Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (25)Тематичний інтернет-навігатор (3)Наукова електронна бібліотека (113)Реферативна база даних (3608)Книжкові видання та компакт-диски (467)Журнали та продовжувані видання (23)
Пошуковий запит: (<.>K=МАРІОНЕТКОВИЙ$<.>+<.>K=УРЯД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 571
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хомей О. Д. 
«Взаємодія громадянського суспільства та органів державної влади в умовах інтеграції України в ЄС» / О. Д. Хомей. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено аналізу взаємодії громадянського суспільства й державної влади в умовах інтеграції України в ЄС. Наголошено на необхідності вироблення правових, організаційних і суспільних механізмів такої співпраці з метою формування внутрішньої та зовнішньої політики України, спрямованої на забезпечення національної безпеки. Виконання українською стороною Угоди про асоціацію між Україною та ЄС сприяє формуванню політики національної безпеки. У цьому контексті особливої ваги набуває активізація громадянського суспільства та його участь через громадські організації у створенні й контролі суспільно-політичного безпекового середовища. Однією з ефективних форм співпраці громадянського суспільства й державної влади, що практикується у ЄС, є коаліційний принцип утворення громадських об'єднань, також і за участі представників державної влади та громадських організацій. Проаналізовано успішні практики співпраці, зокрема упровадження принципів е-демократії, які були започатковані Ініціативою «Партнерство «Відкритий Уряд». Акцентовано увагу на необхідності кардинальних змін у відносинах між громадянським суспільством і державною владою через посилення на законодавчому рівні статусу громадських організацій у розробленні та ухваленні рішень, спрямованих на виконання положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС з метою дотримання принципів національної безпеки.Ключові слова: Угода про асоціацію між Україною та ЄС, громадянське суспільство, громадська організація, органи державної влади, коаліція, національна безпека, євроінтеграція, відкритий уряд, е-урядування, е-демократія.^UThis work is a comprehensive analysis of the peculiarities of the interaction of civil society and state authorities in the context of European integration commitments, revealing the peculiarities of the impact of this interaction on the formation and implementation of national security policy priorities. The evolution of Ukraine's integration processes with the EU in the context of ensuring the interests of society and the state in general is traced throughout the work, which theoretically and methodologically substantiates Ukraine's foreign policy choice: for example, the signing of the Association Agreement with the EU corresponds to security principles as established by political science theories. From the standpoint of neorealism, on the one hand, signing is an effective step for the country to ensure its national security in a changing geopolitical situation. From the standpoint of neoliberalism, on the other hand, the Agreement is also a positive factor due to the launch of security mechanisms, such as the development of democratic institutions, and the intensification of interaction between society and the state. The Association Agreement is also a wise choice as seen in the context of social constructivism: first, Ukraine's European choice was initiated primarily by civil society. Secondly, thanks to the implementation of the Agreement, Ukraine is gradually integrating with European institutions, thus strengthening national security. And given the gradual enlargement of the EU to the East, the claims of neorealists about the impossibility of political integration of states with different levels of socio-economic potential are unfounded.It demonstrates that Ukraine's European integration and its level of national security depend primarily on social stability. This stability can be ensured by partnership between civil society and public authorities. However, such a state is possible only in the presence of several factors that characterize society as civil and the government as democratic. These include: the level of political consciousness, adherence to universal values, attention to social challenges, the desire for cohesion and a shared goal. In this thesis, it is determined that civil society is a community of citizens with a high level of social competency, which through their organizations implement the implementation of their political will regarding national development and security on the principles of partnership and dialogue with state authorities.The means by which interaction between civil society organizations (CSOs) and state authorities are also revealed. The correlation between them is regulated by the relevant legislation. This can be divided into two categories; first into domestic legislative initiatives that determine the status of non-governmental organizations (NGOs) as well as their forms of cooperation with (and mechanisms of oversight on) government. Second are international initiatives that contribute to Ukraine's integration and thus, as previously demonstrated, national security – through the intensification of the activities of public organizations in the adoption of state policies and decisions. These include, first and foremost, the Open Government Partnership Initiative. Although Ukraine joined it long before the ratification of the Association Agreement, its goals are fully in line with Ukraine's European integration course set out in the Agreement, and the implementation of both international instruments has a synergistic effect.The most effective democratic initiatives implemented through partnership activities of CSOs and state authorities have been identified. These include, first of all, the tools of e-democracy, which contribute to the adaptation of the administrative and social system of Ukraine to that of Europe.Recommendations are provided to improve the interaction between CSOs and public authorities in order to accelerate European integration reforms in the context of national security. Thus, the mechanisms of interaction between public organizations and government agencies do not yet meet their expected potential. Although there are many main problems that need to be addressed, the priorities are: a) improving the regulatory framework for the activities of advisory bodies; b) introducing and broadening civic education; c) developing a clear mechanism for submitting and processing e-petitions and conducting e-consultations, taking into account the public's ability to monitor (and participate in) all stages of policy-making; d) expansion of the participation of NGOs and coalitions in legislative activities, taking into account the necessary expenditures in the state budget.Keywords: Аssосіаtіоn Аgrееmеnt, civil society, public authorities, coalition, national security, European integration, open government, e-democracy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Акулова Н. В. 
«Кримінально-правова характеристика посягання на життя представника іноземної держави» / Н. В. Акулова. — Б.м., 2019 — укp.

Досліджуються об'єктивні та суб'єктивні ознаки цього злочину. З нової точки зору автором стверджується необхідність на законодавчому рівні закріпити положення про потерпілих від посягання на життя представника іноземної держави мають особливий, специфічний статус, визначений їх спеціальними владно-розпорядчими повноваженнями з сфері міждержавних та міжнародних відносин, що забезпечується системою особливих привілей та імунітетів щодо особистої недоторканості та гарантій їх виконання, і це вимагає спеціального міжнародного захисту прав і свобод таких осіб. Уточнюється і по новому формулюється зміст поняття осіб, які мають спеціальний міжнародний захист у статтях 443, 444 КК України, такими особами визнаються глава іноземної держави, уряду, глави дипломатичних представництв, консульських установ та інші офіційні представники іноземної держави, а також керівники та офіційні представники міжнародних та міждержавних організацій, які наділені міжнародно визнаними привілеями та імунітетами під час виконання ними своїх службових обов'язків у міжнародно-правових відносинах. Автором по новому сформульовано зміст поняття провокації війни (як мети посягання на життя представника іноземної держави або іншої особи, яка має міжнародний захист) як бажання винного ініціювати збройний конфлікт, військові дії (юридично або фактично розпочаті) між державами (групами держав) як суб'єктами міжнародного права. Така провокація є найнебезпечнішою формою провокації міжнародних ускладнень. Автором стверджується, що суб'єкт злочину, передбаченого статтею 443 КК України іноді керується не тільки власними мотивами, а виконує доручення певної організації, співробітником якої він є або ж діє за її спеціальним завданням. В даному випадку можна говорити про співучасть інших учасників такої організації, що полягає у діях, спрямованих на готування та реалізацію суспільно небезпечного діяння, передбаченого статтею 443 КК України. Аналізуються проблемні питання співвідношення посягання на життя представника іноземної держави з суміжними злочинами КК України. Пропонується внесення змін до КК України з метою його удосконалення. Зокрема, запропоновано нову редакцію статті про посягання на життя представника іноземної держави у КК України.^UThe dissertation is devoted to the study of the problems of the criminal-legal characterization of the attack on the life of a representative of a foreign state.Protecting the theoretical provisions concerning criminal liability for encroachment on the life of a representative of a foreign state. The objective and subjective features of this crime are investigated. From a new point of view, the author argues that the need to establish at the legislative level the provisions on victims of an encroachment on the life of a representative of a foreign state have a special, specific status, defined by their special power and regulatory powers in the field of interstate and international relations, which is secured by a system of special privileges and immunities regarding personal immunity and guarantees of their implementation, and this requires special international protection of the rights and freedoms of such persons. It clarifies and formulates the content of the concept of persons with special international protection in Articles 443, 444 of the Criminal Code of Ukraine, such persons are recognized by the head of a foreign state, the government, heads of diplomatic missions, consular offices and other official representatives of a foreign state, as well as heads and official representatives international and interstate organizations that are endowed with internationally recognized privileges and immunities in the performance of their official duties in international legal relations. The author formulates in a new way the meaning of the concept of provocation of the war (as the object of encroachment upon the life of a representative of a foreign state or another person having international protection) as the will of the perpetrator to initiate an armed conflict, military action (legally or actually initiated) between states (groups of states) the subjects of international law. Such provocation is the most dangerous form of provocation of international complications. The author claims that the subject of a crime envisaged by Article 443 of the Criminal Code of Ukraine is sometimes guided not only by his own motives, but also fulfilling an order of a certain organization whose employee he is or acts according to his special task. In this case, we can speak about the complicity of other participants in such an organization, which consists in actions aimed at preparing and implementing a socially dangerous act envisaged by Article 443 of the Criminal Code of Ukraine. Problematic issues of the ratio of encroachment on the life of a representative of a foreign state with related offenses of the Criminal Code of Ukraine are analyzed. It is proposed to amend the Criminal Code of Ukraine in order to improve it. In particular, a new version of the article on encroachment on the life of a representative of a foreign state in the Criminal Code of Ukraine was proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Луців Р. С. 
«Розумне місто» як вектор урбаністичної трансформації у глобальному економічному середовищі: автореферат дис. ... д.філософ : 292 / Р. С. Луців. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано авторське вирішення важливого завдання, що полягає у розвитку теоретичних засад становлення та розвитку «розумних міст» як вектору урбаністичної трансформації глобального економічного середовища. В роботі визначено трансформаційний вплив таких новітніх інформаційно-комунікаційних технологій як великі дані, Інтернет речей, штучний інтелект, машинне навчання, мобільний Інтернет 5G, хмарні технології, блокчейн, глобальна система позиціонування, безпілотні літальні апарати на базові економічні процеси життєдіяльності сучасного міста. В процесі оцінювання впливу цифрових технологій на процес урбанізації у дисертації сформульовано та емпірично підтверджено авторську гіпотезу стосовно вирішальної ролі цифровізації задля вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем урбанізованого глобального середовища через становлення та розвиток «розумних» міст. Здійснено систематизацію основних концепцій «розумного міста». Підкреслено дуальний підхід до трактування «розумного» міста через поєднання «розумного» муніципалітету та «розумних» мешканців, що створює синергетичний ефект для його прискореного розвитку.В роботі з’ясовано, що у ХХІ ст. розпочалося будівнициво «розумних міст» нового концепту (Неома – Саудівська Аравія; НАСа – Єгипет; Телоси – США; Вувен Сіті – Японія). Доведено, що новітній концепт «розумного міста» ґрунтується на трьох принципах: «людиноцентричності», повазі та визначенні пріоритетів і вподобань людей; «живій лабораторії» («living laboratory»), яка забезпечує безперебійне тестування нових технологій у реальному світі.В результаті аналізу практики становлення «розумних» міст Україні виявлено зростання зацікавленості впровадження сучасних технологій та інновацій у муніципальне управління. В роботі виокремлено групи міст України щодо впровадження ними елементів та ініціатив «розумного міста», результати цього дослідження можуть бути використані урядом України у процесі післявоєнної відбудови.^UIn the dissertation, a theoretical generalization was made and an author's solution to an important task was proposed, which consists in the development of the theoretical foundations of the formation and development of "smart cities" as a vector of urban transformation of the global economic environment.The work defines the transformative impact of the latest information and communication technologies such as big data, the Internet of Things, artificial intelligence, machine learning, 5G mobile Internet, cloud technologies, blockchain, global positioning system, unmanned aerial vehicles on the basic economic processes of life in a modern city. In the process of evaluating the impact of digital technologies on the urbanization process, the author's hypothesis was formulated and empirically confirmed in the dissertation regarding the decisive role of digitalization in solving the economic, social and environmental problems of the urbanized global environment through the formation and development of "smart" cities.The main concepts of the "smart city" were systematized. A dual approach to the interpretation of a "smart" city through the combination of a "smart" municipality and "smart" residents is emphasized, which creates a synergistic effect for its accelerated development.The work revealed that in the 21st century the construction of "smart cities" of a new concept began (Neoma - Saudi Arabia; Nasa - Egypt; Telos - USA; Woven City - Japan). It has been proven that the newest concept of a "smart city" is based on three principles: "people-centeredness", respect and determination of people's priorities and preferences; "living laboratory" ("living laboratory"), which provides uninterrupted testing of new technologies in the real world.As a result of the analysis of the practice of creating "smart" cities in Ukraine, an increase in interest in the implementation of modern technologies and innovations in municipal management was revealed.The paper singles out groups of cities of Ukraine regarding their implementation of the elements and initiatives of the "smart city", the results of this study can be used by the government of Ukraine in the process of post-war reconstruction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Тиркало Ю. Є. 
«Управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку»: автореферат дис. ... д.філософ : 076 / Ю. Є. Тиркало. — Б.м., 2023 — укp.

Тиркало Ю.Є. Управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 076 – підприємництво, торгівля та біржова діяльність. – Національний університет «Львівська політехніка» Міністерства освіти і науки України, Львів, 2023.Проблема управління ризиками належить до однієї з найдискусійніших. Через наявність систематичних і несистематичних ризиків, різну схильність суб’єктів підприємництва до ризику, а також перманентні зміни факторів, які посилюють або послаблюють ті чи інші ризики, бачення науковців є не одностайними щодо оцінювання, прогнозування ризиків, а також вибору методів протидії їм. Зростання глобалізаційних процесів у суспільстві і виникнення спільних для людства проблем, зокрема екологічних,задали спільний знаменник усім раніше напрацьованим підходам у сфері ризик-менеджменту. Цим спільним знаменником є цінності, на яких ґрунтується концепція сталого розвитку. Усвідомлення того, що розвиток бізнесу і управління підприємницькими ризиками має відбуватись у системі цінностей сталого розвитку, сьогодні є догмою для міжнародних організацій, урядів економічно розвинених країн та багатьох ініціативних груп. Попри це, на корпоративному рівні досі економічний егоїзм є причиною порушення екологічних норм, споживчої безпеки, а також низького рівня соціальної відповідальності у сфері підприємництва. Серед причин такого стану речей можна виокремити такі: слабкий громадський контроль і зворотний зв’язок між споживачами та виробниками готової продукції, бюрократія, формалізм і нечіткість позиції органів державного управління в імплементації принципів сталого розвитку, а також корупція у органах державного управління. Усе це обґрунтовує актуальність вибору теми дослідження, а також актуалізує доцільність та важливістьрозроблення теоретичних і методико-прикладних положень із управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Метою дисертаційної роботи єрозроблення нових і удосконалення наявних теоретико-методичних положень і практичних рекомендацій щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Об’єкт дослідження – процес управління підприємницькими ризиками.Предмет дослідження – теоретико-методичні положення та практичні рекомендації щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.У дисертації застосовано такі методи наукового пізнання: систематизації, узагальнення, контент-аналізу, методи порівняння, експертних оцінок, кластерний аналіз, зокрема метод к-середніх, індексний метод,алгоритм Мак-Класкі, методику Сааті, метод Річарда Геммінга, метод контрольних карт тощо.Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Практична цінність результатів дослідження полягає у розробленні методичного інструментарію щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Ключові слова: підприємницькі ризики, сталий розвиток, інформаційне забезпечення, збалансоване управління, методи управління підприємницькими ризиками, кластерний аналіз, система управління підприємницькими ризиками.^UTyrkalo Yu. Business risk management in the value system of sustainable development. Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy in specialty 076 – еntrepreneurship, trade and exchange activity. – Lviv Polytechnic National University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2023.The problem of risk management is one of the most controversial ones. Due to the presence of systematic and unsystematic risks, the different propensity of business entities to risk, as well as permanent changes in factors that strengthen or weaken certain risks, the views of scientists are not unanimous regarding the assessment, forecasting of risks, as well as the choice of methods of countering them. The growth of globalization processes in society and the emergence of problems common to humanity, in particular of an environmental nature, led to a common denominator of all previously developed approaches in the field of risk management. This common denominator is the values on which the concept of sustainable development is based. The awareness that business development and business risk management should take place within the value system of sustainable development is currently a dogma for international organizations, governments of economically developed countries, and many initiative groups. Despite this, at the corporate level, economic selfishness is still the cause of violations of environmental norms, consumer safety, as well as a low level of social responsibility in the field of entrepreneurship. Among the reasons for this state of affairs, the following can be singled out: weak public control and feedback between consumers and producers of finished products, bureaucracy, formalism and the vagueness of the position of public administration bodies in the implementation of the principles of sustainable development, as well as corruption in public administration bodies.All this substantiates the relevance of the choice of the research topic, as well as actualizes the expediency and importance of developing theoretical and methodological-applied provisions for the management of business risks in the system of values of sustainable development.The purpose of the dissertation is to develop new and improve existing theoretical and methodological provisions and practical recommendations for managing business risks in the system of values of sustainable development.The object of the study is the process of managing business risks.The subject of the study is theoretical and methodological provisions and practical recommendations for managing business risks in the system of values of sustainable development.The following methods of scientific knowledge are applied in the dissertation: systematization, generalization, content analysis, comparison methods, expert evaluations, cluster analysis, in particular the k-means method, the index method, the McCluskey algorithm, the Saati method, the Richard Hemming method, the control chart method, etc.The dissertation consists of an introduction, three chapters, conclusions, a list of references and appendices.The practical value of the research results lies in the development of methodological tools for managing business risks in the system of values of sustainable development.Keywords: business risks, sustainable development, information provision, balanced management, business risk management methods, cluster analysis, business risk management system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Козерод О.В. 
Євреї України в 1921 - 1929 рр.: автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / О.В. Козерод ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2008. — 36 с. — укp.

Висвітлено історію євреїв України в період становлення, розвитку та згортання нової економічної політики. Проаналізовано політику радянської влади щодо основних інститутів єврейської спільноти, релігії і культури. Викладено основні проблеми соціально-економічного життя євреїв України в період подолання наслідків погромів 1918 - 1921 рр. Проаналізовано аспекти розвитку кредитної кооперації, приватних підприємств, а також системи соціального захисту єврейських жінок та дітей-сиріт у період непу. Розглянуто історію створення та розвитку єврейських політичних партій, громадських та благодійних організацій, а також розвитку сіоністського руху та переслідувань відомих діячів релігії, культури, науки та мистецтва. Висвітлено наслідки процесу змін основних інститутів єврейської релігійної громади, пов'язані з впливом "хаскали" - єврейського просвітянства та прагненням Радянського уряду і Євсекцій вирішити єврейське питання в країні шляхом політики коренізації. Проаналізовано процес формування політики більшовиків до єврейського населення України в 1921 - 1929 рр., а також нормативно-правові акти, прийняті в цей період. Наведено висновки щодо відповідності офіційної політики реаліям боротьби з єврейськими громадами та установами. Охарактеризовано вклад євреїв у розвиток науки, мистецтва та культури в даний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9Е)61 +
Шифр НБУВ: РА361244

Рубрики:

      
6.

Морозова А.В. 
Єврейське населення Лівобережної України (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.В. Морозова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено правове становище єврейського населення Лівобережної України у другій половині XIX - на початку XX ст. Відзначено дискримінаційну політику царського уряду щодо місця проживання, пересування та занять окремими видами діяльності та позитивні зрушення у галузі освіти та віросповідання. Проаналізовано демографічні процеси, з'ясовано вплив на них соціальних та економічних факторів. Встановлено причини та проаналізовано наслідки еміграції євреїв. Визначено особливості та основні напрямки інтеграції єврейського населення в економіку регіону - промисловість, торгівлю та сільське господарство. Розглянуто історію утворення, діяльності та занепаду єврейських землеробних колоній Лівобережної України. Висвітлено питання розвитку національно-релігійної, загальної початкової та середньої освіти єврейським загалом регіону. Проаналізовано вплив держави на релігійно-духовне життя євреїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9Е)5 +
Шифр НБУВ: РА340435

Рубрики:

      
7.

Болотнік В.Ю. 
Євроінтеграційний вимір в політиці соціал-демократії (на прикладі Німеччини, Франції та Великобританії): автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.04 / В.Ю. Болотнік ; НАН України, Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено характер, напрями еволюції та перспективи розвитку політики європейських соціал-демократичних партій за умов європейської інтеграції. На прикладі партій соціал-демократичного спрямування Німеччини, Франції та Великобританії проаналізовано ставлення соціал-демократів до процесів поглиблення та розширення європейської інтеграції. Основну увагу приділено концепціям і процесам періоду постбіполярності (з 1991 р.). Розкрито специфіку підходів соціал-демократичних урядів до питання реформування та розширення Європейського Союзу (ЄС), яка полягає у досягненні балансу між основними політичними стратегіями сучасної Європи. Розглянуто процес модернізації соціал-демократичної моделі держави добробуту у напрямку подолання крайнощів неолібералізму та постмодернізму. Проведено порівняльний аналіз позицій європейських соціал-демократів щодо інтеграції у межах ЄС, які варіюються у широкому діапазоні між моделями федералізму, більш поміркованими конфедеративними проектами та концепцією вільного союзу національних держав. Визначено умови та причини зменшення впливу соціал-демократів у країнах ЄС, пов'язані з іделологічними трансформаціями та з конкуренцією між лівими та правими і правоцентристськими політичними течіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф06 + Ф69(4)2 +
Шифр НБУВ: РА367026

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Кондратюк С.В. 
Європейська політика об'єднаної Німеччини: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / С.В. Кондратюк ; Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу європейської політики урядів Г. Коля (1982 - 1998 рр.) та Г. Шрьодера (1998 - 2002 рр.) досліджено еволюцію підходів правлячих кіл ФРН до європейської інтеграції. Визначено вплив європейської політики ФРН на досягнення державної єдності німецького народу в процесі подолання воєнно-політичного розколу континенту. Проаналізовано процес "нормалізації" німецької зовнішньої політики й адаптації німецько-французьких відносин до нового положення об'єднаної Німеччини в Європі. Розглянуто особливості формування основних напрямків німецької інтеграційної політики та з'ясовано причину невідповідностей в європейській політиці ФРН після 1990 р. Досліджено еволюцію підходів урядових і наукових кіл об'єднаної Німеччини до євроінтеграційного курсу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4ГЕР)65 + Т3(4ГЕР)65-6 +
Шифр НБУВ: РА323297

Рубрики:

      
9.

Фоміна О.В. 
"Ідея імперії" і інтелектуальна еліта Великобританії: Редьярд Кіплінг, 1865 - 1936 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / О.В. Фоміна ; НАН України. Ін-т сходознав. ім. А.Кримського. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Вперше у вітчизняній і зарубіжній історіографії досліджено творчість і життя Р. Кіплінга як державного та політичного діяча Великобританії. Проаналізовано вплив суспільно-політичної діяльності письменника на формування ідеї імперії у британському суспільстві, зокрема, розглянуто його концепцію про необхідність колоніальної експансії. Досліджено процес підкорення Індії Великобританією, охарактеризовано основні етапи створення Індійської імперії. Визначено вплив інтелектуальної еліти Великобританії на зовнішню політику держави. Переглянуто існуючі погляди щодо життя та творчості Р. Кіплінга, доведено, що письменник був не лише апологетом Британської імперії, а й критиком політики британського й англо-індійського урядів і посадовців, зокрема, верховного комісара у Південній Африці. Побудовано концепцію феномену англо-індійця у британському суспільстві (на прикладі Р. Кіплінга).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)61-7 + Ф1(4ВЕЛ)6 +
Шифр НБУВ: РА359528

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Атаманенко С.В. 
Імміграція в Канаду і США менонітів Півдня України в 70-ті роки ХIX ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.В. Атаманенко ; Дніпропетров. нац. ун-т. — Д., 2002. — 19 с. — укp.

Встановлено, що основною причиною еміграції менонітів, які мешкали на півдні України, до Канади та США у 1870-х рр. було запровадження урядом царської Росії обов'язкової військової служби. Досліджено різноманітні аспекти переселення - особливості господарського життя, збереження традицій та звичного способу життя менонітських громад. Зроблено висновок, що поселення менонітів у США відрізнялося від поселення в Канаді, бо цей процес відбувався без втручання федеральної влади, здійснювався на рівні приватної ініціативи менонітської громади та керівництва департаментів залізничних компаній.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр7)52-273 + Э376.15-3
Шифр НБУВ: РА319048 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Короленко Б.А. 
Інкорпорація Криму Російською імперією у 1783 - 1796 рр.: політичний та етносоціальний аспекти: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Б.А. Короленко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу широкого кола архівних джерел та опублікованих матеріалів досліджено процеси політичної та етносоціальної інкорпорації Криму Російською імперією в 1783 - 1796 рр. Розглянуто трансформації в адміністративно-політичному устрої, етносоціальному, демографічному та конфесійному становищі Криму, спричинені анексією 1783 р. Проаналізовано колонізаційну політику російського уряду, зокрема, заселення півострова поліетнічним населенням, насамперед українцями. Досліджено державну політику імперії щодо кримськотатарського населення у політичній, соціальній та конфесійній царині. Значну увагу приділено впливу зовнішньополітичних, ментально-психологічних і релігійних чинників на перебіг та наслідки інкорпорації Криму Російською імперією у досліджений період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)46 +
Шифр НБУВ: РА341064

Рубрики:

      
12.

Масляк М. І. 
Інноваційні трансформації публічного управління: культурно-освітній аспект. / М. І. Масляк. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вирішенню важливого науково-практичного завдання визначення культурно-освітніх характеристик інноваційних трансформацій публічного управління та розроблення рекомендацій з їх практичного впровадження. Аналіз наукових літературних джерел щодо інноваційних трансформацій публічного управління та систематизація нормативно-правових документів, які регламентують питання професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого управління й самоврядування, дозволили окреслити прогалини й слабкі місця у регламентуючій підсистемі реформ публічної влади, сформулювати гіпотезу наукового дослідження щодо необхідності впровадження культурно-освітніх аспектів у процеси реформаційних змін публічної влади. Доведено, що для того, щоб публічне управління змогло виконати свої функції щодо стратегічних орієнтацій українського суспільства, воно має зазнати якісних змін, в основі яких мають бути нові вектори інноваційного розвитку. З одного боку, впровадження інновацій у публічній владі має відповідати основним принципам соціальної модернізації та орієнтуватися на створення умов для самоактуалізації суспільства. З іншого боку, інноваційний розвиток має забезпечувати ефективність діяльності органів державної влади, переорієнтовуючи їх на потреби суспільства і громадян. За результатами дослідження запропоновано удосконалити перспективну 4-х векторну модель організаційної культури державної служби України, яка, на відміну від існуючих, включає: 1) орієнтацію на суспільні цілі і цінності; 2) формування ефективних управлінських зразків поведінки; 3) високий правовий і соціальний статус державних службовців; 4) управління персоналом державних органів шляхом формування і розвитку системи цінностей, найважливішими серед яких є законність, професіоналізм, ініціатива, гласність, неупередженість при виконанні службових обов'язків. Її реалізація на практиці дозволяє враховувати специфіку соціальних процесів, формування традицій, символів шанобливого ставлення до професії державного службовця; розвиток конкурсного середовища як умови зростання професіоналізму службовців; підтримання в якості пріоритетних цінностей професійних знань, умінь, навичок і здібностей і пов'язаної з їх розвитком стабільності становища державних службовців. Удосконалено підхід до розроблення механізму культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління на основі деталізації його структурних елементів в розрізі теоретичного, методологічного і практичного аспектів, реалізація якого дозволяє здійснювати перехід від традиційних процедур управління до новітніх (на основі цифровізації) технологій електронного урядування, а також підвищувати ефективність роботи органів влади і самоврядування завдяки децентралізації повноважень. Пропозиції щодо удосконалення теоретико-методичних засад визначення стратегічних векторів культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління з використанням компетентністного підходу дозволяють на практиці отримувати інтегральні результати при проведенні реформ на основі посилення мотивації персоналу та інтеграції всіх видів освітньої, професійної й культуротворчої діяльності виконавців.В роботі дістала подальшого розвитку систематизація інструментарію інноваційних трансформацій публічного управління в частині конкретизації інструментів, принципів, методів, підходів інноваційного кадрового управління, що дозволяє підвищити ефективність публічного управління. Автором уточнено визначення дефініції «механізм культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління», під яким запропоновано розуміти комплексну систему управлінського впливу на громадянське суспільство, яка забезпечує реалізацію інновацій у публічному управлінні на основі використання здобутків культурно-освітнього простору з метою досягнення прогресивного ко-еволюційного суспільного розвитку. Уточнено визначення дефініції «стратегічні вектори культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління» під яким запропоновано розуміти такі комплексні напрямки концептуальних, інституційних, методологічних (у т.ч. інструментальних) та інших інноваційних перетворень у сфері публічної влади, що ґрунтуються на суспільних, освітніх, культурних та загальнолюдських цінностях і спрямовані на забезпечення сталого розвитку країни. Таке визначення надає можливість приділити додаткову увагу культурно-освітнім змінам у сфері публічного управління. Авторські пропозиції й рекомендації, викладені у дисертаційному дослідженні, мають практичне значення і можуть бути впроваджені у сфері публічного управління при реалізації адміністративно-територіальної реформи на місцях, а саме: при розробленні стратегій, програм і планів регіонального рівня, а також в системі професійної підготовки фахівців державної служби з метою підвищення ефективності трансформаційних процесів у публічному управлінні та адмініструванні.^UThe dissertation research is devoted to the solution of an important scientific and practical task of determining cultural and educational characteristics of public administration innovative transformations and developing recommendations for their practical implementation. Analysis of scientific literature on innovative transformations of public administration and systematization of legal documents governing professional training of civil servants and officials of local government and self-government, has allowed to identify gaps and weaknesses in the regulatory subsystem of public reform, to formulate a hypothesis of the research on the need to introduce cultural and educational aspects in the processes of reform changes of public authority. It is proved that in order for public administration to be able to perform its functions in relation to the strategic orientations of Ukrainian society, it must undergo qualitative changes, which must be based on new vectors of innovative development. On the one hand, the introduction of innovations in public power must comply with the basic principles of social modernization and focus on creating conditions for self-actualization of society. On the other hand, innovative development should ensure the effectiveness of public authorities, reorienting them to the needs of society and citizens. According to the results of the study, it is proposed to improve the perspective 4-vector model of organizational culture of the civil service of Ukraine, which, in contrast to the existing ones, includes: 1) focus on social goals and values; 2) formation of effective management behavior patterns; 3) high legal and social status of civil servants; 4) personnel management of state bodies through the formation and development of a system of values, the most important of which are legality, professionalism, initiative, transparency, impartiality in the performance of official duties. Its implementation in practice allows taking into account the specifics of social processes, formation of traditions, symbols of respect for the profession of a civil servant; development of the competitive environment as a condition for the growth of professionalism of employees; maintaining as priority values of the professional knowledge, skills and abilities and the stability of the position of civil servants related to their development. The author improves the approach to developing the mechanism of cultural and educational support of public administration innovative transformations based on detailing its structural elements in terms of theoretical, methodological and practical aspects, the implementation of which allows transition from traditional management procedures to the new e-government technologies, as well as increasing the efficiency of government and self-government through decentralization of powers. Proposals for improving the theoretical-methodological foundations for determining the strategic vectors of cultural and educational support for innovative transformations of public administration using a competence-based approach allow obtaining integrated results in reforms based on strengthening staff motivation and integration of all educational, professional and cultural activities. The systematization of the tools of innovative transformations of public administration in terms of concretization of tools, principles, methods, approaches of innovative personnel management, which allows to increase the efficiency of public management, has been further developed in the work. The author clarifies the definition of the “mechanism of cultural and educational support of innovative transformations of public administration”, which suggests a comprehensive system of managerial influence on civil society, which ensures implementation of innovations in public administration based on the use of cultural and educational space to achieve progressive co-evolution of social development. The author clarifies the definition of “strategic vectors of cultural and educational support of innovative transformations of public administration” under which proposes to understand such complex areas of conceptual, institutional, methodological (including instrumental) and other innovative transformations in the field of public power, based on public, educational, cultural and universal values and aimed at ensuring sustainable development of the country. The author's proposals and recommendations set out in the dissertation research are of practical importance and can be implemented in the field of public administration in the implementation of administrative-territorial reform on the ground, namely: in the development of strategies, programs and plans of the regional level, as well as in the training of civil service professionals to improve the transformation processes in public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Чжао Х. .. 
Інноваційна система управління персоналом у китайських закладах професійної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Х. .. Чжао. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти щодо інноваційної системи управління персоналом у китайських закладах професійної освіти.Постійний розвиток економіки Китаю, промислова модернізація та економічна реструктуризація прискорюють попит на технічний та кваліфікований персонал у всіх сферах життя тим самим позиціонуючи помітну роль професійно-технічної освіти. Зіткнувшись з новою економічною ситуацією та попитом на ринку людських ресурсів, професійно-технічна освіта потребує постійного впровадження реформ та інновацій для посилення високоякісного розвитку. У 2022 році загальний ВВП Китаю досяг 18100 мільярдів доларів США, що становить приблизно 18% світової економіки та продовжує утримувати своє друге місце у світі тому значна роль професійно-технічної освіти в сприянні економічному розвитку країни є очевидною.Серед поширених проблем у системі кадрового управління професійно-технічної освіти в Китаї, які потрібно вирішити це змінити форму організації професійно-технічних навчальних закладів яка є повністю однотипною, запроваджується урядом, та впливає на автономію у питаннях працевлаштування. Кадрове управління відповідає філософії менеджменту «ставити речі на перше місце», піддається зовнішньому впливу та має низьку прозорість. Склад кадрового потенціалу більшості професійно-технічних навчальних закладів не є повністю раціональним, відбувається нестача викладацького та науково-дослідницького персоналу, тоді як великий штат створюють допоміжні працівники, що до певної міри гальмує розвиток навчально-дослідної роботи закладів і загалом ускладнює їх фундаментальний розвиток. В теоретичній частині дисертаційної роботи систематизовано теоретичні основи, поглиблено поняття та сформовано методологічний підхід забезпечення управління персоналом професійно-технічних навчальних закладів Китаю через вирішення загальних проблем відносно єдиної форми організації закладів, що сприятиме кращому розвитку китайської професійної освіти в ринкових умовах та зростанню соціальної економіки через впровадження інноваційної системи функціонування закладів. В ході дослідження запропоновано систему індексів та здійснено вибір індикаторів оцінювання (оптимізацію структури викладачів, систему оцінювання викладачів, дуальну модель викладачів, професійну конструкцію та реформування викладання), проектування системи показників оцінювання, визначення функціонального зв’язку між кожним показником і предметом оцінювання для здійснення якісного та кількісного аналізу об’єктивної оцінки комплексної якості викладачів, формування викладацького складу в професійних коледжах з різних точок зору, починаючи з різноманітних потреб зацікавлених сторін через інтерв’ю з роботодавцями, закладами професійної освіти, здобувачами та викладачами.^UThe dissertation examines the theoretical, methodological, and practical aspects of the innovative personnel management system in Chinese vocational education institutions. The continuous economic development of China, industrial modernization, and economic restructuring have increased the demand for technical and skilled personnel across all sectors, highlighting the significant role of vocational education. Faced with the new economic situation and the demand in the labor market, vocational education requires constant reforms and innovations to enhance high-quality development. In 2022, China's GDP reached 18,100 billion US dollars, accounting for approximately 18% of the global economy and maintaining its position as the world's second-largest economy. Therefore, the significant role of vocational education in supporting the country's economic development is evident.One of the common problems in the personnel management system of vocational and technical education in China that needs to be addressed is the uniformity of organizational form of vocational and technical institutions, which are government-organized, affecting autonomy in employment matters. Personnel management follows the management philosophy of "putting things first," but is subject to external influences and lacks transparency. The composition of the personnel potential in most vocational and technical institutions is not fully rational, resulting in a shortage of teaching and research staff, while a large staff is comprised of auxiliary workers, which to some extent hinders the development of educational and research work in these institutions and overall complicates their fundamental development. The theoretical part of the dissertation work systematizes the theoretical foundations, deepens the concepts, and forms a methodological approach to ensuring the management of personnel in vocational-technical educational institutions in China by addressing common problems regarding a unified organizational form of institutions. This will contribute to the better development of Chinese vocational education in market conditions and the growth of the social economy through the implementation of an innovative functioning system for institutions. In the future, this will enable vocational education institutions to enhance the integration of production and education based on changes in market conditions through continuous targeted reforms to meet the needs of the market. This will gradually create a professional-qualification and standard system that is results-oriented, meets market demand, corresponds to academic qualifications, reflects the attributes of technical and skilled talents, and has high social recognition and economic adaptability, including a multi-level and multi-dimensional development model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Сушко О. О. 
Інститут контрасигнації: питання конституційно-правової теорії та практики / О. О. Сушко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню конституційно-правового інституту контрасигнації актів глави держави та органів публічної влади. На підставі проведеного дослідження вперше: виділено періодизацію конституційно-правового закріплення контрасигнації, виходячи з виокремлення етапів становлення та розвитку світових конституцій; здійснено класифікацію підстав застосування контрасигнації на юридичні та фактичні, згідно з якою юридичними підставами є положення чинних нормативно-правових актів, що регламентують контрасигнацію, а фактичні підстави передбачають реалізацію її мети; запропоновано нормативно визначити мотиви застосування/незастосування контрасигнації (стратегічні, функціонально-психологічні, інноваційні, фінансові, специфічні) задля недопущення необґрунтованого (безпідставного) здійснення/нездійснення контрасигнації; представлено алгоритм процедури контрасигнації з виділенням її стадій. Удосконалено: визначення поняття «контрасигнація», під яким запропоновано розуміти підписання акту глави держави, парламенту, уряду, органу місцевого самоврядування уповноваженим суб'єктом, що покладає на нього юридичну та/або політичну відповідальність за виконання акту та наділяє такий акт юридичною силою; систему основних принципів застосування контрасигнації, які мають бути нормативно закріпленими, з поділом їх на загально-правові, загальні принципи діяльності органів публічної влади, спеціальні. Дістали подальший розвиток положення щодо: залежності конституційно-правового закріплення контрасигнації від форми правління держави; моделі контрасигнації з виокремленням її видів, форм та типів за певними критеріями; гарантій здійснення контрасигнації з їх поділом на загальні (політичні, економічні, соціальні, ідеологічні) та спеціальні.^UThe paper is related to the complex research of the constitutional and legal institute of countersignature of the head of state and public authorities acts. Based on the conducted research for the first time: the periodization of the constitutional and legal consolidation of countersignature is highlighted, based on the allocation of stages in the formation and development of foreign constitutions; the classification of the grounds for applying countersignature into legal and factual ones is carried out, according to which the legal grounds are the provisions of existing normative legal acts regulating countersignature, and the actual grounds provide for the implementation of its purpose; it is proposed to define the regulatory motives for the use/non-use of countersignancy (strategic, functional-psychological, innovative, financial, specific) in order to prevent unjustified (groundless) implementation/non-implementation of countersignancy; an algorithm of the countersignature procedure is presented with the allocation of its stages. Improved: the definition of the concept of "countersignature", which is proposed to understand the signing of an act of the head of state, parliament, government, local self-government body by an authorized entity that imposes legal and/or political responsibility for the implementation of the act and gives such an act legal force; a system of basic principles for the application of countersignancy, which should be legally fixed, with their division into general legal, general principles of activity of public authorities, special. Received further development the provisions on: the dependence of the constitutional and legal consolidation of countersignature on the form of government of the state; models of countersignature with the allocation of its types, forms and types according to certain criteria; guarantees of implementation of countersignature with their division into general (political, economic, social, ideological) and special.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Колюх В.В. 
Інституціональні чинники політичної стабільності в демократичному суспільстві: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.В. Колюх ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Комплексно досліджено республіканські форми правління, різні типи виборчих і партійних систем як інституціональні чинники політичної стабільності у демократичних зарубіжних державах та незалежній Україні. У контексті президентської, парламентської та змішаної форм правління виокремлено та проаналізовано інститути президента, парламенту, уряду та інституціональні складові системи стримувань і противаг як чинники політичної стабільності. Розкрито вплив на політичну стабільність різних типів виборчих і партійних систем у їх взаємозв'язку та залежно від форми державного правління. На підставі розроблених теоретичних висновків і узагальнень проаналізовано інституціональні чинники політичної стабільності та нестабільності у незалежній Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022 + Ф053 + Ф016 +
Шифр НБУВ: РА354251

Рубрики:

      
16.

Давиденко Г. В. 
Інструменти стандартизації в системі міжнародної торгівлі України / Г. В. Давиденко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт – Інструменти стандартизації в системі міжнародної торгівлі. Мета – теоретико-методологічне обгрунтування використання інструментів стандартизації в системі міжнародної торгівлі, формування методики побудови інформаційної бази результатів впровадження стандартів у процесі реалізації експортного потенціалу вітчизняних підприємств. Методи – загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: аналізу та синтезу, теоретичного узагальнення і формальної логіки, системного підходу, класифікації, статистичного аналізу, графічний, експертної оцінки. Результати – теоретичне узагальнення і нове вирішення наукового завдання, що полягає в обгрунтуванні і узагальненні використання інструментів стандартизації в системі міжнародної торгівлі. Новизна – сформульовано теоретико-прагматичні підходи до побудови нової за змістом і характером системи стандартизації в Україні, що відповідатиме європейським директивам і вимогам, з виокремленням таких ключових елементів, як: система технічного регулювання, розроблення та застосування технічних регламентів, оцінка відповідності технічним регламентам, декларування відповідності, урахування вимог і очікувань споживачів щодо якості та безпеки продукції, вимоги до розроблення приватних стандартів тощо, що дозволить вітчизняним підприємствам долати технічні бар'єри, узгоджувати «правила гри» та координувати власну торговельну діяльність, дотримуватися обов'язкових і рекомендованих вимог у міжнародній торгівлі; вдосконалено теоретико-організаційні засади формування системи стандартизації відповідно до вимог СОТ та ЄС, які на відміну від наявних, ґрунтуються на комплексному підході, що передбачає розроблення чітких процедур, порядку та правил впровадження інструментарію стандартизації, а саме: технічних регламентів і норм, стандартів, оцінки відповідності; визначено концептуальні підходи до впровадження приватних стандартів у міжнародній торгівлі, які, на відміну від існуючих, включають весь складний спектр вимог щодо виробництва і реалізації продукції в кожній конкретній галузі економіки, всебічно враховують динамічні зміни в потребах і очікуваннях споживачів щодо забезпечення відповідного рівня якості і безпеки товарів, дозволяють вносити корективи в процеси досягнення поставлених цілей діяльності, ґрунтуються на загальноприйнятих керівних принципах захисту прав споживачів; вдосконалено науково-методичне обґрунтування організаційних заходів із впровадження в діяльність вітчизняних підприємств, що працюють на міжнародних ринках, інструментарію стандартизації, передусім технічних регламентів та оцінки відповідності, що, на відміну від наявних, зорієнтовано, передусім на узгоджене і комплексне їх застосування і дасть можливість таким підприємствам підвищити власний експортний потенціал та посилить їхні конкурентні позиції; розширено категорійний апарат, в рамках якого уточнено розуміння інструментів стандартизації в системі міжнародної торгівлі як сукупності впливів, що реалізуються через процеси технічного регламентування, застосування технічних норм і правил, оцінку відповідності вимогам технічних регламентів та сертифікацію відповідності, які використовуються в міжнародній практиці. Такий підхід сприятиме виробленню вітчизняних процедур стандартизації, адаптованих до міжнародних вимог та директив, забезпечить можливості для повної гармонізації як вітчизняних стандартів, так і прийнятих рішень в даній сфері діяльності; поглиблено наукові підходи до ідентифікації причин невикористання повною мірою потенціалу підприємства для освоєння міжнародних ринків через невідповідність застосовуваних стандартів у виробництві, врахування яких сприятиме впровадженню гармонізованих стандартів суб'єктами господарювання задля підвищення якості продукції та надання конкурентної переваги не тільки на внутрішньому, але і зовнішніх ринках; визначено науково-теоретичні аспекти формування системи стандартизації у міжнародній торгівлі згідно з вимогами ГАТТ/СОТ та ЄС, що дозволить удосконалити формування дорожньої карти гармонізації стандартів у практиці міжнародної торгівлі України, де суттєву роль відіграватимуть як урядові, так і неурядові організації. Впроваджено в практичну діяльність Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики міжпарламентського співробітництва, Управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу Тернопільської обласної державної адміністрації, Державного підприємства «Тернопільський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», Товариства з обмеженою відповідальністю «Модуль ІТП», ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Сфера використання – Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України^UObject – Standardization tools in the system of international trade. Purpose - theoretical and methodological substantiation of the use of standardization tools in the system of international trade, the formation of methods for building an information base of the results of the implementation of standards in the process of realizing the export potential of domestic enterprises. Methods – general scientific and special research methods: analysis and synthesis, theoretical generalization and formal logic, system approach, classification, statistical analysis, graphical, expert evaluation. Results – theoretical generalization and a new solution to the scientific problem, which is to substantiate and generalize the use of standardization tools in the system of international trade. Novelty – formulated theoretically pragmatic approaches to building a new in content and nature of the standardization system in Ukraine, which will meet European directives and requirements, highlighting such key elements as: system of technical regulation, development and application of technical regulations, conformity assessment, declaration of conformity, accounting requirements and expectations of consumers for product quality and safety, requirements for the development of private standards, etc., which will allow domestic companies to overcome technical barriers, agree on "rules of the game" and coordinate their own trade, comply with mandatory and recommended requirements in international trade; Theoretical and organizational principles of standardization system formation in accordance with WTO and EU requirements have been improved, which, unlike the existing ones, are based on an integrated approach, which provides for the development of clear procedures, procedures and rules for implementing standardization tools, namely: technical regulations and standards compliance; conceptual approaches to the implementation of private standards in international trade, which, in contrast to the existing ones, include the whole complex range of requirements for production and sales in each sector of the economy, fully take into account the dynamic changes in consumer needs and expectations to ensure quality and safety goods that allow to make adjustments in the process of achieving the objectives of the activity, are based on generally accepted guidelines for consumer protection; improved scientific and methodological justification of organizational measures for the implementation of domestic enterprises operating in international markets, standardization tools, especially technical regulations and conformity assessment, which, unlike existing ones, is focused primarily on their coordinated and comprehensive application and will allow such enterprises to increase their own export potential and strengthen their competitive position; expanded the categorical apparatus, which clarified the understanding of standardization tools in the international trade system as a set of influences implemented through the processes of technical regulation, application of technical norms and rules, assessment of compliance with technical regulations and certification of conformity used in international practice. This approach will promote the development of domestic standardization procedures, adapted to international requirements and directives, provide opportunities for full harmonization of both domestic standards and decisions in this area; in-depth scientific approaches to identifying the reasons for not using the full potential of the company to develop international markets due to non-compliance with applicable standards in production, taking into account the introduction of harmonized standards by businesses to improve product quality and competitive advantage not only in domestic but also foreign markets; Scientific and theoretical aspects of standardization system formation in international trade in accordance with GATT / WTO and EU requirements have been identified, which will improve the formation of a roadmap for harmonization of standards in international trade practice in Ukraine, where both governmental and non-governmental organizations will play a significant role. Introduced – in the practice of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Foreign Policy of Interparliamentary Cooperation, Department of International Cooperation and Fundraising of Ternopil Regional State Administration, State Enterprise "Ternopil Research and Production Center for Standardization, Metrology and Certification", Limited Liability Company "ITN Module", "Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman". The sphere of use - Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Integration of Ukraine with European Union, Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Смагін І.І. 
Інтегративна ідеологія та її роль у системі адміністративного реформування: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.01 / І.І. Смагін ; Укр. Акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність інтегративної ідеології, її місце в системі ідеологічних засад адміністративного реформування. На підставі системного підходу висвітлено структуру суспільного ідеологічного поля та місце в ньому інтегративної ідеології. Запропоновано структурно-функціональну схему інтегративної ідеології українського перехідного суспільства, розкрито ціннісний зміст інтегративної ідеології та сутність поняття "українська національна ідея". Наведено результати соціологічного опитування державних службовців та результати політологічного аналізу чинного законодавства й офіційних промов глави держави та урядовців на предмет виокремлення інтегруючих ідеологем. Визначено шляхи впровадження та поширення інтегративної ідеології. Розроблено рекомендації щодо застосування результатів дослідження в теорії та практиці адміністративного реформування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)0в2:Ю6 + Ю6*622.22 + Ф055.22
Шифр НБУВ: РА320852 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Ямпольська Л.М. 
Інтеграційні процеси в Європі та Велика Британія (1973 - 1997 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Л.М. Ямпольська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження ролі і місця Великої Британії в європейських інтеграційних процесах у 1973 - 1997 рр. Визначено чинники тривалої "аутсайдерської" позиції країни та причини її вступу до Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) у 1973 р. Досліджено еволюцію політики британських урядів щодо процесів європейської інтеграції (від "євроскептицизму" до вибіркової участі в окремих її сферах), розглянуто особливості підходів консервативної, лейбористської та ліберально-демократичної партій до "європейської проблеми". Визначено роль Великої Британії у виробництві комунітарного бюджету, реформуванні спільної аграрної та регіональної політики ЄЕС. З'ясовано перспективи участі Сполученого Королівства в Економічному і валютному союзі, у розробці зовнішньої та оборонної політики Європейського Союзу. На основі визначення ролі "фактора Співдружності націй" та "американського чинника" досліджено проблему відносин Великої Британії та Європейського співтовариства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)63-6 + Т3(4ВЕЛ)6-6 +
Шифр НБУВ: РА330061

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Низова Л.В. 
Інтеграція дрібного виробника в радянську соціально-економічну систему: на прикладі кустарно-ремісничого виробництва УРСР: автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Низова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2008. — 40 с. — укp.

Розглянуто активний "перехідний період" від феодально-капіталістичних відносин як узагальнювального для столипінського, ленінського та сталінського етапів модернізації країни. На підставі порівняння політики інтеграції населення в дореволюційний час Столипіна та післяреволюційний Леніна та Сталіна виявлено загальні процеси перехідного періоду від феодально-капіталістичних відносин. У різних урядів для переходу від феодально-капіталістичних форм наявною була проблема інтеграції представників сільського господарства (зокрема, малоземельних селян), кустарно-ремісничого виробництва й інших дрібних власників в індустріальні відносини. За кожного уряду інтеграційні процеси відбувалися по-різному, але з державно-монополістичною формою управління та спільною боротьбою з посередником між владою та виробником у країні - особливим явищем у дрібному підприємництві перехідного періоду, що відбувалося одночасно з розвитком товарно-грошових відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-2 +
Шифр НБУВ: РА360563

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Бачинський Д.В. 
Інтелігенція Української СРР в українізаційних процесах 20-х - початку 30-х років ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Д.В. Бачинський ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2004. — 20 с. — укp.

Визначено роль і місце інтелігенції в українізаційних процесах 1920 - початку 1930-х рр. Проаналізовано проблеми, які стояли на шляху "українізації" зрусифікованої інтелігенції, встановлено форми та методи, що використовувались для практичної реалізації цього завдання, показано опір, який чинила "українізації" частина російськомовної інтелігенції, та його форми. Розглянуто різноманітні заходи, які здійснювала українська інтелігенція для розширення сфери вживання української мови у різних напрямках суспільного життя - діяльності державного апарату, вищій та середній освіті, науці, літературі, мистецтві, повсякденності. Висвітлено роль представників української інтелігенції у боротьбі за розвиток елітарної української культури, їх небажання приймати "низькопробні культурні зразки" як українську культуру. Доведено, що українська інтелігенція була основною рушійною силою українізаційних процесів не лише в УСРР, але й в інших регіонах СРСР, населених українцями, і саме завдяки їй українізація вийшла за межі, відведені для неї радянським урядом та переросла в національно-культурне відродження. Розглянуто основні засоби та методи радянської влади, спрямовані на підкорення української інтелігенції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 +
Шифр НБУВ: РА329033

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського