Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (24)Книжкові видання та компакт-диски (56)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ЧЕРЕПАХ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Фенцик В.Л. 
Визначення видової належності, статі, краніотипу і зросту за морфологічними та остеометричними ознаками скроневих кісток (на скелетованих, фрагментованих і спалених черепах): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.25 / В.Л. Фенцик ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено критерії діагностики видової, статевої належності, краніотипу та зросту за факторними ознаками нативних і спалених кроневих кісток. Виявлено факторні анатомо-морфологічні та метричні параметри видової належності та статі за цими кістками. Уперше встановлено зміни структурної організації скроневих кісток за дії високої температури та виявлено взаємозв'язок між метричними параметрами скроневих кісток та краніотипом. За результатами проведеного кореляційно-регресійного аналізу кваліфіковано метричні параметри скроневих кісток, які за умов їх врахування у розрахованих рівняннях регресії дозволяють визначати зріст людини та її стать. Відзначено, що розроблена методика відтворення загальних ознак за метричними та морфологічними ознаками скроневих кісток підвищує об'єктивність і результативність судово-медичних експертиз. Зауважено, що сформульована концепція може слугувати теоретичною засадою для обгрунтування інтегративного підходу до розв'язання проблеми ототожнення загальних ознак загиблої людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р811.55 + Х893.9(4УКР)413.1 +
Шифр НБУВ: РА340403

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Кармишев Ю.В. 
Плазуни півдня Степової зони України (поширення, мінливість, систематика та особливості біології): Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.08 / Ю.В. Кармишев ; НАН України. Ін-т зоології ім. І.І.Шмальгаузена. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі дослідження особливостей морфологічної мінливості, вивчення фондових колекцій і всебічного аналізу літературних джерел складено сучасний систематичний список плазунів півдня степової зони України. Розглянуто внутрішньовидову таксономію всіх видів плазунів півдня степової зони України та вперше описано ряд нових кольорових аберацій для двох (Lacerta agilis, podarcis taurica) видів. Підтверджено наявність двох підвидів болотяної черепахи (E. orbicularis orbicularis та E. orbicularis hellenica) в регіоні та знайдено окрему популяцію цього виду, яка за таксономічними ознаками та особливостями біології відрізняється від інших відомих підвидів. Показано існування трьох популяційних груп ящірки кримської, які достовірно відрізняються між собою. Розглянуто фенотипічну структуру популяцій всіх видів плазунів у межах досліджуваного регіону, а також зроблено порівняльний міжпопуляційний аналіз цих тварин за зовнішньоморфологічними характеристиками. Отримано найбільш повні дані щодо мінливості степової гадюки в межах регіону та з'ясовано її систематичний статус. Наведено дані стосовно розповсюдження всіх плазунів та складено їх кадастри. Виявлено найбільш вразливі види плазунів у межах регіону дослідження та визначено популяції, які потребують першочергових заходів щодо їх збереження. За даними польових досліджень виявлено нові території, перспективні для охорони плазунів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.342*99(4УКР) + Е623.342*80(4УКР)
Шифр НБУВ: РА320648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Федорищева В.О. 
Порівняльний аналіз нормальних черепів та черепів з набутими деформаціями з археологічних розкопок Верхнього Салтова, Нижнього Дону, Херсонеса, Тепе-Кермана: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.01 / В.О. Федорищева ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Вивчено морфометричні особливості 98-ми черепів, одержаних під час археологічних розкопок Верхнього Салтова, Нижнього Дону, Херсонеса, Тепе-Кермена. Здійснено їх краніометрію, виготовлення, сканування та вимірювання краніограм у програмі AutCAD 2007. Побудовано усереднені профілі для кожної популяції, визначено масштабний коефіцієнт для переводу одержаних за рентгенограмами значень лінійних показників в істинні. Проведено статистичний аналіз одержаних даних. Установлено лінійні та кутові показники черепа людини з використанням рентгенограм, проаналізовано статеві особливості будови, розмірів, форми людських черепів з різних археологічних розкопок. Проведено краніометричну характеристику нормальних черепів і черепів з набутою деформацією. Проведено порівняння вітчизняної та міжнародної систем вимірювань черепів. За результатами дослідження показано належність осіб, черепа яких вивчено, до європеоїдної раси. Встановлено краніометричні показники, що не розрізняються та вірогідно розрізняються у всіх досліджених черепах. Виявлено краніометричні показники з невисоким коефіцієнтом варіації для всіх вивчених археологічних розкопок. Показано ідентичність нормальних черепів з кварталу IXa північного району Херсонеса та "печерного міста" Тепе-Кермен. Виявлено краніометричні показники нормальних і деформованих черепів з археологічних розкопок, що мають вірогідні відмінності залежно від статі, місця мешкання та типу деформування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*698.131 +
Шифр НБУВ: РА363359

Рубрики:

      
4.

Черепаха Г.С. 
Продуктно-енвайронментальний підхід до управління командою проекту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Г.С. Черепаха ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито роль і суть факторів унікальності проекту в управлінні командами проектів. Запропоновано підхід до управління командою проекту, який базується на врахуванні особливостей продукту та середовища його реалізації. Розроблено математичну модель формування такої команди. Установлено залежність набору професійно важливих якостей кожної ролі в команді від факторів унікальності проекту. Запропоновано математичну модель вибору засобів розвитку команди у конкретному проекті. Сформовано математичні моделі мотивації її членів та прогнозування їх професійного вигоряння в певному проекті. Впроваджено до практики управління проектами програмний комплекс, який реалізує запропоновані методики підбору команди проекту та вибору інструментів розвитку команди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-640-21 + У9(4УКР)290-640-21
Шифр НБУВ: РА346048

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Черепахіна Р.З. 
Розробка спеціального взуття для шахтарів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.06 / Р.З. Черепахіна ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу умов праці у підземних шахтах, статистичних даних про захворювання стоп шахтарів і соціологічних досліджень якості спецвзуття визначено комплекс ергономічних і експлуатаційних вимог до матеріалів та конструкції взуття. Показано, що для розробки спецвзуття для шахтарів є доцільним обгрунтування складу та структури вихідних даних. З цією метою проведено маркетингові дослідження, на підставі результатів яких визначено ієрархію вимог до спецвзуття та розроблено критерії її відповідності вимогам комфортності. Запропоновано використовувати як узагальнений показник якості взуття комплексну оцінку комфортності експертами. Створено математичну модель комплексного показника комфортності з метою кількісної оцінки якісного явища - відчуттів та думок носіїв. На підставі ієрархії вимог до взуття для шахтарів, вимог техніки безпеки з урахуванням існуючих ДСТ розроблено технічні умови та асортиментний ряд з трьох моделей чоловічих напівчобіт литтьового методу кріплення. Теоретично й експериментально доведено доцільність використання у технологічному процесі формоутворення взуття зі шкіри "Велетень" нового методу "знакоперемінних температур". Визначено раціональні технологічні нормативи операції формування взуття. Рекомендовано нові сучасні матеріали для підкладки та проміжних деталей взуття. Відзначено, що унікальні властивості мембрани Sympatex дають змогу уникнути протиріччя у вимогах до взуття, якими є вимоги бути одночасно паровідвідним взуттям з середини та водонепроникним ззовні. Запропоновано використання цих мембран як проміжного матеріалу для взуття. Розроблено методику з використанням математичної моделі комплексного показника комфортності дослідного носіння взуття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М557.1-2 +
Шифр НБУВ: РА337951

Рубрики:

      
6.

Ображей О. Є. 
Технологія прискореного навчання плавання молодших школярів в умовах літніх оздоровчих таборів / О. Є. Ображей. — Б.м., 2021 — укp.

.Ображей О. Є. Технологія прискореного навчання плавання молодших школярів в умовах літніх оздоровчих таборів. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії в галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю 014 «Середня освіта (за предметними спеціальностями)». – Волинський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, 2021.Ураховуючи результати аналізу наукової літератури, результатів констатувального етапу експерименту щодо прискореного навчання плавання в умовах літнього оздоровчого табору,визначено педагогічні умови: етапне формування вмінь плавання; відповідність змісту занять віковим та індивідуальним особливостям дітей молодшого шкільного віку; врахування знань та накопиченого рухового досвіду молодших школярів; створення емоційно збагаченого виховного простору з використанням ігрових засобів, що забезпечують варіативність та рефлексивність навчання. Теоретично обґрунтовано авторську технологію прискореного навчання плаванню молодших школярів в умовах літнього оздоровчого табору у сукупності складових частин: цільового, концептуального, процесуального, змістового та критеріально-результативного блоків.Розроблено алгоритмізовану програму навчання плаванню молодших школярів в умовах оздоровчого табору, що умовно розподілена на три етапи відповідно до етапів формування рухового вміння. Кожен етап поділений на певні кроки алгоритму, що містять інформацію щодо організаційно-методичних дій інструктора, дій дитини та програмні результати навчання.Перший етап умовно поділено на три кроки, підсумковим результатом яких є подолання страху, сформованость знань щодо техніки безпеки на воді, важливості занять плаванням тощо. Також важливим на даному етапі є формування груп відповідно до індивідуальних особливостей дітей. Другий етап містить два основних кроки, що спрямовані на формування вмінь основних плавальних елементів та рухів і, як наслідок, отримання акварозряду. Важливим є формування в дітей здібності до рефлексії, що сприяло досягненню більш швидкого результату. Третій етап містить два кроки, спрямовані на закріплення рухів у варіативних умовах, формування навички плавання та, як результат, отримання кінцевого акварозряду.Відповідно до алгоритмізованої програми розроблено план-графік навчання плаванню молодших школярів з урахуванням:умов табору (наявність відкритої водойми); тривалості табірної зміни; періоду зміни (організаційного, основного, завершального); кількості запланованих занять; розроблених п'яти акварозрядів («Краб», «Морська черепаха», «Рибка», «Дельфін», «Акула»); видів підготовки (теоретичної та практичної); спрямованості українських народних ігор (на суходолі, на воді); змісту навчального матеріалу (поетапне вивчення основних елементів від простого до складного); засобів контролю (у вигляді контрольних ігор та естафет). Для отримання акварозряду відводиться 3 дні, окрім першого акварозряду «краб» на опанування якого відводиться 2 дні. Зміст матеріалу кожного блоку та спрямованість занять відповідає вимогам акварозряду щодо сформованості певного плавального вміння. Кожен блок завершується контрольною грою, за умовами якої необхідно виконувати певні контрольні елементи.У алгоритмізованій програмі занять враховано необхідність створення «ситуації успіху», що обумовлює особистісно-орієнтоване навчання, яке сприяє подоланню психологічних бар'єрів, реалізації індивідуальних можливостей, розвитку активності та наполегливості, підвищенню самооцінки, впевненості у власних силах. Створення «ситуації успіху» в процесі навчання плаванню відбувалося в шість кроків: подолання страху (тривоги) через дихальні вправи, відволікання тощо; надання дітям перспективи успішного результату; постійна словесна підтримка та надання чітких інструкцій; формування стійкої мотивації (розкриття значення плавання, формування належних умов занять, підтримка інтересів дитини, використання фронтальних та групових методів); постійна підтримка активності через використання ігрового методу; підвищення активності через стимулювання, а саме отримання акварозрядів («Краб», «Морська черепаха», «Рибка», «Дельфін», «Акула»), що розглядаються як певна категорія, що характеризує показники вмінь дітей і надається при виконанні певних вимог (за результатами контрольних вправ).Ключові слова: прискорене навчання плавання, молодші школярі, педагогічні умови, літні оздоровчі табори, відкриті водойми, українські народні ігри, технологія, алгоритмізована програма.^UObrazhey Olha. Technology of accelerated training of junior schoolchildren in the conditions of summer recreation camps. – Qualification scientific work on the rights of the manuscript.Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy in the field of knowledge 01 "Education / Pedagogy" in specialty 014 "Secondary education (Physical Culture)". - Volyn National University named after Lesia Ukrainka, Lutsk, 2021.According to a system of control exercises, the levels (high, middle, low) swimming preparedness of children of junior school age are differentiated. The possibility of using Ukrainian folk games that create conditions for the formation of interest in national physical culture and the need to do physical exercises are determined. Ukrainian folk games are adapted to the accelerated training of junior pupils in open water bodies. The main movements used in the content of the game on the land are replaced by the initial floating movements in water (immersion of the face in the water; squatting in water; jumping into the water; ability to push and slide themselves; the ability to swim incoordination, etc.). Ukrainian folk games are distributed in accordance with the stages of planning training (the development of aquatic environment; training immersion in water with head and exhalation in water; learning to slide on water; learning the work by legs and works by hands; coordination training), which are consistently formed considering three periods camp change (organizational, basic, final). Taking into account the results of the analysis of scientific literature, the results of the stating phase of the experiment on accelerated training of swimming in the conditions of the summer health camp, the pedagogical conditions are determined: the phase formation of swimming skills; Matching the content of classes with age and individual characteristics of younger school children; taking into account knowledge and accumulated motor experience of junior schoolchildren; Creating an emotionally enriched educational space using gaming agents that provide variability and reflexiveness of training.In accordance with the algorithmized program, a plan-schedule of training of junior schoolchildren is developed taking into account: the conditions of the camp (the presence of open water reservoirs); duration of camp change; period of change (organizational, basic, final); the number of planned classes; developed five aquatics ("Crab", "Sea Turtle", "Fish", "Dolphin", "Shark"); types of preparation (theoretical and practical); orientation of Ukrainian folk games (on land, on the water); content of educational material (phased study of basic elements from simple to complicated); means of control (in the form of control games and relay). To receive Aquarius extension, 3 days (6 classes) are given, except for the first aquas "Crab" for the mastering of which is given 2 days (4 classes). The content of the material of each block and the direction of classes meets the requirements of the aquaria in relation to the formation of certain swimming skills. Each block ends with a control game under which certain controls must be performed. The algorithmized program of classes considers the need to create a "success situation", which determines personal-oriented training, which promotes overcoming psychological barriers, the implementation of individual capabilities, development of activity and perseverance, self-esteem, self-assessment, self-esteem. Creation of a "Success" in the process of teaching the floating took place in six steps: overcoming fear (anxiety) through respiratory exercises, distraction, etc.; granting children prospects for a successful result; Permanent verbal support and provision of clear instructions; formation of sustainable motivation (disclosure of the importance of swimming, forming proper conditions of classes, support of the interests of the child, the use of frontal and group methods); constant support for activity due to the use of the game method; Increased activity through stimulation, namely the acquisition of aquaria (crab, a "marine tortoise", "fish", "dolphin", "shark"), which are considered as a certain category that characterizes the characteristics of children's skills and is provided with certain requirements ( based on the results of control exercises).The educational and methodological provision of technology of accelerated training of junior schoolchildren in the conditions of the summer health camp "The beach adventures or as playing to train" is improved. The obtained results can use teachers, instructors for physical education, scientific and pedagogical workers, and students of higher education institutions in solving tasks associated with their professional activities in teaching children.Keywords: accelerated swimming training, younger schoolchildren, pedagogical conditions, summer recreation camps, open reservoirs, Ukrainian folk games, technology, algorithmized program.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського