Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (25)Тематичний інтернет-навігатор (3)Наукова електронна бібліотека (113)Реферативна база даних (3608)Книжкові видання та компакт-диски (467)Журнали та продовжувані видання (23)
Пошуковий запит: (<.>K=МАРІОНЕТКОВИЙ$<.>+<.>K=УРЯД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 571
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євграфова Є.П. 
Формування системи національного законодавства (деякі питання теорії і практики): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Є.П. Євграфова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Розкрито суть терміна "національне законодавство", обумовленого законами, рішеннями та окремими висновками Конституційного Суду, чинними декретами уряду України. Розкрито призначення законодавства як форми права (у ліберально-легістському розумінні права), відмінність категорій форми та структури права, форми та джерела права, а також їх природний взаємозв'язок. Зазначено, що джерелом законодавства є право, а джерелом права - народ (його воля, вільне волевиявлення). Установлено та проаналізовано засади формування системи національного законодавства, запропоновано їх наукову класифікацію. Обгрунтовано висновок щодо визнання системи права категорією науки, досягнення якої є одним з джерел права, завдяки чому використовуються у законотворчому процесі та формуванні системи законодавства. Усі галузі законодавства є рівноправовими і відображають певну систему правових норм. Розглянуто найбільш впливові фактори (чинники) формування системи національного законодавства, їх роль, взаємодію та протидію. Наведено пропозиції щодо проведення в Україні повної систематизації та кодифікації законодавства, особливо його економічного та соціального блоків, розробки проекту Зводу законів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8(4УКР)-31 +
Шифр НБУВ: РА339347

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ємельяненко О.М. 
Електронний уряд: інноваційні підходи до політики і управління в інформаційному суспільстві: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.М. Ємельяненко ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 17 с. — укp.

Показано, що ступінь розвитку електронного уряду та виконуваних ним функцій не є показником демократичності політичної системи суспільства. Обгрунтовано, що ідея електронного уряду уможливлює політичну участь громадян у новому аспекті, а саме - здійснення впливу на політичне життя країни, на державну владу за допомогою Інтернету через політично орієнтовані сайти та портали. Доведено, що у різних країнах проблеми побудови електронного уряду ідентичні, а наявні розбіжності зумовлені рівнями політичного та соціально-економічного розвитку держав. Обгрунтовано, що успішність впровадження такого уряду залежить від зацікавленості елітних груп у реалізації якісно нової, постіндустріальної філософії державного управління, інформаційній прозорості та гласності в діяльності уряду та державної влади в цілому. Розвинуто поняття "електронна держава", за яким передбачаються три галузі державної влади - законодавча, виконавча та судова. Така держава є системою державного управління на основі електронних засобів обробки, передачі та поширення інформації, застосованої з метою зміни взаємин між державними органами та суспільством. За цього поняття "електронна прозорість", яке за умов електронного уряду набуває особливого значення, а також "мобільна демократія", "мобільна держава", "мобільний уряд" є елементами поняття "електронна держава".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022.1 +
Шифр НБУВ: РА359996

Рубрики:

      
3.

Єремєєва І.А. 
Політика урядів Великобританії щодо профспілок у 50 - 80-ті рр. ХХ ст. (еволюція форм, методів, засобів): Автореф. дис.... канд. іст. наук: 07.00.02 / І.А. Єремєєва ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено основні напрямки політики англійської держави щодо профспілок у 1950 - 1980-і рр. Досліджено три форми державної політики у сфері промислових відносин. Проаналізовано основні чинники, що зумовили вибір британськими урядами певної тактики відносно профспілкового руху - політичні настанови консервативної та лейбористської партії. Описано особливості соціально-економічного розвитку країни. Розкрито ступінь впливу тред-юніонів на економічні та політичні процеси британського суспільства. Розглянуто особливості законодавчих актів, які складали основу профспілкової політики. Визначено наслідки діяльності консервативних і лейбористських урядів у сфері промислових відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)6-5 + Ф72(4ВЕЛ) + Ф69(4ВЕЛ)
Шифр НБУВ: РА321550

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Єрмаков С. Г. 
Арабо-єврейський конфлікт в Палестині (1947 - 2003): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / С. Г. Єрмаков ; НАН України ; Ін-т сходознавства ім. А.Ю. Кримського. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Пояснено причини виникнення арабо-ізраїльських війн та їх наслідки, проаналізовано процес збройного протистояння на території Палестини. Увагу приділено питанням, присвяченим виникненню, розвитку та бойовим акціям організацій палестинського руху опору, з'ясовано еволюцію поглядів та ставлення до Ізраїлю всередині палестинського руху опору. Виявлено причини кризи всередині руху опору в 1970-х Ч 1980-х рр. Проаналізовано феномен інтифади 1987 року, причини, перебіг і наслідки. Розглянуто переговорний процес між сторонами конфлікту. Проаналізовано хід палестино-ізраїльських переговорів у 1990-х рр., політична ситуація при уряді Ехуда Барака в Ізраїлі до і після початку інтифади аль-Акса, а також новий виток конфронтації після приходу до влади в Ізраїлі уряду Арісля Шарона.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)63-611.61
Шифр НБУВ: РА383999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Єрмолін В.П. 
Конституційні засади виконавчої влади в Україні (проблеми теорії і практики): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / В.П. Єрмолін ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Наведено визначення поняття та розглянуто суть загального явща виконавчої влади в контексті теорії поділу влади. Доведено, що співвіднесеність законодавчої та виконавчої влади зумовлена насамперед прийнятою формою державного правління. Зазначено, що подоланню складностей, які виникають у процесі реалізації ідеї поділу влади, не сприяють деякі теоретичні концепції, зокрема, концепція президентської влади. Обгрунтовано важливе значення поняття державного управління для з'ясування поняття та суті виконавчої влади, досліджено історико-правові аспекти становлення її конституційних засад в Україні, розглянуто їх сучасну еволюцію. Наголошено, що за Основним Законом передбачено, так званий, дуалізм виконавчої влади. Тим самим, зокрема, Президент України поєднаний з виконавчою владою функціонально. Відзначено, що Президент України є ключовою складовою системи виконавчої влади. Характер його компетенційних зв'язків з Кабінетом Міністрів України унаочнює домінантність ролі Президента України за буквою чинного Основного Закону. Разом з тим, зміст конституційного статусу Кабінету Міністрів України засвідчує його потенційну значущість у сфері виконавчої влади, ймовірну роль уряду як центру з питань реалізації відповідної державної політики. Охарактеризовано пропозиції щодо реформування системи компетенційних зв'язків у своєрідному трикутнику "Верховна Рада України - Президент - Кабінет Міністрів України".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)63 + Х819(4УКР)011.15 +
Шифр НБУВ: РА323575

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Іваник М.М. 
Органи місцевого самоврядування на Західній Україні у 1919 - 1939 роках: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.М. Іваник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 17 с. — укp.

На підставі використання широкого спектра джерел досліджено коло проблем, пов'язаних з діяльністю органів самоврядування Галичини. Проаналізовано правові акти, які регламентували їх діяльність та обгрунтовано етапи розвитку органів самоврядування (1919 - 1927, 1927 - 1933, 1933 - 1939 рр.), визначено особливості урядової політики щодо самоврядування. Головну увагу приділено національному та політичному аспектам діяльності органів самоврядування. Проаналізовано підготовку, хід та наслідки виборів, національний склад рад усіх рівнів та представництво українців у їх виконавчих органах. Обгрунтовано висновок про те, що унаслідок політики офіційної Варшави місцеве самоврядування було перетворене на ще один інструмент полонізації украінського населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР33)61-536 + Х2(4УКР33)61-523.7/8 +
Шифр НБУВ: РА322775

Рубрики:

      
7.

Іванов Д. І. 
Особливості формування зовнішньополітичного курсу британських урядів (1990–2010 рр.): автореферат дис. ... д.філософ : 032 / Д. І. Іванов. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю аналізу зовнішньополітичного курсу Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії як однієї з ключових держав постбіполярного періоду. У демократичній державі політичний консенсус є результатом домовленостей між політичними силами, які представляють інтереси груп виборців. Велика Британія є однією з найстаріших парламентських демократій світу. Вестмінстерська система дозволяє громадянам захищати свої політичні інтереси та сприяла перетворенню Великої Британії на наддержаву в ХІХ ст. У ХХ ст. відбувався закономірний процес зменшення впливу Великої Британії у світовій політиці. Сполучене Королівство почало поступатися за економічними й військовими параметрами Сполученим Штатам Америки. Сполучене Королівство адаптувалося до Ялтинсько-Потсдамської системи, в якій Велика Британія залишалася провідною державою та ключовим союзником США в НАТО. У постіндустріальну епоху Велика Британія вступила лідером Британської Співдружності, постійним членом Ради Безпеки ООН та одним з провідних технологічних, економічних та культурних центрів світу. Після розпаду соціалістичного табору британська держава і надалі брала активну участь у світовій політиці та зберігала статус провідної держави, у якій продовжувалися дискусії щодо питань євроінтеграції та співпраці у сфері колективної безпеки, які вимагали пошуку політичного компромісу. Тема наукового дослідження органічно пов’язана з проблемою формування зовнішньої політики країн ЄС і НАТО у постбіполярний період. Велика Британія, як одна з провідних держав Заходу, відігравала ключову роль у формуванні зовнішньополітичних позицій НАТО та ЄС, корелюючи свої інтереси з іншими країнами євроатлантичного співтовариства. Дослідження особливостей формування британської зовнішньої політики дозволяє краще зрозуміти контекст формування та реалізації зовнішньополітичного курсу європейських країн у межах євроатлантичної системи колективної безпеки.У дисертації проведено порівняльний аналіз політики консервативного кабінету Дж. Мейджора та лейбористських урядів Т. Блера і Г. Брауна. На основі залучення до наукового обігу малодосліджених матеріалів (політичні маніфести британських політичних партій) проаналізовано еволюцію зовнішньополітичних доктрин британських політичних партій. Визначено ієрархію різних напрямків британської зовнішньої політики та їх територіальну спрямованість. На основі аналізу засідань британського парламенту охарактеризовано ключові питання британської зовнішньополітичного дискурсу та їх сприйняття британським істеблішментом. Досліджено ставлення ключових британських політичних сил до проблеми участі Сполученого Королівства у військових інтервенціях в регіональні конфлікти. Розглянуто еволюцію політики Сполученого Королівства щодо країн що розвиваються. Поглиблено наукову інтерпретацію особливостей формування європейського вектору британської зовнішньої політики та цілей та інтересів британської політики щодо країн пострадянського простору та КНР. Уточнено співвідношення внутрішніх та зовнішніх чинників формування зовнішньої політики урядів Сполученого Королівства. Окреслено роль державних інститутів і політичних партій у британському зовнішньополітичному процесі. Визначено характер впливу основних політичних партій та парламентських фракцій на зовнішню політику урядів Сполученого Королівства. Охарактеризовано роль регіональних партій автономних адміністративно-територіальних регіонів Сполученого Королівства у зовнішньополітичному процесі. Дисертація є самостійним дослідженням, у якому викладено авторське бачення специфіки формування британської зовнішньої політики. Представлене дослідження є першою в українській історіографії працею, яка розглядає внутрішньополітичні чинники, що зумовлюють британський зовнішньополітичний курс.Наукове осмислення формування зовнішньої політики Великої Британії щодо ключових проблем міжнародних відносин дає можливість заповнити певну прогалину в історіографії британського зовнішньополітичного процесу, використати напрацьований історичний матеріал, окремі положення та висновки дисертаційного дослідження для підготовки узагальнюючих наукових праць та підручників з новітньої історії країн Європи. Матеріали дисертації можуть використовуватися для розробки нормативних і спеціальних курсів у вищих навчальних закладах з міжнародних відносин та політичної історії зарубіжних країн.^UThe relevance of the topic of this research is determined by the need of the in-depth analysis of the United Kingdom foreign policy formation and development which reflected its role as an important actor of the post-bipolar world. The UK is one of the oldest democracies of the world. The Westminster system of government allowed the British citizens to protect their interests and contributed to the rise of Great Britain into a global superpower in the 19th century. The achievement of a political consensus on foreign policy matters is regarded as the result of an informal agreement between political groups representing the interests of voters.United Kingdom’s influence had declined in the 20th century as a result of the global changes. Great Britain had yielded military and economic leadership to the United States of America. The United Kingdom had adapted to the Yalta-Potsdam system of international relations and remained a major world power and significant US ally in NATO.United Kingdom is a major economic, technologic and cultural power of the postindustrial age. Great Britain played an active role in international relations. The British establishment had an active internal debate on the topics of eurointegration and security cooperation.The topic of the scientific research is organically connected with the problem of the formation of the foreign policy of the EU and NATO countries in the postbipolar period. The United Kingdom, as one of the leading states of the West, played significant part in shaping the foreign policy positions of NATO and EU, correlating its interests with other countries of the Euroatlantic community. The study of the peculiarities of the formation of British foreign policy allows better understanding of the context of the formation and implementation of the foreign policy course of European countries within the framework of the Euroatlantic system of collective security.The dissertation, for the first time in Ukrainian historiography, characterized evolution of the foreign policy doctrines of British political parties on basis of examination of the new documents (political manifestos of the British political parties). The important topics of British foreign policy discourse and its interpretation by the British establishment were analyzed. The author researched the position of the British political parties on the topic of military intervention in the regional conflicts. The British policy on the developing countries was also considered. The research of the specifics of the formation of British foreign policy has considerable academic and theoretical significance that improves understanding of the global processes that occur in the system of international relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Іванський А.Й. 
Правове регулювання фінансових і розрахункових відносин у зовнішньоекономічній діяльності: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Й. Іванський ; Одес. держ. юрид. акад. — О., 2000. — 18 с. — укp.

Проаналізовано фінансові та розрахункові відносини як комплексні, що регулюються нормами національного та міжнародного права, нормами різних галузей національного права та інститутів, які належать до галузі фінансового права. Визначено прогалини у праві, що завдають значної шкоди економіці України за окремими напрямками зовнішньоекономічної діяльності, а також їх причини: неналежне використання іноземних інвестицій та пільговий режим оподаткування суб'єктів, які їх отримали, неврегульованість норм права щодо порядку надання урядових гарантій за резидентів - українських юридичних осіб, які отримують кредити у міжнародних фондах і банках та їх відповідальність за несвоєчасне погашення зовнішнього боргу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.03 + Х829(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА308687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Іванчук Н.В. 
Взаємна відповідальність особи і держави в контексті розбудови сучасної української держави: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Н.В. Іванчук ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено взаємну відповідальність особи та держави як різновид соціальної відповідальності, демократичного інституту демократичної, соціальної, правової держави за умов поглиблення політичної реформи, розбудови громадянського суспільства, інтеграції Української держави до світового та європейського політичного і правового простору. Запропоновано тезу, що перехід від президентсько-парламентської до парламентсько-президентської форми правління можливий лише за умови вдосконалення демократичного інституту взаємної відповідальності особи та держави, досягнення взаєморозуміння між різними гілками влади, президентом і урядом, владою та опозицією. Доведено, що демократизація суспільства, поглиблення політичної реформи створюють умови для нового, демократичного формату відносин між особою та державою, зокрема не патерналістських, а партнерських. На підставі проведеного аналізу інституту взаємної відповідальності особи та держави запропоновано розвинути теоретичний базис демократичної, соціальної, правової держави та розробити цілісну й ефективну наукову концепцію взаємної відповідальності особи та держави за умов розбудови української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.8 + Х001.01 +
Шифр НБУВ: РА354648

Рубрики:

      
10.

Іваньков І.В. 
Тюремні установи в Україні в системі карально-охоронного механізму держави (кінець ХІХ - середина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / І.В. Іваньков ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто історико-правові проблеми становлення, розвитку та практичної діяльності системи органів й установ виконання покарань України як складової частини карально-охоронного механізму. Установлено, що Головне тюремне управління виникло та зміцнилось як орган виконавчої влади державного апарату царської Росії, основу діяльності якого становили організаційні функції стосовно налагодження діяльності з забезпечення одноманітних умов виконання кримінальних покарань на всій території імперії, у тому числі в Україні. Вивчено правові засади діяльності системи виконання кримінальних покарань за часів перебування при владі Тимчасового уряду, Української Центральної Ради, Гетьманату та Директорії. З часом, у радянський період існування, перебуваючи у підпорядкуванні НКВС, поєднавши у своїй компетенції правоохоронні та репресивно-каральні функції, система виконання покарань вийшла з фактичного підпорядкування органів влади та управління республіки й перетворилась на знаряддя вирішення соціально-політичних і економічних проблем в Україні шляхом беззастережних репресивних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)51/52-628.402 + Х628.402.12 + Х884.9(4УКР)021-1 +
Шифр НБУВ: РА340837

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Ігнатова Л.Р. 
Аграрна реформа П.А.Столипіна та ії здійснення в Україні (1906 - 1914 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.Р. Ігнатова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто передумови та процес здійснення аграрної реформи П.А.Столипіна в Україні на початку XX ст. Встановлено, що стан сільського господарства України відрізнявся від загального в Російській імперії, що вимагало особливих підходів до реформування аграрного сектора. Однак, уряд, впроваджуючи реформу, не надавав значення історичним, географічним та національним особливостям сільського господарства України. Зазначено, що проведення аграрної реформи надало найбільше позитивних результатів на Україні, незважаючи на недостатнє фінансування та необгрунтованість її організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)523-211 + Т3(4Укр)523-232
Шифр НБУВ: РА319969 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Ількович В. М. 
Діяльність польських громадських культурних організацій в Україні у 1991–2014 рр. / В. М. Ількович. — Б.м., 2022 — укp.

Становище національних меншин у державі є безумовно важливим як для Польщі, так і для України, особливо в процесі євроінтеграції. Поляки – одна з найдавніших та найбільших етнічних меншин України, що з’являється на цих теренах ще в княжі часи. Так за останнім переписом, який провели у 2001 р., поляків в Україні було 144,1 тис.У кінцевому результаті, на прикладі організацій української Полонії, можемо глибше зрозуміти важливість трансформаційних національних процесів у сучасності, що мають місце в Україні, передбачити та уникнути помилок, які виникають у суспільстві на міжнаціональному ґрунті.Отримані результати дослідження демонструють становлення, розвиток польських громадських товариств та їхню діяльність у галузі культури в 1991–2014 рр. та взаємозв’язок формування таких об’єднань із державотворчими процесами в Україні у відповідний історичний період.Мета дисертації полягає в тому, щоб на основі історичного аналізу існуючих наукових розробок і широкої джерельної бази всебічно схарактеризувати та проаналізувати процес становлення, діяльності польських громадських організацій, динаміку культурно-просвітницьких та правових напрямів розвитку Полонії в Україні з 1991 по 2014 рр.Джерельну базу роботи складають документи й матеріали, покликані висвітлити окремі аспекти проблематики дисертації. Серед основних типів джерел, які використано у дослідженні, є нормативно-правові акти (вітчизняні та міжнародні), документи установ і організацій, публіцистичні джерела, періодичні видання, біографічна література, аналітичні звіти, соціологічні опитування та вебресурси. Більшості джерел із досліджуваної тематики притаманний високий рівень цифровізації.У досліджені висвітлюється діяльність польських національно-культурних об’єднань у контексті відродження та розвитку їхнього культурного та духовного життя. У роботі особлива увага приділена культурно-освітньому та правовому аспектам функціонування Полонії України, дослідженню її організаційних засад на теренах України.У дослідженні проаналізовано умови історичного становлення, розвитку польських громадських організацій та їхню основну правову базу для діяльності в Україні польської меншини. Зазначена чисельність і демографічні зміни польської національної меншини та вплив цих факторів на розвиток їхньої культурної діяльності. Розкрито концептуальні засади особливостей створення та функціонування польських культурних громадських організацій та етнографічних товариств Полонії. Як результат, це дає змогу зрозуміти етапи становлення польських об’єднань, прослідкувати територію їхнього поширення.Окрема увага приділена дослідженню основних напрямків просвітницької діяльності полонійних об’єднань, зокрема створення шкіл, класів та інших закладів культурно-еститечного розвитку для популяризації й поширення польської мови, історії, культури, звичаїв та обрядів. Можна стверджувати, що їхня робота ефективна не лише серед етнічних поляків, але й серед інших народів нашої держави, адже відсоток українців, які вивчають та знають польську мову, з кожним роком збільшується.Чільне місце у роботі займає аналіз особливостей та специфіки польських об’єднань у питаннях розвитку польськомовної преси та ЗМІ, інтернет ресурсів, телебачення, радіомовлення. Саме завдяки такій діяльності українські польські товариства підтверджують свою присутність у інформаційному полі, що доводить: польська національна меншина з кожним роком стає більш згуртованою.Досліджено й схарактеризовано заснування і напрями діяльності художніх закладів та організацій естетичного виховання Полонії в Україні. Можемо говорити, що ці організації, значною мірою, – самофінансовані, за винятком невеликої допомоги Консульств та уряду Республіки Польща. В Україні ж належних умов для їхнього розвитку не закладено. Також обґрунтовано важливість створення та підтримки культурно-масових заходів для національних меншин, зокрема і для Полонії. У роботі висвітлено найбільші культурно-масові заходи, які відбулися за участі польських громадських культурних товариств або організовані ними.Положення й висновки дослідження можуть бути використані при розробці нормативних і спеціальних курсів, спецсемінарів, наукових студій з новітньої історії України із проблематики національних меншин, етнополітики, історії культури, культурної антропології, історії повсякдення, міждержавних відносин, історії Польщі; у підготовці статей, монографій, підручників і навчальних посібників з даної тематики. Ключові слова: Україна, Республіка Польща, національна меншина, етнополітика, українсько-польські відносини, громадські організації, польська освіта, етнічні фестивалі, преса, громадсько-політична активність, асиміляція, міграція, фольклор, національна спадщина, церква.^UThe position of national minorities in the country is certainly important for both Poland and Ukraine, especially in the process of European integration. Poles are one of the oldest and largest ethnic minorities in Ukraine, which appeared in this area in princely times. Thus, according to the last census conducted in 2001, there were 144.1 thousand Poles in Ukraine. Polonia's activities play an important role in the transformation of society, the rapprochement and understanding of the Ukrainian and Polish peoples, and the establishment of interstate partnership.The study of public associations of Polonia of Ukraine provides an opportunity to assess the specific activities of Ukraine during the Perestroika and the years of independence, in culture (formation of societies, institutions of aesthetic education, media) to meet the humanitarian needs of the Polish minority.Ultimately, on the example of the organizations of the Ukrainian Polonia, we can better understand the importance of transformational national processes in modern Ukraine, anticipate and avoid mistakes that occur in society on an interethnic basis.The source base of the work consists of documents and materials designed to highlight certain aspects of the dissertation. Among the main types of sources used in the study are regulations (domestic and international), documents of institutions and organizations, journalistic sources, periodicals, biographical literature, analytical reports, opinion polls and web resources. Most sources on the subject are characterized by a high level of digitization.The study highlights the activities of Polish national and cultural associations in the context of the revival and development of their cultural and spiritual life. The paper pays special attention to the cultural, educational, social and legal aspects of the functioning of Polonia of Ukraine and the study of its organizational principles in Ukraine.The study analyzes the conditions of historical formation, development of Polish public organizations and their main legal basis for the activities of the Polish minority in Ukraine.The conceptual bases of the peculiarities of the creation and functioning of Polish cultural public organizations and ethnographic societies of Polonia are revealed. As a result, it makes it possible to understand the stages of formation of Polish associations, to trace the territory of their spread.Particular attention is paid to the study of the main areas of educational activities of Polonian associations, including the establishment of schools, classes and other educational institutions to promote and disseminate the Polish language, history, culture, customs and traditions. Their work is effective not only among ethnic Poles, but also among other peoples of our country, because the percentage of Ukrainians who study and know the Polish language is growing every year.A prominent place in the work is occupied by the analysis of the peculiarities and specifics of Polish associations in the development of the Polish-language press and mass media, Internet resources, television, and radio broadcasting. Due to such activities Polish societies of Ukraine confirm their presence in the information field, which proves that the Polish national minority is becoming more cohesive every year.The foundation and directions of activity of art institutions and organizations of aesthetic education of Polonia in Ukraine are studied and characterized. We can say that these organizations are, to a large extent, self-financed, with the exception of a little help from the Consulates and the Government of the Republic of Poland. In Ukraine, however, there are no proper conditions for their development.The importance of creating and supporting cultural events for national minorities, including Polonia, is also substantiated. The paper highlights the largest cultural events that took place with the participation of Polish public cultural societies or organized by them.The provisions and conclusions of the study can be used in the development of normative and special courses, special seminars, research studies on the recent history of Ukraine on national minorities, ethnopolitics, cultural history, cultural anthropology, everyday history, interstate relations, Polish history; in the preparation of articles, monographs, textbooks and manuals on this topic.Key words: Ukraine, Republic of Poland, national minority, ethnopolitics, Ukrainian-Polish relations, public organizations, Polish education, ethnic festivals, press, social and political activism, assimilation, migration, folklore, national heritage, church.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ільюшин І.І. 
Польське військово-політичне підпілля в Західній Україні (1939 - 1945 рр.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / І.І. Ільюшин ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2003. — 36 с. — укp.

Показано, що в 1939 - 1941 рр. польське військово-політичне підпілля, представлене Армією Крайовою (АК) і структурами емігрантського уряду, на території Західної України провадило боротьбу проти радянської влади, а в 1941 - 1944 рр. - німецьких окупантів. Зазначено, що головною метою боротьби польського підпілля в Західній Україні полягала у звільненні цієї території та включенні її до складу повоєнної Польської держави. Зауважено, що окрім СРСР та Німеччини противником поляків у Західній Україні виступив також український національно-визвольний рух, що прагнув до утворення власної держави. Через різний підхід до справи державної приналежності цієї території, між українськими та польськими силовими структурами дійшло до гострого збройного конфлікту, а також трагедії місцевої цивільної людності. Охарактеризовано його причини, хід, форми, за яких він відбувався, та наслідки. Зроблено висновок, що за тогочасних умов виявилося неможливим досягти компромісу, який задовольнив би обидві сторони. Доведено, що кульмінаційним пунктом боротьби АК в Західній Україні стала акція "Бужа", що мала посприяти розв'язанню проблеми спірних територій на користь Польщі. Однак вона не дала полякам очікуваних політичних результатів. Західноукраїнські території виявилися для них назавжди втраченими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР33)62-5 + Т3(4УКР=9ПОЛ)62 +
Шифр НБУВ: РА327480

Рубрики:

      
14.

Ілюк 
Урядові інформаційні компанії з європейської інтеграції в Польщі: теоретико-методологічний підхід: автореф. дис... канд. наук з держ. регулювання: 25.00.01 / Тетяна Михайлівна Ілюк ; Національна академія держ. управління при Президентові України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.5-7(4ПОЛ)ф + Ф018
Шифр НБУВ: РА365949

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Істоміна А. О. 
Фінансова політика уряду Російської імперії в Україні (1861-1917 рр.): історіографія / А. О. Істоміна. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації проведено історіографічний аналіз праць з проблем фінансової політики уряду Російської імперії в Україні у 1861-1917 рр., виокремлено сім груп історіографічних джерел та здійснено аналіз їхньої інформативності. Зроблено акцент на дослідженнях стану проблем податкової політики та діяльності податкових і митних органів, грошово-кредитної політики, формуванні місцевих бюджетів у Наддніпрянській Україні у пореформений період; охарактеризовано історіографію цінової політики уряду Російської імперії у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. в Наддніпрянській Україні; розкрито наукове осмислення проблем податкової, бюджетної, грошової політики уряду Російської імперії у період Першої світової війни в Наддніпрянській Україні, а також на окупованих територіях Галичини та Буковини; визначено перспективні напрямки подальших досліджень.^UThe analysis of historiography works on the issues of financial policy of the Russian Empire Government in Ukraine in the post-emancipation-reform era proved the fact that only some certain aspects of this complex research theme became the subject of studies by the researchers. This theme undoubtedly requires in-depth and comprehensive exploration.In the dissertation research for the first time in Ukrainian and world historical science systematically and generalized scientific achievements of the researchers of labor were published during the 1860-2019 years. In which examined various aspects of the financial policy of the Russian government on Ukrainian lands in the pre-reform era, including a comprehensive study of historiographical sources on the problems of financial policy of the Russian government on Ukrainian lands during the First World War. The factors that influenced the development of scientific knowledge of the financial policy of the Russian Empire on Ukrainian lands have been clarified. For example, during the First World War, some scholars consider it too narrow to study the activities of financial bodies, so this topic has been largely considered in the context of general studies of financial policy or financial apparatus of the Russian Empire in the chronological range from the post-reform period to the early twentieth century, which is often completed the outbreak of World War I. It is this state of affairs in contemporary domestic historiography that has led to the fact that the period of time 1914-1917 remained unexplored or considered extremely cursory.The analyzed and systematized material of diverse historiographical sources on the problems of the financial policy of the Government of the Russian Empire in Ukraine in the post-reform period allowed the author to identify 7 groups of such works and to analyze their informative content.Examining the state of study of various aspects of the history of financial policy in the Dnieper Ukraine by modern domestic scientists, it can be to state that, unfortunately, today, in Ukraine, there are no generalizing fundamental works on the history of financial policy of the Russian government in Ukrainian lands in the post-reform period. Among the least developed in the historiography of issues of the history of financial policy of the Russian Empire in Ukraine in the post-reform period, and therefore promising for further study of problems, we can distinguish the following: the study of various natural obligations of the population, which were not a negative component of state and local income in the feudal the Romanov empires, even in the post-reform era; and the questions of the day-to-day employees of financial institutions, their role in the cultural and social processes in Ukraine, and the attitude of the population to the representatives of financial institutions have generally remained out of the limelight of researchers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Іщенко І.В. 
Державна політика у сфері боротьби з соціальними аномаліями періоду непу (1921 - 1928 рр.): досвід, протиріччя, уроки (за матеріалами Півдня України): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.В. Іщенко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 16 с. — укp.

Всебічно проаналізовано чинники суспільних аномальних явищ, що обумовили їх існування на кожному з трьох виділених періодів: голоду 1921 - 1923 рр. і неврожаю 1924 р., стабільних стосовно економіки 1925 - 1926 рр. та в останньому періоді непу 1926 - 1928 рр. Відтворено динаміку розповсюдження аномальних явищ у суспільстві, яка свідчить про відповідний рівень ефективності державної політики щодо їх запобігання та ліквідації. На прикладі діяльності Дніпропетровської окружної, районних, партійних організацій, місцевих органів влади та уряду республіки, у хронологічних межах 1926 - 1928 рр. досліджено пріоритети соціальної політики, спрямованої на подолання суспільних аномальних явищ. На підставі аналізу ефективності організаційно-правової системи щодо боротьби з соціальними аномаліями, втіленої властями упродовж періоду непу, виявлено подальшу тенденцію змін бездоглядності, жебракування, бродяжництва, проституції та алкоголізму. Узагальнено позитивний та негативний досвід боротьби з цими явищами на півдні республіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)613-2,2 +
Шифр НБУВ: РА326154

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Аблякимов Е. Е. 
Правові основи формування державних електронних інформаційних ресурсів: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Е. Е. Аблякимов ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення наукової задачі створення правових основ формування державних електронних інформаційних ресурсів в Україні. Розглянуто динаміку розвитку інформаційного права за умов розбудови інформаційного суспільства, специфіку та структуру правового режиму державних електронних інформаційних ресурсів. Визначено структуру та функції інституціонального механізму проведення державної політики в сфері електронних інформаційних ресурсів, правові засади й особливості використання державних електронних інформаційних ресурсів в межах системи "Електронного уряду". З'ясовано основні напрями вдосконалення правового регулювання й управління державними електронними інформаційними ресурсами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х849(4УКР)3 + Х849(4УКР)5:з970
Шифр НБУВ: РА371000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Авксєнтьєв М. Ю. 
Державно-приватне партнерство як сучасний механізм залучення інвестицій в інфраструктурні галузі України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / М. Ю. Авксєнтьєв ; М-во економіки України, Н.-д. екон. ін-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто науково-методичні та практичні питання залучення приватних інвестицій до інфраструктурих галузей України за допомогою механізму державно-приватного партнерства (ДПП). Розкрито його економічну сутність та структурні складові. Вдосконалено понятійний апарат та уточнено методичний інструментарій ефективної моделі протидії ризикам. Досліджено зарубіжний досвід організації та функціонування даної сфери. Запропоновано методичні підходи щодо формування стратегії протидії ризикам, які з'являються під час реалізації проектів ДПП. Проведено комплексний аналіз ефективності інституційних заходів урядів різних країн з підтримки розвитку сфери ДПП. Запропоновано систему заходів, з розбудови єдиної державної політики щодо розвитку ДПП в Україні. Розроблено практичні рекомендації для ініціаторів проектів державно-приватного партнерства, які враховують специфіку життєвого циклу проекту ДПП, містять перелік основних завдань та необхідних дій для успішного завершення проекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-961-312.1-56
Шифр НБУВ: РА373180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Агафонова Н.В. 
Становлення національної системи освіти в Україні: 1917-1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.В. Агафонова ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1998. — 16 с. — укp.

Предметом дослідження є система освіти, її концептуальне вирішення і неоднозначний (у контексті революційних подій) процес практичного втілення. Розглянуто пропозиції щодо реформування освітньої галузі, ініційовані всіма урядовими структурами, що змагались за владу в Україні упродовж 1917-1920 рр. Було відтворено в історичній послідовності процес становлення національної системи освіти в Україні у 1917-1920 рр. Розкрито методологічні аспекти вибору і історичну обумовленість пропагованих в означений період перспектив розвитку освітньої галузі. Визначено рівень узгодженості ініційованих різними владами реформ освітньої системи з реальним економічним і політичним статусом, потенціалом України, конкурентоспроможність системи освіти на світовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Ададуров В.В. 
"Наполеоніда" на сході Європи: уявлення, проекти та діяльність уряду Франції щодо південно-західних окраїн Російської імперії на початку XIX ст.: автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.02 / В.В. Ададуров ; Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича НАН України, Ін-т народознав. НАН України. — Л., 2008. — 32 с. — укp.

Досліджено ставлення французького уряду доби Наполеона I до південно-західних окраїн Російської імперії. Зовнішню політику Франції щодо даної території розглянуто як багаторівневе історичне явище, сформоване за сприятливої міжнародної кон'юнктури (наполеонівських війн) у процесі ознайомлення державних діячів з різнорідною інформацією про Росію. З'ясовано, що проекти опанування такої важливої бази людських і матеріальних ресурсів як українські губернії Росії, створені на основі уявлень французьких урядовців, які склалися з екзотичних для свідомості західноєвропейців образів східноєвропейської реальності. Встановлено, що досягнення поставленої мети заплановано здійснити за допомогою економічних, політичних і, особливо, воєнних засобів. Виявлено, що під час походу "Великої армії" в Росію 1812 р. французький уряд здійснив комплекс заходів щодо розширення воєнних дій на південно-західні окраїни імперії. Доведено, що найбільш суттєвими заходами російської кампанії Наполеона було створення розвідувальної мережі, а також наступальна операція сьомого корпусу "Великої армії" у західних повітах Волинської губернії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ФРА)52-681 + Т1(2)471-686 +
Шифр НБУВ: РА355289

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського