Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (408)Книжкові видання та компакт-диски (1058)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=В1 р21-3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Межейнікова Л.С. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів основної школи в процесі розв'язування математичних задач фінансового змісту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.С. Межейнікова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Запропоновано до курсу математики основої школи ввести математичні задачі фінансового змісту, зокрема, щодо банківських розрахунків, податкові, сімейного бюджету, цінних паперів і страхування. Виявлено прийоми, методи та форми навчання, що сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів основної школи під час роботи з математичними задачами фінансового змісту. Проведено дослідження запропонованої системи цих задач і методики її використання, що підтвердили значний вплив такої роботи на активність пізнавальної діяльності учнів. Експериментально доведено взаємозв'язок пізнавальної активності з рівнем успішності учнів. Наведено рекомендації стосовно вибору зазначених задач та відповідних методів роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-352 +
Шифр НБУВ: РА338831

Рубрики:

      
2.

Війчук Т.І. 
Вивчення елементів статистики в контексті міжпредметних зв'язків шкільних курсів математики і фізики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.І. Війчук ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальні проблеми вивчення елементів статистики за умов профільної диференціації навчання в старших класах основної школи. Проаналізовано наукові підходи та методичні рекомендації щодо використання міжпредметних зв'язків під час вивчення математики та фізики. Розглянуто психолого-педагогічні передумови формування статистичних уявлень учнів, обгрунтовано необхідність посилення прикладної спрямованості навчання математики для формування предметних математичних і окремих професійних компетентностей учнів. Запропоновано науково обгрунтовану методику вивчення елементів статистики з використанням міжпредметних зв'язків шкільних курсів математики та фізики. Розглянуто методичні моделі компонентів методичної системи та подано рекомендації щодо їх реалізації у навчальному процесі, розкрито шляхи інтенсифікації процесу вивчення статистики через використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-312 + В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА369061

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Луньова Г.С. 
Дидактичні засади формування інформаційно-технологічних умінь старшокласників у процесі навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.С. Луньова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні засади та нове практичне вирішення актуальної проблеми формування інформаційно-технологічних умінь старшокласників у процесі навчання. Розкрито сутність педагогічного поняття "інформаційно-технологічне уміння", виділено його структурні компоненти. Встановлено критерії та розроблено дидактичну модель формування інформаційно-технологічних умінь в учнів старшої школи, експериментально доведено її ефективність. Визначено рівні сформованості інформаційно-технологічних умінь старшокласників, запропоновано методику їх педагогічного діагностування. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес педагогічних ВНЗ і загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ч421.331.3 + В1 р21-31 +
Шифр НБУВ: РА356159

Рубрики:

      
4.

Черкаська Л.П. 
Методика контролю та корекції навчальних досягнень з математики учнів основної школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.П. Черкаська ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано методику здійснення контролю та корекції навчальних досягнень з математики учнів основної школи. Розглянуто комплексний підхід до проведення контролю та корекції знань і вмінь учнів як один з засобів забезпечення неперервності математичної освіти. Встановлено психолого-педагогічні передумови здійснення контролю та корекції результатів навчання учнів. Виділено основні характеристики та визначено особливості їх використання на уроках математики основних типів, а також у процесі здійснення самоконтролю та самокорекції. Розглянуто питання планування, проведення контролю та корекції навчальних досягнень з математики в основній школі, наведено рекомендації щодо їх використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-38 +
Шифр НБУВ: РА364152

Рубрики:

      
5.

Бібік Г. В. 
Міжпредметні зв'язки математики і фізики як засіб формування ключових компетентностей учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук / Г. В. Бібік ; Херсонський державний університет. — Херсон, 2010. — 20 — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-312
Шифр НБУВ: РА370994 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Бібік Г. В. 
Міжпредметні зв'язки математики та фізики як засіб формування ключових компетентностей учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук / Г. В. Бібік ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено методику навчання учнів основної школи математики, орієнтовану на формування в них ключових компетентностей (КК) засобами МПЗ математики та фізики. Встановлено, що її реалізація вимагає підсилення практичного та прикладного аспектів математичної освіти, створення умов для розуміння учнями цінностей знань та процесу їх набуття, а також урахування життєвого досвіду школярів у процесі навчання математики. Визначено, що до складу КК входять самоосвітня, інформаційна та комунікативна. Встановлено, що МПЗ математики та фізики є потужним засобом досягнення цілей компетентнісної освіти. Визначено основні групи математичних знань та вмінь, які мають найбільш виражений міжпредметний характер. Розроблено методику їх вивчення. Створено методичне забезпечення навчального процесу. Обгрунтовано критерії та визначено показники ефективності даної методики формування в учнів основної школи самоосвітньої, інформаційної та комунікативної компетентностей засобами МПЗ математики та фізики й експериментально доведено її результативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-312
Шифр НБУВ: РА370994 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Вагіна Н.С. 
Навчальна практика як засіб реалізації прикладної спрямованості навчання математики в основній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.С. Вагіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано методичну систему організації та проведення навчальної практики з математики в основній школі (у межах щорічної навчальної практики учнів V - VIII класів). Розроблено теоретичну модель змісту практики та методичні засади педагогічного управління даним видом навчально-пізнавальної діяльності школярів, а також орієнтовану програму й інші компоненти навчально-методичного забезпечення, які можуть використовуватися вчителями математики під час основного навчального процесу (методичні рекомендації щодо планування та проведення практикумів з техніки обчислювань, модулювання просторових фігур, проведення вимірювальних робіт на місцевості, навчально-практичних занять інтегрованого характеру, лабораторних робіт і предметних екскурсій). Значне місце у розробленому змісті практики належить використанню комп'ютерних технологій навчання. Теоретично обгрунтовано та практично підтверджено вплив навчальної практики на формування практичних компетентностей, інтересу учнів до математики та впевненості в її використанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32 +
Шифр НБУВ: РА348705

Рубрики:

      
8.

Реутова І.М. 
Наступність у навчанні геометрії в системі неперервної освіти "технічний ліцей - вищий технічний навчальний заклад": автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І.М. Реутова ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальні проблеми навчання геометрії за умов профільної диференціації навчання в старшій школі. Запропоновано науково обгрунтовану методичну систему навчання геометрії, спрямовану на реалізацію наступності в системі неперервної освіти "технічний ліцей - технічний ВНЗ". Розкрито психолого-педагогічні передумови забезпечення наступності в процесі геометрії, розроблено модель реалізації наступності в навчанні геометрії в системі неперервної освіти "технічний ліцей - технічний ВНЗ". Обгрунтовано необхідність формування у випускників старшої школи технічного профілю самоосвітньої, професійно орієнтованої евристичної та дослідницької діяльностей. Визначено методичні вимоги до забезпечення наступності в навчанні геометрії та подано методичні рекомендації щодо вивчення окремих змістовних ліній у курсі геометрії. Висвітлено шляхи забезпечення наступності навчання геометрії через використання інформаційно-комунікаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32
Шифр НБУВ: РА370648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Лук'янова С.М. 
Розв'язування текстових задач арифметичними способами в основній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.М. Лук'янова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Запропоновано науково обгрунтовану методичну систему навчання учнів основної школи розв'язуванню текстових задач арифметичними засобами за умов особистісно орієнтованого навчання з метою розвитку математичних здібностей і мислення учнів, підвищення їх пізнавальної активності та зацікавленості у вивченні математики, розвитку прикладної спрямованості навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-352 +
Шифр НБУВ: РА341371

Рубрики:

      
10.

Пихтар М. П. 
Розвиток математичних здібностей школярів у діяльності Малої академії наук: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. П. Пихтар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблеми розвитку творчих і математичних здібностей учнів, виявлено психолого-педагогічні передумови, які сприяють розвитку математичних здібностей школярів. Проведено аналіз типових недоліків у керівництві науково-дослідницькими роботами школярів; наявних труднощів, які виникають у вчителів і керівників з науково-дослідницькими роботами школярів. Виявлено дієві форми та методи, що сприяють вдосконаленню навчально-виховної роботи зі школярами в Малій академії наук (МАН). Розроблено модель цілеспрямованого та послідовного розвитку математичних здібностей учня, яка передбачає три етапи діяльності учня та керівника (вчителя) від заняття гуртка до виступу на конкурсі-захисті МАН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-368
Шифр НБУВ: РА379585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Вінниченко Є.Ф. 
Розвиток творчих здібностей старшокласників у процесі навчання інформаційних технологій розв'язування математичних задач: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Є.Ф. Вінниченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання вивчення та застосування спеціалізованого програмного забезпечення математичного призначення, що базуються на побудованій системі задач та використовуються для розвитку творчих здібностей учнів. Розроблено окремі компоненти методичної системи навчання інформаційним технологіям, зокрема зміст і деякі засоби навчання. Запропоновано для використання найбільш оптимальні методи та форми навчання, що сприяють розвитку творчих здібностей. Реалізовано у новій версії програмно-методичний комплекс "GRAN" ідеї використання динаміки за умов вивчення алгебри у школі. Описано помилки, що виникають у процесі вивчення та використання спеціалізованих програмних засобів та наведено шляхи їх запобігання. Наведено результати педагогічного експерименту, що підтверджують ефективність запропонованих компонентів системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-353 + З970 р21-36 +
Шифр НБУВ: РА346303

Рубрики:

      
12.

Кугай Н.В. 
Розвиток умінь старшокласників доводити твердження у процесі вивчення алгебри і початків аналізу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Кугай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено та науково обгрунтовано методику розвитку вмінь старшокласників доводити твердження курсу алгебри і початків аналізу для класів універсального та природничого профілю. Запропонована методика побудована відповідно до вікових можливостей і особливостей розумового розвитку старшокласників, враховує їх індивідуальні навчальні можливості, задовольняє вимоги рівневої та профільної диференціації, базується на програмовому матеріалі. Експериментально підтверджено, що така методика сприяє розвитку вмінь старшокласників доводити твердження курсу алгебри і початків аналізу та підвищує успішність і якість їх математичної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32 +
Шифр НБУВ: РА351210

Рубрики:

      
13.

Іщенко Г.В. 
Система роботи з слабковстигаючими учнями основної школи з математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.В. Іщенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено методичну систему роботи з слабовстигаючими учнями основної школи з математики. Здійснено аналіз науково-педагогічної та методичної літератури та визначено причини, що обумовлюють слабку успішність учнів. Розглянуто природу та характер математичних здібностей. Проаналізовано актуальну проблему сучасної школи - рівневу диференціацію шкільного навчання. Система містить комплекс навчальних математичних вправ і корекційну діяльність вчителя, спрямовану на запобігання й усунення слабкої успішності учнів, досягнення ними обов'язкових результатів навчання. Вправи розподілено та структуровано за їх дидактичним призначенням. Комплекс вправ поєднується з комплексом необхідних рекомендацій щодо проведення й організації навчального процесу. Коректувальна діяльність грунтується на методі активної готовності. Наведено дані, які відображають позитивні результати експериментальної перевірки методичної системи, практичні результати відображено у таблицях, гістограмах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32 +
Шифр НБУВ: РА345469

Рубрики:

      
14.

Раков С.А. 
Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / С.А. Раков ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — Х., 2005. — 44 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади комп'ютерно-орієнтованої методичної системи підготовки вчителів математики, орієнтованої на формування їх математичних компетентностей на базі впровадження дослідницьких підходів у навчанні з використанням інформаційних технологій. Розкрито зміст поняття "математичні компетентності вчителя математики" як усвідомлення та вміння використовувати на практиці основні складники дослідницької та прикладної діяльності у галузі математики на базі застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Визначено сутність дослідницького підходу у навчанні математики як основи комп'ютерно-орієнтованої методичної системи формування математичних компетентностей учителя. Розроблено методологічні та методичні вимоги щодо програмного забезпечення для його ефективного застосування під час проведення навчальних досліджень з використанням сучасних інформаційних технологій. Визначено напрямки удосконалення існуючого програмного забезпечення. Обгрунтовано доцільність використання пакетів комп'ютерної алгебри (Computer Algebra System) та динамічної геометрії (Dynamic Geometry System) з метою підвищення ефективності дослідницького підходу у навчанні математики. Запропоновано концепцію комп'ютерних тестів дослідницького характеру (К-тестів) для оцінки рівня набуття студентами математичних компетентностей у навчальних курсах. Теоретично й експериментально обгрунтовано доцільність та ефективність запропонованої комп'ютерно-орієнтованої методичної системи формування математичних компетентностей учителів математики на основі дослідницького підходу у навчанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-353 +
Шифр НБУВ: РА340676

Рубрики:

      
15.

Крамаренко Т.Г. 
Формування особистісних якостей школяра у процесі комп'ютерно-орієнтованого навчання математики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.Г. Крамаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано цілісний комп'ютерно-орієнтований підхід щодо вивчення шкільного курсу математики, спрямований на розвиток особистісних якостей учня (організаційних, пізнавальних, креативних), уточнено критерії та рівні їх сформованості. Визначено зміст навчального матеріалу з математики, розроблено спеціальні завдання, педагогічні програмні засоби (ППЗ), комп'ютерно-орієнтовані методи та форми навчання. Обгрунтовано принципи побудови задач, виконання яких сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Наведено методичні рекомендації щодо використання ППЗ GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG у навчальному процесі. Проаналізовано результати педагогічного есперименту та підтверджено ефективність розроблених компонентів комп'ютерно-орієнтованої методичної системи навчання математики у процесі формування особистісних якостей школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-353 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА355423

Рубрики:

      
16.

Сердюк З. О. 
Формування прийомів розумової діяльності учнів у процесі вивчення математики в школах і класах суспільно-гуманітарного напряму: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / З. О. Сердюк ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2011 — укp.

Розроблено та науково обгрунтовано методику навчання математики в школах і класах суспільно-гуманітарного напряму, сформованого на формування в учнів прийомів розумової діяльності. Розглянуто змістові та семіотичні особливості вивчення курсу математики на рівні стандарту як непрофільної дисципліни в старшій школі. Виявлено операційний склад прийомів розумової діяльності з урахуванням семіотичного компонента, критерії, показники та рівні їх сформованості в учнів класів суспільно-гуманітарного напряму. Наведено рекомендації для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо розробки та впровадження в навчальний процес методики цілеспрямованого формування в учнів прийомів розумової діяльності під час вивчення математики на рівні стандарту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-32
Шифр НБУВ: РА378460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського