Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (45)Книжкові видання та компакт-диски (218)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>M=Львівський державний університет безпеки життєдіяльності<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хлипавка Г. Г. 
Формування соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України в процесі професійної підготовки / Г. Г. Хлипавка. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації досліджено проблему формування соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України в процесі професійної підготовки. Визначено сутність цього явища як інтегрованого особистісного утворення, динамічного відносно соціокультурного контексту, яке забезпечує взаємодію особистості з навколишнім соціальним середовищем, визначає її соціальну роль, соціальну зрілість і природу поведінкових моделей для ефективної реалізації особистісних і професійних цілей у суспільстві. Розкрито структуру соціальної компетентності як єдності індивідуально-психологічного, комунікативно-діяльнісного та рефлексивно-поведінкового компонентів. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено сукупність організа¬ційно-педагогічних умов, що забезпечують ефективність формування соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України в процесі професійної підготовки. Побудовано й апробовано модель формування соціальної компетентності майбутніх офіцерів служби цивільного захисту України, яка містить теоретико-методологічний, цільовий, суб'єктний, змістово-процесуальний і резуль¬тативний блоки. Доведено ефективність впровадження організаційно-педагогічних умов, моделі та авторської методики формування соціальної компетентності курсантів у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання.^UThe dissertation is devoted to solving of the current problem of social competence formation of the future officers of the Civil Protection Service of Ukraine in the process of professional training. The research paper analyses scope of research done in this topic in pedagogical theory and practice, clarifies and systematizes basic concepts and notions of the research (competency, key competencies, integral competence, communicative competence, professional competence, social competence, social facilitation).Grounding on the results of the analysis of the interdependence of the varieties of socially and professionally important competencies, their interrelation with social competence and functional roles in determining the essence of the phenomenon under study, the basic concept of research has been specified. In the dissertation, the social competence of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine is considered as an integrated personality formation which is dynamic in relation to the sociocultural context, which provides interaction of an individual with the surrounding social environment, defines their social role, social maturity and the nature of behavioural models for the effective implementation of personal and professional goals in society. It has been substantiated that the structure of social competence of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine includes the following components: individual and psychological; communicative and activity-oriented; reflexive and behavioural. Assessment criteria for formation of each component (communicative and activity-oriented, cognitive and motivational, reflexive and psychological, professional and personal) and assessment indicators have been suggested. High, sufficient, average and low levels of social competence formation have been determined.The model of social competence formation of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine, which unites the purpose, scientific approaches to vocational and pedagogical training, factors of formation and components of social competence, pedagogical conditions of its formation in future officers of the Civil Protection Service of Ukraine has been scientifically substantiated and implemented. Implementation of the model envisages enrichment of theoretical training content, the use of effective forms and methods of professional training of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine, modernization of teaching and methodological materials, improvement of educational process management with the purpose of monitoring of social competence formation of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine.The pedagogical conditions of social competence formation as a complex of measures that provide improvement of the content of training, application of the newest methods, purposeful formation of social competence of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine have been substantiated. It has been proved that the introduction of a model and methodology for social competence formation is effective under certain organizational and pedagogical conditions: development of professional motivation of students to master the future profession; introduction of innovative pedagogical methodologies into the process of training of future officers of the Civil Protection Service; organization of educative work aimed at social competence formation of cadets. Quantitative and qualitative analysis of the results of experimental work, as well as application of methods of mathematical statistics confirmed the hypothesis, achievability of purpose, expediency of organizational and pedagogical conditions, models and methods of social competence formation in future officers of the Civil Protection Service of Ukraine in the process of professional training.A complex of educational and methodological materials has been developed for social competence formation of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine, which includes methodological recommendations "Social Competence Formation of Future Officers of the Civil Protection Service of Ukraine in the Process of Professional Training"; programs of the scientific and methodical seminar "Social Competence of Officers of the Civil Protection Service of Ukraine as a Factor in the Development of Their Professionalism", activities of "Social success" club. Effectiveness and expediency of applying the developed and tested methodical recommendations to implement the methodology of social competence formation of future officers of the Civil Protection Service of Ukraine has been proved. The issues for further research have been outlined


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Березенський Р. В. 
Моделі та методи управління проектами інформатизації автотранспортного господарства військових формувань та правоохоронних органів / Р. В. Березенський. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню питань підвищення якості управління проектами інформатизації автотранспортних господарств шляхом розробки нових моделі та методів управління явними знаннями в таких проектах. Розроблено модель управління явними знаннями у проектах інформатизації автотранспортного господарства військових формувань та правоохоронних органів на основі методів штучного інтелекту в межах інформаційної системи, яка враховує особливості функціонування підрозділів, а саме – створення механізму отримання знань всіма зацікавленими особами стосовно процесів управління проектів інформатизації. Удосконалено метод управління явними знаннями у проектах інформатизації автотранспортного господарства військових формувань та правоохоронних органів, який на відміну від існуючих застосовує онтологічні та продукційні підходи для побудови бази знань та здійснення логічного виводу, що дозволяє управляти знаннями у проектах на рівні експертних систем, але на більш розвинутій основі. Також удосконалено метод вибору проектів інформатизації автотранспортного господарства військових формувань та правоохоронних органів, що відрізняється від відомих застосуванням положень теорії управління знаннями, теорії прийняття рішень та методу дерев рішень. Він надає змогу формалізувати й автоматизувати завдання вибору методу обробки даних та прийняття рішень у проекті інформатизації.^UThe dissertation is devoted to the research of the issues of improving the quality the management of information projects of motor transport enterprises by developing new model and methods of management of explicit knowledge in such projects. A model for the management of explicit knowledge in the projects of informatization of the transport economy of military formations and law enforcement bodies on the basis of artificial intelligence methods within the information system that takes into account the peculiarities of the functioning of the units, namely the creation of a mechanism for obtaining knowledge of all interested persons in relation to the processes of informatization management. The method for managing explicit knowledge in the projects of informatization of the motor transport of military formations and law-enforcement bodies is improved, which, in contrast to existing ones, uses ontological and production approaches for building a knowledge base and implementation of logical output, which allows managing knowledge in projects at the level of expert systems, but for more advanced basis. The method of choosing informatization projects of motor transport of military formations and law enforcement agencies is also improved, which differs from the well-known application of the provisions of the theory of knowledge management, decisionmaking theory and decision tree method. It provides the opportunity to formalize and automate the task of choosing the method of data processing and decision-making in the project of automation informatization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Гусак О. М. 
Інформаційна технологія раннього виявлення лісових пожеж за допомогою безпілотних літальних апаратів / О. М. Гусак. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розробці інформаційної технології розширення функціональних можливостей неспеціалізованих безпілотних літальних апаратів для раннього виявлення лісових пожеж. На основі розширення інформаційно-технічних ресурсів сучасних безпілотних літальних апаратів розроблено інформаційну технологію раннього виявлення джерел запалювання лісу, яка підвищує ефективність протипожежного захисту, надаючи додаткову можливість інформування про небезпеку. Розроблено метод обробки відеопотоків для автоматизованого пошуку джерел запалювання у фоновому режимі з використанням паралельних обчислень, що забезпечує розподіл та оптимізацію використання ресурсів безпілотних літальних апаратів та пристроїв управління. Шляхом автоматичної адаптації математичних параметрів до технічних характеристик пристроїв управління, удосконалено метод вейвлет-перетворення та метод обробки кадрів залежно від частоти, що дає змогу вести моніторинг у фоновому режимі, використовуючи стандартні пристрої. Удосконалено метод автоматичного виявлення джерел запалювання шляхом автоматичного визначення відносної кількості точок цифрового зображення, що належать до нечіткого кластера неприродних кольорів.^UThe dissertation is devoted to the development of information technology to expand the functionality of non-specialized unmanned aerial vehicles for the early detection of forest fires.On the basis of the analysis performed, it can be stated that one of the main requirements for the protection of forests from fire is effective monitoring, ensuring the earliest possible detection of hot spots. Compliance with this requirement is impossible without the use of information technologies that ensure the early detection of the danger of a forest fire and the timely notification of the relevant services. Their introduction into the practice of the forest fire fighting system is the key to the rapid response of emergency crews and the prevention of the growth of small hot spots of forest fire into a large-scale environmental catastrophe.The developed information technology is designed to eliminate the existing contradiction between the high level of costs for the development of high-tech fire-fighting equipment and their insufficient efficiency, as evidenced by the analysis of statistical data.The essence of the proposed information technology is to attract additional nontechnical resources, namely, unmanned aerial vehicles, whose owners are individual users, to the fire monitoring process, and detection of forest fires in the early stages of fire. Involving individual operators of unmanned aerial vehicles – participants of mass events held outdoors to the cooperation, will increase the effectiveness of fire monitoring. During scheduled flights, an unmanned aerial vehicle, in parallel with its scheduled tasks, performs an additional function – detects forest fires and notifies the appropriate services about the danger of forest fires, which makes it possible to improve a modern forest fire protection system without additional costs for high-tech equipment.To solve the problems stated in the study, there has been developed a method for processing video streams that allows making automated search of forest fires in the background using parallel computing, which ensures distribution and optimization of the use of unmanned aerial vehicle resources and control devices. The solution of the information technology problem of ensuring the efficiency of obtaining information on the presence of forest fires is provided by improving the methods of processing digital images and video sequences, which allowed them to be used in the course of monitoring and evaluating extreme situations on-line. In the course of the study, the automatic adaptation of mathematical parameters to the technical characteristics of control devices improved the wavelet transform method and the method of frame-by-frame video processing depending on the frame rate, which allows monitoring in the background using standard control devices such as tablets, smartphones, etc. . The method of automatic detection of forest fires has been improved on the basis of automatic determination of the relative number of image points belonging to a fuzzy cluster of unnatural colors, which makes it possible to increase the efficiency of determining fire sources on digital images. The developed information technology for the early detection of forest fires, suggesting the expansion of the functional information and technological capabilities of modern unmanned aerial vehicles due to the multiprocessor and multi-machine architecture, provides the possibility of timely notification of relevant services about the presence of a forest fire source, preventing the occurrence of a large-scale forest fire. In the course of the study, software was developed that allows implementing the created information technology. Field experiments were carried out, which allowed setting the optimal settings for clustering and wavelet transform parameters for processing digital images transmitted from an unmanned aircraft. The comparative analysis of the results of the functioning of the information system of automatic detection of digital sources of fire on digital images and the results of a similar task performed by a human operator, confirmed the effectiveness of the proposed information technology. In the future the developed information technology will make it possible to create decision-taking support systems based on expanding the functional information and technological capabilities of non-specialized information and technical resources that can be used in systems for assessing the current operational fire situation, predicting fire danger, and classifying forests according to fire risk, calculation of optimization of time, financial and technical costs for the organization of work on extinguishing and elimination of the consequences of forest fires, will ensure increased environmental sustainability of forestry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Домбровський М. З. 
Проактивне управління проектами організаційного розвитку енергопостачальних компаній в турбулентному оточенні / М. З. Домбровський. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 – управління проектами та програмами. – Львівський державний університет безпеки життєдіяльності Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Львів, 2019. У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і вирішення актуальної науково-прикладної задачі підвищення результативності проактивного управління проектами організаційного розвитку енергопостачальних компаній шляхом розробки моделей, методів і засобів, що формують інструментарій проактивного управління цими проектами на фазах планування і виконання в турбулентному оточенні при обмежених ресурсах. Створена вперше модель управління проектом організаційного розвитку для планування, контролю та управління на допустимій множині цільових функцій. Модель забезпечує можливість управління проектами в координатах параметрів бюджету і часу завершення, при розмитості цільових завдань. Модель уможливлює досліджувати і відображати траєкторії ресурсів і гранично допустимі відхилення та ризики для кожної фази виконання робіт. Розроблено метод проактивного оперативного управління виконанням проекту організаційного розвитку енергокомпаній в турбулентному оточенні, за яким на кожному кроці управління компенсацію відхилень виконують шляхом згладжування, з врахуванням ризиків для своєчасного і з меншим відхиленням від плану виконання обсягу робіт проекту. Удосконалено прийняття рішень на усіх етапах управління проектом з використанням інформаційного ресурсу, що дозволило підвищити якість процесів управління і своєчасність виконання проекту в рамках бюджету.^UThe thesis for the degree of candidate of technical sciences, specialty 05.13.22 – management by projects and programs. – Lviv State University of Life Safety of the State Service of Ukraine for Emergency Situations, Lviv, 2019. Thesis works is sanctified to development of models and methods of proactive management of organizational development projects. Certain advantages of proactive approach in relation to diminishing of errors in a management and expediency of their introduction in practice. The parameters of proactive management are reasonable. A case of organizational development a project frame is first created, for planning, control and management in the possible great number of objective functions. The method of proactive operative management implementation of project of organizational development of power supply companies is worked out in turbulent surroundings after that at every step managements execute indemnification of rejections by smoothing, taking into account risks for timely and with less deviation from the plan of implementation of volume of works of project. Making decision is improved on all stages project management with the use of informative resource.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Штангрет Н. О. 
Підвищення ефективності ліквідування пожеж у підвальних приміщеннях комбінованим застосуванням димовсмоктувачів та струменів тонкорозпиленої води / Н. О. Штангрет. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково технічно завдання підвищення ефективності ліквідування пожеж у підвальних приміщеннях комбінованим застосуванням димовсмоктувачів та струменів тонкорозпиленої води з визначеними параметрами. Розроблено узагальнену математичну модель, що описує фізичні процеси взаємодії струменів тонкорозпиленої води з нагрітим та заповненим продуктами згоряння внаслідок пожежі середовищем приміщень. Запропоновано конструкцію пристрою на базі ДП-7М, де одночасно з потоком повітря подається струмінь тонкорозпиленої води в приміщення під час ліквідування пожеж, науково обґрунтовано його параметри, запропоновано схемні рішення та доведено його ефективність. Розроблено прилад для вимірювання оптичної густини диму та експериментально доведені умови ефективного збільшення показника оптичної видимості та зниження середньооб'ємної температури в приміщенні та визначені швидкості руху пересування ланок ГДЗС в умовах різної видимості у підвальному приміщенні. Розроблено та апробовано методичні рекомендації для осадження продуктів згоряння та зниження середньооб'ємної температури в підвальних приміщеннях житлових у разі ліквідування пожеж з використанням пожежного димовсмоктувача і пристрою для подавання тонкорозпиленої води.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problem of increasing the efficiency of fire fighting in basements by combined use of smoke extractor and water spray. A generalized mathematical model that describes the physical processes of interaction of water spray jets with heated and contaminated combustion products of fire is developed. The construction of a device based on the smoke extractor ДП-7M, where a jet of fine sprayed water is fed into the room simultaneously with the flow of air. The parameters of the device are scientifically substantiated, the circuit solutions are proposed, and its efficiency is proved. The instrument for measuring the optical density of smoke was developed. The conditions of effective increase of the optical visibility and the decrease of the average volumetric temperature of the room were proved experimentally. The speeds of movement of the GSPS units movement under conditions of different visibility characteristics in the basement were determined. The methodical recommendations for the deposition of combustion products and the reduction of the average volumetric temperature in the basement rooms in cases of fire extinguishing using the smoke extractor together with the device for supplying finely sprayed water were developed and tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Меленчук В. М. 
Моделі та методи управління ризиками проектів матеріально-технічного забезпечення автотранспортних підрозділів Збройних Сил України / В. М. Меленчук. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню питань підвищення ефективності управління ризиками проектів матеріально-технічного забезпечення автотранспортних підрозділів Збройних Сил України. Удосконалено логістичну модель проектів матеріально-технічного забезпечення автотранспортних підрозділів Збройних Сил України, що на відміну від відомих додатково застосовує знання-орієнтований підхід. Удосконалено метод оцінки ризиків проектів логістичних інформаційних систем автотранспортних підрозділів Збройних Сил України. Цей метод відрізняється від відомих застосуванням ієрархічного нечіткого логічного виводу, який надає змогу кількісно оцінити, скоротити час на оцінку ризиків проектів та підвищити якість рішень, які приймаються. Уперше розроблено модель оцінки ризиків проектів матеріально-технічного забезпечення автотранспортних підрозділів Збройних Сил України із застосуванням нечіткого логічного виводу, у якій ризик оцінюється кількісно у вигляді нелінійного об'єкту з множиною вхідних змінних та однією вихідною змінною. Удосконалено метод управління ризиками проектів матеріально-технічного забезпечення автотранспортних підрозділів Збройних Сил України. У цьому методі на відміну від існуючих оцінка ризику здійснюється із застосуванням нечіткого логічного виводу, що надає можливість: використання якісних показників ризиків проектів; використання знань фахівців (експертів) з автотранспорту та автомобільного господарства, управління проектами.^UThe dissertation is devoted to the research of the issues of increasing the risk management of logistics projects of motor transport units of the Armed Forces of Ukraine. The logistic model of logistics projects for motor transport units of the Armed Forces of Ukraine with a knowledge-based approach in combination with others has been improved. The method of risk assessment of logistic information systems projects of motor transport units of the Armed Forces of Ukraine has been improved. This method differs from the known application of hierarchical fuzzy logic output, which allows you to quantify, reduce the time to evaluate the risks of projects and improve the quality of the decisions that are made. For the first time, a model was developed for assessing the risks of logistics projects for motor vehicle units of the Armed Forces of Ukraine with the use of fuzzy logic output, in which the risk is quantified in the form of a nonlinear object with a plurality of input variables and one output variable. The method of risk management of logistics projects of the motor transport units of the Armed Forces of Ukraine has been improved. In this method, unlike the existing risk assessment, a fuzzy logical conclusion is used, which makes it possible: using qualitative indicators of project risks; use of knowledge of experts (experts) in motor transport and automobile economy, project management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Кузьмінська Ю. М. 
Моделі та методи формування команд освітніх проектів підвищення кваліфікації / Ю. М. Кузьмінська. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 «Управління проектами та програмами». – Львівський державний університет безпеки життєдіяльності Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Львів, 2019.Дисертація присвячена вирішенню актуального та важливого науково-прикладного завдання, яке полягає у створенні та дослідженні моделей та методів формування команд освітніх проектів підвищення кваліфікації.Розширено термінологію управління освітніми проектами через уточнення понять «освітній проект», «ступінь довіри» та введення поняття «освітній проект підвищення кваліфікації (ОППК)». Розроблено концептуальну модель параметрів креативності та кадрових ризиків членів команд ОППК. Розроблено математичну модель визначення «ступеня довіри» членів команд ОППК, яка дає змогу виконувати оцінку параметрів креативності та кадрових ризиків членів команд таких проектів. Розроблені когнітивні моделі взаємовпливів кадрових ризиків та параметрів креативності членів команд ОППК. Розроблено метод формування команд ОППК з урахуванням параметрів креативності та кадрових ризиків членів таких команд. Удосконалено метод перехресної оцінки параметрів креативності членів команд ОППК. Удосконалено метод підбору претендентів до команди ОППК з використанням адитивного критерію, який розраховують на основі параметрів креативності та кадрових ризиків членів команд ОППК. Набула подальшого розвитку класифікація ОППК. Розширено перелік факторів успіху реалізації ОППК. Апробовані результати досліджень у практиках управління освітніми проектами.^UThesis for the degree of Candidate of Technical Sciences on the specialty 05.13.22 «Project and program management». ‒ Lviv State University of Life Safety of the State Emergency Service of Ukraine, Lviv, 2019.The thesis is devoted to the solution of the current and important scientific and applied problem which consists in creation and study of models and methods of forming teams of educational projects for advanced training.The current state of the educational project for advanced training (EPAT) has been analyzed; the special features, main types and forms of EPAT have been identified; the basic parameters of creativity have been highlighted and expanded to those that are most commonly found among members of the EPAT teams; the identification, assessment and analysis of the risk of the EPAT have been carried out; the existing methods for risks and creativity management of members of the EPAT teams have been analyzed. The terminology of EP management has been expanded by clarifying the concepts of «educational project», «degree of confidence» and the introducing the concept of «educational project for advanced training». A mathematical model for determining the «degree of confidence» of team members of the EPAT is developed, which allows to take into account the personal qualities of members of the EPAT (creativity and risks) in the process of forming teams of such projects by assessing the parameters of creativity and personnel risks of members of such teams, and on their basis to calculate «degrees of confidence». A method has been developed for the forming of the EPAT teams, which consists in selecting applicants for team members taking into account their creativity and personnel risk parameters, which allows to increase the efficiency of decision-making by the project manager to form a team or plan executors for the project's tasks, by selecting applicants with high «degrees of confidence. The method for selecting applicants for the EPAT team using the additive criterion is improved, which consists in the process of forming the EPAT team taking into account personnel risks and creativity parameters of the EPAT team, by introducing an additive criterion that allows determinating the level of creativity and personnel risks, and selecting applicants in the team with high criteria. The adequacy of the developed models and methods by the results of their practical implementation in educational projects of educational institutions and organizations on the basis of which adult education can be carried out, is confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Якімець Ю. М. 
Формування проектувальних умінь у майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі в процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін / Ю. М. Якімець. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена проблемі підвищення якості професійної освіти майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі шляхом формування проектувальних умінь у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін. З'ясовано теоретичні основи формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків автотранспортної галузі; обґрунтовано педагогічні умови, розроблено й апробовано модель формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків у процесі вивчення професійно орієнтованих дисциплін; визначено критерії, показники і рівні сформованості проектувальних умінь; розроблено навчально-методичне забезпечення формування проектувальних умінь техніків-механіків автотранспортної галузі.У навчальний процес коледжу впроваджено експериментально перевірену методику формування проектувальних умінь майбутніх техніків-механіків авто-транспортної галузі, яка передбачає: поетапне конструювання проектувальних умінь; налагодження взаємозв'язку дипломного проектування та професійно орієн¬тованих дисциплін; застосування спеціалізованих засобів ІКТ і реалізацію індивіду¬ального підходу до студентів, а також відповідний навчально-методичний комплекс^UThe thesis is devoted to the problem of improving the quality of vocational education of future technicians-mechanics of the road transport industry through the development of designing skills while studying professionally oriented subjects. The purpose of the study is to provide a theoretical substantiation and experimental verification of the pedagogical conditions for the development of future mechanics' designing skills while studying professionally oriented subjects as a preparation for diploma project. The object is the training of mechanics of road transport at higher schools (colleges). The subject is designing skills' formation while training mechanics of the road transport industry.The theoretical bases of formation of designing skills of future technicians-mechanics of the road transport industry while studying professionally oriented subjects are found out; the pedagogical conditions were substantiated, the model of forming the designing skills while studying professionally oriented subjects was developed and tested; the criteria, indicators and levels of formation of their designing skills were determined; the educational and methodological support for the formation of technicians-mechanics' designing skills was developed. The pedagogical conditions for the development of their designing skills as a means of preparing for diploma project were theoretically grounded, namely – the development of the future mechanics' motivational-value attitude towards further creative project activities; the continuity and interconnection of theoretical knowledge and practical designing skills; mastering the complex of designing skills with the help of specialized ICT tools; the integration of professional and designing skills while performing the diploma project.The main principles of the training of future mechanics for the road transport industry are the consideration of designing as an independent activity, as both a teaching method, and a component of the content of education; the purposeful teaching of students in design thinking; taking into account the peculiarities of the practical training of technicians-mechanics, based on current industry demands; the need for an individual approach to students; the development and refinement of the criteria for the designing skills formation in accordance with the requirements of employers; the awareness of design activities as a system of integrated knowledge and skills, experience in solving specific problems; and the focus on the formation of a design culture as a component of a specialist's competence. The model of formation of designing skills of future mechanics of the road transport industry while studying professionally oriented disciplines was theoretically grounded and constructed. The model is based on the modern scientific approaches and the author's theoretical positions that determine its component and consists of conceptual-methodological, content-designing, organizational-technological and criterion-value blocks. The molding pedagogical experiment revealed a significant improvement in the quality of training technicians-mechanics of the road transport industry as a result of the implementation of the developed and tested models, the pedagogical conditions and methods. A statistical verification using Pearson's chi-squared test confirmed the hypothesis of the study and showed the feasibility of introducing the author's innovations.The practical significance of the results obtained is the development and implementation of methods of forming the designing skills of technicians-mechanics of the road transport industry while studying the professional subjects using ICT, in particular the optimized content of these subjects on the basis of competence and integrative approaches and tasks for developing the designing skills through the allocation of components of a specialist's professional activities and guidelines for their use.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Марич В. М. 
Підвищення ефективності порошкового пожежогасіння магнію та його сплавів / В. М. Марич. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-технічної задачі – розробці рецептури вогнегасного порошку для гасіння пожеж класу D магнію та його сплавів шляхом лабораторних досліджень гасіння стружки магнію різними порошками та розробці насадки-заспокоювача для подачі вогнегасного порошку шляхом математичного моделювання та визначення його оптимальної конструкції. Для цього були проведені полігонні випробування розробленої рецептури вогнегасного порошку та насадки-заспокоювача при гасінні стружки магнію. Досліджено вогнегасні порошки та розроблено рецептуру для гасіння пожеж класу D. Проведені лабораторні дослідження вогнегасних сумішей, які складаються з хлориду натрію, меленого шлаку і аеросилу, та визначено параметри гасіння.Проведено математичне моделювання процесу подавання вогнегасного порошку з насадками-заспокоювачами різної конструкції. Запропоновано насадку-заспокоювач для подавання вогнегасного порошку з метою гасіння пожеж класу D з двома робочими поверхнями – еліптичним верхом та параболічним відбивачем.Встановлено, що заспокоювач з двома робочими поверхнями ефективніший від попереднього заспокоювача з одностороннім відбивачем з однією робочою поверхнею на 30 % за кількістю порошку, який потрапив в зону горіння. Це покращує ефективність гасіння, дає змогу більшим шаром порошку покривати поверхню горіння, не роздмухуючи стружку з поверхні горючого металу. Час гасіння макетного вогнища з 20 с зменшився до 7 с та збільшилась кількість порошку на поверхні гасіння.Розроблено проект методики, яка визначає вогнегасну ефективність порошків цільового призначення, які використовуються в Україні. Визначена необхідна кількість палива для підпалу магнію та його сплавів.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problem – the development of the dry chemical powder for extinguishing fires of magnesium and its alloys (class D fires). The problem was solved by means of laboratory studies of magnesium chips extinguishing by various dry chemical powders and the development of a damping nozzle for the supply of extinguishing powder. The mathematical modeling was used for determination of its optimal construction. For this purpose, field testing of the developed dry chemical powder and the nozzle was carried out.Dry chemical powders were studied and a formulation of DCP for the class D fires extinguishing was developed. Laboratory investigations of extinguishing mixtures consisting of sodium chloride, ground slag and aerosol were carried out and the parameters of extinguishing were determined.The mathematical modeling of using different damping nozzles for the delivery of a DCP was carried out. A nozzle for the extinguishing of class D fire with two working surfaces – an elliptical top and a parabolic reflector was chosen.The studies revealed that the nozzle with two working surfaces is more efficient than a pre-cooler with one-way reflector and one working surface. It allowed delivering more (about 30%) DCP into the combustion zone. That can improve the effectiveness of extinguishing, allowing covering the combustion surface with larger layer of powder without blowing it from the surface of the combustible metal. The burning time of the model fire decreased from 20 seconds to 7 seconds.A draft methodology for determining of the fire-extinguishing efficiency of DCP was developed. The required amount of fuel for burning magnesium and its alloys was determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Слуцька О. М. 
Удосконалення системи оцінювання якості піноутворювачів для гасіння пожеж / О. М. Слуцька. — Б.м., 2019 — укp.

В дисертації розкрито особливості впливу ряду чинників на достовірність результатів оцінювання показників якості піноутворювачів для гасіння пожеж як підґрунтя підвищення ефективності їх застосування для пожежогасіння і протипожежного захисту об'єктів. Уперше визначено параметри процесів вільного горіння н-гептану, бензину автомобільного і бензину-розчинника для гумової промисловості в умовах випробувань з гасіння модельних вогнищ пожежі, а також кількісно охарактеризовано процеси взаємодії піни низької та середньої кратності, генерованої з робочих розчинів ряду піноутворювачів загального та спеціального призначення, з полум'ям цих горючих рідин. Розроблено процедуру оцінювання впливу чинників на вогнегасну ефективність та ізолювальну здатність піни низької кратності під час гасіння горючих рідин, а також процедуру визначення температурного діапазону застосування піноутворювачів. Обґрунтовано необхідність і здійснено коригування нормованих переліку і значень ряду показників якості піноутворювачів та методів випробувань з їх оцінювання, а також виявлено шляхи підвищення достовірності результатів випробувань з визначення показників якості піноутворювачів.^UIn dissertation work is solved specific features of the influence of a number of factors on the reliability of the results of evaluation of the quality performance of foam concentrates for fire-fighting were disclosed as basis of raising efficiency of their application for fire-fighting and fire protection of facilities. In particular, a number of parameters were revealed of free burning processes of n-heptane, petrol, and naphtha under conditions of testing involving extinguishing of test fires as well as processes of interaction of low and medium expansion foam generated of foam solutions of a number of general and special purpose foam concentrates with flame when extinguishing these combustible liquids. Methodology was developed for the estimation of influence of the method and parameters of foam application and some other factors upon fire fighting efficiency of low expansion foam when extinguishing combustible liquids as well as that for the determination of temperature range of application of foam concentrates. Necessity was substantiated and correction was done of the standardized list of quality performance of foam concentrates and some of their values as well as appropriate test methods for their evaluation. Some ways of raising reliability of the results of the tests for the determination of quality performance of foam concentrates were substantiated using available methods of mathematical treatment of experimental results.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Щербаченко О. М. 
Планування проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад. / О. М. Щербаченко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації теоретично узагальнено та вирішено актуальну науковоприкладну задачу підвищення якості управління проектами розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад завдяки розробленню системно-ціннісних засад, моделей, методів і засобів, що формують інструментарій управління цими проектами на доінвестиційній фазі їх життєвого циклу у мінливому проектному середовищі за обмежених ресурсів. Означено складові й розкрито особливості функціонування систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та розроблено системноціннісні засади управління проектами їх розвитку. Сформульовано головні вимоги тимчасових систем реагування на надзвичайні ситуації до конфігурації проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та обгрунтовано організаційні варіанти їх розвитку.Розроблено моделі і методи управління проектами розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад на доінвестиційній фазі їх життєвого циклу у мінливому проектному середовищі за обмежених ресурсів. Виконано моделювання проектів функціонування систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та обґрунтувано прогнозовані показники їх цінності у бажаному стані.Розроблено концептуальний план проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та впроваджено у практику інструментальні засоби розв'язання управлінських задач із реалізації цих проектів.^UThe theoretical synthesis and the actual scientific applied task of the project management improving quality of emergency response systems of united territorial communities in these dissertation are done. It is achieved thanks to the system-value bases development, models, methods and tools that form the instrument for projects managing on the pre-investment phase of their life cycle in a changing project environment for limited resources.The components and functions of the emergency response systems of the united territorial communities are described. The system-value principles of project management of their development are developed. The main requirements of the temporary firefighting systems to the project configuration of emergency response systems development of joint territorial communities are formulated. The organizational options for their development are substantiated.Models and methods of project management of emergency response systems of united territorial communities on the pre-investment phase of their life cycle in a changing project environment for limited resources have been developed.The modeling of the fire extinguishing operation projects of the united territorial communities is carried out. The predicted values of their value in the desired state are substantiated.A conceptual plan of the development projects of emergency response systems of united territorial communities is developed. The practical tools for solving administrative tasks related to the implementation of projects for the emergency response systems development of united territorial communities were introduced into practice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Конівіцька Т. Я. 
Формування риторичної компетентності майбутніх психологів у закладах вищої освіти / Т. Я. Конівіцька. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблеми вдосконалення професійної підготовки майбутніх психологів шляхом формування їхньої риторичної компетентності. На основі аналізу теоретико-методологічних підходів і психолого-педагогічних засад риторичної освіти, вивчення особливостей викладання риторики в закладах вищої світи, а також дослідження провідних риторичних аспектів професійної діяльності практичних психологів визначено сутність, зміст і структуру формування риторичної компетентності майбутніх психологів, специфічні принципи реалізації цього процесу, уточнено критерії, показники і рівні сформованості їхньої риторичної компетентності. Побудована й упроваджена модель формування риторичної компетентності майбутніх психологів у закладах вищої освіти (концептуально-методологічний, змістовий, суб'єктний, організаційно-діяльнісний і оцінно-результативний блоки). Обґрунтовані педагогічні умови ефективної риторичної підготовки майбутніх психологів у ЗВО – комплекс науково-методичних заходів, які забезпечують їхню ефективну риторичну підготовку у ЗВО. Методика формування риторичної компетентності студентів спеціальності «Психологія» поєднує елементи колективного, кооперативного, тренінгового та професійно ситуативного навчання, новітні освітні технології, які містять сучасні інтерактивні методи розвитку риторичних знань, умінь і навичок відповідно до теми і мети кожного заняття. Доведено, що реалізація запропонованих інновацій суттєво покращує процес риторичної підготовки, підвищує якісні показники і динаміку формування риторичної компетентності майбутніх психологів у процесі професійної освіти.^UThe thesis is devoted to the study of the problem of improving future psychologists' professional training by forming their rhetorical competence. Based on the analysis of theoretical and methodological approaches (systemic, humanistic, personality-oriented, communicative, activity, competence and context ones) and the psychological and pedagogical principles of rhetorical education, the study of teaching rhetoric at higher schools, as well as the study of leading rhetorical aspects of professional activities of practical psychologists, the author defines the essence, content and structure of future psychologists' rhetorical competence formation, specific principles of rhetorical training (historicity and continuity, mental and speech activity, dialogism, pedagogical partnership, reflectivity, creative text creation, integration of rhetorical and psychological knowledge and skills), as well as, the indicators and levels of rhetorical competence formation.The structural components of future psychologists' rhetorical competence formation and their constituent were determined, namely: motivational and value component (axiological, needs motivating, ethical and spiritual constituents); information and cognitive component (mental, cognitive, information constituents); functional and activity component (speech, connective and operational, creative, expressive and emotional constituents); professional and adaptive component (perceptual and reactive, reflexive, psycholinguistic constituents), which reflect multidimensionality of professionally oriented rhetorical activity of psychologists and determine all the areas of speech and rhetorical training in the process of psychologists' professional education at higher schools. It is concluded that psychologists' rhetorical competence is an important component of their professionalism, an integrated combination of rhetoric knowledge, perfect rhetorical skills, a set of personal oratory qualities that determine the ability to create consciously, pronounce the address text in accordance with the purpose and situation of public speech, resorting to rhetorical means to communicate productively in the professional sphere, to understand clients adequately, to interact optimally with individuals and groups of people in need of psychological assistance. In order to improve the process of rhetorical competence formation, a pedagogical model of future psychologists' rhetorical competence formation at higher schools (conceptual and methodological, content, subjective, organizational-activity and evaluation-effective blocks) was developed and implemented and pedagogical conditions of its implementation were substantiated, namely the development of motivational and value sphere of personality in relation to rhetorical competence as a component of psychologists' professional training; the improvement and expansion of the content of students-psychologists' rhetorical training taking into account the components of rhetorical competence; the introduction and application of modern technologies of students-psychologists' rhetorical training into the educational process; the integration of rhetorical knowledge, skills and abilities into specialized (professionally-oriented) training of psychologists.The author's methods of forming masters' rhetorical competence («Psychology» specialty) take into account the provision that students' rhetorical training should be carried out taking into consideration the specifics of the chosen profession. The methods consist of several stages, during which students' rhetorical competence is consistently formed and developed: awareness, development, actualization, and adaptation. Methods of forming masters' rhetorical competence («Psychology» specialty) combines the elements of collective, cooperative, training and professional situational learning, the latest learning technologies that contain modern interactive methods of developing rhetorical knowledge, skills and abilities in accordance with the theme and purpose of each lesson. The experimental verification showed that the implementation of the suggested innovations significantly improves future psychologists' rhetorical competence, and increases the quality indicators and the dynamics of rhetorical competence formation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Замфереско О. В. 
Підготовка майбутніх майстрів ресторанного обслуговування до підприємницької діяльності / О. В. Замфереско. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації теоретично узагальнено результати дослідження щодо вдосконалення професійної підготовки майбутніх майстрів ресторанного обслуговування до підприємницької діяльності. Розкрито соціально-економічний, психолого-педагогічний, методико-практичний контексти цілісного процесу формування підприємницької компетентності учнів у вищому професійному училищі. Конкретизовано суть поняття «підприємницька компетентність майстрів ресторанного обслуговування» як інтегративної характеристики, що охоплює знання, вміння, навички, досвід і професійно важливі якості особистості, що забезпечують її здатність ефективно виконувати підприємницьку діяльність у ресторанній галузі. В її структурі виокремлено потребнісно-ціннісний, мотиваційний, когнітивний та діяльнісно-проектний компоненти. Розроблено модель професійної підготовки майбутніх майстрів ресторанного обслуговування у ВПУ до підприємницької діяльності. Вдосконалено критерії (аксіологічний, особистісно-спонукальний, знаннєвий та операційно-дієвий), показники і рівні (творчий, адаптивно-конструктивний та репродуктивний) сформованості підприємницької компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування. Обґрунтовані педагогічні умови та розроблена методика формування підприємницької компетентності майбутніх майстрів ресторанного обслуговування у ВПУ. Доведено, що застосування запропонованих інновацій, передусім упровадження спецкурсу «Основи підприємницької діяльності в закладах ресторанного господарства» та методичного посібника для викладачів «Формування підприємницької компетентності майстрів ресторанного обслуговування» сприяють підвищенню ефективності освітнього процесу та педагогічної взаємодії у ВПУ.^UThe analysis of the problem in the scientific literature made it possible to determine the following methodological approaches to its solution: the application of the holistic approach allowed considering the pedagogical process as an indivisible structure, each element of which performs a certain function in order to solve pedagogical problems; the implementation of the axiological approach involves the construction of the educational process on the basis of the formation of the HVS students' value attitude to the content and results of their work; the personal-activity approach is aimed at ensuring the professional and personal readiness of HVS graduates for entrepreneurial activity in the field of restaurant business; the pedagogical value of the competence approach is in the formation of students' entrepreneurial competence as a professionally significant quality; the introduction of the contextual approach is connected with the modeling of situations of service, business and trading activities and provides personal inclusion of HVS students into an analog of the future profession; the use of the integrative approach involves the integration of educational material based on the specifics of entrepreneurial activity of restaurant service masters in order to mutually reinforce all its functional aspects, reflected in the structure of their entrepreneurial competence.Entrepreneurial competence of restaurant service masters is considered as an integrative characteristic of a person, covering knowledge, skills, experience and personality's professionally important qualities, ensuring his/her ability to effectively carry out entrepreneurial activity in the restaurant industry. Its structure consists of four components: need-value (provides for the formation and development of professionally significant needs and a system of professional and personal values that will ensure proper motivation of students to develop entrepreneurial competence); motivational (ensures the development of the motivational sphere of students, promotes the development of a conscious attitude to entrepreneurial activity and to self-determination as its subject); cognitive (provides for the possession of integrated professional knowledge in service, trade and entrepreneurship); activity (reflects a set of professional skills that allow solving a variety of business problems in restaurants).The constructed model of the restaurant service masters' training in entrepreneurship reflects external and internal factors influencing the implementation of the tasks of future restaurant service masters' training for entrepreneurial activity at high vocational schools and the integral process of developing their entrepreneurial competence.The pedagogical conditions for the training of restaurant service masters in entrepreneurial activity have been substantiated and experimentally verified (viz., extension of entrepreneurial component of training of restaurant service masters; introduction of the special course «Fundamentals of Entrepreneurship in Restaurants» into the educational process; involvement of students of high vocational schools in the development of entrepreneurial projects of restaurants (business plans)); the implementation of these pedagogical conditions is aimed at the students' acquisition of entrepreneurial knowledge and skills, the development of professionally important personality traits necessary for their self-realization in entrepreneurial activity in the restaurant industry.The suggested methods of professional training of restaurant service masters for entrepreneurial activity at high vocational schools provides for the implementation of a constant systemic pedagogical influence on the formation of students' entrepreneurial competence. Its introduction into the educational process involves the use of theoretical (lesson, lecture, seminar, consultation, test, exam) and practical (laboratory and practical classes, independent homework, excursions, industrial training lesson, industrial practice, final qualifying exam) forms of education, the implementation of the elements of the dual system; the use of interactive teaching methods (case method, method of situational analysis, method of situation-role games, method of visualization, method of puzzles, etc.), independent learning; technologies (project, problem, integrative-activity training), as well as ICT of professional and entrepreneurial direction, including work with programs adapted to the specifics of modern restaurants.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Федюк Г. З. 
Розвиток педагогічної майстерності вчителів природничих предметів у процесі неперервного професійного самовдосконалення / Г. З. Федюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблем удосконалення профе-сійно-педагогічної діяльності вчителів природничих предметів шляхом розвитку їх-ньої педагогічної майстерності. На основі аналізу теоретико-методологічних підходів і психолого-педагогічних засад професійної діяльності вчителів, вивчення особ-ливостей викладання природничих предметів у закладах загальної середньої світи, а також дослідження концептуальних аспектів неперервного професійного самовдос-коналення особистості виявлено сутність, зміст і структуру педагогічної майстерно-сті вчителя, специфічні принципи ефективного процесу професійного самовдоско-налення вчителів природничих предметів, визначено критерії, показники і рівні пе-дагогічної майстерності вчителів природничих предметів. Теоретично розроблена й упроваджена модель розвитку педагогічної майстер-ності вчителів природничих предметів у процесі неперервного професійного самов-досконалення (цільовий, концептуально-дидактичний, змістово-проектувальний, ор-ганізаційно-технологічний і критеріально-діагностичний блоки). Обґрунтовані орга-нізаційно-педагогічні умови неперервного розвитку педагогічної майстерності вчи-телів природничих предметів – комплекс науково-методичних заходів, які забезпе-чують зростання ефективності їхньої педагогічної діяльності. Методика розвитку професійно-особистісних та операційно-діяльнісних складових педагогічної майсте-рності вчителів природничих предметів обіймає види, засоби і технології підвищення кваліфікації, самоосвіти і невпинного саморозвитку педагогічних працівників. Доведено, що реалізація запропонованих інновацій суттєво покращує процес профе-сійного самовдосконалення, підвищує якісні показники і динаміку розвитку педаго-гічної майстерності вчителів природничих предметів.^UThe thesis is devoted to the study of the problems of science teachers' professional and pedagogical activity improvement through the development of their pedagogical mas-tery. Based on the analysis of theoretical and methodological approaches (system, cultural, personal-activity, competence, axiological, acmeological, reflexive and andragogical ones), psychological and pedagogical foundations of teachers' professional activities, the peculiarities of teaching natural subjects at secondary schools, as well as the study of con-ceptual aspects of continuous professional self-improvement of a personality the author reveals the essence, content and structure of teacher's pedagogical mastery, specific prin-ciples of effective process of professional self-improvement of science teachers (continui-ty, integration, innovation, integrity, priority, self-development) and defines the criteria, indicators and levels of science teachers' pedagogical mastery.The author concludes that a science teacher's pedagogical mastery is an integrative characteristic of his/her high professional and pedagogical competence, based on personal, business and professional qualities that are manifested in perfect knowledge of the subject, ability for productive pedagogical interaction, creativity in educational activities, readiness for constant personal and professional self-development. The following structural compo-nents of a science teacher's pedagogical mastery have been defined, namely: professional and personal (pedagogical potential, psychological and pedagogical culture, personal ma-turity of teacher, pedagogical ethics, professional and pedagogical reflection, actualization of the teacher's personality) and operational-activity ones (subject-pedagogical compe-tence, professional and pedagogical experience, critical pedagogical thinking, perfect ped-agogical technique, individual style of pedagogical activities, creativity and readiness for innovation). They are developed in the process of professional self-improvement and ac-tive life of a teacher.Considering the general functions of a teacher at a general secondary educational in-stitution and the characteristics of lifelong professional education, the author has developed a model for the development of science teachers' pedagogical mastery in the process of continuous professional self-improvement (target, conceptual and didactic, content-designing, organizational-technological and criteria-diagnostic blocks) and substantiated the organizational and pedagogical conditions for its implementation, namely: integration of the activity of advanced training courses, teachers' associations and professional and pedagogical self-education of teachers; interaction of science teachers in the regional in-formation and methodological space; scientific, methodological and expert-advisory sup-port of teacher's self-improvement. The process of continuous professional self-improvement of science teachers, organized according to the author's model and certain conditions, promotes the personal and professional progress of teachers, their self-development and self-realization. There is an advanced training of science teachers taking into account the perspective needs of the educational sector and, therefore, teachers' com-petitiveness increases.The author's methods for the development of professional and personal, operational-activity components of the science teachers' pedagogical mastery consist of types, means and technologies of advanced training, self-education and continuous self-development of teachers. Three stages of the methods are distinguished, namely: orientation-value aimed at increasing the motivation for the development of pedagogical skills on the basis of forming the attitude to it as a personal value; designing-activity which provides for the design of continuous professional self-improvement of a teacher, taking into account his/her personal needs; and integrative-reflexive ones, i.e. the growth of creative activity and the desire to realize oneself in professional activity on a reflexive basis. Experimental verification has showed that the implementation of the suggested innovations significantly improves the process of professional self-improvement, increases the quality indicators and the dynamics of the development of science teachers' pedagogical mastery.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Богдадюк М. В. 
Професійна підготовка майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах Західної України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / М. В. Богдадюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації досліджено розвиток професійної підготовки майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах Західної України у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Розглянуто сутність і уточнено зміст базових понять дисертаційного дослі-дження: «професія», «професійна підготовка», «професійна освіта», «професійно-технічна освіта», «ремесло», «промисел», «народний художній промисел», «фахівець», «фахівець народних художніх промислів». Виокремлено основні етапи розвитку професійної підготовки фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах Західної України досліджуваного періоду: радянський (1950 – 1991 рр.) та незалежної України (1991–2019 рр.). У хронологічній послідовності за визначеною періодизацією проаналі¬зовано архівні джерела та нормативно-правові документи, які регламентували підготовку майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах Західної України та діяльність ПТНЗ цього профілю на різних етапах розвитку. Виявлено основні тенденції професійної підготовки фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах Західної України досліджуваного періоду. Досліджено актуальні проблеми підготовки фахівців народних художніх промислів у професійних (професійно-технічних) закладах освіти України та обґрунтовано шляхи вдосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців народних художніх промислів з урахуванням досвіду ПТНЗ Західної України другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Розроблено й апробовано навчально-методичний комплекс для підвищення кваліфікації викладачів ПТНЗ народних художніх промислів: посібник «Розвиток народних художніх промислів у Західній Україні», методичні рекомендації «Удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах» та програму спецкурсу «Професійна підготовка майбутніх фахівців народних художніх промислів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Західної України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.)».^UThe essence and content of the basic concepts of the thesis are considered. The main stages of the development of professional training of specialists in folk arts and crafts at vocational schools of Western Ukraine of the period under study are highlighted, that is: Soviet Union (1950 – 1991); independent Ukraine (1991–2019). The main tendencies of specialists in folk arts and crafts training at vocational schools of Western Ukraine of the periods under study are revealed. During the Soviet period, the training of specialists in folk arts and crafts in Western Ukraine was characterized by the following positive trends: a restoration and development of traditional folk art; cooperation of vocational education with Ukrainian artistic industrial union; employment of graduates of art vocational schools at arts and crafts enterprises; improvement of the content of professional training; diversification of training forms; students' participation in art exhibitions and contests; improvement of the material and technical facilities; high requirements for the teaching staff and advanced training of teachers and masters of industrial training; introduction of apprenticeships with masters-craftsmen; active career guidance work; expansion of the range of professional training of specialists in folk arts and crafts; taking into account the latest achievements of science and technology, the experience of advanced production, rational labor methods, and production standards; organization and expansion of the network of artistic creativity clubs. The negative trends in the development of professional training of specialists in folk arts and crafts during this period include: financial difficulties of the post-war years; elimination of certain areas of training for specialists in folk arts and crafts; permanent reorganization of vocational schools; ideological and political emphasis of the educational process, centralized definition of the content of education, predominance of Soviet themes in creative activities and products, prohibition of national motives; authoritarianism in teaching, education and management of vocational schools; lack of general education of students until 1969; and neglect of the labor market needs.The ways to improve the professional training of future specialists in folk arts and crafts have been substantiated, taking into account the experience of vocational schools of Western Ukraine in the late nineteenth – early twentieth centuries, namely: improvement and updating of the current regulatory and legal framework for professional training of future specialists in folk arts and crafts; preservation of national traditions, restoration and development of folk arts and crafts, taking into account regional features, transforming them into new forms and filling them with a new content; improvement of the material and technical facilities of art vocational schools; consideration of the employers' needs while training future specialists in folk arts and crafts, searching for the ways to introduce a dual form of training in the professional training of future specialists in folk arts and crafts; creation of centers (clusters) of folk arts and crafts development in the regions; involvement of state, scientific, and cultural institutions, local communities, entrepreneurs, foundations and centers of regional development, stakeholders, public organizations, international partners, etc. in this process; development of new state standards of professional (vocational) education for the professions of folk arts and crafts; improvement and modernization of the content of professional training of future specialists in folk arts and crafts; diversification and modernization of forms and methods of teaching students at art vocational schools; improvement of the educational and methodological support of the educational process; anticipation of measures to make future specialists in folk arts and crafts ready to run business and entrepreneurial activities; organization and expansion of the network of club work on artistic types of creativity; improvement of career guidance work; and significant increase in pedagogical skills and professional qualification of teachers and masters of industrial training.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Фтома О. В. 
Моделі та методи ціннісно-орієнтованого управління інтегрованими проєктами аграрного виробництва (на прикладі виробництва сировини та біопалива) / О. В. Фтома. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі на підставі проведених досліджень розв'язано важливу науково-прикладну задачу підвищення якості реалізації інтегрованих проєктів аграрного виробництва завдяки розвитку ціннісно-ризикового підходу та розробленню методів та моделей, які належать до інструментарію управління зазначеними проєктами під час їх ініціації та планування в мінливому проєктному середовищі за обмежених ресурсів. Розроблено системно-ризикову концепцію управління інтегрованими проєктами аграрного виробництва із врахуванням мінливих системних взаємозв'язків між зазначеними проєктами. Виконано системний опис інтегрованих проєктів аграрного виробництва та розкрито причинно-наслідкові зв'язки між їх складовими. Означені особливості використання ресурсів в інтегрованих проєктах. Запропоновано оцінення ризику інвесторів інтегрованих проєктів виробництва сировини проводити з використанням методів теорії ймовірності та математичної статистики. Обґрунтовано доцільність системного використання баз даних та знань для управління інтегрованими проєктами аграрного виробництва. Розроблено методи прогнозування життєвого циклу проєктів виробництва сировини для біопалива та узгодження конфігурацій інтегрованих проєктів виробництва сировини та біопалива, що забезпечують системне оцінення ризику мінливого проєктного середовища, а також його впливу на обґрунтування конфігураційних баз виконання окремих етапів проєктів та формування їх продуктів. Удосконалені модель оцінення ризику інвестицій у проєкти виробництва сировини для біопалива та метод планування предметних ризиків у проєктах виробництва сировини для біопалива дають змогу якісно здійснити планування предметних ризиків, а також кількісно їх оцінити та обґрунтувати резерв природних ресурсів як реакцію на цей ризик. Отримано моделі ризику цінності для прогнозованого проєктного середовища та заданого мінімального прибутку інвесторів проєктів виробництва сировини для біопалива з ріпаку, обґрунтовано базу знань та впроваджено в практику інструментальні засоби розв'язання задач узгодження конфігурацій інтегрованих проєктів виробництва сировини та біопалива з урахуванням їх ризику.^UBasing on the conducted research, the author of the dissertation presents solution of the important scientific and applied problem of improvement of the quality of implementation of the integrated projects of agrarian production by developing the worth and risk approach and elaborating the methods and models, which belong to the instruments of management of the mentioned projects during their initiating and planning in the variable project environment under limited resources. The work describes a developed system-risk concept of management of the integrated projects of agrarian production with consideration of the variable system relations between the mentioned projects. The thesis supplies a system description of the integrated projects of agrarian production and argues the cause and effect relationship between their components. The author proposes classification of the integrated projects of agrarian production, reveals the existing cause and effect relations between the separate subsystems, as well as argues the necessary changes of the flow of income impacts, configuration and resources, securing obtaining of the maximum value of the mentioned projects implementation. In the research, specifies peculiarities of resources utilization in the integrated projects, as well as proposes to assess the risk of investors of the integrated projects of raw materials production with application of the methods of the probability theory and mathematical statistics. The work substantiates the expedience of a system use of the bases of data and knowledge in the management of the integrated projects of agrarian production. To make effective management of the mentioned projects, it is recommended to fulfil three main and twelve supplementary processes. It is substantiated that the assessment of the risks of integrated projects needs modeling of each of the basic and derived projects, which considers the changeable system relations between them and improves the accuracy of the obtained results. It is determined that a change of the characteristics of time distribution of the volume of performed works depending on the location of the resources, which are involved in the implementation of the basic and derived projects, is the main basis to measure the minimal distance of their shipping. The dissertation presents the methods, developed for forecasting the life cycle of the projects of raw materials production for biofuel and agreement of the configurations of the integrated projects of raw materials and biofuel production, which secure a system assessment of the risk of the variable project environment, as well as its impact on argumentation of the configuration bases of implementation of separate stages of the projects and formation of their products. The improved models of assessment of the risk of investing in the projects of raw materials production for biofuel and the method of planning of case risks in the projects of raw materials for biofuel production enable the appropriate planning of the case risks, as well as quantitative evaluation and argumentation of the natural resources reserve as a response to that risk. The conduced research has resulted in shaping of the models of the risk of worth for the forecasted project environment and the set minimal profit of the investors of the projects of raw materials production for biofuel of rape, substantiation of a knowledge base, and practical introduction of the tools for solution of the problems of agreement of the configurations of the integrated projects of raw materials for biofuel production with consideration of their risk. The proposed method for agreement of the configurations of the integrated projects on production of raw materials and biofuel suggests fulfilment of twelve stages. It is argued that the events of the start of implementation of the projects of raw materials production for biofuel are changeable and described by the normal law of distribution, whereas the events of the completion of performance of the works on harvesting of raw material crops are described by the Weibull distribution law. Basing on the developed method of agreement of the configurations of the integrated projects of production of raw materials and biofuel, the author proposes an effective configuration of the mentioned projects according to the energy criterion. Applying the developed model for assessment of the risks of indices of worth for the investors of the projects of raw material production for biofuel, the author has studied the impact of the volume of investments in the projects on the risk of their worth indices. The work presents assessment of the risks of the projects of production of raw materials for biofuel, made of winter rape, under three scenarios. The research has defined dependences of the level of profitability risk on its minimal expected value under the different scenarios of the projects implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Сепеда Гуаман Д. Ф. 
Протиризикове управління стейкхолдерами організаційних проектів в сфері обслуговування літаків в умовах поведінкової економіки / Д. Ф. Сепеда Гуаман. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуального та важливого науково-прикладного завдання, яке полягає у створенні й дослідженні моделей та методів протиризикового управління стейкхолдерами організаційного проекту у сфері обслуговування літаків в умовах поведінкової економіки. Розширено термінологію управління організаційними проектами через введення поняття «організаційний проект у сфері обслуговування літаків». Розроблено модель оточення організаційного проекту у сфері обслуговування літаків в умовах дії політичних, економічних, соціальних, технологічних, правових та екологічних факторів, а також з врахуванням факторів поведінкової економіки. Запропоновано таргетний метод протиризикового управління стейкхолдерами організаційного проекту у сфері обслуговування літаків, який полягає в управлінні кожним стейкхолдером шляхом зниження впливу їх ризиків та факторів поведінкової економіки на оточення проекту. Удосконалено метод PESTLE-аналізу за рахунок введення нових факторів поведінкової економіки, який дає змогу проаналізувати стейкхолдерів організаційного проекту у сфері обслуговування літаків з точки зору закономірностей поведінкової економіки. Дістала подальшого розвитку інформаційна модель взаємодії стейкхолдерів організаційних проектів усфері обслуговування літаків за рахунок зменшення впливу ризиків кожного стейкхолдера з урахуванням факторів поведінкової економіки. Апробовані результати досліджень у практиках управління організаційними проектами.^UThe thesis is devoted to the solution of the current and important scientific and applied problem which consists in creation and study of Risk management of stakeholders in organizational projects in the sphere of maintenance of aircrafts within the framework of the behavioral economy. The terminology of organizational project management has been expanded through the introduction of the concept of «organizational project in the field of aircraft maintenance», namely the creation of a new enterprise for the provision of aircraft maintenance services to ensure the efficiency of their operation in a limited time and resources. The list of stakeholders in the organizational project in the field of aircraft service has been identified, and it includes the following: Project Team headed by Project Manager, Aircraft service personnel, Initiator, Customer, Owner, Investor, Competitors of the main project participants, Authorities, Licensors, Community groups and organizations, Contractors / suppliers, other stakeholders, Consumers. In turns, in order to identify the risk groups and list the risks of an organizational project in the field of aircraft service, the author suggested that the stakeholders should be divided into internal and external, and grouped by type of risk. Internal stakeholders include: project team headed by project manager; aircraft service personnel; initiator; customer and owner. External stakeholders include: investor; competitors of the main project participants; authorities; licensors; community groups and organizations; contractors and suppliers; other stakeholders; consumers of final products. The risks of the stakeholders, which may arise during the implementation of the organizational project in the field of aircraft servicing, have been identified, including risks of the project team; risks of the initiator (customer and owner); investor risks; competitors' risks; risks of authorities and licensors; risks of community groups and organizations; contractor / supplier risks; other stakeholder risks and consumer risks. The model of the environment of the organizational project in the sphere of aircraft servicing under the conditions of political, economic, social, technological, legal, environmental and behavioral economics has been developed: euphemistic overconfidence, anchoring, Dunning-Kruger effect, procrastination, overfunding of tasks, revaluation of monetary resources, dispersion of goals. Taking into account behavioral economy factors, in addition to reducing the impact of conventional PESTLE factors, increases the stakeholder management of organizational projects in the field of behavioral economy aircraft. An information model for stakeholder interaction of an organizational project in the field of aircraft service has been developed by developing an OBS project template, which shows which project team will communicate with certain stakeholders in accordance with the communication plan. The PESTLE analysis method has been improved by introducing new behavioral economics factors, which allow analyzing the stakeholder organization in the field of aircraft service in terms of their impact on the project environment factors other than political, economic, social, technological, legal, environmental, and behavioral economy. A targeted method for risk management of stakeholders in an organizational project in the field of aircraft service has been developed, which consists in managing each stakeholder by reducing the impact of their risks and behavioral factors on the project environment. To implement this method, a project stakeholder risk matrix is built, which is based on the identification of risk groups that may arise from the activities or inaction of the project stakeholders, in particular: project team risks; risks of the customer (initiator and owner); investor risks; competitors' risks; risks of authorities and licensors; risks of community groups and organizations; contractor / supplier risks; risks from other stakeholders; end-product consumer risks, and managing the most critical risks among those classified as critical, using PESTLE + BE analysis. The step-by-step algorithm proposed by the author to use the targeted method of risk management of stakeholders in an organizational aircraft service project is to identify the most critical risks among those classified as critical using PESTLE + BE analysis and to develop, based on the data obtained, management measures the most critical risks. The results of studies in the practice of managing organizational projects have been tested. Due to the use by the author of the models and methods of risk management of the stakeholder organization organization project in the field of aircraft servicing it has allowed to reduce the level of unforeseen expenses by 15% compared to other similar projects. In addition, time costs were optimized by 25%, which is a product of the author's models and methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Скоробагатько Т. М. 
Удосконалення систем забезпечення пожежної безпеки об'єктів виробництва та застосування біодизельного палива / Т. М. Скоробагатько. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню актуальної науково-технічної задачі щодо розкриття особливостей впливу чинників на пожежоненебезпечність біодизельного палива (надалі – БДП) та його бінарних сумішей з нафтовим дизельним паливом (надалі – ДП), параметри процесів горіння, процеси його припинення у разі застосування вогнегасних речовин (надалі – ВР) як наукового підґрунтя удосконалення систем забезпечення пожежної безпеки (надалі – СПБ) об'єктів виробництва та застосування такого альтернативного біопалива.Статистика пожеж в Україні свідчить про те, що в державі серед розмаїття об'єктів виникнення пожеж, а також причин та умов їх виникнення вагоме місце посідає сегмент пожеж, які супроводжуються наявністю та безпосереднім горінням легкозаймистих та горючих рідин, до яких належать як продукція переробляння нафти, так і продукція олійно-жирової промисловості, в тому числі й альтернативні види рідкого палива, до якого належить і БДП. Щороку в цьому сегменті в Україні виникає близько 1,5 тис. пожеж, матеріальні збитки від яких сягають 500-600 млн. грн.Аналіз національної нормативної бази у сфері пожежної безпеки вказує на недосконалість підходів щодо оцінювання рівня пожежонебезпеки об'єктів виробництва та застосування БДП, а також його бінарних сумішей з ДП. При цьому, не враховуються особливості пожежонебезпечності такого палива, параметри процесів його горіння та припинення горіння у разі взаємодії з ВР, що може призводити до помилкових управлінських рішень та негативно відобразитись у статистиці пожеж.Відповідно метою досліджень дисертаційної роботи є розкриття особливостей впливу чинників на пожежоненебезпечність БДП і його бінарних сумішей з ДП, параметри процесів горіння, процеси його припинення у разі застосування ВР, а також на ефективність СПБ об'єктів виробництва та застосування зазначених видів палива.Об'єктом досліджень є пожежонебезпечність БДП та його бінарних сумішей з ДП, процеси горіння і процеси його припинення із застосуванням ВР, а також СПБ об'єктів виробництва та застосування зазначених видів палива.Встановлено, що для типового об'єкта виробництва БДП, із врахуванням вимог вітчизняної нормативної бази, рівень пожежонебезпеки є неприйнятним, а його СПБ потребує удосконалення.Визначено основні показники пожежонебезпечності БДП та вплив співвідношення компонентів БДП у бінарних сумішах з ДП на ці показники, а також на параметри процесів їх горіння. Встановлено, що БДП є менш пожежонебезпечним у порівняння з ДП, але особливістю процесу його горіння є наявність ознак, характерних для процесів нагрівання і горіння жирів рослинного та тваринного походження. Виявлено найбільш ефективні ВР, придатні для гасіння БДП та його бінарних сумішей з ДП.Обґрунтовано параметри подавання технічними засобами пожежогасіння різних видів ВР у разі гасіння пожеж із наявністю БДП та його бінарних сумішей з ДП, а також розроблено пропозиції щодо підвищення ефективності СПБ об'єктів виробництва та застосування таких видів палива.Удосконалено метод Гретенера щодо оцінювання рівня пожежонебезпеки об'єктів із наявністю БДП, що дозволяє за умови правильного вибору виду та параметрів подавання ВР автоматичною системою пожежогасіння (надалі – АСПГ) знизити їх пожежонебезпеку до допустимого рівня, й відповідно забезпечити належний протипожежний захист.Сформовано пропозиції щодо удосконалення систем забезпечення пожежної безпеки об'єктів виробництва та застосування біодизельного палива.Одержані у ході виконання дисертаційної роботи результати сприятимуть удосконаленню СПБ вітчизняних об'єктів виробництва та застосування БДП шляхом їх врахування під час наповнення підсистем СПБ конкретними обґрунтованими організаційними заходами, проектними, технічними та технологічними рішеннями тощо, що впливають на рівень пожежонебезпеки цих об'єктів. В свою чергу, це удосконалення спрямоване на реалізацію “Енергетичної стратегії України на період до 2035 року “Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність”, яка передбачє підвищенні рівня екологічної та енергетичної безпеки держави, створення стимулів для широкого використання газового і альтернативного (нафтовому) видів палива, збільшення частки місцевих альтернативних видів палива в місцевих паливно-енергетичних балансах до 20 % загального споживання на кінець 2035 року.^UThe dissertation is devoted to the solution of an actual scientific and technical problem on revealing features of influence of factors on fire hazard of biodiesel fuel (hereinafter referred to as BDF) and its binary mixes with oil diesel fuel hereinafter referred to as DP), parameters of combustion processes, processes of its cessation in case of use of fire extinguishing agents (hereinafter referred to as FEA) as the scientific basis for improving fire safety systems (hereinafter referred to as FSS) of production facilities and the use of such the alternative biofuel.Statistics of fires in Ukraine show that among the variety of facilities where fires occur in the country as well as causes and conditions of their occurrence there exists significant segment of fires accompanied by burning of flammable and combustible liquids which include both refined products and products of the oil and fat industry, including alternative types of liquid fuel, I particular, BDF. Every year about 1.5 thousand fires occur in this segment in Ukraine material damage from which reaches UAH 500 to 600 million.An analysis of the national regulatory framework in the field of fire safety indicates the imperfection of approaches to assessing the level of fire safety of production facilities and the use of BDF as well as its binary mixtures with DF. At the same time, peculiarities of the fire hazard of such fuel, parameters of its combustion processes and termination of combustion in case of interaction with the FEA are not taken into account which can lead to erroneous management decisions and negatively reflect in the fire statistic.Accordingly, the purpose of the dissertation research is to reveal the peculiarities of the influence of factors on the fire safety of BDF and its binary mixtures with DF, parameters of the combustion processes, processes of its termination in the case of FEA application as well as the efficiency of FSS of the facilities of the production and use of these types of fuels.The subject of the research is fire hazard of BDF and its binary mixtures with DF, combustion processes and processes of burning cessation with the use of FEA, and FSS of the facilities of production and use of these types of fuel.It was established that for a typical BDF production facility, taking into account the requirements of the national regulatory framework, the level of fire hazard was unacceptable and its FSS needed improvement.Principal fire hazard factors of BDF and influence of the ratio of components of BDF in binary mixtures with BF on these indicators, as well as the parameters of their combustion processes were revealed. It was established that BDF had lower fire hazard compared to DF, but peculiarity of its combustion process was presence of indications characteristic of the processes of heating and burning of fats of vegetable and animal origin. The most effective FEA suitable for putting-out BDF and its binary mixtures with DF were identified.Parameters of application of different types of FEA by fire-fighting equipment in case of fighting fire involving BDF and its binary mixtures with DF were substantiated and proposals for improving efficiency of FSS of the facilities of production and use of such types of fuels were developed.Hretener's method for estimating fire safety level of the facilities with BDF presence was improved, which, given the correct choice of the type and parameters of application of FEA by an automatic fire-fighting system (hereinafter referred to as AFFS), would reduce their fire hazard to an acceptable level and, accordingly, to provide adequate fire protection.Proposals for the improvement of fire safety systems for the facilities of production and use of biodiesel fuel were arranged.The results obtained during performing of the dissertation work will contribute to the improvement of FSS of domestic BDF production and use facilities of BJP by taking them into account when filling the fire safety subsystems with specific reasonable organizational measures, design, technical and technological decisions etc. which affect fire hazard level of such facilities. In turn, this improvement is aimed at implementing the Energy Strategy of Ukraine for the period up to 2035 "Security, energy efficiency, competitiveness" which provides for increasing the level of environmental and energy security of the state, creation incentives for widespread use of gas and alternative (oil) fuels, and increase the share of local alternative fuels in local fuel and energy balances to 20 % of the total consumption by the end of 2035.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Фомін К. В. 
ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІАЛОГІЧНОГО НАВЧАННЯ / К. В. Фомін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми підготовки майбутнього вчителя початкової школи до організації діалогічного навчання учнів. Виокремлено методологічні засади дослідження окресленої проблеми: філософсько-педагогічна антропологія, філософсько-педагогічна герменевтика та філософсько-педагогічна синергетика. Конкретизовано принципи організації діалогічного навчання учнів початкової школи. Визначено структуру, показники та рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до діяльності у визначеному контексті. Теоретично обґрунтовано та побудовано модель підготовки вчителя Нової української школи до організації діалогічного навчання здобувачів початкової освіти та виокремлено педагогічні умови її ефективної реалізації. Удосконалено змістове наповнення і методичний супровід процесу підготовки вчителя школи І-го ступеня до організації діалогічного навчання учнів. Аналіз результатів експериментальної роботи засвідчив ефективність авторської моделі. Результати проведеного наукового пошуку можуть бути використані викладачами у процесі професійної підготовки майбутніх педагогів до роботи в закладах освіти різного типу, а також у системі післядипломної педагогічної освіти^UThe thesis focuses on theoretical and experimental research of the problem of training future elementary school teachers to organize dialogic teaching of students. The methodological foundations of the study of the outlined problem are singled out: philosophical and pedagogical anthropology, philosophical and pedagogical hermeneutics, and philosophical and pedagogical synergetic. The study of scientific sources made us to state that the training of future primary school teachers for the outlined type of professional activity provides efficiency in the conditions of implementation as an integrated educational system that includes: pedagogical goal-setting, tasks, content, methods, techniques, forms of organization of teacher's and students' work and in dialogic teaching, means of pedagogical communication, evaluation of the results of educational and cognitive activity, etc.The essence of the basic concepts of the study are clarified, which are: «dialogic communication», «educational dialogue», «dialogic teaching», «teacher's communicative culture», «training of a future primary school teacher for the organization of dialogic education», «ethics of pedagogical communication», «designing the educational environment of the institution of higher education» and others.The principles of organization of dialogic education for elementary school students are specified as follows: humanism; feedback in educational engagement; nature compliance; scientific organization of educational dialogue; communicative orientation; modeling of problem situations in training; the relationship between theoretical knowledge and practice; communication ethics; pedagogical partnership; pedagogical optimism in teaching.The structure of future teachers' readiness for dialogic teaching of primary school students has been determined, which includes the following components: motivational, cognitive, communicative, reflexive and activity. Criteria (need-motivational, cognitive, social-communicative, reflexive-valuable and operational-activity), indicators and levels of future primary school teachers' readiness for activity in a certain context (high, middle and low) are formulated.The author's model of training of the New Ukrainian school teacher for the organization of dialogic teaching of primary students containing four conditional blocks (methodological-targeted, content-methodical , organizational-procedural and diagnostic-effective) is theoretically substantiated, and the ways of its implementation in the holistic process of professional training of future teachers in higher education are outlined. The substantive content and methodological basis of the process of primary school teachers' training for the organization of dialogic education of students in higher educational institutions have been improved.As a result of theoretical analysis of the outlined problem and research of the experience of teacher-practitioners, the following pedagogical conditions for improving the effectiveness of training of future teachers in the investigated aspect are specified: integrity, systematic vocational training of future elementary school teachers to organize dialogic teaching; the gradual orientation of the content of education in higher education in the direction of formation and development of pedagogical communication skills, elements of communicative and reflexive-activity components 20of professional readiness by introduction of methods of dialogic teaching in the process of teaching of pedagogical and professional-methodical disciplines; adjusting the subject-subject interaction of participants in the educational process, creating the atmosphere of creativity; designing an educational dialogic environment in a higher education institution; a practically oriented approach to the study of disciplines from the sphere of professional training of a future specialist.The practical importance of the study is to gradually introduce into the educational process of institutions of higher education the model of training of future primary school teachers for dialogic teaching, which involves dialogism: of the content of education, forms and methods of organizing training; communication in groups on the basis of partnership pedagogy; critical reflection of the participants of the interaction. Dialogic orientation of the content of education (at the level of bachelor's and master's degree) was carried out in the process of teaching pedagogical and professional-methodical disciplines of elementary education, as well as special course “Communicative Pedagogy».The analysis of the results of the experimental work has proved the effectiveness of the author's model. The results of the scientific search can be used by teachers in the process of professional training of future teachers to work in educational institutions of different types, as well as in the system of postgraduate pedagogical education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Кравченко А. В. 
Підшарове гасіння спиртів вогнегасним аерозолем / А. В. Кравченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної науково-технічної задачі з розкриття особливостей впливу чинників на процеси припинення горіння спиртів у резервуарах при підшаровому подаванні вогнегасного аерозолю, як наукового підґрунтя підвищення ефективності систем підшарового пожежогасіння резервуарів із спиртами. У роботі обґрунтовано актуальність теми дисертаційної роботи та важливість використання вогнегасного аерозолю для підшарового гасіння спиртів. Теоретично обґрунтовано, що при підшаровому подаванні аерозолю кінцевий вогнегасний ефект забезпечується сумарною дією чинників, які виникають в момент проходження через шар рідини, та вихід аерозолю на поверхню спирту. Розроблено експериментальну методику та проведено дослідження щодо виявлення впливу чинників на ефективність процесу припинення горіння у разі підшарового подавання аерозолю з дна резервуару зі спиртом.^UThe dissertation is devoted to the solution of actual scientific and technical problem on revealing the features of factors influence on the process of increasing alcohols in tanks by sublayer approach of fire extinguishing aerosol as a scientific basis for increasing the efficiency of system of sublayer fire extinguishing of tanks with alcohols. The relevance of the dissertation topic and the importance of using fire extinguishing aerosol for sublayer extinguishing of alcohols are substantiated in the work. It is theoretically substantiated that at sublayer aerosol supply the final fire-extinguishing effect is provided by the total action of the factors arising at the moment of passing through a liquid layer, and an exit of an aerosol on an alcohol surface. An experimental method has been developed and a study has been conducted to identify the influence of factors on the efficiency of the combustion cessation process in the case of sublayer aerosol supply from the bottom of an alcohol tank.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського