Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (240)Реферативна база даних (1078)Книжкові видання та компакт-диски (1547)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРИГОД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 57
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Куманська Ю. О. 
«Екологічні аспекти сучасної літератури для дітей (на матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка)» / Ю. О. Куманська. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – різножанрові твори сучасної прози для дітей З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка, котрі презентують літературне покоління, сформоване в 1990-х, що продовжило свій розвиток на початку нового століття, коли в українському літературознавстві поширилися ідеї екокритики. Творча лабораторія З. Мензатюк, О. Ільченка та І. Андрусяка як вихідців із різних регіонів України засвідчує інший геосоціальний досвід і художню реалізацію.Мета дослідження – на матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка дослідити специфіку реалізації екологічних аспектів сучасної літератури для дітей з урахуванням проблемно-тематичних і жанрових особливостей творів.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в українському літературознавстві здійснено комплексне дослідження сучасної прози для дітей в аспекті екокритики. Окреслено специфіку екокритичних студій у контексті інтердисциплінарних досліджень.Дисертація є першим ґрунтовним дослідженням екологічних аспектів сучасної літератури для дітей. На матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка доведено ефективність екокритики.Відтворено роль інтердисциплінарних досліджень у сучасному літературознавстві. Зокрема досліджено становлення та розвиток екокритики («зелених студій») як аналізу літератури та культури в аспекті екологічних взаємодій. Простежено чотири хвилі екокритики: від в англомовного природничого письма до розвитку прикладних студій на сучасному міжнародному етапі (B. Lawrence, Jan Marshall, S. Slovic та ін.).Виокремлено спорадичну увагу до екокритики в сучасному українському літературознавстві.Простежено, що тема взаємодії людини і природи – одна з провідних у літературі для дітей ХХ ст. У творчості Олени Пчілки екологічні аспекти є складником патріотичного виховання. Проблемно-тематичний спектр прози О. Іваненко презентує багатство природничих тем, які об'єднані морально-етичними чинниками. Повісті-казки В. Нестайка сповнені багатством природничої інформації про взаємодію видів між собою та з довкіллям. Природа у прозі В. Близнеця опоетизована, сповнена ліризму, делікатного одкровення, дитячого зачудування світом усього живого, здатності побачити неймовірне у звичних речах. Досліджено, що сюжет «Арніки» З. Мензатюк розгортається як варіант казки про живу воду за допомогою мотиву подорожі. Простежено також у творі жанрові елементи казки-легенди, в якій пояснено історію лікарської рослини. Ідеї світової гармонії підпорядкована думка про єдність людини та природи, про ідеальні екологічні взаємодії.Проаналізовано, що для проблематики міських казок збірки З. Мензатюк «Тисяча парасольок» характерно поєднання морально-етичних, пізнавально-екологічних і міфологічних аспектів. Зокрема малий читач дізнається про живу й неживу природу українських Карпат, про взаємопов'язаність усього на Землі, а також відомості з астрономії і т. ін.Зауважено, що збірка есе З. Мензатюк «Український квітник» присвячена культурним рослинам українського саду. Наскрізний авторський задум полягає в думці про необхідність збереження природи, зокрема червонокнижних видів рослин. Спостережено, що екологічний аспект збірки есе З. Мензатюк «Зелені чари» пов'язаний також із усвідомленням проблем, про які сигналізує Червона Книга України. Досліджено, що в оповіданні О. Ільченка «Де живуть тварини» в художній формі презентовано етологію та екологію українського світу. Лейтмотивом історії є думка про важливість кожної живої істоти. Пізнавальні завдання оповідання О. Ільченка «Мандрівка Дощинки» проаналізовано на перетині літератури та природознавства. Презентуючи художній опис процесу колообігу води в природі, автор сприяє формуванню екологічної компетентності дітей.Спостережено, що в оповіданнях «У кого ріжки кращі» та «Як коник співати навчився» О. Ільченко демонструє вплив літератури для дітей на формування принципів екологічної взаємодії. Екологічний аспект презентовано відтвореними ланцюгами екологічних взаємодій. Доведено, що екологічні аспекти віршоказок І. Андрусяка «Зайчикова книжечка» зреалізовано в соціальному вимірі. Мета такого зображення – утвердження думки про повагу до кожного життя, його самодостатність, а також про гармонійну взаємодію у природі. Актуальним є мотив екологічної безпеки, втілений, зокрема, в проблемі антропогенного впливу на природу.Підкреслено, що в повісті-казці І. Андрусяка «Третій сніг» екологічна тема переплітається з антиколоніальною. Визначальними є мотиви екологічної поведінки людини, формування емпатії до живого й поваги до довкілля. Антиколоніальний характер повісті-казки визначає думка про мову як основу національної ідентичності. Екологічні аспекти у творі І. Андрусяка «Морськосвинський детектив» розглянуто в контексті жанрово-стильових особливостей. Три історії твору є самостійними пригодами, інтертекстуальні зв'язки яких покликані зацікавити дітей класичною літературою. Подіям та явищам природи письменник намагається дати наукове чи просто логічне пояснення.^UScientific novelty of the research is that first time in Ukrainian study of literature complex investigation of modern prose for children in the aspect of ecocriticism was carried out.The dissertation is the first thorough study of ecological aspects in modern literature for children. Effectiveness of ecocriticism is proven with the help of prose written by Z. Menzatiuk, O. Ilchenko, I. Andrusiak.Role of inderdisciplinary research in modern study of literature is shown. In particular the formation and development of ecocriticism (“green studies”) as analysis of literature and culture in the aspect of ecological interactions is investigated. Four waves of ecocriticism are traced: from English writings about nature to development of modern international applied studies (B. Lawrence, Jan Marshall, S. Slovic and others).Sporadic attention to ecocriticism in modern Ukrainian literary studies is singled out.It is traced that man-nature interaction is one of the leading themes in the children literature in 20th century. In works of Olena Pchilka ecological aspects are part of patriotic education. Problems raised in prose of O.Ivanenko deal with multiple nature subjects that are united by moral and ethical factors. Novel fairy tales of V.Nestaiko have plenty of natural information about cooperation of species with each other and with environment. Nature in prose of V.Blyznets is poetical, lyrical, full of delicate insights, childish wondering at the world of living, ability to see the incredible in common things.It is investigated that the plot of Z.Menzatiuk's “Arnika” uses a theme of voyage to unfold as a version of a fairy tale about living water. In this literary work the genre elements of legendary tale, that explains the history of the medicinal plant, are traced. Idea of the world harmony is delivered through the thought of man-nature unity, ideal ecological cooperation.It is analyzed that range of problems in city tales (collected edition of Z. Menzatiuk “Thousand of umbrellas”) is characterized by combining moral and ethical, research and ecological, as well as mythological aspects. For example, young reader learns about animate and inanimate nature of Ukrainian Carpathians, about interconnection of everything on the Earth, as well as some notions of astronomy etc.It is noted, that Z. Menzatiuk's collected edition “Ukrainian flowerbed” is dedicated to cultivated plants of the Ukrainian garden. Cross-cutting intention of the author is the necessity of saving nature, especially the plants from Red List. Ecological aspect of Z.Menzatiuk's collected edition of essays “Green magic” is also related to understanding of the problems that are raised in the Ukrainian Red List.It is investigated that in O.Ilchenko's story “Where animals live” ethology and ecology of Ukrainian world are described in a fiction form. Keynote of the story is the idea of importance of every living creature.Cognitive tasks of O.Ilchenko's story “Voyage of the Raindrop” are analyzed on the intersection of literature and natural studies. With his artistic description of the water circuit in nature the author facilitates the development of children's ecological competence.It is observed that in the stories “Who has better horns” and “How grasshopper learned to sing” O. Ilchenko demonstrates influence of literature for children on formation of principles of ecological interaction.It is proven that ecological aspects of I. Andrusiak's rhymed tales “The Hair's Book” are described in social dimension. Goal of this is to highlight the idea of respect to every life, its self-sufficiency, well-balanced interactions in nature. Trending theme of ecological safety is represented, among other things, with a problem of human influence on nature.It is stressed that in I. Andrusiak's novel fairy tale “The third snow” ecology is intertwined with anticolonialism. Determinative motives are: ecological behavior of humans, developing empathy to all living and respect to environment. Anticolonial character of the novel fairy tale is defined by the thought that language is the basis for national identity.Ecological aspects in I. Andrusiak's work “Guinea pig detective” are described in context of genre and style specifics. Three stories in this work are separate adventures, intertextual relations of which should raise interest to classical literature in children. The writer attempts to provide scientific or logical explanation for natural events and phenomena.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Яровий Д. М. 
Інвалідизація та особливості реабілітації постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод / Д. М. Яровий. — Б.м., 2019 — укp.

Обсяг дослідження склав 219 випадків постраждалих, що отрималиінвалідність внаслідок дорожньо-транспортних пригод. Вивчено тапроаналізовано клініко-епідеміологічну та клініко-нозологічну характеристикипошкоджень, визначено клінічні результативні ризики виникненняінвалідності різного ступеня. Проведено аналіз ефективності застосуваннясучасних медичних технологій лікування та реабілітації постраждалихвнаслідок ДТП, та визначені заходи щодо підвищення ефективності наданнямедичної допомоги та реабілітації. Запропонована синхронізована схемаверифікації прогнозу перебігу травматичного процесу у постраждалихвнаслідок ДТП та продемонстровані результати її впровадження, що призвелодо зниження інвалідизації на 12,3 %, а також питомої ваги тяжких групінвалідності, насамперед за рахунок II групи. Розроблено схему заходівсинхронізації реабілітації та верифікації, що довела свою ефективність тадозволяє прогностично знизити ризики виникнення, насамперед тяжкоїінвалідності за рівнем з катастрофічних до критичних, а також створюєможливість невстановлення групи інвалідності, що в цілому прогностичноможе знизити рівень інвалідизації на 12–14 %.^UThe study volume was 219 cases of victims of disability due to road accidents.The clinical and epidemiological and clinical and nosological characteristics oflesions were studied and analyzed, and the clinical efficacy risks of disability ofdifferent degrees were determined. The analysis of the effectiveness of the use ofmodern medical technologies for the treatment and rehabilitation of victims as aresult of road accidents was conducted, and measures were taken to increase theefficiency of the provision of medical care and rehabilitation. The proposedsynchronized scheme of verification of the prediction of the course of the traumaticprocess in the victims of the accident and demonstrated the results of itsimplementation, which led to a decrease in disability by 12.3 % as well as theproportion of heavy disability groups primarily due to Group II. The scheme ofrehabilitation and verification synchronization measures has been developed, whichhas proven effective and allows to reduce prognostically the risks of a severedisability from a disastrous to critical level, and also creates the possibility of notestablishing a disability group, which in general can prognostically reduce the levelof disability by 12–14 %.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Солонецький І. І. 
Адміністративно-правові засади протидії проступкам у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху / І. І. Солонецький. — Б.м., 2021 — укp.

Надано авторське визначення поняття забезпечення безпеки дорожнього руху, під яким пропонується розуміти нормативно-правове врегулювання та діяльність уповноважених органів державної влади, що спрямовані на охорону прав і свобод людини та громадянина, а також законних інтересів особи, суспільства і держави у сфері дорожнього руху шляхом захисту від дорожньо-транспортних пригод та зниження їх наслідків, а також попередження причин та умов їх виникнення. Визначено проблемні питання у сфері адміністративно-правового забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено, що завдання забезпечення безпеки дорожнього руху потребує розробки й послідовної реалізації комплексу адміністративно-правових заходів, спрямованих на попередження та зниження рівня дорожньо-транспортних пригод.^UThe author has provided own definition to the concept of ensuring traffic safety, which he has offered to understand as normative and legal regulation and activities of authorized public authorities aimed at protecting human and civil rights and freedoms, as well as the legitimate interests of individuals, society and the state in the field of road trafficking by protecting from road accidents and reducing their consequences and preventing causes and conditions of their occurrence. Problematic issues in the field of administrative and legal ensuring traffic safety have been determined. It has been established that the task for ensuring traffic safety requires the development and consistent implementation of a set of administrative and legal measures aimed at preventing and reducing the level of traffic accidents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Алієва З. К. 
Азербайджансько-українські літературно-куль­турні взаємини другої половини ХХ – початку ХХІ століття: імагологічний дискурс. / З. К. Алієва. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на основі широкої джерельної бази (художня література, публіцистика, наукові статті, переклади тощо) та наукових публікацій висвітлено становлення й розвиток азербайджансько-українських літературно-культурних взаємин у контексті розвитку національних і світового літературного процесу. Уперше до наукового обігу залучено значний масив маловідомих наукових студій, перекладів, переосмислено і проінтерпретовано творчість найбільш репрезентативних азербайджанських письменників: М. Ф. Ахундова, К. Закіра, Ґ. Нізамі, М. Фізулі, С. Шірвані та інших, а також дитячих письменників: Х. Алібейлі, С. С. Ахундова, Р. Ефендієва, Ф. Кочарлінського, А. Сіххата, І. Тапдига, З. Халіла, А. Шаіка та ін. У дисертації досліджено, проаналізовано й узагальнено взаємини азербай­джанської та української літератур від ХІХ – до початку ХХІ ст. Це дало змогу представити азербайджансько-українські літературні, перекладацькі й наукові контакти як цілісний процес, якому притаманні такі ознаки, як діалогічність між культурами й літературами, тяглість і довготривалість, синкретичність. Імагологічні образи в українському й азербайджанському культурно-літературному дискурсах є цілісними, інтегрованими. Вони позначені також такою характеристикою як усталеність, але й, водночас, динамічно розвиваються упродовж ХХ ст. Імагологічні образи поширювалися за посередництва записок мандрівників, листування, наукових праць, прози різних жанрів (історичний, пригодницький романи тощо), поезії (від класичних взірців – до маловідомих для української літератури, як-от рубаї, туюг, газель, пантун, мухтамілат, мурабба та ін.), листування, перекладів, есеїстики, публіцистики тощо.^UThe dissertation on the basis of a wide source base (fiction, journalism, scientific articles, translations, etc.) and scientific publications highlights the formation and development of Azerbaijani-Ukrainian literary and cultural relations – in the context of national and world literary process.Three periods in the development of Azerbaijani-Ukrainian literary relations are analyzed, described and characterized. The dissertation highlights the key trends in the development of national literatures at each stage, establishes the typological similarity and describes the distinctive features of the literary processes in Ukraine and Azerbaijan. For the first time, a large array of little-known scientific studies, translations, rethinking and interpreting the works of the most representative Azerbaijani writers: Nizami, Fuzuli, S. Shirvani, K. Zakir, M. Akhundov, etc., as well as children's writers A. Shaik, R. E. , F. Kocharlinsky, A. Sikhkhat, M. Akhundov, I. Tapdyga, H. Alibeyli, Z. Khalil, who in different ways entered the cultural and literary environment of Ukraine, although they were not researched and translated into Ukrainian.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Матасова Ю.Р. 
Архетип у романістиці Ф.С.Фіцджеральда та В.Домонтовича: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Ю.Р. Матасова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше в українському та зарубіжному літературознавстві здійснено архетипове порівняльно-типологічне дослідження романістики Ф.С.Фіцджеральда та В.Домонтовича. Виявлено специфіку функціонування у текстах романів американського та українського письменників архетипового шару як цілісної системи, що великою мірою визначає характер текстів. На базі теоретико-методологічної концепції текстуального аналізу, що грунтується на теоріях К.-Г.Юнга, Г.Башляра, М.Еліадзе, Н.Фрая, Дж.Кембелла, К.-П.Естес, Р.Жірара, Л.Фідлера, Є.Мелетинського, В.Топорова, М.Євзліна, С.Пригодія, Н.Зборовської, виведено типологію архетипів першостихій (архетипу Землі, і, зокрема, архетипів Матері-Землі, Каміння, Скелі, Домівки, Лабіринту, Вогню, Води), першообразів несвідомого (базових архетипів Матері, Анімусу й Аніми), демонічної міфологеми жінки-відьми, централізуючого архетипу Самості у його пов'язаності з архетипом Провідника та міфологемою героїчних пошуків, а також архетипових рис комплексу Homo Ludens у долях більшості героїв. Розкрито імплікацію тих культурологічних, національно та індивідуально маркованих чинників, що визначають характер архетипового шару романів Ф.С.Фіцджеральда та В.Домонтовича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СОЕ-4 Фіцжеральд, Ф. С. 54 + Ш5(4УКР)6-4 Домонтович, В. 534 +
Шифр НБУВ: РА338801

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
7.

Кужель В.П. 
Визначення дальності видимості дорожніх об'єктів в темну пору при експертизі ДТП: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.П. Кужель ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему визначення дальності видимості дорожніх об'єктів у світлі автомобільних фар з метою покращання експертиз дорожньо-транспортних пригод (ДТП), які сталися у темну пору доби за умов неточності вихідних даних, шляхом розробки математичної моделі на підставі теорії нечітких множин. Визначено задачі автотехнічної експертизи під час проведення аналізу механізму ДТП, що дозволило виявити недоліки існуючої експертної методики. За результатами теоретичних і експериментальних досліджень удосконалено методику визначення дальності видимості об'єктів на дорозі з урахуванням комплексного взаємозв'язку певних факторів впливу, а саме: прозорості атмосфери, розташування перешкоди на дорозі відносно осі руху автомобіля, коефіцієнта засліплення, рівня завантаження автомобіля, освітленості дороги, тривалості роботи водія з кермом, контрасту розрізнення об'єкта з фоном, гостроти зору водія, навіть за умов неточності почтакових даних, занесених у протоколи ДТП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 + Х893.9(4УКР)413.91 +
Шифр НБУВ: РА361718

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
8.

Годованюк Г.В. 
Визначення параметрів руху літального апарату під час розслідування авіаційних подій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / Г.В. Годованюк ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розроблено методику та алгоритми достовірної оцінки кінематичних параметрів у просторовому русі повітряних суден. Задача оцінки параметрів зведена до розв'язання задачі послідовної умовної параметричної оптимізації. На прикладі аналізу авіаційної пригоди, що відбулась при посадці літака, була підтверджена працездатність і ефективність розробленого алгоритму. Запропоновано модифікацію нелінійного фільтра Калмана, що дозволяє визначити оцінки як вхідних, так і вихідних перемінних при наявності у вимірах аддитивних похибок у вигляді нормальних випадкових процесів. Розроблено метод і алгоритм оцінки посадочної маси і центрування літака при посадці на основі даних засобів об'єктивного контролю і використання процедур математичного моделювання. Працездатність підтверджується на прикладі аналізу конкретної авіаційної події.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-015

Рубрики:

      
9.

Шавловський Г.С. 
Використання смартфонів і комунікаторів в судово-медичній експертизі: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.25 / Г.С. Шавловський ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено можливості використання смартфонів і комунікаторів у судово-медичній експертизі. За допомогою смартфона створено 31 оригінальну судово-медичну комп'ютерну програму для їх використання у процесі експрес-діагностики часу настання смерті, странгуляції, у разі автомобільної травми та перелому кісток черепа, а також для встановлення статі, віку, зросту загиблих і визначення механізму утворення слідів крові та дистанції пострілу. Розроблено оригінальні підходи щодо створення ілюстративного матеріалу (схематичних зображень) на місці пригоди під час огляду трупа або його ексгумації, для чого складено більше, ніж 100 комп'ютерних рисунків, представлених у вигляді атласу з судової медицини. Апробовано функцію відеозйомки смартфоном для об'єктивної реєстрації змін трупних плям у процесі їх дослідження на місці пригоди з метою прогнозування часу настання смерті, а також для фіксації етапів відтворення умов і обставин скоєння злочину. Створено методику використання текстового редактора смартфорна (комунікатора) та способи передачі текстової та графічної інформації по системі мобільного зв'язку. Доведено, що комунікаційні можливості смартфонів успішно можуть замінити використання Інтернету для судово-медичних завдань. Встановлено, що функція електронної пошти (E-Mail) смартфона дозволяє передачу графічної (фотографії, рисунка, відеофайлів) або текстової інформації на будь-який стаціонарний комп'ютер (підключений до Інтернету) або інший смартфон, що створює умови для використання широкої мережі передачі інформації (наприклад, виконаних в лабораторії "Актів судово-медичного дослідження") між різними підрозділами бюро судово-медичної експертизи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р811 с + Х893.9(4УКР)413.1 с +
Шифр НБУВ: РА357970

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Дячук В. І. 
Використання спеціальних знань при розслідуванні дорожньо-транспортних пригод: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.09 / В. І. Дячук ; Акад. упр. МВС України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Розкрито основні теоретико-прикладні аспекти форм використання спеціальних автотехнічних знань і шляхів їх подальшого розвитку. Визначено основні напрями вдосконалення використання спеціальних знань за розслідування дорожньо-транспортних злочинів, а також розроблено криміналістичні рекомендації з оптимального використання спеціальних автотехнічних знань за проведення слідчих дій, фіксації їх ходу та результатів за розслідування дорожньо-транспортних злочинів. З'ясовано особливості призначення та проведення окремих видів судових експертиз за розслідування дорожньо-транспортних пригод, з'ясовано сучасні можливості судово-автотехнічної експертизи. Сформульовано пропозиції для внесення змін і доповнень до проекту КПК України №1233, а також до нормативно-правових актів, які регламентують діяльність з організації та проведення судових експертиз.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)413.91 + Х894.9(4УКР)312.1
Шифр НБУВ: РА376444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
11.

Ал-Заідіеен Слеіман 
Вишукування раціональних транспортно-планувальних рішень пішохідних зон у центрах міст Іорданії (на прикладі міста Амман): Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.20 / Ал-Заідіеен Слеіман ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Розроблено містобудівну класифікацію пішохідних зон (ПЗ) з урахуванням кліматичних та інших особливостей міст Іорданії. Виявлено фактори, які впливають на ефективність функціонування ПЗ, визначено їх кількісні показники. Встановлено регресійні залежності між кількістю дорожньо-транспортних пригод і довжиною вулично-дорожньої мережі (ВДМ), що дозволяють прогнозувати дані показники. Розроблено математичну модель розподілу руху пішоходів на заданій планувальній структурі ВДМ; комп'ютерну програму забезпечення моделювання руху транспорту у районах міста, що дозволяє обчислити доцільність запровадження пішохідних зон на існуючій ВДМ; програмне забезпечення для розв'язання задачі безпечного переходу пішоходами магістралей, що оточують пішохідні зони; укрупнений алгоритм проектування і запровадження пішохідних зон в центрах міст Іорданії (на прикладі м.Амман) з урахуванням нових нормативів і економічних показників; створено математичні моделі та програмне забезпечення для розв'язання задач оптимізації розміщення пішохідних зон у центрах міст і розрахунки параметрів їх функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н820.5
Шифр НБУВ: РА310732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Лаврісюк Ю.А. 
Дискурс неореалістичної прози Олекси Слісаренка (жанрово-стильові модифікації): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Ю.А. Лаврісюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано неореалістичну природу прози О. Слісаренка, відображену у комплексі жанрово-стильових модифікацій. Наведено теоретичне узагальнення проблеми термінологічного визначення неореалізму як літературного явища та з'ясовано своєрідність його виявлення в українській літературі. Увагу приділено дослідженню прози О. Слісаренка у контексті неореалістичної та експериментальної естетичних систем. Розкрито вплив модерністських літературних напрямків на формування його новаторського стилю. Висвітлено творчу еволюцію прозаїка. На підставі результатів дослідження показано, що у прозових текстах письменника реалізується індивідуально-новаторська модифікація виражально-зображальних засобів неореалізму, яка на змістовому рівні полягає у зміщенні локусу авторської уваги з соціального на внутрішньо-індивідуальне, з логічного на ірраціональне, у намаганні за допомогою буденних ситуацій осягнути закономірності життя, щоб пересвідчитися в абсолютній неологічності та непередбачуваності дійсності. Для втілення зазначених констант прозаїк використав розраховану на рецепцію масового читата форму цікавого гостросюжетного твору, сповненого таємниць, загадок і несподіванок (авантюрна новела, пригодницький роман).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Слісаренко, О.А. 534 +
Шифр НБУВ: РА359712

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Абдулаєва О.Р. 
Драматичний цикл "Романтика" у творчості і долі М.І.Цвєтаєвої: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Р. Абдулаєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми осмислення драматургії М.І.Цвєтаєвої на сучасному етапі. Висвітлено підсумки та напрямки вивчення творчості поетеси, а також основні підходи та методи дослідження ліричної драми. Досліджено біографічні засади циклу, ідею героїчного театру і "романтизм" М.І.Цвєтаєвої. Проведено аналіз циклу "Романтика" і традицій російської поетичної драми. Метафізику любові та творчості подано як внутрішній сюжет "Романтики", а Диптих про Казанову ("Пригода", "Фенікс") - як ліричну серцеву шкалу. Романтичні п'єси М.І.Цвєтаєвої розглянуто на тлі ліричних циклів 1910-х рр. і "класичних" драм 1924 - 1928 рр. Досліджено відображення колізій "Романтики" у пізній прозі поетеси (на прикладі "Повісті про Сонечку)."

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Цвєтаєва, М.І. 536 +
Шифр НБУВ: РА351366

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Стасюк Б. О. 
Економічне оцінювання безпеки автомобільних доріг / Б. О. Стасюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні вирішено актуальне науково-прикладне завдання економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг за рахунок формування організаційно-економічного механізму, який складається з організаційно-функціональної схеми управління безпекою автомобільних доріг та економічного інструментарію оцінювання ефективності заходів, спрямованих на покращення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах з використанням показника соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Метою дослідження є удосконалення методичних підходів до формування організаційно-економічного механізму оцінювання безпеки автомобільних доріг для можливості прийняття об'єктивних управлінських рішень щодо доцільності фінансування заходів з підвищення безпеки дорожнього руху на всіх етапах життєвого циклу автомобільних доріг.У першому розділі проведено аналіз теоретичних основ оцінювання безпеки автомобільних доріг. Розглянуто теоретичні засади визначення понять «оцінювання», «ефективність», «безпека», «втрати», «витрати» та «вартість життя». Проведений аналіз дозволив встановити комплексну дефініцію кожного з понять.Виконуючи аналіз застосування показника «соціально-економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод» було відмічено його важливість, а саме: даний показник використовується при розподілі фінансових ресурсів та оцінці державних інвестиційних проєктів.Також проаналізовано актуальні методи та концептуальні підходи до економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг. Проведений аналіз дозволив сформувати ключові показники, які обов'язково мають бути включені до концепції економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг. Крім цього, окрема увага була приділена підходам та досвіду економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг, який виконується в різних розвинених країнах. Це дозволило сформувати ключові напрямки до удосконалення існуючих підходів до оцінювання безпеки автомобільних доріг в Україні.У другому розділі охарактеризовано стан чинної законодавчої та нормативно-правової бази в Україні. Проведено аналіз існуючої класифікації дорожньо-транспортних пригод, як головного кількісного показника, який використовується для економічної оцінки безпеки автомобільної дороги через розмір соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Крім цього, було детально проаналізовано існуючі підходи до розподілу фінансових ресурсів на заходи з покращення безпеки дорожнього руху, а також зменшення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Проведений аналіз дав змогу порівняти міжнародний досвід та поточну ситуацію в Україні з досліджуваного питання, виявити «вузькі місця» та напрацювати пропозиції щодо удосконалення організаційно-економічної схеми оцінювання автомобільних доріг загального користування в Україні.У третьому розділі сформовано організаційно-економічний механізм оцінювання безпеки автомобільних доріг.Отримано подальший розвиток методичних підходів щодо визначення мінімально допустимого нормативу фінансування робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг для здійснення заходів з підвищення безпеки дорожнього руху в загальній структурі фінансування. Удосконалено науково-методичний підхід до оцінювання соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод, як головного економічного показника для оцінювання безпеки автомобільних доріг. Також удосконалено методичні підходи до пріоритезації видів робіт в рамках експлуатаційного утримання автомобільних доріг.Практичне використання запропонованих методичних підходів підтверджується впровадженням його в діючу М 42.1-37641918-779:2020 Методику з визначення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод, що затверджена 20 липня 2020 року.У додатках представлений допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприйняття дисертації, а також акти впровадження результатів дисертаційного дослідження на 3 аркушах.Ключові слова: безпека автомобільних доріг, соціально-економічні втрати, організаційно-економічний механізм, оцінювання, дорожньо-транспортні пригоди, аварійність, прогнозування, фінансування.^UThe dissertation research has solved the relevant scientific and applied issue of economic assessment of road safety by creating an effective organizational and economic mechanism, which consists of organizational and functional scheme of road safety management and economic tools for assessing the effectiveness of measures to improve road safety using the indicator of socio-economic losses from road accidents.The purpose of the study. The purpose of the thesis is to improve the methodological approaches to road safety assessing for the possibility of making objective management decisions on the feasibility of funding the measures to improve traffic safety at all stages of the road life cycle.In the first section of the thesis the analysis of theoretical bases of road safety assessment is carried out.Theoretical principles of defining the concepts of "assessment", "efficiency", "safety", "loss", "cost" and "cost of living" are considered. The performed analysis allowed establishing a comprehensive definition of each of the concepts.Analyzing the application of the indicator "social and economic losses from road accidents", its importance was noted, namely: this indicator is used in the allocation of financial resources and evaluation of public investment projects.Current methods and conceptual approaches to road safety assessment were also analyzed. The analysis allows forming key indicators that must be included in the concept of road safety assessment.In addition, special attention was paid to the approaches and experience of road safety assessment carried out in various developed countries. This allows forming key directions to improve the existing approaches to road safety assessment in Ukraine.The second section describes the current situation regarding the current legal and regulatory framework in Ukraine.An analysis of the existing classification of road accidents as the main quantitative indicator used to assess the road by the size of social and economic losses from road accidents was carried out.In addition, the existing approaches to the allocation of funding the measures to improve road safety and reduce social and economic losses from road accidents were analyzed in detail.The analysis allows comparing the international experience and the current situation in Ukraine on the research issue, identify "bottlenecks" and develop proposals for improving the organizational and economic scheme of assessment of public roads in Ukraine.In the third section, a new organizational and economic mechanism for road safety assessment was formed.Further development to determine the minimum allowable standard for funding the operational maintenance work was obtained.Methodological approaches to the assessment of social and economic losses from road accidents as the main economic indicator for road safety assessment was improved. The methodology of work type prioritization within the operational maintenance of highways was also improved.The practical use of the proposed methodological approaches is confirmed by its implementation in the current Methodology for determining the social and economic losses from road accidents.The appendices present the supporting material necessary for the completeness of the thesis, as well as the certificates of the dissertation research results implementation on 3 sheets.Keywords: road safety, social and economic losses, organizational and economic mechanism, assessment, road accidents, accident level, forecasting, financing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Маслова Т. В. 
Ефективність перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні за разовими замовленнями / Т. В. Маслова. — Б.м., 2020 — укp.

Маслова Т.В. Эффективность перевозок грузов автомобильным транспортом в международном сообщении по разовым заявкам. – Квалификационная научная работа на правах рукописи.Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.22.01 – «Транспортные системы» (275 – Транспортные технологии (на автомобильном транспорте). – Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, МОН Украины, Харьков, 2020.Диссертационная работа посвящена решению научно-прикладной задачи определения прибыльности направлений и маршрутов разовых международных перевозок грузов. В ней разработана методика деления регионов осуществления перевозочной деятельности на транспортные зоны, основанная на закономерностях распределения расстояния подачи автомобилей под обратную загрузку на территории региона назначения груза. Данные закономерности позволили учесть разные условия и, соответственно, вероятность получения обратной загрузки, которые зависят от тесноты экономического обмена между Украиной и странами, в которые выполняются перевозки грузов национальными перевозчиками. Методика позволяет выделить достаточно однородные с транспортной точки зрения зоны выполнения перевозок на территории стан ЕС и СНГ, которые позволяют объективно оценить доходность выполнения перевозки в них.Исследование транспортного процесса разовой международной перевозки позволило установить детерминированные и случайные составляющие времени и стоимости доставки. Определение законов распределения, пригодных для описания случайных составляющих транспортного процесса в международном сообщении, позволило установить закономерности распределения удельной прибыли автотранспортных предприятий за оборотный рейс при выполнении разовых международных перевозок грузов, которая была принята как критерий их эффективности. Данные закономерности способны обеспечить национальных перевозчиков вероятностной оценкой доходности различных направлений и маршрутов перевозок, а также рисков от осуществления оборотного рейса. Это послужило основой для разработки модели определения целесообразности выполнения перевозки, исходными данными для применения которой являются направление и расстояние доставки, а также тариф на перевозку груза из Украины. Преимуществом разработанной модели является то, что она учитывает случайность перевозочного процесса и специфику работы с разовыми заявками.^UMaslova T. The Efficiency of International Road Freight Transportation on One-Time Requests. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.The thesis for a PhD degree in Technical Sciences, speciality 05.22.01 – Transport Systems (275 – Transport Technologies (on Road Transport). – Kharkiv National Automobile and Highway University, Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2020.The dissertation is devoted to the solution of the theoretical and practical problem of determining the profitability of directions and routes of international transportation on one-time requests. The method to divide the regions where transportation activity is held into transportation analysis zones, based on the distribution law of the distances of placing the vehicle to the loading point for reverse shipping from the cargo destination region, is developed.It allowed determining the distribution of the profit of motor transport enterprises per unit of turnaround time when performing one-time international cargo transportation. These regularities became the basis for developing a model to define the expediency of transportation performing. The model requires such initial data as the direction and the distance of transportation, the charge for freight transportation outwards Ukraine, as well as the actual prices for the consumables to provide transportation. The advantage of the model is that it allows carriers to obtain a quantitative and probabilistic estimate of the routes' profitability depending on their direction outwards the country and to assess to some extent the risks during the transportation activity.Keywords: profit, transportation direction, reverse shipping, one-time request, international freight transportation, expediency defining model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Глотова І. В. 
Жанрово-стильові особливості прози Є. Гуцала: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / І. В. Глотова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто жанрово-стильові закономірності прозового доробку Є. Гуцала з огляду на багатовекторність художнього відтворення внутрішньо-екзистенційних рефлексій як основної риси творчої індивідуальності митця. Досліджено літературознавчі праці та визначено концептуальні аспекти авторського модусу національного світосприйняття. З'ясовано особливості моделювання структурних ознак малої прози через динаміку взаємозалежних компонентів рефлексії, спогаду та пейзажу. Розкрито роль лірико-психологічного, рефлексивно-споглядального й експериментального філософсько-пригодницького осягнення дійсності у великих прозових формах, досліджено вплив основоформувального новелістичного мислення на великі прозові форми. Обгрунтовано вплив постмодерної естетики та проблематики на прикладі еротичної прози автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Гуцало Є. П. 534
Шифр НБУВ: РА373239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Хмель В. В. 
Закрита поєднана торако-краніальна травма мирного часу: клініко-епідеміологічний аналіз та обґрунтування ризик-орієнтованого надання медичної допомоги на ранньому госпітальному етапі / В. В. Хмель. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження проводилося з формуванням бази даних в обсязі, що перевищує необхідний та достатній, який було розраховано відповідно до закону великих чисел. Було сформовано дві групи дослідження: основна – 176 випадків, що була сформована за ознаками наявності торакального та краніального компонентів пошкодження, та група порівняння, за ознакою ізольованого торакального пошкодження – 83 постраждалих. Критерієм виключення в обох групах дослідження була наявність пошкодження інших органів та систем. Таким чином, загальний обсяг дослідження склав 359 постраждалих. Для вивчення ефективності впровадження протокольної схеми клінічної маршрутизації постраждалих було сформовано групу 100 постраждалих – 50 до впровадження та 50 після впровадження. Поєднана краніо-торакальна травма має певною мірою специфічну клініко-епідеміологічну характеристику, яка полягає в тому, що найбільш часто страждають пацієнти з 20 до 50 років, із вираженим гендерним впливом – чоловіки – 71,91 %, жінки – 28,09 %, найбільш часто виникає внаслідок дорожньо-транспортних пригод та травми в побуті за механізмом прямого удару (68 %). Поєднана закрита торако-краніальна травма є багатокомпонентною патологією, якій притаманне різноманіття нозологічних форм поєднаних пошкоджень, найтяжчими з яких є поєднання закритої черепно-мозкової травми у вигляді забою головного мозку з наявністю субарахноїдальної кровотечі, внутрішньомозкових гематом та закритої травми грудної клітини у вигляді двобічних переломів ребер з наявністю великого гемотораксу. Тяжкими за ризиком виникнення летального результату перебігу травматичного процесу є поєднання закритої черепно-мозкової травми у вигляді забою головного мозку з наявністю субдуральної гематоми, та закритої травми грудної клітини у вигляді двобічних переломів ребер з наявністю реберного клапану та великого гемопневмотораксу. Розроблена ризик-орієнтована протокольна схема надання медичної допомоги постраждалим із закритою поєднаною торако-краніальною травмою на ранньому госпітальному етапі із застосуванням концепції клінічної маршрутизації пацієнтів довела свою ефективність за результатами впровадження (зниження летальності на 12-15 %) та може бути рекомендована до широкого впровадження.^UThe study was conducted with the formation of a database in excess of the required and sufficient, which was calculated in accordance with the law of large numbers. Two study groups were formed – the main – 176 cases, which was formed on the basis of the presence of thoracic and cranial components of the injury, and the comparison group, on the basis of isolated thoracic injury – 83 victims. The exclusion criterion in both study groups was the presence of damage to other organs and systems. Thus, the total amount of the study was 359 victims. To study the effectiveness of the implementation of the protocol scheme of clinical routing of victims, a group of 100 victims was formed – 50 before implementation and 50 after implementation. Combined cranio-thoracic trauma has a specific clinical and epidemiological characteristics, which is that the most common patients are from 20 to 50 years, with a pronounced gender impact – men – 71,91 %, women – 28,09 %, the most often occurs as a result of road accidents and injuries in the home by the mechanism of direct impact (68 %). Combined closed thoraco-cranial trauma is a multicomponent pathology, which is characterized by a variety of nosological forms of combined injuries, the most severe of which is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with subarachnoid hemorrhage, intracerebral hematomas with the presence of a large hemothorax. Severe at risk of death from the traumatic process is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with the presence of subdural hematoma, and closed chest injury in the form of bilateral rib fractures with the presence of a costal valve and large hemopneumothorax. Severe at risk of death from the traumatic process is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with the presence of subdural hematoma, and closed chest injury in the form of bilateral rib fractures with the presence of a costal valve and large hemopneumothorax. The developed risk-oriented protocol scheme for providing medical care to victims with closed combined thoraco-cranial trauma in the early hospital stage using the concept of clinical routing of patients has proved its effectiveness based on the results of implementation (reduction of mortality by 12-15 %) and can be recommended for widespread implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Лобас Н.П. 
Карнавальна поетика та жанрові особливості міжвоєнної експериментальної прози Майка Йогансена та Вітольда Гомбровича (на матеріалі романів "Пригоди Мак-Лейстона, Гаррі Руперта та інших" і "Фердидурке"): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Н.П. Лобас ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено елементи карнавальної поетики у дебютних романах М.Йогансена та В.Гомборовича, розглянутих як зразки міжвоєнної експериментальної прози. На базі теорії карнавалізації та меніпеї М.Бахтіна розглянуто особливості фукціонування та трансформації у новому контексті карнавальних тем, мотивів і образів (еротичних, гастрономічних, скатологічних, образів гротескного тіла та смерті), а також більших композиційних блоків - карнавальних схем "увінчання / розвінчання карнавального короля" та "профанного героя за невідповідних обставин". Зіставлено тексти українського та польського письменників з жанровим каноном меніпеї. Уточнено причини звернення митців і традиції карнавалізованої літератури. Висвітлено соціально-політичні й історико-літературні контексти оприсутнення романів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Йогансен,М. 534 + Ш5(4ПОЛ)-4 Гомбрович,В. 534 +
Шифр НБУВ: РА354028

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Рябець Я.В. 
Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Я.В. Рябець ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й удосконалено методи оцінювання небезпеки перехресть на вулично-дорожній мережі шляхом оцінювання ступеня конфліктності транспортних і пішохідних потоків і подальшого інтегрованого оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні з їх використанням. За результатами аналізу існуючих методів оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні виявлено невідповідність підходів щодо визначення їх небезпеки сучасній ситуації на вулицях міст. Досліджено статистичні дані щодо аварійності в різних регіонах України. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження та виділено групу найбільш суттєвих конфліктних аспектів, встановлено взаємозв'зок між ними. Запропоновано алгоритм вибірки даних про аварійність на перехрестях, розроблений за принципом відбору місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, що характеризуються високим ступенем конфліктності між транспортними та пішохідними потоками. На базі алгоритму сформовано методику, що дозволяє проводити комплексне оцінювання потенційної небезпеки на діючих перехрестях та тих, що проектуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.020.3 +
Шифр НБУВ: РА362059

Рубрики:

      
20.

Плетена О. О. 
Конспірологічний роман в українській та американській літературах початку ХХІ сторіччя: жанрова типологія. / О. О. Плетена. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено жанрову типологію конспірологічного роману та його модифікації у художніх доробках сучасних письменників (Д. Брауна, В. Єшкілєва, Дж. Роллінса та ін.). Наукова новизна роботи зумовлена як постановкою проблеми, так і одержаними результатами. У дисертації вперше здійснено зіставнотипологічне дослідження українського й американського конспірологічного роману як парадигмального, що має спільні, відмінні та варіативні ознаки. Уперше в українській американістиці проаналізовано автометаописи й художні тексти Дж. Роллінса, які дотепер не були предметом спеціального фахового дослідження; вперше твори В. Єшкілєва співставлено з конспірологічними романами американських письменників. Уперше обґрунтовано жанровий інваріант конспірологічного роману; окреслено модель жанрової типології конспірологічної формули. Уточнено жанрову специфіку конспірологічного роману серед інших форм авантюрнопригодницької літератури. Доведено, що конспірологічний роман як формульний балансує між масовою словесністю й поліжанровою структурою постмодерністського роману та має специфічні риси в різнонаціональних літературах. У досліджені концептуалізовано такі парадигмальні види конспірологічної прози: конспірологічний релігійно-культурологічний роман (Д. Браун); конспірологічний авантюрно-пригодницький роман (Дж. Роллінс); конспірологічний містико-міфологічний роман, конспірологічний історико-міфологічний роман з елементами містики (В. Єшкілєв). Репрезентована класифікація існує за принципом «відкритого каталогу», однак «основне ядро» (жанровий інваріант) обмежує входження у родинну подібність таких творів «змішаних жанрів», що не мають належної кількості прототипічних ознак.^UThe thesis research is devoted to the study of the genre typology of the conspiracy novel and its modifications in the literary works of modern writers (D. Brown, V. Yeshkiliev, J. Rollins, etc.). The scientific novelty of the thesis is due to both the problem statement and the results obtained. For the first time, a comparative-typological study of the Ukrainian and American conspiracy novel as a paradigm with common, different, an variable features is carried out in the thesis. Auto metа descriptions and literary texts by J. Rollins, which have not been the subject of a special professional study yet, are first analysed in the the Ukrainian American studies; for the first time V. Yeshkiliev's works are compared with conspiracy novels by American writers. First, the genre invariant of the conspiracy novel is substantiated; the model of the genre typology of the conspiracy formula is outlined. The genre specifics of the conspiracy novel are specified among other forms of adventure literature. It is proved that the conspiracy novel as a formula balances between mass literature and the poly-genre structure of the postmodernist novel and has specific features in multinational literature. The following paradigmatic types of conspiracy prose are conceptualized in the research: conspiracy religious-cultural novel (D. Brown); conspiracy adventure novel (J. Rollins); conspiracy mysticomythological novel, conspiracy historico-mythological novel with elements of mysticism (V. Yeshkiliev). The represented classification exists on the principle of “an open catalogue”, but the “hard core” (genre invariant) limits such works that do not have a certain number of prototype features to enter into the familyresemblance of “mixed genres”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського