Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (3)Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>M=Національний транспортний університет<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 66
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Місько Є. М. 
Поліпшення показників повороткості та стійкості руху зчленованого міського автобуса особливо великого класу / Є. М. Місько. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-технічної задачі щодо питання маневреності і стійкості руху зчленованого автобуса (у подальшому автопоїзда) з урахуванням можливого прикладання тягового зусилля до різних його осей, а також перерозподілу навантажень по бортам і осям автобуса і причіпної секції за різних варіантів їх завантаження пасажирами. За результатами теоретичних досліджень на математичних моделях різного ступеня складності було доведено вплив варіанту прикладання тягового зусилля або на другій осі автобуса, або на осі причіпної секції на параметри повороткості та складання автопоїзда. Запропоновано методику ідентифікації жорсткісних та демпфуючих властивостей підвіски коліс автобуса і причіпної секції. На основі отриманих параметрів була створена математична модель коливання колеса з урахуванням відповідних дисипацій, що в свою чергу дозволило удосконалити двоколійну математичну модель руху автопоїзда до просторової, з урахуванням вертикальних коливань коліс усіх його осей. Це дало можливість врахувати зміну вертикальних навантажень зі зміною бічних сил відведення і їх вплив на зміну повороткості автопоїзда. За результатами проведених експериментальних досліджень встановлено, що запропонована просторова математична модель відповідає характеру руху реального автопоїзда.^UThe dissertation is devoted to the problem of solving the scientific and technical task about the maneuverability and stability of motion of the jointed bus (later trains) with the possible application of traction in different axes and redistribution on the sides and axles of the bus and trailer sections on different options for loading passengers. According to the results of theoretical research on mathematical models of various complexity has been proven effect of application of traction or the second axis of the bus, or on the axis of the trailer section on the parameters of maneuverability and folding train. The technique of identifying hard and damping properties of the suspension of the wheels of the bus and trailer section. Based on the obtained parameters, a mathematical model of the oscillations of the wheel taking into account the relevant dissipate, which, in turn, allowed to improve two-track mathematical model of motion of lorry convoy to spatial, taking into account the vertical oscillations of the wheels of all axles. This gave the opportunity to consider the change of vertical loads with changes in lateral forces of withdrawal and their influence on the change in the maneuverability of the road train. According to the results of experimental researches it is established that the proposed spatial mathematical model corresponds to the real nature of the road train.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Курніков С. І. 
Підвищення ефективності використання виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту / С. І. Курніков. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності використання виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту на основі вибору оптимальних характеристик виробничої системи. Запропоновано методику оцінки стану та ефективності використання виробничо-технічної бази, в основу якої покладено математичну модель функціонування виробничої системи з технічної підготовки рухомого складу. На основі розробленої математичної моделі встановлено раціональні характеристики процесів виробництва з урахуванням диференційованих нормативів трудомісткості робіт з технічної підготовки рухомого складу, продуктивності технологічного устаткування і виробничого персоналу та економічних закономірностей функціонування виробництва. В результаті виконаних досліджень, отримано нові закономірності зміни масштабів виробництва в залежності від рівня завантаження технологічного устаткування.^UThe dissertation is devoted to increasing the efficiency of using the production and technical base of road transport enterprises on the basis of the choice of optimal characteristics of the production system. A method for assessing the condition and efficiency of the production and technical base, which is based on a mathematical model of the production system for the technical training of rolling stock. On the basis of the developed mathematical model the rational characteristics of production processes are established taking into account the differentiated norms of labor intensity of works on technical preparation of a rolling stock, productivity of the technological equipment and production personnel and economic laws of functioning of production. As a result of the performed researches, new regularities of change of scales of production depending on a level of loading of the technological equipment are received.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Пилипенко Ю. В. 
Підвищення ефективності управління вантажопотоками в міжнародних транспортних коридорах / Ю. В. Пилипенко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено вирішенню важливої науково-практичної задачі розробки теоретичних основ та практичних методів оптималь-ної маршрутизації вантажних перевезень в міжнародних транспортних коридо-рах на прикладі організації комплексних перевезень вантажів на автомобільному, залізничному та водному видах транспорту.В роботі вперше розроблена модель оптимізації мультимодальних вантажних перевезень маршрутами міжнародних транспортних коридорів, яка на відміну від існуючих враховує наявність обмежень на пропускні здатності транспортних вузлів і комунікацій, на незбалансованість обсягів перевезень, на взаємодію різних видів транспорту при здійсненні комплексних перевезень вантажів.На основі цієї моделі розроблений програмно-інструментальний комплекс по оптимізації вантажних перевезень маршрутами міжнародних транспортних коридорів. Спроектована й заповнена інструментальна база даних транспортної системи України та Західної Європи.Вдосконалено симплексний метод знаходження оптимальних планів перевезення вантажів в міжнародних транспортних коридорах, який реалізований у програмному середовищі Delphi.Результати проведених наукових досліджень було впроваджено в роботу автопідприємств Асоціації міжнародних автомобільних перевезень України та використовуються в навчальному процесі Національного транспортного університету при підготовці фахівців для транспортної галузі країни.^UThe dissertation research is devoted to the solution of the important scientific and practical problem of development of theoretical bases and practical methods of optimal routing of cargo transportation in international transport corridors on the ex-ample of the organization of complex transportation of cargoes by road, rail and wa-ter modes of transport.For the first time the model of optimization of multimodal freight transportation by routes of international transport corridors is developed, which, unlike the existing ones, takes into account the presence of restrictions on the capacity of transport hubs and communications, on the imbalance of the volumes of transportation, on the inter-action of different types of transport in the performance of complex transportation.On the basis of this model a software-tool complex for optimization of freight transportation by routes of international transport corridors was developed. Instru-mental database of the transport system of Ukraine and Western Europe has been de-signed and completed.The simplex method of finding optimal plans of cargo transportation in interna-tional transport corridors, implemented in Delphi software environment, has been improved.The results of the scientific researches were introduced into the work of auto en-terprises of the Association of International Road Transport of Ukraine and are used in the educational process of the National Transport University in training specialists for the transport industry of the country.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Голик А. В. 
Поліпшення показників транспортних засобів при переведенні дизелів у газодизелі удосконаленням системи живлення / А. В. Голик. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дослідження є поліпшення екологічних та економічних показників транспортних засобів удосконаленням та налаштуванням газодизельної мікропроцесорної системи живлення шляхом регулювання фази впорскування газового палива. Для поліпшення паливно-економічних та екологічних показників автомобілів, що перебувають в експлуатації, розроблено газодизельну мікропроцесорну систему живлення. Розроблена система забезпечує роботу дизелів на суміші дизельного палива та стисненого природного газу за газодизельним циклом зі збереженням стандартної паливної системи. Дана система забезпечує можливість фазового регулювання подачі стисненого природного газу до дизеля. Проведено стендові та дорожні випробування вантажного автомобіля з дизелем з розробленою газодизельною системою живлення. В результаті експериментальних та розрахункових досліджень, а також економічного розрахунку підтверджено доцільність переобладнання дизелів транспортних засобів на живлення стисненим природним газом в умовах експлуатації, а також встановлено доцільні значення фази впорскування газу.^UThe aim of the study is to improve the environmental and economic performance of vehicles by improving and tuning a diesel gas microprocessor power system by regulating the injection phase (natural gas injection timing) of gas fuel. To improve the fuel, economic and environmental performance of vehicles in operation, a diesel gas microprocessor power system has been developed. The developed system ensures the operation of diesel engines using a mixture of diesel fuel and compressed natural gas in the diesel gas cycle while maintaining the standard fuel system. This system provides the ability to phase control the supply of compressed natural gas to the diesel engine. Bench and road tests of a truck with a diesel engine with a developed diesel gas power system were carried out. As a result of experimental and computational studies, as well as an economic calculation, the expediency of re-equipping vehicle diesel engines to be powered by compressed natural gas under operating conditions was confirmed, and the expedient values of the gas injection phase were established.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Криворот А. І. 
Поліпшення тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності транспортних засобів, що працюють на газогенераторному паливі / А. І. Криворот. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі вирішена науково-практична задача поліпшення тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності транспортних засобів, двигуни яких працюють на газогенераторному паливі. Досліджено та встановлено основні характеристики газогенераторного палива. Визначено показники роботи двигунів на бензині та генераторному паливі. Визначено раціональні передаточні відношення трансмісії автомобілів, що працюють на газогенераторному паливі. Надано рекомендації щодо поліпшення тягово-швидкісних властивостей автомобілів, що працюють на газогенераторному паливі.^UThe dissertation has solved the scientific and practical problem of improvement tractive and velocity characteristic and vehicle fuel efficiency which operate in producer gas. The main producer gas fuel characteristics are investigated and established. Engines performance indicators on gasoline and producer gas fuel are determined. The rational vehicle gear transmission ratios who running producer gas fuel have been determined. The recommendations to improvement tractive and velocity characteristic and vehicle fuel efficiency who operate in producer gas are given.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Шиманський С. І. 
Використання біогазу як добавки до стисненого природного газу для живлення двигунів транспортних засобів / С. І. Шиманський. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена використанню біогазу як добавки до стисненого природного газу (СПГ) для живлення двигунів транспортних засобів. Запропонована методика визначення складу модельованого газу, що дозволяє досліджувати вплив величини добавки біогазу до СПГ. В роботі доведено, що в автомобілях з двигуном з іскровим запалюванням, при живлені СПГ витрата палива зменшується на 13,1%, а при живлені сумішевим паливом на 9,8% у порівнянні з використанням бензину А-92, та використання сумішевого палива приводить до зниження сумарних масових викидів шкідливих речовин автомобіля з двигуном з іскровим запалюванням у порівнянні з використанням бензину А-92 та СПГ.^UThe dissertation is devoted to the use of biogas as an additive to compressed natural gas (CNG) to power vehicle engines. A method for determining the composition of the simulated gas is proposed, which allows to study the influence of the amount of biogas additive to CNG. It is proved that in cars with a spark-ignition engine, when powered by CNG, fuel consumption is reduced by 13.1%, and when fed with mixed fuel by 9.8% compared to the use of gasoline A-92, and the use of mixed fuel leads to reduction of total mass emissions of harmful substances of the car with the engine with spark ignition in comparison with use of gasoline A-92 and CNG.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Густєлєв О. О. 
Підвищення довговічності нежорсткого дорожнього одягу з поперечними тріщинами в асфальтобетонному покритті / О. О. Густєлєв. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі розглянуто стан питання забезпечення довговічності дорожнього одягу з асфальтобетонним покриттям, що має поперечні температурні тріщини, проаналізовано особливості експлуатації дорожнього одягу з поперечними тріщинами в асфальтобетонному покритті, показано існуючі заходи підвищення довговічності дорожнього одягу з поперечними тріщинами в асфальтобетонному покритті, висвітлено існуючі методи оцінювання довговічності дорожнього одягу з поперечними тріщинами в асфальтобетонному покритті, а також мету і задачі досліджень. Наведені теоретичні аспекти дослідження довговічності асфальтобетонного покриття нежорского дорожнього одягу з поперечними тріщинами. Розглянуто основні розрахункові схеми роботи асфальтобетонного покриття до та після утворення поперечних температурних тріщин. Розвинуто метод оцінювання ефективності герметизуючих матеріалів при ремонті асфальтобетонного покриття з поперечними тріщинами. Виконано дослідження комплексного впливу транспортних навантажень та коливань температури на напружено-деформований стан конструкції дорожнього одягу з асфальтобетонним покриттям, що має поперечні тріщини за допомогою методу скінченних елементів. Виконано експериментальні дослідження довговічності дорожнього одягу з поперечними тріщинами в асфальтобетонному покритті, що полягали у проведенні натурних обстежень, лабораторних випробувань та числового експерименту. Розроблено: практичні рекомендації з комплексного підвищення міцності дорожнього одягу з асфальтобетонним покриттям, що має поперечні тріщини, в залежності від категорії дороги і характеру руйнувань; оцінювання характеру розтріскування та обґрунтування вибору технології і механізмів для відновлення несної здатності конструкції дорожнього одягу; відновлення монолітності асфальтобетонного покриття нежорсткого дорожнього одягу після утворення температурних тріщин.^UThe dissertation deals with the state of the question of ensuring the asphalt layers durability of flexible pavement -with transverse temperature cracks, analyzes the peculiarities of operation of road clothing with transverse cracks in the asphalt concrete durability of cross-section cracks in asphalt pavement as well as purpose and rear research. The theoretical aspects of asphalt layers durability of flexible pavement with transverse cracks are presented. The basic calculation schemes of the work of asphalt concrete coating before and after the formation of transverse temperature cracks are considered. A method for evaluating the effectiveness of sealing materials in the repair of asphalt concrete with transverse cracks has been developed. The complex influence of transport loads and temperature fluctuations on the tensile-deformed condition of road construction with asphalt-concrete pavement having transverse cracks using the finite element method has been investigated. Experimental studies of the durability of road clothing with transverse cracks in the asphalt pavement were conducted, which consisted of conducting field inspections, laboratory tests and a numerical experiment. Practical recommendations on complex increase of durability of asphalt pavement roads having transverse cracks, depending on the category of road and the nature of the destruction; assessing the nature of cracking and justifying the choice of technology and mechanisms for restoring the bearing capacity of roadwear construction; restoration of solidity of asphalt concrete covering of non-rigid road clothing after formation of temperature cracks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Аксьом П. А. 
Поліпшення властивостей відновлювальних деталей засобів транспорту / П. А. Аксьом. — Б.м., 2020 — укp.

У роботі вирішено науково-технічна проблема розширення використання аустенітних сталей для виготовлення та відновлення деталей засобів транспорту. Вивчено спільну дію холодної пластичної деформації та рослинних мастильно-охолоджувальних рідин при механічній обробці. Визначено причини поліпшення оброблюваності, що полягають у попередньому виконанні частини роботи різання пластичним безстружковим деформуванням, зростанням густини дислокацій на 1-3 порядки, частковим перетворенням парамагнітної структури аустенітної сталі у феромагнітну, а також за рахунок зміни контактних процесів на передній поверхні інструменту. Розроблено метод поперечного об'ємного стискання металевих матеріалів та проведено ранжування екологічно чистих мастильно-охолоджувальних матеріалів, серед яких найкращою рідиною виявилась ріпакова олія.^UThis paper addresses the scientific and technical problem of expanding the use of austenitic steels for the manufacturing and restoration of parts of vehicles. Was studied the joint effect of cold plastic deformation and vegetable lubricant-coolant liquids during the machining. The paper determined reasons for improvement of workability, which consist in preliminary execution of part of the work of cutting by plastic chipless deformation, increase of dislocation density by 1-3 orders, partial transformation of paramagnetic structure of austenitic steel into ferromagnetic, due to the change of contact processes on the front surface of the tool. The method of transverse three-dimensional compression of metallic materials was developed and the ranking of environmentally friendly lubricant-coolant materials was performed, among which rapeseed oil was the best liquid.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Іванушко О. М. 
Підвищення ефективності експлуатації автотранспортних засобів шляхом оптимізації періодичності технічного обслуговування / О. М. Іванушко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена науково-обґрунтованому підходу до визначення оптимальної періодичності виконання технічного обслуговування, що дозволить забезпечити оптимальні витрати на підтримання в працездатному стані автотранспортних засобів із заданим рівнем надійності і безвідмовності, тим самим, дозволить підвищити їх ефективність. Витрати на підтримання в працездатному стані автотранспортного засобу можуть значно перевищувати вартість його самого. Вони залежать від умов експлуатації, що є індивідуальними для кожної одиниці рухомого складу, і носять випадковий характер. Разом з тим, експлуатаційні витрати на рухомий склад не завжди повинні бути мінімальні. Так, якщо додаткові витрати дозволяють підвищити якість, безпеку або надійність використання транспортного засобу, то вони переходять в розряд інвестицій. В такому випадку необхідний обсяг експлуатаційних витрат повинен бути оптимальним. Дослідження проводилося на базі київського автотранспортного підприємства ТОВ «Автобудкомплекс-К», що має значний рухомий склад і досвід його експлуатації. За допомогою аналітичного, статистичного і експертного аналізу причин виникнення відмов визначено основні чинники та їхній розмір впливу на технічний стан транспортних засобів. Це дало можливість розробити методику коригування періодичності проведення технічних обслуговувань, з метою попередження виникнення відмов під час експлуатації і зменшення їхнього негативного впливу на виконання транспортного процесу. Періодичність проведення технічного обслуговування не повинна бути постійною величиною, тому що в різний момент часу автомобіль по різному експлуатується і його технічний стан змінюється не рівномірно. Для перевірки адекватності запропонованої методики було розроблено математичну модель, яка, на основі статистичних даних, генерує випадкові транспортні процеси і інтенсивність виникнення відмов для автомобілів сімейства КамАЗ 53229 і DAF 85 CF-380 в специфікації самоскид і міксер. Очікується, що дана методика може попередити більшість відмов (52,9 %), при цьому спостерігається скорочення періодичності обслуговування автомобілів в середньому для самоскидів КамАЗ на 11,16 %, DAF – 9,25 %; для міксерів КамАЗ – 13,50 %, DAF – 10,88 %. Дане коригування дозволило зменшити простої автомобілів в ремонті для самоскидів КамАЗ на 36,9 % і DAF на 54,1 %, а для міксерів на 56,3 % і 85,2 % відповідно. Економічний ефект від впровадження методики, яка має сенс для автомобілів сімейства DAF виражається в зменшенні собівартості перевезень через зменшення витрат на технічне обслуговування і ремонт та втрат від простоїв в них, що загалом складає для одного самоскида в 14,39 тис.грн./рік, а для міксера – 17,71 тис.грн./рік.На основі теоретичних та експериментальних досліджень розроблені методики визначення ефективності використання автотранспортних засобів на основі техніко-експлуатаційних показників, а також рекомендації по вибору оптимальної конструкції автотранспортного засобу відносно умов експлуатації, щоб підвищити ефективність його використання. Розроблено методику пошуку оптимальної конструкції автотранспортного засобу, яка базується на відношенні витрат ресурсів на його утримання і використання за призначенням до загально-можливого обсягу виконаної ним роботи за певних умов експлуатації.^UThe dissertation is devoted to a scientifically grounded approach to determining the optimal frequency of maintenance, which will ensure the optimal costs of maintaining vehicles in working condition with a given level of reliability, thereby increasing their efficiency. The cost of maintaining a vehicle in working condition can significantly exceed its cost. They depend on the operating conditions, which are individual for each unit of rolling stock, and are random in nature. However, rolling stock running costs do not always have to be minimal. If the additional costs allow to give a quality, the safety or reliability of the use of vehicles, that they become an investment. In this case, the required amount of operating costs must be optimal. The study was carried out on the basis of the Kiev motor transport enterprise Avtobudkompleks-K LLC, which has significant rolling stock and experience in its operation. With the help of analytical, statistical and expert analysis of the causes of failures, the main factors and their size of influence on the technical condition of vehicles have been determined. This made it possible to develop a methodology for correcting the frequency of maintenance, in order to prevent the occurrence of failures during operation and reduce their negative impact on the implementation of the transport process. The frequency of maintenance should not be constant, since at different times the car is operated differently and its technical condition does not change uniformly. To check the adequacy of the proposed methodology, a mathematical model was developed. It based on statistical data generates random transport processes and failure rates, taking into account which the maintenance frequency correction coefficient was determined using the example of KAMAZ and DAF vehicles in the dump truck and mixer specifications. Based on the one-criteria optimization, it was found that to ensure the prevention of most failures, the frequency of maintenance should be reduced for KAMAZ dump trucks 40.9%, DAF –34.4%, for KAMAZ mixers 41.9%, and DAF – 36.2% , which will prevent approximately 96.5% of failures. The rest of the failures are random, which complicates their timely detection and prevention. The economic effect of the introduction of the methodology, which makes sense for DAF, is expressed in the reduction in the cost of transportation by reducing the costs of maintenance and repairing, and the losses from downtime in them, which in general amounts to 14.39 thousand UAH/year for one dump truck, and for mixer – 17.71 thousand UAH/year. On the basis of theoretical and experimental studies, methods have been developed for determining the efficiency of using vehicles on the basis of technical and operational indicators, as well as recommendations for choosing the optimal design of a vehicle relative to operating conditions in order to increase its efficiency. A technique has been developed to search for the optimal design of a motor vehicle, based on the ratio of the cost of resources for its maintenance and its intended use to the general educational level of the possible amount of work performed by it under certain operating conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Комісаренко О. С. 
Інфологічне моделювання процесів створення функціональних матеріалів / О. С. Комісаренко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація формалізує розвиток методів інфологічного моделювання та документального опису імітаційного поліергатичного тестування комплексних властивостей матеріалів. Прогнозні рішення визначають витривалість та ресурс режимів роботи, що впливають на показники рівня безпеки транспортних потоків в умовах нестаціонарного середовища. Подано математичний опис основ поліергатичного управління автоматизованими процесами створення матеріалів парного дискурсу. Визначено концептуально семантичні цільові моделі. Алгебраїзовано взаємозалежності між об'єктами взаємодії за етапами синтезу багаторівневих структур 4D складної динамічної системи. Обґрунтовано особливості мови імітаційного ергатичного моделювання та режимів пошуку раціональних технологій розв'язку задач. Формалізовано процесно інфологічні моделі предикативного визначення угрупувань складених елементів, які гарантують однозначність прийняття рішень, на межах інтерфейсної ініціалізації ІТ.Розвинуто метод інфологічного моделювання процесів забезпечення точності контролю закономірностей взаємодій в обмежених локальних просторових формах. Аналітично описана параметризація температур концентрацій, об'ємів, тиску для обчислень взаємних функцій масово-енергетичного гетерогенного розподілу. Цільова керованість прискорює етапи термодинамічної реакції та гарантує якість, точність, надійність, достовірність перспективних режимів експлуатації складених матеріалів.В поліергатичних виробничих організаціях запропоновані засоби автоматизації ІТ, які вперше реалізують режими з символьно-аналітичними перетвореннями. В результаті отримання інфологічних моделей безпосередньо технологічні процеси покроково виконують автомати-роботи .Оцінки інтервалів витривалості, механічної міцності, інтегрованого ресурсу достовірно отримано запропонованими методами моделювання й порівняння параметрів еталонних значень властивостей природних об'єктів.^UThe dissertation formalizes the development of methods of infological modeling and documentary description of simulation polyergatic testing of complex properties of materials. Predictive solutions determine the endurance and service life of operating modes that affect the level of safety of traffic flows in a non-stationary environment.A mathematical description of the basics of polyergatic control of automated processes of creating materials of pair discourse is given. Conceptually semantic target models are defined. The interdependencies between the objects of interaction according to the stages of synthesis of multilevel structures of a 4D complex dynamic system are algebraized. The peculiarities of the language of simulation ergatic modeling and search modes of rational technologies for solving problems are substantiated. Process-infological models of predicative definition of groups of composite elements, which guarantee unambiguous decision-making, within the limits of interface initialization of IT, are formalized.A method of infological modeling of processes to ensure the accuracy of control of patterns of interactions in limited local spatial forms has been developed. The parameterization of temperatures of concentrations, volumes, pressure for calculations of mutual functions of mass-energy heterogeneous distribution is analytically described. Target control accelerates the stages of thermodynamic reaction and guarantees the quality, accuracy, reliability, reliability of promising modes of operation of composite materials.In polyergatic production organizations, IT automation tools are offered, which for the first time implement modes with symbolic-analytical transformations. As a result of obtaining infographic models directly technological processes are performed step by step by automatic machines.Estimates of the intervals of endurance, mechanical strength, integrated resource are reliably obtained by the proposed methods of modeling and comparing the parameters of the reference values of the properties of natural objects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Лужанська Н. О. 
Підвищення ефективності діяльності вантажних митних комплексів / Н. О. Лужанська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено вирішенню важливої науково-прикладної задачі підвищення ефективності діяльності вантажних митних комплексів за рахунок комплексного вирішення задач митно-логістичного обслуговування суб'єктів ринку транспортних послуг. Розроблений метод вибору еталонного вантажного митного комплексу дозволяє виконувати дослідження та порівняння техніко-експлуатаційних показників функціонування даного об'єкту митно-логістичної інфраструктури при прийнятті управлінських рішень щодо його залучення, як ланки логістичного ланцюга. Розроблена імітаційна модель вибору оптимального логістичного ланцюга, ланкою якого є вантажний митний комплекс, дозволяє визначити: характеристики логістичних ланцюгів різних типів; середній час виконання робіт кожною ланкою логістичного ланцюга; загальний час виконання доставки товарів за різними логістичними ланцюгами; ефективність різних типів логістичних ланцюгів; характеристики функціонування вантажного митного комплексу за окремим видом обслуговування; надійність функціонування логістичного ланцюга та вантажного митного комплексу, як в цілому, так і окремих їх елементів; структуру логістичного ланцюга з оптимальними характеристиками надійності при певних обмеженнях. Таким чином, розроблена імітаційна модель дозволяє суб'єктам ринку транспортних послуг здійснювати організацію і планування зовнішньоторговельних операцій з урахуванням необхідних показників ефективності, що висуваються до вантажних митних комплексів, та мають вплив на формування структури логістичних ланцюгів.^UThe dissertation focuses on the improvement of cargo customs complexes` operating efficiency based on the integrated solution of the problems of customs and logistic servicing provided to enteritis in the transport service market. Such an approach will affect the development of the county`s foreign economic potential; it will ensure a high level of confidence in customs authorities` activities; it will also allow the effective organization of international cargo transportation and the establishment of strategic directions for improving internal processes at customs and logistics infrastructure facilities.In order to determine the demand for services provided by cargo customs complexes by the regions of Ukraine, we use the cluster analysis method to assess their economic development level. It contributes to the design of a system of differentiated measures for each regional cluster with high, average and low foreign economic activity levels The paper analyses the behavioral strategies adopted by entities in the market for transport service when organizing international road transport, which are guided by the following efficiency criteria: cost, duration, quality and reliability of service. Based on the results of the expert commentary investigation, we have found that there are four types of logistics chains that are most commonly used in foreign trade operations. One of such logistics chains implies the involvement of cargo customs complexes in comprehensive customs and logistics servicing provided when exporting goods. Along with this, there arises a question on what cargo customs complex should be used since they differ in their technical, technological and organizational support. To solve this problem, we have developed a method for benchmark cargo customs complex selection, which consists in the study and comparison of technical and operational indicators of this customs and logistics infrastructure facility in order to assess possibilities for cooperation.The paper presents a simulation model built in the GPSS World automation package to substantiate the choice of an optimal logistics chain, with a cargo customs complex as its link, when issuing customs clearance for the export or import of goods, providing comprehensive customs and logistics service and placing cargo in a customs warehouse or a temporary storage warehouse. The given simulation model makes it possible to determine the characteristics of the four types of logistics chains; average performance time for each link of a logistic chain; total cargo delivery time using different logistics chains; efficiency of the four types of logistics chains; performance indicators of a cargo customs complex according to a particular type of service.A decisive factor for entities in the market for transport services in their decision to use a cargo customs complex as part of a logistics chain is reliability. The latter is defined as an assessment of the probability of the timely execution of individual operations and the whole process. In accordance with this requirement, the simulation model allows determining the reliability of a logistics chain and a cargo customs complex as well as of their individual elements and a logistics chain structure with optimal reliability characteristics under certain limitations.Thus, the developed simulation model allows entities in the transport service market to organize and plan foreign trade operations taking into account the necessary efficiency indicators required for cargo customs complexes, and influences the formation of a logistics chain structure.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Оліскевич М. С. 
Наукові основи організації транспортних процесів магістральної автомобільної доставки вантажів / М. С. Оліскевич. — Б.м., 2021 — укp.

Вирішується актуальна науково-практична проблема надмірного резервування провізної здатності парку транспортних засобів. Обґрунтовано науково-методичні основи впорядкування та узгодження циклічних матеріальних й інформаційних потоків. Розроблено теоретичні моделі гнучких транспортних процесів. Досліджено закономірності впливу системи контролю на рівень використання транспортних засобів. Розроблено методологію структурної оптимізації транспортно-логістичних процесів із застосуванням ознак сумісності операцій. Запропоновано методику оцінювання стабільності транспортно-технологічних схем за умов змінних вхідних потоків. Розроблено концепцію комплексної системи організації руху автопоїздів. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці програмно-інструментального комплексу з оптимізації доставки вантажів.^UThe dissertation deals with the actual scientific and practical problem of excessive reservation of carrying capacity of vehicles during delivery of cargoes in the main transport networks. An analytical review of the results of existing theoretical, practical and experimental studies showed: the structure of cargo delivery chain is not shown as a combination of basic material, energy and information transformation, interacting; there are no regularities in quasi-theory or deterministic cycles; the origin of the necessary information should be considered precisely that, with regard to these properties; at each of these points, there is an objectively necessary amount of information that one needs to further investigate; the lack of theoretical substantiation makes it impossible to use telemetry facilities effectively in the organization of traffic for choosing the most rational in given transport conditions; analysis of transport conditions on the backbone transport network by means of on-board information-analytical complexes that receive, process and compare information in messages from different sources is not carried out. The dissertation is based on the proposed by the author scientific idea: the main reasons of the unequality of cargo flows, of the increase of vehicle downtime in all categories, of increasing delays in delivery of goods, of reducing the speed of delivery, and of losses and damages of freight, as well as overloading of transportation the drivers are information growing in today's and expanding transportation systems is underutilized. The single “flexible” models of transport process are proposed which the maximum possible cumulative delays in the delivery of goods from 2.2 to 5 times exceed the minimum, in the intensity range of the cumulative cargo flow 5 ... 15 transport packages per hour. There are several optimal structures of a cyclic transport process. The transport processes ability of adaptation to change the intensity of the input material flow are investigated. It is proposed to apply the appropriate structural changes in transport and technological schemes that coordinate individual logistical operations. To stabilize the transport process with minimal loss of time measures such as partial and complete redistribution of flows recommended. Transportation processes on the backbone network are reflected in the form of logistic operations models that form logistics chains. Determined dependencies of organizational parameters of operations in logistics chains are substantiated. To solve the problem of constructing a guaranteed optimum schedule of work of vehicles was involved by the criterion of minimum total process delays, subject to the maximum performance of the vehicle fleet on the backbone transport network. A multi-agent cyclic scheduling methodology that provides a guaranteed solution of sufficient accuracy within a reasonable time for periodically updated data sets developed for a group of vehicles. A simulation technique for simulating vehicle motion along a highway has been developed, which takes into account all acceleration / deceleration, and reflects in detail a sufficiently long highway distance without the use of distributed means. All motor vehicles maneuvers are carried out on the principle of objective expediency. This is in line with the concept of creating intelligent transportation systems on highways. The method, the number of sources and the moments of reports receipt by road transport and on organizational conditions of performance of transport tasks during the performance of long-distance freight transportation on the principle of "not before a certain time", with observance of optimal modes of traffic are substantiated. On the one hand, the use of multiple independent information streams reduces the deviation from the optimal motion program, on the other, it reduces the time for effective decisions. The practical implementation of the results of the study made it possible to achieve the following results: thanks to the application of the vehicle fleet management methodology and the corresponding computer program “Simulation-3”, the number of refusals in the execution of orders is reduced overall by motor transport enterprises by 28..35% of the total flow. The duration of orders for long-distance freight transportation at these and other enterprises is reduced by 12…20%. The unproductive time spent on self-driving truck trains on long-distance routes is reduced for the aggregate truck fleet of these enterprises by an average of 20… 25% of the total time of transport cycles as a result of the use of the “Schedule-20” computer program. The duration of delivery of goods on the known long-distance inland routes serving the enterprises is reduced by 15… 20%. All submitted results are confirmed by the relevant implementing acts.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Маковська Ю. А. 
Механізм забезпечення стратегічного розвитку дорожньо-експлуатаційних підприємств / Ю. А. Маковська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню питань формування механізму забезпечення стратегічного розвитку дорожньо-експлуатаційних підприємств в умовах застосування довгострокових контрактів про утримання автомобільних доріг загального користування за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану відповідно до нормативно-правових актів, норм та стандартів та оцінюванням його ефективності.^UThe dissertation summarizes and solves in an important way an important scientific and practical task, which is to study the theoretical foundations and develop guidelines and practical recommendations for the mechanism of strategic development of road enterprises in terms of long-term public service contracts. the principle of ensuring their operational condition in accordance with the norms, norms and standards and the assessment of the economic efficiency of measures to ensure the strategic development of road enterprises.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Рибіцький Л. Л. 
Удосконалення методу оцінки зчіпних якостей дорожніх покриттів / Л. Л. Рибіцький. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі представлено нове вирішення актуального питання удосконалення методу оцінки зчіпних якостей дорожніх покриттів шляхом підвищення вимог та обмежень до процесу вимірювань зчіпних якостей, підвищення точності вимірювальних елементів, збільшення продуктивності виконання робіт, покращення інформативності та безпеки, завдяки автоматизації вимірювальних процесів і фіксації місцеположення проведення вимірювань.У результаті проведених досліджень розроблені та затверджені основні нормативні документи і створений сучасний прилад з оцінки зчіпних якостей дорожнього покриття. За допомогою розроблених методу і засобу оцінки зчіпних якостей, проведено обстеження всієї мережі автомобільних доріг державного значення України і проінформовані всі Служби автомобільних доріг у областях щодо ділянок автомобільних доріг з недостатніми зчіпними якостями поверхні дорожнього покриття, де є необхідність проведення робіт з покращення зчіпних якостей для забезпечення умов безпечного руху транспорту.^UThe dissertation presents a new solution to the topical issue of improving the method of assessment of skid resistance of road pavements by increasing the requirements and restrictions to the process of measurement of friction properties, increasing the accuracy of measuring elements, work productivity, improving information and safety by automation of measuring processes and fixing the location of measurements.During the experimental research, it was established that the error of measurements with different modifications of UDVO is up to 5%; it was proved that two values can be measured - friction coefficient at rest and coefficient of sliding friction, using UDVO friction measuring device; the value of angular velocity, corresponding to the maximum friction force, is not constant value.As a result of research, main normative documents were developed and approved, and a modern device was developed for the measurement of skid resistance of road pavements. Using the developed methodology and device, the whole network of state roads of Ukraine was surveyed, and all Oblast Road Services were informed about road sections with insufficient friction properties of road pavements, where the works are required to improve friction properties and provide for traffic safety.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Заворотний С. М. 
Модель управління вартістю та тривалістю проектів автомобільних доріг в умовах невизначеності / С. М. Заворотний. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційні роботі розглянуто процеси управління вартістю, якістю та тривалістю проектів експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Відповідно до цього була визначена складність процесу управління довгостроковими контрактами з експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Для кращого розуміння процесу управління часом, вартістю та якістю було побудовано факторіальну модель управління вартістю та тривалістю проектів експлуатаційного утримання автомобільних доріг для реалізації довгострокових контрактів, заснованих на кінцевих показниках, яка базується на основних положеннях теорії «срібного трикутника». Використано підходи множинної оптимізації до складових «срібного трикутника» проектів експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Таким чином, удосконалено модель обґрунтування вартості та тривалості на стадії ініціації проектів з експлуатаційного утримання автомобільних доріг для реалізації довгострокових контрактів, заснованих на кінцевих показниках, яка на відміну від попередніх – заснована на завданому передпроектному рівні якісних показників.Розроблена модель оптимізації часу, вартості та якості проектів з експлуатаційного утримання автомобільних доріг на основі розподілу ресурсів для їх реалізації базується на теорії графів з використанням генетичних алгоритмів та запропоновано методичний підхід до забезпечення процесів формування оптимального складу параметрів. Виконано математичний експеримент на основі прикладу проекту довгострокового утримання автомобільних доріг за кінцевими показниками якості, результати якого показали, що оптимізація параметрів довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг має мультиплікативний ефект, який виражається у зменшенні адміністративних витрат замовника, зменшенні відповідальності дорожніх служб, створенні передумов до стабільного фінансування дорожніх робіт, задоволеності користувачів доріг, створенні міцних партнерських відносин між замовником та підрядником. Розроблено практичні рекомендації для удосконалення програмного забезпечення реалізації довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Результати досліджень стали основою для розробки державних стандартів.^UIn dissertation works processes of management of cost, quality and duration of projects of operational maintenance of highways are considered. Accordingly, the complexity of the process of managing long-term contracts for the maintenance of roads was determined. To better understand the process of time, cost and quality management, a factorial model of cost and duration management of road maintenance projects was built to implement long-term contracts based on final indicators, based on the basic principles of the "silver triangle" theory. Multiple optimization approaches to the components of the "silver triangle" of road maintenance projects are used. Thus, the model of substantiation of cost and duration at the stage of initiating projects for maintenance of roads for the implementation of long-term contracts based on final indicators, which in contrast to the previous ones is based on the pre-project level of quality indicators.The developed model of optimization of time, cost and quality of projects on operational maintenance of highways on the basis of distribution of resources for their realization is based on the theory of graphs with use of genetic algorithms and the methodical approach to maintenance of processes of formation of optimum structure of parameters is offered.A mathematical experiment based on the example of the project of long-term maintenance of roads on the final quality indicators, the results of which showed that the optimization of long-term contracts for maintenance of roads has a multiplier effect, which is expressed in reducing customer administrative costs, reducing road transport responsibilities. stable financing of road works, satisfaction of road users, creation of strong partnership relations between the customer and the contractor.Practical recommendations for improving the software for the implementation of long-term contracts for the maintenance of roads have been developed. The research results became the basis for the development of state standards.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Харченко А. М. 
Наукові основи управління програмами експлуатаційного утримання автомобільних доріг / А. М. Харченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної проблеми в області управління програмами – розробленню методології управління програмами експлуатаційного утримання автомобільних доріг, яка дозволяє виконувати моделювання пакету проектів у програмі за визначеним набором цілей, факторів та з урахуванням некерованих впливів.Проведене теоретичне дослідження видів проектів, програм, стратегій та методичних підходів до впливу ремонтно-відновлювальних заходів на стан мережі автомобільних доріг показало необхідність змін у парадигмі системного управління програмами експлуатаційного утримання автомобільних доріг, зокрема, обґрунтовано, що для ефективного експлуатаційного утримання необхідно застосовувати довгострокове планування, що ґрунтується на забезпеченні якісних показників доріг, а не на об'ємах виконаних робіт як за традиційними підходами.Наступний аналіз був проведений, виходячи із зарубіжного досвіду розвитку методології управління програмами експлуатаційного утриманням автомобільних доріг. На основі проведених теоретичних досліджень було сформовано концептуальну модель розробки методології управління програмами експлуатаційного утримання автомобільних доріг, що базується на тезаурусу, моделях, методах, критеріях та інструментах управління. Існуючий тезаурус з управління програмами було доповнено рядом нових визначень. Вдосконалено модель стратегічного планування програми з управління мережею автомобільних доріг та розроблено архітектуру моделі управління програмою експлуатаційного утримання автомобільних доріг.Вдосконалено математичну модель обґрунтування стратегії відновлення стану автомобільних доріг на основі проектів, які реалізуються через довгострокові контракти з утримання автомобільних доріг за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану. Обґрунтовано модель управління програмами експлуатаційного утримання автомобільних доріг, що базується на використанні методу аналізу ієрархій AHP Saaty та методів оптимізації за набором цілей, факторів та некерованих впливів. Математичну модель оптимізації проектів в програмі експлуатаційного утримання доріг доповнено коефіцієнтом ризику нездійсненності стратегії. Розроблено візуальну модель оптимізації проектів у програмі та вдосконалено алгоритм прогнозування стану дорожніх активів за програмою. Вдосконалено алгоритм прийняття рішення щодо управління програмою експлуатаційного утримання автомобільних доріг та алгоритмізовані рішення до програмних комплексів й інформаційно-аналітичних систем. Ключові слова: програма експлуатаційного утримання, пакет проектів, методологія управління програмами, стратегія, цілі управління, стан автомобільних доріг, експлуатаційне утримання.^UThe dissertation work is devoted to the decision of an actual problem in the field of program management – development a methodology of road maintenance program management, which allows to perform modeling of a projects package in the program according to a certain set of goals, factors and taking into account uncontrolled influences.The theoretical study of projects, programs, strategies types and methodological approaches to the repair and restoration measures impact on the road network condition showed the need for changes in the paradigm of system management of road maintenance programs, in particular, it is necessary to apply long-term planning which is based on ensuring the quality of roads, rather than on the volume of work performed as in traditional approaches.The following analysis was conducted based on foreign experience in developing a methodology for operational maintenance managing programs of roads. On the basis of the conducted theoretical researches the conceptual model of development of road maintenance program management methodology based on the thesaurus, models, methods, criteria and management tools was formed. A number of new definitions have been added to the existing program management thesaurus. The model of strategic planning of the program management of a road network is improved and the architecture of road maintenance program management model is developed.The mathematical model of the restoration strategy substantiation of a road condition on the basis of the projects which are realized through long-term road maintenance contracts on the principle of maintenance of their operational condition is improved.Adjusting the values of variables, the mathematical model of project optimization in the program selects a possible solution (in terms of constraints) with the best (optimal) value of the defined objective function. When deciding on the model, the variables are represented by a set of strategies that correlate with the road maintenance objectives. The economic evaluation of the project in the program is proposed to be carried out using current cost and net present value, and annual payments for the program or individual project – to be determined by the approach of the Transportation Association of Canada. It is proposed to prioritize road sections according to a set of factors taking into account uncontrolled influences by optimization methods, in particular, genetic algorithms are defined as the most progressive method for finding solutions. The methodology of road maintenance programs is substantiated, which is based on the use of the method of analysis of AHP Saaty hierarchies and methods of optimization by a set of goals, factors and uncontrolled influences. The mathematical model of project optimization in the road maintenance program is supplemented by the risk factor of strategy failure. The visual model of projects optimization in the program is developed and the algorithm of road assets condition forecasting under the program is improved.The algorithm of decision-making on management of road operational maintenance program and algorithmic decisions to software complexes and information-analytical systems are improved.Key words: maintenance program, project package, program management methodology, strategy, goals of management, road condition, maintenance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Печончик Т. І. 
Організаційно-економічний механізм залучення додаткових джерел фінансування підприємств дорожнього господарства / Т. І. Печончик. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено науково-практичне завдання, що полягає в розвитку науково-методичних основ і розробці практичних рекомендацій з формування організаційно-економічного механізму залучення додаткових джерел фінансування підприємств дорожнього господарства для активізації процесів відновлення мережі автомобільних доріг державного значення та розвитку підприємств дорожнього господарства України.^UThe dissertation solved the scientific and practical task, which is to develop scientific and methodological foundations and develop practical recommendations for the formation of organizational and economic mechanism to attract additional sources of financing of road enterprises to enhance the processes of rehabilitation of the road network of state importance and development of road enterprises in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кухтик Н. О. 
Поліпшення паливної економічності та екологічних показників сучасних автомобілів раціональним прогрівом їх двигунів / Н. О. Кухтик. — Б.м., 2021 — укp.

Кількість колісних транспортних засобів з кожним роком зростає. В експлуатації транспортні засоби чинять негативний вплив на навколишнє середовище через викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами та використання палив нафтового походження. Свій негативний вплив транспортні засоби найвідчутніше проявляють у великих містах, де їх концентрація на дорогах суттєво більша в порівнянні із заміськими та магістральними трасами. На величину витрати палива та кількість викидів забруднюючих речовин впливає багато факторів, одним з яких є тепловий стан двигуна транспортного засобу. Тому дослідження раціонального методу прогрівання двигуна, як напряму поліпшення паливної економічності і екологічних показників автомобіля є актуальним завданням. За результатами огляду праць попередніх дослідників виявлено взаємозв'язок між збільшенням витрати палива та викидів забруднюючих речовин. Проте конкретних об'єктивних показників цього взаємозв'язку не встановлено. Зменшення викидів забруднюючих речовин пов'язується з ефективною роботою каталітичного нейтралізатора, але досягнення ефективності планується додатковими технічними засобами, які можуть бути відсутні на конкретних транспортних засобах. Тому виникає необхідність теплової підготовки двигунів і нейтралізаторів раціональним методом прогрівання двигуна.Для реалізації поставленої мети була розроблена методика досліджень, проведені розширені експериментальні дослідження за низьких температур показників роботи двигуна, зокрема концентрацій забруднюючих речовин з ВГ, запропонована методика раціонального прогрівання двигуна.За програмою експериментальних досліджень визначали параметри двигуна і його систем в дорожніх умовах. Також були проведені дослідження умовного руху легкового автомобіля Hyundai Getz за режимами Нового Європейського їздового циклу на стенді з біговими барабанами. Була уточнена математична модель руху автомобіля з урахуванням поточного теплового стану двигуна і можливості додаткового підведення теплоти до впускного повітря.Наукова новизна одержаних результатів.1. Встановлено, що найбільш доцільним, з точки зору економії бензину і зменшення викидів забруднюючих речовин з відпрацьованими газами методом прогрівання двигуна сучасного легкового автомобіля за низьких температур атмосферного повітря є комбінований метод, який включає прогрівання в режимі холостого ходу і в режимі руху;2. Розроблено методику визначення впливу підігрівання повітря на впуску в двигун на паливо-економічні та екологічні показники сучасного легкового автомобіля в період прогрівання за низьких температур атмосферного повітря, передбачено два підходи: за заміряними концентраціями забруднюючих речовин в розбавлених відпрацьованих газах та за розрахунками на уточненій математичній моделі викидів забруднюючих речовин;3. Для реалізації розробленої методики і оцінки показників витрати бензину і екологічних показників в процесі прогрівання двигуна запропоновано ввести коефіцієнти впливу температурного стану, які дозволяють кількісно оцінити названі показники в порівнянні з показниками прогрітого двигуна; 4. Встановлено, що підігрів повітря на впуску в двигун при прогріванні охолодної рідини від 20°С до 50°С в режимах їздового циклу зменшує витрату палива на 4,0% і викиди основних забруднюючих речовин на 6…7%.Практичне значення одержаних результатів.Практичне значення роботи складають:1. Рекомендації щодо використання комбінованого методу прогрівання двигуна сучасного легкового автомобіля з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком в умовах низьких температур атмосферного повітря;2. Експериментальні дані впливу підігрівання повітря на впуску в двигун з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком на паливну економічність і екологічні показники легкового автомобіля;3. Експериментальні дані по впливу температурного стану двигуна на витрату палива та викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами сучасного легкового автомобіля;4. Екологічні показники та показники паливної економічності автомобіля з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком за руху за режимами Європейського їздового циклу.5. Теоретичні та практичні результати роботи, що отриманні при проведенні дисертаційних досліджень, прийняті до використання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), а також використовують у навчальному процесі Національного транспортного університету (м. Київ) при підготовці курсів «Стратегія сталого розвитку», «Системи ДВЗ», «Математичне моделювання в дослідженнях двигунів внутрішнього згорання» та «Екологізація двигунів внутрішнього згорання»Ключові слова: автомобіль з каталітичним нейтралізатором, умови експлуатації, прогрівання двигуна, витрата палива, екологічні показники, забруднюючі речовини, відпрацьовані гази^UThe number of wheeled vehicles is growing every year. In operation, vehicles have a negative impact on the environment due to emissions of pollutants with exhaust gases and the use of petroleum origin fuels. Vehicles have the most significant negative impact in large cities, where their concentration on the roads is significantly higher than in suburban and main roads.The amount of fuel consumption and the amount of pollutant emissions are influenced by many factors, among which we single out the thermal state of the vehicle engine. Therefore, the research of a rational method of the engine warm-up as a way of improving fuel economy and ecologic indicators is an urgent task.As a result of review works of previous researchers' works, a relationship between increased fuel consumption and pollutant emissions has been found. However, no specific objective parameters of this relationship have been established.The reduction of pollutant emissions is associated with the efficient operation of the catalytic neutralizer, but the achievement of efficiency is being planned by additional technical means, which may be absent on specific vehicles.Therefore, there is a need for thermal preparation of engines and neutralizers by a rational method of the engine warm-up.To achieve this goal, a research methodology has been developed, extended experimental studies have been conducted at low engine temperatures, in particular concentrations of pollutants with exhaust gases, a method of rational engine warm-up has been proposed.According to the program of experimental researches, parameters of the engine and its systems in road conditions were defined. Studies of the conditional movement of the car Hyundai Getz by to the modes of the New European driving cycle on the bench with running drums have been also carried out.The mathematical model of the car movement has been specified taking into account the current thermal state of the engine and the possibility of additional heat supply to the intake air.Scientific novelty of the obtained results:1. It is established that the most expedient, from the point of view of gasoline economy and reduction of polluting substances emissions with exhaust gases by a method of the modern car engine warm up at low temperatures of atmospheric air is the combined method which includes warming up in idling mode and in driving mode;2. A method for determining the effect of air heating on the engine intake on the fuel, economic and ecologic indicators of a modern car during warming at low atmospheric temperatures has been developed, there are two approaches provided: by the measured concentrations of pollutants in dilute exhaust gases and by the calculations on the specified mathematical model of pollutant emissions;3. To implement the developed method and evaluate of gasoline consumption indicators and ecologic indicators in the process of the engine warm up it is proposed to introduce influence coefficients of temperature state, which allow to quantify these indicators in comparison with the heated engine;4. It is established that heating the air at the inlet to the engine when heating the coolant from 20°C to 50°C in the driving cycle modes reduces fuel consumption by 0.5% and emissions of major pollutants by 6… 7%.The practical value of the obtained results.The practical significance of the work is made by:1. Recommendations for the use of a combined method of the engine warm-up of a modern car with a gasoline injection system, a catalytic neutralizer and feedback in low ambient temperatures.2. Experimental data on the effect of air heating on the engine intake with a gasoline injection system, catalytic neutralizer and feedback on fuel economy and ecologic indicators of the car.3. Experimental data on the influence of engine temperature state on fuel consumption and emissions of pollutants with exhaust gases of a modern car.4. Ecologic indicators and indicators of fuel efficiency of the car while driving by the modes of the European driving cycle.5. Theoretical and practical results of work obtained during the dissertation research are accepted for usage by the Department of transport infrastructure of the executive body of the Kyiv city council (Kyiv city state administration), and also used in the educational process of the National transport university (Kyiv) in preparing courses «Sustainable development strategy», «Internal combustion engine systems», «Mathematical modeling in the researches of internal combustion engines» and «Greening of internal combustion engines».Keywords: car with catalytic neutralizer, operating conditions, engine warm-up, fuel consumption, ecologic indicators, pollutants, exhaust gases


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Симоненко Р. В. 
Підвищення ефективності експлуатації колісних транспортних засобів на основі інтелектуальних телематичних технологій / Р. В. Симоненко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці методів оцінювання та способів підвищення ефективності експлуатації КТЗ з сучасними енергоустановками шляхом управління технічним станом та режимами руху КТЗ у визначених умовах інфраструктурного середовища на основі використання інтелектуальних телематичних технологій. В дисертаційній роботі запропоновано методи, моделі та алгоритми, що дозволяють формувати нові структури телематичного забезпечення КТЗ та інфраструктури, управляти технічним станом і режимами руху для досягнення цільових показників продуктивності, енергоефективності та екологічності КТЗ в експлуатаційних умовах. Визначено, що оптимізація швидкості, навантаження та теплового стану енергоустановки збільшує інтегральний критерій експлуатаційної ефективності в умовах реального маршруту на 31,3 %. Розроблено алгоритм оцінювання експлуатаційної ефективності КТЗ в залежності від рівня розвитку телематичного забезпечення системи "КТЗ-Інфраструкрура" та її функціональних елементів за окремими критеріями динамічних, економічних та екологічних властивостей та інтегральними критеріями.^UThe dissertation is devoted to the development of evaluation methods and ways to increase the efficiency of vehicle operation with modern power plants by managing the technical condition and modes of movement of vehicles in certain conditions of the infrastructure environment based on the use of intelligent telematics technologies. In the dissertation it is offered methods, models and algorithms by allow to form new structures of telematic support vehicles and infrastructure, manage the technical condition and modes of movement to achieve productivity, energy efficiency and environmental friendliness of vehicles in operational conditions. It is determined that the optimization of the speed, load and thermal state of the power plant increases the integrated criterion of operational efficiency in the real route by 31.3%. An algorithm for evaluating the operational efficiency of the vehicle depending on the level of development telematics support the system "Vehicle-Infrastructure" and its functional elements according to individual criteria of dynamic, economic and environmental properties and integrated criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Хоботня Т. Г. 
Підвищення ефективності міжнародних автомобільних вантажних перевезень / Т. Г. Хоботня. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено вирішенню важливої науково-практичної задачі підвищенню ефективності міжнародних автомобільних вантажних перевезень за допомогою розробки, удосконалення і впровадження моделей, методів та програмного забезпечення процесу управління перевезеннями вантажів на транспортних мережах при незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів. В роботі вперше розроблена система підтримки прийняття рішень по управлінню вантажними перевезеннями (СПРУВП) на транспортних мережах у міжнародному сполученні, яка значно підвищує якість управлінських рішень при знаходженні оптимального плану перевезень вантажів за рахунок використання всіх існуючих і удосконалених методів зведення незбалансованих вантажних перевезень до збалансованого виду. Удосконалено методику використання симплексного методу при оптимізації вантажних перевезень на транспортних мережах у міжнародному сполученні, яка дозволяє проводити оптимізацію вантажних перевезень при наявності незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів, а також враховує особливість випадку перевищення обсягу пропозиції вантажу над його попитом. Подальший розвиток знайшов пропорційно-різницевий метод усунення незбалансованості обсягів постачань і замовлень вантажів в транспортних мережах, використання якого в окремих випадках сприяє отриманню більш ефективного плану вантажних перевезень.^UThe thesis is devoted to solving the important scientific and practical problem of increasing the efficiency of international road freight transportation through the development, improvement and implementation of models, methods and software for freight transportation management in transport networks with imbalance between the volumes of deliveries and orders of goods. A decision-taking support system for freight transportation management (DTSFTM) in international transport networks has been developed for the first time, which significantly improves the quality of management decisions in finding the optimal freight transportation plan through the use of all existing and improved methods of reducing unbalanced freight to more balanced one. In order to optimize freight transportation in international networks the methodology of using simplex method has been improved. This methodology allows to optimize freight transportation with existing imbalance between the volumes of deliveries and orders of goods as well as takes into account the peculiarity of the case when the supply of goods exceeds its demand. A proportional-difference method of eliminating the imbalance between the volumes of deliveries and orders of goods in transport networks has been further developed, the use of which in some cases contributes to a more efficient freight transportation plan. In the course of research there has been performed modeling of processes of rational organization of freight transportation in transport systems under conditions of unbalanced volumes of freight deliveries and orders, namely: solution of network transport problems with unbalanced volumes of deliveries and orders; use of the theory of network flow problems in electronic spreadsheets to optimize freight traffic; calculation of optimal freight transportation plans with the help of new approaches in the designed software environment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського