Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (53)Реферативна база даних (600)Книжкові видання та компакт-диски (172)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРАВОВІДНОСИНИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 176
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко Л.В. 
Роль та місце строків в законодавстві України про працю: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / Л.В. Єременко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні проблеми, наявні у разі застосування строків у трудовому праві. Проаналізовано, розкрито суть і з'ясовано місце строків у окремих інститутах трудового права. Наведено класифікацію строків, які регулюють трудові правовідносини. Досліджено порядок обчислення зазначених строків, а також гарантійну роль строків в охороні праці та дію строків щодо охорони трудових прав працівників і роботодавців. На підставі проведеного аналізу внесено пропозиції щодо вдосконалення чинних і розробки нових нормативно-правових актів щодо встановлення та застосування строків у трудовому праві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)-30 +
Шифр НБУВ: РА365285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Єрмоленко В.М. 
Аграрні майнові правовідносини приватних сільськогосподарських підприємств в Україні: автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.06 / В.М. Єрмоленко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2008. — 36 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження теоретико-прикладних проблем системи аграрних майнових правовідносин приватних сільськогосподарських підприємств. Досліджено правову природу даних відносин, а також розкрито суть аграрних майнових правовідносин як системного явища. Запропоновано виділення аграрної майнової правосуб'єктності. Визначено систему родових об'єктів аграрних майнових правовідносин. За цього визначено кваліфікаційні ознаки зазначених об'єктів. Розглянуто правове становище приватних сільськогосподарських підприємств як суб'єктів даних правовідносин диференційовано за кожною організаційно-правовою формою таких підприємств. Досліджено правовий режим майна кожного з видів приватно-орендних підприємств як бази їх аграрних майнових правовідносин. Розроблено напрями вдосконалення аграрного законодавства, що врегульовує аграрні майнові правовідносини приватних сільськогосподарських підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)12 + Х859(4УКР)111 + Х839(4УКР)11 +
Шифр НБУВ: РА335245

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Єфімов О.М. 
Правовідносини в сфері обігу векселів в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.М. Єфімов ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено вексельне право та вексельні зобов'язання, наведено загальну характеристику правовідносин з приводу обігу векселів. Визначено сутність вексельного права як комплексного утворення в законодавстві у складі правового інституту цінних паперів, до сфери регулювання якого належать цивільні, фінансові, адміністративні, процесуальні та інші відносини з приводу векселя у площині приватного та публічного права. Доведено відсутність у публічних векселів ознак і функцій векселя як цінного паперу. Встановлено, що підставою виникнення вексельних правовідносин є складання (оформлення) та видання векселя як одностороннього правочину. З'ясовано, що для вексельних правовідносин характерна єдність етапів, в процесі розвитку яких відбувається поетапна зміна їх структурних елементів. Доведено неможливість застосування механізмів визнання векселя та вексельного зобов'язання недійсними як таких, що суперечать сутності вексельних правовідносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)212.2 + Х839(4УКР)212.2
Шифр НБУВ: РА340590

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ільков В.В. 
Правове регулювання створення та функціонування вільних економічних зон в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / В.В. Ільков ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми правового регулювання здійснення інвестиційної діяльності у вільних економічних зонах (ВЕЗ) України. Розкрито зміст поняття та юридичну природу ВЕЗ, висвітлено історію та основні етапи їх розвитку, визначено особливості й обгрунтовано критерії класифікації. На підставі аналізу нормативно-правових джерел регулювання інвестиційної діяльності у ВЕЗ України та законодавства деяких іноземних держав, а також основних положень теорії цивільних правочинів і похідних від них зобов'язань досліджено правовідносини у сфері правового регулювання інвестицій у ВЕЗ України, гарантії здійснення інвестиційної діяльності у ВЕЗ, судову практику, інвестиційні спори щодо ВЕЗ. Обгрунтовано теоретичні положення та практичні рекомендації щодо удосконалення чинного законодавства України, спрямовані на забезпечення більш раціонального правового регулювання інвестиційної діяльності ВЕЗ України у вигляді проекту Закону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)93 +
Шифр НБУВ: РА348870

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Іоннікова І.А. 
Правове регулювання розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / І.А. Іоннікова ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження правового регулювання розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця та запропоновано шляхи його подальшого удосконалення за умов ринкової економіки. Проаналізовано норми трудового законодавства України, міжнародно-правові та нормативні акти деяких зарубіжних країн. Визначено етапи та особливості розвитку трудового законодавства, що регулює правовідносини у досліджуваній сфері. Запропоновано класифікацію підстав звільнення працівників з ініціативи роботодавця. Досліджено гарантії забезпечення конституційного права на працю під час розірвання трудового договору. Розглянуто питання відповідальності роботодавця за матеріальну та моральну шкоду, заподіяну працівникові внаслідок незаконного звільнення з роботи. З'ясовано специфіку розгляду та вирішення трудових спорів про його поновлення на роботі. Наведено пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства з питань розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)20 +
Шифр НБУВ: РА333980

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Агакарян Р. С. 
Адміністративна відповідальність за проступки на транспорті: теоретико-правова характеристика: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. С. Агакарян. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим у адміністративній науці монографічним дослідженням адміністративної відповідальності за проступки на транспорті в частині визначення її теорії, нормативно-правового регулювання та практики. У науковому дослідженні здійснено комплексний аналіз стану наукової думки щодо визначення адміністративної відповідальності за проступки на транспорті, визначено її сутність та ознаки. Встановлено, що методологія наукового пізнання притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті базуються на наявних доктринальних напрацюваннях щодо: 1) адміністративної відповідальності; 2) впорядкування суспільних відносин на транспорті; 3) притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті;Уперше виокремлено спеціальні ознаки, що характеризують адміністративну відповідальність за проступки на транспорті: можливість настання виключно за проступки, що вчиняються в межах правовідносин на транспорті; можливість здійснення специфікації підстав притягнення до адміністративної відповідальності; наявність особливостей кваліфікації адміністративних проступків на транспорті; спільність для цих проступків родового об’єкта та можливість їх групування за видовою ознакою транспорту; переважна більшість спеціального суб’єкта – водія транспортного засобу або пасажира; специфікація окремих елементів провадження у справах про притягнення до адміністративної відповідальності з акцентуванням уваги на: суб’єктах, що уповноважені розслідувати справи про вчинення адміністративних проступків та приймати рішення по цих справах; доказах, що можуть бути використані; строках проведення адміністративного розслідування; можливість застосування стягнення у вигляді позбавлення права керувати транспортним засобом; можливість урахування певного типу обтяжуючих та пом’якшуючих обставин при накладенні адміністративних стягнень за адміністративні проступки на транспорті. Обґрунтовано тезу щодо слушності використання терміну «проступки на транспорті», замість терміну «правопорушення на транспорті». Нормативно-правове регулювання адміністративної відповідальності за проступки на транспорті визначено як сукупність створених уповноваженими суб’єктами нормативно-правових актів, що мають загальнообов’язкове значення при забезпеченні дотримання правових норм, що регулюють експлуатацію та функціонування транспорту засобами адміністративно-деліктного права.Сформульовано визначення понять: «адміністративна відповідальність за проступки на транспорті» як відображення статики та динаміки соціально-правового явища, що відображає негативну реакцію держави на порушення норм права, якими врегульовано правовідносини на транспорті, що формально має вираження у можливості застосування заходів адміністративно-деліктного характеру; «кваліфікація адміністративних проступків на транспорті» як встановлення і процесуальне закріплення точної відповідності ознак, вчинених особою протиправних дій або бездіяльності до ознак складу проступків, на транспорті, яких передбачено нормами адміністративно-деліктного законодавства; «підвідомчість справ про адміністративні проступки на транспорті» як встановлення суб’єктів, у яких компетенція нормативно охоплює повноваження щодо фіксації вчинення адміністративних проступків на транспорті, застосування заходів забезпечення провадження у цій категорій справ, а також розгляду справи по суті із прийняттям рішень про притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті.Розвинуто наукові уявлення щодо виокремлення підстав притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті, де: нормативною підставою буде законодавство, що регулює експлуатацію транспорту, фактичною підставою – вчинення адміністративного проступку, передбаченого положеннями Глави 10 КУпАП, а процесуальною – акт спеціально уповноважених суб’єктів, що розглядають справи про адміністративні проступки на транспорті.^UThe dissertation is the first in administrative science monographic research of administrative responsibility for misdemeanors in transport in terms of defining its theory, regulatory and legal regulation and practice.In the scientific study, a comprehensive analysis of the state of scientific opinion regarding the definition of administrative responsibility for misdemeanors in transport was carried out, its essence and signs were determined. It has been established that the methodology of scientific knowledge of administrative liability for misdemeanors in transport is based on existing doctrinal developments regarding: 1) administrative liability; 2) regulation of social relations in transport; 3) bringing to administrative responsibility for misdemeanors in transport;For the first time, special features characterizing administrative responsibility for misdemeanors in transport have been singled out: the possibility of prosecution exclusively for misdemeanors committed within the framework of legal relations in transport; the possibility of specifying the grounds for administrative liability; the presence of peculiarities of the qualification of administrative offenses in transport; the commonality of these misdemeanors of the generic object and the possibility of their grouping by type of transport; the vast majority of the special subject is the driver of the vehicle or the passenger; specification of individual elements of proceedings in cases of bringing to administrative responsibility with an emphasis on: entities authorized to investigate cases of administrative offenses and make decisions on these cases; evidence that can be used; during the administrative investigation period; possibility of penalty in the form of deprivation of the right to drive a vehicle; the possibility of taking into account certain types of aggravating and mitigating circumstances when imposing administrative fines for administrative offenses in transport.The thesis regarding the correctness of using the term "misdemeanors in transport" instead of the term "offences in transport" is substantiated. The legal regulation of administrative responsibility for misdemeanors in transport is defined as a set of legal acts created by authorized subjects, which are of general obligation in ensuring compliance with legal norms regulating the operation and functioning of transport by means of administrative and tort law.The definition of the concepts: "administrative responsibility for misdemeanors in transport" is formulated as a reflection of the statics and dynamics of a socio-legal phenomenon, which reflects the negative reaction of the state to the violation of legal norms that regulate legal relations in transport, which is formally expressed in the possibility of applying measures of an administrative-delict nature ; "qualification of administrative misdemeanors in transport" as the establishment and procedural confirmation of the exact correspondence of the signs of illegal actions or inaction committed by a person to the signs of misdemeanors in transport, which are provided for by the norms of administrative-delict legislation; "sub-department of cases on administrative offenses in transport" as the establishment of entities whose competence normatively includes the authority to record the commission of administrative offenses in transport, the application of measures to ensure proceedings in this category of cases, as well as consideration of the case on its merits with the adoption of decisions on bringing to administrative responsibility for misdemeanors in transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Акуліч А.В. 
Особливості правового статусу працівника прокуратури як суб'єкта трудового права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / А.В. Акуліч ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 19 с. — укp.

Встановлено, що правовий статус працівник прокуратури є наслідком виникнення трудових, а не адміністративних правовідносин. Зазначено, що констатація факту виникнення трудових відносин не заперечує можливості появи адміністративних. Проаналізовано, що правовідносини, учасником яких є прокурорсько-слідчий працівник, за своїм характером є дуальними. Досліджено, що аргументами на користь віднесення працівників прокуратури до суб'єктів трудового права є свобода волевиявлення щодо реалізації здатності до праці із забезпечення рівного доступу до державної служби, найманий характер праці, можливість припинення трудових правовідносин за власним бажанням, можливість притягнення до дисциплінарної відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х891.9(4УКР)6 п + Х879(4УКР)82 + Х819(4УКР)012.1
Шифр НБУВ: РА372172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Алданов Ю.В. 
Приватизація державного майна як спеціальна підстава набуття права власності: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Ю.В. Алданов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні проблеми, взаємопов'язані з правовідносинами у сфері приватизації державного майна як спеціальної підстави набуття права власності. На підставі аналізу нормативно-правових джерел регулювання приватизації в Україні та законодавства певних іноземних держав, а також основних положень теорії цивільних правочинів і похідних від них зобов'язань висвітлено правовідносини у сфері приватизації й особливості відчуження державного майна на користь суб'єктів приватного права, основні види приватизаційних правочинів, судову практику, що встановилася в Україні впродовж трансформації економіки, а також внаслідок еволюції відносин власності. Обгрунтовано теоретичні положення та практичні рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства України, спрямовані на забезпечення більш раціонального правового регулюванння суспільних відносин щодо спеціальної підстави набуття права власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)911.041 + Х839(4УКР)110.41 + Х839(4УКР)211.12 + У9(4УКР)0-4 +
Шифр НБУВ: РА344855

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Алексійчук М.М. 
Адміністративно-правовий статус міського, районного органу внутрішніх справ: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.М. Алексійчук ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суть адміністративно-правового статусу міського, районного органу, який передбачає порядок реалізації громадянами та юридичним особами їх статусу в адміністративній сфері, процесуальний стан громадянина. Запропоновано визначення поняття адміністративно-правового статусу начальника як комплекс його прав і обов'язків в адміністративно-правових відносинах, зумовлених взаємодією з іншими суб'єктами адміністративного права: органами державної влади та місцевого самоврядування, державними та недержавними організаціями, підприємствами, установами, громадськими об'єднаннями, посадовцями зазначених органів і організацій. Проаналізовано організаційно-штатну побудову структури міських і районних органів внутрішніх справ, їх функції. Проаналізовано компетенцію міських, районних органів у сфері забезпечення громадського порядку, протидії злочинності та розслідування злочинів, які вчиняються на території, що обслуговується. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення адміністративної діяльності персоналу міліції. Наведено пропозиції щодо подальшого вдосконалення чинного законодавства, норми якого регулюють правовідносини начальників міських, районних органів у сфері забезпечення громадського порядку, розкриття злочинів і проведення x14800слідчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.019 +
Шифр НБУВ: РА362805

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Андріїв В. В. 
Правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / В. В. Андріїв ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Доведено, що правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування - це правові зв'язки між суб'єктами страхування, що виражаються у їх взаємних правах та обов'язках, спрямовані на забезпечення захисту застрахованих осіб від соціальних ризиків і на їх компенсацію шляхом надання під час настання страхового випадку виплат і послуг із системи загальнообов'язкового державного соціального страхування, співрозмірних із застрахованим заробітком або іншим доходом, а також шляхом вжиття заходів з попередження соціально-ризикових ситуацій. Правовідносини із загальнообов'язкового державного соціального страхування мають різну галузеву належність: відносини між страхувальником і страховиком з приводу сплати страхових внесків є фінансово-правовими, майнові відносини страховика як юридичної особи належать до категорії цивільного-правових, адміністративними є правовідносини, що складаються за здійснення персоніфікованого обліку в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, зв'язки між страховиком і застрахованим з приводу надання забезпечення з страхування є соціально-забезпечувальними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА382992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Андросов С.М. 
Забезпечення виконання господарських зобов'язань у сфері банківського кредитування: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / С.М. Андросов ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено правові засоби забезпечення виконання господарських кредитно-банківських зобов'язань. До наукового обігу введено нові узагальнюючі терміни - "господарські правовідносини у сфері банківського кредитування" та "господарське правопорушення, вчинене у сфері банківського кредитування", обгрунтовано доцільність їх використання. Запропоновано визначення понять "застава" та "державна гарантія". Систематизовано види забезпечення виконання господарських кредитно-банківських зобов'язань і правопорушень у сфері банківського кредитування, а також детермінанти господарського кредитно-банківського правопорушення. Обгрунтовано необхідність подальшого формування нормативно-правової бази щодо регулювання бюро кредитних історій. Визначено порядок застосування застави та державної гарантії. Розроблено пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства України в частині регулювання відносин з забезпечення виконання господарських кредитно-банківських зобов'язань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)921.230.46 + Х839(4УКР)208 +
Шифр НБУВ: РА356724

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Андрушко А.В. 
Виникнення трудових правовідносин з державними службовцями: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / А.В. Андрушко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Доведено, що особливість службово-трудових правовідносин зумовлюється змістом праці державних службовців, яка полягає у реалізації ними організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій у межах компетенції державних органів і виникненні управлінських правовідносин. Запропоновано доповнити Кодекс законів про працю України нормами, які б визначали державних службовців як окрему категорію працівників, права та обов'язки яких, окрім трудового законодавства, встановлюються спеціальними нормативними актами. Аргументовано, що умовами виникнення трудових правовідносин з державними службовцями є конкурс, стажування, кадровий резерв, а підставами - трудовий договір (контракт), вибори, призначення. Стверджено, що конкурс, стажування та кадровий резерв державної служби необхідно розглядати як окремі правовідносини, умову виникнення трудових правовідносин з державними службовцями, гарантію забезпечення органу державної служби висококваліфікованими фахівцями, гарантію реалізації права громадян на рівний доступ до державної служби, юридичну процедуру, структуровану за певними етапами. Визначено, що конкурс - один з правових способів раціонального добору кадрів, метою якого є обрання найкращого з учасників на заміщення вакантної посади до органу державної служби за встановленими критеріями. Обгрунтовано, що рішення конкурсної комісії має для керівника рекомендаційний, а не обов'язковий характер. Зроблено висновок, що у випадку відсторонення державного службовця від виконання повноважень за посадою заробітна плата не виплачується.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1 + Х879(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА323298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Апанасенко К. І. 
Дозвільні правовідносини у сфері господарювання: проблеми теорії і практики. / К. І. Апанасенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню концепції дозвільних правовідносин у сфері господарювання як різновиду організаційно-господарських правовідносин та розробці науково аргументованих пропозицій по вдосконаленню норм дозвільного законодавства у сфері господарювання.У роботі досліджено теоретичні передумови формування й історію становлення законодавства про дозвільні відносини у сфері господарювання. Проаналізовані теоретичні й практичні аспекти використання такого засобу державного регулювання господарської діяльності, як видача й анулювання (скасування, зупинення та продовження строку дії) дозвільних документів. Обґрунтовано самостійність дозвільних правовідносин у сфері господарювання в числі інших організаційно-господарських правовідносин. Досліджені особливості й складові структури дозвільних правовідносин у сфері господарювання. З'ясовано правову природу, класифіковано права за дозвільними документами. Досліджено теоретичні й прикладні питання їхньої об'єктоздатності, оборотоздатності.Проаналізовано систему джерел правового регулювання дозвільних відносин у сфері господарювання, практику застосування норм дозвільного законодавства у сфері господарювання та відповідну практику Європейського суду з прав людини. Досліджено актуальний стан правового регулювання дозвільних відносин у деяких сферах державного регулювання господарювання, а саме: державної митної справи і зовнішньоекономічної діяльності, сферах екології, містобудування, охорони культурної та археологічної спадщини, на ринках фінансових послуг. Обґрунтовані законодавчі пропозиції по вдосконаленню норм дозвільного законодавства у сфері господарювання.^UThe thesis is devoted to a substantiation of a conception of permissive legal relations in a sphere of an economic work as a kind of organizational economic legal relations and development of science-based propositions for an improvement of legal regulation of permissive relations. Theoretical preconditions of the formation and a history of the development of a legislation about permissive relations in a sphere of an economic work were investigated. Theoretical and practical aspects of using of such instrument of the state regulation of the economic work as giving and cancellation (abolition, suspension or extension of an effect) of permits were analyzed. Autonomy of permissive legal relations in a sphere of an economic work among other organizational economic legal relations was substantiated. Peculiarities and elements of structure of permissive relations in a sphere of an economic work were investigated. The legal nature of rights providing by permissive documents is indentified, these rights are classified. Theoretical and applied aspects of their objectability and tradability were investigated. The system of sources of legal regulation of permissive relations in a sphere of an economic work, a practice of an application of norms of permissive legislation in a sphere of an economic work and an appropriate practice of European Court of Human Rights were analyzed.The actual legal regulation of permissive relations in some fields of the state economic regulatory are investigated. There are such fields as the state custom politics and foreign economic activity, ecology and town planning, defense of cultural and archeological heritage, financial markets. The legislative propositions for the improvement of permissive legislation in a sphere of an economic work were scientifically substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Астапенко О.В. 
Витребування та подання предметів і документів як способи збирання доказів на досудових стадіях кримінального процесу: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / О.В. Астапенко ; Нац. акад. прокуратури України. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження проблем витребування та подання предметів і документів на досудових стадіях кримінального процесу. Сформульовано визначення понять витребування та надання предметів і документів, розкрито їх юридичну природу. Проаналізовано правовідносини, які виникають під час реалізації цих процесуальних дій, визначено права й обов'язки сторін. Доведено, що відсутність правової регламентації досліджуваних способів збирання доказів негативно впливає на судову та слідчу практику. Зроблено висновок про універсальність витребування та подання як окремих способів збирання доказів. Показано відмінність витребування від подання, розкрито роль у кримінальному процесі даних способів збирання доказів. Наведено пропозиції щодо удосконалення норм чинного кримінально-процесуального законодавства про регулювання проблемних питань збирання доказів. Розроблено зразки процесуальних документів, які доцільно складати за результатами провадження даних процесуальних дій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)722.071 + Х894.9(4УКР)24 +
Шифр НБУВ: РА368154

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Атаманова Ю.Є. 
Основні проблеми системного господарсько-правового регулювання відносин в інноваційній сфері: автореф. дис... д-ра юрид. наук : 12.00.04 / Ю.Є. Атаманова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2009. — 37 с. — укp.

Узагальнено та запропоновано нове розв'язання наукової проблеми, що полягає в розробленні концептуальних та методологічних засад системного господарсько-правового регулювання відносин в інноваційній сфері, а також оптимізації механізму та засобів господарсько-правового забезпечення реалізації інноваційної політики держави. Досліджено правову природу та особливості інноваційних відносин, а також сформульовано їх визначення. Обгрунтовано, що інноваційні правовідносини мають комплексний характер, об'єднуючи низку простих, однорідних відносин, які складаються протягом здійснення інноваційного циклу. Проаналізовано зміст та з'ясовано ознаки інноваційної діяльності. Розглянуто сутність та особливості об'єктів інноваційної діяльності, запропоновано їх авторські визначення. Досліджено питання щодо співвідношення інновацій та об'єктів права інтелектуальної власності. Встановлено основні функції та необхідні для їх реалізації властивості інновацій, на основі яких визначено, які об'єкти права інтелектуальної власності є базовими елементами інновацій, а які - допоміжними. Запропоновано за методологічну основу правового регулювання відносин в інноваційній сфері з метою забезпечення системного підходу використати структуру національної інноваційної системи, під функціонування якої складаються: відносини, які виникають у процесі реалізації інноваційного циклу; відносини, які виникають під час взаємодії з інноваційною структурою; відносини, які складаються на інноваційному ринку. Обгрунтовано, що основним завданням інноваційної політики держави має бути визнано формування, ефективне функціонування та забезпечення стійкого розвитку національноїінноваційної системи, щодо якої держава виконує забезпечувальну, координаційну та контрольну функції. Запропоновано, на основі систематизації законодавства про інноваційну діяльність, розробити та прийняти комплексний нормативно-правовий акт, який стане правовою основою державної інноваційної політики та центральною ланкою системи інноваційного законодавтсва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)120.0 + Х839(4Укр)31 + У9(4Укр)0-55 +
Шифр НБУВ: РА364929

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Афанасьєва Л.В. 
Аліментні правовідносини в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Л.В. Афанасьєва ; Нац. юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено та обгрунтовано поняття "сімейне правовідношення", "аліментне зобов'язання". На базі законодавчого визначення поняття "сім'я" проаналізовано співвідношення кола членів сім'ї та суб'єктів аліментних правовідносин. Розроблено ряд науково-теоретичних положень, які стосуються правового регулювання аліментних відносин з урахуванням нововведень, передбачених у новому Сімейному кодексі України. Розглянуто в комплексі аліментні зобов'язання подружжя, батьків і дітей, інших родичів, свояків, фактичних вихователів (вихованців). На підставі аналізу нормативно-правових актів шлюбно-сімейного законодавства та судової практики розроблено конкретні пропозиції щодо вдосконалення правового регулювання аліментних відносин і рекомендації для правозастосовчих органів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)7 +
Шифр НБУВ: РА323583

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ахмач Г.М. 
Договірні правовідносини членів сім'ї: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Г.М. Ахмач ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено систематизацію сімейно-правових договірних зобов'язань за участю подружжя й інших членів сім'ї та родичів, надано рекомендації з вдосконалення відповідних положень чинного законодавства. Запропоновно власний варіант визначення поняття "сім'я" у юридичному значенні. Зроблено висновок щодо необхідності доповнення Сімейного кодексу України окремими статтями, що регулюють способи забезпечення виконання зобов'язань. Наведено деталізацію та надано загальну характеристику сімейно-правовим договорам, що укладаються з приводу нематеріальних благ. Зроблено висновок щодо необхідності виділення сімейно-правових договірних зобов'язань в системі договірного права України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)70 + Х839(4УКР)21:Х837 +
Шифр НБУВ: РА368736

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Бєлова Ю. Д. 
Цивільні правовідносини щодо персональних даних / Ю. Д. Бєлова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене аналізу особливостей цивільних правовідносин щодо персональних даних та вирішення комплексу теоретичних і практичних проблем, пов'язаних із цивільно-правовими аспектами статики та динаміки персональних даних; розроблення конкретних пропозицій та рекомендацій щодо удосконалення правового регулювання цивільних відносин, пов'язаних із персональними даними. У першому розділі зазначено, що персональні дані є нематеріальними благами, оскільки не належать до предметів матеріального світу, не мають матеріальної (фізичної) субстанції, не мають геометричних форм, розмірів, кольору тощо. Попри нематеріальну природу персональні дані можуть бути збережені на матеріальних носіях (у формі картотек персональних даних) або відображені в електронному вигляді (база персональних даних в електронній формі). При цьому персональні дані, будучи інформацією, водночас виступають об'єктом особистих немайнових прав (особистим немайновим благом). Персональні дані як особисте немайнове благо характеризується немайновою природою, хоча, в силу сучасного рівня розвитку матеріальної та духовної культури, соціально-економічних відносин та інформаційного простору, об'єктивно можуть набувати майнової цінності. При цьому відомості про фізичну особу самі по собі залишаються немайновими благами, оскільки не створюються в процесі виробництва та не мають грошової оцінки. Майнова же цінність персональних даних може бути обумовлена особистістю індивіда (наприклад, загальновідомої особи) або створюватись в процесі їх обробки.У другому розділі наголошено, що право на персональні дані належить до основоположних прав людини, прояв якого в цивільних правовідносинах обґрунтований теорією горизонтальної дії прав людини. Законодавство повинно забезпечувати пропорційність між правом на персональні дані та правом на свободу висловлювання думок та інформації, у тому числі, щодо обробки персональних даних для журналістських цілей та академічної, художньої та літературної свободи.У третьому розділі зазначено, що згода суб'єкта персональних даних є проявом можливості вільно визначати свою поведінку в сфері особистого життя, яка спрямована уповноважити володільця персональних даних на їх подальшу обробку та забезпечує контроль суб'єкта персональних даних за їх обробкою.^UThesis for a Philosophy Doctor Degree in specialty 081 Law. Leonid Yuzkov Khmelnytskyi University of Management and Law of Khmelnytskyi Regional Rada, Khmelnytskyi, 2021. The thesis is dedicated to analysis of peculiarities of Civil and Law Relationships on Personal Data, and to resolving of complex of theoretical and practical issues that are related to Civil and Law aspects of statics and dynamics of Personal Data. Development of specific suggests and recommendations on improvement of Law regulation of Civil and Law Relationships in the field of Personal Data are included into the subject of the thesis too.There is emphasized in introduction, that acceleration of informatization processes acquires extraordinary features in current Postmodern Civilization. Digital innovation changes a quality of society life and, moreover, impacts on the following stage of human evolution. Formation of new feature of «digital» human personality is caused by radical changes; and it only deepens various aspects of the protection of her freedom, inviolability and dignity. Significance of safety and protection of information flows and data bases that are formed by them is growing. The first section states that Personal Data are intangible assets as they are not a part of tangible world, do not have material (physical) substance, and do not have geometric shapes, sizes, colors, etc. Simultaneously with intangible nature, Personal Data can be saved on tangible media (as a Personal Data files) or displayed electronically (Personal Data Digital Base). At the same time, Personal Data are an object of Personal Intangible Rights (Personal Intangible Assets) as they are information. Personal Data as Personal Intangible Assets has intangible nature; however, they can objectively acquire property value according to current level of development of tangible and intangible culture, social and economic relationships and informational space. Herewith, information about an individual in itself remains an intangible asset as they are not created in the process of production and do not have money value. Tangible value can be caused by personality of a person (for instant, well-known person) or can be created at the processing of Personal Data. Despite the inseparability of Personal Data as Personal Intangible Assets, they are characterized as isolated with the help of Data Object (information about a specific individual), quantitative and qualitative Data Content (composition of Personal Data which are in processing), and external form (electronic form and / or files). Personal Data are included into objective Intangible Assets that are expressed as an objective form accessible to the human senses. Objectivity shows an external – as for subject – character of Personal Data. In turn, the objectified form of Personal Data creates opportunity of its using separated from a person-holder (Personal Data Subject). The mentioned above indicates the separation of such data.Personal Data as Personal Intangible Assets has such features: 1) separation; 2) objectivity; 3) separation of Personal Data Rights; 4) economic value; 5) have features of goods; 6) ability to be involved into economic turnover. There is concluding that concept of «Personal Data» meets European standards declared in international legislation, in general. Herewith, concept of «Personal Data» in national legislation is involved from Directive 95/46 /EU. The composition of the concept of «Personal Data» consists of four signs. They are: 1) information or a set of information (including any information about a person); 2) Personal Data are related directly or indirectly to individual («about individual»); 3) a subject of Personal Data is a person regardless of his / her citizenship, permanent residence or other legal relationship with the state; an individual is identified (in a group of persons he / she is «distinguished» from other members of the group or can be specifically identified based on the circumstances of each case); 5) personal information acquires the legal regime of Personal Data with the beginning of Personal Data Processing. Personal Data Processing is any action or set of actions, such as collection, registration, accumulation, storage, adaptation, change, renewal, use and distribution (distribution, sale, transfer), depersonalization, destruction of Personal Data, including with the use of information (automated) systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Барабаш Ю.Г. 
Парламентський контроль в Україні: проблеми теорії та практики: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / Ю.Г. Барабаш ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено правову природу та інституціональний механізм парламентського контролю, висвітлено його принципи та функції, розглянуто види, форми і стадії, а також правовідносини в даній сфері. Визначено місце контрольної функції в системі основних напрямків діяльності Верховної Ради України. Проаналізовано такі форми парламентського контролю, як парламентські слухання, імпічмент Президента України, оголошення недовіри Кабінету Міністрів України, парламентське розслідування та запропоновано напрямки їх удосконалення. Розглянуто форми контрольної діяльності народного депутата України та внутрішнього парламентського контролю. Охарактеризовано діяльність Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Рахункової палати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)62-93 +
Шифр НБУВ: РА329080

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Башурин Н. Я. 
Науково-технічна інформація як об'єкт цивільних правовідносин. / Н. Я. Башурин. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена теоретико-правовому дослідженню наукових позицій, ідей та підходів до визначення правового регулювання науково-технічної інформації як об'єкта цивільних правовідносин, адаптації європейського законодавства у сфері інформаційного права та права інтелектуальної власності до національних нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини, котрі виникають з приводу науково-технічної інформації. Також у роботі розглядається поняття та специфічні особливості науково-технічної інформації, її співвідношення з суміжними об'єктами цивільного права, а також види науково-технічної інформації.У дисертації на підставі аналізу наукових напрацювань вказується на комплексний характер науково-технічної інформації як об'єкта цивільних правовідносин, у зв'язку з чим за різних умов науково-технічна інформація може регулюватися нормами різних галузей права, з пріоритетністю застосування приватноправового інструментарію.Імплементація в національну правову площину положень європейського законодавства в частині НТІ стосується таких напрямків як: 1) оцифрування результатів науково-технічної діяльності, що перейшли у суспільне надбання; 2) відтворення і трансляція результатів творчої та науково-технічної діяльності за допомогою технічних засобів з метою публічної презентації.У роботі визначено специфічні ознаки науково-технічної інформації, серед яких: 1) це відомості, отримані в результаті окремих сфер діяльності – науки та техніки; 2) перебуває у відкритому доступі, за загальним правилом, з можливістю в окремих випадках бути в обмеженому чи закритому доступі; 3) регулюється та охороняється нормами цивільного права за умови її об'єктивізації; 4) при наявності у ній ознак об'єкта права інтелектуальної власності на неї поширюються норми законодавства у сфері інтелектуальної власності. Виходячи з цих ознак, виведено визначення науково-технічної інформації як відомостей та/або даних про вітчизняні чи зарубіжні досягнення науки, техніки і виробництва, одержані в ході науково-технічної, науково-дослідної, дослідно-конструкторської, проектно-технологічної, виробничої та іншої діяльності, які можуть бути збережені на будь-яких носіях інформації і, набувши матеріального виразу чи електронної форми, мають здатність набувати ознак об'єкта майнових та/або зобов'язальних відносин, або об'єкта права інтелектуальної власності, відповідаючи при цьому ознакам новизни, оригінальності і творчого характеру.^UThe dissertation is devoted to theoretical and legal research of scientific positions, ideas and approaches to definition of legal regulation of scientific and technical information as an object of civil legal relations, adaptation of the European legislation in the field of information law and intellectual property law to the national normative legal acts regulating legal relations, arise in connection with scientific and technical information. The author also considers the concept and specific features of scientific and technical information, its relationship with related objects of civil law, as well as types of scientific and technical information.The dissertation on the basis of the analysis of scientific developments indicates the complex nature of scientific and technical information as an object of civil law, in connection with which under different conditions scientific and technical information can be regulated by different branches of law, with priority of private law tools.The implementation in the national legal plane of the provisions of European legislation in terms of STI relates to such areas as: 1) digitization of the results of scientific and technical activities that have passed into the public domain; 2) reproduction and translation of the results of creative and scientific and technical activities with the help of technical means for the purpose of public presentation.The investigation identifies specific features of scientific and technical information, including: 1) information obtained as a result of certain areas of activity - science and technology; 2) it is in open access, as a general rule, with the possibility in some cases to be in limited or closed access; 3) it is regulated and protected by the norms of civil law under the condition of its objectification; 4) in the presence of signs of the object of intellectual property rights, the norms of the legislation in the field of intellectual property apply to it. Based on these features, the definition of scientific and technical information as information and / or data on domestic or foreign achievements of science, technology and production, obtained during scientific and technical, research and development, design and technological, production and other activities that can be stored on any media and, having acquired a material expression or electronic form, have the ability to acquire the characteristics of the object of property and / or obligation, or the object of intellectual property rights, while meeting the characteristics of novelty, originality and creativity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського