Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (2)Книжкові видання та компакт-диски (846)Журнали та продовжувані видання (216)
Пошуковий запит: (<.>M=Донецький державний університет управління<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Верительник С. М. 
Удосконалення фінансового забезпечення сталогорозвитку територіальних громад в умовах децентралізації / С. М. Верительник. — Б.м., 2021 — укp.

Метою дисертаційної роботи є обґрунтування науково-теоретичних підходів та розроблення практичних рекомендацій з удосконалення фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації влади в Україні. Об'єктом дослідження є система відносин в сфері фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад, що виникають внаслідок децентралізації влади в Україні. Предметом дослідження визначено процеси реформування державного управління фінансовим забезпеченням сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації влади на сучасному етапі в Україні. У вступі розкрито сутність і стан розробленості наукової проблеми, що досліджується та обґрунтовано вибір і актуальність обраної теми, визначено об'єкт, предмет, мету, методи дослідження, розкрито наукову новизну отриманих результатів, їх теоретичне і практичне значення та особистий внесок здобувачки, наведено дані про впровадження і апробацію результатів дослідження на наукових конференціях та у публікаціях за темою дисертації. Однією з суттєвих складових реформи децентралізації в Україні є фінансове забезпечення розвитку спроможних територіальних громад. Основною проблемою фінансової підтримки територіальних громад на сучасному етапі впровадження реформи децентралізації в Українізалишається недосконала організація пов'язаних процесів в існуючій системі фінансової підтримки сталого розвитку в країні, яка не задовольняє соціально-економічні потреби територіальних громад, що визначає актуальність обраної теми дослідження. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань у дисертації використано сукупність науково-теоретичних методів дослідження: методу узагальнення - для систематизації теоретико-методологічних засад в сфері фінансового забезпечення територіального розвитку в Україні в умовах децентралізації; діалектичного та абстрактно-логічного аналізу - для здійснення теоретико-методичних узагальнень та формулювання висновків, що випливають з результатів дослідження; наочного відображення фактичних даних - для ідентифікації проблем державного управління в сфері фінансового забезпечення громад; логічного моделювання - для обґрунтування імперативів стратегії реформування місцевого самоврядування; порівняльно- правового методу для дослідження особливостей законодавчого врегулювання неузгодженостей у системі державного управління в системі фінансового забезпечення, упорядкування законодавчих документів. Інформаційною базою дослідження є Конституція України, Закони України, нормативноправові акти Кабінету Міністрів України, офіційні дані Державної служби статистики України, матеріали інформаційно-аналітичних бюлетенів Асоціації міст України, монографічні дослідження вітчизняних і зарубіжних фахівців, Інтернет-ресурси. У першому розділі «Основні теоретичні та методологічні положення стосовно організації фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад» визначено сутність та елементи системи фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації; проаналізовано нормативно-правові засади фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації в Україні; узагальнено концептуальні складові фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад. Задля комплексного розуміння процесів взаємодії в системі фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад розширено понятійнокатегоріальний апарат в сфері публічного управління та адміністрування щодо визначення терміну «фінансова спроможність територіальних громад» як здатність територіальних громад залучати, накопичувати та ефективно використовувати фінансові ресурси з різних джерел для вирішення нагальних місцевих проблем. Поняття «фінансове забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації» запропоновано розуміти як систему залучення, акумулювання, розподілу та використання публічних і приватних коштів, інвестованих із зовнішніх та внутрішніх джерел для задоволення потреб мешканців, що поєднує сукупність усіх джерел надходження фінансових ресурсів і фаз організації діяльності у фінансовій сфері. Встановлено, що фінансове забезпечення сталого розвитку територіальних громад є багатогранною системою, загальна мета функціонування якої в умовах децентралізації полягає у забезпеченні поступового соціально-економічного розвитку відповідних територій, самодостатності та задоволення законних соціально-економічних інтересів та потреб життєдіяльності їх мешканців і бізнесу, яка передбачає врахування фактору упорядкованості елементів та взаємозв'язків між ними.^UThe thesis research is devoted to substantiating scientific and theoretical approaches and developing practical recommendations for improving the financial security of territorial communities' sustainable development in the context of power decentralization in Ukraine. The thesis research object is the system of relations in the field of financial support for territorial communities' sustainable development as a consequence of the power decentralization in Ukraine. The subject of the research thesis determines the processes of reforming the state administration of the financial provision of territorial communities sustainable development in conditions of power decentralization at the present stage in Ukraine. The introduction reveals the essence and status of the scientific problem under study and substantiates the choice and relevance of the investigated topic, defines the object, subject, purpose, research methods, reveals the scientific novelty of the results, their theoretical and practical significance, and author's contribution on the implementation and approbation of research results at scientific conferences and publications on the topic of thesis research. One of the essential components of decentralization reform in Ukraine is financial support for the affluent territorial communities' development. The main problem of financial support of territorial communities at the current stage of decentralization reform in Ukraine is the flawed organization of related processes in the existing financial support system of sustainable development in the country, which does not meet the socio-economic needs of territorial communities. To achieve the goal and objectives of the thesis research, a set of scientific and theoretical research methods are used: generalization method - to systematize the theoretical and methodological foundations in the field of financial support of territorial development in Ukraine in a decentralized environment; dialectical and abstract-logical analysis - for the implementation of theoretical and methodological generalizations and formulation of conclusions arising from the results of the study; visual display of factual data - to identify problems of public administration in the field of community financial support; logical modelling - to substantiate the imperatives of the local government reform strategy; comparative legal method - for studying the features of the legislative settlement of inconsistencies in the system of public administration financial support, streamlining of legislative documents. The information base of the study includes the Constitution of Ukraine, Laws of Ukraine, regulations of the Cabinet of Ministers of Ukraine, official data of the State Statistics Service of Ukraine, materials and analytical bulletins of the Association of Ukrainian Cities, monographic studies of domestic and foreign experts, Internet resources. The first chapter "Basic theoretical and methodological provisions on the financial support organization for the sustainable development of territorial communities" defines the essence and elements of the financial support system for sustainable development of territorial communities in the context of decentralization. The normative-legal bases of financial provision of sustainable development of territorial communities in the conditions of decentralization in Ukraine have been analyzed; the conceptual components of financial support of sustainable development of territorial communities have been generalized. In order to comprehensively understand the interaction processes in thesystem of financial support for sustainable development of territorial communities, the conceptual and categorical apparatus in the field of public administration has been expanded to define the term "financial capacity of territorial communities" as the ability of territorial communities to attract, accumulate and effectively use financial resources. The concept of "financial support for sustainable development of local communities in decentralization" is proposed to be understood as a system of attracting, accumulating, distributing, and using public and private funds invested from external and internal sources to meet the needs of residents, combining all sources of financial resources and activities in the financial sector. The research established that the financial support of sustainable development of territorial communities is a multifaceted system that aims to ensure the gradual socio-economic development of the territories, self-sufficiency, and legitimate socio-economic interests and needs of residents and businesses, which takes into account the factor of the order of the elements and the relationships between them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Голтвенко О. В. 
Публічне управління інноваційним розвитком приморських територій: соціо-еколого-економічний аспект / О. В. Голтвенко. — Б.м., 2021 — укp.

Визначальною складовою публічного управління розвитком приморськихтериторій в країні є державне управління регіональним розвитком України. Дляусунення національних диспропорцій соціально-економічного розвитку регіонівв дослідженні виокремлено проблеми саме приморських територій, щовизначаються як депресивні, гальмують вектор розвитку блакитної економіки якзагальноєвропейський тренд.У роботі дістав подальшого розвитку понятійно-категорійний апаратнауки публічного управління в частині уточнення змісту терміну «соціо-еколого-економічна система» як форма організації взаємозв'язків в певномупросторі і часі між природними, економічними та соціальними підсистемами,яка забезпечує їх саморегуляцію, самовідновлення елементів, встановлює межіадаптаційних можливостей відповідно механізму взаємодії з представникамиорганів публічного управління, бізнесу, освітніх закладів та громадиприморських територій.Дістали подальшого розвитку завдання імплементації зарубіжного досвідупублічного управління розвитком приморських територій, що передбачаєвиховання соціальної складності громади, яка характеризується ціннісноюкогнітивною адаптацією. Приморські території, як агрегації виробництв,освітніх просторів, заповідних зон та прикордонного співробітництва, повиннівиховувати соціальну складність громади. Вона сприяє прояву різноманітнихреакцій на зміни навколишнього середовища, адаптації до більшої кількостіаспектів. Когнітивна складність дає можливість розглядати різні варіанти яксценарії, адже нівеляція специфіки громади приморської території дозагальнонаціонального рівня може призвести до соціальних флуктуацій,дисбалансу розвитку соціо-еколого-економічної системи вже в умовахдецентралізації.Обґрунтування даної тези полягає в оцінці соціо-еколого-економічногоаспекту ефективності суспільних перетворень приморських територій наприкладі Маріупольської ОТГ. Це дозволило вдосконалити підходи допобудови сценарію інноваційного розвитку приморських територій вдовгостроковій перспективі за умови використання соціологічних опитувань йоцінювання ефективності суспільних змін векторним методом. Отриманий врезультаті комплекс векторів публічного управління розвитком приморськихтериторій використано в Стратегії розвитку міста Маріуполь – 2020.Доведено, що зміна кута вектору публічного управління розвиткомприморських територій в бік колаборації влади, громади, підприємств тауніверситетів призведе до зменшення екологічного навантаження та дозволитьуправляти соціальними флуктуаціями в суспільстві.Відповідно до проведеного аналізу показано, що у довгостроковійперспективі у стратегіях міст, що знаходяться на приморських територіях, слідпередбачати план заходів із забезпечення безпеки людського капіталу та заходисприяння підвищенню рівня освіченості громади. Адже розвиток науки татехнологій неодмінно внесе інноваційну складову й дозволить розвинутивисокотехнологічні виробництва, що в свою чергу позитивно позначиться наекологічному аспекті й створить покоління українців, які зможуть вивестикраїну на передові позиції серед морських країн Центральної і Східної Європи.З огляду на потреби приморських територій вдосконалено існуючуінноваційно-інфраструктурну функцію моделі публічного управлінняінноваційним розвитком приморських територій. Саме інноваційно-інфраструктурна функція має виконувати завдання інституціоналізаціїінноваційної діяльності на приморських територіях, а результатом її реалізації єстворення належної інноваційної інфраструктури. Тому запропонований вмоделі публічного управління інноваційним розвитком приморських територійкоординаційно-комунікативний центр забезпечить ефективністькомунікативного зв'язку зі всіма зацікавленими стейкхолдерами та органамимісцевого самоврядування, налагодить взаємозв'язок з міністерствами тавідомствами, що здійснюють регулюючу функцію.З огляду на визнання на міжнародному рівні необхідності інтенсифікаціїзусиль щодо впровадження гармонізації стосунків з міжнародною спільнотоюта імплементації світового досвіду щодо забезпечення публічного управліннярозвитком приморських територій, створений центр дозволить проводитиоцінку ефективність інноваційного розвитку відповідної території шляхомузагальнення оцінок за всіма критеріями, що використовуються при аналізівідповідних явищ та процесів. Запропонований підхід функціонування моделівідрізняється від нині існуючих підходів, побудованих на оцінюванніконкурентоспроможності приморської території з точки зору її економічноїкорисності, тим, що він дозволяє оцінити вплив публічного управління на соціо-еколого-економічні аспекти.^UThe defining component of public management of coastal territoriesdevelopment in the country is the state management of regional development ofUkraine. To eliminate the national disparities of socio-economic development ofregions, the study has outlined coastal areas' problems, which are defined asdepressive and those that impede the development vector of the blue economy as anall-European trend.The conceptual and categorical apparatus of the science of publicadministration was further elaborated to clarify the meaning of the term «socio-ecological-economic system» as a form of relationship organization in a particulararea and time between natural, economic and social subsystems. It provides self-regulation of those systems and ensures self-renewal elements, sets the limits to theproposed model of public management's adaptive capabilities, and the interaction ofgovernment-business-educational institutions and the community of coastal areas.Implementing foreign experience of public management of coastal territoriesdevelopment, which presupposes nurturing the community's social complexitycharacterized by value cognitive adaptation, has been further developed. Asaggregations of industries, educational spaces, protected areas, and cross-bordercooperation, coastal areas have to cultivate the community's social complexity. Itpromotes the manifestation of various reactions to environmental changes, adaptationto various aspects. Cognitive complexity makes it possible to consider differentoptions as scenarios, leveling the community's specifics of the coastal areascommunity to the national level, can lead to social fluctuations and imbalances in thedevelopment of the socio-ecological-economic system already in conditions ofdecentralization.This thesis's substantiation is to assess the socio-ecological-economic aspect ofthe social transformation effectiveness of coastal areas on the example of Mariupolamalgamated territorial community. This allowed improving the approaches tobuilding a scenario of innovative development of coastal areas, in the long term withthe use of sociological surveys and assessment of the effectiveness of public changesby vector method. The resulting vectors of public management of coastal areas'development are used in Mariupol: Development Strategy – 2020.It has been proved that changing the vector of public management of coastalareas development towards the collaboration of government-community-business willreduce the environmental burden and allow to manage social fluctuations in society.According to the analysis, it has been shown that in the long run the strategiesof cities located in the coastal areas ought to include an implementation plan to ensurehuman capital security and measures to promote community education. After all, thedevelopment of science and technology will inevitably bring an innovativecomponent and allow the development of high-tech industries, positively impactingthe environment aspect and creating a generation of Ukrainians who can lead thecountry to top-ranking positions in Central and Eastern Europe.Given the needs of coastal territories, the existing innovational andinfrastructural function of the model of public management of innovativedevelopment of coastal areas has been improved. It is the innovation andinfrastructure function that should perform the tasks of institutionalization innovationactivity in the coastal areas, and the result of its implementation is the creation of anappropriate innovation infrastructure. Therefore, the coordination and communicationcenter proposed in the public management model of innovative development ofcoastal areas will ensure communication effectiveness with all interested stakeholdersand local governments and establish a relationship with ministries and agencies thatperform a regulatory function.Providing that the global community recognizes the need to intensify efforts toharmonize international relations and implement global experience in ensuring publicmanagement of the development of coastal areas, the center will assess theeffectiveness of innovative development of the area by summarizing evaluations allcriteria that are used in the analysis of the relevant phenomena and processes. Theproposed approach to the functioning model differs from the current approaches basedon the coastal area competitiveness assessment in terms of its economic utility as itstipulates assessing the public administration impact on socio-economic-ecologicalaspects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Федоровський Л. І. 
Удосконалення механізмів управління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економіки України / Л. І. Федоровський. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні теоретично узагальнено тазапропоновано нове вирішення наукової проблеми вдосконалення механізмівуправління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економікиУкраїни.Зазначено та подальшого розвитку набуло ключове пoняття «публічнихзакупівель» як інституту публічного управління, щo визначає прoцecрeалізації публічнoгo замoвлeння, який пoлягає в придбанні замoвникамитoварів, рoбіт, пocлуг за найбільш вигідними ринкoвими умoвами з мeтoюзадoвoлeння публічнoгo інтeрecу (cуcпільних пoтрeб).Окреслені наступні ключові риси системи публічних закупівель:нoрмативна урeгульoваніcть – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo у фoрмі та у cпocіб, прямo пeрeдбачeний закoнoдавcтвoм України;цільoвe викoриcтання кoштів – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo на ocнoві бюджeтних призначeнь і на викoнання тих coціальнoзначущих завдань, які на них пoкладeні; кoнкурcний характeр – замoвникизoбoв'язані здійcнювати закупівлі на кoнкурcній та прoзoрій ocнoві бeз будьяких прoявів диcкримінації; екoнoмічна дoцільніcть – замoвники зoбoв'язаніoбрати тoгo з учаcників закупівeль, який запрoпoнував найнижчу ціну за cвoїтoвари, рoбoти, пocлуги, алe при цьoму пoвніcтю відпoвідає заявлeнимкритeріям. Публічні закупівлі пoвинні забeзпeчити eкoнoмію публічнихкoштів, а такoж сприяти зменшенню та викориненню корупційних ризиків; інcтрумeнт eкoнoмічнoї пoлітики – за дoпoмoгoю публічних закупівeль татoварних інтeрвeнцій дeржава мoжe фoрмувати рівeнь пoпиту та прoпoзиції нанаціoнальнoму ринку тієї чи іншoї прoдукції.Окреслено, що інституційну основу системи публічного управліннязакупівлями становлять: Мініcтeрcтвo eкoнoмічнoгo рoзвитку і тoргівліУкраїни, Дeржавна казначeйcька cлужба України, Рахункoва палата України,Антимoнoпoльний кoмітeт України та Дeржавна cлужба cтатиcтики України.Публічне управління та кoнтрoль здійcнюєтьcя чeрeз вcтанoвлeннявідповідності прoвeдeних прoцeдур закупівeль тoварів, рoбіт та пocлуг задeржавні кoшти відповідно до чинного закoнoдавcтва України.Схарактеризовані принципи здійснення закупівель. Вони охоплюють:добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію таефективність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель;недискримінацію учасників; об'єктивну та неупереджену оцінку тендернихпропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наведеніпринципи доповнено та обгрунтовано авторськими, а саме: принциппрофесіоналізму, принцип інформаційної відкритості, принципвідповідальності, принцип забезпечення конкуренції, принцип стимулюванняінновацій. Закладені в основу системи публічних закупівель чіткі тавсеохоплюючі принципи сприяють дієвому реформуванню галузі умайбутньому, а також у період становлення системи є аргументами у судовихсправах та основою розуміння сутності явища у цілому.Удосконалено механізми реалізації принципу екологічності публічнихзакупівель задля сталого розвитку суспільства. З метою забезпеченняекологізації публічних закупівель запропоновано встановлювати додатковіекологічні вимоги до технічної документації. Ключовими вимогами допостачальників можуть бути наступні: наявність системи екологічногоменеджменту; відсутність позовів за порушення екологічного законодавства;інформація про викиди забруднюючих речовин та побічні ефекти длязменшення викидів; звітування про використання енергії, відходи та їх переробку; підвищення енергоефективності, використання відновлюванихджерел енергії, економія води або використання екологічно маркованихпродуктів;заходи, спрямовані на збільшення використання екологічнихпродуктів. Окрім того, запропоновано встановити переваги для найбільшекологічно чистих товарів та послуг у встановлених законодавством перелікудокументів. Так, ціна пропозиції екологічних пропозицій оцінюється як«пропозиція - 15%», а якщо учасник виграє з найбільш екологічно чистимитоварами, контракт укладається за запропонованою ціною (без «-15%»). Якщопереможе учасник з меншими екологічними товарами, договір укладається заціною «пропозиція - 15%». Слід зазначити, що реалізація цієї концепціївимагає впровадження низки методів державного регулювання, серед якихважливе місце посідають економічні та адміністративні механізми.Обгрунтовано доцільність та переваги централізованої системиуправління закупівлями, визначено європейський досвід, зазначені перевагита недоліки різних моделей централізації закупівель. Отже, основною метоюзапровадження централізованої закупівельної організації в Україні перш за всеє професіоналізація, економія бюджетних коштів за рахунок агрегації таконтроль за витратами коштів бюджету. В Україні обрана компромісна модельфінансування центральної закупівельної організації, за принципом – хтовирішує користуватися таким механізмом, той і сплачує її функціонування.^UThe dissertation research theoretically generalizes and proposes a newsolution to the scientific problem of improving the management mechanisms of thepublic procurement system in the conditions of digitalization of Ukraine's economy.The key concept of «public procurement» as an institution of publicadministration, which determines the process of realization of the public order, isthe purchasegoods, works, services by the customers under the most favorablemarket conditions.The following key features of the public procurement system areoutlined:normative regulation - customers have the right to make purchases only inthe form and in the manner directly provided by the legislation of Ukraine. Theprocedure for organizing and conducting public procurement has a clearadministrative character; targeted use of funds - customers have the right to makepurchases solely on the basis of budget allocations and to perform those sociallysignificant tasks assigned to them; competitive nature - customers are obliged tomake purchases on a competitive and transparent basis without any manifestationsof discrimination; economic expediency - customers are obliged to choose the onefrom the procurement participants who offered the lowest price for their goods,works, services, but at the same time fully meets the stated qualifications. Publicprocurement should save public funds, as well as help reduce and exploit corruptionrisks; economic policy instrument - with the help of public procurement andcommodity interventions, the state can form the level of supply and demand in thenational market of a product.It is outlined that the institutional basis of the public procurement managementsystem consists of: the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine,the State Treasury Service of Ukraine, the Accounting Chamber of Ukraine, theAntimonopoly Committee of Ukraine and the Committee of Ukraine.Public management and control is carried out through the establishment ofcompliance of the procedures for the purchase of goods, works and services forpublic funds in accordance with the current legislation of Ukraine.The principles of procurement are characterized. They include: faircompetition among participants; maximum economy and efficiency; openness andtransparency at all stages of procurement; non-discrimination of participants;objective and impartial evaluation of tender proposals; prevention of corruption andabuse. These principles are supplemented and substantiated by the author, namely:the principle of professionalism, the principle of information openness, the principleof responsibility, the principle of competition, the principle of stimulatinginnovation. The clear and comprehensive principles underlying the publicprocurement system contribute to the effective reform of the industry in the future,and in the period of the system's formation are arguments in court cases and thebasis for understanding the essence of the phenomenon as a whole.The mechanisms for implementing the principle of environmental friendlinessof public procurement for the sustainable development of society have beenimproved. In order to ensure the greening of public procurement, it is proposed toestablish additional environmental requirements for technical documentation. Thekey requirements for suppliers may be the following: the presence of anenvironmental management system; no lawsuits for violation of environmentallegislation; information on pollutant emissions and side effects to reduce emissions;reporting on energy use, waste and their processing; improving energy efficiency,using renewable energy sources, saving water or using eco-labeled products;measures aimed at increasing the use of environmental products. In addition, it isproposed to establish benefits for the most environmentally friendly goods andservices in the list of documents established by law. Thus, the offer price of ecological offers is estimated as «offer - 15%», and if the participant wins with themost environmentally friendly goods, the contract is concluded at the offered price(without «-15%»). If the participant with smaller ecological goods wins, the contractis concluded at the price «offer - 15%». It should be noted that the implementationof this concept requires the introduction of a number of methods of state regulation,among which an important place is occupied by economic and administrativemechanisms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Петрик І. В. 
Інноваційний розвиток соціо-еколого-економічних систем України та регіонів / І. В. Петрик. — Б.м., 2021 — укp.

Петрик І. В. Інноваційний розвиток соціо-еколого-економічних систем України та регіонів. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 051 «Економіка». – Донецький державний університет управління Міністерства освіти і науки України, Маріуполь, 2021.У дисертаційній роботі теоретично узагальнено та запропоновано нове вирішення наукової та прикладної проблеми щодо інноваційного розвитку соціо-еколого-економічних систем України та регіонів – обґрунтовано теоретичні положення, розроблено науково-методичні підходи, методи і науково-практичні рекомендації.У роботі науково обґрунтовано об'єктивну необхідність і доцільність дослідження інноваційного розвитку країни і регіонів як соціо-еколого-економічних систем, процеси в яких мають першочергове значення для сталого розвитку в глобалізованому світі. Узагальнено теоретичні засади розвитку соціо-еколого-економічних систем країни та регіонів, доведено роль і значущість їх інноваційної складової. На основі систематизації положень теорії інноваційного розвитку та сучасних наукових концепцій, отримав розвиток понятійний апарат в рамках предметного поля дослідження. Так, уточнено теоретичний зміст поняття соціо-еколого-економічної системи країни та регіонів з акцентом на її взаємопов'язаних і взаємозалежних підсистемах та їх елементах, а також властивостях, зокрема інноваційності. Інноваційні зв'язки в підсистемах та між ними є підґрунтям для розвитку. Практичне значення одержаних наукових результатів підтверджено їх впровадженням у діяльність Департаменту економіки Донецької облдержадміністрації, Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, Громадської організації «Інновації та соціально-економічні ініціативи», ТОВ «Нові теплотехнології», а також у навчальний процес Донецького державного університету управління Міністерства освіти і науки України.Ключові слова: інноваційний розвиток, соціо-еколого-економічна система країни та регіонів, інноваційний потенціал, інноваційність системи, сукупність показників, науково-методичний підхід, методика оцінювання, комплексний показник, аналітичне забезпечення, концепція інноваційного розвитку, стратегічні пріоритети, механізми.^UPetryk I. V. Innovative development of socio-ecological-economic systems of Ukraine and regions. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.Thesis for a Doctor of Philosophy Degree in the specialty 051 «Economics». – Donetsk State University of Management, Ministry of Education and Science of Ukraine, Mariupol, 2021.The dissertation theoretically summarises and proposes a new solution to the scientific and applied problem of innovative development of socio-ecological-economic systems of Ukraine and regions, namely, the theoretical positions have been substantiated, scientific and methodical approaches, methods, and scientific and practical recommendations have been developed.The objective necessity and expediency of researching the country and regions' innovative development as socio-ecological-economic systems, the processes that are of paramount importance for sustainable development in a globalised world, have been scientifically grounded.Theoretical principles on the country and regions' innovative development as socio-ecological-economic systems, the role and significance of the innovation component country and regions' innovative development as socio-ecological-economic systems have been summarised. Therefore, the theoretical meaning of the socio-ecological-economic system in the country and regions has been clarified, emphasising its interconnected and interdependent subsystems and their composition and properties, particularly innovation. It is the innovative connections in the subsystems and between them that form the basis for development.Their introduction confirms the practical significance of the obtained scientific results into the activities of the Economics Department of Donetsk Regional State Administration, the Institute of Market Problems and Economic-Ecological Research of the National Academy of Sciences of Ukraine, NGO «Innovations and Socio-Economic Initiatives», LLC «New Heat Technologies», Donetsk State University of Management.Key words: innovative development, the socio-ecological-economic system of the country and regions, innovation potential, system innovativeness, set of indicators, scientific-methodical approach, evaluation methodology, complex indicator, analytical support, innovative development concept, strategic priorities, mechanisms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського