Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (222)Тематичний інтернет-навігатор (14)Наукова електронна бібліотека (1946)Реферативна база даних (29121)Книжкові видання та компакт-диски (12236)Журнали та продовжувані видання (480)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРИСВОЄННЯ$<.>+<.>K=ТВОР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4354
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємельянова Т.В. 
Абстракціонізм в контексті культуротворчих процесів ХХ століття (естетико-мистецтвознавчий аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.В. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 14 с. — укp.

Проведено естетико-мистецтвознавчий аналіз абстракціонізму як непересічного явища культури ХХ ст. Досліджено, що абстрактне мистецтво було відповіддю на принципово нові культуротворчі процеси на межі ХІХ - ХХ ст., серед яких виокремлено низку нетрадиційних філософських ідей - неопозитивізм, психоаналіз, інтуїтивізм, антропософія, - трансформацію науково-технічних досягнень у сферу мистецтва. Проаналізовано художню та теоретичну спадщину В.Кандинського. Описано процес формування творчої індивідуальності митця і виокремлено ті ідеї, які мають вагоме теоретичне значення в розвитку сучасного мистецтва (специфіка творчого процесу, колір як "емоційний тонус" твору, іконографія в мистецтві ХХ ст., синтез мистецтв та синестезія). Висвітлено вплив творчості та теоретичних ідей Кандинського на розвиток українського мистецтва ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.38 + Щ103(0)6-238
Шифр НБУВ: РА319459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Мазепа Т.Л. 
Австрійський театр у Львові (1789 - 1872): історія, музичний репертуар, оперне виконавство, культурний контекст: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Л. Мазепа ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 16 с. — укp.

На основі архівних джерел та матеріалів преси розкрито історичні умови та культурний контекст, проаналізовано взаємодію різних тенденцій, під впливом яких формувалися репертуарна політика театру та відбувалися зміни його орієнтації щодо ролі музичної частини репертуару, яка з часом стала провідною. Окремі етапи у межах усього періоду існування львівської австрійскої сцени виділено на підставі змін у його керівництві. Доведено провідну роль постаті антрепренерів, які забезпечували художньо-творчу та фінансову діяльність театру. Виділено три основних періоди, у межах кожного з них проаналізовано загальну спрямованість та функціональне призначення театру у багатоетнічному середовищі Львова, а також зміни у його репертуарі та складі трупи. Проведено порівняння з оперним репертуаром австрійських і німецьких, а також російських театрів. Висвітлено місце австрійського театру в інфраструктурі міста та його позитивний вплив на загальнокультурні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.3(4УКР-2ЛЬВ)4 +
Шифр НБУВ: РА327756

Рубрики:

      
3.

Шевченко С.Л. 
Автентичність екзистенції в "негативному" та "позитивному" екзистенціалізмі: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / С.Л. Шевченко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено поняття автентичності існування в "негативному" та "позитивному" екзистенціалізмі. На підставі історико-філософського та компаративного аналізу концепцій С. Кіргегора, К. Ясперса, М. Гайдегера, Г. Марселя, Ж.-П. Сартра, Н. Аббаньяно, О.Ф. Больнова висвітлено еволюцію поняття "екзистенція". Досліджено процес імплантації класично-екзистенціалістичних ідей у сучасну філософію та екзистенціально-гуманістичну психологію. Феномен екзистенції у класичному екзистенціалізмі розглянуто як специфічну смислову матрицю структури людського буття й особливий тип духовного самоздійснення людини, взаємопов'язаний з її здатністю діяти за умов зростання різноманіття сучасного швидкоплинного світу, реалізовувати власні творчі потенції, проявляти креативні здібності для зноходження адекватного вирішнення проблем сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)6-663 + Ю3(4ФРА)6-663 +
Шифр НБУВ: РА363656

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Філяніна Н.М. 
Автобіографічний елемент у творчості А.О.Григор'єва: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Н.М. Філяніна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 18 с. — укp.

З'ясовано роль автобіографічного елементу в літературній і критичній спадщині А.О.Григор'єва. Показано визначальну роль даного чинника у відображенні своєрідності творчої особистості поета і критика. На підставі порівняльного аналізу біографічних фактів А.О.Григор'єва зі змістом та образною структурою його віршів і поем досліджено шляхи їх перевтілення в поетичні образи, своєрідність ліричного "я" та особливості літературної майстерності митця. Висвітлено історико-літературне значення та своєрідність мемуарної творчості А.О.Григор'єва, зокрема, його книги "Мои литературные и нравственные скитальчества" у контексті вивчення російської автобіографічної прози середини XIX ст. Проаналізовано автобіографічний елемент у літературно-критичних і театрознавчих статтях, рецензіях і нарисах А.О.Григор'єва, з'ясовано функцію відступів мемуарного характеру, вплив реальних подій його життя на визначення змісту та формування літературного стилю критика. Простежено характерне для творчості митця злиття жанрів статті, присвяченої дослідженню певного літературного, театрального або соціального явища з мемуарним нарисом. Розглянуто листи А.О.Григор'єва, що містять автобіографічний матеріал, спогади про події та осіб, які відіграли важливу роль у його житті. Доведено визначальну роль порівняльного аналізу у формуванні достовірного уявлення про автобіографічний елемент в різних видах творчої діяльності А.О.Григор'єва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Григор'єв,А.О. 54 +
Шифр НБУВ: РА335760

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Цяпа А.Г. 
Автобіографія як проекція творця та національної літературно-культурної традиції (Улас Самчук, Еліас Канетті): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / А.Г. Цяпа ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено поетику жанру автобіографії та розкрито поетикальні особливості автобіографій Еліса Канетті та книг спогадів Уласа Самчука у типологічному зіставленні. Порівняння базується на подібності творчих засад, головну увагу приділено механізмам проектування автора та національної літературно-культурної традиції в автобіографічних творах обраних письменників. Жанр автобіографії висвітлено у теоретичному аспекті (щодо її авторитету, взаємин з біографією, термінологічної парадигми, естетичних категорій, об'єктивації у компаративних студіях, впливу на створення та сприйняття образу письменника) у виконанні обраними авторами. Механізми самопроектування окреслено у вимірах зв'язків соціальних, ментальних і текстових структур, авторської специфіки дотримання жанрового канону та наповнення автобіографічного методу та рушія. У рецептивно-естетичному аспекті здійснено пошук авторської міри введення інстанції читача до твору, досліджено особливості руху автора до читача, а також у аспекті поетики відкритого твору автобіографії Е.Канетті та У.Самчука.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.444.32 + Ш5(0)-31 +
Шифр НБУВ: РА346066

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ігнатченко І.Г. 
Автодескриптивний текст у музиці та метод його дослідження у творчості І.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.Г. Ігнатченко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Вивчено одну з типових форм художнього тексту в музиці перехідних історико-стильових періодів, яку запропоновано визначати як автодескриптивний текст (АДТ). Його специфіка полягає в результуючій репрезентативності найрізноманітніших музично-мовних елементів усього попереднього періоду в їх синхронно-діахронних зв'язках, які подано a priori як дещо безпосередньо дане та таке, що не потребує роз'яснень. В цих текстах музично-мовний дискурс як узагальнення попереднього досвіду досягає граничної межі - дескрипції, яку неможливо спростувати чи підтвердити. Вперше запропоновано методику аналізу автодескриптивних текстів, яка репрезентує один з можливих різновидів сучасного текстологічного дослідження. Як прояв принципів конструювання АДТ в музиці розглянуто епоху пізнього бароко, уособлену в творчості І.С.Баха, що показано в аналітичних етюдах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.585
Шифр НБУВ: РА326684

Рубрики:

      
7.

Порхун О.В. 
Автоматична класифікація багатовимірних об'єктів із застосуванням апарату нейронних мереж: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.01 / О.В. Порхун ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему автоматичної класифікації багатовимірних об'єктів, а також розроблено нові методи й алгоритми для вирішення проблем, які виникають під час класифікації та кластеризації корпусу об'єктів, представлених числовими ознаками. Запропоновано метод для визначення числа кластерів у разі кластеризації корпусу об'єктів нейронною мережею Кохонена з застосуванням критерію якості одержаних розбиттів і методу ідеальної точки. Запропоновано метод побудови вектора ознак, розподілених за різнорідними групами, для класифікації об'єктів, представлених набором ознак, розподілених за різнорідними групами. Встановлено й обгрунтовано оцінки складності алгоритму пошуку оптимальної вибірки з урахуванням випадків наявності у вибірці прикладів з нерівномірним розподілом груп ознак. З застосуванням нейронної мережі прямого розповсюдження та запропонованого методу побудови вектора ознак розроблено автоматичну систему кластеризації текстів з використанням запропонованого методу визначення числа кластерів. Для розв'язання задач атрибуції художніх творів застосовано автоматичні системи класифікації та кластеризації. Виявлено ефективність розроблених систем для класифікації великих масивів текстів значних об'ємів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З970.620 +
Шифр НБУВ: РА364575

Рубрики:

      
8.

Самойлов О.В. 
Автор та герой як суб'єкти поетичного буття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / О.В. Самойлов ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2000. — 16 с. — укp.

Теоретично висвітлено суперечності, що виникає у разі традиційного приписування автору можливості завершення та створення "цілого" поетичного буття. Ця суперечність полягає в тому, що сам автор залишається принципово незавершеним, тому що він не входить у простір, який завершується. Але позиція автора є постійно мінливою і виключає саму можливість створення ним "цілого" поетичного буття, передбачає, водночас з цим, створення "цілого" самого автора. Це означає вихід зі сфери естетичного, цілком включеного в кореляцію "я - інший", тобто, добровільну відмову від продовження акту уявлення, здатного в суттєвій формі явити через судження про "прекрасне" предмет цього судження і, водночас, здатного в чуттєвій формі створити через судження про "високе" предмет цього судження. Якщо предмет судження про "прекрасне" займає позицію "іншого", пояснюваного судженням з позиції "я", що повністю вписується у кореляцію "я - інший", то предмет судження про "піднесене" і саме судження про нього одне і те ж, що порушує закономірності кореляції "я - інший". За відсутності наявних доказів існування предмета судження про "піднесене", можна повірити в його існування, тим самим вийти за межі кореляції "я - інший", віднести предмет "піднесеного" до предметів віри, що існують поза кореляцією "я - інший". Це дозволяє говорити про архітектоніку віри, як про надархітектоніку, що містить у собі архітектоніку естетичного об'єкта (кореляції "я - інший") і дозволяє автору, зберігаючи свою тілесну обмеженість, завершувати поетичне буття: створювати "ціле" героя та "ціле" автора. Тобто, автор, втілений в образ, стає автором-творцем, що займає позажиттєву/позазнаходжувану позицію щодо хронотипів зображуваного і зображувального світів, а не з'являється відразу як автор-творець, минаючи стадію автора, втіленого в образ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.12 + Ш401.131
Шифр НБУВ: РА311553 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Гніздечко О.М. 
Авторизація наукового дискурсу: комунікативно-прагматичний аспект (на матеріалі англомовних статей сучасних європейських та американських лінгвістів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.М. Гніздечко ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено комунікативно-прагматичні особливості англомовного наукового лінгвістичного дискурсу в аспекті авторизації як базового чинника його творення. Розкрито комунікативно-прагматичний, метакомукативний та оцінний компоненти семантичної структури категорії авторизації з метою встановлення риторичних норм англомовного наукового дискурсу для здійснення міжсуб'єктної мовленнєвої взаємодії з науковою спільнотою й інформативного впливу на адресата. На підставі аналізу досліджуваного матеріалу висвітлено визначальну роль автора англомовного наукового дискурсу, в якому епістемічна / модальна оцінка вірогідності реалізується за допомогою різнорівневих мовних засобів категорично / некатегорично-стверджувальної авторизації. Виявлено та доведено їх метакомунікативну природу. Розглянуто метадискурсивні вирази та встановлено способи реалізації мовленнєвих стратегій і тактик побудови англомовного наукового лінгвістичного дискурсу, що характеризують автора як авторитарну / неавторитарну мовну особистість. Запропоновано дискурсивні й інтерпретативні стратегії, спрямовані на здійснення кооперативної мовленнєвої взаємодії у сфері наукового спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715 +
Шифр НБУВ: РА338763

Рубрики:

      
10.

Хомчак О.Г. 
Авторська позиція в романах І.О.Гончарова: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Г. Хомчак ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено способи вираження авторської позиції у романах "Звичайна історія", "Обломов", "Обрив" І.О.Гончара. Наголошено на значеннєвому співвідношенні: автор - твір - читач, єдністю якого зумовлений зміст художньої творчості. Проаналізовано романи письменника у контексті проблеми авторської позиції. Показано, що автор-творець даних романів є значеннєвим центром, втіленням активної творчої енергії, що формує ставлення до людини у світі. Сюжетно-композиційна організація романів визначається розвитком думки автора, волею авторської свідомості. Висвітлено еволюцію форм оповіді у творчості І.О.Гончара, яка відбувалась від стилістично не вираженого, але явно присутнього суб'єкта, що оповідає, в романах "Звичайна історія" та "Обломов", до організації оповіді у контексті свідомості духовно близького авторові героя Райського в "Обриві". Естетичні погляди персонажа яскраво проявляються у зіставленні з естетичними поглядами автора-оповідача: їх позиції то наближуються, то розходяться. На підставі проведеного дослідження показано, що своєрідність вираження авторської свідомості у романах І.О.Гончарова полягає у відборі художнього матеріалу, у способах зображення персонажів, в оповідній організації романів, в основних позасюжетних елементах - пейзажі, портреті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Гончаров, І.О. 534 +
Шифр НБУВ: РА350956

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Бумбур Ю.М. 
Авторська рефлексія в літературному творі (на матеріалі прози Джона Фаулза): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Ю.М. Бумбур ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття "авторська рефлексія", з'ясовано його роль і місце серед понять, пов'язаних з проблемою автора. Досліджено види, форми та функції авторської рефлексії в літературному творі. Розроблено теоретичні положення, які застосовано до аналізу конкретного художнього матеріалу - прози Д. Фаулза. Визначено основні форми авторської рефлексії у романах цього англійського письменника XX ст. Розглянуто певні моделі авторської рефлексії, а саме: рефлексія автора як суб'єкта естетичної діяльності, рефлектуючий герой, рефлектуючий читач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Ш5(4ВЕЛ)-4 Фаулз Дж.534 +
Шифр НБУВ: РА363841

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Германова О.Г. 
Авторське право і суміжні права в засобах масової інформації України та Польщі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / О.Г. Германова ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 17 с. — укp.

Проаналізовано українські та польські нормативно-правові акти у галузі авторського права (АП) і суміжних прав, особливості їх дотримання в різних кінцевих продуктах інформаційної діяльності (друкованих ЗМІ, телерадіоорганізаціях), зокрема в процесі розміщення журналістських матеріалів в Інтернеті. Розкрито методологічні аспекти захисту та дотримання АП на твори засобами масової інформації. Досліджено законодавчу базу функціонування АП в Україні у контексті повноти, досконалості, несуперечливості окремих норм і положень міжнародних угод. Обгрунтовано необхідність дотримання АП і суміжних прав в Інтернеті, описано основні механізми захисту журналістських метеріалів у глобальній інформаційній мережі. Обгрунтовано доцільність передбачення в українському законі про АП відповідних норм, проголошених у польському аналогу, що захищають працівників мас-медіа та інших дописувачів у частині результативності їх творчих зусиль.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)331 + Х839(4ПОЛ)331 + Ч620.4(4УКР) к1 + Ч620.4(4ПОЛ) к1 +
Шифр НБУВ: РА342691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Стреля М. І. 
Авторське право на літературні й художні твори в Європейському Союзі та Україні: порівняльно-правове дослідження: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / М. І. Стреля ; Нац. ун-т "Одес. юрид. акад.". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичні та нормативні аспекти становлення та розвитку авторського права на літературні та художні твори, міжнародні, європейські та національні доктринальні підходи до його визначення та регламентації. Визначено дефініцію авторського права на літературні та художні твори, його джерела, специфіку нормативного забезпечення, об'єктно-суб'єктну та змістовну складові в Європейському Союзі, його державах-членах і в Україні. Особливу увагу звернуто на гармонізаційні аспекти захисту авторського права на літературні та художні твори в законодавстві України й Європейському Союзі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)331/7 + Х915.232.5-91 + Х999.83
Шифр НБУВ: РА379506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Греков Є.А. 
Авторське право на твори архітектури: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Є.А. Греков ; НДІ приват. права і підприємництва Акад. прав. наук України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні та практичні проблеми функціонування інституту авторського права щодо одного з об'єктів його правової охорони - твору архітектури. Досліджено передумови виникнення авторського права на твори архітектури як окремого правового субінституту. Наведено правову характеристику основних ознак твору архітектури, виявлено їх специфіку. Запропоновано визначення твору архітектури як об'єкта авторського права. Розкрито сутність поняття суб'єктів авторського права на твори архітектури, досліджено умови виникнення співавторства на дані твори. Визначено юридичну природу та зміст суб'єктивного авторського права на твори архітектури, проаналізовано цивільно-правові способи його захисту. Визначено сутність правового інституту авторського нагляду у будівництві як елемента системи охорони та захисту прав авторів творів архітектури. Розроблено пропозиції щодо удосконалення законодавства України у сфері охорони прав інтелектуальної власності на твори архітектури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)331.4 +
Шифр НБУВ: РА354045

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Чурпіта Г.В. 
Авторське право на твори образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Г.В. Чурпіта ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Простежено процес становлення та розвитку авторського права на твори образотворчого мистецтва, сформульовано його поняття, визначено завдання та правові джерела. Виокремлено та теоретично обгрунтовано ознаки даних творів як об'єктів авторського права, досліджено зміст суб'єктивного авторського права та випадки вільного використання творів. Розглянуто способи захисту авторських прав художників від протиправних посягань. З урахуванням результатів вивчення наукової літератури, нормативно-правових актів та судової практики наведено пропозиції щодо удосконалення авторського законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)338 +
Шифр НБУВ: РА328244

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Пастухов О.М. 
Авторське право у сфері функціонування всесвітньої інформаційної мережі Інтернет: Автореф. дис.... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.М. Пастухов ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено авторсько-правові аспекти функціонування всесвітньої інформаційної мережі Інтернет, зокрема, визначено, які з матеріалів, доступних в Інтернеті, підлягають охороні за авторським правом. Розглянуто особливості правової охорони окремих категорій розміщених в Інтернеті творів. Розкрито зміст та обсяг авторських прав в контексті Інтернету, а також основні засоби їх захисту. Запропоновано враховувати технологічні, соціокультурні та економічні чинники під час вибору оптимальної моделі функціонування Інтернету з точки зору дотримання авторських прав. Проведено порівняльний аналіз положень правових актів та судових рішень у сфері авторського права України, Росії, США та держав Західної Європи, а також норм, що містяться у міжнародних правових актах та нормативно-правових актах Європейського Союзу, присвячених охороні авторських прав. Наведено пропозиції з удосконалення законодавства України, яке стосується охорони авторських прав на розміщені в Інтернеті твори.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х833.39:970 + З970.312.1
Шифр НБУВ: РА321567

Рубрики:

      
17.

Лапко О.А. 
Авторський голос у художній структурі творів Тодося Осьмачки: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.А. Лапко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вираження авторської свідомості у художніх творах Т.Осьмачки. Здійснено спробу визначити основні механізми об'єктивації автора у ліричних, епічних і ліро-епічних творах письменника, виявити специфіку функціонування суб'єкта вислову як модифікації авторського голосу на різних структурних рівнях художьої системи. Вивчено ліричну поезію Т.Осьмачки в аспекті співвідношення та взаємодії форм вираження авторської свідомості. Охарактеризовано ліричну особистість, репрезентантами якої є різні типи суб'єктів мовлення, а також розглянуто стратегію об'єктивації авторської свідомості у повістевій прозі митця, його поемах, оповіданні "Психічна розрядка". З'ясовано особливості функціонування суб'єкта мовлення у процесі зображення фабульних подій і розкриття психологічної сфери. Виявлено структури, що об'єктивують авторську свідомість на рівні конструювання моделі просторово-часового континууму. Творчість Т.Осьмачки розглянуто в її формально-змістовій єдності, як художню систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7СПО)-4 Осьмачка, Т. 54 + Ш5(7СПО=Ук)-4 Осьмачка, Т. 54 +
Шифр НБУВ: РА348552

Рубрики:

      
18.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.
Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Клейменова С.М. 
Авторські правовідносини як форма реалізації правомочностей суб'єктів авторського права: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / С.М. Клейменова ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Визначено суть авторського права в об'єктивному та суб'єктивному значеннях. Виявлено причини неможливості застосування правової категорії "інтелектуальна власність" до авторських прав і обгрунтовано доцільність використання категорії "виключні права". Запропоновано змінити структуру положень нового Цивільного кодексу з питань установлення системи приналежних авторам особистих немайнових і майнових прав. Проаналізовано поняття авторських правовідносин абсолютних і відносних. Досліджено проблеми понять об'єкта та суб'єкта авторських правовідносин. Визначено ознаки, структурні елементи твору як об'єкта авторських правовідносин, а також запропоновано ввести в Закон України "Про авторське право і суміжні права" визначення "твору" як одного з основних термінів зазначеного нормативного акта. Визначено правовий статус суб'єктів авторського права, яких запропоновано розглядати як первісних (автору чи співавторів твору) та похідних (спадкоємців й інших правоволодільців). Розглянуто особливості основ виникнення абсолютних і відносних авторських правовідносин. Висвітлено найбільш розповсюджені способи здійснення авторських прав, зокрема авторські договори. Виявлено необхідність закріплення в законі України "Про авторські та суміжні права" положень про ліцензійні договори. З використанням теоретичних положень і судової практики досліджено способи захисту досліджених прав - цивільно-правові, кримінальні, адміністративні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА331526

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Пузиренко Я.В. 
Агентивно-професійні назви осіб жіночої статі в лексикографічному описі та узусі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / Я.В. Пузиренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філол. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Вперше у вітчизняному мовознавстві на матеріалі кількох мов індоєвропейського ареалу з використанням комплексного підходу здійснено аналіз агентивно-професійних назв жінок у протиставленні двох форм їх існування: лексикографічної (в словниках і класифікаторах професій) та узуальної (в мовних текстах різної стильової належності та даних експериментальних досліджень - опитувань одного з соціальних стратів мовців). Вивчено особливості творення агентивно-професійних назв жінок у классифікаторах професій у синхронії та діахронії та встановлено їх термінологічний статус. З'ясовано основні чинники, які впливають на функціонування назв жінок в узусі. З використанням результатів гендерного дослідження проблем агентивно-професійної номінації жінок вперше сформульовано поняття "фемінізм" стосовно осіб чоловічої статі. Розроблено й апробовано методику проведення експериментальних досліджень з вивчення дериваційного потенціалу мови у процесі творення назв осіб жіночої статі та семантики суб'єктивного словесного опису мовцями агентивно-професійних назв жінок та осіб чоловічої статі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш103 +
Шифр НБУВ: РА335421

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського