Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (61)Реферативна база даних (1590)Книжкові видання та компакт-диски (620)Журнали та продовжувані видання (31)
Пошуковий запит: (<.>K=ПСИХОЛОГІЧНА$<.>+<.>K=РІВНОВАГА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 187
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євдокимова Н.О. 
Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічну суть, структуру, складові національної самосвідомості, засоби її формування та розвитку, психологічні особливості впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. За результатами теоретичного й емпіричного досліджень визначено та деталізовано зовнішні та внутрішні детермінанти активізації й розвитку національної самосвідомості особистості у підлітковому віці, зокрема: самоідентифікацію, самооцінку, рівень домагань, соціально-психологічне очікування, "Образ-"Я", а також цілісну систему тренінігів розвитку національної самосвідомості. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у своїй єдності визначально впливають на становлення особистості, навчання, виховання, розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335724

Рубрики:

      
2.

Іванов С. Ю. 
Міграція сільського населення до Харкова (серпень 1943 - серпень 1991 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. Ю. Іванов ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано головні етапи повоєнної відбудови промисловості та транспорту міста, висвітлено причини та мотиви переїзду населення із села в місто, особливості трудової маятникової, навчальної організованої та стихійної міграції. Розглянуто зміни соціально-станового статусу сільських мігрантів. Показано, що в роки голоду 1946 - 1947 рр. за великої плинності робітничих кадрів, чисельність прибулого населення у місто переважала кількість вибулого. В 1946 р. прибулі по відношенню до обсягу міграції складали 70 %, а вибулі - 30 %, в 1947 р. прибулих було 56 %, а вибулих - 44 %. Досліджено житлове будівництво в Харкові та житлово-побутове облаштування мігрантів, виділено етапи вирішення житлової проблеми в місті. Показано, що міграція сільського населення в місто супроводжується певними проблемами, серед яких однією з важливих є їх соціально-психологічна адаптація до міського середовища за умов підтримання ними тісних зв'язків з селом. Вивчено участь сільських мігрантів у культурно-масових і спортивних заходах у вільний від роботи чи навчання час, проведення ними дозвілля. Висвітлено загальні тенденції урбанізаційних процесів, динаміку міграції сільського населення на різних етапах даного періоду. Показано вплив міграції на зміну чисельності національно-соціального складу населення Харкова, особливість мовного спілкування в місті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)6-2
Шифр НБУВ: РА382611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іванова О.В. 
Соціально-психологічна адаптація курсантів у вищому закладі освіти МВС як етап професійного становлення майбутніх співробітників пенітенціарної системи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / О.В. Іванова ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Проаналізовано основні теоретичні підходи до проблеми соціально-психологічної адаптації в сучасній психологічній науці, визначено сутність процесу соціально-психологічної адаптації курсантів в спеціалізованому вищому закладі освіти Міністерства внутрішніх справ (ВЗО МВС) як етапу професійного становлення майбутніх працівників пенітенціарної системи. Запропоновано психодіагностичний комплекс методик дослідження перебігу та результатів соціально-психологічної адаптації курсантів у навчальному закладі закритого типу. Досліджено залежність соціально-психологічної адаптації курсантів від їх індивідуально-типологічних особливостей та соціально-психологічних особливостей ВЗО МВС кримінально-виконавчого профілю. Визначено особистісні типи адаптивної поведінки, динамічні характеристики адаптаційного процесу. Обгрунтовано і розроблено модель психолого-педагогічного забезпечення оптимізації процесу адаптації курсантів до навчально-службової діяльності у ВЗО МВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.29 + Ю952.14 + Х884.9(4УКР)п

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Іщук О.Ю. 
Психологічна підготовка вагітної жінки до перших пологів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Ю. Іщук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості феномену психологічної готовності вагітної жінки до перших пологів і майбутнього материнства. Розкрито сутність поняття материнської ідентичності як психологічного новоутворення розвитку материнської сфери, яка є не лише її ядром, а й одним із ключових аспектів формування особистісної ідентичності жінки. Розглянуто вплив індивідуальних і вікових особливостей вагітної жінки на сприймання нею власної вагітності та рівень її психологічної готовності до майбутніх пологів і материнства. Зроблено експериментальну діагностику залежності між типами сприймання та налаштування до пологів і стилями підготовки до материнства. Розроблено й апробовано програму психологічного супроводу вагітності, в якій одним з основних завдань є підготовка жінки до пологів. Створено експрес-програму психологічної підготовки до пологів. Проаналізовано результати роботи психолога щодо підготовки жінок до пологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.31 + Ю949.2 + Р716.116 +
Шифр НБУВ: РА358419

Рубрики:

      
5.

Аль-Кудах Мохаммад Кх. А 
Фізичні вправи та психологічна корекція на ранньому етапі реабілітації хворих на інфаркт міокарда: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Аль-Кудах Мохаммад Кх. А ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Вдосконалена програма фізичної реабілітації хворих, які перенесли інфаркт міокарда, комплексом психотерапевтичних методів на ранньому етапі відновлювального лікування. Доведена ефективність використання психологічної корекції для прискорення процесу нормальної психологічної реадаптації та скорочення термінів перебування у стаціонарі; встановлена зворотня залежність між толерантністю до фізичного навантаження зі змінами психологічного стану хворого; розширені уявлення про механізми гемодинамічного забезпечення фізичного навантаження - виявлена позитивна динаміка показників центрального кровообігу та індексів скорочуваності у фазі вигнання із підвищенням фізичної працездатності та зникнення психопатологічної симптоматики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.140.45-5

Рубрики:

      
6.

Антонович М. О. 
Особливості функціонування особистості наркозалежних / М. О. Антонович. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та виконання науково-практичного завдання, пов'язаного з вивченням психологічних особливостей функціонування особистості наркозалежних та розробкою системи психологічної підтримки та корекції наркозалежних осіб. Формування ранніх дезадаптивних схем наркозалежних відбувається в дитинстві та базується на батьківсько-дитячих стосунках, що несуть емоційну холодність, відторгнення, редукцію позитивних емоцій, відсутність прийняття та підтримки, що може виступати фактором преморбідного формування адикції.Виявлено, що емоційна сфера наркозалежної особистості або певні емоційні стани виступають актуалізуючими факторами при активації вже сформованих ранніх дезадаптивних схем. переживання та насамперед для уникання активації ранніх дезадаптивних схем. Встановлено, що серед особливостей базових емоційних станів у досліджених групах дослідження (ГД) переважали «Відраза» – 15,7 %, «Презирство» – 13,7 %, «Страх» – 14,7 %, «Сором» – 13,7 %, «Провина» – 13,7 %. Аналізом міри емоційних переживань за індексом позитивних емоцій слабкий ступінь виразності виявлено у 37,3 % ГД. У свою чергу сильний ступінь виразності виявлено у 17,6 % ГД. За індексом гострих негативних емоцій слабкий ступінь виразності виявлено у 32,4 % ГД, сильний ступінь – у 13,7 % ГД. За індексом тривожно-депресивних емоцій слабкий ступінь виразності виявлено у 26,5 % ГД, сильний ступінь виразності – у 19,6 % ГД.Вперше проведено наукове обґрунтування та дослідження ранніх дезадаптивних схем, базових емоційних станів наркозалежних, подальшого розвитку дістало уявлення щодо ідентифікаційних характеристик, особливостей функціонування Self-системи, характерологічних типів особистості, як патернів функціонування наркозалежної особистості. Розроблена прогностична модель логістичної регресії для визначення факторів ризику розвитку наркозалежності. Доведено, що формування ранніх дезадаптивних схем наркозалежних відбувається в дитинстві та базується на батьківсько-дитячих стосунках, які несуть лише емоційну холодність, відторгнення дитини, редукцію позитивних емоцій, відсутність прийняття та підтримки. Такі стосунки обумовлюють акумуляцію негативного досвіду, який виступає фактором преморбідного формування адикції та певних стилів поведінки особистості в дорослому житті; характерно стабільне переживання негативних станів емоційної сфери особистості, що вступають в різке протиріччя з ідеологічними, моральними або естетичними принципами і установками суспільства. Виявлено, що емоційні стани та ранніх дезадаптивних схем є взаємозалежними, так як ранні дезадаптивні схеми виступають одним із предикторів формування емоційної сфери особистості та в подальшому емоційний стан виступає актуалізуючим фактором при активації сформованих РДС, що є характерними для всіх видів наркотичної залежності.Практична значущість отриманих результатів полягає в розробці системи психологічної підтримки та корекції наркозалежних осіб. Дана система містить загальні засади та підходи психологічної підтримки наркозалежних осіб та програму психологічної корекції наркозалежних за допомогою системи арт-терапевтичних тренінгів, яка враховує виявлені психологічні мішені впливу. Для психодіагностики та наркологічної практики вагомого значення набуває створений надійний психодіагностичний інструментарій визначення ризиків формування наркотичної залежності. Запропонований алгоритм програми психологічної корекції, враховує досягнення цілей та базується на психокорекційних мішенях впливу, включає гнучку систему психологічних інтервенцій, адаптовану до реальних клінічних умов реалізації психологічних втручань.Ключові слова: адикція, агресивність, базові емоційні стани, безробіття, взаємини у сім'ї, деліквентні підлітки, конфліктні родини, наркозалежна особистість, нарцистична регуляція, особистісна ідентичність, психологічна корекція, психотерапія, ранні дезадаптивні схеми, соціальний стрес, тривога.^UIn the dissertation, the theoretical generalization and performance of the scientific and practical task connected with studying of psychological features of functioning of the personality of drug addicts and development of system of psychological support and correction of drug addicts is carried out. The formation of early maladaptive schemes of drug addicts occurs in childhood and is based on parent-child relationships, which carry emotional coldness, rejection, reduction of positive emotions, lack of acceptance and support, which can be a factor in premorbid addiction.It was found that the emotional sphere of a drug-addicted person or certain emotional states are actualizing factors in the activation of already formed early maladaptive schemes, experiences and, above all, to avoid activation of early maladaptive schemes. It is established that among the features of basic emotional states in the studied research groups (RG) «Disgust» prevailed – 15,7%, «Contempt» – 13,7%, «Fear» – 14,7%, «Shame» – 13,7%, «Guilt» – 13,7%. Analysis of the degree of emotional experiences according to the index of positive emotions showed a weak degree of expression in 37,3% of RG. In turn, a strong degree of expression was found in 17,6% of RG. According to the index of acute negative emotions, a weak degree of expression was found in 32,4% of RG, a strong degree – in 13,7% of RG. According to the index of anxiety-depressive emotions, a weak degree of expression was found in 26,5% of RG, a strong degree of expression – in 19,6% of RG.Scientific novelty of the obtained results. For the first time scientific substantiation and research of early maladaptive schemes, basic emotional states of drug addicts, further development got an idea of identification characteristics, features of Self-system functioning, characterological types of personality, as patterns of functioning of drug addict. The prognostic model of logistic regression for definition of risk factors of development of drug addiction is developed.It is proved that the formation of early maladaptive schemes of drug addicts occurs in childhood and is based on parent-child relationships, which carry only emotional coldness, rejection of the child, reduction of positive emotions, lack of acceptance and support. Such relationships lead to the accumulation of negative experiences, which is a factor in the premorbid formation of addiction and certain behavioral styles of the individual in adult life; characterized by a stable experience of negative states of the emotional sphere of the individual, which come into sharp conflict with the ideological, moral or aesthetic principles and attitudes of society.It was found that emotional states and early maladaptive schemes (EMS) are interdependent, as early maladaptive schemes are one of the predictors of the formation of the emotional sphere of personality and further emotional state is an actualizing factor in activating the formed EMS, which are characteristic of all types of drug addiction.The practical significance of the obtained results is to develop a system of psychological support and correction of drug addicts. This system contains general principles and approaches of psychological support of drug addicts and a program of psychological correction of drug addicts with the help of a system of art-therapeutic trainings, which takes into account the identified psychological targets of influence. For psychodiagnostics and narcological practice, the created reliable psychodiagnostic tools for determining the risks of drug addiction become important. The proposed algorithm of the psychological correction program takes into account the achievement of goals and is based on psychocorrectional targets of influence, includes a flexible system of psychological interventions, adapted to the real clinical conditions of psychological interventions.Key words: addiction, aggression, basic emotional states, unemployment, family relationships, delinquent adolescents, conflicting families, drug addicts, narcissistic regulation, personal identity, psychological correction, psychotherapy, early maladaptive patterns, social stress, anxiety.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Астремська І. В. 
Психологічні засади супервізії у подоланні синдрому емоційного вигорання фахівців у системах спеціальної освіти та соціальної роботи: автореферат дис. ... д. психол. н. : 19.00.08 / І. В. Астремська. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі синдрому емоційного вигорання фахівців у системах спеціальної освіти та соціальної роботи (обумовленого великою кількістю непередбачуваних комунікативних ситуацій, нерегламентованим режимом роботи, високою мірою особистої відповідальності, неможливістю отримати однозначні підтвердження ефективності своєї діяльності, яка супроводжується стресами, емоційним виснаженням, професійним вигоранням) та вивченню психологічних засад супервізії у його подоланні.Теоретичне узагальнення наукової літератури з проблеми вивчення синдрому емоційного вигорання дає підставити до віднесення його до проблем, які потребують медичного втручання (МКБ-11: діагностичний таксон («синдром, що виникає внаслідок хронічного стресу на роботі, з яким не вдалося впоратися»), шифр QD85 – «вигорання») та визначається нами як це стійке, прогресуюче, негативне психологічне явище, що негативно впливає на ефективність виконуваної роботи та, в цілому, на якість життя, зумовлений професійними стресами та постійними робочими ситуаціями, які супроводжуються великими емоційними витратами та тривалими емоційними навантаженнями.Виокремлено та описано умови та фактори (відмічено тенденцію до виокремлення таких груп, як: соціальні фактори, особистісні фактори; фактор середовища; стажовий фактор; відношення до спеціальності та самого себе тощо) емоційного вигорання, з’ясовано зв’язок між факторами та симптомами (втома, виснаження; психосоматичні проблеми; безсоння; негативне відношення до пацієнтів; стереотипізація особистісної установки; агресивні тенденції; функціональне, негативне самовідношення; стани тривожності; депресії тощо) емоційного вигорання. Запропоновано системно-структурну модель чинників емоційного вигорання, до яких ми віднесли: фактор «індивідуальні особливості» – включає такі чинники як «особистісні особливості особистості» та «локус контролю»; «поведінкові прояви» – «способи реалізації поведінки подолання» та «психологічні поведінкові механізми захисту»; «вольові властивості» – «стилі саморегуляції» та «соціальний самоконтроль»; «ціннісні установки» – «ціннісні орієнтації» та «суб’єктивне благополуччя»; «мотиваційні фактори» – «домагання особистості»; «організаційно-професійні фактори» – «задоволеність роботою» та «самоефективність»; «світоглядні базисні установки» – «базисні переконання» та «життєстійкість»; «самоусвідомлення» – «рефлексія» та «задоволеність життям».Відзначено, що професійні якості розвиваються все професійне життя фахівця, накладаючи відбиток на його особистість, «деформуючи» її, причому така професійна деформація може сприяти як формуванню висококласного фахівця, так і формуванню професійних деструкцій. Емоційне вигорання є «одним з найбільш поширених різновидів професійної деформації» та одним з «проявів професійних деструкцій особистості», які визначаються як процес руйнування структури професійної діяльності та особистості фахівця, що негативно позначається на результаті праці та стані самої діяльності, професійна деструкція має на увазі більш суттєві зміни та більш вагомі наслідки.Доведено, що синдром емоційного вигорання – це найпоширеніше явище серед професій «людина-людина», тому сучасна психологічна наука виділяє представників «професій допомоги» як тих, хто відчуває на собі найбільший вплив емоційного вигорання. Процес «вживання» в роль інших, необхідність мати змогу прожити частку життя іншої людини, як наслідок, це не проходить безслідно для суб’єкта певної трудової діяльності, неодмінно впливає на особистість.Обґрунтовано, що фахівці системи спеціальної освіти та соціальної роботи відносяться до професій допомоги, які належать до професій «вищого типу». Професії цього типу припускають постійну взаємодію і спілкування з людьми, як професії соціономічного типу, в їх основі лежить поведінка, спрямована на допомогу – просоціальна активність (діяльність, яка приносить користь іншому) особистості. Умови діяльності пов’язані з підвищеною моральною відповідальністю. Цілі та результати задаються невизначено, тісно пов’язані з «автором» та реалізуються через нього, їх практично неможливо об’єктивно оцінювати. Засобом діяльності є сама людина. Так, особлива вразливість фахівців систем спеціальної освіти та соціальної роботи, яких ми відносимо до професій допомоги, виражається специфікою їх професійної діяльності. Це професії, «створені до вигорання» (К. Чернісс).Визначено професійні ризики в професіях допомоги: реакція супервізора на стрес і травму. Охарактеризовано різноманітні джерела стресу, який може впливати на супервізованого. Відзначено, що професійна супервізія може включати перевірку стресу.Описано процес професійного вигорання й надано конкретні рекомендації щодо профілактичної і корекційної роботи.^UThe dissertation provides a theoretical generalization of the problem of supervision and a new solution to the urgent scientific problem of overcoming the emotional burnout of specialists in the systems of special education and social work. As a result of the theoretical analysis, it was proved that supervision is a unique and effective method of professional support for employees (managers and subordinates, highly professional and beginners) of helping professions, aimed at developing practical skills (knowledge and skills of a professional) through reflection on the subjective components of professional interaction and attitudes towards clients, colleagues and oneself, in which correction and regulation of emotional and volitional processes takes place.It is noted that specialists in the system of special education and social work belong to the helping professions, which are of the «higher type». Professions of this type involve constant interaction and communication with people, as professions of the socionomic type, they are based on behavior aimed at helping – prosocial activity (activity that benefits another) of the individual. The working conditions are associated with increased moral responsibility. The goals and results are set vaguely, closely related to the «author» and realized through him/her, and are almost impossible to evaluate objectively. The means of activity is the person himself. Thus, the special vulnerability of specialists in special education and social work, whom we refer to as helping professions, is expressed by the specifics of their professional activities, these are professions «created for burnout».It has been established that professional burnout is «one of the most common types of professional deformation» and one of the «manifestations of professional destruction of the personality», which are defined as the process of destruction of the structure of professional activity and personality of a specialist, which negatively affect the result of work and the state of the activity itself, professional destruction implies more significant changes and more significant consequences.The concept of supervision in overcoming the emotional burnout of specialists in the system of special education and social work is substantiated. The structural and functional model of supervision, which includes conceptual, content and technological, criterion and result blocks, is verified. The content and technological block is conditionally divided into content and technological components. The purpose of the developed model is to overcome emotional burnout, the task is to substantiate the stages, mechanisms and technologies of the studied process. The result of the implementation of the developed structural and functional model and the introduction of the corresponding program is a positive dynamics in terms of emotional burnout and its factors of specialists in the system of special education and social work, their ability to realize the functions of the phenomenon of emotional maturity.The peculiarities of the referents of emotional burnout (satisfaction with professional activity, ways of coping behavior; general self-efficacy; life satisfaction, mechanisms of psychological protection of the individual, style of self-regulation of behavior, basic beliefs, social self-control, resilience, subjective well-being, value orientations, claims, locus of control, reflexivity, individual personality traits) and their relationship with the phases of «Tension», «Resistance», «Exhaustion» are determined.It has been proved that the introduction of the supervision model as an integral part of the professional activity of specialists in the system of special education and social work leads to positive dynamics, which is expressed in a decrease in the symptoms of emotional burnout syndrome. Awareness of psycho-traumatic factors of professional activity, dissatisfaction with oneself decreases (in the «Tension» phase), which can be explained by the growth of self-awareness, self-understanding, self-worth regarding their place in life, their values and needs, which determines the search for oneself, oneʼs true goals and activities that will inspire and give joy). The feelings of anxiety, depression (which are the triggers for emotional burnout as a psychological defense mechanism), «cagedness» decrease and the feeling of hopelessness disappears, and the mental energy is enhanced due to the induction of the ideal: thinking is directed towards the construction of plans, goals, and meanings. Inadequate selective emotional responses, emotional and moral disorientation, emotional economy, and reduction of professional responsibilities, which consists in attempts to limit responsibilities associated with emotional costs in the Resilience phase, are reduced.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Білоцерківська Ю.О. 
Психологічна структура діяльності операторів теплових електростанцій: автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.03 / Ю.О. Білоцерківська ; Укр. інж.-пед. акад.. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Системно проаналізовано психологічну структуру діяльності операторів ТЕС, зміст діяльності операторів блокового щита керування(БЩК ТЕС): завдання та етапи, види дій, їх характер, види помилок, санітарно-гігієнічні умови, режим праці та основні підструктури особистості фахівця. Зокрема, професійну мотивацію та цілеспрямованість, когнітивні, комунікативні, регулятивні, індивідуально-психологічні якості, а також об'єктивні та суб'єктивні фактори ефективності їх професійної підготовки та діяльності. Визначено професійно важливі якості операторів ТЕС, а також побудовано структурно-функціональну модель їх діяльності. Досліджено відмінності у структурі професійно важливих якостей: мотиваційних, когнітивних, типологічних, комунікативних у студентів енергетичного факультету та операторів БЩК ТЕС за результатами їх комплексного оцінювання, яке дозволяє будувати психологічний профіль кожного випробуваного претендента для прогнозу успішності навчання та професійної діяльності на енергетичних підприємствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.29 +
Шифр НБУВ: РА364936

Рубрики:

      
9.

Бабенко О.М. 
Медико-психологічна реабілітація жінок з небажаною вагітністю: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / О.М. Бабенко ; АМН України. Ін-т педіатрії, акушерства та гінекології. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічний, гормональний статус і адаптаційні можливості організму жінок з небажаною вагітністю. Вивчено гормональний гомеостаз до та після переривання вагітності, а також статеву конституцію жінок та її зв'язок з небажаною вагітністю. Встановлено, що ці жінки мають генетично обумовлене підвищення сексуальної активності, яке у разі раннього початку статевого життя призводить до зростання вірогідності появи небажаної вагітності. Вивчено кореляційні зв'язки між показниками гормонального та психологічного стану цих жінок. На підставі оцінки виявлених порушень подано наукове обгрунтування та впроваджено комплекс заходів щодо психологічної реабілітації жінок, які прервали небажану вагітність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.218.1-57
Шифр НБУВ: РА318211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Багацька О.В. 
Концепт РІВНОВАГА в сучасних американських оповіданнях: лексико-граматичний та наративний аспекти: Автореф. дис... канд. філол.: 10.02.04 / О.В. Багацька ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено лексичне, граматичне та наративне втілення концепту РІВНОВАГА в сучасних американських оповіданнях. Встановлено, що відображення даного концепту за допомогою лексичних і граматичних засобів обумовлено його безпосереднім зв'язком з тілесним досвідом людини. Виявлено, що в аналізованій художній прозі мовне позначення початкової рівноваги, її порушення й відновлення спрямоване на розкриття образу персонажа як сукупності антропоморфних властивостей, які створюють у читача ефект учасника художнього дійства. Висвітлено динаміку фізичних і психічних станів персонажів, а також їх соціальної взаємодії у контексті конфлікту, що надає образу персонажа ефекту об'ємності та реалістичності. Наявність, втрату або відновлення персонажами різних видів рівноваги подано в аналізованих оповіданнях покомпонентно: іменники позначають джерело втрати або відновлення рівноваги, дієслова вказують на соматичніть і силовий компонент, які пов'язують втрату та відновлення рівноваги з дією зовнішніх чинників, а прикметники та прислівники - на вертикальність, яка є прямовисною поставою як основа рівноваги. Взаємодію зазначених лексичних засобів на рівні тексту подано інваріантною та варіативними наративними схемами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)-334 + Ш5(7СПО)-334
Шифр НБУВ: РА350853

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Баженов О.С. 
Медико-психологічна характеристика різних форм соматоформних розладів (психодіагностичні особливості, патопсихологічні механізми формування, принципи психотерапевтичної корекції): Автореф. дис... канд. мед. наук: 19.00.04 / О.С. Баженов ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

За результатами комплексного клініко-психопатологічного, патоперсонологічного, патопсихологічного соціально-психологічного вивчення одержано дані щодо етіологічних факторів розвитку, клініко-психопатологічної структури та механізмів формування різних форм соматоформних розладів. Визначено синдромальну структуру сучасних форм сомато-формних розладів, описано їх клініко-психопатологічні особливості. Досліджено деякі патопсихологічні механізми формування та патоперсонологічні кореляти соматоформних розладів. Виявлено особливості соціального функціонування даної категорії хворих. З використанням системного підходу науково обгрунтовано принципи патогенетичної психотерапії хворих на соматоформні розлади. Здійснено апробацію запропонованої системи та доведено її високу ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948 + Р645.093.3-57 +
Шифр НБУВ: РА341596

Рубрики:

      
12.

Барабаша О. Я. 
Нітрозо-оксидативний, про-/антиоксидантний та кальцієвий гомеостаз ротової рідини з урахуванням віку, за умов часткової або повної втрати зубів та при заміщенні дефектів зубних рядів: автореферат дис. ... д.філософ : 221 / О. Я. Барабаша. — Б.м., 2024 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Бедь В.В. 
Використання адвокатом-захисником психологічних знань у кримінальному процесі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 19.00.06 / В.В. Бедь ; Нац. акад. внутр. справ МВС України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Висвітлюються теоретичні і прикладні аспекти проблеми використання психологічних знань адвокатом-захисником для підвищення ефективності кримінального процесу. На основі праць юристів, психологів та досліджень автора розкриваються суть психологічного пізнання у кримінальному процесі, його юридичні й психологічні передумови, аналізуються особливості застосування психологічних знань адвокатом. Здійснена психологічна характеристика адвокатської діяльності та її вимог до особистості, на основі проведеного дослідження розроблена психограма адвоката-захисника. Викладено рекомендації і пропозиції щодо психологічного забезпечення адвокатської діяльності, яке повинне здійснюватись по таких напрямах : 1) залучення адвокатом різних форм психологічного пізнання (використання можливостей психологічної консультації, висновків судово-психологічної експертизи, взаємодія з фахівцем-психологом); 2) безпосереднє використання психологічних знань адвокатом, який отримав психологічну підготовку. Остання передбачає розвиток загальної психологічної культури та формування спеціальної психологічної підготовленості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4Укр)16

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Берестецька Н.В. 
Підготовка майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування у процесі навчання гуманітарних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Берестецька ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено модель організації підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування у процесі навчання гуманітарних дисциплін. Визначено та систематизовано особливості професійного спілкування офіцерів-прикордонників (нормативність, обов'язковість, екстремальність, нестандартний характер, відповідальність, управління персоналом, використання іноземної мови, орієнтація професійного спілкування, опосередкованість, психологічна динаміка, семіотична спеціалізація, точність та адекватність, використання професійних термінів, моральність, наявність бар'єрів професійного спілкування). Охарактеризовано основні форми, види та категорії професійного спілкування офіцерів-прикордонників. Встановлено критерії готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування та рівні їх прояву. Розкрито зміст поняття "бар'єр професійного спілкування". Запропоновано алгоритм подолання таких бар'єрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41 + Ц4,8(4УКР)397.1-31 +
Шифр НБУВ: РА363417

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Бойко Ю.Ю. 
Формування психологічної готовності майбутніх юристів до професійної діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.Ю. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему формування психологічної готовності майбутніх юристів до професійної діяльності. Уточнено зміст поняття "психологічна готовність", "психологічна готовність до професійної діяльності". Розкрито зміст і структуру, визначено критерії та рівні сформованості, виявлено психологічні чинники формування досліджуваної якості. Виділено профілі та простежено динаміку розвитку компонентів психологічної готовності до професійної діяльності студентів-юристів протягом періоду навчання у ВНЗ. Розроблено й апробовано комплексну програму формування психологічної готовності майбутніх юристів до професійної дільності, яка включає професійно-психологічний тренінг та організацію аудиторних занять з використанням case-методу (практикуму з розв'язання юридичних задач) та імітаційних рольових ігор. Встановлено, що ефективність формування психологічної готовності майбутніх юристів до професійної діяльності забезпечується шляхом комплексного формування операційного, мотиваційного, емоційно-вольового й особистісного компонентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-7:Х + Х8 р(4УКР)3-35:Ю9 +
Шифр НБУВ: РА360257

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Бондар С. С. 
Індивідуально-психологічні особливості чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері / С. С. Бондар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів до розуміння і вивчення індивідуально-психологічних особливостей чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері. Наукова новизна полягає у тому, що вперше: визначено взаємозв'язки індивідуально-психологічних особливостей з характеристиками психоемоційної сфери, особистісним реагуванням, специфікою сексуальної комунікації, взаєминами у родині, здатністю вирішувати конфлікти, а також встановлено їх сукупний вплив на життєдіяльність родини при адюльтері. Виокремлено два типи поєднання акцентуацій, які мають руйнівний вплив на життєдіяльність родини: дистимічну із застрягаючою та тривожну з емотивною. Виявлено особливості особистісного реагування в ґенезі розвитку порушень життєдіяльності сім'ї: боротьба з особистісними слабкостями, недоліками, помилками; острах аналізувати себе та власні вчинки, «ховаючи» та «відкладаючи» їх вирішення; завищена самооцінка, самообман, існування у «надуманому світі», низька комунікація. Уточнено специфіку сексуальної комунікації, де виявлено провідні руйнуючі родину психологічні особливості сексуальності, а саме: сприйняття сексуальних стосунків суто як задоволення та відсутність стурбованості щодо дошлюбних та позашлюбних зв'язків; нереалізованість та розчарування із звинуваченням партнера; конфлікт між внутрішніми переконаннями й потягами; пошук лише чуттєвого задоволення; нервозність у присутності осіб протилежної статі; захоплення фізичною стороною сексу без її духовної складової; ворожість і агресивність без згоди партнера.Розширено характеристику взаємин у родині з визначенням ступеня їх негармонійності: «абсолютно неблагополучні», «неблагополучні», «скоріше неблагополучні». У подружній взаємодії за компонентами тріади кохання відокремлено: порушення інтенсивності та рівноваги у парі; невідповідність власних сподівань й задоволень та потреб партнера у парі; емоційна напруга та розчарування у стосунках; брак «контексту стосунків» в уявлені «ідеального кохання»; сприйняття факту адюльтеру як «очікуваного» із «свідомою налаштованістю» у парах з більшим тривалим стажем сімейного життя.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці та впроваджені КС-СКА. Обґрунтовано методологічні засади, зміст, принципи проведення КС-СКА у складі якої запропоновано психосоціальний портрет чоловіка/жінки у кризовій родині.Розроблено «Схему сприйняття парою сімейного консультування» де понятійним апаратом виступають: «рівень порушення життєдіяльності родини», «ступінь сприйняття сімейного консультування», «відновний потенціал родини». У програмі застосовуються «Алгоритм втрати відновного потенціалу родини» та «Алгоритм подолання патологічних реакцій та дій родини» при сімейному консультуванні.Зміст КС-СКА викладено у «Модульній програмі опорних тематичних занять при сімейному консультуванні (психокорекції)».Результати дослідження можуть бути використані: а) при організації сімейного консультування; б) у розробці індивідуальних програм психологічного консультування; в) у навчальних дисциплінах «Психологія сім'ї», «Психологія сексуальності», «Кризове психологічне консультування та перша психологічна допомога», «Групова психотерапія і супервізія» тощо.Ключові слова: адаптація, адиктивна (залежна) поведінка, адюльтер (зрада), акцентуація, дезадаптація, дитячо-батьківські стосунки, психоемоційне вигорання, життєві зміни, задоволеність шлюбом, консультування та корекція, криза та конфлікт, мораль, обмеження можливостей, подружня пара, порушення життєдіяльності, здоров'я сім'ї (родини), психологічні особливості, психотерапія, сексуальність, сімейна взаємодія, стрес, суспільна трансформація, тривога, функціонування родини, Я-концепції особистості.^UThe dissertation is devoted to the theoretical analysis and generalization of approaches to understanding and studying the individual psychological characteristics of men and women in violation of family life in adultery.The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time the relationship of individual psychological characteristics with the characteristics of the psychoemotional sphere, personal response, the specifics of sexual communication, family relationships, and the ability to resolve conflicts have been determined. Also, their cumulative effect on the life of the family has been established. Two types of combination of accentuations have been identified that have a destructive effect on the life of the family: dysthymic with stuck and anxious with emotive.In the genesis of the development of disorders in the life of the family, the features of personal response were revealed: the fight against personal weaknesses, shortcomings, mistakes; fear of analyzing oneself and one's own actions, “hiding” and “postponing” their decisions; overestimated self-esteem, self-deception, existence in a “far-fetched world”, low communication.Specificity of sexual communication has been clarified. The leading psychological characteristics of sexuality, destroying the family, were revealed, namely: sexual relations are perceived only as satisfaction, and there is no concern about premarital and extramarital affairs; there are partner accusations due to non-fulfillment and disappointment; there is a conflict between inner convictions and drives; there is a search for exclusively sensual pleasure; nervousness manifests itself in the presence of persons of the opposite sex; there is a passion for the physical side of sex without its spiritual component; manifest hostility and aggressiveness in sex without the consent of the partner.The characterization of relations in the family is expanded by defining the degree of their disharmony: “completely unfavorable”, “unfavorable”, “rather unfavorable”. According to the components of the triad of love, conjugal interactions are divided as follows: violation of tension and balance in a couple; inconsistency of one's own hopes with the needs of a partner; emotional stress and frustration in relationships; lack of "context of relationships" in the representation of "ideal love"; in couples who have lived as a family for a long time, the fact of adultery is perceived as "expected" with a "conscious attitude."The understanding of the factors that reduce the ability to resolve conflicts and a crisis situation has been deepened, namely: dissatisfaction with the emotional need for communication (loss of a feeling of love, emotional closeness, support and understanding); “demonstration by an adulterer” of a family crisis (inconsistency of verbal and non-verbal communication, manipulation of a partner, blocking and distortion of the transmission of feelings); couples with a longer experience of living together revealed a decrease in non-constructive forms of behavior in conflict ("rivalry", "avoidance"), an increase in "adaptation", an increase in "cooperation" and "compromise".The practical significance of the results obtained lies in the development and implementation of CFCSA. The methodological foundations, content, principles of CFCSA, including the psychosocial portrait of a man / woman in a crisis family, have been substantiated.The "Scheme of family counseling by a couple" has been developed, in which the conceptual apparatus are: "the level of disability in the life of the family", "the degree of perception of family counseling", "the restorative potential of the family." The program uses the Algorithm for the loss of the restorative potential of the family and the Algorithm for overcoming pathological reactions and actions of the family in family counseling.The content of CFCSA is set out in the "Modular program of supporting thematic classes in family counseling (psychocorrection)".The research results can be used: a) when organizing family counseling; b) in the development of personal psychological counseling programs; c) in the disciplines "Family psychology", "Psychology of sexuality", "Crisis psychological counseling and first psychological aid", "Group psychotherapy and supervision", etc.Key words: adaptation, addictive behavior, adultery, accentuation, maladaptation, child-parent relationship, emotional burnout, life changes, marital satisfaction, counseling and correction, crisis and conflict, morality, limitations of opportunities, married couple, disruption of life, family health, psychological features, psychotherapy, sexuality, family interaction, stress, social transformation, anxiety, family functioning, I-concept of personality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Бондаренко Я. Г. 
Психологічна готовність фахівців спеціальних підрозділів МВС України до виконання професійних задач різного рівня складності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.06 / Я. Г. Бондаренко ; Харків. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 24 с.: рис., табл. — укp.

Проведено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до вирішення проблеми готовності особистості до професійної діяльності. Визначено специфічні особливості професійної діяльності фахівців підрозділів спеціального призначення МВС України та обгрунтовано структуру компонентів, що обумовлюють їх коротко- та довгострокову психологічну готовність, запропоновано шляхи вдосконалення їх психологічної готовності до виконання завдань за призначенням. Зазначено, що впровадження одержаних у ході дослідження результатів у практику роботи керівництва спеціальних підрозділів особливого призначення "Беркут" надасть можливість підвищити ефективність професійно-психологічної підготовки бійців даних підрозділів і реалізувати авторську програму їх особистого розвитку та саморозвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942.5 + Х819(4УКР)112.010.22
Шифр НБУВ: РА381702 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Брунова-Калісецька І. В. 
Психологічна самоефективність як фактор крос-культурної адаптації: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / І. В. Брунова-Калісецька ; Інститут соціальної та політичної психології АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА369521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Бугерко Я.М. 
Психологічна динаміка розгортання рефлексивних процесів у модульно-розвивальному освітньому циклі: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я.М. Бугерко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено психологічні особливості функціонування рефлексивних процесів у школярів за умов модульно-розвивального освітнього циклу. Висвітлено наукові теорії щодо суті рефлексії як інтегрально-синергійного явища психіки. Розглянуто основні особливості базових компонентів психіки, зокрема, здатності, процесу, стану, властивості. Теоретично визначено й експериментально виявлено особливості рефлексивної діяльності учнів на різних періодах інноваційного модульно-розвивального освітнього циклу. Висвітлено циклічну домінантність функціонування інтелектуальної, особистісної, смислової рефлексій. Виявлено динаміку нарощування й ускладнення рефлексивних процесів у загальній структурі навчального модуля, починаючи від інформаційно-пізнавального та завершуючи духовно-креативним періодом інноваційного навчання. На підставі одержаних експериментальних результатів показано наявність кількісних і якісних відмінностей у розвитку рефлексивності школярів віком 13 - 18-ти років інноваційної та традиційної форм навчання, що зумовлено особливостями організації навчального процесу, а саме: цілями, змістом, формами, технологіями, методами та засобами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113-3 + Ю984.030.2-3 + Ч421.290 +
Шифр НБУВ: РА364964

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського