Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (19)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (33)Реферативна база даних (1592)Книжкові видання та компакт-диски (340)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРСЬКІ$<.>+<.>K=ПЕРЕВЕЗЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 223
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Яценко О.В. 
Економічні аспекти проблеми перевезення транзитних вантажів між Азіатсько-Тихоокеанським регіоном і Європою через порти України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / О.В. Яценко ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням теоретичного та методичного забезпечення стимулювання розвитку транспортних перевезень транзитних вантажів через територію України. Запропоновано комунікаційний каркас країни і новий транспортний коридор з одночасною розробкою заходів щодо державної підтримки програми. Розроблено методику оцінки пріоритетності напрямків перевезень, запропоновано економіко-математичну модель мультимодальної системи із зустрічними вантажопотоками, а також розроблено рекомендації щодо забезпечення ефективної роботи морських портів у процесі обслуговування транзитних вантажопотоків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)837
Шифр НБУВ: РА308477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Якубович І. І. 
Правове регулювання реалізації зерна в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. І. Якубович. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню правового регулювання реалізації зерна в Україні. У роботі з’ясовано сучасний стан дослідження правового регулювання реалізації зерна в українській юридичній науці, досліджено ґенезу законодавчого забезпечення реалізації зерна в Україні, обґрунтовано поняття, особливості та правові моделі реалізації зерна, з’ясовано особливості правових моделей реалізації зерна в Україні, зокрема заставних закупівель зерна, інтервенційних операцій із зерном, біржової торгівлі зерном, електронної торгівлі зерном та експорту зерна. Автор дослідив також особливості організаційно-правового забезпечення реалізації зерна в Україні, в результаті чого обґрунтував специфіку правового регулювання зберігання зерна в Україні та правового регулювання перевезення зерна, а також запропонував шляхи удосконалення законодавства України у зазначеній сфері.Наукова новизна одержаних результатів дисертації полягає в тому, що вона є одним із перших в українській правовій доктрині комплексним дослідженням проблем правового регулювання реалізації зерна в Україні, що дозволило розкрити як науково-теоретичні засади правового регулювання реалізації зерна в Україні, так і більш детально розкрити специфіку окремих правових моделей реалізації зерна в Україні. Практичне значення дисертаційного дослідження полягає у обґрунтуванні пропозицій щодо прийняття нових нормативно-правових актів України чи внесення змін до існуючих нормативно-правових актів з метою забезпечення функціонування ефективних правових моделей реалізації зерна в Україні.Автор приходить до висновку, що протягом тридцяти років в аграрно- правовій доктрині Україні проведено більше двадцяти комплексних дисертаційних досліджень, присвячених правовому регулювання виробництва зерна, вирощування насіння зернових культур та соняшнику, правовим аспектам товарного сільськогосподарського виробництва, специфіці укладенню угод, спрямованих на реалізації виробленої сільськогосподарської продукції, приведенню національного законодавства у вказаній сфері до вимог СОТ та ЄС, правовому забезпеченню якості та безпечності сільськогосподарської продукції. Водночас комплексного дослідження правових питань реалізації зерна, незважаючи на його важливість у забезпеченні продовольчої безпеки України, в доктрині аграрного права України проведено не було.^UThe dissertation focuses on the research of legal regulation of grain sale in Ukraine. The paper clarifies the current state of research of legal regulation of grain sales in Ukrainian jurisprudence, studies the genesis of legislative support for grain sales in Ukraine, substantiates the concepts, features and legal models of grain sales, clarifies the features of legal models of grain sales in Ukraine, including mortgage procurement grain, grain intervention operations, grain exchange trade, electronic grain trade and grain export. The author also studied the features of organizational and legal support for the sale of grain in Ukraine, as a result of which he substantiated the specifics of legal regulation of grain storage in Ukraine and legal regulation of grain transportation, and suggested ways to improve Ukrainian legislation in this area.The scientific novelty of the obtained results of the dissertation is that it is one of the first in the Ukrainian legal doctrine a comprehensive study of the problems of legal regulation of grain sales in Ukraine. This allowed to reveal both the scientific and theoretical principles of legal regulation of grain sales in Ukraine, and to reveal in more detail the specifics of certain legal models of grain sales in Ukraine. The practical significance of the dissertation research is to substantiate proposals for the adoption of new regulations of Ukraine or amendments to existing regulations in order to ensure the functioning of effective legal models for the sale of grain in Ukraine.The author concludes that for thirty years in the agricultural and legal doctrine of Ukraine conducted more than twenty comprehensive dissertation research on the legal regulation of grain production, growing seeds of cereals and sunflower, the legal aspects of commercial agricultural production, the specifics of concluding agreements aimed at agricultural production. products, bringing national legislation in this area to WTO and EU requirements, legal assurance of quality and safety of agricultural products. At the same time, a comprehensive study of legal issues of grain sales, despite its importance in ensuring food security of Ukraine, in the doctrine of agrarian law of Ukraine was not conducted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Щербина Р.С. 
Розробка методів організації транспортно-експедиційного обслуговування залізниць: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Р.С. Щербина ; Харк. нац. акад. міс. госп-ва. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Удосконалено методи організації транспортно-експедиційного обслуговування залізниць за умов транспортного ринку шляхом розробки та впровадження різнопланових заходів. Одержано залежності для прогнозування обсягів попиту, доходів і прибутку, що базуються на максимально можливому попиті на перевезення. Розроблено методику оцінки сегментів транспортного ринку, запропоновано показник "шанси на ринку", в основу оцінки яких покладено ймовірнісне трактування прогнозного попиту та перевезення. Визначено економічно доцільну сферу діяльності конкретної транспортної організації з надання послуг. Обгрунтовано доцільність та порядок концентрації роботи на дільницях залізниці за сучасних умов. Показано ефективність впровадження комплексної системи електронного обміну даними в організації процесу перевезень на Південній залізниці. Розроблено методологію формування рівня ставок зборів і тарифів на вантажні залізничні перевезення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.101-813 + О284.05 +
Шифр НБУВ: РА349878

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
4.

Щедролосєв О.В. 
Основи удосконалювання енерговикористання в спеціальних енергетичних системах універсальних наливних суден: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.05 / О.В. Щедролосєв ; Нац. ун-т кораблебудування ім. Макарова. — Миколаїв, 2004. — 37 с. — укp.

З метою оптимізації процесу енерговикористання у спеціальних енергетичних ситемах "підігрів - вивантаження" наливних суден удосконалено теорію спільної роботи систем підігріву та вивантаження високов'язких вантажів, що перевозяться, поліпшено технічні засоби, технологічні процеси та режими їх роботи, що підвищують економічність експлуатації та надійність запропонованих методів проектування. Вперше застосовано системний підхід та імітаційне математичне моделювання функціонування технічних засобів і технологічних процесів у загальній взаємозалежній системі з судновою енергетичною установкою, корпусом судна, вантажем і зовнішнім середовищем. Вирішено науково-прикладну проблему підвищення енергоефективності систем "підігрів - вивантаження" і в цілому суднової енергетичної установки універсальних і спеціальних наливних суден, що має суттєве значення для галузей суднобудування, морського та річкового флотів, а також транспорту та інших видів господарської діяльності, пов'язаної з перевезенням, збереженням та вивантаженням високов'язких рідких продуктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О425.144.1-082-32 + О484.84 +
Шифр НБУВ: РА332945

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Шпильовий І. Ф. 
Методичні основи управління системами міських пасажирських перевезень: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.01 / І. Ф. Шпильовий ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вперше запропоновано комплексний метод визначення попиту населення на пасажирські перевезення, який передбачає прогнозування пасажиропотоків і кореспонденцій з урахуванням трьохланцюгової класифікації факторів визначення рухомості населення. Розроблено системну модель раціонального функціонально-цільового управління системи міських пасажирських перевезень. Подано модель вибору пасажиром оптимального маршруту слідування до місця призначення за критеріями загальних витрат часу та вартості проїзду у режимах руху звичайного, експресного та маршрутного таксі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.03
Шифр НБУВ: РА375022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
6.

Шолох С.М. 
Закономірності управління забезпеченням якості шихти в проекті вивозу готових до виймання запасів руди з кар'єру залізорудного комбінату: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / С.М. Шолох ; Криворіз. техн. ун-т. — Кривий Ріг, 2004. — 22 с. — укp.

Розглянуто процес оперативного планування роботою кар'єру гірничозбагачувального комбінату як проекту зі створення та впровадження інформаційно-аналітичної системи забезпечення якості рудної сировини на внутрішньомісячному інтервалі. Створено багатокритеріальну модель визначення вантажопотоків руди, проаналізовано її розв'язок, запропоновано підходи для усунення її несумісності. Досліджено можливі відхилення у процесі роботи кар'єру від намічених значень вантажопотоків та сформовано моделі коректування планових завдань з перевезення руди, що враховують ймовірнісний характер параметрів системи оперативного планування певних процесів на кар'єрі. За цього запропоновано з'ясувати продуктивність екскаватора на змінному та добовому інтервалах за допомогою нейронної мережі прямого розповсюдження. Визначено закономірності та структуру моделі, що дають змогу розрахувати дати проведення технічного обслуговування та ремонтів обладнання з урахуванням комплексного показника ефективності роботи кар'єру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И41,323-6 +
Шифр НБУВ: РА334951

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Шибаєв О.Г. 
Система управління морськими перевезеннями вантажів і роботою флоту судноплавної компанії: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.01 / О.Г. Шибаєв ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2003. — 33 с. — укp.

Наведено положення, спрямовані на створення теоретичних основ щодо підготовки та обгрунтування рішень у системі управління морськими перевезеннями вантажів і роботою флоту судноплавної компанії. Зазначено, що вони базуються на побудові діалогових систем прийняття рішень, що оснащені пакетом розроблених або відомих моделей та методів, підібраних за принципом близькості до предметних задач, для розв'язання яких призначена система. Встановлено особливості перевізного процесу та системи управління на морському транспорті. Запропоновано концепцію системи управління морськими перевезеннями вантажів і роботою флоту судноплавної компанії. Розроблено та досліджено комплекс моделей та методів формування завантаження суден, а також підтримки рішень за різних рівнів вірогідності вхідної інформації. Наведено основні положення методичного забезпечення системи та запропоновано імітаційно-ігрову модель прийняття рішень у системі управління перевезеннями та роботою флоту морської судноплавної компанії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О486.403 +
Шифр НБУВ: РА324277

Рубрики:

      
8.

Шерепа К.М. 
Формування управління ефективністю приміського комплексу залізничного транспорту: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / К.М. Шерепа ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2009. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та розроблено основні економіко-правові елементи управління ефективністю приміського пасажирського комплексу залізничного транспорту України, що базується на положеннях маркетингу та логістики. Запропоновані нові фінансово-економічні показники, що дозволяють контролювати ефективність процесу приміських перевезень, характеризувати інтенсивність використання приміських пасажирських вагонів робочого парку, корегувати індекс зміни тарифів на ці перевезення, а також доходи і прибуток на один вагон інвентарного приміського пасажирського парку. Удосконалено класифікацію ефективності за окремими ознаками як результат грунтовного аналізу наукових праць з теорії ефективності діяльності підприємств. Подальшого розвитку набув механізм взаємодії приміського пасажирського комплексу залізничного транспорту з іншими суб'єктами цієї діяльності. Запропоновано методичний підхід до визначення оптимальної кількості поїздів приміського сполучення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)372.0-21 +
Шифр НБУВ: РА368449

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Шептура 
Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів при змінному попиті на перевезення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Олександр Миколайович Шептура ; Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.02 + У9(4УКР)373.30-813-07
Шифр НБУВ: РА331043

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Шелухін М.Л. 
Правове забезпечення збереження вантажів при залізничних перевезеннях: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / М.Л. Шелухін ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2002. — 19 с. — укp.

Розроблено основний категоріальний апарат, необхідний для правового забезпечення збереження вантажів під час перевезення залізничним транспортом. Проаналізовано відносини, що виникають між вантажовідправниками, перевізниками та вантажоодержувачами під час транспортування вантажів залізничним транспортом. Оцінено стан законодавства України з предмету дослідження. Проаналізовано правозастосовчий досвід запобігання розкраданню на транспорті на прикладі країн ближнього та дальнього зарубіжжя. Вивчено тенденції та перспективу розвитку українського законодавства в галузі превенції економічних злочинів на транспорті. Розглянуто основні причини розкрадань вантажів на залізничному транспорті та систематизовано їх за різноманітними підставами. Запропоновано доповнення до чинного законодавства України з метою удосконалення правових механізмів запобігання незбереженню вантажів під час залізничних перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.921 +
Шифр НБУВ: РА321980

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Шевченко В.І. 
Удосконалення технології перевезення вантажів в універсальних контейнерах на залізницях України: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / В.І. Шевченко ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено стан та використання технічних засобів перевезень вантажів у контейнерах залізницями України. Розроблено та формалізовано за допомогою теорії масового обслуговування технологію прямування контейнерних поїздів, яка передбачає виконання вантажних операцій на проміжних станціях. Запропонована технологія скорочує витрати на маневрові операції - відчеплення вагонів від контейнерних поїздів, подавання їх на вантажні райони та побудову з'єднувальних колій. Запропоновано нову інтегровану технологію доставки вантажів в універсальних контейнерах, яка передбачає подавання транспортних засобів до міжколійного простору контейнероперевантажувача, модульних рядів контейнерів збільшених розмірів з розміщенням їх на терміналах та залізничних платформах у межах загального та зонального габаритів навантаження, яка скорочує час знаходження їх на терміналах і забезпечує збільшення коефіцієнта використання і вантажопідйомності контейнерів та транспортних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.6 +
Шифр НБУВ: РА368451

Рубрики:

      
12.

Шевцова О. Л. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПОВОДЖЕННЯ З ПОБІЧНИМИ ПРОДУКТАМИ БРОЙЛЕРНОГО ВИРОБНИЦТВА / О. Л. Шевцова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі поглиблено теоретичні, методичні та практичні положення, які визначають еколого-економічне обґрунтування поводження з побічними продуктами бройлерного птахівництва в умовах інтенсивного промислового виробництва. Доведено, що саме інтегративне поєднання методів, методик та принципів дозволяє сформувати систему поводження з побічними продуктами з урахуванням еколого-економічних особливостей сучасного інтенсивного бройлерного птахівництва в контексті формування концептуальних засад сталого (збалансованого) розвитку. Обґрунтовано запровадження системи поводження з побічною продукцією, що полягає у створенні замкнутих циклів виробництва з рециркуляцією сировинних матеріалів, коли кожна кінцева ланка одного виробництва слугує початковою ланкою наступної, в результаті чого у навколишнє середовище не надходить невикористаних побічних продуктів та мінімізуються негативні наслідки для природного середовища.Проаналізовано та узагальнено нормативно-правовий базис щодо поводження з побічною продукцією тваринного походження в Україні та Європейському Союзі в порівняльному аспекті щодо імплементації вітчизняного законодавства до законодавства Євросоюзу. Досліджено та запропоновано методологічні та методичні підходи формування системи поводження з побічними продуктами бройлерного виробництва.Теоретично обґрунтовано, що система поводження з побічною продукцією тваринного походження включає такі складові: утворення, збирання, перевезення, зберігання, оброблення, переробку, знешкодження, утилізацію, видалення.Теоретично доведено та практично підтверджено економічну доцільність використання органо-мінеральних добрив. Це є перспективним напрямом поводження з побічною продукцією бройлерного виробництва та враховує сучасні екологоорієнтовані вимоги ведення сільськогосподарського виробництва.^UThe dissertation deepens the theoretical, methodological and practical provisions that determine the ecological and economic justification of the treatment of by-products of broiler poultry in the conditions of intensive industrial production. It is proved that the integrative combination of methods, techniques and principles allows to form a system of treatment of by-products taking into account ecological and economic features of modern intensive broiler poultry farming in the context of formation of conceptual bases of sustainable development. The introduction of a system of handling by-products is justified, which consists in creating closed production cycles with recycling of raw materials, when each final link of one production serves as the initial link of the next, as a result of which unused by-products enter the environment and minimize negative consequences for the environment.The normative-legal base on the treatment of animal by-products in Ukraine and the European Union in the comparative aspect of the implementation of domestic legislation to the legislation of the European Union is analyzed and generalized. Methodological and methodical approaches to the formation of the system of treatment of by-products of broiler production are studied and proposed.It is theoretically substantiated that the system of handling by-products of animal origin includes the following components: formation, collection, transportation, storage, processing, processing, disposal, utilization, disposal.The economic feasibility of using organo-mineral fertilizers has been theoretically proved and practically confirmed. This is a promising area of handling by-products of broiler production and takes into account modern environmentally friendly requirements for agricultural production.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Шапатіна О. О. 
Формування автоматизованої технології управління інтермодальними перевезеннями / О. О. Шапатіна. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження - процес просування контейнерів при інтермодальних перевезеннях. Дослідження проводились із застосуванням методів математичної статистики, штучних нейронних мереж, теорії графів, спеціального евристичного оптимізаційного алгоритму NSGA-III та методу зважених стрес-функцій. У результаті дослідження вирішено наукове завдання формування автоматизованої технології управління інтермодальними контейнерними перевезеннями на основі розроблення процедури вибору оптимального плану мультимодального перевезення, спрямованої на максимальне задоволення вимог вантажовідправників за рахунок одночасного врахування при визначенні маршруту таких параметрів перевезення, як вартість транспортування і термін доставки вантажу. Сферою їх застосування є автоматизована технологія управління інтермодальними перевезеннями, яку запропоновано інтегрувати до АРМ інтермодального оператора для забезпечення узгодженої роботи усього процесу транспортування.^UThe object of the research is the process of containers traffic during intermodal transportation. The research was carried out using the methods of mathematical statistics, artificial neural networks, graph theory, a special heuristic optimization algorithm NSGA-III and the method of weighted stress functions. As a result of research the scientific task of formation of the automated technology of management of intermodal container transportations on the basis of development of procedure of a choice of the optimum plan of multimodal transporting directed on the maximum satisfaction of requirements of shippers at the expense of simultaneous consideration at route determination of such parameters of transportation. Their scope is automated technology of intermodal transportation management, which is proposed to be integrated it into the intermodal operator's workstation to ensure coordinated operation of the entire transportation process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
14.

Шамрай О.В. 
Формування кар'єрних рудопотоків для стабілізації якості руди: автореф. дис... канд. техн. наук.: 05.15.03 / О.В. Шамрай ; Криворіз. техн. ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено заходи щодо підвищення ефективності гірничих робіт шляхом формування кар'єрних рудопотоків зі стабільними якісними характеристиками рудної сировини, яка надходить на збагачення. Уперше систематизовано технологічні схеми кар'єрних рудопотоків й обгрунтовано критерій оцінювання їх ефективності. Розроблено методику динамічного управління рудопотоками в кар'єрі шляхом формування роздільних схем транспортування руди з екскаваторних вибоїв, яка дозволяє зменшити коливання корисного компонента в сировині та знизити видатки на перевезення руди. Результати наукового дослідження використано у проектах подальшої розробки залізорудних родовищ ДПІ "Кривбаспроект", розраховано їх економічний ефект, який становить 495,6 тис. грн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И332.3 +
Шифр НБУВ: РА362626

Рубрики:

      
15.

Чупрін Є. С. 
Формування системи забезпечення економічної безпекипідприємств / Є. С. Чупрін. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробки теоретико-методичних положень таобґрунтуванню практичних рекомендацій щодо формування системизабезпечення економічної безпеки підприємств.Розгляд економічної безпеки підприємства з позиції системного підходудав змогу запропонувати авторську дефініцію системи забезпеченняекономічної безпеки автотранспортного підприємства як контрольованусукупність елементів, взаємодія яких спрямована на досягнення захищеностіпідприємства від впливу зовнішніх та внутрішніх дестабілізуючих чинників зурахуванням його інтересів.З метою систематизації прикладного базису забезпечення економічноїбезпеки підприємств автотранспортної галузі представлено класифікаціюдестабілізуючих чинників впливу зовнішнього та внутрішнього середовища наекономічну безпеку підприємства, яка сприятиме їх завчасній ідентифікації,розробці та запровадженню ефективних превентивних заходів з метоюзапобігання або мінімізації негативного впливу та забезпечення бажаного рівняекономічної безпеки автотранспортного підприємства.Враховуючи основні положення систем удосконалено системузабезпечення економічної безпеки автотранспортного підприємства на базікомбінування системного, процесного та функціонального підходів звиділенням відповідних блоків (вхідного, операційного, результативного).Запропоновано систему забезпечення економічної безпеки автотранспортногопідприємства розглядати як синтезовану та контрольовану сукупністьелементів, злагоджена взаємодія яких спрямована на досягнення стабільноїзахищеності від впливу зовнішніх та внутрішніх дестабілізуючих чинників зурахуванням інтересів автотранспортного підприємства. На основізастосування системного підходу виокремлено функціональні складовіекономічної безпеки автотранспортного підприємства: фінансову, кадрову,техніко-технологічну, політико-правову, силову, інформаційну, ресурсну,маркетингову.Розроблено методичний підхід до оцінювання рівня економічної безпекиавтотранспортного підприємства, в основі якого полягає розробка тазастосування тестів раннього попередження – системи порівняння фактичнихпоказників діяльності підприємства з обґрунтованою та запропонованоюсистемою показників для визначення рівня економічної безпеки, якірозраховується за даними звітності підприємства та методом експертнихоцінок, що надає можливість комплексно оцінити рівень економічної безпекиавтотранспортного підприємства. Перевагою даного підходу являєтьсяможливість його оперативного та регулярного використання, що дозволяєефективно ідентифікувати уразливі місця підприємства та сформувати заходиіз запобігання або мінімізації впливу дестабілізуючих чинників на економічнубезпеку підприємства.На основі розробленого науково-методичного підходу проведенооцінювання рівня економічної безпеки автотранспортних підприємств шляхомтестування двадцяти підприємств автотранспорту України. За результатамиоцінювання визначено, що більшість досліджуваних підприємств, діяльністьяких спрямована на перевезення вантажу, мають задовільний стан економічної безпеки й достатнє підґрунтя для подальшого нарощування обсягів наданняпослуг, зростання ефективності функціонування що сприятиме підвищеннюрівня їх економічної безпеки.З метою прийняття ефективних управлінських рішень щодо забезпеченняекономічної безпеки автотранспортних підприємств сформовано науковопрактичний підхід до визначення впливу дестабілізуючих чинників наекономічну безпеку підприємств, який передбачає виділення групи актуальнихчинників, що мають найбільший вплив на діяльність автотранспортнихпідприємств. Розраховано силу їх фактичного впливу на економічну безпекуавтотранспортних підприємств шляхом симбіозу тріади характеристик: силивпливу, вірогідності настання та сили синергічного впливу.Проведено оптимізаційне моделювання нормалізації рівня економічноїбезпеки підприємств на основі теорії нечітких множин та теорії нечіткої логіки.Враховуючи різний характер показників економічної безпеки підприємствавідповідно до розробленої методики її оцінки, тобто за відсутності чіткостівзаємозв'язку між якісними та кількісними характеристиками застосованонечіткого виведення Мамдані й згенеровано множину правил, на базі якихпобудована модель. Представлена модель дозволяє визначити достатністьвеличини складників для досягнення необхідного рівня результуючогопоказника економічної безпеки підприємства.На основі науково-методичного обґрунтування запропонованопревентивні організаційно-економічні заходи запровадження яких сприяєдосягненню мінімізації впливу зовнішніх та внутрішніх дестабілізуючихчинників, що забезпечує стабільність функціонування автотранспортнихпідприємств та задовольняє інтереси підприємства й підвищує рівень йогоекономічної безпеки.Ключові слова: економічна безпека підприємства, система забезпечення,дестабілізуючі чинники, автотранспортне підприємство, математичнемоделювання.^UThe essence of the basic concepts of the sphere of economic security of theenterprise with the establishment of a causal relationship between them is analyzedand clarified: "challenges", "risks", "threats", "dangers". Based on the theoreticalsubstantiation and logical decomposition, the classification of these categories isdeveloped and refined, which complements the theoretical platform for theformation of a system for ensuring the economic security of the motor transport enterprise.In order to systematize the applied basis of economic security of motortransport enterprises, a classification of destabilizing factors of external and internalenvironment impact on economic security of the enterprise is presented, which willfacilitate their early identification, development and implementation of effectivepreventive measures to prevent or minimize negative impact motor transportenterprise.According to the results of comparative analysis of theoretical andmethodological support for assessing the level of economic safety, taking intoaccount the sectoral features of economic safety of motor transport enterprises, theirmain advantages are highlighted, which allowed to form a number of requirementsto meet the methodological approach the level of reliability of the assessment; takinginto account the variability of the environment of the enterprise; availability of datato calculate the required indicators; relative ease of implementation and use; takinginto account the industry characteristics of the enterprise.A methodical approach to assessing the level of economic security of a motortransport enterprise has been developed, which is based on the development andapplication of early warning tests - a system of comparing actual performanceindicators with a reasonable and proposed system of indicators to determine the levelof economic security. , which provides an opportunity to comprehensively assess thelevel of economic security of the transport company. The advantage of this approachis the possibility of its prompt and regular use, which allows you to effectivelyidentify vulnerabilities of the enterprise and to form measures to prevent or minimizethe impact of destabilizing factors on the economic security of the enterprise.Based on the developed scientific and methodological approach, the level ofeconomic security of motor transport enterprises was assessed by testing twentymotor transport enterprises of Ukraine. According to the results of the evaluation, itis determined that most of the surveyed enterprises, whose activities are aimed atcargo transportation, have a satisfactory state of economic security and sufficientgrounds for further increasing the volume of services, increasing efficiency toincrease their economic security.In order to make effective management decisions to ensure the economicsecurity of motor transport enterprises formed a scientific and practical approach todetermining the impact of destabilizing factors on economic safety of enterprises,which involves the selection of a group of relevant factors that have the greatestimpact on motor transport enterprises. The strength of their actual impact on theeconomic security of motor transport enterprises is calculated by symbiosis of a triadof characteristics: the impact force, the probability of occurrence and the synergisticimpact force.The optimization modeling of normalization of the level of economic securityof enterprises on the basis of the theory of fuzzy sets and the theory of fuzzy logicis carried out. Given the different nature of the indicators of economic security ofthe enterprise in accordance with the developed method of its assessment, because of the absence of a clear relationship between qualitative and quantitativecharacteristics, Mamdani's logical inference is applied and set of rules based onmodeling. The presented model allows to determine the sufficiency of thecomponents to achieve the required level of the resulting indicator of economicsecurity of the enterprise.Based on scientific and methodological substantiation, preventiveorganizational and economic measures are proposed, the introduction of which helpsto minimize the impact of external and internal destabilizing factors, which ensuresthe stability of motor transport enterprises and satisfies the interests of the enterpriseand increases its economic security.Key words: economic security of the enterprise, support system, destabilizingfactors, motor transport enterprise, mathematical modeling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Чуйко С. П. 
Зниження енергоємності автобусів категорії М3 на міських маршрутах / С. П. Чуйко. — Б.м., 2021 — укp.

Міські автобусні перевезення в найближчій перспективі залишаться для більшості міст України основним видом пасажирських перевезень і мають велике соціальне значення. Зниження енергоємності перевезень забезпечується найбільш раціональним (ефективним) використанням паливних ресурсів. При цьому зазначена мета може досягатися лише за умови, що встановлена норма витрати палива для кожної марки автобуса буде в достатній мірі обґрунтованою. Очевидно, що досконалість планування і розробка науково обґрунтованих нормативів витрати палива стають важливим направленням ресурсозбереження на автомобільному транспорті та зниження собівартості перевезень. Зважаючи, що на теперішній час у нормативних документах України не передбачено нормування мікроклімату в автобусах міських маршрутів і витрати палива залежно від мікроклімату в салоні, виникає гостра необхідність у дослідженні зниження енергоємності автобусів категорії М3 при роботі з кондиціонером. Власники автобусів усіх форм господарювання, що діють на території України і експлуатують їх на маршрутах, проводять розрахунки нормативної витрати палива відповідно до діючих на теперішній час методичних рекомендацій «Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті», затверджені наказом Міністерства інфраструктури України № 411 від 07.10.2011 р. Згідно з даними нормативами, витрату палива, при використанні кондиціонера, збільшують до 5 % від базової лінійної норми за одну годину простою з працюючим двигуном. На охолодження салону автобуса під час руху, у разі використання кондиціонера, передбачені надбавки до витрати палива при фактичній зовнішній температурі повітря, починаючи від +20 ˚С. Надбавка при вимушеному увімкненні кондиціонера, через погіршення температурного середовища в салоні, в години підвищеної пасажирської активності, не передбачена. Разом з тим, досвід експлуатації міських автобусів, оснащених кондиціонером, свідчить, що величина рекомендованих надбавок є явно некоректна, оскільки не забезпечує встановлених об'єктивних норм витрати палива і не повною мірою сприяє паливозбереженню на підприємстві, яке надає маршрутні пасажирські послуги. Дослідження, яке виконане в межах даної дисертації, показує, що експлуатацію сучасних маршрутних автобусів, оснащених кондиціонером, доцільно розглядати як складну динамічну систему, функціонування якої відбувається при дії стохастичних факторів, що впливають на витрату палива. Це поєднання внутрішніх процесів у салоні автобуса та вплив зовнішніх факторів. Це суттєво підкреслює актуальність наукових досліджень з метою підвищення ефективності використання палива при забезпеченні комфорту. Задача економічно спрямованої експлуатації кондиціонера міського автобуса при виконанні технологічного процесу повинна вирішуватися методами системного і техніко-експлуатаційного аналізу з урахуванням усіх експлуатаційних особливостей. Таким чином, визначення оптимальних рішень зі зниження енергоємності автобусів М3 з кондиціонером, які працюють на міських маршрутах, є важливою науково-прикладною задачею. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: вперше обґрунтовано позитивний вплив попереднього охолодження салону автобуса кондиціонером на паливну економічність при роботі на маршруті; встановлені залежності витрати палива автобуса з кондиціонером від температури зовнішнього повітря і кількості перевезених пасажирів; запропоновано введення охолодження кондиціонером салону міського автобуса залежно від пасажироприсутності в години підвищеної пасажирської активності. Удосконалено імітаційну модель визначення повітрообміну через відкриті двері на зупинці в літній період по нейтральній площині перерізу дверей. Практичне значення одержаних результатів важливе в тому, що їх реалізація доцільна в математичному аналізі та програмному забезпеченні автопідприємства, як складової технології сучасного комплексного моніторингу роботи автобусів міських маршрутів. Запропоновано алгоритм і програми розрахунку теплового навантаження на салон і нормативної витрати палива з урахуванням температурних показників та кількості перевезених пасажирів. Це дозволяє розглянути можливість використання даних підходів до інших моделей автобусів і формувати інформаційну базу даних підприємства. При цьому використання запропонованих методичних підходів дозволяє зменшити витрату палива одним автобусом до 3 % за зміну при забезпеченні оптимального мікроклімату в салоні. Ключові слова: міський автобус М3, енергоємність, кондиціонер, мікроклімат, витрата палива, теплонадходження, нормування, охолодження салону.^UIn the near future, urban bus transportation will remain the main type of passenger transportation for most cities of Ukraine and are of great social importance.A decrease in the energy intensity of transportation is ensured by a more optimal (efficient) use of fuel resources. At the same time, the specified goal can be achieved only on condition that the established rate of fuel consumption for each brand of bus is sufficiently justified.It is obvious that the perfection of planning and the development of scientifically based standards for fuel consumption are becoming an important area of ​​resource conservation in road transport and reducing the cost of transportation.Considering that at present the normative documents of Ukraine do not provide for the regulation of the microclimate in buses of city routes and fuel consumption depending on the microclimate in the cabin, there is an urgent need to study the reduction of the energy consumption of buses of the M3 category when operating with air conditioning.Owners of buses of all forms of business, operating on the territory of Ukraine and operating them on the routes, carry out calculations of the standard fuel consumption in accordance with the current methodological recommendations "Norms of fuel and lubricants consumption in road transport", approved by order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine No. 411 dated 10/07/2011 According to these standards, fuel consumption when using an air conditioner is increased to 5% of the base linear rate for one hour of inactivity with the engine running. For cooling the interior of the bus while driving, in the case of using an air conditioner, surcharges are provided for fuel consumption at an actual outside air temperature, starting from +20 ˚С. The increase in the forced switching on of the air conditioner due to the deterioration of the temperature environment in the cabin during the hours of increased passenger activity is not provided.At the same time, the experience of operating city buses equipped with air conditioning indicates that the value of the recommended allowances is clearly incorrect, since it does not provide the established objective norms of fuel consumption and does not fully contribute to fuel saving at an enterprise that provides route passenger services.The research carried out within the framework of this thesis shows that the operation of modern shuttle buses equipped with air conditioning is advisable to be considered as a complex dynamic system, the functioning of which occurs under the action of stochastic factors affecting fuel consumption. This is a combination of internal processes in the bus cabin and the influence of external factors.This significantly underscores the relevance of scientific research to improve fuel efficiency while providing comfort.The task of economically oriented operation of the city bus air conditioner during the technological process should be solved by the methods of system and technical and operational analysis, taking into account all operational features.Thus, the determination of optimal solutions to reduce the energy intensity of air-conditioned M3 buses operating on city routes is an important scientific and applied problem.The scientific novelty of the obtained results of the study lies in the fact that for the first time the positive effect of preliminary cooling of the passenger compartment with air conditioning on the fuel efficiency when working on the route has been substantiated; the established dependences of the fuel consumption of an air-conditioned bus on the outside air temperature and the number of passengers carried; it is proposed to introduce air conditioning cooling of the city bus interior, depending on the presence of passengers during the hours of increased passenger activity. Improved simulation model for determining air exchange through an open door at a stop in the summer along the neutral plane of the door section.The practical significance of the results obtained is important in that their implementation is expedient in mathematical analysis and software of an automobile enterprise as a component of the technology of modern integrated monitoring of the operation of buses on city routes. An algorithm and programs for calculating the heat load on the passenger compartment and the standard fuel consumption, taking into account the temperature indicators and the number of passengers carried, are proposed. This allows us to consider the possibility of using these approaches to other models of buses and to form an information database of the enterprise. At the same time, the use of the proposed methodological approaches makes it possible to reduce the fuel consumption of one bus by up to 3% per shift while ensuring the optimal microclimate in the passenger compartment.Key words: city bus M3, energy intensity, air conditioner, microclimate, fuel consumption, heat input, rationing, interior cooling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Чорноус О.В. 
Правове регулювання використання та охорони природних ресурсів виключної (морської) економічної зони України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / О.В. Чорноус ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто правовий режим природних ресурсів виключної (морської) економічної зони України, яку визначено як комплексний природний об'єкт, що досліджується у галузі екологічного права. Виділено ознаки, які відмежовують дану зону від інших природних об'єктів. Проаналізовано зв'язки правового режиму виключної (морської) економічної зони з правовим режимом її природних ресурсів. Розкрито зміст права власності на природні ресурси виключної (морської) економічної зони та права користування ними. Обгрунтовано перспективи теоретичного дослідження у межах екологічного права питання про створення та використання штучних островів, установок і споруд у виключній (морській) економічній зоні України, визначено зміст правової охорони її природних ресурсів. Розкрито сутність поняття забруднення виключної (морської) економічної зони України, виділено й охарактеризовано його джерела. Розглянуто організаційно-правовий механізм забезпечення правового режиму виключної (морської) економічної зони України та досліджено види юридичної відповідальності за порушення законів і правил щодо використання й охорони її природних ресурсів. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення правового регулювання використання й охорони природних ресурсів виключної (морської) економічної зони України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52(4УКР)352 + Х859(4УКР)18 +
Шифр НБУВ: РА348200

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Чорноус О.І. 
Забезпечення стійкого функціонування автотранспортної системи регіону: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.05 / О.І. Чорноус ; Ін-т екон.-правов. дослідж. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено науково-методичні положення та практичні рекомендації щодо впорядкування кількості автотранспортних перевізників за умов загострення конкурентної боротьби. Розвинуто уявлення про автотранспортну систему регіону як сукупність підприємств і організацій різних форм власності, які безпосередньо надають автранспортні послуги та сприяють процесу перевезення вантажів і пасажирів у межах визначеної території. Наведено визначення поняття "стійке функціонування автотранспортної системи регіону" як такого стану, за якого перехід до бажаного здійснюється без виходу за межі заданої траєкторії його зміни. Класифіковано методи забезпечення стійкого функціонування автотранспортної системи регіону на підставі виділених ознак регулювального впливу, а саме: організаційних, економічних, соціально-трудових, синергетичних. Удосконалено територіальний підхід до визначення оцінки відмінностей розвитку даної системи регіонів на підставі розрахунку інтегральних показників інтенсивності й ефективності автотранспортного забезпечення. Проаналізовано показники функціонування ринку автотранспортних послуг регіону на базі відповідної матриці та виконано SWOT-аналіз внутрішніх і зовнішніх чинників. Запропоновано підходи до вибору методів забезпечення стійкого функціонування автотранспортної системи регіону на основі короткострокового прогнозування кількості ліценцій у автоперевізників. Удосконалено галузевий підхід щодо довгострокового прогнозування обсягів пасажирських автоперевезень міського та міжміського сполучення на підставі економетричного моделювання. Розроблено інформаційну базу з ліцензування діяльності автоперевізників з використанням додаткових критеріїв допуску на ринок даних послуг, яка грунтується на оцінці їх фінансової стійкості та ліквідності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ДОН)683.733 + У9(4УКР-4ДОН)373.3 +
Шифр НБУВ: РА365172

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Чорний В. В. 
Організаційно-економічні засади ефективної тарифної політики залізниць на ринку міжнародних вантажних перевезень: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / В. В. Чорний ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано партнерсько-конкурентний підхід до формування тарифної політики залізниць за транзитними вантажними перевезеннями. Встановлено особливості проведення ефективної тарифної політики. Виявлено засадничі принципи й обгрунтовано витратно-синергетичний метод. Запропоновано методичні підходи щодо визначення собівартості транзитних вантажних перевезень, що в сукупності дозволяє встановити конкурентоспроможні залізничні тарифи. Визначено науково-методичні підходи щодо оцінювання економічної ефективності тарифної політики залізниць на ринку міжнародних вантажних перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)837.20-866
Шифр НБУВ: РА372291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Чимшир В.І. 
Управління проектами ремонту суднових технічних засобів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / В.І. Чимшир ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2008. — 21 с. — укp.

Розроблено та реалізовано проектно-орієнтований підхід щодо керування процесами функціонування суднових технічних засобів, створений з використанням концепції керування проектами їх ремонту. Доведено, що проблема організації технічного обслуговування та ремонту (ТОР) на підприємствах, основними фондами яких є морські та річні судна, не може бути оптимально вирішеною внаслідок відсутності прийнятної системи керування, легкоадаптованої до умов роботи таких підприємств. Розроблено методи, моделі та рекомендації з впровадження нового підходу щодо керування функціонуванням суднових технічних засобів. Із використанням даних методів і моделей розроблено програмне забезпечення "Прогнозування й контроль", що дозволяє прогнозувати час ініціації проектів ТОР протягом усього терміну функціонування суднових технічних засобів, а також визначати елементи, що підлягають відновленню, та прогнозувати зміст робіт з кожного проекту ремонту. На підставі аналізу результатів, одержаних під час практичного застосування програмного забезпечення для інформаційної підтримки проектів ремонту підтверджено дієздатність запропонованого підходу щодо керування процесами функціонування не лише суднових технічних засобів, а й подібного обладнання на підприємствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-083-6 +
Шифр НБУВ: РА357491

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського