Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (20)Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>K=УВС$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія: Будівництво   
1.

Шаманський С.Й. 
Оптимізація інформаційно-вимірювальних систем у мережах водопостачання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.16 / С.Й. Шаманський ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2004. — 19 с. — укp.

Уперше запропоновано єдину систему критеріїв ефективності засобів вимірювання витрати як первинних перетворювачів для вимірювальних каналів інформаційно-вимірювальних систем подачі та розподілу води (УВС ПРВ). Досліджено зв'язки техніко-економічних і ергономічних характеристик засобів вимірювання витрати (ЗВВ) з ефективністю їх функціонування в ІВС ПРВ. Розроблено математичні моделі та алгоритми оцінювання ЗВВ, базуючись на єдиній системі критеріїв ефективності. Наведено рекомендації щодо оптимізації параметрів та структури ІВС ПРВ шляхом оптимального вибору ЗВВ для їх вимірювальних каналів з використанням математичних моделей оцінювання ефективності засобів вимірювання витрат. Побудовано систему і програмне забезпечення для підтримки прийняття рішень стосовно параметричної та структурної оптимізації ІВС ПРВ у мережах водопостачання на базі запропонованих математичних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.106.4-049 +
Шифр НБУВ: РА334749

Рубрики:

      
2.

Кан О. Ю. 
Організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів у вищих навчальних закладах України в 1850-1917 роках / О. Ю. Кан. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено організаційно-методичні засадипідготовки студентів-філологів у вищих навчальних закладах України в1850-1917 роках та визначено особливості модифікації організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів (залежність філологічноїосвіти від політики уряду; брак належного навчально-методичногозабезпечення освітнього процесу; недостатня увага до вивчення українськоїмови), а також виокремлено негативні та позитивні тенденції розвиткуорганізаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів.У дослідженні поняття «організаційно-методичні засади підготовкимайбутніх філологів» розглядається як цілісна, упорядкована та багатограннасистема, що має на меті за допомогою змісту, форм, методів і засобівнавчання сформувати у студентів-філологів уміння та навички з мов талітератур, озброїти їх твердими навичками (здатність розв'язувати складніспеціальні теоретичні питання та практичні проблеми основних світогляднихтеорій та концепцій філологічних дисциплін, знання предметної галузі тарозуміння професійної діяльності, здатність до пошуку, оброблення, аналізута критичного оцінювання інформації з різних джерел, оволодінняспеціальними культурологічними та міжкультурними знаннями), а такожрозвинути у них відповідні м'які навички (критичне мислення, вмінняналагоджувати міжособистісні контакти, навички ефективної комунікації таслухання, вміння прогнозувати, гнучкість та адаптивність).З урахуванням дидактичного, нормативно-законодавчого таісторичного критеріїв обґрунтовано три етапи розвитку організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів у вищих навчальнихзакладах України другої половини ХІХ – початку ХХ століття та основнітенденції кожного з них, а саме: 1) 1850–1962 роки – реорганізаційно-структурний етап; 2) 1863-1883 роки – інтенсифікаційно-мотиваційний етап; 3) 1884–1917 роки – конверсійно-оновлювальний етап.Схарактеризовано зміст та організацію навчання майбутніх філологів уЗ'ясовано, що зміст навчання майбутніх філологів здебільшого булосконцентровано на класичній філології, вивченні стародавніх мов талітератур. Також вивчалися дисципліни російсько-слов'янської філології, апізніше й романо-германські мови, хоча викладання так званих «нових мов»у різних варіаціях здійснювалося в процесі підготовки майбутніх філологів увсіх університетах. Виокремлено ефективні підходи (полікультурний, індивідуальний,лінгвосоціокультурний, діалогічний, діференційований) й ретроспективнийдосвід підготовки студентів-філологів для подальшої імплементаціїв сучасний освітній процес: запровадження білінгвальної підготовки;наступність у навчанні між середньою та вищою ланками освіти;використання ефективних методів, спрямованих на занурення в мовнесередовище; створення нових подвійних спеціальностей з неспорідненимиспеціалізаціями; вдосконалення культурологічного компоненту освітніхпрограм та навичок міжкультурної комунікації студентів.Визначено ключові поняття дослідження (філологічна освіта,професійна підготовка майбутніх філологів, організаційно-методичні засади,організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів) та уточненоїх сутність.^UThe dissertation examines the structural and methodological framework fortraining philology students in higher educational institutions of Ukraine in 1850-1917 in its entirety and identifies features of modification of structural andmethodological framework for training future philology experts (dependence of8philological education on the government policy; lack of proper learning andteaching support materials; inadequate attention to the Ukrainian languagelearning). The thesis also reveals negative and positive trends of structural andmethodological framework growth for the future philology experts training.In the research, the author represents the concept of "structural andmethodological framework for future philology experts training" as an integral,structures and comprehensive system which due to the content, forms, methods andtechniques is aimed at forming philology students' skills and knowledge inlanguages and kinds of literature, provide them with such solid skills (ability tosolve complex special theoretical issues and practical problems concerning of basicworldview theories and concepts of philological disciplines, knowledge of thesubject and understanding of professional areas, ability to search, process, analyzeand evaluate information critically from different sources, mastering of specialculturological and intercultural knowledge), as well as to exercise appropriate softskills (critical thinking, ability to build interpersonal contacts, skills of effectivecommunication and listening, ability to predict, flexibility and adaptability).In the context of the didactic, regulatory-legislative and historical criteria,the author proves three stages of development of structural and methodologicalframework for future philology experts training in higher educational institutionsof Ukraine in the second half of the XIX – early XX centuries as well as it ispresented the main trends of each stage, which are as follows: 1) 1850–1962 –reorganization-structural stage; 2) 1863–1883 –intensification-motivational stage; 3) 1884–1917 –conversion-renewal stage.The thesis defines the content and organization of training for futurephilology experts in the universities of Ukraine of the period researched.It is specified that the content for training future philology experts wasmostly focused on classical philology, the study of ancient languages and kinds ofliterature. Students also studied the Russian-Slavic philology courses and laterRomano-Germanic languages, although the teaching of so-called "new languages"in different variations was presented in the curriculum of training for futurephilology experts at all universities. The author identifies efficient approaches (multicultural, individual,linguosociocultural, dialogical, differentiated) and retrospective experience ofphilology students training for further implementing into the modern educationalprocess: introduction of bilingual preparation; continuity between secondary and10higher education; use of effective methods aimed at language immersion; creationof new double specialities with unrelated majors; improving the culturalcomponent of academic programs and intercultural communication skills ofstudents.There are key concepts which are defined in the research (philologicaleducation, professional training of future philology experts, structural andmethodological framework, structural and methodological framework for futurephilology experts training).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Шкляєв О. М. 
Технологія кремово-збивних цукерок з використаннямнасіння чіа / О. М. Шкляєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено розробці та науковому обґрунтуваннютехнології кремово-збивних цукерок, виготовлених з частковим зменшеннямсухого яєчного альбуміну, маргарину та драглеутворювача за рахуноквикористання насіння чіа (Salvia hispanica) у цілому та подрібненому стані.Експериментально встановлено, що як ціле так і подрібнене насіння чіахарактеризується високими водоутримувальними, жироутримувальними тажироемульгувальними властивостями. Ціле насіння чіа покращуєпіноутворювальну здатність розчину сухого яєчного альбуміну та підвищуєстійкість збитих білкових мас на його основі. Внесення цілого та подрібненогонасіння до кремово-збивних цукерок чинить позитивний вплив на якісніхарактеристики готових виробів, в тому числі під час зберігання. Розробленівиди цукерок мають покращений хімічний склад.За результатами досліджень розроблено технологію кремово-збивнихцукерок з додаванням насіння чіа. На нову продукцію затверджено увстановленому порядку технологічну документацію. Запропонованутехнологію апробовано та впроваджено на кондитерських підприємствах та унавчальний процес ХДУХТ. Розраховано комплексний показник якості новихвиробів, визначено економічну ефективність від реалізації розробленоїтехнології та перспективність її впровадження у виробництво.^UThe dissertation is devoted to the development and scientific substantiation ofthe technology of cream-whipped candies, made with partial reduction of dry eggalbumin, margarine and jelly-forming agent due to the use of chia seeds (Salviahispanica) in whole and crushed state.It is experimentally established that both whole and crushed chia seedscharacterized by high water-retaining, fat-retaining andfat-emulsifying ability. Whole chia seeds improvefoaming ability of a solution of dry egg albumin and increase the stability of whipped protein masses. Making whole and crushedseeds to cream-whipped candies has a positive effect on qualitycharacteristics of finished products, including during storage. Developedtypes of candies have an improved chemical composition.The technological documentation for the new products has been approved inaccordance with the established procedure. The proposed technology has been testedand implemented in confectioneries and in the educational process of KSUFTT. Thecomplex indicator of quality of new products is calculated, economic efficiency fromrealization of the developed technology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Анісімов О. О. 
Наукові основи обґрунтування технологій розробкизалізорудних родовищ крутонахиленими шарами з внутрішнімвідвалоутворенням в кар'єрі / О. О. Анісімов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук заспеціальністю 05.15.03 «Відкрита розробка родовищ корисних копалин» (184 – Виробництво та технології). Національний технічний університет «Дніпровськаполітехніка» МОН України, Дніпро, 2021. Дисертація є закінченою науковою роботою, у якій вперше на основівстановлених результатів досліджень вирішена актуальна науково-практична проблема основ обґрунтування теоретичних та методичних засад оптимізаціїтехнологічних рішень і розробки на їх основі практичних рекомендаційвідпрацювання крутоспадних залізорудних родовищ крутонахиленими шарами. Наукові основи технологій формування крутонахилених шарів полягають увстановлені нових закономірностей розвитку глибоких кар'єрів з визначеннямзв'язків між параметрами робочої зони і технологічними схемами розвиткуфронту робіт, які надають можливість безпечно вести розробку залізоруднихродовищ, а також підвищити ефективність ведення гірничих робіт^UDissertation for the degree of Doctor of Technical Sciences by specialty 05.15.03 - " Surface mining " (184 - Production and technology). Dnipro University of Technology, Ministry of Education and Science of Ukraine, Dnipro, 2021. The dissertation is a completed scientific work, in which for the first time based on the established research results the actual scientific and practical problem is solved. Theoretical and methodical bases of optimization of technological decisions developments are substantiated and, on their basis, practical recommendations of working off of steep formation iron ore deposits by steep dipping layers. The scientific basis of technologies for the formation of steep dipping layers is to establish new patterns of development of deep open pits with the definition of links between the parameters of the working area and technological schemes of development at the front of work. They provide an opportunity to safely carry out the development of iron ore deposits and increase the efficiency of mining.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Кульчицька Є. Б. 
Клініко-діагностичне значення дисліпідемій у дітей дляпрогнозування серцево-судинних уражень: автореферат дис. ... д.філософ : 228 / Є. Б. Кульчицька. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню впливу дисліпідемії на стан серцевосудинної системи у дітей, удосконалення методів діагностики, профілактичнихзаходів для своєчасного виявлення можливих уражень серцево-судинної системита розробки терапевтичних схем для дітей з дисліпідемією, в тому числі згенетично обумовленою.Прагнення визначення груп підвищеного ризику на передчасні враженнясерцево-судинної системи, пошук ефективних маркерів для визначеннядоклінічних ознак уражень серцево-судинної у дітей з груп атеросклеротичногоризику, забезпечення нормального фізичного розвитку в дитячому віці таздоровий стан серцево-судинної системи на сучасному етапі, підтверджуєактуальність дослідження та обґрунтовує подальше вивчення механізмівможливих виявлених порушень з наступною розробкою способів корекції. Длядосягнення мети дослідження були визначенні наступні завдання:1. Проаналізувати особливості змін якісного та кількісного складухарчового профілю та дієтичного комплаєнсу у дітей з дисліпідемією, в томучислі із сімейною гіперхолестеринемією.2. Проаналізувати якість життя та енерговитрати на фізичну активністьу дітей з дисліпідемією, в тому числі із сімейною гіперхолестеринемією.3. Провести аналіз складу ліпідів сироватки крові, концентраціїаполіпопротеїну А1 і В, ліпопротеїну(а) та маркеру-предикторумікрокальцифікації dp-uc MGP білка у хворих на сімейну гіперхолестеринемію звикористанням системного підходу.34. Провести клініко-інструментальні дослідження стану серцевосудинної системи у дітей з дисліпідемією, в тому числі із сімейноюгіперхолестеринемією: вивчити зміни показників товщини комплексу інтимамедіа каротидної артеріальної судини, зміни жорсткості стінки магістральнихартерій за допомогою гомілково-плечового індексу, визначити особливостіморфофункціонального стану серця.5. Провести інтегральний аналіз взаємозв’язку показників харчовогопрофілю, якості життя, пов’язаної зі здоров’ям, енерговитрат на фізичнуактивність, даними розширеного ліпідного профілю, dp-uc MGP білка та данихінструментального обстеження для утворення статистичної моделі зпредикторами ураження серцево-судинної системи.6. Розробити діагностично-профілактичну програму для попередженняураження серцево-судинної системи у дітей з дисліпідемією, в тому числі ізсімейною гіперхолестеринемією.Для вирішення поставлених задач у ході дослідження під спостереженнямперебувало 118 дітей обох статей віком від 5 до 18 років з ознаками дисліпідемії,в тому числі діти з дисліпідемією, хворі на сімейною гіперхолестеринемією (n =15), які спостерігались у кардіоревматологічному відділенні КНП «КМДКЛ №1».21 здоровий одноліток був включений в групу порівняння. Діти булистратифіковані за віковою категорією згідно рекомендацій ВООЗ.Доповнено наукові дані щодо фізичного розвитку дітей з дисліпідемією, втому числі із сімейною гіперхолестеринемією. За даними ауксологічного аналізупацієнти з дисліпідемією мали статистично достовірно вищу масу тіла та ІМТ повідношенню до їхніх здорових однолітків. При аналізі ретроспективних данихобстежених дітей встановлено, що середній вік виявлення дисліпідемії склав 12,0± 3,63 років. Середній вік встановлення діагнозу сімейної гіперхолестеринемії(СГ) в обстеженій популяції становив 11,6 ± 4,06 років, у той час як запропонованасучасною літературою лікувальна модель рекомендує найбільш сприятливий вікпочатку лікування 8-10 років. Відповідно викладених результатів булорекомендовано для всіх дітей у віці 7 років та дітям із групи ризику з 2 років життя4проводити первинне визначення ліпідного профілю з визначенням показників ЗХ,ЛПНЩ, ЛПВЩ, ЛПДНЩ, залХ, ТГ та не-ЛПВЩ.Оцінювання антропометричних показників вздовж вікових категорій у дітейз СГ виявило, що більшість дітей мають гармонійний фізичний розвиток у межах60-80%, ожиріння виявляється у кожної 5ї дитини вікових категорій 5-9 років та15-18 років. Кожна 5 дитина вікової категорії 10-14 років має недостатню масутіла. Ауксологічний аналіз групи співставлення встановив гармонійність розвитку100% обстежених.У роботі вперше в Україні були вивчені особливості змін якісного такількісного складу харчового профілю та дієтичного комплаєнсу у дітей здисліпідемією та сімейною гіперхолестеринемією. За допомогою опитувальникаFFQ® були отримані достовірні дані, що діти з сімейною гіперхолестеринемією увсіх вікових категоріях до та після початку медичної дієтичної терапії задопомогою Дієти інтегрованого способу життя для здоров’я серцево-судинноїсистеми (CHILD-1) недостатньо задовольняють їхні щоденні енергетичні потреби,дефіцит яких може сягати 41,45%. Пацієнти в усіх вікових категоріях не можутьсамостійно досягти збалансованого режиму харчування, що призводить донегармонійної маси. Отже, вони вимагають більш прискіпливого медичногосупроводу та регулярного моніторингу з боку лікаря.^UThe dissertation focuses on examining the impact of dyslipidemia on children'scardiovascular system, enhancing early detection diagnostics for potentialcardiovascular lesions, devising preventive measures for timely identification, anddeveloping therapeutic strategies for children with dyslipidemia, including geneticallydetermined cases.Identifying high-risk groups for premature cardiovascular lesions, searching foreffective markers of preclinical cardiovascular damage in children from atheroscleroticrisk groups, and promoting normal physical development and cardiovascular health inchildhood highlight the significance of this study, justifying further investigation ofpotential disorders and subsequent correction methodologies. To attain the study'sobjective, the subsequent goals were established:1. To analyze the qualitative and quantitative changes in the nutritionalprofile and dietary compliance in children with dyslipidemia, including familialhypercholesterolemia.2. To examine the quality of life and energy expenditure for physical activityin children with dyslipidemia, including familial hypercholesterolemia.113. To examine the composition of blood serum lipids, the concentrations ofapolipoprotein A1 and B, and the dp-uc MGP protein marker for microcalcificationprediction in patients with familial hypercholesterolemia, applying a systematicmethodology.4. To conduct physical examination and cardiac diagnostic studies in childrenwith dyslipidemia, including familial hypercholesterolemia. The research will evaluatechanges in the intima-media complex thickness of the common carotid artery, assessthe arterial stiffness through the ankle-brachial index, and determine the morphologicaland functional echocardiographic characteristics.5. To perform a comprehensive assessment of the relationship between thenutritional profile indicators, the health-related quality of life scores, the energyexpenditure for physical activity level, the extended lipid profile data, the dp-uc MGPprotein concentration level, and the cardiac diagnostic studies data to create a statisticalmodel with predictors of cardiovascular disease.6. To develop a program to diagnose and prevent a cardiovascular disease inchildren with dyslipidemia, including familial hypercholesterolemia.To achieve the study's objectives, we monitored 118 children with dyslipidemia,including those with familial hypercholesterolemia (n = 15), in the cardio-rheumatologydepartment of Kyiv City Children’s Clinical Hospital No.1. 21 healthy peers wereincluded as a comparison group. The children, aged 5 to 18 and of both sexes, werecategorized by age according to WHO recommendations.The scientific data pertaining to the physical development of children withdyslipidemia, including familial hypercholesterolemia, has been significantly enriched.Based on an auxological analysis, patients with dyslipidemia exhibited a statisticallysignificant higher body weight and BMI than their healthy peers. Retrospective dataanalysis further revealed an average age of dyslipidemia onset as 12.0 ± 3.63 yearsamongst the study's subjects. The mean age at which familial hypercholesterolemia wasdiagnosed among the study participants was 11.6 ± 4.06 years, a noteworthy observationconsidering that the prevailing guidance in current literature suggests initiation oftreatment within the age range of 8 to 10 years. Based on the listed findings, it is advised12that an initial lipid profile including total cholesterol (TC), HDL-C, LDL-C, VLDL-C,remnant cholesterol, triglycerides (TG), and non-HDL-C levels should be conducted forall children aged 7 years and those at risk beginning at 2 years of age.Assessing anthropometric indicators across different age groups in children withFH revealed that a majority (60-80%) exhibit harmonious physical development.Nevertheless, obesity is observed in every fifth child within the age groups of 5-9 yearsand 15-18 years. Conversely, in the age group of 10-14 years, every fifth child isidentified as underweight.Particular attention was given to analyzing the nutritional profile of a comparisongroup comprising healthy children. The goal was to identify any potential differencesbetween their nutritional profiles and those of children with dyslipidemia and,consequently, to gain a better understanding of the impact of nutrition on children'shealth, particularly as it relates to physical development and cardiovascular health.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського