дослідження ефективності запропонованих шляхів формування понять із дисципліни "Основи океанології" у студентів-географів з використанням комп'ютерної програми "ПАН". Проаналізовано результати контрольних зрізів, оцінено достовірність результатів статистичними методами. Надано пропозиції щодо вдосконалення системи формування фундаментальних океанологічних понять у вищій географічній освіті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0 р(4УКР)3-25
Шифр НБУВ: РА384525 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
15.

Сорока М.В. 
Формування соціокультурних знань учнів основної школи у процесі вивчення географії України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Сорока ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Конкретизовано зміст поняття "соціокультурні знання" у системі шкільної географічної освіти. Розроблено й апробовано експериментальну модель формування соціокультурних знань учнів основної школі у процесі вивчення географії України, системотвірними компонентами якої є змістовий та операційно-діяльнісний. Визначено організаційні та психолого-педагогічні умови ефективного використання розробленої моделі. Доповнено зміст розділів та уточнено основні теми шкільного курсу "Географія України", що мають соціокультурне спрямування. Запропоновано інтелектуальний, емоційно-ціннісний і світоглядний критерії для визначення рівня сформованості соціокультурних знань учнів основної школи. Розроблено зміст програми "Політична географія" та удосконалено концептуальні положення щодо формування відповідних рівнів соціокультурної свідомості й особистісного розвитку громадянина України у процесі вивчення шкільного курсу "Географія України".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0(45УКР) р(4УКР)21 +
Шифр НБУВ: РА337169

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського