Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (15)Тематичний інтернет-навігатор (15)Наукова електронна бібліотека (37)Реферативна база даних (2661)Книжкові видання та компакт-диски (877)Журнали та продовжувані видання (45)
Пошуковий запит: (<.>K=СТРАХУВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 309
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євтушенко 
Моделювання системи управління медичним страхуванням: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Тетяна Павлівна Євтушенко ; Донецький національний ун-т. — Донецьк, 2002. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)261.733 в 611
Шифр НБУВ: РА320551

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Євченко Ю.В. 
Страхування в країнах з ринковою економікою (використання світового досвіду в умовах України): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Ю.В. Євченко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2000. — 19 с. — укp.

На основі комплексного, багатоаспектного аналізу міжнародного ринку страхування виявлено пріоритетні напрями розвитку національного страхового ринку України. Запропоновано шляхи реформування системи соціального забезпечення, вдосконалення державного регулювання страхової діяльності, адаптації та гармонізації українського страхового законодавства до європейських норм і стандартів, що забезпечить успішне здійснення економічних реформ, стабільний розвиток національної економіки, входження України у світове економічне господарство, а також розвиток світової економіки та міжнародних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.17 + У9(4Укр)261.7
Шифр НБУВ: РА310614 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Єрмоленко Д.О. 
Правовий статус людини і громадянина в Україні як соціальній державі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Д.О. Єрмоленко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено історичний аспект появи та розвитку концепції соціальної держави у зарубіжному та вітчизняному законодавстві. Сформульовано визначення соціальної держави, її ознаки та умови функціонування. Розроблено класифікацію сучасних світових конституцій залежно від відображення соціальної орієнтації держави. Наведено порівняльну характеристику соціальної та правової держави. Розглянуто аргументи, що наголошують на "надкласовості" соціальної держави. Проаналізовано спільні риси та відмінності соціальної та соціалістичної держави соціальної держави та "держави благоденства". Класифіковано гарантії забезпечення соціально-економічних прав людини в соціальній державі. Обгрунтовано необхідність створення в Україні, на підставі ст. 125 Конституції України, соціальних судів для здійснення судочинства у соціальних справах (вирішення спорів з питань загальносоціального страхування та виконання законів з соціальних питань. Надано рекомендації щодо вдосконалення процесу розбудови в Україні соціальної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4Укр)3
Шифр НБУВ: РА318453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іващенко О.А. 
Фінансово-інституційні інструменти управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / О.А. Іващенко ; Укр. акад. зовн. торгівлі. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичні дослідження та розглянуто практичні аспекти застосування фінансово-інституційних інструментів управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності. Визначено сутність і наведено класифікацію зовнішньоекономічних ризиків. Розроблено узагальнювальний алгоритм процесу управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності. Обгрунтовано концепцію поділу інструментів управління зовнішньоекономічними ризиками на дві групи, а саме: традиційні та нетрадиційні, визначено їх сутність, показано переваги та недоліки використання. Розкрито особливості опціонів і ф'ючерсів як фінансових інструментів управління зовнішньоекономічними ризиками та розроблено їх класифікацію з урахуванням економіко-правової природи. Проаналізовано сучасний стан світового ринку фінансових інструментів і виявлено основні тенденції його розвитку. Удосконалено методологічні засади використання фінансових інструментів управління у зовнішньоекономічній діяльності. Вперше розроблено організаційні рекомендації щодо створення в Україні національної системи страхування експортних кредитів як інституційного інструменту управління ризиками у зовнішньоекономічній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)80-99-93-21 +
Шифр НБУВ: РА348796

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Ігнатенко М. М. 
Формування ресурсного потенціалу розвитку сільських територій: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / М. М. Ігнатенко ; Білоцерків. нац. аграр. ун-т. — Біла Церква, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено зміст, структуру, ресурси й умови формування, функції, завдання, пріоритети й обмеження розвитку сільських територій (СТ). Здійснено типологію СТ за системоутворювальними ознаками та рівнем розвитку. Проаналізовано стан, ресурсний потенціал, ефективність, проблеми та тенденції функціонування СТ Херсонщини. Обгрунтовано заходи вдосконалення управління СТ і раціонального ресурсокористування: посилення державної підтримки (заходи "зеленої та жовтої скриньок", збільшення обсягів страхування аграрного виробництва в зоні ризикованого землеробства, поширення крапельного зрошення, нових агротехнологій, дотримання сівозмін, диверсифікація діяльності з метою підвищення зайнятості та рівня життя сільських жителів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХЕС)320
Шифр НБУВ: РА371244 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Ізотов С.О. 
Організаційно-економічні інструменти ризик-менеджменту екологічних небезпек: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.08.01 / С.О. Ізотов ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Уточнено економіко-екологічний зміст поняття "ризик екологічної небезпеки" (РЕН), вперше визначено суттєвий зміст поняття "ризик-менеджмент екологічних небезпек" (РМЕН). Запропоновано принципи побудови системи ризик-менеджменту екологічних небезпек. Розроблено комплексний критерій якості навколишнього середовища території, який дає змогу провести ранжування територій за ступенем безпеки проживання населення для підтримки прийнятного рівня екологічної безпеки. Розроблено рекомендації щодо організації процесу РМЕН і запропоновано опитний лист з метою визначення ризик-менеджером РЕН. Розроблено систему організаційно-економічних інструментів РМЕН. Сформульовано методичні підходи та розроблено елементи оцінки та управління локальним ризиком у робочій зоні Одеського припортового заводу (ОПЗ). Розроблено організаційно-методичні елементи оцінки та управління ризиком на токсично-небезпечних об'єктах (на прикладі ОПЗ). Удосконалено організаційно-методичні засади формування регіональної системи страхування ПЕН як інструмента РМЕН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-28-212.1 +
Шифр НБУВ: РА324412

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Іщенко Г.Г. 
Механізми державного регулювання природно-техногенної безпеки великих міст: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Г.Г. Іщенко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено наукові та прикладні основи формування й функціонування механізмів державного регулювання природно-техногенної безпеки (ПТБ) великих міст (ВМ), методичні підходи до її аналізу та прогнозування, проведено комплексну оцінку стану. Досліджено особливості діючого механізму регулювання ПТБ, виявлено його основні недоліки та визначено напрями вдосконалення, зокрема умови державної політики забезпечення ПТБ ВМ, а також пріоритетні напрями вдосконалення механізмів її регулювання на коротко- та довгострокову перспективи. Обгрунтовано завдання, функції та інструменти запровадження системи екологічного страхування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)021.134 +
Шифр НБУВ: РА370015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Аврамова О.Є. 
Позбавлення суб'єктивного права на житло: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.Є. Аврамова ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу чинного законодавства, судової практики та результатів попередніх досліджень сформульовано визначення понять житла у загальному контексті та контексті житлового права. Запропоновано визначення поняття житла соціального призначення. Установлено зміст права на житло та недоторканості житла. Висвітлено принципи позбавлення суб'єктивного права на житло. Проведено класифікацію підстав цього позбавлення. Проведено класифікацію підстав позбавлення права приватної власності на житло, виселення, а також класифікацію реквізиції та націоналізації. З'ясовано юридичну природу позбавлення суб'єктивного права на житло. Наведено рекомендації та пропозиції, що стосуються законодавчого врегулювання цивільних правовідносин навколо позбавлення суб'єктивного права на житло, зокрема, щодо введення обов'язкового страхування житла, правил проведення капітального ремонту житла, правил виселення, відмови конфіскації житла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)33 + Х839(4УКР)211.32 + Х839(4УКР)112.2 +
Шифр НБУВ: РА356083

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Алебрі М. А. 
Удосконалення державної політики розвитку водного господарства. / М. А. Алебрі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення державної політики розвитку водного господарства. У роботі розроблено підхід до формування державної політики розвитку водного господарства на засадах комбінованого використання методів, а саме: адміністративного (прийняття регламентованих водоохоронних заходів; визначення лімітів на забір свіжої води), економічного (система штрафів, санкцій за недотримання правил та норм водокористування; економічного стимулювання, які виконують роботи, спрямовані на економію водних ресурсів; відновлення і охорону водних об'єктів; венчурне фінансування; диверсифікація підприємницьких ризиків), екологічного (екологічне страхування; організація і координація робіт, пов'язаних з попередженням та ліквідацією наслідків аварій), що забезпечує взаємодію державних, приватних та суспільних інститутів на засадах соціального консенсусу та екологічного партнерства.Узагальнено сутність державної політики розвитку водного господарства шляхом доповнення та уточнення змісту понять, а саме: поняття державної політики розвитку водного господарства, як ефективної системи державного інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, за рахунок адміністративного управління міжбасейновим перекидання водних ресурсів у маловодні регіони, модернізації зрошувальних систем спільно з фінансовими організаціями з метою створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства, що забезпечити прозорість процедури та якість водокористування за європейськими стандартами.Визначено підходи до визначення парадигми державної політики модернізації водного господарства: інституціональний (використання сучасних підходів, методів в управлінні річковими басейнами; розробку екологічної стратегії; механізми для управління водозборами); технологічний (поліпшення якості водних ресурсів і водних джерел; модернізація інфраструктури), що забезпечує системність державного регулювання в галузі використання й охорони водних об'єктів.Удосконалено інституційний підхід до реалізації державної політики розвитку водного господарства, як систему взаємодії державних інституцій (які здійснюють регуляторну політику ), територіальних громад (котрі є власниками комунального майна), бізнес (що надає послуги із водопостачання), споживачами за напрямами: раціонального водокористування (оптимізація використання водних ресурсів з орієнтацією на природозберігаючу складову); демонополізацію ринку (створення власного водопостачання в регіональному розрізі); інноваційного розвитку (модернізації існуючих водонесучих мереж), що забезпечить збалансоване та екологобезпечне водоспоживання.Розроблено економіко-правовий механізм державної політики розвитку водного господарства, який, на відміну від раніше існуючого, базується на підході до оцінки рентних відносин, як системи взаємодії між власником водного фонду та водокористувачами (рентну складову включити у плату за спецводокористування і розподіляти на користь бюджетів, а саме: державного, басейнових управлінь, місцевого самоврядування, фондів охорони та відтворення водних ресурсів (державний, басейновий), та формування інституту регульованих рентних відносин, який включає субінститути - постійна рента, довічна рента, довічне утримання з коштом, що дозволить здійснювати гармонізацію рентних відносин у країні з урахуванням інтересів держави, регіону (басейнів річок), підприємств.Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання ефективності державної політики водного господарства регіонів на засадах розвитку моделі «зеленої» економіки за критеріями: економічний (передбачає регіональну оцінку водокористування за такими показниками, як: коефіцієнт використання води; коефіцієнт транспортних втрат; коефіцієнт скидання забруднених стічних вод), фіскальний (показники: фіскальна віддача забраної води, орендованих водних об'єктів, водомісткість ВВП), інвестиційний (передбачає інтегральну оцінку (індексний метод, обсяг капітальних інвестицій на очищення зворотних вод та захист та реабілітацію ґрунту, підземних і поверхневих вод; екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) інвестиційного забезпечення модернізації водогосподарського комплексу).^UThe paper develops an approach to the formation of a state policy for the development of a water economy based on the combined use of methods, namely: administrative (the adoption of regulated water protection measures, the definition of limits on fresh water sampling), economic (the system of fines, sanctions for non-compliance with rules and norms of water use, economic incentives , which carry out works aimed at saving water resources, restoration and protection of water objects, venture financing, diversification of business risks), eco logical (ecological insurance, organization and coordination of work related to the prevention and elimination of the consequences of accidents), which provides interaction of public, private and public institutions on the basis of social consensus and environmental partnership.The essence of the state policy for the development of water management is summarized, with the addition and clarification of the content of the concepts, namely: the concept of state policy for the development of water management, as an effective system of state integrated management of water resources on the basin principle, at the expense of administrative management of inter-basin transfer of water resources in shallow regions, modernization of irrigation systems in cooperation with financial institutions in order to create favorable conditions for public-private partnerships that will prevent To ensure the transparency of the procedure and the quality of water use according to European standards.The approaches to the definition of the paradigm of the state policy of water management modernization are identified: institutional (use of modern approaches, methods in managing river basins, development of ecological strategy, mechanisms for managing catchment areas); technological (improvement of the quality of water resources and water sources, modernization of the infrastructure), which ensures the systematic state regulation in the field of use and protection of water objects.An institutional approach to the implementation of the state policy on the development of water management, as a system of interaction between state institutions (which carry out regulatory policy), territorial communities (which are owners of communal property), business (providing water services), consumers in the following directions: rational water use (optimization use of water resources with an orientation on the nature-saving component); demonopolization of the market (creation of own water supply in a regional context); innovative development (modernization of existing water-supply networks), which will ensure balanced and ecologically safe water consumption.The economic and legal mechanism of the state policy of water industry development is developed, which, unlike the previous one, is based on the approach to the estimation of rent relations, as a system of interaction between the owner of the water fund and water users (to include the rent component in a fee for special use and allocate in favor of the budgets, namely : state, basin administrations, local self-government, funds for the protection and reproduction of water resources (state, basin), and the formation of an institute of regulated rent relations, which Lending sub-institutes - permanent rent, life annuity, life retention with a cost that will allow harmonization of rental relations in the country taking into account the interests of the state, region (river basins), enterprises.The methodical approach to assessing the effectiveness of the state water policy of the regions on the basis of the development of the green economy model based on the criteria: economical (involves a regional assessment of water use based on indicators such as: water use coefficient, transport loss coefficient, rate of discharge of contaminated sewage), fiscal (indicators: fiscal return of taken water, leased water bodies, water consumption of GDP), investment (involves an integrated assessment (index method, volume capital investment in clean waters and reverse the protection and rehabilitation of soil, groundwater and surface water, environmental tax on discharges of pollutants into water bodies) investment support modernization of water complex).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Александрова М. М. 
Розвиток системи страхування сільськогосподарських культур: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.09 / М. М. Александрова ; ННЦ "Ін-т аграр. економіки". — К., 2011. — 21 с. — укp.

Досліджено теоретичні, методичні та практичні положення системи страхування сільськогосподарських культур і сформовано напрями її вдосконалення. Розкрито розуміння страхової термінології, розглянуто місце страхування в системі страхового захисту. Обгрунтовано будову системи страхування сільськогосподарських культур, досліджено концептуальні підходи до організації страхування сільськогосподарських культур щодо форми здійснення, рівня державної підтримки, організаційних форм страховиків. Проведено оцінювання методичного забезпечення процесу страхування сільськогосподарських культур, проаналізовано сучасні тенденції страхування сільськогосподарських культур і закордонний досвід функціонування страхових систем. Сформовано напрями вдосконалення даної системи, обгрунтовано необхідність розвитку взаємного страхування, розроблено модульну страхову програму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.723
Шифр НБУВ: РА383312 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Андріїв В. В. 
Правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / В. В. Андріїв ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Доведено, що правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування - це правові зв'язки між суб'єктами страхування, що виражаються у їх взаємних правах та обов'язках, спрямовані на забезпечення захисту застрахованих осіб від соціальних ризиків і на їх компенсацію шляхом надання під час настання страхового випадку виплат і послуг із системи загальнообов'язкового державного соціального страхування, співрозмірних із застрахованим заробітком або іншим доходом, а також шляхом вжиття заходів з попередження соціально-ризикових ситуацій. Правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування мають різну галузеву належність: відносини між страхувальником і страховиком з приводу сплати страхових внесків є фінансово-правовими, майнові відносини страховика як юридичної особи належать до категорії цивільного-правових, адміністративними є правовідносини, що складаються за здійснення персоніфікованого обліку в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, зв'язки між страховиком і застрахованим з приводу надання забезпечення з страхування є соціально-забезпечувальними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА382992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Андрущенко Л.В. 
Державно-правове регулювання страхування у сфері зовнішньоекономічної діяльності: автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Л.В. Андрущенко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено державно-правове регулювання страхування у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Визначено зміст поняття, принципи, операції, ризики та специфіку страхування у зовнішньоекономічній сфері. Розглянуто певні види страхових правопорушень та розкрито суть інституту перестрахування у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Виокремлено групи факторів, що впливають на ефективність регулювання діяльності на вітчизняному страховому ринку. Наведено висновки, пропозиції та рекомендації щодо підвищення ефективності державно-правового регулювання у даній сфері. Висвітлено комплекс теоретико-методологічних і практичних питань щодо основних напрямків подальшого розвитку національного законодавства, яке регулює відносини у сфері страхування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)212.112 + Х932.212.1 + Х932.211.12
Шифр НБУВ: РА358972

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Бєліченко А.В. 
Державне регулювання забезпечення населення лікарськими засобами: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / А.В. Бєліченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Удосконалено теоретико-методичні засади та розроблено комплексний механізм і методи державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, впровадження яких дозволить підвищити доступність фармацевтичної допомоги. Розкрито сутність поняття "механізм державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами" як сукупності соціально-економічних, адміністративних, організаційних і правових засобів впливу держави, спрямованих на підвищення доступності, забезпечення якості та раціонального використання ліків. Проаналізовано сучасні напрямки реформування вітчизняної системи охорони здоров'я та фармації й обгрунтовано необхідність впровадження комплексу пріоритетних методів державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, зокрема, соціально-економічних. Наведено пропозиції щодо удосконалення механізму ціноутворення на ліки та компенсації (реімбурсації) їх вартості з урахуванням протиріч, що склалися у чинному фармацевтичному законодавстві та результатів експертного опитування фахівців. Доведено, що впровадження запропонованої процедури державної експертизи та реєстрації межових оптових цін виробників (митної вартості) на основні лікарські засоби сприятиме створенню збалансованої та прозорої системи цін на лікарські засоби, здійсненню ефективного моніторингу цін реалізації та контролю за ціновою дисципліною у фармацевтичній галузі. За результатами аналізу впровадження референтного ціноутворення у світовій практиці за умов обов'язкового медичного страхування та реімбурсації вартості фармацевтичної допомоги населенню визначено основні підходи, відмінні та спільні методологічні принципи, функції, об'єкти та суб'єкти системи референтних цін, введення якої дозволить суттєво підвищити доступність ліків в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26 к + Х819(4УКР)148 +
Шифр НБУВ: РА370797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Бєлгородцева М. О. 
Бухгалтерський облік фінансових результатів у страхових компаніях: організація і методика: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.09 / М. О. Бєлгородцева ; Нац. акад. статистики, обліку та аудиту. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено сучасний стан організації бухгалтерського обліку в страхових компаніях та запропоновано напрямки щодо удосконалення Наказу про облікову політику, розробки посадової інструкції головного бухгалтера з обліку фінансових результатів, кодифікації рахунків аналітичного обліку страхових операцій за групами, реєстрів обліку. Запропоновано методичні засади обліку собівартості страхових послуг, страхових виплат, витрат за достроково припиненими договорами страхування та витрат на ведення страхової справи. Рекомендовано розширити та затвердити перелік доходів в розрізі видів діяльності, а також внести додаткові субрахунки для деталізації доходів від страхової діяльності. Удосконалено форми фінансової звітності для страхових компаній. Запропоновано проект Положення (стандарту) бухгалтерського обліку "Страхова діяльність" з метою удосконалення методики обліку та складання фінансової звітності для страховиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)226.17-149.32
Шифр НБУВ: РА383093 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Бабенко В.Г. 
Страхування фінансових ризиків як механізм надання гарантій суб'єктам підприємницької діяльності: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / В.Г. Бабенко ; Держ. вищ. навч. закл. "Укр. акад. банк. справи Нац. банку України". — Суми, 2007. — 21 с. — укp.

Науково обгрунтовано та розроблено методичні підходи та практичні рекомендації щодо вдосконалення страхового захисту суб'єктів підприємницької діяльності від фінансових ризиків. Розглянуто наявне теоретико-методологічне страхування фінансових ризиків. На підставі семантичного аналізу існуючих категорій у даній сфері сформульовано його категоризоване визначення, доповнено класифікацію та типологію фінансових ризиків. Виявлено необхідність і напрями вдосконалення нормативно-правового забезпечення їх страхування. Доведено наявність прямого функціонального зв'язку між рівнем розвитку страхування фінансових ризиків і зростанням ВВП. Доведено суттєві відмінності у рівнях фінансового ризику за видами економічної діяльності. Визначено вплив страхування фінансових ризиків на результати діяльності окремих страхових компаній. Оцінено рівень актуарної забезпеченості страхування фінансових ризиків. Розроблено методику диференціації страхових тарифів зі страхування ризику втрати прибутку. Запропоновано механізм інтеграції цього страхування до системи страхового захисту сільськогосподарського товаровиробника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.7 + У9(4УКР)291.9-93-99 +
Шифр НБУВ: РА354523

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Баглюк Ю.Б. 
Інтеграція українського ринку страхових послуг у світову систему: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.02 / Ю.Б. Баглюк ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та науково-практичні питання інтеграції укранського ринку страхових послуг у світову систему. Розкрито економічну суть страхової послуги та міжнародного ринку страхування за умов глобалізації. Розглянуто вплив лібералізації торгівлі страховими послугами на розвиток страхових ринків. Розроблено концептуальну схему інтеграції українського ринку у світовий. Проаналізовано структуру та динаміку світового страхового ринку. Досліджено стан, динаміку й особливості розвитку українського ринку даних послуг, присутність на ньому іноземного капіталу. Оцінено взаємодію українського ринку зі страховими ринками європейських країн для вибору варіантів розвитку з орієнтацією на конкретні ринки. Запропоновано науково-методичні підходи щодо виявлення концентрації страхового капіталу й оцінювання привабливості регіональних страхових ринків для іноземних інвесторів. Розглянуто можливість участі іноземного капіталу у розвитку національного страхового ринку. Виконано прогнозування розвитку світового та національного страхових ринків з метою розробки стратегічних напрямків його розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.17-17 + У9(4УКР)261.7-17 +
Шифр НБУВ: РА361470

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Байрака В.М. 
Організаційно-економічні механізми підвищення експортного потенціалу інвестиційного комплексу України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / В.М. Байрака ; Укр. акад. зовніш. торгівлі. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено поняття експортного потенціалу інвестиційного комплексу (ІК), наведено класифікацію його видів, а також підхід до визначення експортного потенціалу ІК та його підприємств, який розглянуто з технологічних позицій можливостей створення конкурентоспроможного продукту у необхідній кількості та якості, а також позицій маркетингових можливостей щодо просування продукту; визначено цільовий ринок реальних інвестицій. Обгрунтовано методики оцінки експортного потенціалу підприємств ІК та визначено напрямки його максимізації на основі оцінки взаємозв'язків між конкурентоздатністю експортера, конкурентоспроможністю його продукції та привабливістю регіональних ринків. Запропоновано напрямки максимізації ефекту зовнішньоекономічної діяльності ІК на підставі управління експортом з урахуванням адресного характеру інвестиційної продукції та будівельних послуг, а також механізми державної підтримки експортної діяльності підприємств ІК у фінансовій (пропозиції щодо удосконалення кредитування та страхування експортерів, надання гарантій експортерам для участі в міжнародних тендерах і банкам для фінансування експортних поставок), податковій, тарифній, інформаційно-консультативній і дипломатичній сферах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-56-211.1 + У9(4Укр)843.0-803.4
Шифр НБУВ: РА319181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Банчук-Петросова О. В. 
Механізми державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності України: автореферат дис. ... д. держ. упр. : 25.00.02 / О. В. Банчук-Петросова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення механізмів державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності. У роботі уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, шляхом доповнення змісту категорій, а саме: державне регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності у дуальній єдності стратегії соціально-економічного розвитку країни (включаючи глобальні тренди та внутрішні можливості держави) та територіально-географічного підходу (використання природно-ресурсного потенціалу, людських ресурсів (вік, інтелектуальні здібності, якість людського капіталу), географічний та економічний потенціал територій, розміщення продуктивних сил).Запропоновано концептуальні напрями державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, шляхом розробки моделі взаємодії держави та бізнесу, за рахунок створення мережі торговельно-економічних представництв у різних країнах; збільшення фінансування та популяризації діяльності державної установи «Офіс з просування експорту»; модернізації архітектури (взаємозв’язки (центральний та територіальний рівні) та інтелектуальне відеоспостереження функціонуючих митних систем; залучення та розпорядження інвестиційними коштами в межах регіональних проектів (TEN-T), що забезпечить підтримку бізнесу з боку держави, експортних виставок, дослідженнях потенційних експортних можливостей та просування експорту.Розроблено підхід до інтеграції зовнішньоекономічної діяльності України в світовий простір, як власної активної стратегії розвитку території, яка містить механізми: інтеграції до ЄС шляхом імплементації окремих положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Обґрунтовано методичний підхід до ефективного державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, який передбачає удосконалення та надання методологічної та експертної допомоги. Удосконалено програмно-цільовий підхід до державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, який, на відміну від наявних, базується на регіоналізації міжнародного виробництва та інтеграції транспортної системи України до світової мережі мультимодальних перевезень.Запропоновано підхід до розвитку експортних галузей виробництва, який, на відміну від наявних, базується на наданні: страхових, кредитних та гарантійних послуг імпортерам комплектуючих елементів визначених пріоритетних галузей (продукції), що максимально охоплюють зони відповідальності Експортно-кредитного агентства; використання страхового полісу фінансування експортерами (програма «5–7–9»); державної підтримки щодо промоції українських підприємств, товарів, послуг на зовнішніх ринках; державної підтримки у сфері військово-технічного співробітництва та експортного контролю, що забезпечить імплементацію, оновлення та подальшу актуалізацію Експортної стратегії на 2022–2027 роки.Удосконалено фінансовий механізм державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, який, на відміну від наявних, базується на основі географічної диверсифікації партнерств. Визначено підхід до формування Стратегії державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, який, на відміну від наявного, базується на моделі загальної рівноваги (computable general equilibrium).Розроблено механізм державного регулювання страхування зовнішньоекономічної діяльності, який, на відміну від наявного, базується на системі державного гарантування страхового регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Розвинуто торгівельно-політичний механізм державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, який, на відміну від наявного, базується на преференційних торгівельних угодах. Визначено підхід до формування державної політики експортного орієнтування зовнішньоекономічної діяльності на основі певних принципів.Удосконалено організаційно-управлінський механізм державного регулювання розвитку зовнішньоекономічної діяльності, з урахуванням національних інтересів України.^UThe dissertation is devoted to the substantiation of theoretical and methodological principles, the development of scientific and practical recommendations, regarding the improvement of mechanisms of state regulation of the development of foreign economic activity.The work clarified the conceptual and categorical apparatus of the study by supplementing the content of the concepts, namely: the concept of state regulation of the development of foreign economic activity in the dual unity of the country’s socio-economic development strategy (including global trends and internal capabilities of the state) and the territorial-geographical approach (use of natural-resource potential, human resources (age, intellectual abilities, quality of human capital), geographical and economic potential of territories, placement of productive forces).Conceptual directions of state regulation of foreign economic activity are proposed by developing a public model of interaction between the state and business, due to the creation of a network of trade and economic representative offices in different countries; increase in funding and popularization of the activities of the state institution "Export Promotion Office"; modernization of architecture (interconnections (central and territorial levels) and intelligent video surveillance of functioning customs systems; attracting and managing investment funds within regional projects (TEN-T), which will ensure business support from the state, participation in trade missions, export exhibitions, research potential export opportunities and export promotion.A paradigm of the integration of Ukraine’s foreign economic activity into the world space has been developed, as its own active strategy for the development of the territory, which contains mechanisms: integration into the EU through the implementation of certain provisions of the Association Agreement between Ukraine and the EU. The methodical approach to effective state regulation of the development of foreign economic activity, which involves improvement and provision of methodological and expert assistance, is substantiated. The programmatic approach to the state regulation of the development of foreign economic activity has been improved, which, unlike the existing ones, is based on the regionalization of international production and the integration of the transport system of Ukraine into the global network of multimodal transportation.An approach to the development of export industries of production is proposed, which, in contrast to the existing ones, is based on the provision of: insurance, credit and guarantee services to importers of component elements of specified priority industries (products), which maximally cover the areas of responsibility of the Export Credit Agency; use of an insurance policy of financing by exporters («5–7–9» program); state support for the promotion of Ukrainian enterprises, goods, and services on foreign markets; state support in the field of military-technical cooperation and export control, which will ensure the implementation, updating and further updating of the Export Strategy for 2022–2027.The financial mechanism of state regulation of the development of foreign economic activity has been improved, which, unlike the existing ones, is based on the basis of geographical diversification of partnerships. The approach to the formation of the Strategy of State Regulation of the Development of Foreign Economic Activity is defined, which, unlike the existing one, is based on the model of general equilibrium (computable general equilibrium).A mechanism of state regulation of insurance of foreign economic activity is proposed, which, unlike the existing one, is based on a system of public guarantee of insurance regulation of foreign economic activity. A commercial and political mechanism of state regulation of the development of foreign economic activity has been developed, which, unlike the existing one, is based on preferential trade agreements. The approach to the formation of the public policy of export orientation of foreign economic activity, based on certain principles, is defined.The organizational and management mechanism of the state regulation of the development of foreign economic activity has been improved, taking into account the national interests of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Барабаш А.Г. 
Правове регулювання лізингових відносин в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / А.Г. Барабаш ; НАН України. Ін-т екон.-правов. дослідж. — Донецьк, 2004. — 18 с. — укp.

Доведено необхідність системного підходу у визначенні лізингових правовідносин, які опосередковуються гнучкою системою взаємопов'язаних договорів, за цього основним є договір лізингу. Обгрунтовано визначення лізингових правовідносин як системи забезпечених державним стимулюванням господарсько-правових відносин інвестиційного характеру, що здійснюються у формі майнового найму, доповненого іншими відносинами (купівлі-продажу, поставки, кредитування, страхування) за довільних комбінацій. Аргументовано доцільність загальноекономічного державного стимулювання розвитку лізингу та визнання лізингових компаній професійними (спеціалізованими) суб'єктами лізингу. Запропоновано ліцензійні умови їх діяльності. Доведено необхідність спеціального визначення в законодавстві компенсаційної та бартерної форм лізингу. Наведено пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства України з питань регулювання лізингових відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.3 +
Шифр НБУВ: РА328713

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Баранов А.Л. 
Управління страховим портфелем: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / А.Л. Баранов ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено та вдосконалено теоретичні та практичні підходи до управління страховим портфелем за умов розвитку конкурентноздатного ринку страхових послуг України. Розглянуто загальнотеоретичні питання суті страхового портфеля, класифікації його впливу на фінансову надійність страховика. Проаналізовано особливості здійснення відбору ризиків, що приймаються на страхування, з метою формування збалансованого страхового портфеля. Розроблено комплексну систему показників його оцінювання, а саме: величини, структури, однорідності, збалансованості, доходності, збитковості та ризиковості страхового портфеля. Вдосконалено методологічні підходи щодо формування оптимального страхового портфеля та величини для окремого страховика на підставі очікуваної прибутовості та величини ризику залежно від цілей управління страховим протфелем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.71 +
Шифр НБУВ: РА364457

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського