Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (145)Книжкові видання та компакт-диски (50)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=СУДНОПЛАВСТВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Калініченко А. П. 
Адміністративно-правові засади нагляду та контролю за безпекою судноплавства в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / А. П. Калініченко ; Держ. н.-д. ін-т М-ва внутр. справ України. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Визначено правові й організаційні засади діяльності державних органів, які здійснюють нагляд і контроль за безпекою судноплавства в Україні. Запропоновано шляхи вдосконалення нормативно-правового забезпечення нагляду та контролю за безпекою судноплавства. Надано характеристику юридичного складу деліктів з безпеки судноплавства. Виділено напрями вдосконалення контрольно-наглядової діяльності за безпекою судноплавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.4
Шифр НБУВ: РА379680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Новікова С.В. 
Внесок греків в економічний розвиток Північного Приазов'я (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.В. Новікова ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проаналізовано господарську діяльність греків у Північному Приазов'ї у другїй половині XIX - на початку XX ст. Встановлено передумови її виникнення, а також загальні принципи, напрями розвитку та результативність у зв'язку з суспільно-політичними процесами, що відбувалися у Російській державі у 1860 - 1870-х рр. Визначено чинники, що вплинули на заселення та освоєння греками регіону, виділено основні етапи даного процесу. Розкрито характерні риси та особливості ведення господарства у сільських громадах. Показано роль грецьких купців та підприємців у розвитку промисловості та торгівлі в Північному Приазов'ї, визначено головні напрями, тенденції, загальні та специфічні принципи формування даних галузей. Доведено суттєвий вплив греків на розвиток торгового судноплавства в Азовському морі та діяльність портових міст. Обгрунтовано помітну роль Північного Приазов'я у зовнішньоекономічних відносинах Російської імперії та Греції, оскільки через порти регіону вивозилася значна частка вітчизняних товарів, представлених в основному сільськогосподарською продукцією та сировиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9ГРЕ)5-2 +
Шифр НБУВ: РА340686

Рубрики:

      
4.

Клочков Ю.П. 
Економіко-математичне моделювання функціонування систем, які забезпечують круїзне судноплавство: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Ю.П. Клочков ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій та систем. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність розробки моделей та інструментарію управління системами, які забезпечують круїзне судноплавство, з метою покращання обслуговування туристів на борту судна, що повинно підняти рейтинг туристичної індустрії України на світовому ринку туристичних послуг, збільшити надходження валюти у бюджет країни, ознайомлювати громадян інших держав з історичними, природними, архітектурними пам'ятками. Створено прогнозну модель попиту на послуги водного круїзного транспорту, модель оцінки комфортності суден та їх пасажирських комплексів. Розроблено імітаційну модель взаємодії пасажирського порту та флоту. Описано моделювання логістичних ланцюгів у круїзному плаванні, що дає можливість здійснити адекватне дослідження стану логістичної системи й окремих її ланцюгів на базі оцінки якості обслуговування пасажиропотоку та матеріального потоку, що забезпечує стабільну роботу судна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч518 + У9(4УКР)49:Ч518
Шифр НБУВ: РА348024

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Михайлова Ю.В. 
Забезпечення стійкого функціонування судноплавних підприємств на круїзному ринку, що формується у Чорноморському регіоні: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Ю.В. Михайлова ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та практичні проблеми функціонування судноплавних підприємств на круїзному ринку. Сформульовано поняття "продукція круїзного судноплавства". Визначено фактори, що впливають на вибір круїзного маршруту. Запропоновано методику його побудови на підставі показника питомої привабливості портів. Зазначено, що дана методика дозволяє визначати основні напрямки круїзного маршруту на ринку круїзного судноплавства з урахуванням привабливості портів для клієнтури та рівня портових зборів. Розроблено методику визначення оптимальної схеми круїзу. Оптимізацію виконано за критерієм інтенсивності надходжень прибутку від круїзу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.61 +
Шифр НБУВ: РА368315

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Тихонов І.В. 
Методика підвищення ефективності навігаційного обслуговування безпеки судноплавства в умовах підвищеного ризику плавання на внутрішніх водних шляхах : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.13 / І.В. Тихонов ; Центр. н.-д. ін-т навігації і упр. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Досліджено, що цілеспрямоване зниження навігаційної аварійності у зонах підвищеного ризику плавання досягається шляхом побудови додаткового віртуального навігаційного обслуговування безпеки (НОБ) плавання. Розроблено інформаційно-аналітичне забезпечення методики підвищення ефективності (НОБ) руху об'єктів водного транспорту. Доведено роботоздатність методики, моделей, методів і інструментальних засобів результатами комп'ютерного та напівнатурного моделювання експериментної ділянки навігаційного обслуговування за участю агентів і каналів зв'язку, які забезпечують режим безперервної корекції точності координатно-часового місцевизначення з метою підвищення рівня безпеки судноплавства в зонах підвищеного ризику плавання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.5
Шифр НБУВ: РА372079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бєлова О.І. 
Міжнародно-правові аспекти державної морської політики України та юридичні проблеми її реалізації в сучасних умовах: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / О.І. Бєлова ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено міжнародно-правові аспекти державної морської політики та окремі юридичні проблеми її реалізації. Проаналізовано умови й особливості формування міжнардно-правового змісту державної морської політики. На підставі визначення загальнодержавних національних інтересів країни та з урахуванням сучасної геополітичної ситуації, виокремлено національні інтереси України в Азово-Чорноморскому басейні й окремих районах Світового океану. Обгрунтовано цілі, приципи, завдання, пріоритетні напрямки та заходи міжнародно-правового забезпечення ефективної реалізації морської політики держави за сучасних умов. Наведено пропозиції щодо удосконалення та приведення у відповідність до практики міжнародного морського права чинного законодавства України, що встановлює правовий режим використання територіального моря, виключної економічної зони та континентального шельфу. Досліджено вплив і взаємозалежність геополітичної ситуації та географічного розташування держави, протяжності її морських кордонів і комунікацій з розвитком економіки країни, її зовнішньої торгівлі та здатністю забезпечити міжнародно-правовими засобами морську безпеку країни як базового елемента державної морської політики. Проаналізовано міжнародно-правові проблеми реалізації державної морської політики України в Азово-Чорноморському басейні. Запропоновано концепції державних дій щодо договірно-правового оформлення українсько-російського кордону в Азовському морі та Керченській протоці. Розглянуто питання делімітації континентального шельфу й особливих економічних зон між Україною та Румунією, обгрунтовано шляхи вирішення проблемних питань щодо свободи судноплавства в Чорноморських протоках і перегляду Конвенції Монтре 1936 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА358519

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Вінніков В.В. 
Організаційно-економічний механізм комплексного розвитку морського транспорту України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / В.В. Вінніков ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2006. — 37 с. — укp.

Досліджено процеси формування організаційно-економічного механізму комплексного розвитку національної морської транспортної системи. Розроблено теоретичні, практичні та методологічні положення щодо ефективності комплексного розвитку морського транспорту України. Досліджено міжнародні вантажопотоки, методичні засади прогнозування, здійснено прогноз перевезень до 2010 р. Обгрунтовано принципи системної стійкості національного морського транспортного комплексу у структурі логістичних обмежень безперервного обслуговування зовнішніх господарських зв'язків. Наведено модель формування активної інвестиційної стратегії у торговельному судноплавстві. Поширено інструментарій економічних рішень у системі комплексного розвитку національного флоту та портів під впливом глобальних процесів, що забезпечує оптимізацію тимчасових і вартісних параметрів проходження вантажорухів через транзитну територію країни. Запропоновано сукупність критеріїв і показників ефективності прийняття інвестиційних та інноваційних рішень за умов конвенційного регулювання торговельного мореплавства, що дозволило розвинути методологічні принципи обгрунтування ефективності капітальних витрат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.60-96 +
Шифр НБУВ: РА347925

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Щербина В.В. 
Організаційно-економічний механізм функціонування транспортних підприємств на ринку морських контейнерних перевезень: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.В. Щербина ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження проблем теорії та практики функціонування транспортних підприємств у контейнерному судноплавстві. Розкрито суть поняття "організаційно-економічний механізм функціонування транспортних підприємств на ринку морських контейнерних перевезень" за умов глобалізації світової економіки, розглянуто його основні складові. Оцінено сучасний стан та досліджено тенденції розвитку світового та вітчизняного ринку даних перевезень. Досліджено зміни у контейнерному судноплавстві, що відбулися в останні роки, та їх вплив на подальше функціонування транспортних підприємств. Удосконалено класифікацію організаційних форм інтеграції контейнерних перевізників. Запропоновано визначення поняття "глобальний стратегічний альянс" у лінійному судноплавстві. Розроблено методичні засади оптимізації роботи операційних об'єднань судноплавних компаній на ринку морських контейнерних перевезень за умов глобалізації, а також положення щодо оцінки співробітництва між судноплавними та стивідорними компаніями у межах вертикальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)374.61-813.924 +
Шифр НБУВ: РА353425

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Самойловська В.П. 
Організаційно-економічні умови забезпечення ефективного розвитку судноплавних компаній України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.П. Самойловська ; НАН України, Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано організаційні форми та методи підвищення ефективності управління розвитком судноплавства на основі регулювання зовнішньоторговельної діяльності держави. Розкрито суттєву роль розвитку морської транспортної інфраструктури у забезпеченні зовнішньоекономічних зв'язків і зміцненні позиції держави у міжнародній економіці. Проведено порівняльний аналіз ролі світового ринку в зовнішньоекономічній діяльності держави. Досліджено вплив державного регулювання в Україні на її зовнішньоекономічну діяльність і розвиток судноплавства, обгрунтовано шляхи його удосконалення, зокрема, наведено пропозиції щодо створення спеціального резервного фонду для розвитку національного флоту. Розроблено економіко-математичні моделі та методи розв'язання задачі розвитку національного флоту з урахуванням базисних умов постачання, розвиту інтермодальних перевезень та оптимізації розподілу потоків зовнішньоторговельних вантажів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.2 +
Шифр НБУВ: РА363096

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Баришнікова В.В. 
Основи організаційно-економічного механізму управління стійкістю розвитку судноплавних компаній: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.В. Баришнікова ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено умови та фактори формування сучасного фрахтового ринку, проблеми функціонування національного судноплавного комплексу України. На підставі аналізу сучасного стану фрахтового ринку оцінено характер управління процесом перевозу та систему менеджменту торгового судноплавства. Відзначено, що розвиток міжнародних економічних відносин відповідно до особливостей участі України у світовому поділі праці, визначальною мірою залежить від ступеня конкурентоздатності основних підрозділів морегосподарського комплексу. Нові умови на ринку створюють більш прості та гнучкі організаційні структури управління, які базуються на принципах квазівласницького управління. Розвинуто положення теорії ефективного управління стійкістю розвитку судноплавних компаній на базі використання сучасних організаційних структур управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.21-21 +
Шифр НБУВ: РА353516

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Михайлов В.С. 
Розроблення методологічних засад та принципів побудови радіонавігаційного забезпечення на внутрішніх водних шляхах України: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.12.04 / В.С. Михайлов ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Запропоновано вирішення наукової проблеми підвищення безпеки судноплавства на внутрішніх судноплавних шляхах (ВВШ) України на основі використання єдиної методології формування та розвитку ефективного радіонавігаційного забезпечення суден за допомогою диференціальних систем. Запропоновано концепцію сучасного інженерно-кібернетичного підходу щодо створення комплексу радіонавігаційних засобів на базі використання диференціального режиму супутникових систем їх забезпечення для якісного нового рівня вирішення проблеми підвищення безпеки судноплавства на ВВШ країни. Розроблено структуру системи радіонавігаційного забезпечення безпеки плавання на ВВШ України. Запропоновано комлпекс рішень з удосконалення технічних і технологічних характеристик інформаційних каналів і засобів диференціальної системи радіонавігаційного забезпечення. Розроблено теоретичні засади та виконано розрахунки зон і радіусів дії контрольно-коректуючих станцій системи радіонавігаційного забезпечення для двох найважливіших діапазонів передачі диференціальних поправок - середніх і ультракоротких хвиль. Запропоновано рішенння для топологічної структури побудови системи контрольно-коректуючих станцій на ВВШ країни у зазначених діапазонах. Розроблено нові способи побудови, стратегію використання, розвитку та удосконалення локальних і регіональних диференціальних підсистем, а також державної диференціальної радіонавігаційної системи в інтересах річкового флоту України. Одержані результати впроваджено в практичну діяльність Центрального науково-дослідного інституту навігації та управління, а також учбовий процес Київської державної академії водного транспорту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.112.5 +
Шифр НБУВ: РА334855

Рубрики:

      
13.

Шаповалов Г.І. 
Судноплавство у духовному житті населення України (з найдавніших часів до кінця ХІХ ст.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / Г.І. Шаповалов ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 35 с. — укp.

Вперше у вітчизняній історичній науці проаналізовано вплив судноплавства на духовне життя населення України з найдавніших часів до XIX ст. З'ясовано зв'язок між належністю території степової України до середземноморської (атлантичної) цивілізації та етноісторичними процесами, що, відбувалися на українських землях від первинності майже до XIX ст. Показано появу та розвиток обожнювання водної стихії, зокрема, як середовища судноплавства. Встановлено наявність на терені України з доби енеоліту вірувань в існування потойбічного світу за рікою-водою та подорож до нього на човні та уявлень про сонячну ладдю. Доведено походження сучасного державного гербу України від язичницького та християнського символу надії на спасіння - якоря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)0-7
Шифр НБУВ: РА314587 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Зеленко С.М. 
Торговельне судноплавство середньовічної Таврики (VI - XII ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.М. Зеленко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

З використанням широкого кола джерел досліджено торговельне судноплавство Таврики у VI - XII ст. Показано велику цінність для історичних реконструкцій підводних археологічних пам'яток, що знаходяться у територіальних водах України. Зроблено аналіз знахідок амфорної тари на території Криму, що дає змогу певною мірою виявити в цій групі керамічних виробів продукцію імпорту та місцевого виробництва. Матеріали наземних і підводних археологічних досліджень дозволяють стверджувати, що протягом VI - XII ст. порти південної та південно-східної Таврики брали активну участь у міжнародних торговельних операціях, економіка регіону була в багатьох аспектах орієнтована саме на морські перевезення, завдяки яким формувалася система економічних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)4-2 +
Шифр НБУВ: РА329783

Рубрики:

      
15.

Липинська О.А. 
Удосконалення форм та методів державної підтримки національного морського судноплавства в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / О.А. Липинська ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено існуючі тенденції функціонування та розвитку торгового мореплавання, форми та способи модернізації та відновлення морського транспортного флоту України. Узагальнено досвід фінансової та адміністративної правової підтримки, наявний у світовій практиці. Розроблено науковий апарат економічного обгрунтування вибору та застосування форм і методів державної підтримки національного судноплавства в Україні. Висвітлено теоретичні та методичні положення у галузі обгрунтування та вибору методів державної підтримки національних судновласників з метою стабілізації та зміцнення їх фінансового стану та створення умов для відродження національного флоту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)374.6
Шифр НБУВ: РА317725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Машканцева С.О. 
Умови та параметри нормалізації розвитку морських транспортних підприємств України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / С.О. Машканцева ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2008. — 20 с. — укp.

З урахуванням основних завдань і ролі морського транспортного комплексу в системі економічної безпеки України обгрунтовано механізм управління ефективністю національного торгового судноплавства. Уточнено теоретичні та методичні положення щодо оцінювання й визначення ефективності управління операторською діяльністю. Запропоновано критеріальні підходи щодо рішення менеджерських інвестиційних проектів за умов глобалізіації та жорсткої конкуренції морських підприємств традиційних морських держав. Для ухвалення ефективних рішень створено економічний інструментрій та інформаційно-логічні моделі, що дозволяють зосередити увагу на цільових завданнях з урахуванням всієї сукупності чинників та умов функціонування спеціалізованих секторів фрахтового ринку. На підставі національних потреб і перспективних завдань розвитку економіки визначено принципи нормалізації та перспективні параметри основних груп торгового флоту відповідно до сучасних методів капіталізації й управління економічною стійкістю у межах проектного життєвого циклу та з урахуванням ефектів синергії та емердженту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.61 +
Шифр НБУВ: РА357339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Трофименко І. В. 
Підвищення навігаційної безпеки судноводіння на основі врахування тропосферного впливу в суднових радіолокаційних системах / І. В. Трофименко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі вирішується актуальне наукове завдання практичного характеру, що спрямовано на підвищення точності вимірів параметрів радіосигналу в суднових радіолокаційних систем з врахуванням тропосферного впливу в умовах хвилювання морського середовища. У дисертації вперше запропоновано аналітична модель для врахування тропосферного впливу на радіолокаційний сигнал, що дозволяє здійснити розрахунки ефективної площі розіювання (ЕПР) морських об'єктів. Також отримало подальший розвиток модель розрахунку впливу зовнішніх збурень на прийом радіолокаційного сигналу на основі врахування тропосферного збурень над морською поверхню. Крім того, в роботі удосконалено метод визначення ЕПР морського об'єкту в суднових радіолокаційних систем на основі врахування впливу зовнішніх збурень, що дає можливість підвищити навігаційну безпеку судноплавства. В ході наукових досліджень проводилось імітаційне моделювання, яке підтвердило збіжність отриманих результатів з відомими даними.^UThe dissertation solves an important practical scientific problem aimed at increasing radio signal measurement accuracy in navy radar systems considering tropospheric impact in conditions of inhomogeneous navy environment.An analytic model for consideration of tropospheric impact at radar signal is proposed in the dissertation for the first time. This enables calculation of radar cross-section (RCS) of navy objects. The model of calculating external perturbations influence at receiving of radar signal were further developed considering tropospheric perturbations above navy surface. Moreover, the navy object RCS determination method in navy radar systems based on external impacts consideration was improved. It enables increasing waterborne traffic navigation safety. Imitation modeling was preformed during the scientific research confirming agreement of the obtained results with known data.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Годованюк С. П. 
Моделі й методи управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності / С. П. Годованюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вирішено актуальну науково-прикладну задачу розроблення моделей і методів управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності.Метою дисертаційного дослідження є підвищення оперативності управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності через скорочення часу на подолання відстані між рятувальними засобами (авіаційними або морськими) та судном, що потерпає лихо.Визначено, що забезпечення оперативності управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах раптового виникнення аварійних ситуацій є однією з найбільш перспективних дослідницьких задач в області безпеки судноплавства, розв'язання якої дозволяє значно розширити функціональні можливості та підвищити загальну якість управління.Для досягнення мети дисертаційного дослідження розроблено концепцію управління процесом ПРМ, основою реалізації якої є моделі й методи, що забезпечують багаторівневе управління скороченням часу на подолання відстані між рятувальними та аварійним суднами.Наведено математичний опис моделі системи «СПРМ – судно – екіпаж –зовнішні умови – нештатна ситуація» як динамічної системи управління процесом ліквідації аварії та її наслідків.Показано, що скорочення часу на подолання відстані між рятувальним і аварійним суднами, забезпечується оптимізацією вибору відповідно до обстановки, що склалася на морі, методу їх зближення та часу обробки інформації і прийняття рішення. Описано ієрархічну інтегровану схему управління процесом пошуку і рятування аварійного судна та людей, що потрапили в результаті аварії у воду.Кількісним показником оперативності управління процесом ПРМ обрано час, що витрачається на успішне виконання операції порятунку людей з води, аварійного судна та майна в результаті аварійної події.^UThe actual and scientific task of developing models and methods for controlling search and rescue operations at sea in conditions of uncertainty has been solved in the thesis.The purpose of the dissertation research is increasing the efficiency of controlling search and rescue operations at sea in the conditions of uncertainty by reducing the time to overcome the distance between the rescue facilities (aviation or marine) and the ship which is in distress.It is determined that providing efficiency of controlling search and rescue operations at sea in the conditions of unexpected emergency situations is one of the most perspective research tasks in the field of navigation safety. This allows to significantly expand the functionality and improve the quality of control.To achieve the aim of the dissertation research, a concept of controlling search and rescue process at sea based on models and methods that provide multilevel control of time reduction to overcome the distance between rescue ship and the vessel which is in distress has been developed.The mathematical description of the model "search and rescue service – ship – crew – external conditions – unusual situation" system as a dynamic system of controlling the accident liquidation process and its consequences is given.It is shown that time reduction to overcome the distance between the rescue ship and the vessel in distress is provided by the efficiency of the choice according to the current situation at sea, the method of their approaching and the time for data processing and decision making. Hierarchical integrated scheme for controlling search and rescue process of an emergency ship and people who got into the water due to the accident has been described.The time spent for successful completion of the operation to rescue people from the water, vessel in distress and the property in an emergency situation has been identified as a numerical indicator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Соколенко В. І. 
Вдосконалення методів планування шляху і управління судном в стислих водах. / В. І. Соколенко. — Б.м., 2021 — укp.

У результаті виконаних наукових досліджень отримав подальший розвиток науковий напрям створення інноваційних способів та методів високоточного планування шляху та управління режимом руху суден в стислих водах, та, як наслідок, підвищення їх експлуатаційно-економічних і екологічних показників.Виконаний аналіз і уточнення термінологічних понять розділу науки, предметом досліджень яких є безпека судноплавства, дозволив виділити стисненні води основним регіоном, в якому відбуваються аварійні події. При розробці технологічної карти наукового дослідження використано системний підхід, в якому для вирішення основного завдання здійснено його розбиття на допоміжні завдання, результати вирішення яких, використовуються при синтезі системи планування і управління рухом в стислих водах.Особливості вибору режиму руху описані п'ятьма моделями: розрахунок безпечної швидкості по дальності впевненого виявлення нерухомої небезпеки; розрахунок безпечної швидкості по дальності впевненого виявлення рухомого об'єкта; описано рух судна на прямолінійних ділянках шляху; описано рух на каналах і фарватерах; вперше розроблено спосіб попередження посадки судна на мілину.Вперше проведений синтез високоточної системи планування заданого шляху траєкторними точками і безпечного управління рухом судна в небезпечних районах стислих вод, вперше розроблена методика підготовки суднового плану лоцманської проводки, який, на відміну від лоцманського плану, придатний для навігаційних цілей.Для досягнення мети дослідження були розроблені алгоритми, розрахункові схеми і комп'ютерні програми високоточного планування прямолінійних і криволінійних ділянок шляху, вибору безпечного режиму руху та його контролю по заданій траєкторії. Створено макет навігаційного пристрою планування шляху переходу інверсним методом і оперативного управління морськими операціями від пункту висадки лоцмана до пункту прийому в порту приходу.В результаті дослідження встановлено, що високоточний розрахунок координат заданого шляху ТТ і використання навігаційних пристроїв, що підвищують точність визначення місця і оперативність контролю руху, дозволяє зменшити ризик аварійної навігаційної події в стислих водах.Результати можуть бути використані на суднах при автоматичному плануванні переходу і при створенні тренажера для підготовки судноводіїв для виконання високоточного планування траєкторії руху ТТ в стислих водах. Вони можуть бути впроваджені в морських навчальних закладах при підготовці курсантів старших курсів до роботи на судах, на курсах підвищення кваліфікації та при виконанні теоретичних досліджень.Ключові слова: безпечна швидкість; криволінійний рух; фарватер і канал; небезпечні райони обмежених вод; високоточне планування шляху траєкторними точками; судновий навігаційний план лоцманської проводки; пристрій підтримки прийняття рішення при маневруванні.^UAs a result of the research carried out, the scientific direction of creating innovative ways and methods of high-precision path planning and control of the regime of vessel traffic in cramped waters has been further developed, and as a result, their economic, operational and environmental performance has increased.The analysis and clarification of the terminological concepts of the science section, the subject of research of which is the safety of navigation, made it possible to isolate the constrained waters by the main region in which emergency events occur.When developing a technological map for scientific research, a systematic approach was used in which, to solve the main problem, it was divided into auxiliary problems, the results of which are used in the synthesis of the system for planning and controlling the motion in compressed water.Features of the choice of the mode of motion are described by five models: calculation of safe speed for the range of confident detection of fixed danger; calculation of safe speed for the range of confident detection of a moving object; describes the movement of the vessel on rectilinear sections of the track; The movement on canals and fairways is described: for the first time a method has been developed for preventing landing of a vessel on a strand.For the first time, a synthesis of a high-precision system for planning a given path of trajectory points and safe control of ship movement in hazardous areas of limited waters was developed, for the first time a method was developed for the preparation of a ships plan for pilotage, which, unlike the pilot plan, is suitable for navigational purposes.To achieve the research goal, algorithms, calculation schemes and computer programs for high-precision planning of rectilinear and curvilinear sections of the track, selection of a safe driving regime and its control along a given trajectory were developed. A layout of the navigation device for planning the transition from the pilot landing point to the point of reception at the port of arrival has been created.As a result of the research it was established that a high-precision calculation of the coordinates of the given path by trajectory points and the use of navigation devices that increase the accuracy of determination and the effectiveness of the lateral deviation control significantly reduces the risk of an emergency navigational event in limited waters.The results can be used on vessels with automatic transfer planning and when creating a simulator when preparing skippers to perform highly accurate path planning in hazardous areas of limited waters. They can be introduced in maritime training institutions for the training of cadets of senior courses for work on ships, for advanced training courses and for carrying out theoretical studies.Key words: safe speed; curvilinear motion; fairway and canal; dangerous areas of cramped waters; high-precision path planning by trajectory points; ship's navigational plan for pilotage; decision support device.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Алейніков В. М. 
Підвищення ефективності експлуатації водного транспорту шляхом використання деталізованого масиву глибин в річкових електронно-картографічних системах / В. М. Алейніков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена автоматизації річковий електронно- картографічної системи щодо відображення фактичних глибин на системній електронній карті шляхом розробки нових методів, що дозволяють автоматизувати вибір безпечного шляху з дотриманням вимог з безпеки руху судна, що маневрує.Найбільш важливою проблемою сучасної ефективної експлуатації водного транспорту є питання безпеки судноплавства. На підставі отриманих даних щодо динаміки аварійності на водному транспорті за останні роки можна стверджувати, що аварійність залишається на тому ж рівні, а найбільший її відсоток припадає на аварії в умовах обмеженого маневрового простору (річки, портові зони, прибережне плавання). В якості головної відмінної особливості ВВШ від морських водних шляхів необхідно виділити нестабільність глибин, русел річок і характеристик водних потоків. Це, безумовно, вимагає реалізації обчислювального інтелекту для автоматизації нанесення фактичних глибин на електронні карти для підвищення ефективності експлуатації ВТЗ.^UThe dissertation is devoted to the automation of the river electronic cartographic system for displaying the actual depths on the system electronic chart by developing new methods that allow to automate the choice of a safe path with observance of the safety requirements of the manoeuvring vessel.The most important problem of modern efficient operation of waterborne transport is the safety of navigation. According to obtained data on the dynamics of waterborne transport accident rate in recent years, it can be argued that the accident rate remains at the same level, and the largest percentage falls on accidents in limited manoeuvring space (rivers, port areas, coastal navigation). As the main distinctive features of inland water ways (IWW) as compared with sea waterways it should be necessary to highlight the instability of the depths of river channels and water flow characteristics. This, of course, requires the implementation of computational intelligence for automation of applying actual depths on electronic maps, in order to improve the efficiency of waterborne craft (WBC) operation.According to literature data, it shall be noted that the publications associated with the problems of automated updating of displayed array of depths in the SENC when using Inland ECDIS are very limited, and some aspects are explored not completely,superficially and casually. According to literature data analysis, it was found that the central direction of the solution of this problem was the improvement and development of efficient methods of operation of waterborne transport with the help of additional methods of implementation of computational intelligence when using a detailed array of depths in Inland ECDIS, as well as the choice of a safe way in compliance with the requirements of safety of manoeuvring vessel's movement, and environmental protection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського