Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (147)Книжкові видання та компакт-диски (50)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=СУДНОПЛАВСТВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Алейніков В. М. 
Підвищення ефективності експлуатації водного транспорту шляхом використання деталізованого масиву глибин в річкових електронно-картографічних системах / В. М. Алейніков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена автоматизації річковий електронно- картографічної системи щодо відображення фактичних глибин на системній електронній карті шляхом розробки нових методів, що дозволяють автоматизувати вибір безпечного шляху з дотриманням вимог з безпеки руху судна, що маневрує.Найбільш важливою проблемою сучасної ефективної експлуатації водного транспорту є питання безпеки судноплавства. На підставі отриманих даних щодо динаміки аварійності на водному транспорті за останні роки можна стверджувати, що аварійність залишається на тому ж рівні, а найбільший її відсоток припадає на аварії в умовах обмеженого маневрового простору (річки, портові зони, прибережне плавання). В якості головної відмінної особливості ВВШ від морських водних шляхів необхідно виділити нестабільність глибин, русел річок і характеристик водних потоків. Це, безумовно, вимагає реалізації обчислювального інтелекту для автоматизації нанесення фактичних глибин на електронні карти для підвищення ефективності експлуатації ВТЗ.^UThe dissertation is devoted to the automation of the river electronic cartographic system for displaying the actual depths on the system electronic chart by developing new methods that allow to automate the choice of a safe path with observance of the safety requirements of the manoeuvring vessel.The most important problem of modern efficient operation of waterborne transport is the safety of navigation. According to obtained data on the dynamics of waterborne transport accident rate in recent years, it can be argued that the accident rate remains at the same level, and the largest percentage falls on accidents in limited manoeuvring space (rivers, port areas, coastal navigation). As the main distinctive features of inland water ways (IWW) as compared with sea waterways it should be necessary to highlight the instability of the depths of river channels and water flow characteristics. This, of course, requires the implementation of computational intelligence for automation of applying actual depths on electronic maps, in order to improve the efficiency of waterborne craft (WBC) operation.According to literature data, it shall be noted that the publications associated with the problems of automated updating of displayed array of depths in the SENC when using Inland ECDIS are very limited, and some aspects are explored not completely,superficially and casually. According to literature data analysis, it was found that the central direction of the solution of this problem was the improvement and development of efficient methods of operation of waterborne transport with the help of additional methods of implementation of computational intelligence when using a detailed array of depths in Inland ECDIS, as well as the choice of a safe way in compliance with the requirements of safety of manoeuvring vessel's movement, and environmental protection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Андрущенко С. В. 
Правовий режим морського порту / С. В. Андрущенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим створенню на основі міжнародних стандартів та кращих світових і європейських практик портової діяльності нової науково обґрунтованої концепції правового режиму морського порту, формулюванню висновків та пропозицій, спрямованих на вдосконалення системи правового та організаційного забезпечення публічного адміністрування портової діяльності в Україні. У дисертації вперше: на підставі теоретичних розробок, законодавства та міжнародних угод охарактеризовано наукову концепцію адміністративно-правових режимів у морському законодавстві; визначено місце режиму морського порту в системі адміністративно-правових режимів; систематизовано наукові погляди, досвід національного і міжнародного нормотворення у формуванні, визначенні та публічному адмініструванні правових режимів морських портів; виокремлено та класифіковано методи і форми публічного адміністрування правового режиму морського порту. Крім того вперше сформульовано цілісну концепцію загального (комплексного) режиму морського порту, визначено його складники та функції; проаналізовано сучасний правовий режим іноземних суден та суден під українським прапором у морських портах України; охарактеризовано механізм, суб'єктів та особливості публічного адміністрування правового режиму морського порту України. Аналіз практики держав, теоретичних розробок та роботи міжнародних інституцій щодо вироблення загальноприйнятних правових норм у сфері встановлення режимів морських портів, засвідчив проходження декількох етапів: первісний, кодифікаційний, етап вироблення міжнародних норм про режим морських портів. На підставі опрацювання нормативно-правового регулювання режиму морського порту доведено, що систему сучасного міжнародного та національно-правового забезпечення режиму морського порту складає блок міжнародних угод, національного законодавства, актів локального регулювання.Зазначено, що режим акваторії (вод) морського порту встановлюється нормами національного законодавства прибережної держави через її належність до внутрішніх вод та є складовою загального (комплексного) режиму морського порту. Режим суходільної території морського порту України є складником правового режиму морського порту, характеризується відкриттям у ньому пунктів пропуску через державний кордон України та дією відповідного режиму.На підставі опрацювання динаміки розвитку інституційної системи забезпечення дотримання режиму морського порту до системи органів публічного адміністрування правового режиму морських портів України віднесено як національні, так і міжнародні керуючі інституції. Виокремлено міжнародний (глобальний, регіональний) та національний рівні публічного адміністрування правового режиму морських портів України. Запропоновано додання до раніше розроблених принципів здійснення юрисдикції прибережної держави та держави порту принципу збереження балансу прав держави порту та держави прапору судна із забезпеченням розумності, належної адаптації, пристосовності до повсякденного застосування та ненав'язливості застосовних формальностей із метою їх сумлінного дотримання та виконання. Доведено, що режим для суден у морських портах України є складником загального (комплексного) режиму морського порту. Він поєднує декілька видів режимів, що діють одночасно стосовно судна і завдяки такій дії забезпечують необхідний порядок у морському порту. До їх кола належать: санітарний, прикордонний, митний режими, режим сплати портових зборів тарифів, безпековий режим, що поєднує режими лоцманського та криголамного проведення, процедури Port State Control, регулювання руху суден та режим забезпечення безпеки суден від терористичних загроз відповідно до ISPS Code. У роботі також запропоновано внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо визначення порядку відкриття/закриття морських портів для іноземного судноплавства; розроблення законодавства про штучні території в межах морських портів України як специфічних за правовим статусом і правовим режимом, а також порядку їх віднесення до категорії постійних портових споруд; напрями вдосконалення програмних документів довгострокового планування розвитку морської галузі України та поточного галузевого законодавства.^UThe thesis is the first complex scientific research dedicated to the creation of a new scientifically grounded concept of the legal regime of a seaport on the basis of the international standards and the best world and European practices of port activity, formulating the conclusions and the proposals aimed at improving the system of legal and organizational support of public administration of port activities in Ukraine. This is the first time in the thesis: the scientific concept of administratively-legal regimes in maritime legislation has been described on the basis of the theoretical developments, the legislation and the international agreements; the place of the seaport regime has been determined in the system of the administratively-legal regimes; the scientific views, the experience of national and international rule-making have been systematized in the formation, determination and public administration of legal regimes of seaports; methods and forms of public administration of the legal regime of a seaport have been singled out and classified. In addition, it is the first time an integral concept has been formulated of the general (complex) regime of a seaport, its components and functions have been defined; the current legal regime has been analyzed of foreign vessels and vessels under the Ukrainian flag in the seaports of Ukraine; the mechanism, the subjects and the peculiarities of public administration of the legal regime of the seaport of Ukraine have been characterized. The analysis of the practice of states, the theoretical developments and the work of the international institutions on the development of generally accepted legal norms in the sphere of establishing the regimes of seaports, certified the passing of several stages: the initial stage, codification stage, the stage of development of international norms on the regime of seaports. Based on the processing of the normatively-legal regulation of the seaport regime, it is proved that the system of modern international and national legal support of the seaport regime forms a block of the international agreements, the national legislation, the acts of local regulation. It has been noted that the regime of the area of water of a seaport is established by the norms of the national legislation of the coastal state due to its belonging to the internal waters and is a component of the general (complex) regime of a seaport. The regime of the land territory of the seaport of Ukraine is a component of the legal regime of a seaport, characterized by the opening of checkpoints across the state border of Ukraine and the action of the relevant regime. Based on the processing of the dynamics of the development of the institutional system of ensuring compliance with the seaport regime, both national and international governing institutions are included in the system of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine. International (global, regional) and national levels of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine have been highlighted. It has been proposed to add to the previously developed principles of the execution of jurisdiction of a coastal state and a port state the principle of preserving the balance of the rights of a port state and a state flag of a ship with the provision of reasonableness, proper adaptation, adaptability to everyday use and unobtrusiveness of applicable formalities for the purpose of their conscientious observance and execution. It has been proved that the regime for vessels in the seaports of Ukraine is a component of the general (complex) regime of a seaport. It combines several types of regimes, operating simultaneously with a vessel and through this action ensures the necessary order in a seaport. It is lain to their sphere within: sanitary, border, customs regimes, regime of payment of port fees, security regime, combining the regimes of pilot and icebreaker carrying, Port State Control procedures, regulation of vessel movement and the regime of ensuring the safety of vessels from terrorist threats in accordance with ISPS Code.In the work it is also proposed the amendments to the Law of Ukraine “On Seaports of Ukraine” on determining the procedure for opening/closing seaports for foreign shipping; development of legislation on artificial territories within the seaports of Ukraine as specific in legal status and legal regime, as well as the procedure for their classification into the category of permanent port facilities; directions of improvement of the program documents of long-term planning of the development of maritime industry of Ukraine and the current branch legislation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Бєлова О.І. 
Міжнародно-правові аспекти державної морської політики України та юридичні проблеми її реалізації в сучасних умовах: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / О.І. Бєлова ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено міжнародно-правові аспекти державної морської політики та окремі юридичні проблеми її реалізації. Проаналізовано умови й особливості формування міжнардно-правового змісту державної морської політики. На підставі визначення загальнодержавних національних інтересів країни та з урахуванням сучасної геополітичної ситуації, виокремлено національні інтереси України в Азово-Чорноморскому басейні й окремих районах Світового океану. Обгрунтовано цілі, приципи, завдання, пріоритетні напрямки та заходи міжнародно-правового забезпечення ефективної реалізації морської політики держави за сучасних умов. Наведено пропозиції щодо удосконалення та приведення у відповідність до практики міжнародного морського права чинного законодавства України, що встановлює правовий режим використання територіального моря, виключної економічної зони та континентального шельфу. Досліджено вплив і взаємозалежність геополітичної ситуації та географічного розташування держави, протяжності її морських кордонів і комунікацій з розвитком економіки країни, її зовнішньої торгівлі та здатністю забезпечити міжнародно-правовими засобами морську безпеку країни як базового елемента державної морської політики. Проаналізовано міжнародно-правові проблеми реалізації державної морської політики України в Азово-Чорноморському басейні. Запропоновано концепції державних дій щодо договірно-правового оформлення українсько-російського кордону в Азовському морі та Керченській протоці. Розглянуто питання делімітації континентального шельфу й особливих економічних зон між Україною та Румунією, обгрунтовано шляхи вирішення проблемних питань щодо свободи судноплавства в Чорноморських протоках і перегляду Конвенції Монтре 1936 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА358519

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Баришнікова В.В. 
Основи організаційно-економічного механізму управління стійкістю розвитку судноплавних компаній: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.В. Баришнікова ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено умови та фактори формування сучасного фрахтового ринку, проблеми функціонування національного судноплавного комплексу України. На підставі аналізу сучасного стану фрахтового ринку оцінено характер управління процесом перевозу та систему менеджменту торгового судноплавства. Відзначено, що розвиток міжнародних економічних відносин відповідно до особливостей участі України у світовому поділі праці, визначальною мірою залежить від ступеня конкурентоздатності основних підрозділів морегосподарського комплексу. Нові умови на ринку створюють більш прості та гнучкі організаційні структури управління, які базуються на принципах квазівласницького управління. Розвинуто положення теорії ефективного управління стійкістю розвитку судноплавних компаній на базі використання сучасних організаційних структур управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.21-21 +
Шифр НБУВ: РА353516

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Вінніков В.В. 
Організаційно-економічний механізм комплексного розвитку морського транспорту України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / В.В. Вінніков ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2006. — 37 с. — укp.

Досліджено процеси формування організаційно-економічного механізму комплексного розвитку національної морської транспортної системи. Розроблено теоретичні, практичні та методологічні положення щодо ефективності комплексного розвитку морського транспорту України. Досліджено міжнародні вантажопотоки, методичні засади прогнозування, здійснено прогноз перевезень до 2010 р. Обгрунтовано принципи системної стійкості національного морського транспортного комплексу у структурі логістичних обмежень безперервного обслуговування зовнішніх господарських зв'язків. Наведено модель формування активної інвестиційної стратегії у торговельному судноплавстві. Поширено інструментарій економічних рішень у системі комплексного розвитку національного флоту та портів під впливом глобальних процесів, що забезпечує оптимізацію тимчасових і вартісних параметрів проходження вантажорухів через транзитну територію країни. Запропоновано сукупність критеріїв і показників ефективності прийняття інвестиційних та інноваційних рішень за умов конвенційного регулювання торговельного мореплавства, що дозволило розвинути методологічні принципи обгрунтування ефективності капітальних витрат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.60-96 +
Шифр НБУВ: РА347925

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Годованюк С. П. 
Моделі й методи управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності / С. П. Годованюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вирішено актуальну науково-прикладну задачу розроблення моделей і методів управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності.Метою дисертаційного дослідження є підвищення оперативності управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах невизначеності через скорочення часу на подолання відстані між рятувальними засобами (авіаційними або морськими) та судном, що потерпає лихо.Визначено, що забезпечення оперативності управління пошуково-рятувальними операціями на морі в умовах раптового виникнення аварійних ситуацій є однією з найбільш перспективних дослідницьких задач в області безпеки судноплавства, розв'язання якої дозволяє значно розширити функціональні можливості та підвищити загальну якість управління.Для досягнення мети дисертаційного дослідження розроблено концепцію управління процесом ПРМ, основою реалізації якої є моделі й методи, що забезпечують багаторівневе управління скороченням часу на подолання відстані між рятувальними та аварійним суднами.Наведено математичний опис моделі системи «СПРМ – судно – екіпаж –зовнішні умови – нештатна ситуація» як динамічної системи управління процесом ліквідації аварії та її наслідків.Показано, що скорочення часу на подолання відстані між рятувальним і аварійним суднами, забезпечується оптимізацією вибору відповідно до обстановки, що склалася на морі, методу їх зближення та часу обробки інформації і прийняття рішення. Описано ієрархічну інтегровану схему управління процесом пошуку і рятування аварійного судна та людей, що потрапили в результаті аварії у воду.Кількісним показником оперативності управління процесом ПРМ обрано час, що витрачається на успішне виконання операції порятунку людей з води, аварійного судна та майна в результаті аварійної події.^UThe actual and scientific task of developing models and methods for controlling search and rescue operations at sea in conditions of uncertainty has been solved in the thesis.The purpose of the dissertation research is increasing the efficiency of controlling search and rescue operations at sea in the conditions of uncertainty by reducing the time to overcome the distance between the rescue facilities (aviation or marine) and the ship which is in distress.It is determined that providing efficiency of controlling search and rescue operations at sea in the conditions of unexpected emergency situations is one of the most perspective research tasks in the field of navigation safety. This allows to significantly expand the functionality and improve the quality of control.To achieve the aim of the dissertation research, a concept of controlling search and rescue process at sea based on models and methods that provide multilevel control of time reduction to overcome the distance between rescue ship and the vessel which is in distress has been developed.The mathematical description of the model "search and rescue service – ship – crew – external conditions – unusual situation" system as a dynamic system of controlling the accident liquidation process and its consequences is given.It is shown that time reduction to overcome the distance between the rescue ship and the vessel in distress is provided by the efficiency of the choice according to the current situation at sea, the method of their approaching and the time for data processing and decision making. Hierarchical integrated scheme for controlling search and rescue process of an emergency ship and people who got into the water due to the accident has been described.The time spent for successful completion of the operation to rescue people from the water, vessel in distress and the property in an emergency situation has been identified as a numerical indicator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Голіков В. В. 
Підвищення ефективності та оптимізація руху суден при маневруванні / В. В. Голіков. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному досліджені вирішується науково – технічна проблема просторово-часової орієнтації та супроводу судна (суден) для оптимізації прохідної спроможності ТЗ підвищенням ефективності організації безпечного руху при здійсненні маневрових операцій на усіх етапах рейсу «від причалу до причалу», застосовуючи фізичні, логістичні, евристичні методи, системний підхід та способи управління ситуаційного характеру при технічному забезпечені судна (суден) сучасними засобами навігації та активного управління для протидії електромагнетизму, гравітаційним, інерційним природним навантаженням та збуренням шляхом маневрування курсом та швидкістю на усталених та перехідних режимах роботи відповідно міжнародним, державним та галузевим стандартам, правилам і обов'язковим постановам порту або гідроспоруди з безпеки судноводіння.Мета дослідження полягала у: послабленні руйнівного впливу на судна й гідроспоруди стихійного лиха та екстремальних погодних явищ; ефективній та безпечній експлуатації модернових суден адаптованих до шляхових обмежень; безпеці сповільненого та прискореного руху судна на акваторії порту; створенні умов безперервного судноплавства на ділянках розгалуженого підхідного каналу до морських та річкових портів. Головними завданнями дослідження стали: підвищення ефективності управління складом суден, що штовхається по річках та лиманах України; створення технологій безпечного судноплавства на акваторіях морського торгівельного порту (МТП) при удосконаленні системи управління вантажопотоками згідно стратегії розвитку МТП України на прикладі МТП «Південний»; підвищення організації та управління рухом суден на стадії реконструкції багатоколінного каналу до морських та річкових портів.Наукова цінність дослідження визначена якістю вирішених головних наукових завдань. Здобувачем особисто та під його керівництвом отримані наукові результати, де в рамках вирішення науково-технічних проблем, здійснений аналіз існуючих і перспективних прогнозів розвитку міжконтинентальних, континентальних, прибережних та внутрішніх водних шляхів і вперше визначені невирішені до теперішнього часу актуальні завдання розвитку теорії і практики забезпечення ефективного та безпечного управління рухом сучасних транспортних засобів.Вперше встановлені: умови організації безперервного безпечного судноплавства на багатоколінних підхідних каналах до морських та річкових портів за принципом упередження, які містять необхідні умови навігаційної безпеки руху суден – 99,8 % статичну та динамічну вірогідність безпеки по відповідності профілей колін та поворотів підхідного каналу габаритним розмірам розрахункового судна, які виходять із потреб вантажообігу портів;достатні умови гарантії безпеки управління рухом судна на багатоколінному підхідному каналі за мінімум відхилення просторово-часових координат суден від серединних вісей колін та поворотів підхідного каналу; незалежно від форм власності гідроспоруд та суден, їх розмірів та районів плавання рішення про припинення маневрових операцій приймається методом диспетчеризації капітаном порту – по ТЗ, а на берегових об'єктах – диспетчером після багатократного попереджувального оповіщення (попередженнями) операторами ЦУРС про небезпеку для своєчасного реагування капітанів та екіпажом суден на стихійне лихо, що наближається (представників влади, та користувачів мереж).Методологічною особливістю дослідження є самостійність системного підходу до кожної з задачі з подальшим заключним об'єднанням результатів за просторово-часовими ознаками. У зв'язку з цим різноманіття природних явищ, транспортних мереж та їх об'єктів, процесів, споживачів інформації та транспортних засобів поєднані у теоретичні, чисельні та експериментальні методи досліджень. Теоретичні методи притаманні вирішенню нових проблем, які раніше не досліджувались, або досліджувались у далекому минулому, або, коли методи попередніх досліджень виявлялися застарілими, нераціональними і вимагають удосконалення розрахункових моделей, способів і алгоритмів, що їх реалізують. Імітаційні методи будуть використовуватися для аналізу формалізованих математичних моделей руху та маневрування суден особливо на тренажерній комп'ютерній техніці. Експериментальні методи використовуються для верифікації отриманих автором за допомогою імітаційних моделей результатів.Практична цінність та результативність роботи полягає у тому, що отримані в дисертації результати використані тільки приватними замовниками вже на протязі майже 10-ти років, а й іншими юридичними особами.Ключові слова: ефективність, навігація, судна, рух, якість, система управління, безпека, математичне моделювання, оптимальність.^UThe thesis research solves the scientific and technical problem of spatial and temporal orientation and support of the vessel to optimize the throughput of the vessel by increasing the efficiency of safe movement in the implementation of shunting operations at all stages of the flight "from berth to berth", using physical, logistical, heuristic methods , system approach and methods of situational control at technical provision of vessels with modern means of navigation and active control to counteract electromagnetism, gravitational, inertial natural loading and perturbation by maneuvering course and speed at steady and transient modes of operation according to international, state and industry standards, rules and mandatory regulations of the port or hydraulic structures on navigation safety.The purpose of the study was to: reduce the destructive impact on ships and hydraulic structures of natural disasters and extreme weather events; efficient and safe operation of modern vessels adapted to route restrictions; safety of slowed down and accelerated movement of the vessel in the port waters; creating conditions for continuous navigation in the areas of the branched approach channel to sea and river ports.The main objectives of the study was: increase of efficiency of management of the structure of vessels pushing on the rivers and estuaries of Ukraine; creation of technologies of safe navigation on the waters of the sea trade port (STP) while improving the cargo management system according to the STP development strategy of Ukraine; improving the organization and management of vessel traffic at the stage of reconstruction of the multi-knee canal to sea and river ports.The scientific value of the study is determined by the quality of the main scientific tasks. The applicant personally and under his leadership obtained scientific results, where in solving scientific and technical problems, an analysis of existing and future forecasts of intercontinental, continental, coastal and inland waterways and for the first time identified unresolved current issues of theory and practice of effective and safe traffic control of modern vehicles.The methodological feature of the study is the independence of a systematic approach to each of the problems with the subsequent final combination of results on area-temporal characteristics. In this regard, the diversity of natural phenomena, transport networks and their objects, processes, consumers of information and vesselsare combined into theoretical, numerical and experimental research methods.Theoretical methods are inherent in solving new problems that have not been studied before, or have been studied in the distant past, or when the methods of previous research were outdated, irrational and require improvement of computational models, methods and algorithms that implement them. Simulation methods will be used to analyze formalized mathematical models of movement and maneuvering of ships,especially on training computer equipment. Experimental methods are used to verify the results obtained by the author using simulation models.The practical value and effectiveness of the work lies in the fact that the results obtained in the dissertation have been used not only by customers for almost 10 years, but also by other legal entities.Key words: efficiency, navigation, vessels, movement, quality, control system, safety, mathematical modeling, optimality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Зеленко С.М. 
Торговельне судноплавство середньовічної Таврики (VI - XII ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.М. Зеленко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

З використанням широкого кола джерел досліджено торговельне судноплавство Таврики у VI - XII ст. Показано велику цінність для історичних реконструкцій підводних археологічних пам'яток, що знаходяться у територіальних водах України. Зроблено аналіз знахідок амфорної тари на території Криму, що дає змогу певною мірою виявити в цій групі керамічних виробів продукцію імпорту та місцевого виробництва. Матеріали наземних і підводних археологічних досліджень дозволяють стверджувати, що протягом VI - XII ст. порти південної та південно-східної Таврики брали активну участь у міжнародних торговельних операціях, економіка регіону була в багатьох аспектах орієнтована саме на морські перевезення, завдяки яким формувалася система економічних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)4-2 +
Шифр НБУВ: РА329783

Рубрики:

      
10.

Калініченко А. П. 
Адміністративно-правові засади нагляду та контролю за безпекою судноплавства в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / А. П. Калініченко ; Держ. н.-д. ін-т М-ва внутр. справ України. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Визначено правові й організаційні засади діяльності державних органів, які здійснюють нагляд і контроль за безпекою судноплавства в Україні. Запропоновано шляхи вдосконалення нормативно-правового забезпечення нагляду та контролю за безпекою судноплавства. Надано характеристику юридичного складу деліктів з безпеки судноплавства. Виділено напрями вдосконалення контрольно-наглядової діяльності за безпекою судноплавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.4
Шифр НБУВ: РА379680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Клочков Ю.П. 
Економіко-математичне моделювання функціонування систем, які забезпечують круїзне судноплавство: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Ю.П. Клочков ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій та систем. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність розробки моделей та інструментарію управління системами, які забезпечують круїзне судноплавство, з метою покращання обслуговування туристів на борту судна, що повинно підняти рейтинг туристичної індустрії України на світовому ринку туристичних послуг, збільшити надходження валюти у бюджет країни, ознайомлювати громадян інших держав з історичними, природними, архітектурними пам'ятками. Створено прогнозну модель попиту на послуги водного круїзного транспорту, модель оцінки комфортності суден та їх пасажирських комплексів. Розроблено імітаційну модель взаємодії пасажирського порту та флоту. Описано моделювання логістичних ланцюгів у круїзному плаванні, що дає можливість здійснити адекватне дослідження стану логістичної системи й окремих її ланцюгів на базі оцінки якості обслуговування пасажиропотоку та матеріального потоку, що забезпечує стабільну роботу судна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч518 + У9(4УКР)49:Ч518
Шифр НБУВ: РА348024

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Конон В. В. 
Удосконалення процесу моніторингу стану контейнерних вантажів для забезпечення безпеки морських перевезень: автореферат дис. ... д.філософ : 271 / В. В. Конон. — Б.м., 2023 — укp.

Тенденції розвитку світового контейнерного флоту, серед іншого, його поповнення надвеликими контейнеровозами, привносять як очевидні переваги, так і значні ризики, зокрема для питань безпеки в галузі. Проведений в даній роботі аналіз літературних джерел, присвячених проблемі забезпечення безпеки морських перевезень на контейнерному флоті, зумовив визначення основного напрямку дослідження, що полягає в удосконаленні процесу моніторингу за температурним станом контейнерних вантажів у контексті зазначеної проблеми, а також обґрунтування його актуальності.В рамках методологічного забезпечення даного дисертаційного дослідження було сформовано його технологічну карту, у відповідності до якої визначено запит практики, що зумовлює тему роботи; мету; наукову гіпотезу й головне завдання дослідження, що представлене трьома окремими складовими. Отриманим в ході дослідження науковим результатам притаманна наукова новизна.Об’єктом даного дослідження є процес моніторингу за температурним станом вантажів при їх перевезеннях контейнерним флотом.Предмет дослідження представлений методами оцінки й моніторингу теплового стану контейнерних вантажів.Метою даного дисертаційного дослідження є забезпечення безпеки морських перевезень на контейнерному флоті й зменшення негативного впливу людського фактору, шляхом удосконалення процесу моніторингу стану вантажів контейнерного судна та відповідної ідентифікації джерела займання.Головне завдання дисертаційного дослідження полягає у розробці методу оцінки фону теплового випромінювання контейнерних вантажів й ідентифікації контейнера-джерела займання із залученням деякої кількості тепловізорів та визначеної схеми їх розміщення в реальному часі, з врахуванням «сліпих зон» сумарного поля зору тепловізорів.Для вирішення головного завдання даного дисертаційного дослідження воно було розкладено на допоміжні задачі, а саме:1)?розробка методу ідентифікації джерела займання в полі зору одиничного тепловізору в межах вантажного простору контейнеровозу за наявності деякої кількості об’єктів спостереження;2)?визначення параметрів й залежностей для складання схеми розміщення тепловізорів у вантажному просторі контейнеровозу з урахуванням суднових умов перевезення вантажів й особливостей такої схеми;3)?розробка алгоритмів обробки температурних даних та оцінки стану вантажів, зокрема у «сліпих зонах» спільного поля зору деякої кількості тепловізорів, в контексті системи безперервного спостереження за температурним станом контейнерних вантажів.Наукова новизна отриманих результатів даного дисертаційного дослідження полягає в удосконаленні процесів моніторингу стану контейнерних вантажів і відповідного визначення контейнера-джерела займання шляхом розробки нового методу й моделі системи оцінки і автоматизованого безперервного спостереження температурного стану контейнерних вантажів та відповідної ідентифікації джерела займання в реальному часі при їх перевезенні морем із залученням термографічних пристроїв. Наукова гіпотеза про можливість використання термографічних пристроїв в контексті удосконалення процесів моніторингу температурного стану вантажів контейнерного судна й відповідної ідентифікації джерела займання в реальному часі була підтверджена теоретичними результатами та імітаційним моделюванням.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані при розробці й удосконаленні суднових систем пожежної безпеки, моніторингу та контролю за станом контейнерних, зокрема небезпечних, вантажів. Отримані в даному дисертаційному дослідженні наукові результати зумовлюють його наукове положення, що формулюється наступним чином: ідентифікація джерела займання у вантажному просторі контейнерного судна, а також оцінка й моніторинг температурного стану контейнерних вантажів, за допомогою тепловізорів й відповідних методів автоматизації зазначених процесів, можуть бути застосовані з метою забезпечення безпеки морських перевезень й судноплавства.Результати даного дисертаційного дослідження використовуються в навчальному процесі кафедри морських перевезень при викладанні дисципліни «Технологія перевезення вантажів»; впроваджено у навчальний процес курсів підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної освіти «Центр підготовки та атестації плавскладу» Національного університету «Одеська морська академія»; впроваджено в освітню компоненту «Дослідницький практикум», відповідно до освітньо-професійної програми другого магістерського рівня підготовки «Навігація і управління морськими суднами». Також результати відображені в звіті науково-дослідницької роботи «Формування транспортно-технологічних процесів розвитку функціонування морської галузі» (№ ДР 0122U201980, Розділ 4 – Розробка методів забезпечення безпеки мореплавання судна при перевезенні небезпечних вантажів, п. 4.1 – Розробка методу ідентифікації джерела займання в полі зору одиничного тепловізору в межах вантажного простору контейнеровозу).^UTrends in the development of the global container fleet, its replenishment with ultra-large container ships, bring both obvious advantages and significant risks, particularly for safety issues in the industry. The analysis of literary sources devoted to the problem of ensuring the safety of sea transportation on the container fleet, which had been carried out in this work, led to the determination of the main direction of the research, as well as the justification of its relevance.As the part of the methodological support of this dissertation research, its technological map was formed. The request of practice, the topic of the work, its the purpose, the scientific hypothesis and the main task, which is represented by three separate components, was determined in accordance to the mentioned technological map.The object of the current research is the process of the cargoes’ temperature condition monitoring during their transportation by the container fleet.The subject of the current research is represented by the methods of the container cargoes thermal condition assessment and monitoring.The purpose of this dissertation research is to ensure the safety of sea transportation on the container fleet and reduce the negative impact of the human factor, by improving the process of the cargo condition monitoring on container ships and the corresponding identification of the ignition source.The main task of this dissertation research is to develop a method for assessing the background thermal radiation of container cargo and identification of the ignition source container using a certain number of thermal imagers in real time and a defined scheme of their placement, taking into account the "blind zones" of the thermal imagers’ common field of view.To solve the main task of this dissertation research, it was decomposed into the auxiliary tasks, namely:1)?development of a method for identifying the source of ignition in the field of view of a single thermal imager within the cargo space of a container ship in the presence of a certain number of observation objects;2)?determination of the necessary parameters and dependencies for drawing up a several thermal imagers’ installation pattern for the cargo space of a container ship, taking into account the ship's conditions of cargo transportation and the features of such a pattern;3)?development of algorithms for the temperature data processing and assessing the state of cargo, particularly in the "blind zones" of the common field of view of a certain number of thermal imagers, in the context of the container cargo temperature monitoring system.The scientific novelty of the results of this dissertation research consists in improvement of the processes of the container cargo monitoring and the corresponding determination of the ignition source-container by developing the new method and the model of the container cargo temperature automated monitoring system and the corresponding identification of the ignition source in real-time during sea transportation using thermographic equipment. Theoretical results and simulation modeling confirmed the scientific hypothesis about the possibility of using thermographic devices in the context of improvement of the processes of the cargo temperature monitoring on container ship and the corresponding identification of the ignition source in real time.The practical significance of the obtained results is that they can be used in the development and improvement of ship fire safety, monitoring and control systems for containerized, particularly dangerous, cargoes. The scientific results obtained in this dissertation research determine its scientific position: the identification of the ignition source in the cargo space of a container ship, as well as the assessment and monitoring of the temperature state of container cargoes, with the help of thermal imagers and appropriate methods of automating the specified processes, can be applied with in order to ensure the safety of sea transportation and shipping.The results of the current dissertation research are used in the educational process when teaching the discipline «Cargo transportation technology»; implemented into advanced training courses at the IPE "TCCS" of the NUOMA; implemented into the educational component "Research practicum", in accordance with the educational and professional program of the second master's level of training "Navigation and handling of sea vessels". Also, the obtained results are reflected in the report of the scientific and research work – No. DR 0122U201980, Section 4 – Development of methods for ensuring the safety of the ship's navigation during the transportation of dangerous goods, subsection 4.1 – Development of a method for the ignition source identification in the field view of a single thermal imager within the cargo area of a container ship).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Кочерев О. С. 
Організаційно-правові засади розвитку річкового судноплавства в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. С. Кочерев. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному та ґрунтовному дослідженню правового регулювання відносин у сфері річкового судноплавства з позиції науки адміністративного права. У роботі з’ясовано правову природу регулювання сфери річкового судноплавства, розкрито сутність та охарактеризовано його ознаки, виокремлено передумови зародження та генезису правового регулювання відносин у сфері річкового судноплавства.За результатами дисертаційного дослідження сформульовані авторські положення, які виносяться на захист і містять елементи наукової новизни. Уперше наведено комплексний перелік особливостей правового регулювання відносин у сфері річкового судноплавства, надано доктринальну дефініцію поняття правового регулювання річкового судноплавства. Автором сформульовано визначення поняття «методологія правового регулювання відносин у сфері річкового судноплавства», а також обґрунтовано мету правового регулювання сфери річкового судноплавства. Удосконалено характеристику функції забезпечення контролю у сфері правового регулювання сфери річкового судноплавства, обґрунтовано пропозиції щодо внесення зміни до Закону України «Про транспорт» та Водний кодекс України.У ході дослідження дістала подальшого розвитку позиція стосовно сутності забезпечення суспільної безпеки у сфері річкового судноплавства, яка є фактично діяльністю щодо забезпечення режиму законності та правопорядку у сфері річкового судноплавства.Обґрунтовано, що під поняттям «адміністративне регулювання сфери річкового судноплавства» слід розуміти систему нормативних актів, компетентностей посадових осіб та повноважень органів виконавчої влади щодо регулювання сфери річкового судноплавства та внутрішніх водних шляхів, забезпечення режиму законності та правопорядку та зниження ймовірностей виникнення ситуацій загроз і небезпек річковому транспорту та всім учасникам відносин у сфері внутрішніх водних шляхів.Виділено ознаки забезпечення громадської безпеки у сфері річкового транспорту, до яких відносяться: 1) особливий суб’єкт сфери річкового транспорту; 2) специфічні умови використання суден на річковому транспорті; 3) необхідність дотримання балансу заходів безпеки та прав і свобод людини та громадянина; 4) об’єктивна і тимчасова необхідність зниження участі впливу органів виконавчої влади та посадових осіб на регулювання відносин безпеки на річковому транспорті; 5) моніторинг та аналіз режиму безпеки використання внутрішніх водних шляхів.Установлено, що сучасний стан правового регулювання сфери річкового транспорту характеризується: неоднорідністю розуміння основних термінів цього субінституту; забезпеченістю і дієвістю; аргументованістю; прогалинами у вітчизняному законодавстві; відсутністю обов’язкового застосування норм міжнародного права у сфері річкового транспорту; імперативно-диспозитивним характером правового регулювання.До основних завдань правового регулювання у сфері річкового транспорту віднесено: 1) перехід до активної політики регулювання у сфері річкового транспорту; 2) визначення основних напрямів державної політики у сфері річкового транспорту, серед яких особливе місце повинно займати питання правового регулювання забезпечення безпеки, їх практична реалізація; 3) забезпечення здійснення перетворень у сфері використання внутрішніх водних шляхів, за допомогою налагодження тісного взаємозв’язку політики боротьби з правопорушеннями та злочинами різного походження; 4) створення взаємної зацікавленості держави і приватних компаній щодо забезпечення безпеки перевезень на внутрішніх водних шляхах; 5) підвищення рівня правових гарантій у сфері річкового транспорту.Виокремлено низку проблем правового регулювання, які не дозволяють субінституту забезпечення безпеки у сфері річкового транспорту повною мірою здійснювати своє суспільне призначення, а саме: 1) невідповідність такого субінституту міжнародним нормам; 2) відсутність правового регулювання механізмів застосування норм вітчизняного законодавства; 3) застарілість основних фондів транспортних підприємств; 4) економічна нестабільність.Визначено основні шляхи запозичення іноземного досвіду правового регулювання у сфері річкового транспорту, якими є: закріплення механізму нормативної регламентації забезпечення безпеки у сфері річкового транспорту в одному законодавчому акті; удосконалення законодавчого визначення поняття річковий транспорт відповідно до міжнародних стандартів; побудова національного механізму правового регулювання забезпечення безпеки сфери річкового транспорту на засадах взаємовигідного партнерства між фізичними, юридичними особами та державою; удосконалення порядку використання правоохоронних органів у сфері річкового транспорту; удосконалення адміністративних механізмів моніторингу сфері річкового транспорту.^UThe dissertation is dedicated to the complex and ground investigation of the legal regulation of boats in the field of river navigation from the standpoint of the science of administrative law. In robots, the legal nature of the regulation of the sphere of river navigation has been explained, the nature and nature of the sphere of river navigation has been clearly described, and the origin of the legal regulation of river navigation in the sphere of river navigation has been reconsidered and rethought.Based on the results of the dissertation research, the author's position was formulated, which is to be blamed for defending and avenging the elements of scientific novelty. First, a complex translation of the features of the legal regulation of river navigation in the sphere of river navigation was introduced, a doctrinal definition of the understanding of the legal regulation of river navigation was given. The author formulated the definition of the concept of «methodology of legal regulation of boats in the sphere of river navigation», also outlined the metaphor of legal regulation of the sphere of river navigation. Improved the characteristics of the function of security control in the field of legal regulation of the sphere of river navigation, primed the propositions for introducing amendments to the Law of Ukraine «On Transport» and the Water Code of Ukraine.During the investigation, the position on the essence of ensuring public safety in the field of river navigation was further developed, which is in fact an activity to ensure the regime of law and order in the field of river navigation.It is substantiated that the concept of "administrative regulation of river navigation" should be understood as a system of regulations, competencies of officials and powers of executive authorities to regulate river navigation and inland waterways, to ensure the rule of law and order and to reduce the likelihood of threats and dangers to river transport and all participants to relations in the field of inland waterways.Signs of public safety in the sphere of river transport were seen, to which one can see: 1) particularities of the subject of the sphere of river transport; 2) specific use of vessels on river transport; 3) the need to achieve a balance of security and security of the rights and freedoms of a person and a citizen; 4) objective and temporary need to reduce the involvement of executive authorities and officials in the regulation of river transport safety relations; 5) monitoring and analysis of the safety regime of the internal waterways.The author establishes that the current state of legal regulation of river transport is characterized by: heterogeneity of understanding of the basic terms of this sub-institution; security and efficiency; reasoning; gaps in national legislation; lack of mandatory application of international law in the field of river transport; and the imperative-dispositive nature of legal regulation.Prior to the main tasks of legal regulation in the sphere of river transport, it was noted: 1) transition to an active policy of regulation in the sphere of river transport; 2) designation of the main directives of state policy in the sphere of river transport, in the middle of which it is especially necessary to take care of the legal regulation of security, their practical implementation; 3) ensuring the development of a transformation in the sphere of victorious internal waterways, in a way of establishing a close mutual connection of the policy of combating law enforcement and the evils of a different campaign; 4) the creation of mutual congestion of the state and private companies in order to ensure the safety of transportation on inland waterways; 5) promotion of equal legal guarantees in the sphere of river transport.Due to the low problems of legal regulation, they do not allow the sub-institution of security in the field of river transport in the outside world to maintain its own recognition, and to itself: 1) the non-observance of this sub-institution by international norms; 2) the existence of legal regulation of the mechanisms for enforcing the norms of domestic legislation; 3) old age of fixed assets of transport enterprises; 4) economic instability.The author identifies the main ways of borrowing foreign experience of legal regulation in the field of river transport, namely: consolidation of the mechanism of regulatory regulation of safety in the field of river transport in one legislative act; improvement of the legislative definition of the concept of river transport in accordance with international standards; building a national mechanism for legal regulation of river transport security on the basis of a mutually beneficial partnership between individuals, legal entities and the state; improving the procedure for using law enforcement agencies in the field of river transport; improving administrative mechanisms for monitoring the river transport sector


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Липинська О.А. 
Удосконалення форм та методів державної підтримки національного морського судноплавства в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / О.А. Липинська ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено існуючі тенденції функціонування та розвитку торгового мореплавання, форми та способи модернізації та відновлення морського транспортного флоту України. Узагальнено досвід фінансової та адміністративної правової підтримки, наявний у світовій практиці. Розроблено науковий апарат економічного обгрунтування вибору та застосування форм і методів державної підтримки національного судноплавства в Україні. Висвітлено теоретичні та методичні положення у галузі обгрунтування та вибору методів державної підтримки національних судновласників з метою стабілізації та зміцнення їх фінансового стану та створення умов для відродження національного флоту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)374.6
Шифр НБУВ: РА317725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Машканцева С.О. 
Умови та параметри нормалізації розвитку морських транспортних підприємств України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / С.О. Машканцева ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2008. — 20 с. — укp.

З урахуванням основних завдань і ролі морського транспортного комплексу в системі економічної безпеки України обгрунтовано механізм управління ефективністю національного торгового судноплавства. Уточнено теоретичні та методичні положення щодо оцінювання й визначення ефективності управління операторською діяльністю. Запропоновано критеріальні підходи щодо рішення менеджерських інвестиційних проектів за умов глобалізіації та жорсткої конкуренції морських підприємств традиційних морських держав. Для ухвалення ефективних рішень створено економічний інструментрій та інформаційно-логічні моделі, що дозволяють зосередити увагу на цільових завданнях з урахуванням всієї сукупності чинників та умов функціонування спеціалізованих секторів фрахтового ринку. На підставі національних потреб і перспективних завдань розвитку економіки визначено принципи нормалізації та перспективні параметри основних груп торгового флоту відповідно до сучасних методів капіталізації й управління економічною стійкістю у межах проектного життєвого циклу та з урахуванням ефектів синергії та емердженту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.61 +
Шифр НБУВ: РА357339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Михайлов В.С. 
Розроблення методологічних засад та принципів побудови радіонавігаційного забезпечення на внутрішніх водних шляхах України: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.12.04 / В.С. Михайлов ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Запропоновано вирішення наукової проблеми підвищення безпеки судноплавства на внутрішніх судноплавних шляхах (ВВШ) України на основі використання єдиної методології формування та розвитку ефективного радіонавігаційного забезпечення суден за допомогою диференціальних систем. Запропоновано концепцію сучасного інженерно-кібернетичного підходу щодо створення комплексу радіонавігаційних засобів на базі використання диференціального режиму супутникових систем їх забезпечення для якісного нового рівня вирішення проблеми підвищення безпеки судноплавства на ВВШ країни. Розроблено структуру системи радіонавігаційного забезпечення безпеки плавання на ВВШ України. Запропоновано комлпекс рішень з удосконалення технічних і технологічних характеристик інформаційних каналів і засобів диференціальної системи радіонавігаційного забезпечення. Розроблено теоретичні засади та виконано розрахунки зон і радіусів дії контрольно-коректуючих станцій системи радіонавігаційного забезпечення для двох найважливіших діапазонів передачі диференціальних поправок - середніх і ультракоротких хвиль. Запропоновано рішенння для топологічної структури побудови системи контрольно-коректуючих станцій на ВВШ країни у зазначених діапазонах. Розроблено нові способи побудови, стратегію використання, розвитку та удосконалення локальних і регіональних диференціальних підсистем, а також державної диференціальної радіонавігаційної системи в інтересах річкового флоту України. Одержані результати впроваджено в практичну діяльність Центрального науково-дослідного інституту навігації та управління, а також учбовий процес Київської державної академії водного транспорту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.112.5 +
Шифр НБУВ: РА334855

Рубрики:

      
17.

Михайлова Ю.В. 
Забезпечення стійкого функціонування судноплавних підприємств на круїзному ринку, що формується у Чорноморському регіоні: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Ю.В. Михайлова ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та практичні проблеми функціонування судноплавних підприємств на круїзному ринку. Сформульовано поняття "продукція круїзного судноплавства". Визначено фактори, що впливають на вибір круїзного маршруту. Запропоновано методику його побудови на підставі показника питомої привабливості портів. Зазначено, що дана методика дозволяє визначати основні напрямки круїзного маршруту на ринку круїзного судноплавства з урахуванням привабливості портів для клієнтури та рівня портових зборів. Розроблено методику визначення оптимальної схеми круїзу. Оптимізацію виконано за критерієм інтенсивності надходжень прибутку від круїзу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.61 +
Шифр НБУВ: РА368315

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Новікова С.В. 
Внесок греків в економічний розвиток Північного Приазов'я (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.В. Новікова ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проаналізовано господарську діяльність греків у Північному Приазов'ї у другїй половині XIX - на початку XX ст. Встановлено передумови її виникнення, а також загальні принципи, напрями розвитку та результативність у зв'язку з суспільно-політичними процесами, що відбувалися у Російській державі у 1860 - 1870-х рр. Визначено чинники, що вплинули на заселення та освоєння греками регіону, виділено основні етапи даного процесу. Розкрито характерні риси та особливості ведення господарства у сільських громадах. Показано роль грецьких купців та підприємців у розвитку промисловості та торгівлі в Північному Приазов'ї, визначено головні напрями, тенденції, загальні та специфічні принципи формування даних галузей. Доведено суттєвий вплив греків на розвиток торгового судноплавства в Азовському морі та діяльність портових міст. Обгрунтовано помітну роль Північного Приазов'я у зовнішньоекономічних відносинах Російської імперії та Греції, оскільки через порти регіону вивозилася значна частка вітчизняних товарів, представлених в основному сільськогосподарською продукцією та сировиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9ГРЕ)5-2 +
Шифр НБУВ: РА340686

Рубрики:

      
19.

Паламарчук І. В. 
Моделі, методи та інформаційна технологія підтримки прийняття рішень з управління рухом морських суден при маневруванні / І. В. Паламарчук. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена розробленню моделей, методів та інформаційної технології підтримки прийняття рішень з управління рухом морських суден при маневруванні. Об'єкт дослідження – процес управління рухом морських суден при маневруванні. Мета дослідження – підвищення безпеки сучасного судноплавства шляхом розробки нових моделей і методів управління рухом суден при маневруванні для систем підтримки прийняття рішень в судноводінні. Методи дослідження, що використовувалися: методи математичного моделювання для визначення прогнозованої траєкторії руху суден, методи штучного інтелекту та елементи теорії експертних систем для розробки технології вибору рішень з управління рухом суден, методи сценарного аналізу для прогнозування розвитку навігаційних ситуацій, що склалися, методи ситуаційного аналізу для визначення послідовності дій судноводія при запобіганні зіткнень. Встановлено, що на поточний момент часу існує нагальна потреба в створенні сучасних СППР з управління маневруванням суден, які враховують особливості процесу взаємодії людини з технічними засобами судноводіння та забезпечують прийняття нею рішень в складних навігаційних умовах та критичних ситуаціях, а також здатні ефективно вирішувати питання, пов'язані із процесами формування рішень з управління судном та зниженням впливу «людського фактору» на цей процес. Вперше розроблено інформаційну модель управління рухом суден в режимі реального часу, що враховує наявний досвід судноводія, навігаційну інформацію та обмеження руху суден в поточній ситуації та дозволяє знизити ризики виникнення помилкових дій в управлінні судном. Вперше розроблено метод управління маневруванням судна на основі ситуаційного аналізу процесу розходження та комплексних критеріїв оцінки рівня небезпеки, що дозволяє визначити небезпеку навігаційної ситуації в режимі реального часу та запобігти можливому зіткненню суден. Розроблена модель судноводія та методи її формування в процесі взаємодії з технічними засобами управління судном, що дозволяє знизити вплив людського фактору на процеси управління рухом суден за рахунок більш ефективної взаємодії судноводія з технічними засобами судноводіння. Розроблено інформаційну технологію підтримки прийняття рішень судноводія з управління рухом суден при маневруванні, що забезпечує зниження ризиків виникнення аварійних ситуацій в судноплавстві. Вдосконалено структуру СППР судноводія, яка дозволяє комплексно вирішувати задачі розходження та маневрування суден з урахуванням вимог МППЗС-72 та маневрених характеристик судна. Розроблено прототип СППР судноводія з управління процесом маневрування морських суден, застосування якого забезпечує підвищення якості тренажерної підготовки плавскладу в закладах освіти та тренажерних центрах Галузь використання – в освітньому процесі у закладах морської освіти, морських тренажерних центрах, крюінгових компаніях та в судноводінні на суднах українських та іноземних судновласників.^UThe work is devoted to the development of models, methods and information technology of decision taking support on the control of the vessel movement during maneuvering. The object of research is process of controlling the movement of the vessels during maneuvering. The purpose of research is to increase the safety of modern shipping by developing new models and methods of vessels movement control during maneuvering for decision support systems in navigation. Research methods used: methods of mathematical modeling to determine the predicted trajectory of vessels, artificial intelligence methods and elements of the theory of expert systems to develop technology for choosing solutions of vessels movement control, methods of scenario analysis to predict the development of navigational situations happened, situational analysis methods for determining the sequence of actions of the navigator in preventing collisions. It is established that at the moment there is an urgent need to create modern DSS for vessels movement control, which take into account the peculiarities of human interaction with technical means of navigation and ensure its decision taking in difficult navigational conditions and critical situations, as well as able to effectively solve issues, related to the processes of forming vessels controls decisions and reducing the impact of the "human factor" on this process. For the first time, an information model of real-time vessel movement control has been developed, which takes into account the available experience of the navigator, navigation information and restrictions on vessels traffic in the current situation and reduces the risk of erroneous actions in vessel movement control. For the first time a method of vessel maneuvering control was developed on the basis of situational analysis of the divergence process and complex criteria for assessing the level of danger, which allows to determine the danger of navigation situation in real time and prevent possible collisions. The model of the navigator and methods of its formation in the process of interaction with technical means of vessel control are developed, which allows reducing the influence of human factor on the processes of vessel movement control due to more effective interaction of the navigator with technical means of navigation. The information technology of support decision taking of the navigator on vessels movement control at maneuvering is developed, that's provides reduction of risks of occurrence of emergency situations in navigation. The structure of the navigator DSS has been improved, which allows to comprehensively solving the problems of divergence and maneuvering of vessels, taking into account the requirements of COLREG-72 and maneuvering characteristics of the vessel. The developed prototype of DSS of the navigator on vessels movement control process which application provides increasing of quality of training of seafarers in the educational institutions and the training centers. Field of use - in the educational process in maritime education institutions, marine training centers, crewing companies and in navigation on ships of Ukrainian and foreign ship-owners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Самойловська В.П. 
Організаційно-економічні умови забезпечення ефективного розвитку судноплавних компаній України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.П. Самойловська ; НАН України, Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано організаційні форми та методи підвищення ефективності управління розвитком судноплавства на основі регулювання зовнішньоторговельної діяльності держави. Розкрито суттєву роль розвитку морської транспортної інфраструктури у забезпеченні зовнішньоекономічних зв'язків і зміцненні позиції держави у міжнародній економіці. Проведено порівняльний аналіз ролі світового ринку в зовнішньоекономічній діяльності держави. Досліджено вплив державного регулювання в Україні на її зовнішньоекономічну діяльність і розвиток судноплавства, обгрунтовано шляхи його удосконалення, зокрема, наведено пропозиції щодо створення спеціального резервного фонду для розвитку національного флоту. Розроблено економіко-математичні моделі та методи розв'язання задачі розвитку національного флоту з урахуванням базисних умов постачання, розвиту інтермодальних перевезень та оптимізації розподілу потоків зовнішньоторговельних вантажів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.2 +
Шифр НБУВ: РА363096

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського