Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (36)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>K=СЛУЖБОВЕЦ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Рогульський С.С. 
Адміністративно-правові заходи борьтьби з корупцією в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / С.С. Рогульський ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено питання впровадження адміністративно-правових заходів боротьби з корупцією в Україні. Обгрунтовано зміст понять корупції та корупційних діянь як адміністативних правопорушень. Визначено їх характерні особливості, причини виникнення та умови розповсюдження. Проаналізовано основні положення законодавства України у сфері боротьби з корупцією та розглянуто методи регулювання адміністративно-правових відносин за даних умов. Встановлено співвідношення понять: корупція та корупційне діяння, корупційне правопорушення та службовий злочин, державний службовець і посадова особа. Висвітлено зміст і розроблено класифікацію адміністративно-правових заходів боротьби з корупцією й обгрунтовано підстави щодо їх застосування. Наведено пропозиції щодо змін і доповнень чинних нормативних актів, які регулюють відносини, що виникають у процесі боротьби з корупцією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01-7 +
Шифр НБУВ: РА335508

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Серьогін С.М. 
Державний службовець у взаємовідносинах влади і суспільства: Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.03 / С.М. Серьогін ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 32 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади формування партнерських відносин між державою та суспільством, що сприятимуть становленню правової демократичної держави та громадянського суспільства, концентрації спільних зусиль держави та суспільства на удосконаленні умов людського життя. Визначено основні поняття, що характеризують стан таких відносин, та засоби, за допомогою яких можна здійснювати корекцію уявлень суспільства про владу. Проаналізовано методологічні особливості дослідження сприйняття влади суспільством у контексті уявлень про державну службу як інститут, що забезпечує виконання фукнцій держави. Встановлено, що суспільний образ влади формується на підставі узагальнення уявлень про державних осіб і стану інституціонального забезпечення їх діяльності. Досліджено взаємозв'язок між типами державного правління, формами суспільного устрою та характером відносин між владою і суспільством. Сформульовано основні засади перетворення відносин між державою і суспільством на партнерські за умов світових трансформаційних процесів у напрямку глобалізації та інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1 +
Шифр НБУВ: РА330746

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Ляхович У.І. 
Організаційно-правове забезпечення реалізації адміністративно-правового статусу державного службовця: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / У.І. Ляхович ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні питання забезпечення реалізації адміністративно-правового статусу державного службовця. Проаналізовано правову природу інституту державної служби. Розкрито сутність і співвідношення понять "державний службовець", "посадова особа", "службова особа". Наведено загальну характеристику адміністративно-правового статусу державного службовця. Визначено зміст категорії "правовий статус", зроблено її відмежування від термінів "правове положення", "компетенція". Обгрунтовано передумови набуття особою адміністративно-правового статусу державного службовця, розглянуто види прав та обов'язків як елементи його змісту. Запропоновано визначення поняття та систему засобів забезпечення реалізації адміністративно-правового статусу державного службовця, які зводяться до загальних, юридичних та організаційних гарантій. Охарактеризовано механізм внутрішньо- та зовнішньоуправлінського впливу на державного службовця, спрямований на забезпечення реаліазції ним свого адміністративно-правового статусу. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення організційно-правового забезпечення реалізації адміністративно-правового статусу державного службовця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012 +
Шифр НБУВ: РА357961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Черненко Н.М. 
Підготовка майбутніх менеджерів до діалогової комунікації в системі післядипломної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.М. Черненко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано дидактичну модель підготовки майбутніх менеджерів галузі державного управління до діалогової комунікації в системі післядипломної освіти. Уточнено сутність понять "комунікація", "діалог", "діалогова комунікація", "менеджер", "державний службовець". Визначено зміст і структуру комунікативної підготовки, встановлено критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх спеціалістів до діалогової комунікації. Обгрунтовано педагогічні умови ефективної реалізації запропонованої дидактичної моделі. Удосконалено й апробовано експериментальну методику підготовки майбутніх менеджерів галузі державного управління до діалогової комунікації в системі післядипломної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913-2 +
Шифр НБУВ: РА334226

      
5.

Мельничук Т. П. 
Розвиток професійної державної служби у країнах ЄС: досвід для України / Т. П. Мельничук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання, що полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні засад розвитку професійної державної служби у країнах ЄС та розроблення практичних рекомендацій щодо його застосування в удосконаленні державної служби України.Констатовано, що проблеми використання європейського досвіду в процесі формування професійної державної служби активно розглядали в науковій фаховій літературі, що сприяло накопиченню теоретичного матеріалу.Проаналізовано історію становлення та розвитку публічної служби в Стародавньому Римі, за Нових часів і на подальших етапах.Встановлено, що діяльність фізичних осіб, які виконують на професійних засадах завдання та здійснюють передбачені законодавством функції держави, позначають у європейських державах різними, проте співрозмірними термінами.Здійснено науково-теоретичне обґрунтування досвіду провідних європейських країн (Велика Британія, Франція, ФРН, Італія, Греція, Бельгія, Іспанія, Литва) з розвитку професійної державної служби на засадах визначення спільних базових принципів (верховенство права, законність, політична нейтральність/неупередженість), видів порядку прийняття (конкурсний відбір, призначення), функцій (установча, організаційна, стимулювальна, регулятивна, охоронна, контрольна) і норм (морально-етичні, регламентні) діяльності її суб'єктів – державних службовців.Проаналізовано засади управління кадровим потенціалом європейської професійної державної служби.Аргументовано, що в умовах сьогодення актуальним є питанням вдосконалення навчання та підвищення кваліфікації державних службовців. Виокремлено етапи співробітництва України з органами Євросоюзу стосовно широкого кола питань адаптації професійної державної служби України до вимог Європейського Союзу.Запропоновано спрямувати стратегію розвитку професійної державної служби України відповідно до європейського досвіду у цій сфері на вдосконалення чинного законодавства щодо морально-етичних засад державної служби, розроблення критеріїв оцінювання ефективності діяльності державних службовців і підвищення вимог до їхньої професійної підготовки.Ключові слова: державна служба, державний службовець, європейський досвід, посада державної служби, компетентність, професіоналізм, правообмеження, морально-етичні засади, підвищення кваліфікації.^UThe thesis solves the relevant scientific task, which is scientific and theoretical substantiation of professional public service principles based on the European experience. The process is beneficial for the production of practical recommendations on how to apply it in order to improve the public service of Ukraine.The thesis states that the problems of using European experience in the process of forming a professional public service were thoroughly examined in the scientific professional literature, which in turn contributed to the accumulation of theoretical material. However, despite a vast array of theoretical and practical research, the categorical meaning of the terms “civil service”, “public service”, “position”, “position of a public servant” and its correlation still remains unclear.The thesis carries out scientific and theoretical substantiation of the experience of leading European countries (Great Britain, France, Germany, Italy, Greece, Belgium, Spain, Lithuania) in the development of a professional public service on the basis of defining general basic principles (rule of law, legality, political neutrality/impartiality), types of the admission procedures (competitive examination, appointment), functions (constitutional, organizational, incentive, regulatory, security, control) and norms (moral and ethical, regulatory) of the activities of its subjects, namely public servants. The study conducts an analysis of the bases (principles, approaches) of human resource capacity management in the European professional public service.The dissertation proves that today the improvement of training and advanced training of public servants is an urgent issue. The author has staged the cooperation between Ukraine and the EU institutions concerning a wide range of issues of the ways of the professional public service of Ukraine adaptation to the EU requirements.The author proposes to direct the development strategy of professional public service of Ukraine, according to the European experience in the realm of public service, to improve the current legislation on ethical principles of public service, develop criteria for evaluating the effectiveness of public servants, and strengthening their training requirements.Keywords: public service; public servant; European experience; public service position; competence; professionalism; legal restrictions; moral and ethical principles; professional development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Дорош І. М. 
Адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади / І. М. Дорош. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єктом дослідження є процес адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади. Метою дослідження є розроблення концептуальних, теоретико-методичних та прикладних засад адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади. Предметом дослідження виступають теоретико-методологічні та методичні підходи до адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади. Автором використано методи: аналіз та синтез, системний підхід, систематизація, метод аналогій, порівняння, анкетування, статистичні методи, графічний метод, абстрактно-логічний метод. Теоретична цінність результатів дисертаційної роботи полягає у тому, що її результати дають змогу більш ретельно зрозуміти сутність процесу адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади. Наукова новизна одержаних результатів: сформовано методологічну модель забезпечення граничних рівнів стресостійкості публічних службовців при вступі на службу; метод маркування інтенсивності стресових навантажень окремих категорій публічних службовців; удосконалено класифікацію підходів до еволюції змістовної сутності поняття «стрес»; інструментарій адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади; метод оцінювання ефективності навчальних програм; теорію життєвого циклу кар'єри публічного службовця; розвинуто систему понять «органи публічної влади», «публічна служба», «публічний службовець»; поняття «часового лагу спізнення» між системою цінностей суспільства та системою цінностей публічних службовців. Рекомендації автора застосовуються щодо адміністрування стресових ситуацій в органах публічної влади. Сферою використання авторських рекомендацій є органи публічної влади та інші організації.^UThe object of the study is the process of administration of stressful situations in public authorities. The purpose of the research is to develop conceptual, theoretical and methodological and applied principles of administration of stressful situations in public authorities. The subject of the study are theoretical and methodological and methodical approaches to the administration of stressful situations in public authorities. The author used such methods as: analysis and synthesis, system approach, systematization, method of analogies, comparison, questionnaires, statistical methods, graphical method, abstract-logical method. The theoretical significance of the work performed is that its results allow to understand in more detail the essence of the process of administration of stressful situations in public authorities. Scientific novelty of the results: the author has formed a model for ensuring the maximum levels of stress stability of public authorities at the stage of their recruitment; the system of framework requirements for positions on the maximum levels of stress resistance in public authorities; has improved the classification of approaches to the evolution of the substantive essence of the concept of "stress"; the tools for the administration of stressful situations in public authorities; the method of evaluating the effectiveness of educational programs; the the theory of the life cycle of a public servant; has developed the system of concepts "public authorities", "public service", "public servant"; the concept of "time lag of delay" between the value system of society and the value system of public servants. The author's recommendations apply to the administration of stressful situations in public authorities. The scope of the author's recommendations is public authorities and other organizations etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Сорокіна Н. Г. 
Формування морально-етичних основ публічної служби в Україні / Н. Г. Сорокіна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці теоретичних засад, обґрунтуванню концептуальних положень та визначенню пріоритетних напрямів формування морально-етичних основ публічної служби в Україні. Для досягнення мети дослідження проаналізовано теоретико-методологічні підходи до дослідження морально-етичних основ публічної служби. Визначено роль етичної інфраструктури у процесі формування морально-етичних основ публічної служби України та охарактеризовано її основні елементи, до яких відносяться: політична підтримка (висока моральна поведінка вищих керівних кадрів, політична воля); дієвий закон, що регулює стандарти поведінки (законодавство, етичні кодекси); механізми забезпечення відповідальності та підтримки етичної поведінки, інтегрованої в систему управління (координуючі органи, механізми звітності та нагляду); професійна соціалізація; відповідні умови праці та форми громадського контролю. Досліджено сучасний стан інтеріоризації морально-етичних основ публічної служби в Україні на рівні особистості публічного службовця, зокрема за результатами авторського соціологічного дослідження. Визначено структуру морально-етичних компетентностей публічного службовця, яка складається зі знань, вмінь, навичок, якостей, цінностей публічного службовця. Запропоновано виокремити базові морально-етичні компетентності, якими повинен володіти публічний службовець при вступі на публічну службу та морально-етичні компетентності, які закріплюються в процесі професійної діяльності публічного службовця. Розроблено методичний інструментарій оцінювання рівня сформованості морально-етичних компетентностей, який включає три групи тестів: психологічні (визначають змістовний бік спрямованості публічного службовця тощо); соціологічні (діагностують рівень морально-психологічного клімату в колективі тощо) та професіологічні тести (оцінюють рівень професійно важливих знань). Обґрунтовано алгоритм формування морально-етичних основ публічної служби в Україні через етапи управлінського циклу, а саме через реалізацію таких функцій управління, як планування, організація, координація, мотивація, контроль та оцінювання. Розроблено концептуальну модель формування морально-етичних основ публічної служби в України, прикладний зміст якої реалізується на основі комплексної взаємодії базових засад етизації публічної служби, а саме на основі місії, цінностей, принципів, норм та стандартів поведінки публічного службовця, що забезпечуються через механізми їх підтримки (етичну інфраструктуру) та є визначальними в процесі реалізації алгоритму формування морально-етичних основ публічної служби на всьому управлінському циклі.^UThe thesis is devoted to the development of theoretical foundations, the justification of conceptual provisions and priority directions for the formation of moral and ethical foundations of public service in Ukraine. To achieve the goal of the study, theoretical and methodological approaches to the study of the moral and ethical foundations of public service were analyzed and a conceptual and categorial apparatus of research was also formed. The role of the ethical infrastructure in the process of forming the moral and ethical foundations of public service was defined and its main elements were described. The current state of interiorization of the moral and ethical foundations of public service at the level of a public official personality, on the basis of author's sociological research, in particular, has been investigated. The structure of moral and ethical competencies of a public official has been determined and methodological tools for assessing the level of their formation have been accomplished. The algorithm for the formation of moral and ethical foundations of public service through the stages of management cycle was substantiated. A conceptual model for the formation of the moral and ethical foundations of public service has been developed and priority directions for its implementation in Ukraine have been determined.The structure of moral and ethical competencies of a public employee which consists of knowledge, abilities, skills, qualities, values of a public employee has been defined. It has been suggested to distinguish the basic moral and ethical competencies that a public official must have when entering public service and the moral and ethical competencies enshrined in professional activities of a public person. A methodological tool for assessing the level of the formation of moral and ethical competencies has been developed, which allows us to build a successful plan for self-development of a public official. Structurally, evaluation tools include three groups of tests: psychological tests (determine the content side of the orientation of a public person, his or her value orientations, dominant behavior features, intellectual abilities, etc.); sociological ones (diagnose the level of moral and psychological climate in the team, establish the structure of interpersonal relations and intergroup relations in the body of power, determine the moral and psychological state of each public employee) and professional tests (evaluate the level of professionally important knowledge necessary to ensure the mission, values, principles, norms and standards of public service).The algorithm for the formation of moral and ethical foundations of public service through the stages of management cycle was substantiated, namely through the implementation of such management functions as: planning (the development of the Concept for the formation of moral and ethical foundations of public service and a set of events for its realization); organization and coordination (creation of "strong" organizational culture; streamlining of activities according to official instructions, agreements, legislation; establishing and functioning of coordinating bodies; organization of continuing vocational and ethical education and self-education); motivation (application of moral and psychological methods of motivation; providing public employees with a decent level of payment, which will depend on the results of their work; increasing the participation of subordinates in management, encouraging creative initiatives); monitoring and evaluating (internal and external monitoring of ethical principles, norms, standards of conduct; using tools to assess the level of formation of moral and ethical competencies of a public personality).A conceptual model for the formation of the moral and ethical foundations of public service of Ukraine has been developed, its applied content is realized on the basis of complex interaction of the basic ethic foundations of public service, namely, on the basis of mission, values, principles, norms and standards of conduct of a public official, which are ensured through their support mechanisms (ethical infrastructure) and are decisive in the process of implementing the algorithm for the formation of moral and ethical foundations of public service throughout the management cycle.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Аль-Саеді Х. С. 
Дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України / Х. С. Аль-Саеді. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено комплексне та системне дослідження дисциплінарної відповідальності державних службовців за законодавством Іраку та України.Об'єктом дослідження є суспільні відносини в сфері державної служби Іраку та України. Предметом дослідження є дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України.У вступі дисертації обґрунтовано актуальність обраної теми; сформульовано мету та основні задачі дослідження; окреслено зв'язок обраного напрямку з державними програмними актами, науково-дослідними планами, проектами та темами; сформульовано наукову новизну та вказано про практичне значення одержаних результатів, наведено дані про особистий внесок здобувача, публікації та впровадження результатів досліджень.В першому розділі роботи проаналізовано теоретико-правові й нормативні основи поняття державного службовця та дисциплінарної відповідальності державного службовця в Іраку та Україні, визначивши еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в цих країнах, дослідивши поняття та види державних службовців, а також розкривши зміст інституту дисциплінарної відповідальності державних службовців в іракському й українському праві та схарактеризувавши види такої відповідальності.Запропоновано еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в Іраку представити такими періодами: 1) королівська епоха (1925-1958 рр.), якій характерний розвиток державної служби шляхом збільшення чисельності службовців та зростання державних потреб, що сприяли прийняттю нового закону про державну службу, який став більш якісним доповненням у питаннях, які до цього були неврегульованими; 2) республіканська епоха (1958-2003 рр.), яка відзначилася ліквідацією центрального органу державної служби з розподіленням його повноважень між відповідними міністерствами; 3) епоха пост-окупації та змін (2003 р. – теперішній час), що характеризується прийняттям ряду нормативно-правових актів, які урегульовують відносини на державній службі, визначають правовий статус державного службовця та встановлюють систему органів державної служби.В Україні періодизацію формування нормативно-правової основи державної служби, в тому числі сутності державного службовця, запропоновано представляти такими історичними періодами: 1) період Гетьманату Петра Скоропадського (1918-1919 рр.); 2) радянський період української державності (1919-1991 рр.); 3) період незалежності України (1991 р. - теп. час).Встановлено, що систему нормативних засобів, що сприяють виокремленню й характеристиці сутності поняття «державний службовець» в Іраку складають: 1) нормативні положення базового закону про державну службу; 2) положення інших законодавчих актів в галузі державної служби; 3) положення загальних нормативно-правових актів. Тоді як в Україні таку систему для досягнення вказаної мети складають норми базового спеціального закону про державну службу.На підставі визначених ознак сформульовано поняття державного службовця Іраку у широкому та вузькому значенні. У вузькому значенні – особа, яка володіє національним мандатом, прийнята на службу на конкурсних засадах й постійній основі у штат державного апарату для виконання обов'язків в інтересах суспільства і громадян, утримується за рахунок коштів держави; у широкому значенні – особа, прийнята на службу в установи державного сектору.Аргументовано доцільність переглянути наявну широку концепцію розуміння державної служби в Іраку, й ґрунтуючись на державних підходах провідних європейських країн та України, запропоновано впровадити й використовувати в науці адміністративного права Іраку термін «публічна служба». Крім того, доводиться раціональність розмежовувати категорії працівників, які проходять службу в управлінському державному апараті й виконують державні владні функції, та працівників, які виконують роботу в державних підприємствах, установах, організаціях без державних владних повноважень (функції забезпечення).Доведено існування такого виду державної служби, як цивільна державна служба. Запропоновано види державних службовців класифікувати за ознакою характеру виконуваних завдань на: а) державні цивільні службовці; б) державні службовці, які виконують завдання та функції особливого характеру (мілітаризовані державні службовці).^UThe complex and systematic research of disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine is carried out in the dissertation.The object of the study is public relations in the field of civil service in Iraq and Ukraine.The subject of the study is the disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine.The relevance of the chosen topic is substantiated in the introduction of the dissertation; the purpose and main tasks of the research are formulated; the connection of the chosen direction with the state program acts, research plans, projects and themes is outlined; the scientific novelty is formulated and the practical significance of the obtained results is indicated, the data on the applicant's personal contribution, publications and implementation of research results are given.In the first section of the scientific work, the theoretical and legal and regulatory framework of the concept of civil servant and disciplinary responsibility of a civil servant in Iraq and Ukraine is analyzed, identifying the evolutionary development of the legislative definition of the concept of civil servant in these countries, studying the concepts and types of civil servants, and disclosing the content of the institution of disciplinary responsibility of civil servants in Iraqi and Ukrainian law and characterizing the types of such responsibility.The evolutionary development of the legislative definition of the concept of a civil servant in Iraq is proposed to present in the following periods: 1) the royal epoch (1925-1958), which is characterized by the development of civil service by increasing the number of employees and increasing public needs, which contributed to the adoption of a new law on civil service, which became a better addition to previously unresolved issues; 2) the republican epoch (1958-2003), which was marked by the liquidation of the central body of civil service with the distribution of its powers among the relevant ministries; 3) the epoch of post-occupation and change (2003 – present time), which is characterized by the adoption of a number of regulations that regulate relations in the civil service, determine the legal status of a civil servant and establish a system of civil service bodies.In Ukraine the periodization of formation of the regulatory framework of the civil service including the essence of a civil servant is suggested to be represented by the following historical periods: 1) the period of the Hetmanate of Petro Skoropadskyi (1918-1919); 2) the Soviet period of Ukrainian statehood (1919-1991); 3) the period of independence of Ukraine (1991 – present time).It is established that the system of normative means that contribute to the separation and characterization of the essence of the concept of “civil servant” in Iraq consists of: 1) normative provisions of the basic law on civil service; 2) provisions of other legislative acts in the field of civil service; 3) provisions of general regulations. In Ukraine such system consists of the norms of the basic special law on civil service to achieve this goal.On the basis of the defined features, the concept of an Iraqi civil servant in a broad and narrow sense is formulated. In a narrow sense it is a person with a national mandate, recruited through competition and on a permanent basis in the staff of the state apparatus to perform duties in the interests of society and citizens, and is supported by the state; in a broad sense it is a person recruited to public sector institutions.The expediency of revising the existing broad concept of understanding the civil service in Iraq was argued, and based on the state approaches of leading European countries and Ukraine, it was suggested to introduce and use the term “public service” in the science of Iraqi administrative law. In addition, the rationality to distinguish categories of employees who serve in the state administration and perform state power functions, and employees who work in state enterprises, institutions, organizations without state power (support functions) is demonstrated.The existence of such a type of civil service as state civil service has been proved. It is proposed to classify the types of civil servants on the basis of the nature of the tasks performed into: a) civil officers; b) civil servants who perform tasks and functions of a special nature (militarized civil servants).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Соколов В. М. 
Доктрина соціальної безпеки державних службовців в Україні: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.05 / В. М. Соколов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено ґрунтовному, всебічному та комплексному аналізу доктрини соціальної безпеки державних службовців в Україні. У роботі здійснено загальнотеоретичну характеристику соціальної безпеки державних службовців. Надано визначення поняттю, сутності та ознакам соціальної безпеки державних службовців. Охарактеризовано переваги та недоліки правового регулювання соціальної безпеки державних службовців.Досліджено правові основи соціальної безпеки державних службовців. Проаналізовано соціальні права державних службовців, досліджено міжнародні соціальні стандарти державних службовців, визначено рівні та напрями соціальної безпеки державних службовців.Приділено увагу питанням мети, завдань, функцій, принципів та гарантій соціальної безпеки державних службовців. Конкретизовано мету і завдання соціальної безпеки державних службовців. Окреслено види функцій соціальної безпеки державних службовців. Розкрито систему принципів соціальної безпеки державних службовців. Класифіковано юридичні гарантії соціальної безпеки державних службовців.Проаналізовано правовий механізм забезпечення соціальної захищеності державних службовців. З’ясовано специфіку механізму реалізації соціальної безпеки державних службовців: зміст та складові елементи. Виокремлено характерні риси механізму забезпечення соціальної безпеки державних службовців. Здійснено аналіз специфіки захисту соціальних прав державних службовців.Запропоновано концепцію оптимізації соціальної безпеки державних службовців в Україні. Виділено недоліки, прогалини та проблеми законодавства у сфері соціальної безпеки державних службовців. Досліджено досвід країн Європейського Союзу щодо встановлення соціальної безпеки державних службовців.Ключові слова: доктрина, безпека, соціальна безпека, соціальний захист, державний службовець, безпека державного службовця, захист державного службовця.^UThe dissertation is devoted to a thorough, comprehensive and integrated analysis of the doctrine of social security of civil servants in Ukraine. The article provides a general theoretical characterisation of social security of civil servants. The concept, essence and features of social security of civil servants are defined. The author establishes that social security of civil servants is a specific state of security under which each civil servant has the opportunity to exercise his/her rights and duties, effectively perform his/her official duties, and realise his/her professional, creative and personal potential, which is achieved through the introduction by the State of a number of economic, social, organisational, domestic and legal guarantees. The author characterises the advantages and disadvantages of legal regulation of social security of civil servants. It is proved that the advantages of legal regulation of social security of civil servants are: 1) strengthening of social security of civil servants with the growth of experience and improvement of skills; 2) detailed regulation of social security of civil servants in the provisions of legislation; 3) provision of civil servants with effective forms of social security; 4) combined legal regulation by the provisions of general and special legislation. The shortcomings of legal regulation of social security of civil servants include: 1) civil servants do not have the opportunity to receive financial support from other sources. 2) the scope of the components of social security of civil servants is gradually decreasing.The legal basis of social security of civil servants is studied. The social rights of civil servants are analysed. The main types of social rights of civil servants include: the right to engage in labour activity (the right to work); the right to material and social security of civil servants; the right of civil servants to rest; the right of civil servants to health care; the right to pension provision. International social standards for civil servants are studied. The author proposes to classify international standards on the issues of provision of civil servants' social security into general and special standards. General standards are determined by universal international and regional documents and acts. Special standards for civil servants contain a number of norms and principles governing applied issues ofsocial security of service activities and exercise of the right to work by government officials. The levels and areas of social security of civil servants are defined. The individual social security of a civil servant is provided at the following levels: at the level of a public authority; at the level of the State. The areas of social security under modern legal regulation include: remuneration of civil servants; motivational component; social and amenity provision of civil servants; creation of appropriate working conditions; and determination of the specifics of work and leisure.Key words: doctrine, security, social security, social protection, civil servant, security of civil servant, protection of civil servant.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського