Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (31)Реферативна база даних (1356)Книжкові видання та компакт-диски (409)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=МОДЕРНІЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 125
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко О.С. 
Модернізація управління повторними передачами на транспортному рівні базової ТСР/ІР мережі наступного покоління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / О.С. Єременко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Наведено результати досліджень у сфері телекомунікаційних систем і мереж, використання яких дозволяє підвищити продуктивність з'єднань Transmission Protocol (TCP) з використанням модернізованого методу управління тайм-аутом повторної передачі (Retransmission Timeout (RTO)) протоколу TCP на підставі впровадження процедури оптимальної лінійної фільтрації Калмана - Б'юсі (ФКБ). Застосування запропонованого методу дає змогу підвищити продуктивність з'єднань TCP за рахунок зменшення часу простою. За результатами експериментальних досліджень реалізацій з'єднань TCP показано, що процес зміни часу кругового обігу (Round-Trip Time (RTT)) не суперечить марковському. Запропоновано модернізувати метод визначення RTO шляхом впровадження на ланці оцінювання RTT процедуру ФКБ. Така модернізація забезпечить збільшення швидкості передачі від модуля TCP відправника та продуктивності TCP/IP мережі в цілому. Розроблено аналітичні моделі раунду з'єднання TCP з повторними передачами за тайм-аутом як системи масового обслуговування. Одержано показники його якості, які можуть бути використані для практичного аналізу ефекту повторних передач у з'єднаннях TCP.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.3-016.5 +
Шифр НБУВ: РА357121

Рубрики:

      
2.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
3.

Адабащев Б. 
Модернізація змісту професійної підготовки робітників у профтехучилищах будівельного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Б. Адабащев ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розкрито вплив технічного прогресу у технології будівельних робіт на особливості професійної підготовки майбутніх робітників-будівельників для виконання опоряджувальинх робіт. Визначено умови організації професійного навчання майбутніх робітників-будівельників за групою професій, реаліазція яких сприяє уніфікації змісту професійної підготовки робітничих професій механізованої праці. Розроблено науково-технічні засади групування робітничих професій. Визначено особливості групування професій механізованої та машинно-ручної праці. Встановлено доцільність і можливість уніфікації навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт. Удосконалено науково-методичні засади розробки уніфікованих навчальних програм для підготовки робітників за групою професій опоряджувальних робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)23 +
Шифр НБУВ: РА348615

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Аліксійчук О. В. 
Тенденції розвитку сучасного парламентаризму: порівняльний аспект.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / О. В. Аліксійчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання, яке полягає у визначенні й аналізі тенденцій розвитку сучасного європейського та українського парламентаризму у порівняльному аспекті та розробленні перспективних напрямів і практичних рекомендацій з їх використання, зокрема в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України. Визначено тенденції розвитку сучасного європейського (розвиток нормативно-правової бази, яка системно імплементується у законодавства держав-учасниць ЄС і Європи; системне застосування процедури спільного прийняття рішень, консультативної процедури і процедури згоди) та українського (модернізація чинного законодавства відповідно до вимог європейського політичного і правового простору; оновлення структури партійно-політичної системи, що ґрунтується на засадах еволюції виборчої системи та національній спрямованості політичних партій; підвищення парламентської ефективності) парламентаризму, які виступають стратегічними орієнтирами для підвищення парламентської ефективності, що визначається критеріями якості правлячої еліти, характером переходу до демократичного політичного устрою, розвитком громадянського суспільства, структурними змінами в органах публічної влади, особливостями регіонів.^UThe dissertation solves an urgent scientific task, which consists in defining and analyzing the development trends of modern European and Ukrainian parliamentarism in a comparative aspect and developing promising directions and practical recommendations for their use, in particular in the conditions of martial law and post-war reconstruction of Ukraine. Development trends are determined of modern European and Ukrainian parliamentarism act as strategic guidelines for increasing parliamentary efficiency, which is characterized by the quality criteria of the ruling elite, the nature of the transition to a democratic political system, the development of civil society, structural changes in state authorities, and regional characteristics. A comparison has been made of modern European trends in the development of parliamentarism, such as the development of a legal framework that is systematically implemented in the legislation of EU and European member states 10 and the systematic application of the joint decision-making procedure, consultative procedure and consent procedure, with Ukrainian modern trends in parliamentarism, such as modernization current legislation in accordance with the requirements of the European political and legal space and renewal of the structure of the party-political system, which is based on the principles of the evolution of the electoral system and the national orientation of political parties; increasing parliamentary efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Алалі А. Ю. 
Технології «good governance» як чинник підвищення ефективності демократичного політичного менеджменту / А. Ю. Алалі. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – трансформація політичного менеджменту в умовах розвитку сучасної демократії. Мета – з'ясування специфіки технологій good governance як чинника підвищення ефективності політичного менеджменту в умовах демократії. Методи – комплексний підхід, сходження від абстрактного до конкретного, ретроспекції, системний аналіз, структурно-функціональний. Встановлено політичний зміст концепції «good governance» як парадигми реалізації належного урядування. Впроваджено алгоритм оцінювання ефективності критичного політичного менеджменту на основі парадигми «good governance». Розкрито структуру вимог ефективності політичного менеджменту. Розвинуто інтерпретацію спроможності політичних інститутів у контексті «good governance». Встановлено перелік чинників успішності інтеграції елементів «належного врядування» в політичну та адміністративну практику. Обґрунтовано концепцію міждисциплінарної інтеграції принципів «good governance». Уточнено параметри оцінювання ефективності взаємодії обраних політичних посадовців бюрократії в умовах транзитивних демократій. Уточнено оптимальну конфігурацію реформ у контексті «good governance» щодо системи політичного менеджменту України. Ідентифіковано елементи позитивного інституціонального контексту інтеграції «належного врядування» до системи політичного управління. Сфера – оптимізація дії політичної еліти, модернізація системи політичного менеджменту, навчальний процес.^UThe object is the transformation of political management in the context of the contemporary democracy`s development. The purpose is to clarify the specifics of good governance technologies as a factor in improving the effectiveness of political management in democracy conditions. Methods – an integrated approach, ascension from abstract to concrete, retrospection, system analysis, structural and functional. The political content of the concept of «good governance» as a paradigm for the implementation of good governance is established. An algorithm for evaluating the effectiveness of critical political management based on the «good governance» paradigm is implemented. The requirements` structure of the political management`s effectiveness is revealed. The interpretation of the capacity of political institutions in the context of «good governance» is developed. The factors` list of «good governance» elements` integration success into political and administrative practice has been established. The concept of interdisciplinary integration of the principles of «good governance» is substantiated. The evaluation parameters of the interaction effectiveness of the elected political bureaucracy officials in the conditions of transitive democracies are specified. The optimal configuration of reforms in the context of «good governance» concerning the system of political management of Ukraine is specified. Elements of a positive institutional context for the integration of «good governance» into the system of political governance have been identified. Sphere – optimization of the political elite, modernization of the system of political management, educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Алебрі М. А. 
Удосконалення державної політики розвитку водного господарства. / М. А. Алебрі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення державної політики розвитку водного господарства. У роботі розроблено підхід до формування державної політики розвитку водного господарства на засадах комбінованого використання методів, а саме: адміністративного (прийняття регламентованих водоохоронних заходів; визначення лімітів на забір свіжої води), економічного (система штрафів, санкцій за недотримання правил та норм водокористування; економічного стимулювання, які виконують роботи, спрямовані на економію водних ресурсів; відновлення і охорону водних об'єктів; венчурне фінансування; диверсифікація підприємницьких ризиків), екологічного (екологічне страхування; організація і координація робіт, пов'язаних з попередженням та ліквідацією наслідків аварій), що забезпечує взаємодію державних, приватних та суспільних інститутів на засадах соціального консенсусу та екологічного партнерства.Узагальнено сутність державної політики розвитку водного господарства шляхом доповнення та уточнення змісту понять, а саме: поняття державної політики розвитку водного господарства, як ефективної системи державного інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, за рахунок адміністративного управління міжбасейновим перекидання водних ресурсів у маловодні регіони, модернізації зрошувальних систем спільно з фінансовими організаціями з метою створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства, що забезпечити прозорість процедури та якість водокористування за європейськими стандартами.Визначено підходи до визначення парадигми державної політики модернізації водного господарства: інституціональний (використання сучасних підходів, методів в управлінні річковими басейнами; розробку екологічної стратегії; механізми для управління водозборами); технологічний (поліпшення якості водних ресурсів і водних джерел; модернізація інфраструктури), що забезпечує системність державного регулювання в галузі використання й охорони водних об'єктів.Удосконалено інституційний підхід до реалізації державної політики розвитку водного господарства, як систему взаємодії державних інституцій (які здійснюють регуляторну політику ), територіальних громад (котрі є власниками комунального майна), бізнес (що надає послуги із водопостачання), споживачами за напрямами: раціонального водокористування (оптимізація використання водних ресурсів з орієнтацією на природозберігаючу складову); демонополізацію ринку (створення власного водопостачання в регіональному розрізі); інноваційного розвитку (модернізації існуючих водонесучих мереж), що забезпечить збалансоване та екологобезпечне водоспоживання.Розроблено економіко-правовий механізм державної політики розвитку водного господарства, який, на відміну від раніше існуючого, базується на підході до оцінки рентних відносин, як системи взаємодії між власником водного фонду та водокористувачами (рентну складову включити у плату за спецводокористування і розподіляти на користь бюджетів, а саме: державного, басейнових управлінь, місцевого самоврядування, фондів охорони та відтворення водних ресурсів (державний, басейновий), та формування інституту регульованих рентних відносин, який включає субінститути - постійна рента, довічна рента, довічне утримання з коштом, що дозволить здійснювати гармонізацію рентних відносин у країні з урахуванням інтересів держави, регіону (басейнів річок), підприємств.Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання ефективності державної політики водного господарства регіонів на засадах розвитку моделі «зеленої» економіки за критеріями: економічний (передбачає регіональну оцінку водокористування за такими показниками, як: коефіцієнт використання води; коефіцієнт транспортних втрат; коефіцієнт скидання забруднених стічних вод), фіскальний (показники: фіскальна віддача забраної води, орендованих водних об'єктів, водомісткість ВВП), інвестиційний (передбачає інтегральну оцінку (індексний метод, обсяг капітальних інвестицій на очищення зворотних вод та захист та реабілітацію ґрунту, підземних і поверхневих вод; екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) інвестиційного забезпечення модернізації водогосподарського комплексу).^UThe paper develops an approach to the formation of a state policy for the development of a water economy based on the combined use of methods, namely: administrative (the adoption of regulated water protection measures, the definition of limits on fresh water sampling), economic (the system of fines, sanctions for non-compliance with rules and norms of water use, economic incentives , which carry out works aimed at saving water resources, restoration and protection of water objects, venture financing, diversification of business risks), eco logical (ecological insurance, organization and coordination of work related to the prevention and elimination of the consequences of accidents), which provides interaction of public, private and public institutions on the basis of social consensus and environmental partnership.The essence of the state policy for the development of water management is summarized, with the addition and clarification of the content of the concepts, namely: the concept of state policy for the development of water management, as an effective system of state integrated management of water resources on the basin principle, at the expense of administrative management of inter-basin transfer of water resources in shallow regions, modernization of irrigation systems in cooperation with financial institutions in order to create favorable conditions for public-private partnerships that will prevent To ensure the transparency of the procedure and the quality of water use according to European standards.The approaches to the definition of the paradigm of the state policy of water management modernization are identified: institutional (use of modern approaches, methods in managing river basins, development of ecological strategy, mechanisms for managing catchment areas); technological (improvement of the quality of water resources and water sources, modernization of the infrastructure), which ensures the systematic state regulation in the field of use and protection of water objects.An institutional approach to the implementation of the state policy on the development of water management, as a system of interaction between state institutions (which carry out regulatory policy), territorial communities (which are owners of communal property), business (providing water services), consumers in the following directions: rational water use (optimization use of water resources with an orientation on the nature-saving component); demonopolization of the market (creation of own water supply in a regional context); innovative development (modernization of existing water-supply networks), which will ensure balanced and ecologically safe water consumption.The economic and legal mechanism of the state policy of water industry development is developed, which, unlike the previous one, is based on the approach to the estimation of rent relations, as a system of interaction between the owner of the water fund and water users (to include the rent component in a fee for special use and allocate in favor of the budgets, namely : state, basin administrations, local self-government, funds for the protection and reproduction of water resources (state, basin), and the formation of an institute of regulated rent relations, which Lending sub-institutes - permanent rent, life annuity, life retention with a cost that will allow harmonization of rental relations in the country taking into account the interests of the state, region (river basins), enterprises.The methodical approach to assessing the effectiveness of the state water policy of the regions on the basis of the development of the green economy model based on the criteria: economical (involves a regional assessment of water use based on indicators such as: water use coefficient, transport loss coefficient, rate of discharge of contaminated sewage), fiscal (indicators: fiscal return of taken water, leased water bodies, water consumption of GDP), investment (involves an integrated assessment (index method, volume capital investment in clean waters and reverse the protection and rehabilitation of soil, groundwater and surface water, environmental tax on discharges of pollutants into water bodies) investment support modernization of water complex).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Аль-Темімі Д. Н. 
Модернізація політичної системи Іраку: передумови, етапи, тенденції розвитку: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / Д. Н. Аль-Темімі ; НАН України ; Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні теоретичні моделі модернізації, показано їх сутнісний зв'язок з процесами глобалізації, з'ясовано специфіку суперечностей іракського суспільства у цілому та його певних сегментів зокрема. Виділено основні етапи політичної історії Іраку, особливості зовнішньополітичних впливів і внутрішньополітичної боротьби, обумовленої, насамперед, етнорелігійними протиріччями. На прикладі Іраку досліджено можливості реалізації теорії "демократичного миру" в сучасному світі, а також розглянуто ймовірні чинники та сценарії модернізації політичної системи країни на фоні доленосних подій, що відбуваються у арабському світі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(5ІРК)1
Шифр НБУВ: РА382231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Атаманюк С. І. 
Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності / С. І. Атаманюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації запропоновано розв'язання наукової проблеми підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. Вперше обґрунтовано теоретичні та практичні засади такої підготовки. Введено у науковий обіг поняття «готовність майбутніх фахівців ФКіС до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності» й схарактеризовано його компоненти (мотиваційний, гносеологічний, праксеологічний, методичний, особистісний). Розроблено відповідну організаційно-педагогічну систему підготовки майбутніх фахівців ФКіС, яка: ґрунтується на методологічних підходах (професійно-особистісний, редукційний, діяльнісний, інноваційний, оздоровлювальний, гендерний, біосоціокультурний) і специфічних принципах (фізичного виховання та використання інноваційних видів рухової активності); передбачає модернізацію інформаційної складової професійної підготовки фахівців ФКіС, використання традиційних та інноваційних форм, методів і засобів навчання. Обґрунтовано педагогічні умови на рівні формальної освіти (модернізація змісту обов'язкових навчальних дисциплін та розроблення варіативних курсів з орієнтацією на використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності), неформальної освіті (ініціювання секцій з інноваційних видів рухової активності; організація спортивно-масових заходів з інноваційних видів рухової активності), інформальної освіти (використання цифрових технологій візуалізації та технологій цифрового здоров'я). Розроблено діагностичний апарат. Надано рекомендації для учасників освітнього процесу різних рівнів щодо підготовки фахівців ФКіС до використання інноваційних видів рухової активності в університетах України.^UThe dissertation offers a solution to the scientific problem of training future physical culture and sports (PhC&S) specialists to use innovative types of physical activity in professional activities.The first section describes: the state of development of the problem of training future specialists in physical culture and sports to use innovative types of motor activity in scientific and pedagogical research; research thesaurus; essence and structure of the concept "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activity".Innovative types of physical activity are defined as those types of physical activity that are formed in certain centers (youth trends, national games / entertainment, historically formed in a certain area or under the influence of a certain culture, etc.) and are just beginning to spread in the world and have fundamental differences from common types of physical activity (gymnastics, swimming, sports games of the Olympic Committee, etc.). The author includes innovative types of motor activity: workout, zumba, dance mix, wellness mix, aerobics, step-aerobics, double-step, spinbike-aerobics, body combat, body pump, fit ball, stretching, jumping, fly-fitness, slide-aerobics, cango jump, body flex, Pilates, etc. types), which are based on gymnastic exercises, but have fundamental differences from classical gymnastics. The author also includes various types of animation activities, means of art pedagogy, plastic-rhythmic, anti-stress plastic, rhythmic gymnastics, dance-rhythmic and plot-role rhythmic gymnastics, "rhythmic-motor health-improving physical culture", dance-game exercises. Body ballet exercise systems, theaters of physical education, sports, movements, pantomime, spontaneous dance, aesthetic therapy, etc.).Based on the analysis of approaches to the definition of "readiness" in the scientific and pedagogical literature, the author provides an author's interpretation of the new concept "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities": it is a complex personal formation motor activity in the professional activity of PhC&S specialists, specialized knowledge about innovations in the field of PhC&S in general and innovative types of motor activity, ability (motor and methodical) to demonstrate them and teach others to perform step by step, as well as the desire for self-development and reflection on their implementation / use / promotion in their own professional activities.The non-triviality of the concept of "readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities" necessitated the description of its content, to which the author includes five components: motivational; epistemological; praxeological; methodical; personal.Guided by the results of the analysis of scientific and pedagogical sources, the author chooses the traditional scale of levels of readiness of future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities (high, medium, low), which is relevant to the specific object (readiness to use innovative types of motor activity in professional activity).The pedagogical experiment took place in three stages (ascertaining, formative and experimental-generalizing). The author notes that the formative stage of the pedagogical experiment took place with the involvement of future bachelors (540 people) and masters (257 people) specialty 017 "Physical Culture and Sports" of various free educational institutions of Ukraine.The author testifies that at the end of the experiment he conducted a quantitative and qualitative analysis of the results. Quantitative and graphical analysis of the results was accompanied by statistical methods (Student's and Pearson's methods) and confirmed at the level of significance 0.05 the effectiveness of the developed organizational and pedagogical system of training future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities.The author classifies and statistically processes experimental indicators, evaluates the effectiveness of the model of organizational and pedagogical system of training future PhC&S specialists to use innovative types of motor activity in professional activities, formulates the main conclusions and recommendations for implementing the results of pedagogical experiment in higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Бірюков Є. І. 
Особливості функціонування підприємств електроенергетики в умовах обмеженості ресурсів / Є. І. Бірюков. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена поглибленню теоретичних положень та розробленню теоретико-методичних та прикладних засад модернізації та підвищення ефективності підприємств електроенергетики з урахуванням їхніх специфічних особливостей в умовах обмеженості ресурсів. Отримало подальший розвиток понятійно-категоріального апарату теорії економіки та управління підприємствами шляхом поглиблення сутності та змістовного наповнення таких понять: «функціонування підприємств електроенергетики» та «ефективність функціонування підприємства». Запропоновано концептуальні положення функціонування підприємств електроенергетики в умовах зміни моделі електроенергетичного ринку в Україні. Обґрунтовано теоретико-методичні положення функціонування підприємств електроенергетики, що мають функціонально-інформаційну основу. Запропоновано класифікацію особливостей функціонування підприємств електроенергетики. Розроблено композицію заходів щодо активізації залучення інвестиційних ресурсів у підприємства електроенергетики. Удосконалено теоретико-методичні підходи до систематизації трілеми перешкод розвитку підприємств електроенергетики, що виокремлені як групи різновекторних за природою виникнення перешкоди, що дало можливість обґрунтувати тріаду взаємообумовлених напрямів їх нівелювання. Запропоновано організаційно-економічні засади адаптації підприємств електроенергетики до сучасних інтеграційних реалій. Сформульовано положення підвищення безпеки функціонування підприємств електроенергетики, що включають ріні вектори диверсифікації ресурсів підприємств електроенергетики. Ключові слова: особливості функціонування, підприємства електроенергетики, ресурси, обмеженість ресурсів, інтеграційні процеси, об'єднана енергетична система, ефективність функціонування, ефективність функціонування підприємств електроенергетики, структурна модернізація, електроенергетика.^UThe dissertation is devoted to the deepening of theoretical provisions on the development of theoretical and methodological and applied principles of modernization and increase of efficiency of electric power companies taking into account their specific features in the conditions of limited resources.The conceptual and categorical apparatus of the economics and enterprise management theory has been further developed due to the deepening of the scientific essence interpretation and economic content of such concepts: "functioning of the power industry enterprises" and "efficiency of the enterprise functioning".The conceptual provisions of the electric power enterprises functioning in the conditions of the electric power market model changing in Ukraine are offered. The theoretical and methodological provisions of the power utilities functioning, which have a functional information base and are presented by means of a recurrence relation, are substantiated. The classification of features of the electric power enterprises functioning, including features on production and consumption of electricity, socio-social and organizational functional of activity and features of management is offered.Theoretical and methodological approaches to the systematization of the trilemma of obstacles to the development of electric power enterprises, which are distinguished as groups of multi-vector obstacles by nature, have been improved. This made it possible to justify the triad of interdependent directions of their leveling. They originate from each other due to the exogenous and endogenous factors influencing the functioning of the enterprise and the peculiarities of the electricity sector and the functioning of the United Energy System. Organizational and economic principles of adaptation of electric power companies to modern integration realities are grounded, based on the implementation of the European experience of conducting auctions of electricity sales, taking into account possible fluctuations of the price "per day forward". Formulated situation improve security of electricity enterprises, including enterprise resource vectors diversification of electricity supply and diversification of primary energy resources to generate electricity with the maximum use of renewable energy sources. The composition of measures for activation of attraction of investment resources in the enterprises of the electric power industry is developed, including measures on attraction of the mechanism of public-private partnership, stimulation of investment of scientific developments and introduction of innovations; development of the energy sector as a whole and are based on the implementation of European experience in the field of electricity investment legislation.Keywords: features of functioning, power companies, resources, limited resources, integration processes, integrated energy system, efficiency, functioning of power companies, structural modernization, electricity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Балануца О. О. 
Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх дипломатів як інтелектуального ресурсу держави: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / О. О. Балануца. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх дипломатів; розроблено й експериментально перевірено ефективність моделі підготовки майбутніх дипломатів як інтелектуального ресурсу держави.Здійснено теоретичний аналіз розробленості наукової проблеми та понятійно- термінологічного апарату дослідження. Охарактеризовано методологічні підходи професійної підготовки майбутніх дипломатів. З’ясовано стан професійної підготовки майбутніх дипломатів у системі неперервної освіти. Виявлено особливості професійної підготовки майбутніх дипломатів в умовах глобалізаційних процесів (цілеспрямоване застосування загальнопедагогічних та специфічних принципів, інтерактивних технологій у процесі професійної підготовки, інтеграція спеціальної фахової та гуманітарної підготовки; оптимізація професійно-адаптаційних процесів під час навчання в закладах вищої освіти). Розроблено та експериментально перевірено модель професійної підготовки майбутніх дипломатів як єдність взаємообумовлених елементів, охоплених причинно-наслідковими зв’язками та зв’язками координування, складниками якої визначено цільовий, змістовний, технологічний, оцінний, результативний блоки. Здійснено науково-методичну рефлексію результатів дослідно-експериментальної роботи.Ключові слова: професійна підготовка, майбутні дипломати, готовність майбутніх дипломатів до професійної діяльності, модернізація професійної підготовки, заклад вищої освіти.^UTheoretical and methodical principles of professional training of future diplomats are substantiated in the doctoral thesis; the effectiveness of the model of training future diplomats as an intellectual resource of the state was developed and experimentally verified.In the dissertation considered scientific novelty of the obtained results consists in the fact that for the first time the problem of professional training of future diplomats as an intellectual resource of the state has been comprehensively investigated, in particular: the scientific, theoretical and conceptual foundations of professional training of future diplomats have been theoretically substantiated; the model of professional training of future diplomats as the unity of interdependent elements covered by cause-and-effect relationships and coordination relationships has been substantiated, and pedagogical conditions for its implementation are introduced (development the professional identity of future diplomats, the implementation of symbolic-contextual education by means of information technologies, the use of interactive technologies in symbolic-contextual education); criteria are defined (level of mental development, a certain person's attitude to learning, his desire to master different ways of learning, mobilization of willpower in order to overcome difficulties in learning and achieve the set goal), indicators and levels of readiness of future diplomats for professional activity (high, medium, low); the essence of the concepts «professional training of future diplomats», «readiness of future diplomats for professional activity» is defined.The leading idea of the research is based on the proposition that the integral and dynamic educational process of professional training of future diplomats in institutions of higher education is socially conditioned, pedagogically and professionally deterministic, taking into account modern processes of building a knowledge society, development of the continuous education system, domestic and foreign experience of training specialists in the international field.The study is based on the understanding of the future diplomats’ professional training as a continuous, conscious, purposeful process of personal and professional growth of the future specialist, which ensures his professional development, the acquisition of practical experience in future activities, the formation of personal qualities, the ability to self-improve and self-development.The goal and result of training future diplomats is appropriate readiness. We consider the readiness of future diplomats for professional activity as an integral characteristic of the personality, which is a set of personal and professional qualities and states, which is determined by the formation of professional consciousness, motives for achievements in the profession, the focus on the realization of the professional ideal in the appropriate social conditions, professional competence and work capacity.The implementation of the leading idea and conceptual principles is based on fundamental philosophical ideas, provisions that found expression in the set of main concepts (methodological, theoretical, technological ) and allowed to achieve dynamism and completeness of the disclosure of the problem.The methodological basis of the scientific problem study of the professional training theory and practice of future diplomats as an intellectual resource of the state is formed by a set of scientific approaches (paradigmatic, systemic, synergistic, cultural, axiological, acmeological, competence-based, activity-oriented, and personality- oriented), which in their totality complement each other , are characterized by internal unity, interdependence and methodological interconnections. Complex application of defined methodological approaches enables multi-vector analysis of the research problem and synthesis of its results in the construction of the concept, theoretical provisions, development of a model of future diplomats’ professional training and its implementation in the real process of their professional training.Key words: professional training, future diplomats, readiness of future diplomats for professional activities, modernization of professional training, higher education institution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Баран М. П. 
Модернізація вищої освіти України: механізми інституційного регулювання: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / М. П. Баран ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні й організаційно-правові засади модернізації вищої освіти України на початку XXI ст. Актуалізовано питання інституційного регулювання модернізації вищої освіти. Здійснено аналіз впливу чинників інституційного середовища на вищу освіту України та механізми інституційного регулювання модернізації вищої освіти. Охарактеризовано зміни механізмів інституційного регулювання вищої освіти у Польщі та Росії. Проведено науково-практичне обгрунтування виділення освіти як пріоритетної сфери інституційного регулювання. Опрацьовано результати опитування за методикою ЕТОМ-аналізу відповідно до яких запропоновано шляхи вдосконалення механізмів інституційного регулювання вищої освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к + Х819(4УКР)132.1
Шифр НБУВ: РА384381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Белоусова І. А. 
Модернізація системи економічної безпеки суб'єктів господарської діяльності в процесі управління витратами: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 21.04.02 / І. А. Белоусова ; Ун-т економіки та права "КРОК". — К., 2010. — 38 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні основи системи економічної безпеки суб'єктів господарської діяльності. Визначено сутність системи економічної безпеки суб'єктів господарювання як збалансовано організовану сукупність взаємопов'язаних елементів внутрішніх і зовнішніх органів і служб безпеки, їх функцій, організаційної структури, економічної політики стратегії та тактики, принципів, конкуренції та методів. Визначено чинники впливу суб'єктів господарської діяльності на національну безпеку України. Розглянуто комплексну модель модернізації системи економічної безпеки суб'єктів господарювання в процесі управління витратами як сукупність істотних факторів впливу, вимог щодо структури й основних підсистем даної системи, а також їх взаємозв'язків. Побудовано на принципах адаптивності, оптимальності параметрів, цілісності, модульності, функціональної та структурної повноти, економічності й економічної безпеки системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)229.0-148.6-21 + У9(4УКР)290-995 + У9(4УКР)290-862-21
Шифр НБУВ: РА376743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Беседіна Є. В. 
Модернізація професійної підготовки майбутніх перекладачів в умовах диверсифікації університетської освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Є. В. Беседіна ; Крим. гуманіт. ун-т. (м. Ялта). — Ялта, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів за умов диверсифікації університетської освіти. Розроблено теоретико-методологічне забезпечення процесу модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів за умов диверсифікації університетської освіти. З'ясовано чинники її актуалізації у напрямку формування в них конкурентоспроможності. Виявлено структуру, уточнено критерії, показники та охарактеризовано рівні конкурентоспроможності майбутніх перекладачів. Обгрунтовано педагогічні умови та спроектовано модель модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів, спрямованої на формування в них конкурентоспроможності, апробовано ефективність її методичного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377 + Ч484(4УКР)711 к94
Шифр НБУВ: РА373741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Борисенко Л. М. 
Модернізація державного фінансового контролю в Україні / Л. М. Борисенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних та практичних засад модернізації державного фінансового контролю в Україні, в якій уточнено сутність дефініцій «контроль», «фінансовий контроль», «державний фінансовий контроль» та означено його функції і класифікація; визначено основи формування імперативів функціонування та модернізації державного фінансового контролю в Україні; охарактеризовано методичні підходи та інструменти організації процедур здійснення державного фінансового контролю. Оцінено сучасний стан та тенденції результатів державного фінансового контролю; проведено моніторинг забезпечення організації та здійснення заходів державного фінансового контролю в Україні. Досліджено зарубіжну практику державного фінансового контролю та можливості її імплементації в Україні; представлено шляхи вдосконалення організаційних та методичних аспектів розвитку державного фінансового контролю; розроблено концептуальні засади модернізації методико-інформаційного забезпечення державного фінансового контролю в Україні.Ключові слова: державний фінансовий контроль, ефективність контролю, цільові бюджетні програми, бюджетні кошти, контрольні органи.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidateof economic sciences on a specialty 08.00.08 – Money, finances, the credit. –European University, Kyiv, 2021.The functions of the state financial control are defined, namely: distributive, control and regulatory and directions of realization of the control function: studying of a real condition of financial system; evaluation of state programs, budget process; establishing the status of settlements with the budget and funds; detection of deviations from the standards of laws; analysis of the causes and detection of violations in the field of finance; development and application of corrective measures in case of non-compliance with the planned indicators.It is substantiated that the conceptual model of modernization of state financial control should be based on an effective system of legal support of control and analytical measures and procedures of state financial control. To this end, the author proposed criteria for assessing the legal support of DFC: sufficiency (the presence of clear regulation of elements of the system of public financial control, organizational processes, implementation of public financial control, as well as the implementation of control measures); practical implementation (availability of clear, interconnected provisions that allow them to be followed freely); stability (lack of numerous changes and additions to the legal framework governing the allocation of budget funds and budget expenditures); efficiency (availability of modern requirements for the organization and implementation of effective public financial control over budget expenditures; availability and application of an adequate system of financial information in order to implement public financial control over cost-effectiveness).It is motivated that it is expedient for the State Financial Monitoring Service to send to the Accounting Chamber the results of control and expert-analytical measures on the costs of transfers from the budget for program implementation, as well as information on the results of financial audit of budget expenditures for program measures. And the control and accounting bodies of the subjects provided the Accounting Chamber with information on the results of the control of expenditures of local budgets for these purposes to assess the effectiveness of the implementation of programs. The bodies of state financial control have the right to send to the State Treasury notifications on the application of budgetary coercive measures. In case of detection of data indicating signs of corpus delicti, the Accounting Chamber, control and accounting bodies of Ukraine, as well as the State Financial Monitoring Service shall transfer the relevant materials to law enforcement agencies. The implementation of these proposals in practice regarding the transfer of powers and cooperation between the bodies of state financial control over budget expenditures will contribute to the effective implementation of control functions in this area, as well as reduce the cost of control.The concept of the organization is proposed, which defines a mandatory unified sequence of procedures for public financial control over state budget expenditures for the implementation of budget programs depending on the stage of public financial control, which will increase the control procedures to the specifics of program-targeted management of budget expenditures. efficiency of state financial control.The directions of improvement of functioning of information systems in the field of the state financial control are defined: quarterly updating of the official statistical information on volumes of financial maintenance of budgetary programs and results of their realization on the Internet portal of the State service of statistics of Ukraine; providing on-site auditors who carry out control and analytical measures on budget expenditures, access to the software of the institution through which budget planning is carried out; creation of a centralized data bank of budget expenditure offenses; connection of all bodies of state financial control over budget expenditures, as well as the Ministry of Finance of Ukraine to the state information and analytical system of control bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Бочарова О.А. 
Модернізація вищої школи у сучасній Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Бочарова ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні засади модернізації ВНЗ, основні етапи еволюції системи вищої освіти. Описано структуру ВНЗ у Франції, особливості системи вищої освіти країни. Розкрито зміст реформ ВНЗ, визначено нові напрямки в організації навчального процесу та структурні зміни в системі вищої освіти, шляхи її адаптації до європейського освітнього простору. Досліджено структурні зміни у ВНЗ країни в період реформених перетворень (наприкінці 1960-х - 2004 рр). Описано процеси глобалізації, інформатизації, європейської інтеграції, зокрема, демократизація ВНЗ, професіоналізація. Висвітлено тенденції розвитку системи вищої освіти Франції в контексті об'єднаної Європи та її значення у створенні "єдиного європейського простору" в галузі вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ФРА)7 +
Шифр НБУВ: РА342251

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Брустінов В.В. 
Модернізація системи влади і управління: чинники змін та розвитку: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.В. Брустінов ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2005. — 17 с. — укp.

Базуючись на принципах системного аналізу та методологічних засадах некласичних теорій перехідного періоду, здійснено грунтовне дослідження процесу політичної модернізації в аспекті адміністративної реформи як складової реформи політичної системи суспільства у цілому. Зроблено висновок, що на етапі переходу від тоталітарного правління до демократії адміністративна реформа має поєднуватися з політичною, дані реформи є процесами політико-адміністративної модернізації. На підставі аналізу суспільно-політичної ситуації в Україні запропоновано концепцію політико-адміністративної модернізації, суть якої полягає в поєднанні інституційних змін політичної системи та політичного управління на принципах ідейно-світоглядного плюралізму та демократичної політичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф023 + Ф037.2 +
Шифр НБУВ: РА337319

Рубрики:

      
18.

Ведмідь П. В. 
Механізми формування інформаційно-комунікаційного простору в системі публічного управління України.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / П. В. Ведмідь. — Б.м., 2024 — укp.

Поява новітніх інформаційно-комунікаційних технологій сприяла модернізації інформаційно-комунікаційного простору в публічному управлінні, що має своїм результатом оперативну синхронізацію потреб та інтересів різних суспільних секторів, оптимізацію витрат ресурсних складових, якісні публічні послуги, широке залучення громади до розробки публічно управлінських рішень тощо.Сучасний стан розвитку інформаційно-комунікаційного простору в публічному управлінні свідчить про поетапний перехід урядових установ від налаштування сервісної функції до інструментів, які сприяють розширенню участі громадян в публічно-управлінських процесах. Спрощується обробка та обмін даними в середині державно-управлінської системи. Разом із тим, триває модернізація способів аудиту та контролю державних інституцій, а також методик їх звітування. Усі ці продуктивні зрушення потребують наукової систематизації, насамперед, у предиктивному ракурсі врахування позитивних сторін та уникнення хиб у майбутньому.Дослідження механізмів інформаційно-комунікаційного простору у публічному управлінні ідейно співзвучне з багатьма пошуковими студіями, присвяченими, зокрема аналізу функціонування електронного уряду, інформаційного суспільства, інформаційних систем, інформаційної безпеки тощо. У контексті даної розвідки з метою її теоретичного обґрунтування використані наукові роботи широкого кола вітчизняних та зарубіжних дослідників таких, як І. Арістова, М. Бейзермен, О. Гомоляко, Р.Даль, Н.Драгомирецька, П.Еплбі, О.Литвиненко, Г.Петрова, Г.Почепцов, В.Різун, Є.Романенко, С.Слюсаревський, Ф.Фукуяма та багатьох інших.^UThe emergence of new information and communication technologies has contributed to the modernization of information and communication space in public administration, which results in rapid synchronization of needs and interests of various public sectors, optimization of resource components, public services quality, broad community involvement in public administration decision-making.The evolution of the information and communication space in public administration shows a gradual transition of government initiatives from tools that improve services to those that support citizen participation. Processing and data exchange within the public administration system is simplified. At the same time, the method of control over the activities of state structures and methods of their reporting are being modernized. All these productive shifts require scientific systematization, first of all, in the predictive perspective of taking into account the positive aspects and avoiding mistakes in the future.The study of the mechanisms of information and communication space in public administration is ideologically consistent with many research studies, including analysis of the functioning of e-government, information society, information systems, informational security etc. In the context of this research for the purpose of its theoretical substantiation scientific works of a wide range of domestic and foreign researchers such as I.Aristova, M.Bazerman, O.Gomolyako, R.Dahl, N.Dragomyretska, P.Appleby, O.Lytvynenko, G.Petrova, G.Pocheptsov, V.Rizun, E.Romanenko, S.Slyusarevsky, F.Fukuyama and many others were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Венгер Н. В. 
Менонітське підприємництво та модернізація Півдня Російської імперії (1789 - 1917 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / Н. В. Венгер ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 36 с. — укp.

Доведено, що впродовж 1789 - 1871 pp. підприємництво розвивалось за умов окремої економічної зони, що забезпечувала динаміку його формування й інтенсивного розвитку. Після скасування колоністського статусу (1871 р.) спостерігався процес формування регіонів економічної активності на теренах материнських колоній, міст, а також дочірніх поселень Новоросії, Дону, Північного Кавказу. Досліджено, що у процесі зміцнення та соціальної інституалізації підприємництва відбувалося формування субкультури представників даної страти. Встановлено, що етнічне підприємництво періодично стає мішенню цілеспрямованих гонінь з боку окремих груп російського націоналізму. Зазначено, що підприємці несуть відповідальність за загальний презентаційний образ етнічної групи, намагаються протистояти націоналізму, стримують динаміку та конфесійне поле конфліктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)46-2 + Т2(4УКР)5-2 + Э376.150.9(4РОС7)-112.3 + Э376.150.9(4УКР)-112.3
Шифр НБУВ: РА371937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Вовк О. М. 
Імперативи модернізації підприємств інфраструктурної сфери в контексті сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки / О. М. Вовк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управляння підприємствами (за видами економічної діяльності) (галузь знань – економічні науки). – Національний університет «Чернігівська політехніка» МОН України, Чернігів, 2021.Дисертація присвячена поглибленню теоретичних положень щодо модернізації підприємств інфраструктурної сфери, обґрунтуванню методологічних засад та практичних рекомендацій щодо формування й імплементації імперативів модернізації підприємств в умовах інноваційного розвитку економічних систем. Поглиблено поняттєво-категоріальний апарат теорії модернізації економічних систем та дефініційний зміст процесів модернізації підприємств за рахунок подальшого розвитку сутності окремих понять, з-поміж яких: «модернізація підприємства», «модернізація підприємств інфраструктурної сфери», «модернізаційний потенціал», «імперативи модернізації», «інноваційно-когнітивна парадигма». Дослідження генези розвитку теорії модернізації та окреслення взаємовпливів і пріоритетів дозволили виокремити класифікаційні ознаки модернізації підприємств за об'єктністю, характером та спрямованістю впливів. Обґрунтовано концепцію стратегічного управління модернізацією підприємства в умовах інноваційно-цифрової трансформації. Виокремлено мотиватори та каталізатори модернізації підприємств, що детермінується інноваційним розвитком. Сформульовано базові теоретико-методичні засади інноваційно-когнітивної парадигми модернізації інфраструктурних підприємств. Запропоновано методичний підхід до оцінювання ефективності модернізації підприємств. Побудовано профіль модернізаційного потенціалу та окреслено вектор його реалізації у спіралі модернізації підприємства. Розроблено модель факторного аналізу впливу модернізації на конкурентоспроможність підприємства. Запропоновано механізми управління та активізації модернізаційного потенціалу. Сформовано методичний підхід до вибору стратегічних пріоритетів та інвестиційно-інноваційних стратегій модернізації. Обґрунтовано систему соціально-економічних імперативів модернізації підприємств інфраструктурної сфери. Обґрунтовано векторність реалізації інноваційно-когнітивної парадигми при імплементації імперативів модернізації інфраструктурних підприємств.Ключові слова: модернізація підприємств, модернізаційний потенціал, інноваційно-когнітивна парадигма, підприємства інфраструктурної сфери, інтелектуально-цифровізована модернізація, ефективність модернізації, профіль модернізаційного потенціалу, імперативи модернізації, стратегічне управління модернізацією.^UThe thesis for a doctor degree in economic sciences in specialty 08.00.04 – economics and management of the enterprises (on kinds of economic activity) (branch of knowledge – economic sciences). – National University “Chernihiv Polytechnic” MES of Ukraine, Chernihiv, 2021.The thesis is devoted to deepening of theoretical positions concerning modernization of the enterprises in infrastructural sphere, substantiation of methodological bases and practical recommendations concerning formation and implementation of imperatives of modernization of the enterprises in the conditions of economic systems' innovative development.The conceptual and categorical apparatus of the modernization economic systems theory and the definitive content of the modernization processes of enterprises due to further development of the certain concepts essence, including: “modernization of the enterprise”, “modernization of infrastructure enterprises”, “modernization potential”, “imperatives of modernization”, “innovation-cognitive paradigm”. The study of the genesis of the development of the modernization theory and the need to outline the interactions and priorities allowed us to distinguish the classification features of modernization of enterprises by objectivity, nature and direction of influences. The concept of strategic management of modernization of the enterprise in the conditions of innovation and digital transformation, based on the principles of resource efficiency, intellectualization and institutional infrastructure of the economy, is substantiated. Motivators and catalysts of modernization of enterprises, which is determined by innovative development, are singled out. The basic theoretical and methodological principles of the innovative-cognitive paradigm of modernization of infrastructure enterprises are formulated. On the basis of research of laws and factors of modernization innovative-forming and cognitive are allocated in classification of principles of modernization of infrastructural enterprises. Cognitive principles of modernization are grouped into motivational, corporate, holistic, knowledge-competence and socio-cultural. A methodical approach to assessing the effectiveness of modernization of enterprises by adjusting the cost parameters of the effectiveness of modernization is proposed. The profile of modernization potential is constructed and the vector of its realization in a spiral of modernization of the enterprise is outlined. A model of factor analysis of the impact of modernization on the competitiveness of the enterprise is developed, which investigates the integrated parameters of speed, stability and space of modernization changes. The formulated model of the spiral space of modernization reflects the sectoral nature of the planes of modernization, the duration of stages and the objectivity of influences, as well as characterizes the resource-intensive, priority and effectiveness of the modernization process. The mechanism of management of modernization process which includes subsystems of maintenance of strategicity, innovation, competence is offered.The mechanism of activation of modernization potential of infrastructure enterprises on the basis of the concept of strategic management is formed. A methodical approach to the choice of strategic priorities and exclusive investment and innovation modernization strategies has been formed. The system of socio-economic imperatives of modernization of infrastructure enterprises is substantiated, which includes imperatives of resource efficiency, security and intellectualization, institutionalization, integration, competitiveness, innovation, strategicity and corporatization. There are three levels of formation of imperatives: basic and unconditional; developmental result. It is established that the main motivators for the implementation of European experience in regulating the modernization of infrastructure enterprises are the implementation of joint infrastructure projects. The vector realization of the innovation-cognitive paradigm in the implementation of the imperatives of modernization of infrastructure enterprises is substantiated.Key words: enterprise modernization, modernization potential, innovation-cognitive paradigm, infrastructure enterprises, intellectually-digitalized modernization, modernization efficiency, modernization potential profile, modernization imperatives, strategic modernization management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського