Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (204)Книжкові видання та компакт-диски (29)
Пошуковий запит: (<.>K=ПІКТОГРАМИ$<.>+<.>K=АБРЕВІАТУРИ$<.>+<.>K=ГОТЕЛІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія: Будівництво   
1.

Карасьова О.М. 
Архітектурно-планувальна організація малих готелів в умовах природних комплексів: автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.02 / О.М. Карасьова ; Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено архітектурно-планувальну організацію малих готелів за умов природних комплексів - національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, біосферних заповідників. Узагальнено досвід проектування, будівництва й експлуатації споруд і виявлено сучасні тенденції та фактори, що впливають на їх розташування та формування. Запропоновано визначення терміна "екоготель" - природоорієнтованого закладу зі зменшеним впливом на навколишнє середовище. Розроблено класифікацію з урахуванням екологічних чинників. Уточнено планувальні параметри основних приміщень екоготелю. Визначено взаємозв'язки та склад функціональних елементів готельного закладу, що залежно від місткості, містобудівних, екологічних і економічних умов може мати скорочений, стандартний і розширений характер. Визначено основні екологічно доцільні принципи розташування, рішень генерального плану й об'ємно-планувального рішення готелів - принципи екологічності, естетичності, контактності. Запропоновано об'ємно-планувальні прийоми забезпечення виявлених принципів. Наведено способи досягнення естетичної виразності, що базуються на увиразненні зв'язку з культурним і природним наповненням території, а також застосуванні екологічних матеріалів і конструктивних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н711.33-022.5 +
Шифр НБУВ: РА365499

Рубрики:

      
2.

Вишневська Г.Г. 
Еволюція сфери гостинності міста Києва другої половини XIX - початку XX століття в контексті розвитку українського туризму: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.06 / Г.Г. Вишневська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Визначено складові сфери гостинності м.Київ. Висвітлено характер її еволюції у взаємозв'язку зі становленням та розвитком туризму як нової соціокультурної практики в Україні другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні види масових подорожей в Україні, наявність яких зумовлює формування мережі закладів гостинності, що надають послуги відповідним категоріям подорожуючих і які за умов розвитку капіталізму в Україні та спричиненого ним національно-культурного відродження зберігаються (зокрема паломництво) або трансформуються (подорожі з торгівельною метою, краєзнавчі екскурсії) у нові форми, які набувають ознак туризму: ділового й історико-культурного. Охарактеризовано м.Київ як соціокультурну атракцію. Показано його роль як духовного та релігійного центру православ'я у контексті паломництва та релігійної гостинності. Визначено вплив, який Київ здійснив на становлення та розвиток ділового й історико-культурного туризму, еволюцію світської гостинності. Проаналізовано релігійні та світські заклади гостинності як основні складові сфери гостинності міста. Досліджено кількісну та якісну еволюцію київських готелів та інших закладів тимчасового розміщення, закладів харчування. Визначено поступальний характер цієї еволюції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(4УКР)г +
Шифр НБУВ: РА358594

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бунтова Н.В. 
Кадрове забезпечення готельного господарства України: проблеми та шляхи їх вирішення: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / Н.В. Бунтова ; НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено, узагальнено та розв'язано соціальні й економічні проблеми розвитку й ефективного використання кадрового потенціалу готельного господарства за умов ринкової трансформації економіки України. Розвинуто теоретико-методологічні основи дослідження кадрового забезпечення, обгрунтовано принципи формування й ефективного використання персоналу підприємств готельного господарства. Удосконалено методологічні та методичні засади прогнозування зайнятості населення у готельній сфері. Здійснено комплексне оцінювання трансформаційних процесів формування системи кадрового забезпечення готельного господарства України. Розроблено й апробовано методику розрахунку нормативів чисельності працівників для готелів різних категорій і професійно-кваліфікаційних груп. На цій основі побудовано прогноз перспективної чисельності персоналу готельного господарства на період до 2015 р. Запропоновано стратегію кадрового забезпечення розвитку індустрії гостинності та напрямки вдосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації готельного персоналу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.357-640 +
Шифр НБУВ: РА359770

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шаповал О.В. 
Комунікативно-стильові параметри вторинної номінації в газетно-журнальній публіцистиці 80 - 90-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.В. Шаповал ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 19 с. — укp.

Визначено комунікативно-стильові параметри вторинної номінації у мові газетно-журнальної публіцистики за конструктивним принципом організації мови преси - чергування стандарту та експресії, запропоновано розрізняти вторинні номінації - образні та безобразні, а їх форми, відповідно - як різного типу абревіатури, перифрази, фразеологізми, метафори, метонімії, оксиморони, порівняння, соціально конотовані акроніми, індивідуальні назви об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури суспільства. Проаналізовано структурно-семантичні та функціональні комунікативні параметри кожної з форм вторинної номінації, установлено їх специфіку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-715 +
Шифр НБУВ: РА325801

      
5.

Денисенко М.В. 
Навчання учнів початкової школи техніки читання англійською мовою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Денисенко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2005. — 26 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та розроблено методику навчання учнів початкової школи техніки читання англійською мовою з використанням піктограм і кольорової сигналізації - засобів навчання, які забезпечують процес навчання техніки читання з перших уроків англійської мови. Відзначено, що завдяки піктограммам та кольоровій сигналізації мовні абстракції стають для молодших школярів доступними через те, що за їх використання враховуються особливості сприймання та рівень розвитку мислення учнів даної вікової групи і забезпечуються розуміння та запам'ятовування ними правил читання та безпомилкове установлення графемно-фонемних відповідностей. Запропоновано піктограми, а також визначено зручночитабельні кольори для кодування графічних символів. Наведено підсистему вправ для навчання учнів початкової школи техніки читання англійською мовою з використанням зазначених способів навчання та без них. З залученням розробленої методики створено два навчальних посібника з англійської мови для учнів початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911.331 +
Шифр НБУВ: РА336009

Рубрики:

      
6.

Тепляков М.М. 
Психосемантичний аналіз ефективності засобів комунікативного впливу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М.М. Тепляков ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено поняття "ефективність" як соціальну характеристику, що включає особистісні, суспільні, національні, етичні та інші аспекти, а також поняття "ефект" - як об'єктивну властивість будь-якої взаємодії. Теоретично проаналізовано поняття "мораль", "моральність" з позиції діяльнісного підходу до свідомості (як предмет загальної психології). Переглянуто існуючі раніше парадигми комунікативного процесу та перенесення акценту з "суб'єкт-об'єктних" на "суб'єкт-суб'єктні", де одержувача інформації (реципієнта) вже наділяли активною позицією, що впливає на сам процес породження та передачі інформації. Теоретично обгрунтовано зміну абревіатури ЗМІ (засоби масової інформації) на ЗМК (засоби масової комунікації). Теоретично та експериментально досліджено психосемантику неповнолітніх правопорушників, що дозволяє розкрити ряд принципових особливостей, які в процесі судочинства можуть відігравати вирішальне значення для класифікації конкретної протиправної дії в межах Карного кодексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.411-997 + Ю701.3 + Ч62 в05
Шифр НБУВ: РА321116

Рубрики:

      
7.

Свида І.В. 
Регіональні механізми розвитку готельного бізнесу в умовах ринкової економіки (на матеріалах Закарпатської області): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.05 / І.В. Свида ; Держ. вищ. навч. закл. "Ужгород. нац. ун-т". — Ужгород, 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоертико-методологічні та прикладні засади формування регіональних механізмів розвитку для підприємств готельного бізнесу. Проаналізовано діяльність вітчизняних готелів, розглянуто основні проблеми, тенденції та перспективи розвитку готельного бізнесу, обгрунтовано шляхи зниження загроз для подальшого ефективного функціонування галузі. На підставі результатів маркетингового дослідження й SWOT-аналізу ринку готельних послуг Закарпаття розроблено регіональні механізми розвитку галузі, впровадження яких дозволяє комплексно вирішувати проблеми адаптації готельних підприємств до нових умов господарювання та підвищити рівень їх функціонування до європейських стандартів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ЗАК)684.413.57 + У9(4УКР-4ЗАК)441.357 +
Шифр НБУВ: РА361331

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Поточняк Я. В. 
Моделі, методи та інформаційна технологія створення словників предметної області для побудови інформаційних систем / Я. В. Поточняк. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – моделювання предметної області інформаційних систем. Метою дисертаційної роботи є скорочення часу на побудову словника предметної області (СПО) та підвищення його повноти у технологіях створення інформаційних систем (ІС). Запропоновано математичну модель терміна, яка визначає можливу кількість слів у терміні, межі терміну, опорні слова та їх розташування. Вдосконалено метод виділення термінів з документів, що представляють предметну область ІС. Метод дозволяє розшифрувати абревіатури та врахувати міжфразові зв'язки, що підвищує повноту словника та уточнює частотні характеристики термінів. Розроблено метод автоматизованого визначення тлумачень термінів за рахунок пошуку їх дефініцій у документах, що аналізуються, а також виконується пошук у зовнішніх тлумачних словниках. Створено інформаційну технологію побудови СПО. Розроблено метод спілкування користувача з реляційною базою даних на природній мові, заснований на побудові словника для існуючої реляційної бази даних, який дає змогу скоротити час на отримання інформації з ІС.^UThe main goal of the dissertation work is to decrease the time for building a domain dictionary and increasing it fullnesses in technology of creation information systems. Proposed mathematical model of terms, which defines possible number of words in the term, term ranges, key words and their location. Improved a method of selecting terms in a document, which are defining domain area of information system. The method allows to unscramble abbreviations and take into account inter-phrase connections, increases fullness of the dictionary and clarifies frequency characteristics of the terms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Гапоненко С. О. 
Маркетингові стратегії підприємств готельного бізнесу. / С. О. Гапоненко. — Б.м., 2021 — укp.

Визначено сутність та значення стратегії для розвитку підприємства, виявлено місце маркетингової стратегії серед інших функціональних стратегій. Обґрунтовано новий напрям стратегічного планування та введено економічну категорію «глобалізаційна стратегія». Доповнено концепції глобалізації новим вектором – «глобалізаційний маркетинг». Розкрито сутність поняття «готель». Доведено, що діяльність готелів пов'язана із розвитком індустрії гостинності. Сформульовано визначення поняття «гостинність» та його основні концептуальні вектори (ресурсний, управлінський, трудовий, маркетинговий, фінансово-економічний, соціальний, морально-етичний, глобалізаційний).Доповнено класичний маркетинговий комплекс «4 P» складовою «1 G (Globalization)». Визначено, що життєвий цикл розвитку готельного бізнесу є глобальним лагом, обґрунтовано, що у 2008 р. готельний бізнес виходить на новий етап розвитку – «бінарний самобутністно-глобалізаційний».Виявлено, що на ринку готельних послуг в Україні функціонують такі основні організаційні типи підприємств: міжнародні готельні мережі, національні готельні мережі, садиби (колиби), Wellness- та SPA- комплекси, незалежні готелі середнього сегменту. Проведено діагностику маркетингового середовища, визначено переваги та недоліки розвитку міжнародних мереж для різних стейкхолдерів. На основі анкетного опитування виявлено споживчі пріоритети при виборі готелів та побудовано відповідні функції для готелів, орієнтованих на бізнес-сегмент та дозвілля і відпочинок. За допомогою кластерного аналізу сформовано відповідні групи за регіональним принципом та обґрунтовано маркетингові стратегії для підприємств готельного бізнесу різних організаційних типів.Запропоновано підхід щодо побудови глобалізаційного стратегічного маркетингового профілю підприємств готельного бізнесу (УГСМПГ), який у поєднанні із показниками маркетингового потенціалу регіонів (МПР) дозволяє побудувати матрицю «Маркетинговий профіль – потенціал». Визначено положення підприємств готельного бізнесу та сформовано відповідні стратегії. Обґрунтовано стратегії диджиталізації для різних типів готельних підприємств. Ключові слова: маркетингова стратегія, готель, готельний бізнес, глобалізація, маркетинговий профіль, стратегія диджиталізації^UClassical and modern approaches to understanding the nature and importance of strategy for enterprise development have been generalized. A new approach to understanding the essence and supplement of the category «strategy» content has been suggested. The main accents in scientific concepts on the category «strategy» have been considered: plan, action, process, model, means, tool, principle, position, perspective, approach, reception, program, view, concept, template, standard, direction, course, decision. These accents have been supplemented by the following: vector, landmark, path, leadership, pattern, mechanism, catalyst, means of association, managerial influence, means of control, postulate, basis, basis, and determinant. The conceptual model of enterprise strategy, which is the basis for marketing strategy, has been built.The new direction of strategic planning has been substantiated. It has been proposed to introduce the category «globalization strategy». The globalization is revealed in such areas as international integration, development of information and communication systems, internationalization, the activities of TNCs and international organizations. It has been substantiated that these areas need to be supplemented with a new vector of «globalization marketing». This is the newest direction of marketing, and is based on the principles of consumers values unification formed in the world, and involves the promotion of goods and services regardless of level (local, regional, national, international, global) taking into account the unified globalized needs of consumers through marketing.It is substantiated that the hotel is a commercial enterprise, which, on the one hand, is a subject of hotel business, and on the other hand, is an element of socio-economic infrastructure of the city and state, and is designed primarily for temporary accommodation in accordance with national and international standards, also providing additional services (recreation, beauty, SPA, Wellness, sports, business and other events). The hotel acts as a carrier of the brand of the city (state), cultural, informational, tourism and advertising center. The category «hospitality» definition and its main conceptual vectors have been formulated. The expediency of supplementing the classic marketing complex «4 P» with the component «1 G (Globalization)» has been justified.Trends in the development of the hotel business have been studied. The number of hotels in 2020 was 728 units, which is 252 establishments, or 25.7 %, less than in 2016. The market of hotel services in Ukraine has the following main organizational types of enterprises: international hotel chains, national hotel chains, estates (huts), Wellness and SPA complexes, independent hotels of the middle segment. The diagnosis of the marketing environment has been carried out. It has been identified the advantages and disadvantages of developing international chains for different stakeholders. On the basis of the questionnaire, consumer priorities of choosing hotels have been identified. With the help of cluster analysis, the relevant groups have been formed according to the regional principle and the marketing strategies for the hotel business enterprises of different organizational types have been substantiated.It has been found that the star classification of hotels is the most popular in Ukraine and in the world. However, the client's choice of the appropriate hotel is based on many criteria. It is advisable to divide the classification features of hotel enterprises into two groups (organizational and economic, consumer and functional). This allowed forming a generalized globalized strategic marketing profile of hotel business enterprises (GGSMPG) to identify and develop a marketing strategy. The combination of methodological approaches to the creation of GGSMPG and the marketing potential of the regions (MPR) allowed building a matrix «Marketing profile – potential». The position of hotel business enterprises has been determined and appropriate strategies have been formed. The digitalization strategy of hotel enterprises has been offered. For all types of hotels, a digital marketing strategy is appropriate. In addition, each type of hotel business requires a unique direction of digital strategy, which will accentuate the uniqueness of the enterprise and form the consumer's value of receiving an exceptional hotel service.Keywords: marketing strategy, hotel, hotel business, globalization, marketing profile, digitalization strategy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Кравець О. І. 
Молодіжні соціолекти в лінгвокультурному середовищі Японії: словотвірний та функційний аспекти: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / О. І. Кравець. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації розроблено новий підхід до дослідження способів словотвору молодіжних соціолектів та їхнього функціонування в мережевому просторі з обґрунтуванням такого мовного утворення як цілісного та невід'ємного складника лексичної системи сучасної японської мови, що впливає на її інноваційні процеси у словотворі і семантиці.Запропоновано визначення молодіжного соціолекту як варіанта загальнонаціональної мови, що репрезентує світосприйняття, культурний досвід та моделі комунікативної поведінки молоді, детермінованого низкою соціолінгвістичних змінних з провідним параметром віку. Творення молодіжних соціолектів детерміновано такими соціолінгвальними параметрами, як соціальний тип, мовна спільнота, соціолінгвальні змінні віку, професії, статі, класу, статусу, належності до певної субкультури, що є критеріями класифікації соціолектів на стратифікаційні підмови.У розробці комплексної інтегративної методики дослідження використано інструментарій сучасних соціолінгвістичних методів і спеціальних методів та прийомів лінгвістики, у тому числі метод деривативного аналізу, формально-структурні прийоми аналізу за безпосередніми складниками, структурно-семантичного компонентного аналізу, елементи ономасіологічного аналізу, прийоми аналізу абревіатур і акронімів, метод концептуальної інтеграції, зіставного і стилістичного аналізів, прагмалінгвістичні методики, метод кількісних підрахунків, метод словникових дефініцій і етимологічного аналізу, а також метод соціолінгвістичного інтерв’ювання і анкетування.виявлено найпоширеніші способи й моделі словотворення у японських молодіжних соціолектах та здійснено їхньої класифікацію; продуктивні дієслівні, іменникові, прикметникові і прислівникові афікси; типи твірних одиниць за їхню частиномовною належністю і походженням, особливості граматичних процесів, що відбуваються у японському молодіжному словотворі під час поєднання афіксів з твірними словами, а також морфологічні і семантичні трансформації похідних слів-новотворів; встановлено значення, які надають афікси похідному слову.Обґрунтовано, що найпоширенішими способами словотворення у японських молодіжних соціолектах є скорочення, афіксація, англомовні запозичення, словоскладання, творення одиниць непрямої номінації і похідних, що ґрунтуються на прийомі словотвірної мовної гри.Скорочення ґрунтується на усіченні одного, двох і більше складників простого або складного слова, етикетних висловів, вільних сполучень і фразеологізмів відповідно до різнокомпонентних абревіатурних моделей, що реалізують принцип мовної економії і прагнення молоді до стислості, екпресивності, емотивності.Установлено, що найпродуктивніші ініціальні абревіатури як латинізація літер повнозначних власне японських лексем і англомовних запозичень представлені "стилем KY" за моделлю усічення кінцевої частини вихідного слова. Скороченню через редукцію дієслівного суфіксу 〜ら найчастіше підпадають дієслова з двома або трьома морами, рідше – з п’ятьма-шістьма морами.Визначено, що найпоширенішою моделлю деривації у молодіжних соціолектах, що зумовлює їхню своєрідну граматику, суфіксальний спосіб за допомогою дієслівних суфіксів ることば, 〜する, 〜つく; прикметникових суфіксів 〜い, ~げ, ~っぽい, у тому числі суфіксів ступеню ~フル і ~レス, вираження стану 〜てる і "родовидових зв’язків" ~系; іменникових суфіксів 〜さ, ~み, гонорифічних суфіксів ввічливості 君, ちゃん, 男, які є маркерами ввічливості; запозичених англійських суфіксів ~ing, ~ee, ~er, суфіксу ~チック, що співвідноситься з японським ~的. Визначено, що процеси запозичення іншомовних слів відзначені такими особливостями, як творення синонімів-дуплетів, інкорпорація неологізмів, формування акронімів, вихідні конститутивні одиниці яких можуть бути і запозиченими, і включати одиниці змішаного типу.Творення молодіжних соціолектів, що ґрунтуються на прийомах мовної гри, залучає редуплікацію ономатопеїчних лексем із подвоєнням кореню, лексеми або морфеми, використання явища паронімії, ненормативну перестановку морфем; каламбури, контамінації із випадінням кінця першої або початку другої лексем, засоби непрямої номінації через метафоризацію і метонімізацію.Серед унікальних засобів творення соціолектизмів мережевого простору виокремлено використання і ненавмисної, і навмисної неправильної конвертації через схожість нотації звукових гіперполів; перетворення на основі графемної подібності ієрогліфів, із заміною похідних символів кількома графемами із розширенням семантики похідного елементу, використання піктограм, символів, адаптованих варіантів японських стилів письма і різномовних абеток, поєднання ієрогліфа з абревіатурами і акронімами від англійських слів.Перспективою подальших досліджень вбачаємо вивчення словотвірних інновацій на фонетичному рівні, а також дослідження словотвору молодіжних соціолектів порівняно з іншими групами лексики обмеженого соціального вжитку.^UThe thesis introduces a new approach to studying the word-formation methods of youth sociolect and its network functioning, with justification for such a linguistic formation as an integral and inseparable component of the lexical system of contemporary Japanese language, influencing its innovative processes in word formation and semantics.The dissertation proposes the definition of youth sociolect as a variant of the colloquial-functional style of the national language that represents the world perception, cultural experience, and models of the communicative behaviour of young people, determined by a set of sociolinguistic variables with the leading parameter being age. The creation of a youth sociolect is determined by such sociolinguistic parameters as social type, linguistic community, sociolinguistic variables of age, profession, gender, class, status, and affiliation with a particular subculture, which serve as criteria for classifying the sociolect into stratification groups and subgroups.Based on derivative analysis and techniques for analyzing abbreviations and acronyms in conjunction with componential and onomasiological analysis, as well as analysis of immediate constituents, the study identifies the most common methods and models of word formation in Japanese youth sociolects and substantiates their classification.The research justifies that the most common word-formation methods in Japanese youth sociolects are abbreviation, acronym formation, the grammatical process of reduction of the verbal suffix -RA, suffixation, compounding, creating units of indirect nomination, and derivatives based on the word-formation language game technique.The study determines that the most common derivation model in youth sociolect, which shapes its distinctive grammar, is the suffixation method using verbal suffixes [ru kotoba], [suru], [zuku]; adjectival suffixes い, ~げ, ~っぽい, including degree suffixes ~フル [furu] and ~レス [resu], as well as state [teru], and "genus-species relationships"「~系; nominal suffixes 〜さ,「~み」 [~mi], honorific politeness suffixes「君」 [kun], 「ちゃん」 [chyan] 「男, which are negative politeness markers in the Japanese politeness system; borrowed English suffixes ~ing, ~ee, ~er, the suffix ~チック [chikku], which corresponds to the Japanese ~的 [teki].The dissertation proves that, unlike the standard language, where suffixes that create units in all three parts of speech can be both inflectional and derivational, they serve a derivational function in youth sociolects. In terms of Japanese word formation the non-standard derivational models provide the expressive, emotive, and evaluative connotations of derived sociolectisms. The creation of youth sociolects, based on linguistic play techniques, involves the reduplication of onomatopoeic lexemes with the duplication of the root, lexeme, or morpheme, the use of the phenomenon of paronyms, non-standard morpheme rearrangement, puns, contamination with the omission of the end of the first or the beginning of the second lexeme, and means of indirect nomination through metaphorization and metonymization. Among the unique means of creating network sociolectisms the dissertation identifies the use of both unintentional and intentional improper conversion due to the similarity of notation of sound hyperpoles. This involves transformation based on the graphemic similarity of hieroglyph characters, substituting derivative symbols with multiple graphemes to expand the semantics of the derivative element, the use of pictograms, symbols, adapted versions of Japanese writing styles, and various alphabets, as well as combining hieroglyph characters with abbreviations and acronyms from English words.The perspective of the further research is the study of word-formation innovations at the phonetic level, as well as the study of word formation in youth sociolects in comparison with other groups of limited social use vocabulary.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Фурман О. М. 
Мультимодальні засоби актуалізації превентива в текстах малої форми (на матеріалі англомовних ресурсів на тематику COVID-19): автореферат дис. ... д.філософ : 035 / О. М. Фурман. — Б.м., 2024 — укp.

Роботу присвячено вербальним та невербальним засобам актуалізації превентива в текстах малої форми з урахуванням структурно-функційних та комунікативно-прагматичних параметрів в площині кінесики, такесики й проксеміки. Корпус англомовних ресурсів, присвячених COVID-19, сформовано шляхом суцільної вибірки на основі електронних періодичних видань, вебсайтів медичних установ, центрів та спілок, громадських та адміністративних організацій, закладів освіти, соціальних мереж “Facebook”, “Instagram”, “Twitter”, “Pinterest”.Результати аналізу дають підстави стверджувати, що англомовні тексти малої форми на тематику COVID-19 характеризуються мультимодальністю, що свідчить про співіснування множинних семіотичних ресурсів вербальної та невербальної природи (піктограм, ідеограм (математичних символів, цифр, амперсандів, хештегів), типографічних знаків, логотипів, емблем, мап, таблиць, діаграм, графіків, схем, світлин, зображень ілюстративного характеру, емотиконів, додаткових графічних засобів (стрілок, ліній), специфічних графічних символів (галочок, хрестиків)) в єдиній текстовій канві. Установлено, що досліджувані тексти містять широкий спектр мультимодальних засобів актуалізації превентива, комунікативно-прагматична природа якого репрезентована вербальними та невербальними засобами у формі застереження, прохання, поради, вимоги, наказу, рекомендації, заборони, інформування адресатів щодо необхідності профілактичних заходів задля ефективних методів лікування чи уникнення інфікування COVID-19. На підставі досліджуваного корпусу виявлено, що диференційними ознаками текстів малої форми медичної тематики є інформаційна насиченість, стислість, лаконічність, персуазивність, структурна цілісність, ресурсна гетерогенність, графічна компресія. У рамках досліджуваного матеріалу виокремлено тексти, які мають заголовок; заголовок та підзаголовок; які не мають ні заголовку, ні підзаголовку. Спостережено, що англомовні тексти малої форми на тематику COVID-19 варіативні та насичені знаками різних семіотичних систем, у т. ч. й невербальними з множинними варіаціями їх розміщення на сторінці. За структурною ознакою диференційовано п’ять типів текстів: гетерографічні, піктографічні, вербально-залежні, ілюстративні, графічно-схематичні. За локативною ознакою у досліджуваному корпусі виокремлено тексти з вертикально-лінійною, горизонтально-лінійною, змішаною (вертикально-горизонтальною), круговою, симетричною та асиметричною локацією компонентів на сторінці. Чітке структурування контенту досліджуваних текстів досягається завдяки блоковій репрезентації інформації.Дослідження засвідчує, що превентив актуалізовано вербальними засобами, переважно дієсловами у формі наказового способу стверджувальної або ж заперечної форми, що репрезентують алгоритми правильних дій, або ж навпаки, інструкції заборонного характеру для уникнення інфікування вірусом. Виявлено, що серед невербальних складників досліджуваних текстів ключову роль у репрезентації превентивних заходів з метою запобігання поширення коронавірусної хвороби відіграють піктограми, серед яких виокремлено два типи: вербально-залежні (38%) та вербально-незалежні (62%), останні з яких значно превалюють. Аналіз досліджуваних текстів дозволив ідентифікувати три групи піктограм. Виявлено випадки, коли одне й теж саме явище, об’єкт чи процес репрезентується серією графічно-синонімічних/антонімічних піктограм. Доведено, що мультимодальним засобам, які формують тексти малої форми, властива поліфункційність, що полягає в полегшенні розуміння змісту повідомлюваного; акцентуванні уваги на ключовому значенні інформації; доповненні; дублюванні; інформуванні за рахунок їх варіативності. Загалом встановлено, що аналізованим текстам малої форми притаманна типова семантика кольорової гами, у якій превалюють сині, зелені, червоні та жовті відтінки. Колір, варіації шрифтів та їх розмір виконують атрактивну та змістовидільну функції в аналізованих текстах. Аналіз ілюстративного матеріалу засвідчив випадки вживання мультимодальних графем, мультимодальних лексем та мультимодальних синтаксичних конструкцій.Виявлено, що кінесичні, такесичні та проксемічні графічні маркери активно залучені до продукування означуваних текстів задля актуалізації семантики превентива. Рекомендоване уникнення тактильних контактів (дотиків, обійм, поцілунків, рукостискань тощо) також відображено у текстах малої форми як стратегічно важливий крок запобігання коронавірусу, що передається не лише повітряно-крапельним шляхом, але й внаслідок швидкоплинного торкання. Виокремлено три групи текстів малої форми на позначення проксемічних обмежень: мультимодальні тексти, до складу яких входять виключно невербальні складники; мультимодальні тексти, доповнені одиницями виміру безпечної дистанції; мультимодальні тексти, що поєднують вербальні та невербальні складники, останні з яких превалюють.^UThis research focuses on verbal and non-verbal methods of prevention actualization in short texts accounting for such parameters as structure, function, communication, and pragmatics of body language, communication tactics, and social distance. The corpus of English-language resources used in this research has been gathered by continually sampling electronic periodicals, websites of medical institutions, unions, and centers, public and administrative organizations, educational institutions, and popular social networks such as Facebook, Instagram, Twitter, and Pinterest on the topic of COVID-19.The analysis results suggest that English-language short texts on the topic of COVID-19 are characterized by the multimodal semiotic resources, both verbal and non-verbal. These resources include pictograms, ideograms (such as mathematical symbols, numbers, hashtags, and ampersands), typographic signs, logos, emblems, maps, tables, charts, graphs, diagrams, photographs, illustrative images, emoticons, additional graphic means (such as arrows and lines), and specific graphic symbols (such as ticks and crosses), all coexisting in a single textual canvas.The texts under analysis contain a variety of verbal and non-verbal means of prevention actualization, such as warning, request, advice, requirement, order, recommendation or prohibition. Their communicative and pragmatic aim is to inform the audience about the importance of preventive measures to effectively treat or avoid COVID-19 infection. After analyzing a corpus of medical texts, it was determined that short medical texts possess such differentiating features as information density, succinctness, persuasiveness, structural coherence, varied resources, and graphical compression. Within the research the texts can also be categorized into those that have a title, heading, and subheading, and those that lack them.It has been noticed that English-language short texts on the topic of COVID-19 contain a variety of signs from different semiotic systems, including non-verbal ones with different placements on the page. Based on their structure, these texts can be classified into five types: heterographic, pictographic, verbally dependent, illustrative, graphic, and schematic. Depending on the location or placement of text components, the corpus under study contains texts that are vertically-linear, horizontally-linear, mixed (vertical-horizontal), circular, symmetrical, and asymmetrical. Clear structuring of the content in these texts is achieved through block representation of information.According to the study, prevention is actualized by verbal actualization means, particularly by using verbs in the imperative mood, either in affirmative or negative form, which represent algorithms of correct actions or prohibitive instructions to avoid infection. It has been discovered that pictograms play a crucial role in representing preventive measures to stop the spread of coronavirus disease. These pictograms can be categorized into two types: verbally dependent (38%) and verbally independent (62%), with the latter being more prevalent. The analysis of the studied texts has helped to identify three groups of pictograms. The research reveals that, in some cases, the same phenomenon, object, or process is represented by a series of graphically synonymous/antonymous pictograms. It has been proven that short texts that use various multimodal means of communication, such as images and text, are multifunctional. They help readers understand the message, focus on key information, supplement the text, and provide information through their variability. The analyzed short texts are often characterized by the use of certain colors, such as blue, green, red, and yellow, as well as different fonts and sizes that serve an attractive and meaningful function. The analysis of the illustrative material has shown that they often use a combination of linguistic and non-linguistic signs, such as multimodal graphemes, multimodal lexemes, and multimodal syntactic constructions.It has been discovered that kinetic, taciturn, and proxemic graphic markers play an active role in conveying the semantics of the preventive. The recommended way to prevent the spread of coronavirus is by avoiding tactile contact such as touching, hugging, kissing, shaking hands, etc. This is not only transmitted through the airborne droplets but also through fleeting touch. There are three different types of short texts that refer to proxemic constraints. The first type is multimodal texts that only include non-verbal components such as drawings of real and imaginary events or objects, and photographic evidence of certain processes, phenomena, and actions. The second type is multimodal texts that provide units of measuring safe distance. The third type is multimodal texts that combine both verbal and non-verbal components, where the non-verbal components are prevalent.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського