Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (31)Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=МЕДІАПРОСТІР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Чернявська Л. В. 
Комунікаційна модель медіапростору України / Л. В. Чернявська. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації визначено термін «соціальний простір» як контекст медіапростору в гуманітарному науковому дискурсі. Виявлено комунікаційну модель соціального простору, структура якого містить медіапростір. Встановлено появу нового рівня актуалізації просторових досліджень. Медіапростір бере участь у формуванні конструктів соціального простору, забезпечуючи його виробниками змістів та каналами поширення; має власну систему акторів, які інтерпретують факти суспільного життя, та ряд характеристик: синергетичність, наявність системи фільтрів інформації, творення вторинної реальності. На основі опису моделей соціального простору та аналізу медіапростору створена модель медіапростору України. Структуру медіапростору складають канали та мережі медіа, а також актори, які продукують соціальні конструкти.^UThe structure and content of the doctoral thesis reflect the complexity of social space as a system of social communication coordinates, its structure and the laws of creation and interaction with mass media systems. Formation of social consciousness, creation of behavioral models become one of the mass media tasks, which form their own system of influences with a specific spatial structure – media space. The communication dimension is manifested in an effort to create a legitimate picture of the world in the social space using the information and communication technologies and mass media. In the dissertation is considered the evolution of the term social space in the humanitarian scientific discourse. It originates with the need of outlining the social space as opposed to the physical and offers a system of social interaction coordinates. As a communication model, it spreads on three stages of development: modern and postmodern researches, the development of a model of social space in the context of multidimensional communications. Various spatial structures (such as society, language) have their own measurement systems. This confirms the idea that spatiality is a universal system for constructing models.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Нестеренко А. О. 
Адміністративно-правове забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі / А. О. Нестеренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена комплексному науковому дослідженню адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі. Розглянуто сферу прав дитини як важливий соціальний інститут, що в умовах сьогодення піддається серйозним трансформаціям, пов'язаним з впливом інформаційних технологій, що призводить до появи нових викликів і загроз цим правам, а відповідно зумовлює потребу переосмислення механізму захисту прав дитини в інформаційному середовищі. Звернуто увагу на те, що процес формування прав дітей в інформаційному середовищі фактично не відрізняється від загальних, універсальних процедур конструювання таких в інших галузях наукового знання та практичної діяльності. На підставі комплексного аналізу адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі в сучасних реаліях, запропоновано авторську концептуальну модель діяльності держави і суспільства щодо вирішення проблеми забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі на законодавчому, програмному, управлінському, виконавчому та просвітницькому рівнях. Доведено, що сфера забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі охоплює різні сфери суспільного життя, де крім правових регуляторів можуть використовуватися інші заходи, наприклад, йдеться про інформаційно-правові норми щодо прозорості діяльності органів публічного управління, право на соціально значущу інформацію, електронну міжвідомчу взаємодію, інтеграцію державних і недержавних інформаційних систем у зв'язку зі здійсненням публічного управління, використання інформаційних технологій і систем у механізмах прямого та зворотного зв'язку з громадянами й інститутами громадянського суспільства, обмеження провайдерами контенту, який містить інформацію заборонену статтею 20 закону України «Про охорону дитинства». Зауважено, що для держави як інституту публічної влади захист прав людини загалом та дитини, зокрема є однією з основних функцій. Проаналізовано діяльність державних органів та посадових осіб, які у рамках забезпечення цієї функції, вживають заходи, що забезпечують охорону прав дитини, які становлять систему правового регулювання суспільних відносин, що запобігають правопорушенням, а в разі вчинення встановлюють відповідальність за допущені правопорушення. У контексті забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі особливу увагу зосереджено на захисті суспільної моралі. Проаналізовано адміністративно-правовий механізм забезпечення прав дітей загалом та в інформаційному середовищі, зокрема. Визначено, що вказаний механізм включає такі напрями: – заходи забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі при здійсненні діяльності у галузі освіти та виховання, що реалізуються шляхом створення з ініціативи неповнолітніх громадських об'єднань (організацій) за місцем навчання; проведення дисциплінарного розслідування діяльності працівників закладів освіти, які порушують і обмежують права неповнолітніх учнів, проведення в позаурочний час зборів з питань захисту прав; – забезпечення прав неповнолітніх на охорону здоров'я, яке здійснюється через надання дітям безкоштовної медичної допомоги та медичної діагностики, проведення лікувально-оздоровчої роботи, в тому числі диспансерного спостереження, медичної реабілітації дітей-інвалідів та дітей, які страждають хронічними захворюваннями, санаторно-курортне лікування дітей, профілактичні заходи щодо позбавлення ігрової та Інтернет залежності; – захист прав і законних інтересів неповнолітніх громадян у сфері професійної орієнтації, професійної підготовки та зайнятості. Зроблено висновок, що зміна прав дітей в інформаційному середовищі може відбуватися так: 1) через збільшення їх обсягу, через розширення кола об'єктів, що відображаються цією категорією, одночасно супроводжується зменшенням її змісту, скороченням кількості ознак, що складають її визначення; 2) за допомогою зменшення їх обсягу, що збільшує їх зміст і викликає доповнення дефініцій новими ознаками. Зазначені два основні шляхи трансформації прав в інформаційному середовищі у межах формальної логіки є взаємопов'язаними та можуть періодично змінювати один одного або домінувати на певному етапі розвитку.Охарактеризовано стан забезпечення права дитини на безпеку та приватність у соціальних мережах. Проаналізовано медіапростір як сферу порушення прав дитини. Визначено потенційні загрози правам дитини в інформаційному середовищі. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі в контексті міжнародних стандартів.^UThe dissertation is devoted to the complex scientific research of administrative and legal support of children 's rights in the information environment.The sphere of children's rights is considered as an important social institution, which in today's conditions undergoes serious transformations related to the influence of information technologies, which leads to new challenges and threats to these rights, and accordingly necessitates rethinking the mechanism of protection of children's rights in the information environment.Attention is drawn to the fact that the process of forming children's rights in the information environment does not actually differ from the general, universal procedures for designing such in other areas of scientific knowledge and practice.Based on a comprehensive analysis of administrative and legal support of children's rights in the information environment in modern realities, the author's conceptual model of the state and society to address the problem of ensuring children's rights in the information environment at the legislative, program, management, executive and educational levels.It is proved that the sphere of ensuring the rights of the child in the information environment covers various spheres of public life, where in addition to legal regulators other measures can be used, for example, information and legal norms on transparency of public administration, the right to socially significant information, electronic interagency interaction. integration of state and non-state information systems in connection with public administration, use of information technologies and systems in mechanisms of direct and feedback with citizens and civil society institutions, restriction by providers of content containing information prohibited by Article 20 of the Law of Ukraine "On Protection childhood ".It is noted that for the state as an institution of public authority, the protection of human rights in general and the child in particular is one of the main functions. The activity of state bodies and officials is analyzed, which in the framework of this function, take measures to protect the rights of the child, which constitute a system of legal regulation of public relations, preventing offenses, and in case of commission establish liability for offenses.In the context of ensuring the rights of the child in the information environment, special attention is paid to the protection of public morals.The administrative and legal mechanism of ensuring children's rights in general and in the information environment in particular is analyzed. It is determined that this mechanism includes the following areas: - measures to ensure the rights of children in the information environment in the implementation of activities in the field of education and upbringing, implemented by creating on the initiative of minors (organizations) at the place of study; conducting a disciplinary investigation into the activities of employees of educational institutions that violate and restrict the rights of minors, holding extracurricular meetings on the protection of rights; - Ensuring the rights of minors to health care, which is carried out through the provision of free medical care and medical diagnostics, medical and health work, including dispensary observation, medical rehabilitation of children with disabilities and children suffering from chronic diseases, sanatorium treatment of children, preventive measures to get rid of gambling and Internet addiction; - protection of the rights and legitimate interests of minors in the field of vocational guidance, training and employment.It is concluded that the change of children's rights in the information environment can occur as follows: 1) by increasing their volume, by expanding the range of objects displayed in this category, while accompanied by a decrease in its content, reducing the number of features that make up its definition; 2) by reducing their volume, which increases their content and causes the addition of definitions with new features. These two main ways of transforming rights in the information environment within the formal logic are interrelated and may periodically change each other or dominate at a certain stage of development.The state of ensuring the child's right to security and privacy in social networks is described. The media space as a sphere of violation of children's rights is analyzed. Potential threats to children's rights in the information environment have been identified. The directions of improvement of administrative and legal provision of children's rights in the information environment in the context of international standards are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бабченко Я. Ю. 
Образна презентація інформації у сучасному медіапросторі культури / Я. Ю. Бабченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячене розгляду сучасних медіатехнологій як чинникарозвитку культурно-мистецького середовища, образної презентації інформації вмедіакультурі. Проаналізовано взаємодію медіатехнологій і мистецтва уграфічному дизайні, виставковій діяльності музеїв і галерей, особливостіартпростору естради і шоу-бізнесу, а також образних презентацій під часфестивальних заходів. Визначено й охарактеризовано тенденції у взаємодіїмистецтва й медіатехнологій на рівні універсальних і локальних артефактів таструктурно-функціональних ознак комунікації, розкрито жанрові і видовіособливості синтезу мистецтв і медіатехнологій у виставковій діяльності музеїві галерей, у графічному дизайні, в шоу-бізнесі, сценічних артпрезентаціях.Охарактеризовано форми образної презентації інформації як ігрову реальність;визначено основні концепти образних комунікацій в середовищі сучасногоміста; показано вплив інсталяцій, образних презентацій інформації наформування віртуального простору. Медійні технології утворюютькомунікативне поле, в якому поєднуються комунікації і сценічний простіробразної презентації інформації, насичений візуальними ефектами,танцювальними, пластичними мізансценами.Ключові слова: медіапростір, мистецтво, синтез мистецтв та інформаційно-комунікативних технологій, імагінація, естрада, шоу-бізнес.^UThe study is devoted to the consideration of modern media technologies asa factor in the development of the cultural and artistic environment, in particularthe figurative presentation of information in media culture. Figurative presentationsare still little studied in terms of game communication, artistic synthesis ofinformation messages. The purpose of the study is to identify trends in thedevelopment of figurative presentation in the modern information environment. Thisdetermines its tasks: to identify trends in the interaction of art and media technologiesat the level of universal and local artefacts and structural and functional features ofcommunication; to consider the synthesis of arts and media technologies in theexhibition activities of museums and galleries, in graphic design, in show business,stage art presentations. The object of research is modern media technologies as afactor in the development of the cultural and artistic environment, the subject is thefigurative presentation of information in media culture as an artistic whole.Theoretical and methodological principles of analysis of modern media technologiesare substantiated taking into account the dialogue of cultures, in particular, figurativeforms of information's presentation in exhibition activities of museums, galleries,archives and libraries, graphic design, pop and show business, design and fashion.The figurative integrity of the cultural space of a modern city is characterized, whichincludes artistic and information technologies reveals the presentation peculiarities ofthe world of things in mass culture.It is emphasized that in the field of exhibition activities, figurative presentations of information are based on a combination of traditional and non-traditionalforms of communicative communication. The gallery business has developed. Key words: art, synthesis of arts and information and communicationtechnologies, imagination, design, variety, show business.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Хрущ С. С. 
Формування інноваційного медіапростору в публічних бібліотеках України: автореферат дис. ... к. соц.ком. : 27.00.03 / С. С. Хрущ. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене виявленню основних системоутворюючих елементів, які формують інноваційний медіапростір сучасної бібліотеки. Розроблено концептуальну модель формування інноваційного медіапростору сучасної бібліотеки. Акцентовано на тому, що формування інноваційного медіапростору бібліотеки потребує відповідних компетентностей бібліотечного фахівця, які не обмежуються набуттям елементарних навичок цифрової грамотності і потребують системного підходу.Ключові слова: інноваційний медіапростір бібліотеки, аксіологічний підхід, соціально-комунікативні практики бібліотек, функції бібліотек, інформаційні потреби користувачів, компетентності бібліотечного фахівця, інновації, цифровізація, цифрові трансформації бібліотек, проєктний менеджмент, професійні комунікації.^UThe dissertation is devoted to the identification of the main system-forming elements, which in the relationship and mutual influence form the innovative media space of the modern library and to justify the conceptual model of the innovative media space of the library based on them. The innovative media space of a modern library is a collection of technical and technological and software tools of library activity, formed in the process of digital transformations of the library, aimed at meeting the informational and social-communicative needs of citizens, determined by their professional and public activities, education, leisure, daily life, tasks of personal growth and communication.Socio-communicative practices of libraries in the conditions of digitalization are conscious and expedient activities aimed at satisfying the informational, socio-cultural needs of citizens, their social interests, which leads to the improvement of the socio-cultural living conditions of citizens in the conditions of digital transformations of society.The content of social and communicative practices of libraries using digital technologies is in line with innovative information, educational and leisure services, characterized by a variety of forms and methods of activity and the relevant use of digital technologies for its implementation.A necessary condition for the formation of librarians' readiness to carry out transformations is professional communication and the presentation and dissemination of best practices of innovative activity.Generalization and dissemination of innovative experience of library activity is carried out both through formal communications (publications, information and resource support), and informal professional communications. These professional communication processes complement each other.The formation of the library's innovative media space requires the relevant competencies of a library specialist, which is a complex phenomenon that is not limited to the acquisition of elementary digital literacy skills and requires a systematic approach.The professionalism of a modern librarian is a necessary component of the effective innovative development of libraries. Forms and means of professional development and self-education of modern librarians have been identified. For the curriculum of training students in the specialty «Information, library and archival affairs», the working program of the educational discipline «Innovative media space of the modern library» is proposed.The set of properties and aspects of the functioning of the innovative media space of the modern library, internally connected, which in their unity and interconnection form its conceptual (structural-functional) model, is recorded.The conceptual model of the innovative media space of libraries is based on the following provisions:– ?the theoretical and methodological foundations of the development of the formation of the innovative media space of libraries are based on the following concepts in their relationship and mutual influence: digital technologies as the basis of the formation of the media space of the library, the task of social and communicative activity of the library in the digital media space and the competence of the library specialist;– ?the evolution of the functioning of the innovative media space of the library should take place in accordance with the general processes of digitalization of society, the development of the theory and practice of librarianship and librarianship, and be actualized in IT projects for the introduction of digital technologies in libraries and the acquisition by library specialists of the necessary competencies for their use.Keywords: innovative media space of the library, axiological approach, social and communicative practices of libraries, functions of libraries, information needs of users, competences of the library specialist, innovations, digitization, digital transformations of libraries, project management, professional communications.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Кибіч Я. В. 
Брекзит у європейському медіадискурсі: передумови, характер, наслідки: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / Я. В. Кибіч. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено комплексне дослідження Брекзиту в європейському медійному дискурсі, історичних та політичних передумов цього процесу, характеру висвітлення в медійному просторі Великої Британії, країн-учасниць Європейського Союзу, США та Канади, його вплив на геополітичну ситуацію в Європі та світі. Проаналізовано теоретико-концептуальні засади інтеграційних/дезінтеграційних процесів середини ХХ століття в Європі. Автором розглянуто найвідоміші концептуальні підходи європейської інтеграції, окреслено їх теоретичне обґрунтування, загальний розвиток, відмінності, порівняльне співвідношення та практичне застосування. Автором охарактеризовано закономірності формування британського особливого підходу до процесу інтеграції в Європейське Співтовариство. Оцінено вплив євроскептичної позиції британських політичних партій та урядів на позиціонування Сполученого Королівства в Європі, відтак і відповідне ставлення до розширення меж інтеграції ЄС не тільки в економічному, а й політичному напрямку. Основний акцент у роботі зроблено на дослідженні медійного дискурсу, спричиненого виходом Сполученого Королівства зі складу ЄС. Дослідження цієї тематики, в силу своєї новизни, тільки набирає обертів. Автором здійснено комплексний аналіз британського, європейського, канадського, американського медіа простору, що дало змогу показати, яким чином провідні медіа світу транслювали цей історичний етап, та як цей процес впливав на громадську думку. З’ясовано, що особливо важливу роль у розповсюдженні євроскептичних настроїв серед населення Великобританії відіграли медіа та ЗМІ. Автором опрацьовано матеріали провідних британських періодичних та таблоїдних видань. Дані дослідження показують, що Брекзит став прикладом майстерної маніпуляції фактами і цифрами, ефективного продукування і поширення «вірусної інформації» за допомогою ЗМІ, які в епоху цифрових комунікаційних технологій стали особливо результативним інструментом для впливу на громадську думку та політичні настрої. Доведено, що успіх кампанії «Leave» значною мірою став результатом того, що більша частина громадськості вже була євроскептично налаштована за допомогою медіа ще задовго до початку кампанії про вихід Великобританії з ЄС. Про-Брекзит кампанія змогла вибудувати свою стратегію навколо заздалегідь встановлених, болючих та актуальних для британців тем суверенітету та імміграції. Такий підхід став ключем до перемоги, оскільки їхні аргументи сприймалися громадськістю виключно позитивно. Автором охарактеризовано, як відбувалося переосмислення Брекзит у громадській думці британців. Проаналізовано дані соціологічних опитувань провідних аналітичних дослідницьких центрів, серед яких YouGov, British Election Study, British Social Attitudes Survey, Deltapoll, Kantar, NatCen Social Research, Savanta ComRes, Opinium. Проаналізовано процес Брекзит у медійному дискурсі провідних європейських ЗМК. Встановлено, що та частина європейських ЗМІ, які зайняли чітку позицію щодо Brexit, менше 10% позитивно відгукувались про Brexit, на відміну від 74% тих представників європейського сегменту медіа, що були проти та активно критикували це рішення. Автором оцінено вплив Брекзиту на позицію союзників щодо нової ролі Великої Британії в Європі (на прикладі США та Канади). Охарактеризовано англо-американські «особливі відносини» в розрізі нової реальності. Встановлено, що переговори про Брекзит неабияк стурбували американський уряд та керівництво держави, які відверто були проти виходу Великобританії зі складу ЄС, вважаючи цей крок необдуманим та хибним. Проаналізовано матеріали американського новинного видання CNN. Встановлено, що переважна більшість матеріалів аналітичного характеру на цьому новинному каналі присвячені висвітленню критики офіційного Лондона, прем’єр-міністра Б. Джонсона та його уряду через складну економічну ситуацію, що виникла після підписання нової торгової угоди з ЄС. Водночас дослідження канадського медіапростіру, позиції політичного істеблішменту та громадськості стосовно виходу Великої Британії зі складу ЄС показало, що Канада зацікавлена в тісному партнерстві, як з Сполученим Королівством, так і з Євросоюзом після Brexit. Розглянуто проблему Брекзиту крізь призму українського євроінтеграційного курсу. Варто сказати, що методи та стратегія британської моделі співпраці в євроінтеграційному спрямуванні держави не є еталоном для використання Україною, оскільки Великобританія боролася за вихід з ЄС на рівних правах, а Україна спрямувала свій зовнішньополітичний курс на досягнення рівноправного членства.^UThe dissertation includes a comprehensive study of Brexit in the European media discourse, the historical and political preconditions of this process, the nature of coverage in the media space of Great Britain, the member states of the European Union, the United States and Canada, and its impact on the geopolitical situation in Europe and the world. The theoretical and conceptual foundations of the integration/disintegration processes of the middle of the 20th century in Europe are analyzed. The author considered the most famous conceptual approaches of European integration, and outlined their theoretical justification, general development, differences, comparative relationship and practical application. The author characterized the regularities of the formation of the British special approach to the process of integration into the European Community. The influence of the Eurosceptic position of British political parties and governments on the positioning of the United Kingdom in Europe and therefore the corresponding attitude towards expanding the borders of EU integration not only in the economic but also in the political direction was assessed. The main emphasis of the work is on the study of the media discourse caused by the exit of the United Kingdom from the EU. The study of this topic, due to its novelty, is only gaining momentum. The author carried out a comprehensive analysis of the British, European, Canadian, and American media space, which made it possible to show how the world's leading media broadcast this historical stage, and how this process influenced public opinion. It was found that the media played a particularly important role in the spread of Eurosceptic sentiments among the population of Great Britain. The author processed the materials of the leading British periodicals and tabloids. Research data show that Brexit has become an example of masterful manipulation of facts and figures, effective production and distribution of «viral information» with the help of mass media, which in the era of digital communication technologies have become a particularly effective tool for influencing public opinion and political attitudes. It has been proven that the success of the “Leave campaign” was largely a result of the fact that much of the public was already Eurosceptic through the media long before the Brexit campaign began. The pro-Brexit campaign was able to build its strategy around pre-established, painful and relevant topics of sovereignty and immigration for the British. This approach became the key to victory, as their arguments were perceived by the public in an extremely positive way.The author described how Brexit was reinterpreted in British public opinion. Data from sociological surveys of leading analytical research centres, including YouGov, British Election Study, British Social Attitudes Survey, Deltapoll, Kantar, NatCen Social Research, Savanta ComRes, and Opinium, were analyzed. The Brexit process in the media discourse of the leading European mass media also was analyzed. It was established that less than 10% of the European media that took a clear position on Brexit spoke positively about Brexit. In contrast, 74% of those representatives of the European media segment were against and actively criticized this decision. The author assessed the impact of Brexit on the position of allies regarding the new role of Great Britain in Europe (using the example of the USA and Canada). The Anglo-American “special relationship” is characterized in terms of the new reality. It has been established that the negotiations on Brexit were of great concern to the American government and the state leadership, who were openly against the withdrawal of Great Britain from the EU considering this step reckless and wrong. The materials of the American news outlet CNN were analyzed. It has been established that the vast majority of analytical materials on this news channel are devoted to covering criticism of official London, Prime Minister B. Johnson and his government due to the difficult economic situation that arose after the signing of a new trade agreement with the EU.At the same time a study of the Canadian media space, the position of the political establishment and the public regarding the withdrawal of Great Britain from the EU showed that Canada is interested in a close partnership with both the United Kingdom and the European Union after Brexit. The problem of Brexit is considered through the prism of the Ukrainian European integration course. It is worth saying that the methods and strategy of the British model of cooperation in the direction of European integration of the state are not a standard for use by Ukraine. Since Great Britain fought for exit from the EU on equal rights, Ukraine directed its foreign policy course to achieve equal membership.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського