Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>M=Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Гаврилюк В. В. 
Методика навчання майбутніх офіцерів-прикордонників основ бойового забезпечення оперативно-службових дій підрозділів. / В. В. Гаврилюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню ефективності методики навчання майбутніх офіцерів-прикордонників основ бойового забезпечення оперативно-службових дій підрозділів. У роботі з'ясовано стан розробленості проблеми дослідження, визначено особливості змісту навчання майбутніх офіцерів-прикордонників основ бойового забезпечення оперативно-службових дій підрозділів, а також особливості моніторингу результатів цього процесу. З метою ефективності покращення якості освітнього процесу розроблено методику навчання майбутніх офіцерів-прикордонників основ бойового забезпечення оперативно-службових дій підрозділів, а також обґрунтовано педагогічні умови, що її забезпечують. Ефективність розробленої методики доведено за результатами експерименту.^UThe thesis is devoted to the decision of the problem of future border guard officers training within the fundamentals of units' operative and service operations combat support, taking into account the current military and political situation on the state border of Ukraine, which is left out of the attention of scientists now. This is evidenced by the results of the analysis of scientific and pedagogical sources on the research problem.The peculiarities of the training of future border guard officers training in terms of the fundamentals of units' operative and service operations combat support are determined by the main functions of the State Border Guard Service of Ukraine, among which the main ones are: participation in measures aimed at combating terrorism, the cessation of illegal armed formations, organized groups and criminal organizations that violated the crossing order of the state border of Ukraine; coordination of activity of military formations and corresponding law-enforcement bodies connected with protection of the state border of Ukraine.The fulfilment of these functions involves the formation of the State Border Guard Service of Ukraine officers common military competencies, which is understood as the totality of the results of the future border guard officers training within the common military disciplines, which determine the professional qualification of the tactical level officer, including the types of combat support of operational and service actions of the units (intelligence, security, radio electronic combat, tactical masking, engineering, radiation, chemical, biological protection).In order to monitor the results of the future border guard officers training in terms of the fundamentals of units' operative and service operations combat support it should be used motivational, cognitive and professional activity criteria.Indicators of the motivational criterion are the interest and awareness of the importance of common military disciplines, the need to analyze the achievements of military science in a definite direction, in close interaction with the scientific and pedagogical staff and experienced leaders of the border units. The cognitive criterion is characterized by indicators such as quality, depth, and sustainability of mastery of common handed competencies. Indicators of professional activity criterion are the ability to perform professionally the tasks assigned to the official purpose, take on the initiative and responsibility for the decisions made. The formation of the joint competences of the future border guard officers can be manifested at three levels: the reproductive one, partially modelling, combine modelling.In the educational process of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi the methods of future border guard officers training in terms of the fundamentals of units' operative and service operations combat support training is realized – the way of the theoretical and practical activities of the future border guard officers training organizing, due to the regularities and features of the content of the discipline «Fundamentals of Combat Support». The formation of joint competences has been provided consistently in accordance with the basic periods of professional development of future border guard officers: the adaptation, the period of professional experience and the period of integration of the formed professionally important competencies and personality traits to the individual style of the work of future border guard officers.The following pedagogical conditions are important for ensuring the effective implementation of the training methods for future border guard officers: the optimal structure and content of the educational and methodological complex of joint military disciplines, taking into account the experience of border security in the Joint Forces Operation zone ensuring; the use of methods of training in accordance with the periods of professional development of the future officer in the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi; realization of methodical support of independent work of future border guard officer on the principles of an integrative approach.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Половніков В. В. 
Адміністративно-правові засади управління у сфері охорони та захисту державного кордону України / В. В. Половніков. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є одним із перших у вітчизняній юридичній науці комплексним монографічним дослідженням адміністративно-правових засад управління у сфері охорони та охорони державного кордону України. Дисертація присвячена науково-теоретичному узагальненню теорії і практики управління у сфері охорони та захисту державного кордону України, визначенню адміністративно-правових засад такого управління, стану адміністративно-правового забезпечення діяльності Державної прикордонної служби України як суб’єкта управління спеціального призначення.У дисертації: охарактеризовано охорону та захист державного кордону як складову забезпечення національної безпеки України, висвітлено комунікативну та охоронну функції державного кордону; висвітлено поняття, особливості та недоліки структури управління у сфері охорони та захисту державного кордону України; визначено завдання управління у цій сфері, внутрішні та зовнішні функції такого управління, їх класифікацію. Значну увагу приділено: визначенню принципів управління у сфері охорони та захисту державного кордону України, заходам нормативно-правового забезпечення управління у цій сфері та стану його правового регулювання, визначенню поняття суб’єктів такого управління та їх характеристики; з’ясуванню статусу, проблемних питань та шляхів удосконалення адміністративно-правового регулювання статусу таких органів Державної прикордонної служби України, як: Адміністрація, регіональне управління, підрозділ охорони кордону, підрозділ морської охорони; визначення поняття та видів організаційно-правових форм управління в цій сфері; характеристиці адміністративних актів та методів такого управління, серед яких виокремлено адміністративні методи.У дисертації охарактеризовано оперативно-службову діяльність органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України, з’ясовано форми її внутрішньої і зовнішньої службової діяльності та стан їх сучасного розвитку; визначено та сформульовано особливості управління у сфері фізичної, технічної та оперативної охорони державного кордону органами (підрозділами) Державної прикордонної служби України, переваги та недоліки цих способів охорони; визначено поняття та структуру управління персоналом Державної прикордонної служби України; здійснено характеристику дисциплінованості та відповідальності особового складу, державно-службових відносин у Державній прикордонній службі України; розкрито сучасний стан та запропоновано шляхи удосконалення нормативно-правового регулювання соціально-правового захисту особового складу, а також управління персоналом в Державній прикордонній службі України як засобу вдосконалення її діяльності. У дисертації: вказано на різницю між військовими та воєнізованими суб’єктами управління у сфері охорони та захисту державного кордону України, висвітлено загальні риси військової служби в Україні, особливості проходження такої служби в Державній прикордонній службі України та її окремих органах (підрозділах); охарактеризовано подальший розвиток функцій, організаційних структур і форм управління у сфері охорони та захисту державного кордону України в ході інтеграційних процесів в Україні; сформульовано напрями вдосконалення взаємодії між суб’єктами такого управління; розкрито роль і значення забезпечення його законності; з’ясовано зарубіжний досвід управління у цій сфері та можливості його використання в Україні. Виявлено проблеми забезпечення правових і організаційних засад оперативно-службової (оперативно-розшукової) діяльності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України, які потребують вирішення шляхом проведення теоретико-правових досліджень, розроблення та впровадження відповідних підзаконних нормативних актів, розробки і реалізації актуальних планів розвитку. Одними із напрямків удосконалення нормативно-правового забезпечення управління у сфері охорони та захисту державного кордону України зазначені: модернізація управління і удосконалення нормативно-правового забезпечення інтегрованого управління кордонами.У дисертації подано авторські визначення таких термінів, як: управління у сфері охорони та захисту державного кордону України, охорона державного кордону, оперативно-службова діяльність, форма оперативно-службової діяльності, фізична, технічна та оперативна охорона кордону та ін., пропозиції щодо змін і доповнень до чинного законодавства України. Аргументовано позицію щодо необхідності законодавчого закріплення понять координації та взаємодії в управлінській діяльності. Крім того, внесено низку пропозицій щодо вдосконалення Законів України «Про державний кордон України», «Про Державну прикордонну службу України», «Про прикордонний контроль».^UThe dissertation is one of the first in domestic legal science complex monographic research of administrative and legal bases of management in the field of Ukraine`s state border guard and protection. The dissertation is dedicated to the scientific and theoretical generalization of the theory and practice in the sphere of protection and security of the state border of Ukraine, determination of the administrative and legal principles of such management, the state of administrative and legal support for the State Border guard service of Ukraine activity as a subject of special purpose management.The dissertation: characterizes the state border guard and protection as a component of ensuring the national security of Ukraine, highlights the communicative and security function of the state border; highlights concepts, features and disadvantages of the management structure in the field of Ukraine`s state border guard and protection; defines tasks of management in this sphere, internal and external functions of such management, its classification. Considerable attention is paid to: definition of management principles in the field of Ukraine`s state border guard and protection, measures of regulatory and legal support of management in this area and the condition of its legal regulation, defining the concept of such entities and implementing their characteristics; clarification of the status, problematic issues and ways to improve the administrative and legal regulation of the status of such bodies of the State Border Guard Service of Ukraine as: Administration, regional administration, border protection unit, Marine Guard unit; defining the concept and types of legal and organizational forms of management in this area; characteristics of administrative acts and methods of such management, among which administrative methods are singled out.The dissertation characterizes the operative and service activities of the bodies (units) of the State Border Guard Service of Ukraine, clarifies the forms of internal and external service activities and the state of their modern development; identified and formulated features of management in the field of physical, technical and operative protection of the state border by bodies (units) of the State Border Guard Service of Ukraine, the advantages and disadvantages of these methods of protection; the concept and structure of the State Border Guard Service of Ukraine staff are defined; the characteristic of discipline and responsibility of the personnel, civil and service relations in the State Border Guard Service of Ukraine is carried out; revealed the current state and offered the ways of improvement of normative and legal regulation of legal protection of the personnel, and also its management in the State Border Guard Service of Ukraine as a means of improvement of its activity. The dissertation: points out the difference between military and militarized subjects of management in the field of Ukraine`s state border guard and protection, highlights the general features of military service in Ukraine, features of such service in the State Border Guard Service of Ukraine and its individual bodies (units); further development of functions, organizational structures and forms of management in the field of Ukraine`s state border guard and protection in the course of integration processes in Ukraine is characterized; the directions of improvement of interaction between subjects of such management are formulated; the role and importance of ensuring its legitimacy are revealed; the foreign experience of management in this sphere and possibilities of its use in Ukraine are found out. The problems of ensuring the legal and organizational foundations of operational-service (operational-investigative) activities of bodies (units) of the SBGS of Ukraine have been identified, which need to be solved by conducting theoretical and legal studies, developing and implementing of relevant by-laws normative acts, and developing and implementing current development plans. One of the areas of improvement of the regulatory and legal support of management in the field of SBPD of Ukraine is: modernization of management and improvement of the regulatory and legal support of integrated border management.The dissertation contains the author's definitions of such terms as: management in the field of Ukraine`s state border guard and protection, security of the state border, operative and service activities, form of operative and service activities, physical, technical and operative boder guard etc., proposals for changes and additions to the current Ukraine`s legislation. The position regarding the need for legislative consolidation of the concepts of coordination and interaction in management activities is argued. In addition, a number of proposals for improving the Laws of Ukraine “On the State Border of Ukraine”, “On the State Border Guard Service of Ukraine”, “On Border Control”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єпринцев П. С. 
Теорія та практика запобігання організованій злочинності в Україні: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.08 / П. С. Єпринцев. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню кримінологічних проблем запобігання організованій злочинності в Україні. Поставлено й вирішено наукову проблему розроблення цілісного доктринального підходу до формування концепції запобігання організованій злочинності, що надало можливість обґрунтувати пропозиції, спрямовані на удосконалення законодавства та практики його застосування. Розкрито основні теоретико-правові основи запобігання організованій злочинності через аналіз поняття, сутності, особливостей, суспільної небезпеки, кримінальної відповідальності й зарубіжного досвіду запобігання їй. Надано кримінологічну характеристику організованої злочинності в Україні. Розкрито стан та тенденції, виокремлено причини та умови, що призводять до вчинення кримінальних протиправних дій організованими групами та злочинними організаціями, а також надано кримінологічну характеристику їх лідерів та інших учасників. Окреслено концептуальні засади організації діяльності суб’єктів запобігання організованій злочинності, розроблено і впроваджено до їх практичної діяльності заходи запобігання. Запропоновано шляхи вдосконалення взаємодії правоохоронних органів з іншими органами.^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of criminological problems of preventing organized crime in Ukraine. For the first time, the scientific problem of developing a holistic doctrinal approach to the formation of the concept of preventing organized crime was raised and solved, which provided an opportunity to justify proposals aimed at improving legislation and the practice of its application. The main theoretical and legal foundations of the preventing organized crime are revealed through the analysis of the concept, essence, features, social danger, criminal responsibility and foreign experience of its prevention. A criminological description of organized crime in Ukraine is provided. The state and trends are revealed, the reasons and conditions contributing to the commission of criminal illegal actions by organized groups and criminal organizations are singled out, as well as a criminological description of their leaders and other participants is provided. The conceptual principles of the organization the subjects’ activities of the preventing organized crime are outlined, preventative measures are developed and implemented in their practical activities. It is suggested the ways to improve the interaction of law enforcement agencies with other agencies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Ксензюк А. Я. 
Адміністративно-деліктний механізм забезпечення прикордонної безпеки в Україні: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / А. Я. Ксензюк. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правової природи, особливостей і реалізації в Україні адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави.Установлено, що прикордонна безпека має свою власну видову специфіку, що спрямована на забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності держави, захист національних інтересів в прикордонній сфері, що і варто вважати основною метою прикордонної безпеки. Запропоновано під прикордонною безпекою держави розуміти – збалансований стан захищеності державного суверенітету, територіальної цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства й держави у прикордонні сфері. З методологічних позицій визначено, що проблема адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави повинна розглядатися як цілісна система взаємозалежних елементів, взаємна узгодженість і послідовність розгляду яких дає змогу розкривати і доповнювати зміст одне одного. Наведені у дослідженні теоретико-методологічні основи пізнання адміністративно-деліктних механізмів забезпечення прикордонної безпеки визначили базові положення, що дозволили сформувати логічну структуру дисертаційного дослідження.Адміністративним правопорушенням (деліктом) проти прикордонної безпеки держави розглядається як суспільно шкідливе (небезпечне), винне й протиправне діяння особи, що посягає на збалансований стан захищеності державного суверенітету й територіальній цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства і держави у прикордонні сфері, за яке законом передбачено адміністративну відповідальність. До них відносяться правопорушення, передбачені статтями 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 КУпАП та статтею 1 Закону України «Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень».Констатовано, що прикордонні відносини, які поєднують охоронювані адміністративно-деліктним правом суспільні відносини, дають змогу вести мову суто про родовий об’єкт адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України без поділу їх юридичних складів на видові об’єкти. При цьому родовим об’єктом цих правопорушень (деліктів) є прикордонна безпека держави, що становить собою однорідні й тотожні за своїм змістом суспільні відносини.Для адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України характерним є обов’язковість такого елементу об’єктивної сторони як місце їх вчинення. Ця ознака конструктивно закладена в кожен склад цих правопорушень (деліктів) або безпосередньо, або змістовно. Місцем є конкретно визначена частина прикордонного простору, з учиненням чи не вчиненням у межах якого відповідне суспільно шкідливе діяння (дія або бездіяльність) законом про адміністративну відповідальність пов’язується наявність певного складу правопорушення (делікту), що посягає на прикордонну безпеку держави. Притаманним для цих правопорушень також є наявність спеціального суб’єкта щодо їх вчинення: особа, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України; іноземці та особи без громадянства; особа, яка перетинає державний кордон України чи межі тимчасово окупованої території України; підприємство (його об’єднання), установи, організації чи фізичні особи, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення.Адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності Держприкордонслужби, що співвідносяться між собою як частка і ціле. Доведено, що слід вести мову про формулювання такого поняття як «адміністративно-деліктна юрисдикційна діяльність», яке розкриває змістовно-структурне розуміння про те, що адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності органу публічної влади, Держприкордонслужби зокрема.Нормативно-правове забезпечення досліджуваної сфери передбачає сприяння здійсненню пошуку шляхів щодо удосконалення існуючих і новостворюваних адміністративно-деліктних норм задля необхідного виконання принципово нових завдань у забезпеченні прикордонної безпеки держави, при цьому становлячи відповідний процес утворення й підтримки (у певних межах) організаційно-функціональних конструктивних характеристик прикордонної безпеки держави через забезпечення управлінського впливу нормативно-правовими засобами.У дослідженні надано пропозиції щодо удосконалення українського законодавства у прикордонній сфері та запропоновано: врегулювати в КУпАП порядок застосування стягнення у виді примусового видворення; передати повноваження розгляду справ за статтею 204-1 КУпАП органам Держприкордонслужби; визнати такими, що втратили чинність, статті 204-3, 204-4 КУпАП; запровадити у законодавстві єдину конструкцію поняття «законодавство про державний кордон України» шляхом доповнення статті 6-1 Закону України «Про державний кордон України» та відповідного корегування інших законів.^UThe dissertation is a comprehensive study of the legal nature, features and implementation of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state in Ukraine.It has been established that border security has its own species specificity, which is aimed at ensuring state sovereignty and territorial integrity of the state, protecting national interests in the border area, which should be considered the main goal of border security. It is suggested that the border security of the state should be understood as a balanced state of protection of state sovereignty, territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in the border area protected by the legislation on the state border.From a methodological point of view, it is determined that the problem of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state should be considered as a whole system of interdependent elements, the mutual coherence and sequence of consideration of which makes it possible to reveal and complement each other's content. The theoretical-methodological foundations of knowledge of the administrative-delict mechanisms of border security provided in the study determined the basic provisions that made it possible to form the logical structure of the dissertation research.An administrative offense (delict) against the border security of the state is considered as a socially harmful (dangerous), culpable and illegal act of a person that encroaches on the balanced state of protection of state sovereignty and territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in border areas protected by the legislation on the state border the sphere for which the law provides for administrative responsibility. These include offenses provided for by Articles 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 of the Code of Criminal Procedure and Article 1 of the Law of Ukraine "On Liability of Carriers During International Passenger Transportation".It was established that border relations, which combine social relations protected by administrative and tort law, make it possible to speak purely about the generic object of administrative offenses (torts) against the border security of Ukraine without dividing their legal structures into specific objects. At the same time, the generic object of these offenses (delicts) is the border security of the state, which is homogeneous and identical in its content to social relations.For administrative offenses (delicts) against the border security of Ukraine, the obligation of such an element of the objective party as the place of their commission is characteristic. This feature is constructively embedded in each composition of these offenses (delicts) either directly or meaningfully. A place is a specifically defined part of the border space, with the commission or non-commitment of a corresponding socially harmful act (action or inaction), according to the law on administrative responsibility, the presence of a certain composition of the offense (delict) that encroaches on the border security of the state is associated. Inherent to these offenses is also the presence of a special subject for their commission: a person who is part of the order for the protection of the state border of Ukraine; foreigners and stateless persons; a person who crosses the state border of Ukraine or the borders of the temporarily occupied territory of Ukraine; an enterprise (its association), institutions, organizations or natural persons that carry out international passenger transportation.The regulatory and legal support of the researched area involves the promotion of the search for ways to improve existing and newly created administrative and tort norms for the necessary performance of fundamentally new tasks in ensuring the border security of the state, while constituting the corresponding process of formation and maintenance (within certain limits) of organizational and functional constructive characteristics border security of the state through the provision of managerial influence by regulatory and legal means.The study provided proposals for improving Ukrainian legislation in the border area and proposed: to regulate the procedure for the application of penalties in the form of forced deportation in the Criminal Code of Administrative Offenses; transfer the authority to consider cases under Article 204-1 of the Code of Administrative Offenses to the bodies of the State Border Service; recognize Articles 204-3, 204-4 of the Code of Administrative Offenses as having lost their validity; introduce in the legislation a unified construction of the concept of "legislation on the state border of Ukraine" by supplementing Article 6-1 of the Law of Ukraine "On the State Border of Ukraine" and correspondingly correcting other laws.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Жукова Є. О. 
Види публічного адміністрування: проблеми правової теорії і практики: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / Є. О. Жукова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації запропоновано концепцію видів публічного адміністрування, яка базується на структурному підході і обумовлює необхідність ревізії правового забезпечення діяльності публічних адміністрацій відповідно до принципу людиноцентризму, з урахуванням тенденцій децентралізації та зниження довіри до представників публічної влади у суспільстві постмодерну. Публічне адміністрування в інструментальному аспекті визначено як правовий спосіб забезпечити потреби, інтереси та інші інтенції фізичних та юридичних осіб, шляхом законодавчого та підзаконного закріплення статусу публічних адміністрацій, їх формування та комплектування, постановки цілей та планування їх діяльності, безпосередньої правозастосовної діяльності та контролю різних рівнів за її здійсненням. Сформульовано поняття виду публічного адміністрування як автономної та незалежної від суб’єктивного сприйняття галузі діяльності публічних адміністрацій, у ході якої вони шляхом реалізації своєї компетенції досягають цілей та відповідності місії свого функціонування. Запропоновано у якості класифікаційного критерію виокремлення видів публічного адміністрування їх територіальний масштаб, значущість якого в умовах децентралізації перманентно підвищується, і визначено наявність правових прогалин, пов’язаних із здійсненням публічного адміністрування територіальними громадами.Обґрунтовано, що правовий режим воєнного стану обумовлює активне використання втручального публічного адміністрування, однак можна прогнозувати, що післявоєнне відновлення України потребуватиме широкого арсеналу фасілітивних методів публічного адміністрування, за допомогою яких можна запобігти втрат, притаманних централізованому розподіленню ресурсів. Удосконалено характеристику онтології публічного адміністрування охарактеризовано у двох аспектах: структурному та динамічному. Структурний аспект складається з побудови публічної адміністрації з ієрархічним характером, інституалізацією виконуваних функцій та компетенційними властивостями посадових осіб, і структури процесу публічного адміністрування, який передбачає постановку мети, окреслення завдань, вибір суб’єктів, наділення їх відповідними функціями та повноваженнями, планування і контроль за їх діяльністю, вибір критеріїв оцінки їх діяльності та проведення самого процесу оцінювання відповідно до обраних критеріїв. Динамічний аспект онтології публічного адміністрування представляє собою ціннісну та предметну спрямованість діяльності публічної адміністрації у межах наявної у певній державі публічної політики відповідно до конкретної сфери суспільних відносин.Визначено періодизацію розвитку категорії публічного адміністрування у національній правовій науці.Сформульоване авторське розуміння відмінностей між публічним адмініструванням і державним управлінням.Запропоновано класифікацію видів публічного адміністрування: за цільовим критерієм: надання публічних послуг, забезпечення публічної безпеки і правопорядку та нормотворча діяльність, спрямована на створення (зміцнення) правових механізмів реалізації прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб; за критерієм направленості: зовнішні (надання публічних послуг, забезпечення публічної безпеки та правопорядку) і внутрішні (розробка і затвердження підзаконних правових актів, в яких визначено компетенцію посадових осіб публічних адміністрацій у сфері публічного адміністрування, процедури здійснення публічного адміністрування тощо); за критерієм територіального масштабу: загальнодержавні, регіональні, місцеві види публічного адміністрування; за критерієм юридичних наслідків: види публічного адміністрування, які тягнуть і не тягнуть за собою настання юридичних наслідків для фізичних і юридичних осіб.Удосконалено підходи до сутності зовнішніх видів публічного адміністрування, виокремлених за критерієм направленості, що реалізуються у взаємодії з іншими суб’єктами, які не належать до публічної адміністрації, зміст діяльності яких значною мірою визначається закріпленою у правових актах компетенцією, а також розуміння внутрішніх видів публічного адміністрування як комплексу дій, спрямованих на створення нормативно-правових, кадрових, технологічних, інформаційних та інших умов, необхідних для реалізації компетенції публічної адміністрації.Визначено шляхи провадження досвіду щодо застосування окремих видів публічного адміністрування у Німеччині, Швейцарії, Норвегії, Литві та Албанії, а також здобутки у досліджуваній сфері Організації економічного співробітництва та розвитку.Дістала подальшого розвитку характеристика видів публічного адміністрування, виокремлених за критерієм юридичних наслідків, які запропоновано розуміти як сукупність фасілітивних, контрольних та інших видів публічного адміністрування.Запропоновано зміни та доповнення до законодавчих та підзаконних правових актів, якими регулюються правовідносини, пов’язані із застосуванням видів публічного адміністрування.^UThe dissertation proposes a concept of types of public administration, which is based on a structural approach and determines the need to revise the legal support of public administrations in accordance with the principle of human-centeredness, taking into account the decentralization trends and the decrease of trust in representatives of public authorities in postmodern society.Public administration in the instrumental aspect is defined as a legal way to ensure the needs, interests and other intentions of individuals and legal entities, through legislative and sub-legal consolidation of the status of public administrations, their formation and staffing, setting goals and planning their activities, direct law enforcement activities and control of various levels its implementation. The concept of a type of public administration is formulated as an autonomous and independent of the subjective perception of the field of activity of public administrations, during which they achieve the goals and compliance with the mission of their functioning through the implementation of their competence. Their territorial scale is proposed as a classification criterion for distinguishing types of public administration, the significance of which is permanently increasing in conditions of decentralization, and the presence of legal gaps related to the implementation of public administration by territorial communities is determined.The characterization of the ontology of public administration has been improved and characterized in two aspects: structural and dynamic. The structural aspect consists of the construction of a public administration with a hierarchical nature, the institutionalization of the performed functions and the competent properties of officials, and the structure of the public administration process, which involves setting a goal, outlining tasks, selecting subjects, assigning them the appropriate functions and powers, planning and control over their activities, the selection of evaluation criteria for their activities and the evaluation process itself in accordance with the selected criteria. The dynamic aspect of the ontology of public administration represents the value and objective orientation of the activity of public administration within the limits of public policy available in a certain state in accordance with a specific sphere of social relations.The periodization of the development of the category of public administration in national legal science is determined.Formulated author's understanding of the differences between public administration and public administration.The classification of types of public administration is proposed: according to the target criterion: provision of public services, provision of public security and law and order, and rule-making activities aimed at creating (strengthening) legal mechanisms for the realization of the rights, freedoms and interests of individuals and legal entities; according to the criterion of orientation: external (provision of public services, ensuring public security and law and order) and internal (development and approval of subordinate legal acts, which define the competence of public administration officials in the field of public administration, procedures for public administration, etc.); according to the criterion of territorial scale: national, regional, local types of public administration; according to the criterion of legal consequences: types of public administration that entail and do not entail the onset of legal consequences for individuals and legal entities.Approaches to the essence of external types of public administration, distinguished by the criterion of orientation, which are implemented in interaction with other subjects that do not belong to public administration, the content of whose activities are largely determined by the competence enshrined in legal acts, as well as the understanding of internal types of public administration, have been improved as a set of actions aimed at creating regulatory, personnel, technological, information and other conditions necessary for the implementation of the competence of public administration.Ways of implementing experience in the application of certain types of public administration in Germany, Switzerland, Norway, Lithuania and Albania, as well as achievements in the researched field of the Organization for Economic Cooperation and Development, are determined.The characteristics of types of public administration, distinguished by the criterion of legal consequences, which are proposed to be understood as a set of facilitative, control and other types of public administration, received further development.Changes and additions to legislative and by-law legal acts regulating legal relations related to the application of types of public administration are proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського