Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (79)Реферативна база даних (982)Книжкові видання та компакт-диски (574)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ОДЯГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 179
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Балтазюк І. В. 
«Художній символ у живописі київських митців початку ХХI cтоліття: контекст, типологія, художньо-стильові особливості»: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / І. В. Балтазюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація досліджує символьну мову художніх творів на основі методів мистецтвознавства та інших дисциплін — культурології, історії, філософії, психології, що розширюють поле інтерпретації символів у живописі художників Києва початку XXI ст. В умовах постійних змін суспільно-політичної ситуації в Україні, актуалізації культурної ідентичності вивчення передумов розвитку символьної мови, етапів, типології, художньо-стильових особливостей у творчості митців Києва набуває особливого значення.Наукове завдання дисертації полягає в розробці типології символу в живописі київських митців початку ХХІ ст., характеристиці його контексту і художньо-стильових особливостей; в аналізі візуального лексикону сучасних митців; оцінці ролі архаїчних символів та їх модифікації в сучасній творчості художників; інтерпретації християнських символів у творах митців; вияві кроскультурних тенденцій в увиразненні суті та форми символу в живописі митців; вияві етнічних ознак у змісті та формі символу як маркера ідентичності; уточненні вихідного значення поняття «символ» у контексті візуалізації буття та культурної пам’яті.Здійснено огляд наукових праць, присвячених темі дисертації, зокрема: публікації, пов’язані із загальними теоретичними концепціями символу (В. Кандинський, Е. Кассірер, С. Лангер, Р. Арнхейм, М. Мерло-Понті, Ф. Вілрайт, У. Еко, Г. Почепцов, В. Сніжко і Л. Отрошко); символу як засобу комунікації (Д. Степовик, О. Федорук, Є. Причепій, О. Петрова, М. Селівачов, С. Гатальська, О. Кашуба-Вольвач, М. Юр, С. Стоян, С. Прищенко, М. Міщенко); символу в аспекті кроскультурної взаємодії (Дж. Мердок, Д. Сідні, Дж. Кошут, Б. Гройс); символу, що формує культурний код (К. Юнг, С. Кримський, Т. Яценко, Н. Грицюта, Л. Гоц, О. Тарасенко); духовної складової символу (Ф. Шлегель, В. Кандинський, М. Бердяєв, В. Воррингер, М. Еліаде, О. Петрова).Визначено, що питання художнього символу осмислювалось у наукових працях багатьох вчених, проте, попри існуючі наукові розвідки, ступінь дослідженості означеної теми в українському мистецтвознавстві залишається недостатнім.Актуалізують тему й відмінності традиційних і новітніх інтерпретацій художнього символу в живописі сучасних київських митців, що зумовлено трансформаційними процесами переходу з радянської на сучасну методологію дослідження. У дисертації визначено роль історичної пам’яті в контексті формування символів культури, що відтворюються навколо таких стрижнів, як тривкість, усвідомлення минулого, стійкість, сталість, самобутність, життєвість, спадкоємність, самосвідомість, самоідентифікація та ін. Запропоновано типологію символу в живописі київських митців початку ХХІ ст. Аналіз творів живопису виявив нову конотацію архаїчних, християнських і кроскультурних символів в українському образотворчому мистецтві. У процесі дослідження запропоновано новий погляд на символи, що мають сакральну основу, через які новітні твори транслюють духовність у XXI ст. У рамках цього питання означено діалог київських митців із К. Малевичем, відомим художником-авангардистом українського походження, передвісником ікони нового століття. Схарактеризовано художньо-стильові особливості символу в живописі київських митців початку ХХІ ст. Визначено чинники, що впливають на інтенсивність, загальне значення і трактування іконографії символу, що визначає видимість твору в сучасному контексті. Визначено національні чинники кроскультурності як одного з ключових чинників формування сучасного актуального мистецтва в творчості українських митців. Вагоме значення в цьому процесі мають такі складові, як орнамент — голос етносу, що вплетений у сучасний контекст, переосмислення радянського минулого, споріднені проблеми суспільства, іронія. Виокремлено етнічні ознаки в змісті та формі символу, що визначають національний аспект у візуалізації символу українських митців, до яких можемо віднести орнамент (петриківський розпис, вишитий одяг, розписані українські хати, рушники, килими тощо), Трипільську культуру, іконопис, стиль бойчукізму, геральдику, звернення до архетипів, національного декоративно-прикладного мистецтва, народної творчості, міфологем, містичного і трансцендентного (ритуали та легенди). Обґрунтовано появу нової іконографії та значення символу «герой» для українського народу, що модифікувався, набувши сучасної виразності та нової української національної символіки — «герой Небесної Сотні», «Майдан», «жінка-воїн», «воїн-кіборг», «земля на Грушевського» та ін. Уточнено поняття художнього символу як вираження творчих інтенцій на прикладі живопису київських митців початку ХХІ ст.; специфіку і характер індивідуальних творчих візуальних практик, що сприяють націєтворчим процесам. Це становить перспективність вивчення змісту і форми художнього символу як важливого інструменту комунікації між поколіннями, його ролі в національно-культурній ідентифікації, трансформаційних процесах поступу держави, відчуття належності до нації.^UThe relevance of the research topic is due to the need for a contextual analysis of the symbolic language of artistic works, based on culturological, art history methods and other disciplines — history, philosophy, psychology, which expand the field of interpretation of symbols in the paintings of Kyiv artists at the beginning of the XXI century. The scientific task of the dissertation is to develop the typology of the symbol in the painting of Kyiv artists of the early XXI century, the characteristics of its context and artistic and stylistic features; in the analysis of the visual lexicon; assessment of the role of archaic symbols and their modification in the modern work of artists; interpretations of Christian symbols in the works of artists; manifestations of cross-cultural trends in the expression of the essence and form of the symbol in the painting of artists; manifestations of ethnic features in the content and form of the symbol as an identity marker; clarifying the original meaning of the concept of “symbol” in the context of visualization of existence and cultural memory.It was determined that the issue of the artistic symbol was considered in the scientific works of domestic and foreign scientists, however, despite the existing scientific research, the degree of development of this topic in Ukrainian art history remains insufficient and requires a comprehensive study of it to solve the tasks. The topic is also actualized by the contradictions between traditional and new interpretations of the artistic symbol in the painting of modern Kyiv artists. This is due to the transformation processes of the transition from the Soviet to the modern research methodology, which are reflected in the analysis of works of painting, art and culture in general. The dissertation defines the role of historical memory in the context of the formation of cultural symbols, which are reproduced around such pillars as durability, awareness of the past, stability, constancy, originality, vitality, continuity, self-awareness, self-identification, etc. The typology of the symbol in the painting of Kyiv artists of the beginning of the XXI century is proposed. The analysis of paintings revealed a new connotation of archaic, Christian and cross-cultural symbols in Ukrainian fine art. In the course of the study, a new look at symbols with a sacred basis, through which the latest works transfer spirituality into the XXI century, was proposed. As part of this issue, the dialogue of Kyiv artists with K. Malevich, the famous avant-garde artist of Ukrainian origin, the forerunner of the icon of the new century, is defined. The artistic and stylistic features of the symbol in the painting of Kyiv artists of the early XXI century are characterized. The factors affecting the intensity, general meaning, and interpretation of the iconography of the symbol, which determine the visibility of the work in the modern context, are determined. The national factors of cross-cultural interaction, which are one of the key factors in the formation of modern topical art in the creativity of Ukrainian artists, are determined. Ethnic features in the content and form of the symbol are singled out, which form the national aspect in the visualization of the symbol by Ukrainian artists, which include ornament (Petrykivka painting, embroidered clothes, painted Ukrainian houses, towels, carpets, etc.), Trypillya culture, icon painting, Boychukism style, heraldry, appeal to archetypes, national decorative and applied art, folk art, mythology, mystical and transcendent (rituals and legends). The emergence of a new iconography and the meaning of the "hero" symbol for the Ukrainian people are substantiated. The symbol that was modified, acquiring a modern expressiveness and a new Ukrainian national symbolism — “Hero of the Heavenly Hundred”, “Maidan”, “woman-warrior”, “warrior-cyborg”, “soil on Hrushevsky” and others. The concept of an artistic symbol as an expression of creative intentions is clarified on the example of the painting of Kyiv artists of the early XXI century; the specifics and character of individual creative visionary practices that contribute to nation-building processes. A complex interdisciplinary approach to the study and theoretical understanding of the artistic symbol contributed to the solution of the scientific task of the dissertation, the application of contextual and conceptual approaches in the field of art history to the analysis of the artistic symbol in painting as a form of identification in modern art, made it possible to trace the integration of universal symbols into the creative practices of modern Kyiv painters in in terms of multiculturalism and interethnic diversity, due to the peculiarities of individual creative intentions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Фролов І. В. 
АВТОРСЬКА КОЛЕКЦІЯ СУЧАСНОГО ОДЯГУ: МЕТОДИ СТВОРЕННЯ ТА ЗАСОБИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ / І. В. Фролов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню актуальних проблем створення авторських колекцій актуального одягу і аксесуарів та просування власного бренду на fashion-ринку. Проведено аналіз та досліджено закономірності розвитку світової fashion-індустрії початку XXI століття. Визначено, що у найвищій ціновій категорії активно затребуваним є одяг класу deluxe; досліджено основи методології створення колекцій одягу люксового сегменту.^UThe dissertation is devoted to research of actual problems of creation of author's collections of actual clothes and accessories and advancement of own brand in the fashion-market. The analysis and regularities of development of the world fashion industry of the beginning of the XXI century are carried out. It is determined that in the highest price category, deluxe clothing is actively in demand; the basics of the methodology of creating clothing collections of the luxury segment are investigated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Дорош Т. О. 
Аграрна інтелігенція Радянської України (20-і рр. XX ст.): соціально-історичний аспект: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Т. О. Дорош ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємовідносини радянської влади й аграрної інтелігенції. Визначено, що серед представників обох цих конкуруючих еліт бракувало одностайності у відношенні одна до одної. Показано динаміку змін у ставленні аграрної інтелігенції до більшовиків, а також основні точки зору всередині КП(б)У на місце та роль інтелігенції у радянському суспільстві. Наведено підраховані дані щодо кількості аграрної інтелігенції на початку та наприкінці 1920-х рр. Узагальнено теоретичні основи проблеми, надано власне визначення поняття "аграрна інтелігенція". Проаналізовано основні напрямки діяльності аграрної інтелігенції. Зазначено, що, на відміну від сучасних аграрників, представники аграрної інтелігенції радянської України 1920-х рр. займалися не лише науковою, викладацькою, дослідною, виробничою, адміністративною діяльністю та поширенням агрономічних знань, а ще й змушені були вести культурно-просвітницьку роботу. Обгрунтовано, що трансформація свідомості та повсякденного життя селян, як одне з головних завдань радянської влади, вимагала зміни духовно-культурного простору "старої" та створення духовно-культурного простору "нової" аграрної інтелігенції. Виявлено шляхи та механізми впливу радянської влади на трансформацію духовно-культурного простору та побуту аграрної інтелігенції. Розкрито особливості матеріально-побутових умов життя аграрної інтелігенції в місті та в селі. Висвітлено її матеріальні прибутки та видатки, купівельна спроможність, умови побуту, особливості харчування й одягу, проведення дозвілля, соціальне забезпечення, медичне обслуговування, санаторно-курортне лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293
Шифр НБУВ: РА376699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ковальчук С.О. 
Адаптація маркетингової товарної стратегії до нових умов господарювання (на прикладі швейних підприємств): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / С.О. Ковальчук ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Науково обгрунтовано теоретико-методичні та прикладні засади адаптації маркетингових товарних стратегій швейних підприємств до нових умов господарювання на ринку України. Розроблено категоріально-понятійний апарат формування маркетингових товарних стратегій і систематизовано відповідний науково-методичний інструментарій. Визначено особливості нових умов господарювання підприємств сектору пошиття одягу у контексті інтеграції України до світового економічного простору, розкрито зміст процесу адаптації товарних стратегій підприємств до даних умов. На підставі аналізу тенденцій розвитку українського ринку одягу ідентифіковано товарні стратегії провідних стратегічних груп виробників та оцінено їх ефективність. Розроблено методику визначення відповідності маркетингових товарних стратегій підприємств умовам ринку та наведено рекомендації щодо її підвищення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.51-211.1 +
Шифр НБУВ: РА362955

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Рубан В. П. 
Адаптоване стробоскопічне перетворення відеоімпульсних сигналів у радіолокаційних системах / В. П. Рубан. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: стробоскопічне перетворення електричних імпульсів нано- та субнаносекундної тривалості. Мета: виявлення фізичних закономірностей процесу стробоскопічного перетворення електричних імпульсів нано- та субнаносекундного діапазонів тривалості й використання цих закономірностей для зниження загального рівня шумів, приведених до входу приймальної системи, і розширення динамічного діапазону НШС імпульсних радіолокаційних систем. Методи: математичне моделювання і розрахунки процесів перетворення імпульсних сигналів та експериментальні методи верифікації теоретично отриманих закономірностей. Теоретичні і практичні результати, наукова новизна: досліджено вплив тривалості вибірки, аналогового накопичення, нестабільності синхронізації (джитера) на перехідну характеристику (смугу робочих частот), шумові характеристики, коефіцієнт передачі стробоскопічного перетворювача з неповним зарядом накопичувальної ємності; виявлено, що керована зміна тривалості вибірки і, як наслідок, управління шириною робочої смуги частот стробоскопічного приймача відеоімпульсного радіолокатора, дозволяє змінювати динамічний діапазон приймача, підвищуючи його чутливість і оптимізуючи комплекс параметрів усього радіолокатора, пов'язаних із його роздільною здатністю; вперше запропоновано метод стробоскопічного перетворення зі змінюваною тривалістю вибірки, що дозволило розширити динамічний діапазон стробоскопічного приймача; отримав подальший розвиток метод аналогового накопичення для приймачів стробоскопічного типу; удосконалено метод визначення нестабільності синхронізації за амплітудними помилками для стробоскопічних перетворювачів, що працюють в режимі з неповним зарядом накопичувальної ємності; запропоновано та апробовано в георадіолокаційній системі метод адаптації параметрів стробоскопічного перетворення, що підвищило ймовірності виявлення підповерхневих об'єктів з близькими до середовища електрофізичними параметрами, а також дозволило за результатами зондування відновити просторовий розподіл діелектричної проникності та провідності середовища і визначити товщину шарів дорожнього одягу з високою точністю. Практичне значення: розроблені методи адаптованого стробоскопічного перетворення розширюють динамічний діапазон стробоскопічних приймачів і, тим самим, сприяють підвищенню точності результатів НШС імпульсних радіолокаційних вимірювань. Сфера використання: для конструювання НШС імпульсних радіолокаторів різного призначення, для дослідників і розробників радіолокаційної апаратури цього класу.^UObject of the study: a stroboscopic conversion of electrical pulses of nano- and subnanosecond duration. Objective: to identify the physical laws of the process of stroboscopic conversion of electric pulses of nano- and subnanosecond duration ranges and use this knowledge to reduce the total noise level at the input of the receiving system expand the dynamic range of UWB impulse radar systems. Methods: both mathematical simulations with calculations of pulse signal conversion processes and experimental methods of verifying theoretically obtained regularities are used in work. Theoretical and practical results, scientific novelty: the influence of sample width, analog accumulation, synchronization instability (jitter) on the transient response (operating frequency band), noise characteristics, the transmission coefficient of a stroboscopic converter with an incomplete charge of the storage capacitance is studied; it is founded that a controlled change in the sampling width and, thus, control of the working bandwidth of the stroboscopic ground penetrating radar (GPR) receiver allows changing the dynamic range of the radar receiver, increasing its sensitivity and optimizing the set of parameters of the entire GPR related to its resolution; for the first time, the method of stroboscopic conversion with variable sample width has been proposed that allowed expanding the dynamic range of the stroboscopic receiver; the method of analog accumulation for stroboscopic receivers was further developed; the method of determining the instability of synchronization by amplitude errors, based on the analysis of errors of the converted signal, is improved; the method for adapting stroboscopic conversion parameters in a GPR system is proposed and tested that increased the detecting probability of subsurface objects with electrophysical parameters close to the environment and allowed restoring the spatial distribution of permittivity and conductivity of the medium by probing and, also, allowed determining the thickness of pavement layers with high accuracy. Practical significance: the developed methods of adaptable stroboscopic conversion expand the dynamic range of stroboscopic receivers and, thus, increase the accuracy of UWB impulse radar measurements. Scope of application: designing UWB impulse radar for various purposes for researchers and developers of this class radar equipment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Сігал О. Л. 
Адміністративно-правові засади носіння форменого одягу у військових формуваннях України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / О. Л. Сігал ; Держ. НДІ МВС України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему носіння форменого одягу у військових формуваннях України. Розглянуто загальнотеоретичні положення носіння форменого одягу у військових формуваннях, сформульовано поняття та різновиди військових формувань на території України. Визначено мету, функції й ознаки носіння форменого одягу особовим складом військових формувань. Проаналізовано історію та сучасний стан законодавства щодо носіння форменого одягу у військових формуваннях України. Розкрито роль органів виконавчої влади у забезпеченні носіння форменого одягу, визначено фактори, які негативно впливають на дані процеси. Проаналізовано міжнародний досвід у сфері забезпечення носіння форменого одягу у "силових структурах". Висвітлено основні напрями реформування та можливості кодифікації законодавства у сфері носіння форменого одягу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 + Ц4(4УКР)243.6
Шифр НБУВ: РА379848 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Кудіна А. В. 
Бренд-менеджмент підприємств легкої промисловості. / А. В. Кудіна. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна одержаних результатів полягає у розв'язанні важливого та актуального наукового завдання щодо удосконалення та подальшого розвитку теоретичного і методичного забезпечення процесу бренд-менеджменту підприємств легкої промисловості. У першому розділі досліджено зміст понять «бренд» та «бренд-менеджмент», його основних процесів. Висвітлено питання впливу визначників бренду на формування лояльності споживачів. Розглянуто види визначників бренду, їх призначення і форми. Досліджено тенденції щодо розробки основних атрибутів бренду, таких як: ім'я, логотип, фірмовий шрифт та фірмові кольори. У другому розділі проаналізовано сектор легкої промисловості України, проведена оцінка конкурентоспроможності українських брендів одягу у порівнянні з міжнародними брендами. Удосконалено науково-методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності брендів підприємств легкої промисловості. У третьому розділі дістав подальшого розвитку понятійно-категоріальний апарат теорії маркетингу шляхом уточнення економічної сутності поняття «система бренд-менеджменту підприємства» як організаційно-функціонального механізму (підсистеми) маркетингу. Вдосконалено організаційно-методичний підхід до управління брендами підприємств легкої промисловості. Запропоновано методологічний базис управління товарним асортиментом підприємств легкої промисловості. Набуло подальшого розвитку науково-методичне забезпечення аналітичної складової процедур роботи із споживачами на кожному з етапів «воронки продажів» підприємств легкої промисловості. Розроблено методичний підхід до оцінювання ефективності імплементації системи бренд-менеджменту підприємств легкої промисловості.^UThe scientific novelty of the obtained results is the solution of an important and relevant scientific task to improve and further develop the theoretical and methodological support of the brand management process of light industry enterprises. The first section examines the content of the concepts of "brand" and "brand management", its main processes. The issue of the influence of brand determinants on the formation of consumer loyalty is covered. The types of brand determinants, their purpose and form are considered. Trends in the development of the main attributes of the brand, such as name, logo, corporate font and corporate colors, have been studied. The second section analyzes the light industry sector of Ukraine, assesses the competitiveness of Ukrainian clothing brands in comparison with international brands. The scientific and methodological approach to assessing the competitiveness of brands of light industry enterprises has been improved. In the third section, the conceptual and categorical apparatus of marketing theory was further developed by clarifying the economic essence of the concept of "enterprise brand management system" as an organizational and functional mechanism (subsystem) of marketing. The organizational and methodological approach to brand management of light industry enterprises has been improved. The methodological basis of management of the product range of light industry enterprises is offered. Scientific and methodological support of the analytical component of procedures for working with consumers at each stage of the "sales funnel" of light industry enterprises has been further developed. A methodical approach to evaluating the effectiveness of the implementation of the brand management system of light industry enterprises has been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Малиновський В.І. 
Вдосконалення процесу проектування канонічного одягу складної форми: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.04 / В.І. Малиновський ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розроблено методи, алгоритми, програмне забезпечення та методики проектування конструкцій богослужбового одягу візантійсько-слов'янського обряду. Створено інформаційну базу процесу проектування одягу для духовенства. За результатами досліджень розроблено систему споживчих вимог щодо показників рівня якості канонічного одягу та визначено номенклатуру цих показників. Для розробки програмного забезпечення процесу проектування даного одягу створено методику визначення абсолютних величин будь-яких індивідуальних розмірних ознак чоловічої фігури за мінімальною кількістю вихідних даних. Розроблено алгоритм задавання та побудови поверхні опорної зони верхнього богослужбового одягу як найбільш складного геометричного об'єкта та проблемного щодо ергономічної відповідності фігурі людини. Розроблено алгоритм побудови розгорток поверхні фелона за індивідуальними антропометричними параметрами споживачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М417-2 +
Шифр НБУВ: РА353484

Рубрики:

      
9.

Алмугхід А. М. 
Вербальна репрезентація арабського світу в російській мові. / А. М. Алмугхід. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – лексикографічні статті, пов'язані з концептом арабский мир, зокрема назви предметів одягу, страв арабської кухні та конфесійного арабського дискурсу, а також текстові фрагменти із цими поняттями.Мета дослідження – виявити та описати мовні та мовленнєві засоби вербальної репрезентації концепту арабский мир для правильного розуміння їх значень та руйнування наявних стереотипів.Методи дослідження. У роботі використано такі методи дослідження, як-от: індукція, дедукція, узагальнення, аналіз та синтез. Лінгвістичні методи охоплюють дефінітивний, тезаурусний, контекстний, контрастивний, компаративний, компонентний, дистрибутивний, дескриптивний.Теоретична значущість дисертації зумовлена її спрямуванням на вирішення сучасних проблем семантики та лінгвокультурології. Одержані результати дослідження поглиблюють знання про поняття, пов'язані з концептом арабский мир. У роботі визначено особливості вербалізації цього концепту в словниках та в Національному корпусі російської мови.Практична значущість одержаних результатів дисертації полягає в тому, що її висновки та узагальнення є внеском в теорію лінгвокультурології та концептології. Отримані результати можуть бути застосовані в теоретичних курсах з лінгвокультурології російської мови, когнітивної лінгвістики. Окремі результати можуть виявитися корисними під час напрацювання навчально-методичних матеріалів з когнітивної лінгвістики для студентів-русистів, а також для написання курсових та кваліфікаційних робіт. Зафіксований і проаналізований у дисертаційній праці фактичний матеріал є цікавим для підготовки навчальних посібників і підручників з когнітивної лінгвістики, у лексикографічній практиці. Водночас дослідження стане корисним для істориків, культурологів, етнографів і краєзнавців.Нaукова новизнa полягає в тому, що в роботі вперше комплексно досліджено та описано засоби вербальної репрезентації лінгвокультурного концепту арабский мир, які охоплюють такі сфери, як-от: географія, історія, культура, мистецтво, побут, мова, релігія. Перспектива подальшого дослідження полягає в розширенні аналізу географічного та побутового аспектів вербалізації арабского мира в російській мові та порівняння зі сприйняттям арабского мира носіями української мови.^UThe object of the study is lexicographical articles related to the concept of the Arab world, including the names of clothing, dishes of Arabic cuisine and religious Arabic discourse, as well as text fragments with these concepts.In the dissertation we aim to identify and describe the language and speech means of verbal representation of the concept of the Arab world for a correct understanding of their meanings and dispelling existing stereotypes.Research methods such as induction, deduction, generalization, analysis and synthesis are used in the paper. Linguistic methods include definitive, thesaurus, contextual, contrastive, comparative, component, distributive and descriptive.Theoretical value of the dissertation is due to its focus on solving contemporary problems of semantics and cognitive linguistics. The results of the study deepen the knowledge of the concepts associated with the concept of the Arab world. The peculiarities of verbalization of this concept in dictionaries and in the National Corpora of the Russian language are determined in the paper.The practical relevance of the obtained results of the dissertation is that its conclusions and generalizations are a contribution to cognitive linguistics. The obtained results can be applied in theoretical courses on linguoculturology of the Russian language, cognitive linguistics. Some results may be useful in the development of teaching materials on cognitive linguistics for Russian students, as well as for writing term and qualifying papers. The factual material recorded and analyzed in the dissertation can be used for the preparation of textbooks and textbooks on cognitive linguistics, in lexicographic practice. At the same time, research can be useful for historians, culturologists, ethnographers and local historians.The scientific novelty of the dissertation research is that for the first time the paper comprehensively researched and described the means of verbal representation of the concept of the Arab world, which covers such areas as geography, history, culture, art, life, language, religion.Directions for future research. The prospect of further research is to expand the analysis of geographical and everyday aspects of verbalization of the Arab world in the Russian language and comparison with the perception of the Arab world by native speakers of the Ukrainian language.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Повідайчик М. М. 
Виробнича програма підприємств у системі стратегічного планування: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / М. М. Повідайчик ; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т". — Ужгород, 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні наукові концепції стратегічного планування та практику формування виробничих програм на підприємствах з пошиття одягу. Здійснено класифікацію факторів, які впливають на стратегічне планування виробничої програми, на основі їх ієрархічної структуризації з урахуванням специфіки діяльності підприємств. Теоретично обгрунтовано та запропоновано механізм стратегічного планування виробничої програми швейного підприємства та розроблено економіко-математичну модель виробничої програми, яка дозволяє оптимізувати асортимент продукції, з урахованням альтернативних можливостей інвестицій у виробничі потужності та витрати, пов'язані зі збутом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-23
Шифр НБУВ: РА382890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Семчук Л.Я. 
Вишивка в народному одязі Українських Карпат XX століття (художні особливості): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Л.Я. Семчук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 16 с. — укp.

Розглянуто художні особливості, етномистецькі відмінності одягових вишивок Карпатського регіону України у технічному та композиційному аспектах їх творення. Удосконалено класифікацію чинників вишивки. Визначено художньо-виражальні, орнаментотвірні пріоритети засобів вишивання. Обгрунтовано основні принципи синтезу технік, орнаменту та кольору, на базі яких проаналізовано графічно-колористичні відмінності композиційних структур, домінантних мотивів вишивок народного вбрання українських горян. Проведено порівняльний аналіз художньо-естетичної образності вишивок локальних осередків Гуцульщини, Бойківщини, Лемківщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.963(4УКР3)6-69 + Т3(23=УКР7)-417 +
Шифр НБУВ: РА362866

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Одягайло 
Генеза та глобалізаційна адаптивність національних економічних систем (інституціоналістський підхід): автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.01 / Борис Михайлович Одягайло ; Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. — К., 2007. — 33 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.25
Шифр НБУВ: РА352378

Рубрики:

      
13.

Шевчук Х. І. 
Деконструкція в контексті модних інновацій європейського дизайну одягу кінця ХХ – початку ХХІ століття: автореферат дис. ... д.філософ : 022 / Х. І. Шевчук. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним ґрунтовним дослідженням деконструкції в контексті європейського дизайну одягу кінця ХХ – початку ХХІ століття. В межах даного дослідження розглядається феномен деконструкції як теоретичної концепції, що стала основою новаторських підходів в дизайні одягу.У вступі аргументовано актуальність теми дослідження, обгрунтовано важливість вивчення деконструкції в сфері моди. Визначено мету та основні завдання, сформульовано об'єкт та предмет дослідження. Окрім того, окреслено хронологічні та територіальні межі, систематизовано методи дослідження, доведено наукову новизну, практичне та теоеретичне значення роботи. У першому розділі дисертації окреслено та систематизовано історіографію та джерельну базу, обґрунтовано використання загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. У підрозділі 1.1 розкривається історія дослідження теми деконструкції в європейському дизайні одягу, аналізуються тенденції, конфлікти та розвиток підходів до розуміння деконструкції в моді. У підрозділі 1.2 подано огляд основних груп джерел, що використовуються в дослідженні, описано методи збору та аналізу інформації.В межах другого розділу подано детальний розгляд теоретичних аспектів деконструкції в контексті дизайну одягу. Починаючи з теоретичних витоків концепції деконструкції, розглядаться історичний шлях її розвитку, простежено постмодерне підгрунтя її формування. Окрім цього аналізуються впливи явища на модну індустрію. На основі цих розвідок, сформульовано авторську методику ідентифікації та аналізу деконструкції в дизайні одягу, що базується на концептуально-ідеологічний та проєктно-композиційних принципах деконструкції.У третьому розділі дослідження зосереджено на апробації обраної методики в дизайнерських колекціях, представлених наприкінці ХХ століття. Розділ спрямований на вивчення динаміки розвитку ідей деконструкції в контексті європейського дизайну, аналізуючи та відстежуючи еволюцію вдосконалення та впровадження цих ідей у дизайнерських практиках. Так, підрозділ 3.1 присвячено аналізу концептуальних та проєктних принципів деконструкції, застосованих в творчості японських дизайнерів – Іссея Міяке, Рей Кавакубо та Йоджі Ямамото (80-і роки ХХ століття). У наступному підрозділі розглядається творчість бельгійських дизайнерів (90-і роки ХХ століття), на основі запропонованої методики проаналізовано структурні, функціональні та ідеологічні зміни, привнесені цими майстрами в дизайн одягу через застосування принципів та ознак деконструкції. Підрозділ 3.3 фокусується на дизайнерських проєктах Мартена Маржієли, розглядаючи деконструкцію як важливий елемент формотворчого та ідейно-змістового процесів в його творчості.У четвертому розділі вперше проаналізовано деконструкцію в колекціях українських дизайнерів одягу. Зокрема, досліджується спосіб, в який вітчизняні дизайнери інтерпретували концепцію деконструкції у своїх проєктах на початку XXI століття. Розглядаються творчі підходи, інновації та особливості, які вони внесли в свої роботи, використовуючи елементи деконструкції. Широкий спектр проявів деконструкції у модному дизайні України охоплює доробки професійних дизайнерів і творчість студентського покоління. Так, у підрозділ 4.1 розглядаються особливості полісистемних тенденцій деконструкції в творчості українських професійних дизайнерів, розкриваються унікальні аспекти, які визначають український контекст в рамках деконструкції одягу. У підрозділі 4.2 розглядається експериментальне проєктування, що базується на принципах деконструкції, в студентських проєктах. Аналізуються творчі роботи студентів, в яких вони використовують новаторські та експериментальні підходи.У висновковій частині дослідження продемонстровано досягнення поставленої мети, показано виконання основних цілей та завдань. Аргументовано, що дане дослідження має вагоме значення для поглиблення знань щодо еволюції деконструкції в дизайні одягу, підтверджено важливість запропонованої методики для подальших дослдіжень в цій області. Список використаних джерел охоплює 325 позицій, з них 241– іншомовні джерела. Окрім цього, дослідження доповнене ілюстраціями (168 позицій) та таблицями (10 позицій).^UThe dissertation is a comprehensive, thorough study of deconstruction in the context of European fashion design of the late 20th and early 21st centuries. Within the scope of this study, deconstruction is considered as a theoretical concept that has become the basis of innovative approaches in clothing design.In the introduction, the relevance of the research topic is argued, the importance of studying deconstruction in the field of fashion is substantiated. The goal and main tasks are determined, the object and subject of the research are formulated. Exclusively, chronological and territorial boundaries are highlighted, research methods are systematized, scientific novelty. Practical and theoretical significance of the work is proven.In the first chapter of the dissertation, the historiography and source base are outlined and systematized, the use of general scientific and special research methods is substantiated. Section 1.1 reveals the history of research deconstruction in European fashion design, analyzes trends, conflicts and the development of approaches to understanding deconstruction in fashion. Section 1.2 provides an overview of the main source’s groups used in the study, describes the methods of information collection and analysis.The second section presents a detailed review of the theoretical aspects of deconstruction in the context of clothing design. Starting from the theoretical origins of the concept of deconstruction, the historical path of its development is considered, the postmodern basis of its formation is traced. In addition, the impaction of the phenomenon on the fashion industry are analyzed. On the basis of these investigations, the author's method of identification and analysis of deconstruction in clothing design, based on conceptual-ideological and project-compositional principles of deconstruction, was formulated.In the third chapter, the research focuses on the approbation of the chosen methodology in designer collections presented at the end of the 20th century. The chapter aims to study the dynamics of the development of deconstruction ideas in the context of European design, analyzing and tracking the evolution of the improvement and implementation of these ideas in design practices. Thus, subsection 3.1 is devoted to conceptual and design principles of deconstruction, applied in the work of Japanese designers – Issey Miyake, Rei Kawakubo and Yohji Yamamoto (80s of the 20th century). In the next subsection, the works of Belgian designers (90s of the XX century) are considered on the basis of the proposed methodology, the structural, functional and ideological changes introduced by these masters in clothing design through the application of the principles and signs of deconstruction are analyzed. Subsection 3.3 focuses on the design projects of Martin Margiela, considering deconstruction as an important element of form-creating and ideological-content processes in his work.In the fourth chapter, deconstruction in the collections of Ukrainian fashion designers is analyzed for the first time. In particular, the way in which domestic designers interpreted the concept of deconstruction in their projects at the beginning of the XXI century is investigated. The creative approaches, innovations and features they brought to their works using elements of deconstruction are considered. A wide range of manifestations of deconstruction in the fashion design of Ukraine covers the works of professional designers and the creativity of the student generation. Thus, subsection 4.1 examines the features of polysystemic trends of deconstruction in the work of Ukrainian professional designers reveals unique aspects that determine the Ukrainian context within the framework of clothing deconstruction. Subsection 4.2 examines experimental design based on deconstruction principles in student projects. Creative works of students with innovative and experimential approaches are analyzed.In the concluding part of the study, the achievement of the set goal is demonstrated, the fulfillment of the main goals and objectives is shown. It is argued that this study is of great importance for deepening knowledge about the evolution of deconstruction in fashion design, and the importance of the proposed methodology for further research in this area is confirmed.The list of used sources includes 325 items, of which 241 are foreign language sources. In addition, the study is supplemented with illustrations (168 items) and tables (10 items).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Лю Ц. Ш. 
Декоративне оздоблення в дизайні одягу: художні засоби, інноваційні технології / Ц. Ш. Лю. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі мистецтвознавчого аналізу декоративного оздоблення в дизайні одягу ХХ – початку ХХІ століття з метою визначення художніх засобів його формування та інноваційних технологій створення. У роботі проведено комплексний системний аналіз еволюції декоративного оздоблення одягу, висвітлено творчість провідних дизайнерів одягу ХХ – початку ХХІ століть. Досліджено розвиток оздоблення одягу в творчості світових дизайнерів ХХ – початку XXІ ст., виявлено основні тенденції в оздобленні жіночого і чоловічого костюма цього періоду. Класифіковано особливості проєктних практик в творчості світових дизайнерів, досліджено діяльності найбільших дизайн-студій та майстерень в Європі, які займаються оздобленням одягу і співпрацюють зі світовими дизайнерами та брендами, описані унікальні технології декоративного оздоблення, що використовують відомі світові Будинки мод у своїй творчій діяльності, виявлено етапи створення ручного оздоблення одягу колекцій haute couture. Виявлено художні засоби в декоративному оздобленні костюма ХХ – ХХІ ст., розроблено систематизації оздоблення: за видом, за способом виготовлення, за способом фіксації обробки, за способом впливу на матеріал та іншими ознаками. Розроблено узагальнену систематизацію видів вишивки за основними та додатковими ознаками; надано класифікацію різновидів перфорації і аплікації за різними ознаками, систематизовано способи їхнього виготовлення; розглянуто художні засоби та сучасні техніки оздоблення текстильних матеріалів та виробів. Розроблено узагальнену систематизацію декоративного оздоблення одягу, виявлено специфіку та охарактеризовано можливі варіанти сучасних видів оздоблення та їх застосування в дизайні сучасних колекцій одягу. Виявлено вплив національних особливостей дизайнерів різних країн на вибір декоративного оздоблення одягу, оцінено частоту використання найпоширеніших видів декоративного оздоблення в колекціях дизайнерів різних країн. Проведено дослідження у галузі сучасного мистецтвознавства з питань сучасного та інноваційного декоративного оздоблення одягу. Проаналізовано та систематизовано основні напрями застосування інновацій у текстилі та дизайн-проєктуванні одягу – нано-, біотехнології, мікрокапсуляція, 3D-друк, смарт одяг тощо. Висвітлено вплив інноваційних технологій і матеріалів на естетичний аспект в дизайні одягу, розроблено їх систематизацію. Визначено художні засоби та технології створення декоративного оздоблення одягу ХХ – ХХІ ст.^UThe dissertation is devoted to the actual problem of the art analysis of decorative finishing in fashion design in the 20th century and at the beginning of the 21st century to determine the artistic means of its formation and innovative technologies of creation. The comprehensive systematic analysis of the evolution of decorative finishing of clothing; the coverage of the works of leading fashion designers of the 20th – early 21st centuries are conducted. The development of finishing of clothing in the works of world-famous designers in the 20th century and at the beginning of the 21st century is studied, and the main tendencies in finishing of women`s and men`s costumes of this period are revealed. The peculiarities of design practices in the works of world-famous designers are classified, the activities of the largest design studios and workshops in Europe that are engaged in finishing of clothing and collaborate with world-famous designers and brands are analyzed, the unique technologies of decorative finishing used by the world-famous Fashion Houses in their creative activity are described, the stages of the creation of hand-decorated clothing are identified. The artistic means in the decorative finishing of the costume of the 20th – 21st centuries are revealed, and the systematization of finishing is developed: by type, by the method of production, by the method of fixing of processing, by way of influence on the material, and by other signs. The systematization of the types of embroidery by the main and additional signs is developed; The systematization of kinds of perforation and application by various signs is provided, the ways of their manufacturing are systematized. The systematization of three-dimensional finishing of clothing is developed; the artistic means and modern techniques of finishing the textile materials and products are considered. The generalized systematization of decorative finishing of clothing is developed, the specificity and possible variants of modern types of finishing and their application in the design of modern clothing collections are revealed and characterized. The influence of national features of the designers from different countries on the choice of decorative finishing of clothing is revealed; the frequency of use of the most widespread types of decorative finishing in the collections of designers from different countries is estimated. The research in the field of modern art criticism on modern and innovative decorative finishing of clothing is developed. The main areas of application of innovations in textiles and design-projecting of clothing are analyzed and systematized, such as nano-, biotechnology, microencapsulation, 3D printing, smart clothing, etc. The influence of innovative technologies and materials on the aesthetic aspect in clothing design, their systematization is developed. The artistic means and technologies of creating the decorative finishing of clothing are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кокоза Г. А. 
Дескрипції одягу в дискурсивно-прагматичному аспекті (на матеріалі сучасної англомовної публіцистики): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Г. А. Кокоза ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Запропоновано інтегративний підхід до вивчення дискурсивно-прагматичного аспекту дескрипцій одягу осіб, які є суб'єктами інформаційних повідомлень у сучасній англомовній публіцистиці. Розглянуто невербальний компонент комунікації "одяг" як невербальний знак зовнішнього вигляду, що функціонує в публіцистичному дискурсі як єдність інформаційного, прагматичного й емоційного модусів. Виокремлено корпус номінативних одиниць на позначення одягу, виявлено принцип їх лексико-семантичної організації, проаналізовано дискурсивні дескриптори одягу, встановлено синтаксичні конструкції опису вбрання та механізм їх поповнення за допомогою прецедентних феноменів. На підставі вивчення стратегій і тактик репрезентації особи через дескрипції одягу зроблено висновок про прагматичну значущість останніх. З огляду на роль даних дескрипцій у відтворенні тендерних стереотипів розкрито їх дискурсивну специфіку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70
Шифр НБУВ: РА384663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Гахова А. Ю. 
Дизайн екологічного одягу: ґенеза, концепції, новації / А. Ю. Гахова. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню місця і ролі дизайну одягу у системі загальних екологічних заходів. Розкриваються питання впливу соціокультурних чинників на розвиток еко-дизайну одягу, концептуальних підходів та прийомів створення екологічного одягу. Окреслюються тенденції подальшого розвитку екологічного напряму в фенш-дизайні.За останні роки простежується активне впровадження концепцій сталого розвитку та курс на екологічність серед всіх сфер промисловості, таку тенденцію перейняла й індустрія одягу у вигляді екологічної моди. Звернення до дизайну екологічного одягу та впровадження його концепцій з кожним роком набуває все більшої важливості у вирішенні екологічних проблем. У процесі пошуку нових методів створення екологічного одягу активно запозичуються й міждисциплінарні інновації, що зумовлює кардинальне переосмислення дизайну одягу та становить нову інтеграцію у вигляді еко-інноваційних тканин та методів проектування екологічного одягу. Вагома кількість дизайнерів еко-одягу утворюють суцільний рух зі змін традиційної парадигми індустрії моди, шукаючи концепції створення одягу тривалого використання і запроваджуючи уповільнену моду. Аналіз історичного розвитку дизайну екологічного одягу та сучасних дизайн-практик в досліджені здійснено через осмислення підходів до виготовлення еко-одягу та пошук ефективних еко-концепцій. Охоплення часового проміжку (кін. ХІХ – поч. ХХІ ст.) надало можливість комплексно проаналізувати еволюцію дизайну екологічного одягу, соціокультурні чинники його утворення, особливості проектування і вимоги до еко-одягу. В роботі досліджено роботи українських та іноземних науковців, в яких висвітлено питання становлення та розвитку дизайну екологічного одягу, а саме: М. Артеменко, Т. Архіпової, К. Афоніної, Х. Бакалінської, Д. Бернхем, О. Бейлах, М. Близнюк, М. Бішоп, С. Браун, Е. Гвілт, Л. Гроуз, Дж. Ґордон, К. Домбек-Кейт, І. Єременко, З. Тканко, О. Журби, Я. Заколябіної, Р. Карсон, С. Кривуц, Т. Кротової, А. Ковальської, С. Скатурро, Х. Маккуілан, К. Нінімекі, Б. Рудофські, Т. Ріссанена, К. Тадрус, Н. Чупріної, Н. Чурсіної, П. Фрут, К. Флетчер, А. Фуад-Луке, та інших.Дослідження історіографії роботи дає підставу стверджувати, що наразі у сучасному мистецтвознавстві існує нестача узагальнених праць з аналізу екологічного напряму в дизайні одягу. Усе це зумовлює актуальність роботи.Об'єктом дослідження є дизайн екологічного одягу, як парадигма проектної культури, а предметом – особливості становлення, функції, концептуальні принципи та новації дизайну еко-одягу.У дисертації вперше: проведено комплексний системний аналіз розвитку дизайну екологічного одягу в українському та світовому контекстах; розкрито закономірності становлення і основні етапи розвитку дизайну екологічного одягу; здійснено класифікацію концепцій проектування еко-одягу; розглянуто сучасні прийоми і засоби дизайну екологічного одягу; виявлено тенденції подальшого розвитку інноваційних технологій в дизайні одягу екологічного напряму; окреслено стан впровадження еко-інновацій українськими дизайнерами.Набули подальшого розвитку: дослідження особливостей впливу екологічних проблем на розвиток інноваційних засобів дизайну екологічного одягу; визначення чинників, які впливають на розвиток еко-дизайну; аналіз використання матеріалів дизайнерами еко-одягу. Робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, переліку використаних джерел і додатків (таблиць, схем та ілюстрацій)^UThe dissertation is devoted to the research of the place and role of clothing design in the system of general ecological measures. The issues of influence of socio-cultural factors on the development of eco fashion design, conceptual approaches and methods of creating ecological fashion are revealed. The tendencies of further development of the ecological direction in fashion design are outlined.There has been an active implementation of the concepts of sustainable development in recent years. This trend of environmental friendliness among all sectors of industry, was adopted by fashion industry in the form of eco fashion. The appeal to the design of ecological fashion and the implementation of its concepts is becoming more and more important in solving environmental problems. In the process of finding new methods of creating ecological clothing, interdisciplinary innovations are actively borrowed, which leads to a radical rethinking of fashion design and a new integration in the form of eco-innovative fabrics and methods of eco fashion designing. A significant number of eco fashion designers are forming a continuous movement of changes in the traditional paradigm of the fashion industry, looking for the concept of creating durable clothing and introducing slow fashion. The analysis of the historical development of ecological clothing design and modern fashion design practices in the study was carried out through the understanding of approaches to the manufacture of eco fashion and the search for effective eco-concepts. Coverage of the time period (late 19th - early 21th century) provided an opportunity to comprehensively analyze the evolution of the design of ecological clothing, socio-cultural factors of its formation, design features and requirements for eco fashion.The work of Ukrainian and foreign scientists is studied in the work, in which the issues of formation and development of eco fashion design are covered, namely: M. Artemenko, T. Arkhipova, K. Afonina, H. Bakalinska, D. Burnham, O. Beylakh, M. Blyzniuk, M. Bishop, S. Brown, E. Gwilt, L. Grose, J. Gordon, K. Dombek-Keith, I. Іеremenko, Z. Tkanko, O. Zhurba, J. Zakolyabina, R. Carson, S. Kryvuts, T. Krotova, A. Kowalska, S. Scaturro, H. McQuillan, K. Niinimäki, B. Rudofsky, T. Rissanen, K. Tadrus, N. Chuprina, N. Chursina, P. Fruth, K. Fletcher, A. Fuad-Luke, and others.The study of the historiography of the work gives grounds to assert that at present in modern art history there is a lack of generalized works on the analysis of the ecological direction in fashion design. All this determines the urgency of the work.The object of the research is the eco fashion design as a paradigm of project culture, and the subject features of the formation, functions, conceptual principles and innovations of eco fashion design.In the dissertation for the first time: the complex systematic analysis of development of eco fashion design in the Ukrainian and world contexts is carried out; the regularities of formation and the main stages of development of eco fashion design are revealed; classification of eco fashion design concepts is carried out; modern methods and means of designing eco fashion are considered; tendencies of further development of innovative technologies in design of fashion ecological direction are revealed; the state of implementation of eco-innovations by Ukrainian designers is outlined.Further developed: research of features influences of ecological problems on development of innovative means of ecological fashion design; identification of factors influencing the development of ecological design; analysis of the using materials by eco fashion designers.The work consists of an introduction, four sections, conclusions, references and appendices (tables, diagrams and illustrations)


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Головчанська Є. О. 
Дизайн жіночого одягу промислового виробництва: композиційні засоби та методи формоутворення / Є. О. Головчанська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено комплексному дослідженню генези та сучасних тенденцій розвитку жіночих блузок промислового виробництва, проаналізовано особливості художньо-композиційної побудови жіночих блузок для промислового виробництва. Удосконалено класифікацію та алгоритм вибору дизайн-методів для вирішення творчих та винахідницьких завдань, які вирішуються на кожній стадії процесу проєктування одягу. У роботі набули подальшого розвитку теоретико-методологічні основи трансформації систем комбінаторного формоутворення одягу на основі заміщення елементів форми, методологія створення програмного забезпечення для проєктування жіночих блузок промислового виробництва. На основі отриманих даних розроблено інформаційну базу даних типових конструктивних і конструктивно-декоративних елементів жіночих блузок, розроблено та впроваджено у реальне виробництво програмні модулі для автоматизованого створення зображень моделей жіночих блузок із елементів інформаційної бази за заданими параметрами.^UThe thesis is devoted to a comprehensive study of the genesis and current trends in the development of women's blouses of industrial production, analyzed the features of the artistic and compositional design of women's blouses of industrial production. Improved classification and algorithm for selecting design methods to solve creative and inventive tasks that are solved at each stage of the clothing design process. Theoretical and methodological bases of the transformation of systems of combinatorial formation of clothes on the basis of replacement of elements of the form, methodology of creation of the software for designing of women's blouses of industrial production received the further development. On the basis of the received data, the information database of typical constructive and constructively-decorative elements of women's blouses is developed, software modules for automated creation of images of models of women's blouses from elements of the information base on the set parameters are developed and implemented in real production.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Герасименко О. Д. 
Дитяча мода в Україні ХХ – початку ХХІ століть: еволюція, тенденції, проєктна практика / О. Д. Герасименко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню актуальної проблеми мистецтвознавчого аналізу дитячої моди в Україні ХХ – початку ХХІ ст. як складової сучасного українського дизайну. Проведено комплексний системний аналіз еволюції дитячої моди в українському та світовому контекстах. Визначено фактори зародження та етапи розвитку дитячої моди у світі та в Україні. Узагальнено інформацію про художників-модельєрів, котрі займались розробкою дизайну дитячого одягу у складі творчих колективів українських Будинків моделей одягу. Виділено основні тенденції в дитячому одязі: етнічні тенденції, використання елементів масової культури в дизайні дитячого одягу, напрям family look. Класифіковано напрями використання етнічних джерел в дитячому одязі. Узагальнено способи вираження образів масової культури в дитячому одязі. Визначено основні ознаки напряму family look, які полягають у використанні в художньо-образному рішенні дитячого і дорослого костюма однакових або подібних принтів, тканин, кольорової гами, конструктивного рішення, силуетів, оздоблення, конструктивно-декоративних елементів. Систематизовано фактори, які впливали на тенденції в дитячому одязі. Встановлено вплив тенденцій світової моди на художньо-образне вирішення дитячого костюма ХХ – початку ХХІ століть. В результаті порівняння моделей чоловічого, жіночого та дитячого одягу визначено особливості взаємовпливу дорослої та дитячої моди. Набули подальшого розвитку дослідження у галузі сучасного мистецтвознавства з питань розвитку дитячої моди та особливостей організації фешн-індустрії дитячого одягу, зокрема проведено аналіз брендів дитячого одягу, класифіковано їх за принципами проєктування, виробництва та відповідності актуальним тенденціям моди. Класифіковано колекції дитячого одягу. Висвітлено принципи розробки і формування асортименту колекцій сучасного дитячого одягу. Висвітлено творчість провідних дизайнерів дитячого костюма українських Будинків моделей одягу та брендів ХХ – початку ХХІ століть. Узагальнено світовий та український досвід проєктних практик дитячого одягу. Систематизовано художньо-образні особливості дитячого костюма в колекціях українських і світових дизайнерів. Розроблено загальні рекомендації щодо прогнозування кольорових рішень нових моделей та надано пропозиції щодо художньо-образного рішення дитячого костюма з метою застосування в проєктній практиці дизайну одягу для дітей.^UThe dissertation is devoted to the study of the actual problem of the art analysis of children`s fashion in Ukraine in the 20th century – at the beginning of the 21st century as a component of modern Ukrainian design. A comprehensive systematic analysis of the evolution of children`s fashion in the Ukrainian and world contexts is conducted. The factors of origin of children`s fashion and the stages of development of children`s fashion in the world and in Ukraine are identified. The information on the fashion designers engaged in the development of children`s clothing, who were the participants of the creative teams of the Ukrainian Houses of Designs of Clothing, is summarized. The main trends in children`s clothing are highlighted, namely: ethnic trends, the use of elements of mass culture in the design of children`s clothing, the family look direction. The directions of use of ethnic sources in children`s clothing are classified. The ways of expressing the images of mass culture in children`s clothing are generalized. Also, the main features of the family look direction are identified, which are the use of the same or similar prints, fabrics, colors, design solutions, silhouettes, finishing, structural and decorative elements in the artistic and imaginative solution of children`s and adult costumes. The factors that influenced the trends in children`s fashion are systematized. The influence of world fashion trends on the artistic and figurative solution of children's costume of the XX - early XXI centuries is established. As a result of comparing the designs of men`s, women`s, and children`s clothing, it is found that the interaction of adults and children`s fashion manifested in the use of similar artistic and imaginative solutions, finishing, structural and decorative elements, etc. Have been further developed: the research in the field of modern art criticism on the development of children`s fashion and features of the organization of the fashion industry of children`s clothing. The analysis of brands of children`s clothes is carried out; they are systematized according to the principles of design, production, and compliance with current fashion trends. The collections of children`s clothing are classified. The principles of development and formation of the range of collections of modern children`s clothing are highlighted. The works of leading designers of children's costumes of Ukrainian Houses of clothing models and brands of the XX - early XXI centuries are highlighted. The world and Ukrainian experience of project practices of children's clothes is generalized. The artistic and figurative features of the children`s costume in the collections of Ukrainian and world designers are systematized. The general recommendations on forecasting the color solutions for new models are developed and the offers regarding art and imaginative solution of a children`s costume for its application in design practice of clothes for children are provided.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
19.

Русин Р.М. 
Дорожній бетон на основі модіфікованих композиційних цементів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.05 / Р.М. Русин ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичних і експериментальних досліджень розробки бетону дорожнього призначення, ефективність якого визначається застосованими композиційними цементами, що містять алюмосилікатний компонент у вигляді природної та штучної пуцолани та піддаються модифікації поліфункціональним хімічним додатком на основі поверхнево-активних речовин і натрію сульфату. Забезпечення підвищених будівельно-технічних властивостей і довговічності бетонів досягається за рахунок особливостей генезису, стану та складу новоутворень цементного каменю, характеру пористості. Встановлено оптимальні склади бетонів нормального та гідротермального твердніння за критеріями міцності щодо розтягу у разі згину та стиску. Визначено структурно-фізичні та фізико-механічні властивості розроблених бетонів, підтверджено їх відповідність вимогам нормативних документів до бетонів дорожнього призначення. Досліджено силові й енергетичні характеристики тріщиностійкості бетонів оптимальних складів за методами лінійної механіки руйнування. Виявлено відмінності у деформуванні бетонів з тріщиною нормального відриву на композиційних цементах і бездобавочному портландцементі. За промислових умов вироблено дослідні партії композиційних цементів, які використано для виробництва монолітного бетону під час влаштування основ жорстких дорожніх одягів автомобільних доріг. Визначено техніко-економічну доцільність застосування результатів проведених досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311.46 +
Шифр НБУВ: РА362391

Рубрики:

      
20.

Галай О. Ю. 
Дослідження ефективності використання високопродуктивних доїльних установок в умовах інноваційних технологій / О. Ю. Галай. — Б.м., 2022 — укp.

Метою дисертаційної роботи було обґрунтування та дослідження ефективності використання високопродуктивних доїльних установок типу «Паралель» і «Карусель» в умовах інноваційних технологій.Науково-господарські досліди за темою роботи проводились упродовж 2017-2020 років на базі ТДВ «Терезине» та ТОВ «Острійківське» Білоцерківського району Київської області.Проведений аналітичний огляд досягнень у технології виробництва молока дав змогу обґрунтувати основні принципи ресурсоощадних технологій його виробництва, зокрема забезпечення комфортних умов утримання високопродуктивних тварин створенням нових об'ємно-планувальних і технологічних рішень тваринницьких приміщень. Запропоновано новий стандарт приміщення для утримання корів, параметри якого суттєво відрізняються від традиційних, закладених у наявних проектах. Приміщення мають ширину 32,5 м проти 24 м, висоту 10,5 м проти 5,0 м. Вони обладнуються боковими шторами і світлоаераційним гребенем, що позитивно впливає на умови утримання високопродуктивних корів. У корівнику нового типу змінені системи утримання, годівлі і напування корів. Тому на першому етапі досліджень вивчались умови утримання високопродуктивних корів у приміщеннях з новими об'ємно-планувальними і технологічними рішеннями.Наявність аміаку в легкозбірному приміщенні у 8,07 раза менша порівняно з традиційним корівником, а бактеріальне забруднення повітря складає лише 26,4 тис/м3 проти 493,6 тис/м3 , тобто у 18,7 раза нижче.За результатами етологічних досліджень встановлено, що новий тип приміщення забезпечує і комфортніші умови утримання високопродуктивних корів. Вони перебувають у стані спокою і відпочинку 52,1 % часу доби, а за низької температури 54 % тварини відпочивають, тоді як у традиційному корівнику відпочинок складає 46,34 %, з них 29,98 % часу доби корови стоять бездіяльно. Безприв'язне утримання у нових типах приміщень дає змогу коровам пересуватися, на що вони витрачають 8,6 % часу доби, а наявність кормового столу зменшує час на споживання корму з 22,23 % до 14,7 %.Встановлено, що різна інтенсивність реалізації рефлексу молоковіддачі на досліджуваних установках обумовлена різною технологією підготовки корів до доїння. На установці типу «Карусель» відсутній базовий елемент підготовки – це підмивання вимені теплою водою температурою 40-45 °Сۜ за «Правилами машинного доїння корів». Вим'я обробляють вологими салфетками, загальний час підготовки складає лише 17,4 с проти 43,5 с на установці типу «Паралель», а час від початку підготовки корови до одягання доїльного апарата, відповідно складає 22,5 с та 65 с. Такий термін підготовки корови до доїння на установці типу «Карусель» явно недостатній для повноцінної реалізації рефлексу молоковіддачі у корів, який за фізіологічними нормативами повинен складати 40-69 с.Виявлено, що технологія підготовки корів до доїння на установці типу «Карусель» повністю залежить від кваліфікації оператора та його відношення до роботи і не регулюється конструкцією самої установки та технологією доїння на ній.Дослідження з оцінки різних термінів підготовки корів до доїння на установці типу «Карусель» підтвердили результати, отримані порівняльним оцінюванням реалізації рефлексу молоковіддачі на доїльних установках типу «Паралель» і «Карусель». Після 40-60 с підготовки корів на установці «Карусель» максимальна інтенсивність молоковиведення наступає на першій хвилині доїння і становить 2,98 кг/хв, тоді як за терміну підготовки 10-35 с – 1,93 кг/хв.Оскільки технологія підготовки корів до доїння на установці типу «Карусель» потребує удосконалення, то ми розробили процедуру підготовки корів до доїння і, як наслідок, підготували патент на корисну модель №140558 Спосіб підготовки корів до доїння на установці карусельного типу №u201905477.Доїння корів це складна біотехнічна система «людина-машина-тварина», на якісне функціонування якої має великий вплив сама тварина. Вона згідно зі встановленими фізіологічними нормативами, повинна бути придатна до машинного доїння. Разом з тим через малу кількість поголів'я корів в Україні нові сучасні ферми з ресурсоощадними технологіями комплектуються:- закупівлею нетелей із європейських країн;- наявним в Україні поголів'ям.Інноваційні технології виробництва молока з використанням високопродуктивних доїльних установок типу «Карусель» і «Паралель» забезпечують реалізацію високої продуктивності тварин на рівні 9539-12229 кг молока за лактацію, високої якості. Тому і реалізаційна ціна на молоко, як у ТДВ «Терезине» так і в ТОВ «Острійківське» становить 10,16-10,79 гривень. Застосування інноваційних технологій виробництва забезпечує зниження затрат праці на виробництво 1 ц молока до 1,2-2,15 людино-годин, що відповідає європейському рівню.Ключові слова: інноваційні технології, доїльні установки, процес доїння, молоковіддача, якість молока, захворюваність маститом, продуктивність.^UThe purpose of the dissertation was to substantiate the effectiveness of the use of high-performance milking machines such as «Parallel» and «Merry-go-round» under conditions of innovative technologies.Scientific and economic experiments on the topic of work were conducted during 2017-2020 on the basis of «Terezine» DLC and «Ostriykivske» LLC in Bila Tserkva district of Kyiv region.The analytical review of achievements in milk production technology allowed substantiating the main principles of resource-saving technologies of its production, in particular, providing comfortable conditions for keeping highly productive animals by creating new dimensional planning and technological solutions for livestock facilities, the new standard of the premises for cows keeping has been proposed, parameters of which are distinctly different from the traditional ones in existing projects. The premises have a width of 32.5 m against 24 m, a height of 10.5 m against 5.0. It is equipped with side curtains and light-aeration ridge, which has positively affected the conditions of high-yielding cows keeping. The systems of cows' keeping, feeding and watering have been changed in the cowshed of the new type. Therefore, at the first stage of research the conditions of highly productive cows keeping in premises with new volume-spatial planning and technological solutions were studied.It has been established that different intensity of realization of a milk yield reflex at the investigated installations is caused by various technology of preparation of cows for milking. Thus, on the «Merry- go –round» type installation there is no basic element of preparation - it is washing the udder with warm water at a temperature of 40-45 ° С, in accordance with the «Rules of cows machine milking». Sanitary treatment of the udder is carried out with wet wipes, and the total preparation time is only 17.4 s against 43.5 s at the installation of «Parallel» type, and the time from the beginning of cow preparation to the connection of the milking machine is 22.5 s and 65 s, respectively. This period of preparation of the cow for milking at the installation of «Merry-go-round» type is clearly not enough for the full realization of the milk-giving reflex of cows, which according to physiological standards should be 40-69 s.It has been found that the technology of preparing cows for milking at the installation of «Merry-go-round» type fully depends on the operator's qualification and his attitude to this work and it is not regulated by the design of the installation and milking technology at it.Investigations of the assessment of the different terms of preparing cows for milking at the installation of the «Merry-go-round» type confirmed the results obtained in the comparative assessment of the implementation of the milk reflex at milking units such as «Parallel» and «Merry-go-round». At 40… 60 s of preparing cows at the «Merry-go-round» installation the maximum intensity comes at the first minute of milking and is at the level of 2, 98 kg / min, while at the term of preparation of 10-35 s it is at the level of 1, 93 kg / min.It has been established that the technology of cows' preparing for milking at the «Merry-go-round» type installation needs improvement. A patent has been prepared for resolving this problem.The main indicators of milk quality and safety are the number of somatic cells, which were determined by the electrical conductivity of milk. It was found that the milk obtained using a milking machine of the «Merry-go-round» type has a higher electrical conductivity at the level of 6.41 kgS / cm compared to the normative value (4.6 kgS / cm), which is because of the higher level of mastitis in cows. The ability for making cheese from the milk obtained using the «Parallel» milking parlor is also higher than that of the «Merry-go-round» type milking parlor, but the milk obtained at these milking parlors belongs to the class desired for cheese-making.Innovative production technologies using high-productive milking machines such as «Carousel» and «Parallel» provide the implementation of high productive of animals at the level 9539-12229 kilo of milk for lactation high quality So selling price of milk on the basis of Terezine DLC and Ostriykivske LLC is 10,16-10,79 UAH Using of innovative productive technologies provide a reduction of milk reduction of labor costs for the production of 1 quintal of milk up to 1.2 - 2.15 man-hours, which corresponds to the European level.Key words: innovative technologies, milking parlors, milking process, milk yield, milk quality, mastitis incidences, cow productivity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського