Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (20)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>K=МОСТОБУДУВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія: Транспорт   
1.

Мірошник І. О. 
Діяльність Аманда Струве (1835 - 1898) в контексті розвитку залізничного транспорту і комунального господарства: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.07 / І. О. Мірошник ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2011. — 21 с. — укp.

Досліджено життя та діяльність видатного вітчизняного інженера-залізничника, підприємця, мостобудівника та спеціаліста з комунального господарства А. Є. Струве. Проведено періодизацію творчого шляху вченого, виявлено основні етапи його становлення, досліджено наукові праці та проаналізовано багатогранну організаційну діяльність. Зроблено висновок про вагомий внесок вченого-інженера в розвиток залізничного мостобудування та комунального господарства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.232 д(4УКР) Струве, А. С. + О2 г/д (4УКР) Струве, А. С.
Шифр НБУВ: РА385776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Танасійчук Б.І. 
Діяльність Д.І.Журавського (1821 - 1891) в контексті розвитку залізничного транспорту: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / Б.І. Танасійчук ; Київ. ун-т економіки і технологій трансп. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено наукову, професійну, організаційну та громадську діяльність відомого вітчизняного інженера шляхів сполучення, ученого-залізничника, фахівця у галузі залізничного мостобудування Д.І.Журавського. Розкрито умови формування наукового світогляду ученого як дослідника та особистості. Висвітлено його професійні здобутки та показано їх значення у розвитку залізничної справи в Україні у XIX ст. Проаналізовано історію розвитку науки та техніки у галузі залізничного транспорту в Російській імперії та в Україні, здійснено порівняльне дослідження даного процесу із зарубіжними досягненнями. Доведено, що науковий та педагогічний доробок Д.І.Журавського є основою розвитку нових ідей щодо подальших технічних досліджень у залізничній галузі, показано можливості використання професійних здобутків ученого у сучасний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О2д(4УКР) Журавський Д.І. +
Шифр НБУВ: РА353580

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Незліна О. А. 
Наукова спадщина Є. О. Патона (1870 - 1953) в галузі залізничного транспорту: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.07 / О. А. Незліна ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено життя та діяльність видатного українського вченого й організатора науки в галузі залізничного транспорту Є. О. Патона (1870 - 1953). Висвітлено основні етапи життя, науково-організаційної творчості вченого у контексті діяльності в галузі залізничного мостобудування й електрозварювання на залізничному транспорті. Проведено періодизацію творчого шляху вченого, виявлено основні етапи його становлення, досліджено наукові праці та проаналізовано багатогранну організаційну діяльність Є. О. Патона. Зроблено висновок про вагомий внесок ученого у розвиток таких галузей вітчизняної науки, як залізничне мостобудування та зварювання на залізничному транспорті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О2 д(4УКР) Патон Є.О.
Шифр НБУВ: РА385058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Стрелко О.Г. 
Науковий доробок академіка Г.П. Передерія (1871 - 1953) в галузі залізничного мостобудування та будівельної механіки: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.07 / О.Г. Стрелко ; Держ. екон.-технолог. ун-т трансп. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Висвітлено основні аспекти розвитку науки та техніки залізничного транспорту в Російській імперії й Україні. Розкрито внесок Г.П. Передерія у розвиток науки щодо колії та колійного господартва, розробку ним теорії збірних залізобетонних мостів, його основоположні ідеї в будівництві монументальних мостів в Санкт-Петербурзі, на Амурі, в процесах зварювання мостів і будівельної механіки, охарактеризовано науково-історичний напрямок діяльності вченого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2 г/д(4УКР) Передерій Г. П. + Н112 г/д(4УКР) Передерій Г. П.
Шифр НБУВ: РА372059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Підкошаная О. М. 
Науковий доробок М.С. Стрілецького (1885-1967) в галузі залізничного мостобудування та будівельної механіки / О. М. Підкошаная. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації подається аналіз наукової, інженерної, організаційної та громадської діяльності видатного вітчизняного інженера-мостобудівника, вченого в галузі будівельної механіки М.С. Стрілецького, його історичного значення і заслуг у розвитку науки і техніки у першій половині ХХ століття. Систематизувавши різноманітний джерельний матеріал, автор змальовує картину розвитку залізничного мостобудування в Російській імперії і в Україні, співставляючи цей процес із зарубіжним. Доведено, що науковий і педагогічний доробок вченого став основою для розвитку нових ідей і задумів щодо подальших технічних досліджень.^UThe name of Nikolai Stanislavovich Streletsky (1885–1967), an outstanding scientist, engineer and researcher of railway steel bridges and structures, is well known not only in Ukraine but also abroad. He was a communications engineer, a scientist in the field of bridge construction, structural mechanics, Corresponding Member of the Academy of Sciences of the USSR (1931), a member of the Academy of Civil Engineering and Architecture (1956), Hero of Socialist Labor (1966), Honored Worker of Science and Technology of the RSFSR (1944). Nikolay Stanislavovich is the author of bridge projects through Oka, Volga, Moscow, Dnipro and others, one of the initiators of the construction of cable bridges. He was the organizer and leader of experimental studies of bridge structures (since 1918), actively engaged in pedagogical activities at the Moscow Institute of Railway Engineers, the Military Engineering Academy named after V.V. Kuibyshev, Moscow Construction Institute. In 1948-1957 he was a chairman of the All-Union Scientific and Technical Society. Works devoted to building mechanics, bridge construction, the theory of calculating construction structures in accordance to the boundary conditions. In 1928, M.S. Streletsky spoke about the dynamics of the bridges as general rapporteur at the international bridge congress in Vienna. This was the result of the recognition of the great depth and originality of those experimental and theoretical studies of bridges that were conducted under the direction of Nikolai Stanislavovich and were in many respects in the former USSR at a higher level than in other countries. The dissertation covers the main aspects of the work of the well-known domestic communications engineer in the first half of the XX century. M.S. Streletsky The problems of development of science and technology of railway transport in the Russian Empire and in Ukraine are considered. The contribution of M.S. Streletsky in the development of building science, in the issue of developing his theory of prefabricated reinforced concrete bridges, features of the construction of monumental bridges and construction mechanics.The work consists of an introduction, three sections, conclusions to each section, general conclusions, list of sources used and literature and annexes.Historical and scientific analysis of life and activity of M.S. Streletsky as a scientist, engineer, organizer of science is relevant in view of the scale and versatility of his scientific contribution. In the context of the development of transport communications, M.S. Streletsky had the world-class achievement, which glorified domestic science.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Яо С. -. 
Просторова робота, міцність і деформативність реконструйованих залізобетонних балкових прольотних будов, підсилених зміною статичної схеми: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / С. -. Яо. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню важливої науково-технічної завдання – реконструкції, розширення і підсилення балкових прольотних будов різними типами залізобетонної накладної плити з консолями без розширення опор з одночасним підсиленням балок зміною статичної схеми з розрізної вільнообпертої на нерозрізну або защемлену на опорах при максимальному збереженні існуючих конструкцій та використанні прихованих резервів їхньої несучої здатності.У світовій транспортній інфраструктурі мости належать до однієї з найважливіших її складових як найбiльшi складні, вiдповiдальнi і високовартісні технічні системи, які формувалися протягом століть під час розвитку транспортної мережі для задоволення потреб транспорту. Світове мостобудування розвивалося за певними правилами, що на кожному етапі диктувались експлуатаційними характеристиками транспортних засобів і відображались у відповідних нормах проектування, що у цій галузі будівництва змінювались доволі часто, відповідно до змін показників транспортних засобів. Наприклад, лише за одне покоління мостовиків (50-60рр.) у колишньому союзі, а пізніше в Україні норми проектування мостів змінювали шість разів).На кожному етапі розвитку мостобудування запроектовані і збудовані в кожній країні за відповідними нормами мости на період дії цих норм повністю відповідали своєму призначенню, задовольняли потреби транспорту. Будучи сучасними спорудами того часу, вони повністю виконували покладені на них функції. Проте з часом змінювались експлуатаційні характеристики транспортних засобів, а відповідно до цього i норми проектування і будівництва мостів. Тобто на новому етапі будівництво мостів продовжувалось за новими нормами з новими експлуатаційними вимогами, а попередньо збудованi мости продовжували експлуатувати за недотриманими експлуатаційними вимогами уже нових норм і переходом їх у категорію морально застарілих за цілком задовільного фізичного стану їх конструкцій. Умовно назвемо ці мости "неповносправними", тобто які не повністю відповідають вимогам чинних на даному етапі часу норм проектування мостів, в основному через невиконання експлуатаційних вимог "фундаментальної тріади" - вантажопідйомності, пропускної здатності, безпеки і комфортності руху, а також обов'язкового додатку до "тріади" - довговічності і надійності.У кожній країні цей процес повторювався стільки разів, скільки змінювали норми проектування мостів і експлуатаційні вимоги до них, а загальна кількість не відповідаючих вимогам чинних в даному часi норм збiльшувалась, досягаючи певної "критичної" кількості, яка починала відчутно впливати на якість перевезень і виникала необхідність приймати певні заходи для покращення стану мостів.Таким чином об'єктивною реальністю на даний час є наявність в експлуатації мостів з різними технічними параметрами і експлуатаційними показниками, різноманітними конструктивними схемами, матеріалами, технологією будівництва, виглядом, фізичним станом їх несучих конструкцій, ïx моральним і фізичним зношуванням, дефектністю, надійністю і довговічністю. Абсолютна більшість з них - залізобетонні з балковими або плитними прольотними будовами, побудовані індустріальними методами з використанням або прив'язкою до типових проектів залізобетонних прольотних будов різних років випуску за проектними розробками проектних інститутів різного підпорядкування.Дисертаційна робота відповідає пріоритетним напрямкам кафедри автомобільних доріг та мостів зокрема у частині «Теоретичні та експериментальні дослідження роботи існуючих та реконструйованих прольотних будов залізобетонних і сталезалізобетонних мостів при статичних і багаторазових навантаженнях», а також виконувалася в межах програми науково-дослідної лабораторії ГНДЛ-88 Національного університету "Львівська політехніка" за науково-технічною проблемою "реконструкція наявних автодорожніх мостів". Програмою дисертації передбачено поглиблене експериментальне і теоретичне дослідження однієї з науково-технічних розробок ГНДЛ-88 - новий метод реконструкції залізобетонних балкових мостів з розширенням габариту прольотної будови залізобетонною накладною плитою з консольними звісами з одночасним підсиленням балок зміною статичної схеми. Завдання дисертації - експериментально підтвердити ефективність прийнятих конструктивних рішень, а при необхідності доповнити і вдосконалити їх.Цей спосіб забезпечує техніко-економічну ефективність, ресурсозбереження і комплексність вирішення основних завдань реконструкції: забезпечення вантажопідйомності, пропускної здатності, безпеки і комфортності руху та надійності і довговічності за вимогами чинних норм проектування нових мостів.^UThe dissertation is dedicated to the solution of an important scientific and technical problem - reconstruction, expansion and strengthening of beam-superstructures with various types of reinforced concrete overlay slab with cantilevers, without expanding the supports, with simultaneous strengthening of the beams by changing the static scheme, from simply supported to continuous or fixed support, with maximum preservation of existing structures and use hidden reserves of their carrying capacity.In the world transport infrastructure, bridges belong to one of its most important components as the most complex, responsible and high-cost technical systems that were formed over the centuries during the development of the transport network to meet the needs of transport. World bridge construction developed according to certain rules, which at each stage were dictated by the operational characteristics of vehicles and were reflected in the relevant design standards, which in this field of construction changed quite often, in accordance with changes in the performance of vehicles. For example, in just one generation of bridge builders (50-60s) in the Soviet Union, and later in Ukraine, bridge design norms were changed six times.At each stage of the development of bridge construction, the bridges designed and built in each country according to the relevant standards during the period of validity of these standards fully met their purpose and met the needs of transport. Being modern buildings of that time, they fully fulfilled the functions assigned to them. However, over time, the operating characteristics of vehicles changed, and accordingly, the norms of bridge design and construction. That is, at the new stage, the construction of bridges continued according to new standards with new operational requirements, while the previously built bridges continued to be operated under non-observed operational requirements of the new standards and their transition to the category of morally obsolete despite the completely satisfactory physical condition of their structures. Conditionally, we will call these bridges "defective", that is, they do not fully meet the requirements of the current bridge design norms, mainly due to the failure to fulfill the operational requirements, the " Basic elements" - load capacity, throughput, safety and comfort of movement, as well as a mandatory application to the "elements" - durability and reliability.In each country, this process was repeated as many times as the bridge design standards and operational requirements for them changed, and the total number of non-compliant standards in force at the time increased, reaching a certain "critical number" that began to significantly affect the quality of transportation and made it necessary to adopt certain measures to improve the condition of bridges.Thus, the objective reality at present is the presence in operation of bridges with different technical parameters and operational indicators, various structural schemes, materials, construction technology, appearance, physical condition of their load-bearing structures, moral and physical wear and tear, defects, reliability and durability. The vast majority of them are reinforced concrete with beam or slab spans, built by industrial methods using or binding to standard projects of reinforced concrete spans of different years of production according to the design developments of design institutes of various subordination.The dissertation work corresponds to the priority areas of the Department of Highways and Bridges, in particular in the part "Theoretical and experimental studies of the operation of existing and reconstructed superstructures of reinforced concrete and steel-reinforced concrete bridges under static and repeated loads", and was also carried out within the framework of the program of the scientific research laboratory Nº88 (BRL-88) of lviv polytechnic national university on the scientific and technical problem "reconstruction of existing road bridges". The dissertation program provides an in-depth experimental and theoretical study of one of the scientific and technical developments of BRL-88 - a new method of reconstruction of reinforced concrete girder bridges with the expansion of the dimensions of the superstructure with a reinforced concrete overlay slab with cantilever overhangs with simultaneous strengthening of beams by changing the static scheme. The task of the dissertation is to experimentally confirm the effectiveness of the adopted constructive decisions, and if necessary to supplement and improve them.This method ensures technical and economic efficiency, resource saving and the complexity of solving the main tasks of reconstruction: ensuring load capacity, throughput, safety and comfort of movement, and reliability and durability in accordance with the requirements of current standards for the design of new bridges.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського